Skoči na vsebino

 

E60 M5 ali CLS 55 AMG ali še kaj drugačnega in zanimivega?

* * * * - 34 glasov

  • Prijavi se za objavo odgovora
23018 odgovorov v temi
bmw_soul
bmw_soul

    BMWslo.comoholik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 545
  • Lokacija: Bmw welt

#81

Bi lahka še kdo prosim razložil kakšna razlika je med turbino v N55 motorju (dvojne vetrnice) in ''klasičnem'' turbo?
BMW - več pa ni :ok2
Prikaži več možnosti


Dark Funeral
Dark Funeral

    Heathen

  • Uporabnik
  • Sporočil: 29 087
  • Lokacija: N.G.
  • Avtomobil: Ne More Biti Prazno!

#82

Kompresorski 55 amg :cool

Da vidim če mi bo ratalo biti pameten:ok2

Kot jaz razumem, lahko iz istega motorja, s turbino dobiš več moči in navora kot pa s kompresorjem. Zato ker ima turbina boljši izkoristek, ker porablja energijo, izpuhov ki bi drugače šla v nič. Nekaj malega najbrž vzame zaradi slabše pretočnosti izpušnih plinov, a predvidem da zanemarljiv procent. Dejstvo. Kompresor pa jemlje energijo motorju, ker ga mora le ta poganjati preko glavne gredi. In kar je hotel voith povedat s tem puhalnikom tlaka je,da tej puhalniki s svojimi 5 konji niso zmožni ustvarit takega tlaka(mogoče v čisto tanki cevi) bolje rečeno pretoka skozi določen fi (ampak bi morali biti precej močnejši), kot pa ga mora ustvariti kompresor na avtu(če se ne motim okoli 1 bar). Zato je fora da kompresor , na pamet govorim, proizvaja dodatnih 200 konjev a jih za svoj pogon vzame 50(povsem zmišljene številke da me ne bo kdo kregal). Zato v primerjavi s turbino, gledano iz inžinirskega vidika nima šans :ok

Problem, je kje je ta moč na voljo. Sicer se z novejšimi variabilnimi turbinami ta razlika vedno bolj manjša. Pa vendarle. Odzivnost kompresorja in atmosferca je ista, prav tako je vse linearno podano. Turbina pa "butne".

In @Jerry-u je všeč ta začeten navor, ki je na voljo takoj, avto dobesedno trga od minimuma, in je odziven na vsak dotik stopalke.

Kompresorji naj bi bili tudi bolj vzdržljivi.

Kaj je bolje? Bog ve :ok2


Ok jaz sprašujem za 55 kompresor in 63 NA....... Ne o novem bi turbo motorju, to itak štekam tudi jaz da je bolje, ne rabim razlage.

Vseeno pa si lepo napisal in se ti za to zahvaljujem.
Prikaži več možnosti


voith
voith

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 10 540
  • Lokacija: Weixelburg
  • Avtomobil: ˘Ô≈ôﺣ

#83

Bi lahka še kdo prosim razložil kakšna razlika je med turbino v N55 motorju (dvojne vetrnice) in ''klasičnem'' turbo?


gogle: twin scroll turbo

V osnovi gre za deljenje izpušnega kolektorja na dva, tako da se pulza prekrivata in vsak deluje vse do turbine po popolnoma ločenem vodu. Zadeva konkretno pomaga pri turbo luknji in razporeditvi navora.

Urejal voith, 23.04.2014, 12:00.

You can't treat a car like a human being; a car needs love. ” – Walter Röhrl
Prikaži več možnosti


leonT
leonT

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 15 372
  • Lokacija: Ljubljana

#84

A 55amg bi Zore tud servisiral al mamo samo pooblascence na voljo za take mrcine?
Prikaži več možnosti


Jerry
Jerry
  • Uporabnik
  • Sporočil: 65 491
  • Lokacija: močvirje
  • Avtomobil: E39 540i & E24 635CSI

#85

A 55amg bi Zore tud servisiral al mamo samo pooblascence na voljo za take mrcine?


Bi bi, brez skrbi... ni avta ki ga on ne porihta (res pa je da preferira MB/VAG) :ok2
Prikaži več možnosti


Jerry
Jerry
  • Uporabnik
  • Sporočil: 65 491
  • Lokacija: močvirje
  • Avtomobil: E39 540i & E24 635CSI

#86

To je bil poseben Mad Max komplet, ki je prišel še z full body ledrom.

Vklapljal si pa na knof.



:cool


:umruodsmeha

Sicer pa: :eek :eek :eek :mljask :mljask :mljask :mljask :mljask :mljask :mljask :mljask :mljask :mljask :mljask :mljask :mljask :mljask :mljask :mljask :mljask

Evo, TO je tapravi motor!!! :metalc :metalc :metalc :metalc :metalc :metalc :metalc :slin :slin :slin
Prikaži več možnosti


MehMan
MehMan

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 2 757
  • Lokacija: -
  • Avtomobil: -

#87

:umruodsmeha

Sicer pa: :eek :eek :eek :mljask :mljask :mljask :mljask :mljask :mljask :mljask :mljask :mljask :mljask :mljask :mljask :mljask :mljask :mljask :mljask :mljask

Evo, TO je tapravi motor!!! :metalc :metalc :metalc :metalc :metalc :metalc :metalc :slin :slin :slin




To je edini pravi motor.



Edino kar me skrbi je po filmu sodeč, 600 konjev pa listnate vzmeti zadaj. :-D

Ampak nima veze, ta motor in ta avto je to kar avto mora bit. No replacement for displacement in blower.
1. Meh: Indifference;

ma. ko jebe.
Prikaži več možnosti


BMW4everafter
BMW4everafter

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 5 381
  • Lokacija: Cerknica
  • Avtomobil: e46 323ci

#88

Zakaj te skrbijo listnate vzmeti?
Tudi najnovejša corvette ima se mi zdi kompozitne listnate vzmeti pa je avto superšportnik :)

Lp

1999 e46 318i, 2003 e60 520i, 2002 e46 325Ci Cabrio, 2007 e92 325Ci, 2006 S60 D5 (neuničljiv tank), 2004 RX-8 R (gokart), 2005 A6 3.0TDI (šara od avta), 2000 e46 330CiA (RIP), 2001 Suzuki Jimny (segnil - ostal le purpen), 2000 e46 323Ci

Prikaži več možnosti


Adis-PGA
Adis-PGA

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 1 618
  • Lokacija: #
  • Avtomobil: #

#89

@voith

Nisem vedu. Kaj potem vklaplja kompresor, določeno število obratov?


Prikaži več možnosti


gade
gade

    BMWslo.comoholik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 765
  • Lokacija: Ljubljana
  • Avtomobil: Toyota

#90

@voith


nisem voith, ampak logično se mi zdi, da vse na prostim tekom.
Prikaži več možnosti


Chivas Regal
Chivas Regal

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 1 729
  • Lokacija: Lj
  • Avtomobil: E46

#91

Kakorkoli vzameš, motor E55 AMG po odzivnosti gladko pomete z vso konkurenco - mislim dejansko z VSO. Težka krava kot je E klasa W211 se s tem motorjem zdi kot igračka, avto se obnaša kot da bi imel 200 kil. Seveda pa je kakršnakoli primerjava z BMWji, porscheji ali kakimi drugimi stroji nesmiselna, saj je mercedes le udobna potovalna limuzina in roko na srce ne ljubi preveč ovinkov. Zaradi tega ti dam prav ko praviš da je to avto za semafor racerje, je pa tudi izredni avtobahn bomber, na avtocesti se počuti kot riba v vodi.


Točno tako, je potovalnik a hkrati mu kompresor paše kot ata na mamo!

Pri svojem izračunu pozabljaš da ni vse v trenju, veliko je tudi v teži. Američani so recimo že davno tega pogruntali, da so motorji z najboljšim izkoristkom supercharged V8 stroji. Če gledaš kdaj Tractor-pulling tekme, imajo dirkalniki ponavadi navešenih 4 ali 6 osmakov s kompresorji. Njim ni problem ne denar in ne čas, če bi bili najbolj primerni motorji za tuning V10 ali V12, bi uporabili te, tako pa zmagujejo osmaki. Kombinacija small block + supercharger omogoča zares maksimalno število konjev in maksimalen navor pri minimalni teži, kar je formula ki vedno zmaguje. Zakaj se pri civilnih vozilih kompresorji niso najbolje prijeli je pa druga zgodba, ki je v veliki meri povezana predvsem z visokimi stroški izdelave kompresorja in z ekologijo. Oboje je v današnjih časih velik in težak minus, ne pomeni pa to da takšni motorji niso genialni v svoji konstrukciji. Kdor želi imet konjenico pod haubo itak ne gleda na stroške (vsaj ko se pogovarjamo o 450 KM in več, kar omogoča kompresor), ekologija je pa itak najbolj bedast izum 21. stoletja, o njej je sploh škoda besed. Kompresor je torej konstrukcijsko genialna rešitev, kaj je trenutno moderno je pa druga pesem. Turbine recimo tudi dolga desetletja niso bile v modi pa jih poglej zdaj, skoraj vsak avto ima danes že polža. Ker so pač ekološke, samo zato in zaradi ničesar drugega... so pa (vsaj zame) šele na drugem mestu za kompresorji.


Poleg tega imajo ti Lysholm screw-type kompresorji 30% večji izkoristek glede na konkurenco (http://www.marcusfit...LarenPower.html) :
Power from screw-type supercharger

To ensure good cylinder charging, the engine has a belt-driven supercharger between the two banks of cylinders featuring two screw-shaped aluminum rotors that are Teflon-coated to keep friction losses to a minimum. Its innovative technology allows a significantly higher charge pressure than conventional belt-driven chargers because the two rotors can attain a top speed of around 23,000 revs per minute, forcing air into the intake system of the 5.5-litre powerplant at a maximum overpressure of 0.9 bar. This means that they compress around 1850 kilograms of air into the eight combustion chambers every hour - which is as much as 30 per cent more than the figure achieved by rival charging systems.

In order to maintain the greatest possible efficiency at all times, the AMG engineers created an intelligent engine management system which regulates the operation of the screw-type supercharger according to engine speed and load. Consequently, the charger is only called into action when it is really needed. Nevertheless, the system ensures that maximum power is available the instant it is summoned by a squeeze of the accelerator. This prompts the electronics of the engine management system to trigger an electromagnetic coupling, which immediately activates the supercharger that is driven by a separate poly-V-belt. Because the charger delivers its output in fractions of a second, even the most perceptive driver will not notice the non-supercharged phases. The charger system's air recirculation flap is opened under partial throttle conditions to help reduce fuel consumption.


No pa vseeno je audi v svoje ga S4 B8 vtaknil 3.0 V6 s kompresorjem, tako da mogoče je še kaj upanja za kompresorje. Mogoče š pride njihov čas, se mi zdi da se jih malo zanemarja pri razvoju. Kot svoj čas bencinarje, ko so vsi razvijali turbodizle. V zadnjem času pa je razvoj predvsem na turbo bencinarjih, tako da mogoče bo še čas za kompresorje preden zmanjka nafte :ok2

In tale S4 s kompresorjem, že v originalu da pošteno dihat atmosferskim RS4, medtem ko z tuningom jih pa poje :ok


tako je, kompresorji so bili dokaj simple v razvoju, a ne pozabimo da obstaja več tipov kompresorja, tako da njihov čas široke uporabe še pride in to ravno v 2.0 dizlih :ok2

A je kompresor bolj trpezen od turbine v mislu zaribanja? Ker ni termicno obremenjen bi rekel da je manj obcutljiv in posledicno je tudi avto bolj zanesljiv, stroski na dolgi rok pa manjsi?


Kompresor je konkreten kovinski kos in predstavljaj si ga kot aparat za mletje mesa (vsaj ta v Mercedes-AMG) torej mu je zrak neškodljiv in je praktično večen kar se tiče izdelave (robusten), pač vrteči deli potrebujejo menjave ležajev in pa mazanje to pa je vse.

To tud mene zanima. Je pa evolcija amg motorja tkole:

55 amg atmosferc
55 amg kompresor
63 amg atmosferc
63 amg biturbo


taka je evolucija oznak, prva dva sta še sorodna, zadnja dva pa imata samo isto oznako, si pa ne delita niti enega sestavnega dela ali specifike.

Samo če kompresor proizvede več kW kot jih porabi se izkoristek motorja poveča.
Primerjava z bencinskim puhalom je FAIL. Ker kakor veš je tlak odvisen tudi od preseka šobe in dvomim, da je v avtomobilu presek podoben puhalnikovem.


Tako je, poleg tega voith preveč primerja delovni kompresor (puhalnik) z dvovijačnim kompresorjem, to kar on pravi drži bolj za centrifugalni kompresor!

Dvovijačni kompresor je "positive displacement" kompresor, torej omogoča motorju karakteristike dosti večjega motorja, primer SL55 AMG ima 5.4L a z kompresorjem, ki ima učinek pozitivne prostornine se obnaša kot 10-litrski motor.
Torej ni isto kot ima E60 ALPINA B5, ki ima centrifugalen kompresor, ki je bolj "turbinski" in ima karakteristike, ki jih opisuje voith.

Kompresorski 55 amg :cool

Da vidim če mi bo ratalo biti pameten:ok2

Kot jaz razumem, lahko iz istega motorja, s turbino dobiš več moči in navora kot pa s kompresorjem. Zato ker ima turbina boljši izkoristek, ker porablja energijo, izpuhov ki bi drugače šla v nič. Nekaj malega najbrž vzame zaradi slabše pretočnosti izpušnih plinov, a predvidem da zanemarljiv procent. Dejstvo. Kompresor pa jemlje energijo motorju, ker ga mora le ta poganjati preko glavne gredi. In kar je hotel voith povedat s tem puhalnikom tlaka je,da tej puhalniki s svojimi 5 konji niso zmožni ustvarit takega tlaka(mogoče v čisto tanki cevi) bolje rečeno pretoka skozi določen fi (ampak bi morali biti precej močnejši), kot pa ga mora ustvariti kompresor na avtu(če se ne motim okoli 1 bar). Zato je fora da kompresor , na pamet govorim, proizvaja dodatnih 200 konjev a jih za svoj pogon vzame 50(povsem zmišljene številke da me ne bo kdo kregal). Zato v primerjavi s turbino, gledano iz inžinirskega vidika nima šans :ok

Problem, je kje je ta moč na voljo. Sicer se z novejšimi variabilnimi turbinami ta razlika vedno bolj manjša. Pa vendarle. Odzivnost kompresorja in atmosferca je ista, prav tako je vse linearno podano. Turbina pa "butne".

In @Jerry-u je všeč ta začeten navor, ki je na voljo takoj, avto dobesedno trga od minimuma, in je odziven na vsak dotik stopalke.

Kompresorji naj bi bili tudi bolj vzdržljivi.

Kaj je bolje? Bog ve :ok2


Če si laik potem si povedal kar okej a ne pozabimo da sta po delovanju v grobem vsaj dva tipa kompresorjev!

Positiv displacement Roots type (screw):
Objavljena slika

ta doseže tlak praktično z "backflow" od cilindrov, torej so izgube enakomerne, zato tudi pri višjih vrtljajih malce izgubi, ker je začetek vrtenja toliko brutalnejši, od tam navor!

Centrifugal type -ta je velikokrat aftermarket, Roush, pa Alpina ima takega:
Objavljena slika

Za AMG 55 v Nem. nov, nekje cca 4k€.

Objavljena slika


Komplet rabljen AMG 55 motor, (v Nem.) pa se da dobiti za cca 7-8k€
Objavljena slika





In na koncu pridemo do tega, da je M5 s S62 ali S85 motorjem, ki sta še NA, če ne vsaj bolj trpežen, pa zagotovo manj delikaten za vzdrževati.

Moči in navora pa je pri obeh več kot dovolj, škoda le, da v EU E60 M5 ni bil na voljo z MT.


M5 E60 vsekakor ni vzdržljivejši kar je jasno vsem (dolžino, ki jo naredi bat v M5 pri delovanju je precej daljša kot pri 55 AMG), ker ta motor se skoz vrti, menjanih motorjev pa je nekaj celo bilo v SLO:ok2
Poraba je spet zaradi vrtljajev (malce tudi zaradi 10 cilindrov) večja, pri mirni vožnji ali tiščanju.

Ok jaz sprašujem za 55 kompresor in 63 NA....... Ne o novem bi turbo motorju, to itak štekam tudi jaz da je bolje, ne rabim razlage.

Vseeno pa si lepo napisal in se ti za to zahvaljujem.



sta različna po naravi, moraš oba voziti in kar ti bolj paše, daje 55 občutek precej večje moči (ker ia tudi več navora skozi celotno območje vrtljajev)
Prikaži več možnosti
    • bmw330cd je všeč


Chivas Regal
Chivas Regal

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 1 729
  • Lokacija: Lj
  • Avtomobil: E46

#92

Kompresor ko ga ima SL55 AMG ali SLR (tukaj napumpa 1850kg zraka v uri kar je precej več, kot zmorejo ostale vrste kompresorjev) izhaja iz letalstva, torej v WW2 ko so po zraku frčali Messerschmiti so z vedno močnejšimi motorji dosegali vedno več in hoteli so višje, da bi se izognili protiletalskim napadom, a opazili so da je na visoki višini motor dal manj od sebe in občasno celo težko deloval (jasno zrak je tam precej redkejši), tako da so Nemci rekli, da morajo zrak nekako stisniti (Kompresirati), in prišli so do ideje o uporabi Kompressorja (stiskalnika zraka), in ta ne samo da je na višini deloval, praktično je imel motor dosti več moči in je bil primernejši za dvoboj (dogfight), ker ni imel zapoznelosti v delovanju.

Torej imaš z SL55 AMG praktično Messerschmita za na cesto :ok2

http://www.pistonhea...c.asp?t=1131392


Zdej govorili ste o tem koliko moči kompresor požre, ampak zakaj je to pomembno? saj gledamo prirastek moči? če v SLR-u ta motor da 250konjev dodatno ali ima to veze, če jih je porabil 70? namreč 300konjev sproducira, a za delovanje ima 70konjev mehaničnih izgub.
Podobno kot je razlika kaj je moč motorja na gredi in na kolesih, itak da so mehanične izgube, ampak to ni važno.
Prikaži več možnosti


leonT
leonT

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 15 372
  • Lokacija: Ljubljana

#93

Kako pa poteka mazanje kompresorja pri amg? Ker turbino maze motorno olje, kompresor pa ne more kar za suho lufat, samo z oljem iz motorja se pa tudi ne maze menda?
Prikaži več možnosti


Chivas Regal
Chivas Regal

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 1 729
  • Lokacija: Lj
  • Avtomobil: E46

#94

Kako pa poteka mazanje kompresorja pri amg? Ker turbino maze motorno olje, kompresor pa ne more kar za suho lufat, samo z oljem iz motorja se pa tudi ne maze menda?


Kompresorji so predvidljivi ravno zaradi mazanja, namreč imaš "dry" in "wet" kompresorje, taki z suhim mazanje nimajo nič olja, gre samo zrak skozi, pri "mokri" varianti pa se maže z gorivom, ampak to je bilo bolj aktualno pri dvotakntnih dizlih, ki imajo zaradi svoje narave kompresor zgolj zato, da dihajo, namreč kompresor jih polne z presežkom nabitega zraka.

Tako, da kompresor je zakon :metalc :metalc :metalc
Prikaži več možnosti


Alpina B12
Alpina B12

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 2 449
  • Lokacija: Dragimir
  • Avtomobil: E34M57D10T,E39M54iT

#95

Alpina B5 (E60),B6 (E63) in B7 (E65) imajo tudi kompresor :mljask :ok
Lp
Prikaži več možnosti


Chivas Regal
Chivas Regal

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 1 729
  • Lokacija: Lj
  • Avtomobil: E46

#96

Alpina B5 (E60),B6 (E63) in B7 (E65) imajo tudi kompresor :mljask :ok
Lp


Tako je, ampak je centrifugalni kompresor, oziroma po domače povedano turbinca gnana preko jermena, tako, da je mehansko gnana turbina :ok2

Pospešuje zvezno in podobno kot pri turbini ima največji pritisk polnilnega zraka višje kot se zavrti.

To bi reku, da je hibrid turbine in pravega kompresorja, zato je bolj nekje vmes...je pa definitivno cenejša zadeva od Roots-type kompresorja in preprostejši za vgradnjo (podobno kot vgradnja turbine) in zato uspešen kot aftermarket tuning.
Prikaži več možnosti


Dark Funeral
Dark Funeral

    Heathen

  • Uporabnik
  • Sporočil: 29 087
  • Lokacija: N.G.
  • Avtomobil: Ne More Biti Prazno!

#97

Zdej pa samo še treba dobit 55 amg ročni menjalnik :D
Prikaži več možnosti


Chivas Regal
Chivas Regal

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 1 729
  • Lokacija: Lj
  • Avtomobil: E46

#98

Zdej pa samo še treba dobit 55 amg ročni menjalnik :D


najverjetneje bi rabil močno sklopko, pa tut če bi se slučajno zašaltal bi menjalnik prežvečen letel skozi auspuh:laugh

ne brez heca, pri tako težkih avtih in taki moči (sploh pa navoru) je ročni menjalnik klic za težave....plus ne paše takim avtom to:cool
Prikaži več možnosti


leonT
leonT

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 15 372
  • Lokacija: Ljubljana

#99

55amg ma 5 stopenjsko avtomatiko, tako kot s600, ker mercedesov 7g tronic ne bi prezivel takega navora. Rocni bi bil pa sploh stala. Itak bi ble pa za normalno voznjo verjetno dovolj samo dve prestavi ;-)
Prikaži več možnosti


Dark Funeral
Dark Funeral

    Heathen

  • Uporabnik
  • Sporočil: 29 087
  • Lokacija: N.G.
  • Avtomobil: Ne More Biti Prazno!

#100

Zakaj preživi v corveti ZR1? Kaj ga je sam Thor koval z njegovim kladivom?

Pa tudi v kakšnem CGT......

Samo dober menjalnik je treba naredit :D
Prikaži več možnosti