Skoči na vsebino

 

Mešalni ventil?

- - - - -

  • Prijavi se za objavo odgovora
68 odgovorov v temi
Iztok Z.
Iztok Z.

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 21 035
  • Lokacija: EMONA
  • Avtomobil: BMW x

#1

Zanima me mnenje strokovnjaka za centralna ogrevanja glede smisla mešalnega ventila, če ima kotel lasten termostat, v vsakem prostoru po hiši pa je spet svoj termostat, ki krmili odpiranje radiatorjev samo za tisti prostor.

Vprašam zato ker so minili časi, da je bil v hiši samo en sobni termostat v osrednjem prostoru in mogoče še drugi na kotlu za gorilec, ki sta po potrebi vklopila gorilec ali pa je tisti iz stanovanja odprl mešalni ventil oziroma zagnal črpalko.

Don't drive faster than your angel can fly...¯\_(ツ)_/¯

Prikaži več možnosti


Andy04
Andy04

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 8 235
  • Lokacija: 04
  • Avtomobil: avtomatik

#2

Hm... Iz tvojega opisa dejansko ne vem, kaj bi rad naredil :zmeden.

Če imaš tko narejeno, kot si opisal, stvar drži - mešalnega ventila načeloma ne rabiš. Čeprav: zanimivo je recimo to, da še nisem videl novo zgrajene hiše ali adaptacijo stare, ki ga ne bi imela.

MV služi na eni strani za (bomo rekli po domače) predpripravo tople vode za ogrevanje (omejuje temp. dvižnega voda) in na drugi strani - da ti "peč" ponoči zapre, da topla voda ne kroži brez veze.
Ima tudi varnostno funkcijo: v primeru, da se peč preveč segreje, omogoči kroženje vode po hiši. Zaradi tega - vsaj tko so mene naučili - moraš imeti v hiši vsaj en radiator brez termostatskega ventila - seveda mora biti ventil odprt :).

Nisem ravno strokovnjak za centralno ogrevanje, kakšno malenkost pa vseeno vem :ok2. Če sem kaj narobe napisal, me prosim popravite / dopolnite :ok.

LP A.

Urejal Andy04, 22.11.2013, 12:51.

:nono Trau keinem, der nicht trinkt. :nono



Član KOS
Prikaži več možnosti


Iztok Z.
Iztok Z.

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 21 035
  • Lokacija: EMONA
  • Avtomobil: BMW x

#3

Hm... Iz tvojega opisa dejansko ne vem, kaj bi rad naredil :zmeden.

Nič ne bi naredil - samo vprašam :)

Vem, da je MV nujen v sistemih talnega ogrevanja ker ima tam voda v kotlu dosti višjo temperaturo kot tista v dvižnem vodu. Ampak sprašujem za sistem z radiatorji kjer je voda običajno med 60 do 80 stopinj - enako kot v kotlu :ok

MV služi na eni strani za (bomo rekli po domače) predpripravo tople vode za ogrevanje (omejuje temp. dvižnega voda) in na drugi strani - da ti "peč" ponoči zapre, da topla voda ne kroži brez veze.
Ima tudi varnostno funkcijo: v primeru, da se peč preveč segreje, omogoči kroženje vode po hiši. Zaradi tega - vsaj tko so mene naučili - moraš imeti v hiši vsaj en radiator brez termostatskega ventila - seveda mora biti ventil odprt :).

Temperaturo dvižnega voda v radiatorje nadzoruje in po potrebi regulira termostat kotla. Ko ni odprt noben radiator voda ne more krožiti po nepotrebnem - pač stoji ogreta in pripravljena v kotlu.

Za varnost pa so dvojni termostati gorilca in varnostni ventil. Sam imam poleg tega še tretji termostat, ki poleg zvočnega opozorila pri temp. nad 90 stopinj direktno vklopi cirkulacijo in aktivira še en velik radiator, ki običajno ni v uporabi.

Don't drive faster than your angel can fly...¯\_(ツ)_/¯

Prikaži več možnosti


berni
berni

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 4 320
  • Lokacija: maribor
  • Avtomobil: BMW 325i E92 M

#4

Smisel mešalnega ventila je bodisi v tem, da lahko imaš nižjo temperaturo ogrevalne vode, kot temp. vode v kotlu, ali pa da imaš več različnih vej ogrevanja , ki ji ogrevaš na različni način.
Pri nizkotemperaturnih kotlih je lahko temp. kotla in temp. vode identična, pri starih kovinskih kotlih bi prišlo do kondenzacije in propadanja kotla, zato je ponavadi bila smotrna uporaba meš. ventila. Pri nizkotemperaturnih kotlih krmiliš temp. vode v kotli preko zunanjega tipala in kotel pač ve kako topel naj bo(zato je v teh kotlih tudi majhna akumulacija vode). Pri starih kotlih si pa vedno grel med 60-70st in s povratkom prilagajal temp. vode, ki je šla v radiatorje.
Če pa imaš več ogrevalnih vej(klasično radiat. , talno, stan 1, stan2...9 potem pa rabiš mešalne ventile, da prilagajaš temperaturo v posamezni veji.

Urejal berni, 22.11.2013, 13:30.

Prikaži več možnosti


Iztok Z.
Iztok Z.

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 21 035
  • Lokacija: EMONA
  • Avtomobil: BMW x

#5

...
Če pa imaš več ogrevalnih vej(klasično radiat. , talno, stan 1, stan2...9 potem pa rabiš mešalne ventile, da prilagajaš temperaturo v posamezni veji.

To vem. Sprašujem samo o smislu MV pri sistemu kjer je samo ena veja za vse radiatorje, ki pa imajo vsak svoj servo termostatski ventil.

Don't drive faster than your angel can fly...¯\_(ツ)_/¯

Prikaži več možnosti


Andy04
Andy04

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 8 235
  • Lokacija: 04
  • Avtomobil: avtomatik

#6

No, pol pa nima smisla :ok2. Razen, če bi rad temp. dvižnega voda znižal. Jaz mislim da imam omejeno na nekje 65 ~ 70°C.
Kuriš na olje?

LP A.

Urejal Andy04, 22.11.2013, 13:55.

:nono Trau keinem, der nicht trinkt. :nono



Član KOS
Prikaži več možnosti


XIN
XIN

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 919
  • Lokacija: osrednjeslovenska
  • Avtomobil: letnik dvatisoč

#7

Erm, sem daleč od mojstra centralnega ogrevanja, ampak kolikor vem, pri nas služi MV za določanje koliko % gre za ogrevanje hiše (ena veja) in koliko % za ogrevanje vode:)

Poleti, ko se hiša ne ogreva, mislim, da je fora mešalnega tudi v varnosti, da odpre oz požene vročo vodo po radiatorjih, ko je boljler za vodo popolnoma ogret.
Tako da je poleti nastavljeno 100% na ogrevanje vode, pozimi pa po potrebi, navadno je nekje okrog 50%.

Nevem, ali moderne hiše nimajo več ogrevanja vode iz centralne (ok, moderne imajo tudi sončne kolektorje, ampak vseeno mora biti backup za brezsončne / hladne dni)?
jst guvurim tku de me ldje zastuopjo! . . . 2014: če boš izzivu - jih boš fasu!
Prikaži več možnosti


Iztok Z.
Iztok Z.

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 21 035
  • Lokacija: EMONA
  • Avtomobil: BMW x

#8

No, pol pa nima smisla :ok2. Razen, če bi rad temp. dvižnega voda znižal. Jaz mislim da imam omejeno na nekje 65 ~ 70°C.
Kuriš na olje?

Temperatura dvižnega voda ni problem ker je v radiatorjih lahko ista. Kurim na več različnih sistemov ampak me zanima samo tisto kar sem vprašal od začetka.

Vprašanje je le zakaj bi moral biti MV pri preprostem enovejnem radiatorskem sistemu kjer ima vsak radiator svoj termostatski ventil, kotel pa svojega?

Če je vprašanje zastavljeno tako kot je napisano pod bold ne rabim razlag "če je ogrevanje sanitarne vode ... če je talno ..." ker tam vem zakaj so MV potrebni :ok

Don't drive faster than your angel can fly...¯\_(ツ)_/¯

Prikaži več možnosti


berni
berni

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 4 320
  • Lokacija: maribor
  • Avtomobil: BMW 325i E92 M

#9

Če bi imel krmiljenje temperature vode preko zunanjega tipala in bi temp. vode v kotlu konstantno bila pod 50 st. , ampak to je spet problem le primeru starega jeklenega kotla.
Nizkotemperaturni režim z jeklenim kotlom je pač problematicen.
Prikaži več možnosti


Warden
Warden

    Big Brother

  • Uporabnik
  • Sporočil: 8 551
  • Lokacija: Krasinec
  • Avtomobil: X3, E39 se prodaja

#10

Jaz z MV uravnavam temperaturo vode v dvižnem vodu. V prehodnem obdobju želim nižjo temperaturo vode v sistemu, ki dovolj hitro ogreje prostore in črpa iz kotla mali pretok vroče vode, ko pa temperatura zunaj pade pa poleg tega, da dvignem temperaturo vode v kotlu, še do konca odprem MV tako, da so radiatorji hitro vroči.
Objavljena slika
BeMyWings
LP
Prikaži več možnosti


berni
berni

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 4 320
  • Lokacija: maribor
  • Avtomobil: BMW 325i E92 M

#11

Druga skrajnost pa je nizkotemperaturni kotel in mešalni ventil, kotel pa na stalni temperaturi 60-70 st. Bedarija totalna....
Tak kotel je popolnoma neizkoriščen, saj brezveze dela na visji temperaturi, vecino časa se vklaplja le da pokriva lastne izgube( ogromno st. Kratkih vklopov). Problem nastaja ker nizkotemperaturni kotli nimajo veliko vode.

Težimo k temu, da po dvižnih vodih dovajamo temperaturo, ki je glede na razmere ( zunanje tipalo) potrebna in nič več. Zato nizkotemperaturni kotli delajo ravno po tem principu in zagotavljajo temp. vode , kot jo zahteva termostat oz avttomatika. Če je sistem enostaven ne rabiš mes. ventila. Stari kotli pa ne smejo delovati veliko pod 55 st, saj zaradi hladnega povratka lahko pride do nezaželene kondenzacije in rjavenja v peči.

Urejal berni, 22.11.2013, 15:44.

Prikaži več možnosti
    • Warden je všeč


Iztok Z.
Iztok Z.

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 21 035
  • Lokacija: EMONA
  • Avtomobil: BMW x

#12

@berni :ok

To sem si rešil tako, da hišni računalnik meri zunanjo temp. in sorazmerno prilagaja temp. kotla v območju od 55 do 85 stopinj. Če je zunaj nad 5 stopinj zadostuje v kotlu 55, ko se spusti na -10 ali manj pa 85 stopinj.

Držat kotel pri današnjih temp. na 80 pa je res potrata ... :)

Don't drive faster than your angel can fly...¯\_(ツ)_/¯

Prikaži več možnosti


berni
berni

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 4 320
  • Lokacija: maribor
  • Avtomobil: BMW 325i E92 M

#13

Nizkotemperaturni gredo se veliko nizje kot 55s.
Prikaži več možnosti


Iztok Z.
Iztok Z.

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 21 035
  • Lokacija: EMONA
  • Avtomobil: BMW x

#14

Dobro, za mešalni ventil smo ugotovili, da ni vedno potreben. Imam drugo vprašanje ...

Letos sem nekaj predeloval peč in periferijo. Med drugim sem po nasvetu strokovnjaka zamenjal črpalko in opustil by-pass ventil mimo črpalke. Zadeva se po enem mesecu ni izkazala najbolje. Razlika med temp. kotla in dvižnim vodom mi dosega tudi 30 stopinj (ne glede na mešalni ventil ker je blokiran v "stalno odprt" in ga zaradi drugih regulacij ne rabim) kar ob cikličnem vklopu črpalke povzroča velike temp. razlike in posledično pokanje po ceveh zaradi temp. krčenja in širjenja.

Prejšnje stara črpalka je imela poleg vijaka za odzračevanje še vijak na strani turbine s katerim si nastavil "luft" turbine, da je voda lahko krožila tudi naravno brez pomoči črpalke. Pri tej novi pa to ni možno in zaradi tega lahko ob izpadu štroma ostanem na mrzlem čeprav imam za backup drva in cel sistem zgrajen za naravno cirkulacijo ... :crazy

V rezervi imam sicer pretvornik 12/220V a se mi zdi trapasto samo zaradi ene črpalke preklapljat kable in trošit hišni backup akku, če zadeva lahko deluje enostavno in po naravnih zakonitostih ...

Zato me zanima, če se na tržišču še dobijo črpalke, ki jim lahko reguliraš pretok na strani turbine?


Če se ne dobijo pa bom zadevo predelal tako, da bo šel dvižni vod iz peči direkt preko enega na pol odprtega krogličnega ventila, za bypass tega ventila pa bom dal še črpalko, če bi rabil ogrevat prostore v višini peči kar je zelo redko ...

Don't drive faster than your angel can fly...¯\_(ツ)_/¯

Prikaži več možnosti


berni
berni

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 4 320
  • Lokacija: maribor
  • Avtomobil: BMW 325i E92 M

#15

Hmm, ko ni elektrike... Na kaj pa kuriš?
In to pri tebi :).
Pri hitromontažnih setih( buderus, viessman) je bil med ( vorlauf, rücklauf :) ) vgrajen pretočni ventil, ki si ga lahko nastavil. Ta je poskrbel, da v primeru, ko vsi termostatski ventili zaprejo dovod in črpalka deluje ne nastane veliko breme za črpalko in voda lahko kroži. Ni prišlo do čudnih zvokov ob povečanju pritiska in zmanjšanju pretoka.
Nekaj takšnega bi lahko vgradil in ga nastavil na minimum...

Urejal berni, 14.12.2013, 09:36.

Prikaži več možnosti


Iztok Z.
Iztok Z.

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 21 035
  • Lokacija: EMONA
  • Avtomobil: BMW x

#16

Kurim lahko na več načinov. Vprašal sem za primer, ko kurim na nafto ali drva. Problem je v tem, da je bilo pri starih črpalkah okrog turbine dovolj "zračnosti", da se je vroča voda iz kotla dvigovala preko nje četudi je stala. Resda ne tako kot jo ne bi bilo a vseeno dovolj, da črpalke za ogrevanje nadstropij nad nivojem kotla ni bilo treba prižigat - je zadostovala naravna cirkulacija.
Pri novi črpalki pa je turbina/rotor tako na "knap" da tega pretoka skoraj ni. Zato iščem tako črpalko, ki bi imela tudi v mirovanju neko pretočnost, drugače bom naredil by-pass ker se mi zdi neumno trošit elektriko da se počne nekaj kar zna zastonj sama termodinamika ...

Objavljena slika

Urejal Iztok Z., 14.12.2013, 18:50.

Don't drive faster than your angel can fly...¯\_(ツ)_/¯

Prikaži več možnosti


berni
berni

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 4 320
  • Lokacija: maribor
  • Avtomobil: BMW 325i E92 M

#17

Če je nizka razlika T , dviga ne bo in je potrebna črpalka. Nizka
razlika je pa tudi tisto, kar si želimo pri nizkotemperaturnem režimu. To tudi pomeni
da je treba vodo z manjšo razliko T tudi poganjati po ceveh.
Napram peči s stalno T je prihranek veliko večji pri gorivu kot porabljena
energija za črpalko.
Prikaži več možnosti


Iztok Z.
Iztok Z.

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 21 035
  • Lokacija: EMONA
  • Avtomobil: BMW x

#18

Zadeva je tako kot je na prej pripeti sliki s staro črpalko lepo delala 30 let. Problem je nastal po preventivni menjavi črpalke in je očitno samo v tem.

Don't drive faster than your angel can fly...¯\_(ツ)_/¯

Prikaži več možnosti


berni
berni

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 4 320
  • Lokacija: maribor
  • Avtomobil: BMW 325i E92 M

#19

Pa saj ti avtomatika krmili kdaj mora crpalka delovati?
Upam, da ti kot elektronik ne vklapljaš črpalke po potrebi ročno. ;)
Pomembno je, da je ta pravilne velikosti in moci,lahko pa imaš tudi tako ki sama uravnava vrtljaje(zvezno).
Prikaži več možnosti


Iztok Z.
Iztok Z.

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 21 035
  • Lokacija: EMONA
  • Avtomobil: BMW x

#20

Avtomatika krmili temp. v kotlu glede na zunanjo temp. od koder gre voda do radiatorjev, ti pa imajo svoje zvezne servo ventile, ki jih krmilijo termostati v vsakem prostoru posebej.

Objavljena slika

Objavljena slika

Vse skupaj pa lahko upravljam tudi preko PCja ...

Objavljena slika


Črpalke zato niti ne bi potreboval, če ne bi želel občasno ogret tudi prostorov, ki so v višini kotla.

Don't drive faster than your angel can fly...¯\_(ツ)_/¯

Prikaži več možnosti




-->
BMWslo je zasebna spletna stran in ni v povezavi s podjetjem BMW AG.
Obiščite uradno stran BMW Slovenija.
BMW je registrirana blagovna znamka podjetja BMW AG.
BMWslo.com © 2001-2018. Vse pravice pridržane.