Skoči na vsebino

 

Status starodobnika in mladodobnika po 1.1.2014

- - - - -

  • Prijavi se za objavo odgovora
396 odgovorov v temi
Fleko
Fleko

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 3 775
  • Lokacija: Okolica Domžal
  • Avtomobil: e28, T5, 1.8T, D5,...

#381

jaz imam čist simpl definicijo kaj je lahko oldy :)   če pustimo tiste uradne izdane papirnate pildke ;)

 

to je avto ki je drugačen (oblikovno), od tega kar se vozi danes po cesti, ki je dejansko že star (do letnika 90 max), avto ki ima pod pokrovom bencinski motor, po možnosti še veliko kubikažo ali kak V motor, po možnosti več moči, avto ki ni predelan/zamenjan do vsakega vijaka (ker potem je to že nov avto v starem kalupu), avto ki nima zimskih gum, avto s katerim se pač ne voziš vsak dan na šiht, avto pri kateremu se ne gleda na porabo, takrat ko se usedeš vanj in obrneš ključ, je neizmerno veselje in užitek v duši šoferja :ok  

Po tvojih merilih moja LC 42 ne spada pod oldtimer. 82 letnik, 3.4l diesel 90km  :)

 

Vsem ostalim

Ne vem kaj se toliko komplicira z omejevanjem, kaj spada pod oldtimer kaj ne - to je vaša subjektivnost, ker vsak potegne črto nkeje v obdobju otroštva. Vsaka svar katera je bila 30 let nazaj dana na trg ni ne oblikovno ne tehnično na enaki fazi kot enak izdelek 30 let kasneje. 

 

To kar zdaj pišete, bi lahko starejše generacije že zdavnaj omejile na nek podoben način:

 

Oldtimerji so lahko samo vozila brez sinhroniziranega menjalnika - međugas je prava moška stvar, vse ostalo je za pu***-e. Ali pa vsa vozila s štarterjem ne morejo biti oldtimerji, vozila s kovinskimi odbijači so lahko oldtimerji, vozila brez varnostnega pasa so odltimerji,....

 

Sprijaznite se, da je e36 po današnji definiciji oldtimer in je tehnična zapuščina, zdaj nekdo rojen leta 1960 nima neke sentimentalne vrednosti do e36, kot jo jaz nimam do F30, G20,... ampak to še vedno ne pomeni, da čez 30 ali 40 let ne bo F30 tehnična zapuščlina in ja vozila z vsemi televizorji v notranjosti bodo enkrat tehnična zapuščina.


Prikaži več možnosti


Taucher
Taucher

    Licence for sale

  • Uporabnik
  • Sporočil: 10 609

#382

Po tvojih merilih moja LC 42 ne spada pod oldtimer. 82 letnik, 3.4l diesel 90km  :)

 

.....

če gledamo letnik in kubikažo potem že sodi ;)  saj sem že velikokrat napisal da papir marsikaj prenese (le šibice ne), vsake oči imajo svojega malarja, okusi ter mnenja pa so tudi različna in prav je tako  :ok     


cars engine: D4, R4, R6, B6, AD, C3 V8 and 911air... time is money, so I spent it on a watch

Prikaži več možnosti


Bavarec fan
Bavarec fan

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 11 445
  • Lokacija: Štajerska
  • Avtomobil: e86 3.0 si

#383

Jaz mojega coupeja ne mislim prodajat, itak sta otroka popolnoma navdušena nad njim. Jaz pa še bolj, ker je zadeva res čisto drugačna za vozit kot pa sodobni sekreti.  Pa avto je kljub letniku 2007 (proizveden 11/2006) tako oldskul da je npr. e9x ful sodoben avto zanj. Zdaj za certifikat youngtimerja se mi zdi brezveze fehtat, se pa vseeno ne strinjam glede tega da bi se v prihodnje zmrznila določena letnica za definicijo oldtimer/youngtimer. 

 

Primeri: 2007+ E92 M3.. 4.0 V8 atmosferec, z4m so od letnika 2006 in imajo noter kulten visokovrteči S54 motor. To je samo od Bavarcev.. Kje so kakšni japonci, npr. S2000, 350Z, 7 gen Type R.. Pa makaronarji, 2.5& 3.2 Busso,  ferrari 430 in 360 ki sta bila v tej netTimer dobi še celo dobavljiva z ročnimi menjalniki... Al pa Golf R32, pa ne samo ta, tudi Bora 2.3 vr5 je zame "poseben" avto ki se splača ohranit.  Pa CLIO 1 in 2 rs, 2.0 atmosfera manual.. Pa koliko je še zanimivih atmosfercev iz te dobe, npr S4-5/RS4-5 V8 atmosferci.. MB c klase 6.3 atmosfere, amg kompresorji.. Fantje toliko je tega da glava peče.. Zdaj če boste npr. v najboljšem primeru omejili na milenium/letnico 2000, boste zmešali tak drek da glava peče.. 

 

Pač jebiga, bo pa golf mk 4 1.9 sdi letnik 1999 imel certifikat, 2001 mk4 R32 pa ne... Pa še nekaj, L1993 je danes meja trideset let.. Vemo kaj se je začelo konec 90th.. Dizlomanija...  Ko ste se posmehovali da bodo čez X let lahko začeli certifikate deliti prvim EV-jem, ja neumno je ravno toliko kot dodeliti certifikat enemu Scenicu 1.9 dti.  Sorry meni je tudi noro da ima lahko ena w201 190D, al pa golf 2 1.6d certifikat, ravno toliko kot da se ga dodeli enemu EV.  Ajde jaz bi jim ga dal če je stanje ohranjenosti/originalnosti/obnovljenosti vrhunsko. Bi bil pa pri teh visokoserijskih zadev tako zajeban da v primeru če je avto stock (brez predelav v stilu/duhu tiste dobe iz katere izhaja), ma za neoriginalno radkapo, al pa napačno barvo na železnih feln ne bi izdajal certifikatov. Pa ne me narobe da imam paranojo pred dizli, OM603 300TD, 740d M67, potem raznorazni V8 dizli, pa nazadnje tudi vagovi W10 in W12 si zaslužijo da se jih ohrani. Da Fleko tudi tvoja LC je redko vozilo ki si pošteno zasluži certifikat. 

 

Se pa bojim da bo ogromno tehnične zapuščine uničene v naslednji letih, enostavno bodo zadeve romale na odpad ker so prepožrešne in predrage za daily fure. Ja se pa bo smejal folk v enem osnovnem dizlu letnik 1990 kako je njegov avto poseben da ima đabe registracijo. 

 

Moje mnenje, komisija in vpogled v število registriranih zadev, malenkost prečekirat koliko kosov je bilo proizvedenih v tej opremi, motorizaciji, karoserijski obliki in to je to. Tu bi morale biti omejitve, poznam človeka ki se bavi z restavracijami, odkupom, preprodajo oldtimerjev. Pa npr. za hrošča slišat ne sme, isto za zastavine produkte. Pravi da ne obsoja, razume pa tudi ne teh ljubiteljev.  Vem da mi je takrat kazal 850 spider ki je bil potreben obnove, cena zanj pa je bila podobna kot za podrte hrošče letnik 1970.. 

 

Evo, par zanimivih avtomobilov 2000+ ki bi jih bilo vredno ohraniti, pa mislim da so obsojeni na propad v naslednjih letih. 

 

https://www.avto.net...display=Audi A6

https://www.avto.net...lkswagen Passat

https://www.avto.net...lay=Ford Mondeo

https://www.avto.net...lkswagen Passat

https://www.avto.net...s-Benz S-Razred

https://www.avto.net...y=Opel Insignia

https://www.avto.net...y=Audi A6 Avant

https://www.avto.net...splay=Jaguar XJ

https://www.avto.net...y=BMW serija 7:

https://www.avto.net...serija 3 Coupe:

https://www.avto.net...s-Benz C-Razred

https://www.avto.net...-Benz CL-Razred

https://www.avto.net...splay=Volvo S60

https://www.avto.net...

https://www.avto.net...play=Mazda RX-8

https://www.avto.net...display=Audi S5

https://www.avto.net...kswagen Phaeton

 

Ne vem, enim nam je obdobje 2000- 2008 zlata doba avtomobilizma. Razvoj motorjev, sploh vbrizgov je bil že konkretno na nivoju, velike prostornine motorjev in še vedno se je 80% zadev dalo dobiti z ročnimi menjalniki. Kolikor pa poslušam da ti avtomobili nikogar ne zanimajo kot neka tehnična zapuščina. 

 

 


If clothes make the man, then the engine definitely makes the car. By Larry Webster (Car and Driver)
Prikaži več možnosti
    • airmike je všeč


e60va
e60va
  • Uporabnik
  • Sporočil: 3 118
  • Lokacija: Slo

#384

Fantje, dokler se tako pregnito govno vozi okrog s certifikatom, je brezpredmetno delat selekcijo po obdobjih, ker je več kot očitno, da tisti, ki certifikate podeljuje, ne zmore kontrolirat niti stanja vozil, ki danes izpolnjujejo kriterije, kaj šele tista, ki naj bi jih izpolnjevala čez xy let.

 

 https://www.avto.net/Ads/details.asp?id=18359289&display=Mercedes-Benz%20E-Razred

 

Jaz bi vse skupaj ukinil in bi se takoj pokazalo, kdo je ljubitelj. Če se je lahko 20 let plačevalo polno zavarovanje in cestnino, ne vidim razloga, da je pravi ljubitelj ne bi plačeval še naprej. Pa se ni treba pregovarjat, a bi se nekdo vozil vsak dan celo leto in mu je vseeno za praske, ali bi ga pokrival z dekico in vozil ob sončnih nedeljah, da bo ostal lep in z malo kilometri. Vsak počne kot mu paše, plača registracijo kolikor se vozi in je zadeva rešena. Lepi primerki ostanejo, zgonjeni gredo na odpad ali za dele, da pomagajo ohranjati tiste lepe in vozne primerke, s katerimi nekateri vidijo večji užitek v vožnji kot gledanju.

 

Z 90% popusta je pa hitro vsak ljubitelj ... 


Pripete slike za predogled

  • 4039926.jpg
  • 3039917.jpg
  • 2039909.jpg
  • 1039899.jpg
  • 5039935.jpg
  • 8039967.jpg

Urejal e60va, 06.11.2023, 14:50.

Prikaži več možnosti


Topo
Topo
  • Uporabnik
  • Sporočil: 13
  • Lokacija: Nova Gorica
  • Avtomobil: Subaru Legacy

#385

In kje je problem, če se po cesti vozi rjast Mercedes s certifikatom? S tem, ko se vozi, se tudi ohranja pri življenju. In na tak način se ohrani vsaj gnila osnova s številkami, ki bo še X let na voljo za obnovo. Če popusta pri registraciji nebi imel, bi bil ta Mercedes že pred desetimi leti v preši. In danes nebi bilo več kaj obnoviti.


Prikaži več možnosti
    • Jerry je všeč


RRoman
RRoman

    Začetnik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 7 179
  • Lokacija: Vrhnika
  • Avtomobil: LEPO

#386

In kje je problem, če se po cesti vozi rjast Mercedes s certifikatom? S tem, ko se vozi, se tudi ohranja pri življenju. In na tak način se ohrani vsaj gnila osnova s številkami, ki bo še X let na voljo za obnovo. Če popusta pri registraciji nebi imel, bi bil ta Mercedes že pred desetimi leti v preši. In danes nebi bilo več kaj obnoviti.

Problem je, ker je ta avto vsak dan na cesti in služi nekomu za delovno mulo, čemur pa starodobnik naj nebi bil namenjen in tudi njegovo fizično stanje naj bi bilo zgledno. Takemu bi jaz takoj odvzel certifikat in naj gre v prešo.


Življenje je risanje brez radirke!

Prikaži več možnosti


Jerry
Jerry
  • Uporabnik
  • Sporočil: 83 753
  • Lokacija: cRaZyBiRdLaNd
  • Avtomobil: WeedWacker 3000

#387

+1, najbolj smešno je pa, da za 90% avtomobilov s tem statusom sta zavarovanje in cestnina že v osnovi tako poceni, da ne razumem ljudi, ki se jim da zajebavat še s certifikati. 

Jaz pa jih. Avto s certifikatom pridobi na vrednosti, dosti sicer ne, nekaj pa, in poleg tega, kar je še dosti bolj pomembno, s certifikatom v primeru karambola (če nisi sam kriv, oziroma če imaš avto kasko zavarovan) dokažeš višjo vrednost, kar zavarovalnice po mojih opažanjih upoštevajo. Ni torej samo popust pri registraciji tisto kar naredi certifikate zaželjene, so tudi druge ugodnosti in prednosti, zaradi katerih se ljudje odločajo za izdelavo izkaznic. Seveda pa so mnenja o tem različna in s tem ni nič narobe, nihče nikogar v nič ne sili, izbira je popolnoma svobodna. 


Kladivce kladivce na steni povej,

kateri najboljši mehanik v deželi je tej!

Prikaži več možnosti


bendeho
bendeho

    BMW ljubitelj

  • Uporabnik
  • Sporočil: 793

#388

2 litrski motor in 53kw heh, če ne znese brez popustov tole registrirat je za razmislit če ni imeti 2 avta predrag šport (drugi avto na isto osebo je pogoj za popuste če prav vem)
Prikaži več možnosti


Jerry
Jerry
  • Uporabnik
  • Sporočil: 83 753
  • Lokacija: cRaZyBiRdLaNd
  • Avtomobil: WeedWacker 3000

#389

Problem je, ker je ta avto vsak dan na cesti in služi nekomu za delovno mulo, čemur pa starodobnik naj nebi bil namenjen in tudi njegovo fizično stanje naj bi bilo zgledno. Takemu bi jaz takoj odvzel certifikat in naj gre v prešo.

Zato pa so določeni certifikati časovno omejeni. Ko poteče moraš avto ponovno pripeljat na pregled oziroma oceno in če je tak kot ta, pač pogrne in se mu ne podaljša certifikat. Zelo preprosto in zelo učinkovito.


2 litrski motor in 53kw heh, če ne znese brez popustov tole registrirat je za razmislit če ni imeti 2 avta predrag šport (drugi avto na isto osebo je pogoj za popuste če prav vem)

Itak, ta certifikata sploh ne rabi.


Kladivce kladivce na steni povej,

kateri najboljši mehanik v deželi je tej!

Prikaži več možnosti


e60va
e60va
  • Uporabnik
  • Sporočil: 3 118
  • Lokacija: Slo

#390

Jaz pa jih. Avto s certifikatom pridobi na vrednosti, dosti sicer ne, nekaj pa, in poleg tega, kar je še dosti bolj pomembno, s certifikatom v primeru karambola (če nisi sam kriv, oziroma če imaš avto kasko zavarovan) dokažeš višjo vrednost, kar zavarovalnice po mojih opažanjih upoštevajo. Ni torej samo popust pri registraciji tisto kar naredi certifikate zaželjene, so tudi druge ugodnosti in prednosti, zaradi katerih se ljudje odločajo za izdelavo izkaznic. Seveda pa so mnenja o tem različna in s tem ni nič narobe, nihče nikogar v nič ne sili, izbira je popolnoma svobodna.


Aja? Koliko pa je ta vrednost višja v %? Se vidi, da se ti ne sanja, kako se na zavarovalnici oceni vrednost vozila. :)
Prikaži več možnosti
    • blackberet je všeč


Jerry
Jerry
  • Uporabnik
  • Sporočil: 83 753
  • Lokacija: cRaZyBiRdLaNd
  • Avtomobil: WeedWacker 3000

#391

Aja? Koliko pa je ta vrednost višja v %? Se vidi, da se ti ne sanja, kako se na zavarovalnici oceni vrednost vozila. :)

Tebi se verjetno bolj sanja glede na to da tam delaš, to je jasno. Ampak tudi jaz imam oči in ušesa in jih znam uporabljat, ko sem ljudi povprašal kako so jim ocenili škodo so mi povedali, da so tistim s certifikati običajno priznali bistveno večje zneske, kot tistim brez. Lahko da so me nategnili, tako da...

 


Kladivce kladivce na steni povej,

kateri najboljši mehanik v deželi je tej!

Prikaži več možnosti


e60va
e60va
  • Uporabnik
  • Sporočil: 3 118
  • Lokacija: Slo

#392

Na račun boljše ohranjenosti ja, na račun certifikata pa ne. Tisti podrt rdeč s124 ne bo na računa certifikata vreden nič več kot odpadno železno po kilogramih, med tem ko lepo ohranjen in vzdrževan avto bo vreden več ne glede na to, ali ima certifikat ali ne, ker dobi ga lahko kadarkoli in tako kot to znajo ocenit na SVAMZ, bi moral znal tudi sposoben cenilec, ki ni z delom začel ravno včeraj.
Prikaži več možnosti


Jerry
Jerry
  • Uporabnik
  • Sporočil: 83 753
  • Lokacija: cRaZyBiRdLaNd
  • Avtomobil: WeedWacker 3000

#393

Na račun boljše ohranjenosti ja, na račun certifikata pa ne. Tisti podrt rdeč s124 ne bo na računa certifikata vreden nič več kot odpadno železno po kilogramih, med tem ko lepo ohranjen in vzdrževan avto bo vreden več ne glede na to, ali ima certifikat ali ne, ker dobi ga lahko kadarkoli in tako kot to znajo ocenit na SVAMZ, bi moral znal tudi sposoben cenilec, ki ni z delom začel ravno včeraj.

Seveda. Ampak pri cenilcih je tako da moraš v dokaz vrednosti vozila predložit vso razpoložljivo dokumentacijo in certifikat je samo en od teh papirjev, ki jih lahko pokažeš. Kaj upoštevajo ne vem, izkušenj iz prve roke nimam, so se mi pa ljudje pohvalili da so jim na podlagi certifikata (sicer oldtimerja, ne youngtimerja) avto dobro ocenili in da so dobili povrnjeno realno škodo, torej znesek s katerim so lahko avto dejansko kvalitetno popravili in ga vrnili v recimo temu prejšnje stanje (čeprav vemo, da se po karambolu tega pač ne da naredit). Jasno je šlo za primer (oziroma za par primerov), kjer so se cenili lepi oldtimerji, ne tak odpad kot je ta mercedes.


Kladivce kladivce na steni povej,

kateri najboljši mehanik v deželi je tej!

Prikaži več možnosti


AVTONOSTALGIJA 80 & 90
AVTONOSTALGIJA 80 & 90
  • Uporabnik
  • Sporočil: 249

#394

Lepi primerki ostanejo, zgonjeni gredo na odpad ali za dele, da pomagajo ohranjati tiste lepe in vozne primerke, s katerimi nekateri vidijo večji užitek v vožnji kot gledanju.

Če imaš lep primerek si po navadi z deli od zgonjenega avta nimaš kaj pomagat. Kar koli primeš v roke je slabše od tistega, kar že imaš.


Prikaži več možnosti


e60va
e60va
  • Uporabnik
  • Sporočil: 3 118
  • Lokacija: Slo

#395

Seveda. Ampak pri cenilcih je tako da moraš v dokaz vrednosti vozila predložit vso razpoložljivo dokumentacijo in certifikat je samo en od teh papirjev, ki jih lahko pokažeš. Kaj upoštevajo ne vem, izkušenj iz prve roke nimam, so se mi pa ljudje pohvalili da so jim na podlagi certifikata (sicer oldtimerja, ne youngtimerja) avto dobro ocenili in da so dobili povrnjeno realno škodo, torej znesek s katerim so lahko avto dejansko kvalitetno popravili in ga vrnili v recimo temu prejšnje stanje (čeprav vemo, da se po karambolu tega pač ne da naredit). Jasno je šlo za primer (oziroma za par primerov), kjer so se cenili lepi oldtimerji, ne tak odpad kot je ta mercedes.

Tukaj ti pa iz prve roke povem, da si stranke v zavarovalništvu zelo pogosto marsikaj narobe interpretirajo, kljub temu, da nekatere stvari večkrat pojasniš. Stranka ne vidi v miselni proces cenilca, prav tako nikjer na nobenem dokumentu zavarovalnice ne piše, da je avto več vreden, ker ima certifikat. Človek je dal certifikat, ker ga je pač imel, videl je, da je avto korektno ocenjen, potem je pa to pripisal certifikatu, klasika.

 

Sem tudi sam že cenil vozila s certifikati starodobnika, pa sem za kakšen avto ugotovil, da so v tujini primerljivi avtomobili še dražji, kot je trdil lastnik, pa me ni zanimalo ali ima certifikat ali ne, zanimalo me je dejansko stanje avtomobila. Kakšnemu drugemu, na videz lepo obnovljenemu se je pa vrednost tudi znižala, ko se je po trku izkazalo, da je avto kiparski izdelek. Lep lak mogoče lahko preslepi preglednika pri podeljevanju certifikata, ko pred tabo stoji avto, iz katerega se luščijo par milimetrov debeli kosi kita, pod katerimi je rja, so pa dejstva jasna. 

 

 

Če imaš lep primerek si po navadi z deli od zgonjenega avta nimaš kaj pomagat. Kar koli primeš v roke je slabše od tistega, kar že imaš.

To pa ni res, lahko ima avto totalno zgonjen motor in pogone, pa bo karoserijsko lepo ohranjen z lepo notranjostjo in obratno. Tisti rdeč Mercedes ima lahko tip top motor, menjalnik, zadnji most, ki je problem pri teh modelih ... Ko sem rihtal svojo Micro, sem kupil originalni zadnji spojler, nekaj letvic in tesnil, luči, izpušni lonec, ... vse v tip top kondiciji. Dobil seveda na odpadu z odsluženih avtov.



Urejal e60va, 07.11.2023, 07:12.

Prikaži več možnosti


Jerry
Jerry
  • Uporabnik
  • Sporočil: 83 753
  • Lokacija: cRaZyBiRdLaNd
  • Avtomobil: WeedWacker 3000

#396

Pošteno, se strinjam. Je pa verjetno tako da tudi vsi cenilci niso enako tehnično izobraženi, zato vsi verjetno ne znajo realno ocenit stanja starodobnika kot ga ti znaš in se nekateri bolj kot na realno stanje zanašajo na dokazila o obnovi in certifikat.

Kladivce kladivce na steni povej,

kateri najboljši mehanik v deželi je tej!

Prikaži več možnosti


M power
M power

    Kakegae no nai

  • Globalni moderator
  • Sporočil: 16 704
  • Lokacija: Caporetto
  • Avtomobil: 2016 F11 520d Xdrive

#397

Če bi se mene vprašalo, bi se moralo za ohranitev certifikata starodobnika opraviti pregled vsako leto (ob tehničnem pregledu)... ker tistile mercedes si tega definitivno ne zasluži, da ne omenjam, kako gre taka gniloba čez teh. pregled...  in če smo pošteni, sem zelo v dvomih, da bi (bo) kdo šel obnavljat tak avto...


1986 E30 325iX > 1993 E36 318i > 1991 E36 325i > 2001 E46 330Xi T > 1999 E46 316i > 2001 E46 330Xi  > 2004 E46 330Xd T > 2016 F11 520d Xdrive

Prikaži več možnosti




-->
BMWslo je zasebna spletna stran in ni v povezavi s podjetjem BMW AG.
Obiščite uradno stran BMW Slovenija.
BMW je registrirana blagovna znamka podjetja BMW AG.
BMWslo.com © 2001-2023. Vse pravice pridržane.