Skoči na vsebino

 

Mešalni ventil?

- - - - -

  • Prijavi se za objavo odgovora
68 odgovorov v temi
voith
voith

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 10 554
  • Lokacija: Weixelburg
  • Avtomobil: ˘Ô≈ôﺣ

#21

Ga daš pač na 100% in se obnaša, kot da ga ni..
You can't treat a car like a human being; a car needs love. ” – Walter Röhrl
Prikaži več možnosti


Iztok Z.
Iztok Z.

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 21 043
  • Lokacija: EMONA
  • Avtomobil: BMW x

#22

Ga daš pač na 100% in se obnaša, kot da ga ni..

Kaj? Črpalka ali mešalni ventil?

Don't drive faster than your angel can fly...¯\_(ツ)_/¯

Prikaži več možnosti


Iztok Z.
Iztok Z.

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 21 043
  • Lokacija: EMONA
  • Avtomobil: BMW x

#23

Je bil pa ravno danes pri meni znanec - vodovodar, ki si je sam naredil centralno po nasvetih takih in drugačnih strokovnjakov. Pojasnil mi je, da če ne zaradi drugega rabiš mešalni ventil zato, da mu cevni termostat pol metra nad kotlom pravilno vključuje gorilec - da voda iz kotla kroži po ceveh okrog kotla in mimo termostata.
Ko sem mu pokazal, da imam jaz termotipala direkt na kotlu pod zunanjo izolacijo in brez cirkulacije preko cevi ter mešalnega ventila vseeno zaznavam točno realno temperaturo kotla za vklop gorilca, pa mu tudi ni bilo več jasno zakaj bi ga še rabil.

Mi je že naročil kapilarni termostat za montažo direkt v kotel namesto tistega na ceveh, ki zna odstopat tudi za 30 stopinj, če črpalka ne deluje stalno ...

Don't drive faster than your angel can fly...¯\_(ツ)_/¯

Prikaži več možnosti


voith
voith

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 10 554
  • Lokacija: Weixelburg
  • Avtomobil: ˘Ô≈ôﺣ

#24

Kaj? Črpalka ali mešalni ventil?


Ventil. Če ga daš na 100% bo vodo routal direktno, torej kot če bi bila rücklauf in vorlauf popolnoma ločena. Nima smisla ga fizično vzet stran.

Btw: jaz sem tudi sam vezal centralno in imam mešalni ventil na 75%, kar se mi zdi ok že zaradi tega, da ni prevelikih temperaturnih šokov v primerih, ko se reč ogreje na mrzlo.

Kakšne kapilarne termostate imate in kolk kej koštajo? Zanč sm iskal po IKI, merkurju, Obiju, Bauhausu in nevem kje še vse en navadn kapilarni termostat in sm dobil samo čukaste poglede. Da sm šef tm in da mi prodajalec ogrevalne tehnike ne ve kaj je kapilarni termostat, ga vržem na cesto isto sekundo.

Edin v Merkurju je vedel kaj to je in da baje so enkrat imeli enega. :napaka

Urejal voith, 20.12.2013, 00:36.

You can't treat a car like a human being; a car needs love. ” – Walter Röhrl
Prikaži več možnosti


Iztok Z.
Iztok Z.

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 21 043
  • Lokacija: EMONA
  • Avtomobil: BMW x

#25

Ventil. Če ga daš na 100% bo vodo routal direktno, torej kot če bi bila rücklauf in vorlauf popolnoma ločena. Nima smisla ga fizično vzet stran.

Btw: jaz sem tudi sam vezal centralno in imam mešalni ventil na 75%, kar se mi zdi ok že zaradi tega, da ni prevelikih temperaturnih šokov v primerih, ko se reč ogreje na mrzlo.

Mešalni ventil imam na 100% direkt, enako tudi povratni.
Zadeva je v mojem vprašanju enostavna a očitno pretežka za poznavalce ...
Primer je:
1. Cel sistem ima pravilne nagibe cevi, ki omogočajo naravni pretok.
2. Vsak radiator ima svoj zvezni termostatski ventil, ki se odpre ravno toliko kot potrebuje vroče vode.
3. Kotel ima svoj direktni temp. regulator (ko pade temp. gorilec ogreje kotel na zahtevano temp.).

Vprašanje za strokovnjake se potem glasi zakaj naj sploh imam črpalko in mešalni ventil, če mi vse to počne že termostat kotla in termostati na radiatorjih po prostorih? Tako pa mi ti dodatki zavirajo naravni pretok in povzročajo temp. šoke do 30 stopinj (razlika med kotlom in meter višjim dvižnim vodom), ko se ciklično vklaplja črpalka.

Logika je enostavna: ko so prostori dovolj ogreti so radiatorji zaprti, temp. v kotlu pa je v višini potrebne in voda ne kroži ker to pač ni potrebno - standby.
Ko se odpre kakšen radiator voda začne zaradi termodinamike (topla voda je še vedno lažja od hladne) krožiti iz kotla v radiator, hladna pa se vrača v kotel. Ko temp. kotla pade za nekaj stopinj termostat kotla vklopi gorilec ali odpre loputo in porabljeno nadoknadi.
Zakaj bi pri tako enostavnem sistemu rabil črpalko in mešalne ter povratne ventile še nisem dobil odgovora čeprav sem vprašal že nekaj profijev. Vsi so svojo zmedeno razlago zaključili s stavkom "tako se pač danes dela!".
Meni pa še vedno ni jasno zakaj bom ob izpadu štroma ostal na hladnem ker ne bo delovala črpalka čeprav voda po opisanem sistemu lahko kroži čisto naravno kadar zakurim na drva?


Kakšne kapilarne termostate imate in kolk kej koštajo? Zanč sm iskal po IKI, merkurju, Obiju, Bauhausu in nevem kje še vse en navadn kapilarni termostat in sm dobil samo čukaste poglede. Da sm šef tm in da mi prodajalec ogrevalne tehnike ne ve kaj je kapilarni termostat, ga vržem na cesto isto sekundo.
Edin v Merkurju je vedel kaj to je in da baje so enkrat imeli enega. :napaka

Teh termostatov je kar nekaj in poznavanje teh spada med moje službene dolžnosti. Da ne bo nedovoljene reklame ti konkretno odgovorim na PS.

Don't drive faster than your angel can fly...¯\_(ツ)_/¯

Prikaži več možnosti


voith
voith

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 10 554
  • Lokacija: Weixelburg
  • Avtomobil: ˘Ô≈ôﺣ

#26

Če ti termodinamika dela okej, odstrani vse ovire, ker se naravni zakoni ne spreminjajo tako pogosto kot državni. :)

Sem mislil, da ti termodinamično prepočasi dela in zato hočeš pumpo.

Pusti profiče. Ravno zadnjič sem prevezal komplet elektriko na novi centralni, ki jo je delalo podjetje ki je že xx let v poslu, pa niso znal uredit tko kot je treba. Zdej dela BP. Dve pumpi, zalogovnik, ročni in wifi termostat in so zvezal bazno postajo wifi termostata tako, da ji je termostat v peči odvzel napajanje vsakič in pol se je vsakič, ko je temperatura v kotlu padla pod termostatsko mejo konekcija prekinla, pol se je pa učasih povezal, učasih ne. Pa še ene dve cvetki so naredl.

Zanč sm tudi testiral svoj ghg 660 fen na bakrenih ceveh in se da prou lepo varit centralne, tko da bom verjetno v prihodnje še kej počel na tem področju. :ok2

Urejal voith, 20.12.2013, 01:28.

You can't treat a car like a human being; a car needs love. ” – Walter Röhrl
Prikaži več možnosti


Iztok Z.
Iztok Z.

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 21 043
  • Lokacija: EMONA
  • Avtomobil: BMW x

#27

Imam občutek, da "profiji" delajo samo še na podlagi naučenega. Skoraj nihče pa se ne prilagaja na nove sisteme regulacije.

Vidim v službi kako je težko nekemu staremu toplovodarskemu majstru razložit, da se danes krmili - zapira/odpira vsak radiator posebej ne pa tako kot včasih, ko so za celo bajto uporabili en sam termostat (kot 100 let nazaj krušno peč na sredi hiše), ki je vklapljal črpalko ali gorilec ali obračal mešalni ventil ... če takemu majstru omenim še WiFi nastavitve na PCju ali pametnem telefonu za vsak prostor in uro v dnevu ter vikendu posebej, pa je zanj sploh znanstvena fantastika :izbuljeneoci in mu vse pade dol ...

Don't drive faster than your angel can fly...¯\_(ツ)_/¯

Prikaži več možnosti


Mark89
Mark89

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 1 628
  • Lokacija: Novo mesto
  • Avtomobil: E39 '01 530iT, MG ZR 115

#28

Sem mislil, da ti termodinamično prepočasi dela in zato hočeš pumpo.


Danes je "ceneje" majstrom sestavit centralno ogrevanje tako, da bo ogrevanje delovalo s črpalko za cirkulacijo, ne pa tudi na termodinamiko. Cevi so lahko tanjše, ne rabijo pazit na nagibe in sifone ali kako se temu že reče (samostojno kroženje tople vode se ustavi tam kje mora it topla voda dol... ) itd. Kaj spada pod "ceneje" ter "boljše", si pa preberite v tem gerchyevem postu: link
@Voith: počakaj da ti firma ki je xx let v poslu zveže skupaj plinsko in kombinirano peč na drva, nato pa ugotoviš da ob gretju vode s strani plinske peči greje tudi peč na drva. Ali pa da se ob kurjavi na drva segreva tudi plinska peč:blackeye
Prikaži več možnosti


Iztok Z.
Iztok Z.

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 21 043
  • Lokacija: EMONA
  • Avtomobil: BMW x

#29

Objavljena slika

Iščem po vseh straneh pa ne najdem ...

Mogoče kdo ve če sploh obstaja T kos kot na sliki, ampak da je odcep pod kotom 45 in ne 90 stopinj?

Don't drive faster than your angel can fly...¯\_(ツ)_/¯

Prikaži več možnosti


Sorgo
Sorgo

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 5 544
  • Lokacija: Obala
  • Avtomobil: R6 topless

#30

Je nujno, da je bakren?
Če ni, tukaj ga imaš v inox izvedbi.

Urejal Sorgo, 16.08.2014, 15:25.

Prikaži več možnosti


Iztok Z.
Iztok Z.

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 21 043
  • Lokacija: EMONA
  • Avtomobil: BMW x

#31

Je nujno, da je bakren?
Če ni, tukaj ga imaš v inox izvedbi.

Na žalost ne bo šlo. Na tvojem linku so cevi za dimnike, jaz pa rabim za tanjše vodovodne cevi z zunanjim premerom 28mm.

Hvala vseeno :ok

Don't drive faster than your angel can fly...¯\_(ツ)_/¯

Prikaži več možnosti


Sorgo
Sorgo

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 5 544
  • Lokacija: Obala
  • Avtomobil: R6 topless

#32

Pol pa žal...vse kar sem našel je blo temu podobno.
Prikaži več možnosti


berni
berni

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 4 321
  • Lokacija: maribor
  • Avtomobil: BMW 325i E92 M

#33

Mislim, da ne obstaja, niti pri Rehau in Geberit plasticnih sistemih.
Imaš dve varianti, ali pravilno dimenzioniraš/reduciraš T kos ali pa ga daš "hartlot" zavariti.
Prikaži več možnosti


GGREGA
GGREGA

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 2 607
  • Lokacija: južni rob Kranjskega polja
  • Avtomobil: francoz

#34

iztok ne da se mi brat cele teme ampak če je vprašanje še aktualno, brez mešalnega ventila ne bo šlo, ker ti bodo pozimi cevi zaradi širjenja nenormalno "pokale" (samo zvočni pok) in že samo zaradi tega mora biti mešalni :)

če je odgovor že, se opravičujem:-D
vse se da samo denar moraš imeti :laugh
Prikaži več možnosti


berni
berni

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 4 321
  • Lokacija: maribor
  • Avtomobil: BMW 325i E92 M

#35

Eh, to pa je res zadnji razlog.
Prikaži več možnosti


Iztok Z.
Iztok Z.

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 21 043
  • Lokacija: EMONA
  • Avtomobil: BMW x

#36

iztok ne da se mi brat cele teme ampak če je vprašanje še aktualno, brez mešalnega ventila ne bo šlo ...

Če boš prebral temo boš videl, da smo zakaj da in zakaj ne že razčistili :)


Mislim, da ne obstaja, niti pri Rehau in Geberit plasticnih sistemih.
Imaš dve varianti, ali pravilno dimenzioniraš/reduciraš T kos ali pa ga daš "hartlot" zavariti.

Sam tudi jaz veliko brskal pa ga nisem našel. Sicer bom imel malo stisko a bom kombiniral navaden T kos s 45 stopinjskim kolenom.

THX vsem :ok

Predelujem namreč sistem, ki so ga lani naredili "majstri" in kot sem domneval so bile težave. Ko smo ostali 2 dni brez štroma smo morali že prvo uro iz peči vlačit goreča drva, ker je njihov sistem preveč zaviral termodinamiko in je bilo v peči že +100 stopinj, radiatorji dve nadstropji višje pa mlačni kljub ročnemu odprtju teh dveh novih dodatnih ventilov ... :napaka
Prej pa 30 let brez mešalnega in proti-povratnega ventila nobenih težav in normalno ogrevanje tudi, če en teden ni bilo štroma!

Urejal Iztok Z., 17.08.2014, 19:47.

Don't drive faster than your angel can fly...¯\_(ツ)_/¯

Prikaži več možnosti


berni
berni

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 4 321
  • Lokacija: maribor
  • Avtomobil: BMW 325i E92 M

#37

Pri pravilno dimenzioniranih/reduciranih sem mislil na taksne.

Pripete slike za predogled

  • image.jpg
Prikaži več možnosti


Iztok Z.
Iztok Z.

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 21 043
  • Lokacija: EMONA
  • Avtomobil: BMW x

#38

Takšni pridejo na vrsto pred razvodi, če delaš razvejan sistem. Jaz pa samo popravljam "armaturo" in kombinacijo ventilov takoj na izhodu iz peči in uporabljam zato samo eno dimenzijo cevi.

Ko sem že ravno pri delu pa bom dodal še en ventil in dva "holandca", če bi bilo kdaj treba še kaj popravljat ali dodat (npr. dodatna peč), da mi ne bo treba praznit celega sistema.

Urejal Iztok Z., 17.08.2014, 20:55.

Don't drive faster than your angel can fly...¯\_(ツ)_/¯

Prikaži več možnosti


Iztok Z.
Iztok Z.

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 21 043
  • Lokacija: EMONA
  • Avtomobil: BMW x

#39

...
Predelujem namreč sistem, ki so ga lani naredili "majstri" in kot sem domneval so bile težave. Ko smo ostali 2 dni brez štroma smo morali že prvo uro iz peči vlačit goreča drva, ker je njihov sistem preveč zaviral termodinamiko in je bilo v peči že +100 stopinj, radiatorji dve nadstropji višje pa mlačni kljub ročnemu odprtju teh dveh novih dodatnih ventilov ... :napaka
Prej pa 30 let brez mešalnega in proti-povratnega ventila nobenih težav in normalno ogrevanje tudi, če en teden ni bilo štroma!

To sem čez poletje predelal in naredil by-pass. Sedaj deluje kot je treba! Pred predelavo sem imel prejšnjo zimo v peči npr. 70 stopinj, meter višje na dvižnem vodu pa samo 50 ali celo manj ... 20 in več stopinj padca na en meter :napaka

Po predelavi je v peči 60 stopinj, v dvižnem vodu pa le stopinjo ali dve manj pri mirujoči črpalki kar je normalno ker termodinamike več ne zavira povratni ventil in mirujoča črpalka. Zato bo to zimo črpalka večinoma počivala, števec za elektriko pa bo kazal spomladi kakšnih 100kWh manj :)


Sedaj pa sem med menjavo baterij na radiatorskih servo-ventilih opazil sledi vodnega kamna ob štiftu, ki zapira radiator ... kar pomeni da malo pušča. Kot plastična kolena hladilnega sistema pri E46 ... :-D

Mogoče kdo ve, če se še kje dobijo ventili ARMAL iz slike, da potem zamenjam samo medeninasti osrednji del ventila? Vzel bi vsaj 3 kom.

Pripete slike za predogled

  • ARMAL_ventil.jpg

Urejal Iztok Z., 26.10.2014, 14:12.

Don't drive faster than your angel can fly...¯\_(ツ)_/¯

Prikaži več možnosti


PocesnkII
PocesnkII

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 4 193
  • Lokacija: Delavnica
  • Avtomobil: MB w463 po domače G

#40

V taprotu si že pogledu?
Prikaži več možnosti




-->
BMWslo je zasebna spletna stran in ni v povezavi s podjetjem BMW AG.
Obiščite uradno stran BMW Slovenija.
BMW je registrirana blagovna znamka podjetja BMW AG.
BMWslo.com © 2001-2018. Vse pravice pridržane.