Skoči na vsebino

 

E39 zavore

- - - - -

  • Prijavi se za objavo odgovora
58 odgovorov v temi
dragan klep
dragan klep

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 3 095
  • Lokacija: Planet Earth
  • Avtomobil: E39 528iA, E65 745iA

#41

Brembo navrtane imam jaz na moji E39 in ATE keramične ploščice.

Diske je prvo treba, kako bi temu rekel uležt, oz pripravit, da ne bodo tresli.

Za to obstaja en postopek kako se diski pravilno pripravijo. Sicer v angleščini, lahko pa kdo tudi prevede.

 

1. Use the vehicle for five or six days of gentle driving, using the brakes to the same extent you would in typical driving conditions.

[important]NOTE: Zinc-plated rotors require a couple extra days of driving to wear through the plating before the rotor-seasoning process can begin.[/important]

2. After finding a safe location to drive your vehicle as fast as 70 miles-per-hour, perform four regular stops—from 60-70 miles-per-hour down to complete stops as you would during normal driving conditions.

3. Next, perform medium-effort partial stops (about 50 percent) from 60 miles-per-hour down to about 15 miles-per-hour. Once completed, drive for five minutes with little to no braking, allowing your rotors to cool.

4. Next, perform four medium- to hard-effort partial stops (about 75 percent), from 60 miles-per-hour down to about 15 miles-per-hour. Once completed, drive for 10 minutes with little to no braking, letting your rotors cool.

5. Park the car and let your brakes cool overnight. According to the experts at Baer, you’re now 50-percent complete with the seasoning process. To finish the job, you’re going to essentially repeat the procedure from the day before.

6. Return to your safe location for driving as fast as 60 miles-per-hour. Next, perform medium-effort partial stops (about 50 percent) from 60 miles-per-hour down to about 15 miles-per-hour. Once completed, drive for five minutes with little to no braking, allowing your rotors to cool.

7. Next, perform four medium- to hard-effort partial stops (about 75 percent), from 60 miles-per-hour down to about 15 miles-per-hour. Once completed, drive for 10 minutes with little to no braking, and let your rotors cool off.

8. Finally, make six hard partial stops, from 60 miles-per-hour down to about 15 miles-per-hour. Make every effort to perform these stops without locking your wheels. When you’re done, drive for 10 minutes with little to no braking, allowing your rotors to cool.

9. One more time, park your car and let your brake system cool overnight. If you just installed new brake pads as well, you are now ready to bed-in your brake pads. You can read our How to Bed-In Brake Pads post here.

 

Jaz svoje pripravim vedno na tak način in mi držijo 3 leta, oz nekje do 90kkm, potem so pa tako že obrabljeni in jih menjam.

Imam pa sedaj prvič navrtane karbonizirane. Dal jih bom še zadaj, ko bo tako daleč da, menjam še ploščice in obloge ročne zavore.



Urejal dragan klep, 21.09.2019, 08:35.

Prikaži več možnosti


Davidf1
Davidf1

    BMW Račna Team

  • Uporabnik
  • Sporočil: 22 759
  • Lokacija: Grosuplje
  • Avtomobil: E39 530dTA & E90 325xi

#42

Oh ja... teli postopki in vse ekspertize. Enim ja, enim ne.

Je pa tale zgoraj dost smiseln, logicen.
Prikaži več možnosti


Jerry
Jerry
  • Uporabnik
  • Sporočil: 65 784
  • Lokacija: močvirje
  • Avtomobil: E39 540i & E24 635CSI

#43

Ni e39 noben tak fenomen pri tisočih in tisočih različnih modelov avtov na svetu, ki bi se mu vsakih 5000km "skrivili" diski, bilo katere daš gor. Razlog za tresenje je nekje drugje. Roke, končniki, puše, gumice, pesta zvita, ležaj slab, volanska letev zluftana.... Dovolj komplicirano podvozje, da zna skrit lufte, ampak lufti so. Je pa živa jeba najti pravega, ki je kriv za vse čudne občutke :ok2 meni tudi še ni uspelo.

Ma ja, razlogov za tresenje je dosti. Ampak tudi če je vse v luftih, diski še vedno ne bojo tresli, če imaš malo smisla za tehniko in jih znaš "zdresirat". Meni je najbolj smešno to da imam kolega diplomiranega strojnega inženirja in ko sem od njega enkrat prevzel avto sem mislil da mi bo volan v roki ostal, tako so mu tresli diski, meni ki sem navaden seljak, pa na nobenem avtu ne tresejo. Pa dajem gor kitajske diske, rabljene, skratka nema da nema! Tudi ta moment imam E60 s 350.000 km na grbi, sprednje roke so že kar dobro zluftane, pa mi diski niti malenkost ne potresejo! Tako da ni vse v luftih! Ne znam pa na žalost svetovat kako pravilno vozit da ne začnejo trest, oziroma znam, zapelji se na pisto in avto ožemaj ene par krogov, do te mere da bojo diski žereli. Potem pa še par krogov da se ohladijo in ne bojo več tresli, evo.


If I had the money I would have a mid-life-crisis.

Prikaži več možnosti


x-driver
x-driver

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 20 023
  • Lokacija: Tolmin
  • Avtomobil: e39 530iA, APN4

#44

Disk postane malo neenakomeren, to recimo sproži majhne tresljaje, katere pa potem prevzame tisti luft nekje drugje in zruka avto. Tako si jaz to razlagam. Ker zavore same po sebi niso čisto nič drugačne, kot na kakšnem drugem avtu, kjer takih problemov ni. 


Prikaži več možnosti


magic man
magic man

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 3 528
  • Lokacija: bananastan
  • Avtomobil: Božje vozilo

#45

Ni e39 noben tak fenomen pri tisočih in tisočih različnih modelov avtov na svetu, ki bi se mu vsakih 5000km "skrivili" diski, bilo katere daš gor. Razlog za tresenje je nekje drugje. Roke, končniki, puše, gumice, pesta zvita, ležaj slab, volanska letev zluftana.... Dovolj komplicirano podvozje, da zna skrit lufte, ampak lufti so. Je pa živa jeba najti pravega, ki je kriv za vse čudne občutke :ok2 meni tudi še ni uspelo.

Pa točno to  že jaz skozi govorim , vsi samo diske dol nove gor, spet ni v redu diske drejat , ploščice druge isto sranje in zmečejo ohoho denarja stran. Podvozje si dobro preglejte tisti ki vam trese pri zaviranju. :ok


Prikaži več možnosti


Jerry
Jerry
  • Uporabnik
  • Sporočil: 65 784
  • Lokacija: močvirje
  • Avtomobil: E39 540i & E24 635CSI

#46

1. Use the vehicle for five or six days of gentle driving, using the brakes to the same extent you would in typical driving conditions.

[important]NOTE: Zinc-plated rotors require a couple extra days of driving to wear through the plating before the rotor-seasoning process can begin.[/important]

2. After finding a safe location to drive your vehicle as fast as 70 miles-per-hour, perform four regular stops—from 60-70 miles-per-hour down to complete stops as you would during normal driving conditions.

3. Next, perform medium-effort partial stops (about 50 percent) from 60 miles-per-hour down to about 15 miles-per-hour. Once completed, drive for five minutes with little to no braking, allowing your rotors to cool.

4. Next, perform four medium- to hard-effort partial stops (about 75 percent), from 60 miles-per-hour down to about 15 miles-per-hour. Once completed, drive for 10 minutes with little to no braking, letting your rotors cool.

5. Park the car and let your brakes cool overnight. According to the experts at Baer, you’re now 50-percent complete with the seasoning process. To finish the job, you’re going to essentially repeat the procedure from the day before.

6. Return to your safe location for driving as fast as 60 miles-per-hour. Next, perform medium-effort partial stops (about 50 percent) from 60 miles-per-hour down to about 15 miles-per-hour. Once completed, drive for five minutes with little to no braking, allowing your rotors to cool.

7. Next, perform four medium- to hard-effort partial stops (about 75 percent), from 60 miles-per-hour down to about 15 miles-per-hour. Once completed, drive for 10 minutes with little to no braking, and let your rotors cool off.

8. Finally, make six hard partial stops, from 60 miles-per-hour down to about 15 miles-per-hour. Make every effort to perform these stops without locking your wheels. When you’re done, drive for 10 minutes with little to no braking, allowing your rotors to cool.

9. One more time, park your car and let your brake system cool overnight. If you just installed new brake pads as well, you are now ready to bed-in your brake pads. You can read our How to Bed-In Brake Pads post here.

Tole drži samo če na ta račun pripraviš nove diske, pa še potem se vse skupaj sesuje prvič ko zaviraš pri več kot 70 mph (cca 110 km/h), saj se takrat segrejejo na večjo temperaturo in spet vse pade v vodo. Mi se tu še vedno vozimo z 200 km/h in več in na to morajo bit tudi naši diski navajeni, če ne nima smisla. Kar pomeni, da moraš opisan postopek segrevanja in ohlajanja (ki je btw čisto po angleško 10x prezakompliciran) izvest pri tej hitrosti, ne pri manjši.


Disk postane malo neenakomeren, to recimo sproži majhne tresljaje, katere pa potem prevzame tisti luft nekje drugje in zruka avto. Tako si jaz to razlagam. Ker zavore same po sebi niso čisto nič drugačne, kot na kakšnem drugem avtu, kjer takih problemov ni. 

Seveda so zavore drugačne kot na drugih avtomobilih - diski so večji. V tem je problem. Pa v velikem številu kilometrov, ki jih naši avtomobili imajo. En majhen jajc z mikroskopsko majhnimi diskići in 100.000 km ne bo nikoli tresel (razen če so čisto rjavi, ali pa si jih ne vem kako grozno pregrel in prehitro ohladil - tisti so pa res dosti bolj občutljivi na prehitro ohlajanje), bavarec in mercedes recimo pa bosta.


If I had the money I would have a mid-life-crisis.

Prikaži več možnosti


x-driver
x-driver

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 20 023
  • Lokacija: Tolmin
  • Avtomobil: e39 530iA, APN4

#47

324mm diski niso danes tudi pri drugih znamkah nič velikega. Pa nisem slišal od drugod o takih težavah s tresenjem. Še pri ostalih BMWjih ni toliko slišati o tem, kot pri e39 :laugh


Prikaži več možnosti
    • magic man je všeč


Jerry
Jerry
  • Uporabnik
  • Sporočil: 65 784
  • Lokacija: močvirje
  • Avtomobil: E39 540i & E24 635CSI

#48

324mm diski niso danes tudi pri drugih znamkah nič velikega. Pa nisem slišal od drugod o takih težavah s tresenjem. Še pri ostalih BMWjih ni toliko slišati o tem, kot pri e39 :laugh

E39 je bil leta 1995 prvi bavarec s podvozjem, v celoti izdelanim iz aluminija. Tudi to je en od razlogov, zakaj je ravno ta model tako dovzeten za tresenje.


If I had the money I would have a mid-life-crisis.

Prikaži več možnosti


magic man
magic man

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 3 528
  • Lokacija: bananastan
  • Avtomobil: Božje vozilo

#49

324mm diski niso danes tudi pri drugih znamkah nič velikega. Pa nisem slišal od drugod o takih težavah s tresenjem. Še pri ostalih BMWjih ni toliko slišati o tem, kot pri e39 :laugh

:ok


Prikaži več možnosti


Coti
Coti

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 1 128
  • Lokacija: Cerknica
  • Avtomobil: BMW E46 318Ci, E39 525dT

#50

E39 je bil leta 1995 prvi bavarec s podvozjem, v celoti izdelanim iz aluminija. Tudi to je en od razlogov, zakaj je ravno ta model tako dovzeten za tresenje.

Kot zanimivost: sem nesel menjane roke podvozja E39 na odpad kot odpaden aluminij, še jabolčka se je dol porezalo, mi pribije odpadar, da ne more vzet kot aluminij, ker je preveč % železa vmes. Aluminija je po moje samo toliko, da ne rjavi...


Prikaži več možnosti


Jerry
Jerry
  • Uporabnik
  • Sporočil: 65 784
  • Lokacija: močvirje
  • Avtomobil: E39 540i & E24 635CSI

#51

Kot zanimivost: sem nesel menjane roke podvozja E39 na odpad kot odpaden aluminij, še jabolčka se je dol porezalo, mi pribije odpadar, da ne more vzet kot aluminij, ker je preveč % železa vmes. Aluminija je po moje samo toliko, da ne rjavi...

Hja, aluminij kot sredstvo proti rjavenju v železo nima smisla dodajat, v ta namen je boljši cink in nekatere druge primesi (nikelj recimo, pa še kaj bi se našlo). Po teži sodeč bi rekel da v rokah od E39 prevladuje aluminij oziroma ga je kar precej, seveda pa so zraven še druge legure, kar očitno odpadarja moti. Tole glede rjavenja tudi ni smiselno ker rokam tudi čisto nič ne škoduje če površinsko rjavijo (globinsko niti ne morejo, ker so predebele), gre bolj za zmanjšanje mase, tu smo pa spet pri aluminiju. Seveda gre za zlitino, to je jasno in na odpadu imajo glede tega pač svoje postavke.


If I had the money I would have a mid-life-crisis.

Prikaži več možnosti


x-driver
x-driver

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 20 023
  • Lokacija: Tolmin
  • Avtomobil: e39 530iA, APN4

#52

Čisti aluminij bi bil prešibak po mojem za roke.


Prikaži več možnosti


dragan klep
dragan klep

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 3 095
  • Lokacija: Planet Earth
  • Avtomobil: E39 528iA, E65 745iA

#53

E39 trese tudi ce so slabe roke, obojne namrec, slabi kolesni lezaji, zracnost volanske letve itd itd....
Ne vem.ce je sploh katera E39 v nulo, da cisto nic ne trese oz vsaj malo vibrira.
Ker jaz sem letos na svoji menjal vse roke, stabi stangice, diske, letev je brez luftov, lezaji so se dobri.... Platisca so ravna in scentrirans, gume so dobre, pa se vedno pri 120km/h obcasno cutim rahle vibracije na celem avtu. Tak da, ne vem.
Prikaži več možnosti


Davidf1
Davidf1

    BMW Račna Team

  • Uporabnik
  • Sporočil: 22 759
  • Lokacija: Grosuplje
  • Avtomobil: E39 530dTA & E90 325xi

#54

Ja... je tole problem, ki pije zivce. Baje je imela E38 se vecje probleme in obcutljivejse podvozje.

Resitev je downgrade na 296 mm, tisti res prekleto manj tresejo, oziroma nic.
Prikaži več možnosti


Jerry
Jerry
  • Uporabnik
  • Sporočil: 65 784
  • Lokacija: močvirje
  • Avtomobil: E39 540i & E24 635CSI

#55

E39 trese tudi ce so slabe roke, obojne namrec, slabi kolesni lezaji, zracnost volanske letve itd itd....
Ne vem.ce je sploh katera E39 v nulo, da cisto nic ne trese oz vsaj malo vibrira.
Ker jaz sem letos na svoji menjal vse roke, stabi stangice, diske, letev je brez luftov, lezaji so se dobri.... Platisca so ravna in scentrirans, gume so dobre, pa se vedno pri 120km/h obcasno cutim rahle vibracije na celem avtu. Tak da, ne vem.

Ne mešaj tresenja ob zaviranju s tistem med vožnjo. Če ti trese pri 120 km/h in to ne vedno, so za to najbolj verjetno krive jajčaste gume. Tudi če so scentrirane v nulo, to ne odpravi vedno tresenja. 


Čisti aluminij bi bil prešibak po mojem za roke.

Itak, to bi se skrivilo že na prvem robniku.


Ja... je tole problem, ki pije zivce. Baje je imela E38 se vecje probleme in obcutljivejse podvozje.

Resitev je downgrade na 296 mm, tisti res prekleto manj tresejo, oziroma nic.

Večje probleme niti ne, bi rekel kvečjemu enake.

 

296 mm diske res lažje ukrotiš, ja. Dosti bolj enostavno jih je pregret do te mere da žarijo, s tem jih poravnaš in odpraviš tresenje. Zdaj bomo počasi prišli do tega, zakaj sem jaz na svoji delovni muli že 8 let nazaj downgrade-al zavore, hehe...


If I had the money I would have a mid-life-crisis.

Prikaži več možnosti


Davidf1
Davidf1

    BMW Račna Team

  • Uporabnik
  • Sporočil: 22 759
  • Lokacija: Grosuplje
  • Avtomobil: E39 530dTA & E90 325xi

#56

:ok
Prikaži več možnosti


Car Uroš
Car Uroš

    Začetnik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 563
  • Lokacija: Lj
  • Avtomobil: e39 530i

#57

Podvozje je sigurno iz Alu. Verjetno tlačno lito. To se že po barvi in teži rok opazi.

Mogoče ima pa aluminij res kaj pri tresenju zraven. Tako kot je kolo iz jekla bolj udobno od Alu ;)

Edit: Ceprav ce sedaj pomislim je litje bolj primerno za razna ohisja in pokrove. Verjetno je kovano, bo kak strojnik povedal (jerry?).

Urejal Car Uroš, 22.09.2019, 08:31.

Prikaži več možnosti


dragan klep
dragan klep

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 3 095
  • Lokacija: Planet Earth
  • Avtomobil: E39 528iA, E65 745iA

#58

Jajčaste gume? Continentalke? :) upam da res ne.... Probal pa nisem.... Diske imam pa 296mm.



Urejal dragan klep, 22.09.2019, 09:14.

Prikaži več možnosti


Jerry
Jerry
  • Uporabnik
  • Sporočil: 65 784
  • Lokacija: močvirje
  • Avtomobil: E39 540i & E24 635CSI

#59

Edit: Ceprav ce sedaj pomislim je litje bolj primerno za razna ohisja in pokrove. Verjetno je kovano, bo kak strojnik povedal (jerry?).

Težko ti rečem s kakšnim postopkom izdelujejo dele podvozja ker tega nisem nikjer zasledil, lahko povem le to, da gre že po videzu sodeč za več različnih postopkov. Kovanje definitivno strukturno utrdi material, tako da se nebi čudil, če so določeni deli (roke, recimo) kovani oziroma utopno kovani. Ni pa nujno, lahko da so enostavno ulite in je legura (struktura) materiala tista, ki poskrbi za potrebno trdnost. Dejstvo je, da je bila uporabljena tehnologija za takratne čase zelo napredna.


Jajčaste gume? Continentalke? :) upam da res ne.... Probal pa nisem.... Diske imam pa 296mm.

Tudi continentalke lahko postanejo jajčaste, če so recimo nekaj časa nepravilno skladiščene. Ali pa so platišča neravna. Ko boš menjal letni set za zimskega prosi vulkanizerja naj jih zavrti na centrirki, pa boš videl če sem imel prav - kot rečeno glej optično odstopanje (opletanje) in ne če so pravilno scentrirane, ker samo centriranje včasih ni dovolj.


If I had the money I would have a mid-life-crisis.

Prikaži več možnosti