Skoči na vsebino

 

Mešalni ventil?

- - - - -

  • Prijavi se za objavo odgovora
68 odgovorov v temi
SHAdOW
SHAdOW

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 2 163
  • Lokacija: Murska Sobota
  • Avtomobil: BMW e90 320d ®

#41

Mešalni ventil imam na 100% direkt, enako tudi povratni.
Zadeva je v mojem vprašanju enostavna a očitno pretežka za poznavalce ...
Primer je:
1. Cel sistem ima pravilne nagibe cevi, ki omogočajo naravni pretok.
2. Vsak radiator ima svoj zvezni termostatski ventil, ki se odpre ravno toliko kot potrebuje vroče vode.
3. Kotel ima svoj direktni temp. regulator (ko pade temp. gorilec ogreje kotel na zahtevano temp.).

Vprašanje za strokovnjake se potem glasi zakaj naj sploh imam črpalko in mešalni ventil, če mi vse to počne že termostat kotla in termostati na radiatorjih po prostorih? Tako pa mi ti dodatki zavirajo naravni pretok in povzročajo temp. šoke do 30 stopinj (razlika med kotlom in meter višjim dvižnim vodom), ko se ciklično vklaplja črpalka.

Logika je enostavna: ko so prostori dovolj ogreti so radiatorji zaprti, temp. v kotlu pa je v višini potrebne in voda ne kroži ker to pač ni potrebno - standby.
Ko se odpre kakšen radiator voda začne zaradi termodinamike (topla voda je še vedno lažja od hladne) krožiti iz kotla v radiator, hladna pa se vrača v kotel. Ko temp. kotla pade za nekaj stopinj termostat kotla vklopi gorilec ali odpre loputo in porabljeno nadoknadi.
Zakaj bi pri tako enostavnem sistemu rabil črpalko in mešalne ter povratne ventile še nisem dobil odgovora čeprav sem vprašal že nekaj profijev. Vsi so svojo zmedeno razlago zaključili s stavkom "tako se pač danes dela!".
Meni pa še vedno ni jasno zakaj bom ob izpadu štroma ostal na hladnem ker ne bo delovala črpalka čeprav voda po opisanem sistemu lahko kroži čisto naravno kadar zakurim na drva?


Teh termostatov je kar nekaj in poznavanje teh spada med moje službene dolžnosti. Da ne bo nedovoljene reklame ti konkretno odgovorim na PS.


Imaš dimenzionirane cevi, da ti sistem dela na podlagi toplotnega vzgona?
Vprašanje je odzivnost sistema, pri nizkoenergijski hiši oz. celo pasivno bi se še lahko s tem igral.

Pri frekvenčnih črpalkah in vsem ostalem napredku ne vem zakaj bi šel leta nazaj v tehnologiji ogrevanja ?

Pri standardnih kotlih se lahko pojavi nizkotemperaturna korozija:
http://gcs.gi-zrmk.s...ovsek/PT163.htm
Kotlovska črpalka in tropotni ventil pri kotlu to preprečujeta.

Pri kotlih na polena in zalogovnikih jih tudi imaš zaradi tega in zaradi odzivnosti sistema - kotel se do določene temp. najprej segreje sam (večja kol. vode v kotlu) šele nato sprosti cirkulacijo v zalogovnike.

Urejal SHAdOW, 26.10.2014, 16:06.

Prikaži več možnosti


Davidf1
Davidf1

    BMW Račna Team

  • Uporabnik
  • Sporočil: 23 661
  • Lokacija: Grosuplje
  • Avtomobil: E39 530dTA & 530dTA ///M

#42

Da si malo sposodim temo.

Imam termostatski mesalni ventil za toplo vodo.

Objavljena slika

Problem je, da imamo pomoje kar veliko vodnega kamna in zato zadeva nekako zasteka. Zalogovnike imam lahko 80 stopinj, v pipo pa mi tece 30, potem, ko nekaj casa tocis, postane ok. Cez cas pa spet cist mrzla. Mislim kar neki no. Obstaja kaksna alternativa, boljsi ventil, ali bo pri vseh isto? Ker odstranil ga ravno ne bi, moznost opeklin in pa pomivalec je zvezan direkt na toplo vodo.
Prikaži več možnosti


LEO37
LEO37

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 20 825
  • Lokacija: Niti ne v pudgurju in tudi ne v Beli krajini... hmm
  • Avtomobil: Vsi stari

#43

Tudi pri nas je tako... sumim da zato, ker je preblizu bojlerja in je posledično pregret, ko se ne toči voda, zato je delovanje malo popačeno.

Če bi "zaštekal" ti kasneje ne bi spustil tople.

Urejal LEO37, 26.10.2014, 16:53.

F7P 704+M50B20+M54B22+M57D25+N53B30 = 28 cyl = 836 PS  :burnout 

Prikaži več možnosti


SHAdOW
SHAdOW

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 2 163
  • Lokacija: Murska Sobota
  • Avtomobil: BMW e90 320d ®

#44

Kaj v bojlerjih za sanitarno toplo vodi imaš 80 °C?
Prikaži več možnosti


LEO37
LEO37

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 20 825
  • Lokacija: Niti ne v pudgurju in tudi ne v Beli krajini... hmm
  • Avtomobil: Vsi stari

#45

Pri nas je v bojlerju do 60 stopinj, v zalogovniku pa do 80 stopin, odvisno od sonca... seveda, izmerjeno na dnu... tako da, zgoraj, na izhodih, je lahko tudi kakih 15 stopinj več

Urejal LEO37, 26.10.2014, 17:29.

F7P 704+M50B20+M54B22+M57D25+N53B30 = 28 cyl = 836 PS  :burnout 

Prikaži več možnosti


Davidf1
Davidf1

    BMW Račna Team

  • Uporabnik
  • Sporočil: 23 661
  • Lokacija: Grosuplje
  • Avtomobil: E39 530dTA & 530dTA ///M

#46

Saj zato pa je ta ventil, da omeji vodo nekje na 60C. Je pa res blizu zalogovnika ja. Jaz imam pretocni bojler,...
Prikaži več možnosti


berni
berni

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 4 321
  • Lokacija: maribor
  • Avtomobil: BMW 325i E92 M

#47

Če imas preočni boljer je pa normalno, da ti začne čez nekaj časa teči hladna. Saj voda ki teče skozi pretočni boljer ne zmore tako hitro segreti vode, kot jo ti porabljaš, neglede na to, da imaš dovolj toplo v obtoku. Enostavno je izmenjevalec pretočnega boljerja premajhen za večjo porabo vode.
Prikaži več možnosti


LEO37
LEO37

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 20 825
  • Lokacija: Niti ne v pudgurju in tudi ne v Beli krajini... hmm
  • Avtomobil: Vsi stari

#48

Koliko velik bojler pa imaš, David?

Naš je 400 l in zgornja polovica je stalno topla (vsaj tam malo pod 50 stopinj) ali iz zalogovnika, ali pa z el. grelcem... spodnja polovica se pa greje direkt iz sončnih kolektorjev, ko je dovolj sonca.

F7P 704+M50B20+M54B22+M57D25+N53B30 = 28 cyl = 836 PS  :burnout 

Prikaži več možnosti


Iztok Z.
Iztok Z.

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 21 043
  • Lokacija: EMONA
  • Avtomobil: BMW x

#49

Imaš dimenzionirane cevi, da ti sistem dela na podlagi toplotnega vzgona?

Seveda, če je to pred lansko predelavo brez težav delalo +30 let. Se še spomnim, ko sem kot mulc letal po novogradnji, da sva z očetom vse cevi položila z nagibom 5mm/1m.


Pri frekvenčnih črpalkah in vsem ostalem napredku ne vem zakaj bi šel leta nazaj v tehnologiji ogrevanja ?

Čeprav sem štromar zame električna črpalka ni napredek, če sem ob kupu drv ob izpadu štroma na mrzlem. Sicer imam tudi 1,2kW razsmernik 12/220V, a zakaj naj laufam črpalko, če to zastonj in dobro dela termodinamika?

Drugače pa so redki, ki imajo sistem tako avtomatiziran kot jaz. Kljub starim cevem mi temp. peči krmili hišni računalnik glede na zunanjo temp. in moč sevanja sonca. Vsak prostor pa ima še svoj sobni termostat z daljinsko vodenimi servo ventili na vsakem radiatorju, ki vzdržuje temperaturo glede na uro v dnevu (4x dnevno višja/nižja temp.) in glede prisotnost oseb (senzorji gibanja) ... :ok


V taprotu si že pogledu?

Sem, pa vsaj na spletni strani nimajo takih http://forum.bmwslo....11&d=1414328811 ARMAL ventilov za radiatorje.

Don't drive faster than your angel can fly...¯\_(ツ)_/¯

Prikaži več možnosti


Davidf1
Davidf1

    BMW Račna Team

  • Uporabnik
  • Sporočil: 23 661
  • Lokacija: Grosuplje
  • Avtomobil: E39 530dTA & 530dTA ///M

#50

Če imas preočni boljer je pa normalno, da ti začne čez nekaj časa teči hladna. Saj voda ki teče skozi pretočni boljer ne zmore tako hitro segreti vode, kot jo ti porabljaš, neglede na to, da imaš dovolj toplo v obtoku. Enostavno je izmenjevalec pretočnega boljerja premajhen za večjo porabo vode.


Ja ja, sam ni to. Ker zacne teci prav mrzla in potem spet topla,... ni to, da bi vodo porabil, sigurno. Pa ce je v zalogovniku 80 C, se bi tudi tekoca segrela na 40 C.

Koliko velik bojler pa imaš, David?

Naš je 400 l in zgornja polovica je stalno topla (vsaj tam malo pod 50 stopinj) ali iz zalogovnika, ali pa z el. grelcem... spodnja polovica se pa greje direkt iz sončnih kolektorjev, ko je dovolj sonca.


Ne vem kok je notr cevi za bojler, ce tko recem. Zalogovnik je 1000 litrov, imam pa 2. Potem je pa v enem zgoraj spirala za bojler, spodaj pa za soncno.
Prikaži več možnosti


berni
berni

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 4 321
  • Lokacija: maribor
  • Avtomobil: BMW 325i E92 M

#51

Ja ja, sam ni to. Ker zacne teci prav mrzla in potem spet topla,... ni to, da bi vodo porabil, sigurno. Pa ce je v zalogovniku 80 C, se bi tudi tekoca segrela na 40 C.



Sploh ni nujno, da bi se voda, ki teče skozi pretočni bojler imela čas segreti na 40st.
Temu se reče premajhna odjemna moč izmenjevalca.
To enostavno preveriš na način, da bodisi zapreš pipo nekaj časa in spet odpreš(potem bi moral imeti spet toplo) ali pa da zmanjšaš pretok na pipi.
Prikaži več možnosti


Davidf1
Davidf1

    BMW Račna Team

  • Uporabnik
  • Sporočil: 23 661
  • Lokacija: Grosuplje
  • Avtomobil: E39 530dTA & 530dTA ///M

#52

Lej ce normalno deluje ventil, je voda skoz topla 100%, sem ze vse stestiral. Te ventile ocitno muci pregrevanje, ker je res, da so blizu zalogovnika in pa vodni kamen. Jaz ga vsake toliko casa prevrtim ene parkrat in je nekaj casa tudi bolje. Bomo videli so rekli slepi. Mogoce ga zamenjam z bolj kvalitetnim, ali pa ga prestavim bolj stran.
Prikaži več možnosti


LEO37
LEO37

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 20 825
  • Lokacija: Niti ne v pudgurju in tudi ne v Beli krajini... hmm
  • Avtomobil: Vsi stari

#53

Zamenjaj ga z električnim, ki ga krmili termostat, ki ga postaviš čim dlje na cev, proti pipi... je pa res, da nekaj stane :blackeye

F7P 704+M50B20+M54B22+M57D25+N53B30 = 28 cyl = 836 PS  :burnout 

Prikaži več možnosti


Davidf1
Davidf1

    BMW Račna Team

  • Uporabnik
  • Sporočil: 23 661
  • Lokacija: Grosuplje
  • Avtomobil: E39 530dTA & 530dTA ///M

#54

Včeraj sem odstranil izolacijo, ki gre od zalogovnika do mešalnega vetila, tako da se bo sedaj sigurno manj grel, pregreval. Bom videl, če bo kaj effekta. Oddaljen je pa cca 30 cm.
Prikaži več možnosti


LEO37
LEO37

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 20 825
  • Lokacija: Niti ne v pudgurju in tudi ne v Beli krajini... hmm
  • Avtomobil: Vsi stari

#55

Tako boš imel samo izgube, grel se bo pa isto.

Jaz imam zaprtega, tako da mi spušča vedno samo toplo vodo... pa tudi poleti, ko sta bila tako zalogovnik, kakor tudi bojler do konca segreta, se nismo poparili :ok2

F7P 704+M50B20+M54B22+M57D25+N53B30 = 28 cyl = 836 PS  :burnout 

Prikaži več možnosti


Davidf1
Davidf1

    BMW Račna Team

  • Uporabnik
  • Sporočil: 23 661
  • Lokacija: Grosuplje
  • Avtomobil: E39 530dTA & 530dTA ///M

#56

Ja izgube so res, čeprav se pomoje sedaj greje 20 C manj, tko na hitr na pamet govorim :ok Ker cev od zalogovnika do njega je tista kovinska narebrena, ki je tudi v zalogovniku.
Kako ga pa kar odpreš? To je neka fizična fora, ali misliš samo, da ga čisto odšraufaš?
Prikaži več možnosti


LEO37
LEO37

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 20 825
  • Lokacija: Niti ne v pudgurju in tudi ne v Beli krajini... hmm
  • Avtomobil: Vsi stari

#57

Moj ima regulacijo mešanja, ki jo lahko nastavim... če jo dam čisto na toplo, zaprem mrzlo vodo.

F7P 704+M50B20+M54B22+M57D25+N53B30 = 28 cyl = 836 PS  :burnout 

Prikaži več možnosti


Davidf1
Davidf1

    BMW Račna Team

  • Uporabnik
  • Sporočil: 23 661
  • Lokacija: Grosuplje
  • Avtomobil: E39 530dTA & 530dTA ///M

#58

Aha, pa je tak podoben princip kot iz moje slike?
Prikaži več možnosti


LEO37
LEO37

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 20 825
  • Lokacija: Niti ne v pudgurju in tudi ne v Beli krajini... hmm
  • Avtomobil: Vsi stari

#59

V tem stilu, ja.

F7P 704+M50B20+M54B22+M57D25+N53B30 = 28 cyl = 836 PS  :burnout 

Prikaži več možnosti


andro92
andro92
  • Uporabnik
  • Sporočil: 203
  • Lokacija: Ribnica
  • Avtomobil: E90 328i

#60

Da obudim temo iz naftalina.
Imam peč na pelete BIODOM 21 na katerega je vezanih 8 radiatorjev. Včeraj smo priklopili radiatorje, zrak spustili ven povsod 4x da je nateklo na vsakem radiatorju skoraj liter vode brez zračnih mehurčkov.
Peč vklopili in se je segrela na delovno temperaturo. Cevi iz peči sta topli/vroči. Iz mešalnega ventila proti radiatorjem so pa cevi hladne/mlačne.
Mi zna kdo povedat v čem je finta da ne spusti vode preko do radiatorjev?
Prilagam sliko mešalnega ventila s pumpo.

Hvala že vnaprej.

Pripete slike za predogled

  • IMG_20200425_091712.jpg
Prikaži več možnosti




-->
BMWslo je zasebna spletna stran in ni v povezavi s podjetjem BMW AG.
Obiščite uradno stran BMW Slovenija.
BMW je registrirana blagovna znamka podjetja BMW AG.
BMWslo.com © 2001-2018. Vse pravice pridržane.