Skoči na vsebino

 

DIY: Varjenje plastike

- - - - -

  • Prijavi se za objavo odgovora
29 odgovorov v temi
iloveboobs
iloveboobs

    BMW fanatik

  • V potrjevanju
  • Sporočil: 2 448
  • Lokacija: 04

#1

Varjenje plastike je dokaj enostavno, potrebno je le nekaj občutka in potrpljenja. Če bi se kdo lotil sam, je tule natančno opisan postopek. Komot pa tudi jaz priskočim na pomoč :ok

Enkrat sem popravil tudi kolotek, na katerem je manjkal konkreten kos in sem privaril novega, vendar na žalost nimam slik. Mi je kar žal, ker je na koncu izpadlo prav lično ...

Potrebne stvari:

- star spajkalnik
- alu mrežica 5x5mm
- ploščat izvijač

Tule je primer počenega koloteka.

Objavljena slika

Najprej si odrežemo mrežico, proporcionalno glede na razpoko.

Objavljena slika

Točkovno zavarimo razpoko na obeh straneh. Razpoke ne lepimo! Zakaj, bom razložil v naslednjem koraku.

Objavljena slika

Objavljena slika

Nato po razpoki na obeh straneh vtopimo kanal v obliki črke V. Če bi bila razpoka zapeljena, npr. s sekundnim lepilom, bi to ob vročini reagiralo in naredilo svinjarijo. Plastika ne bi bila več čista in spoj ne bi bil tako trden. Za kvalitetno popravilo čimmanj lepljenja, če je le možno, se mu izognite!

Objavljena slika

Objavljena slika

Robove vtopljenega kanala zatopimo nazaj v kanal. V tej fazi bi bila večina že zadovoljna in za statične predmete je to okej. Za kolotek, ki je na udaru mehanskega zvijanja in nihanja letnih ter zimskih temperatur, pa to ne bo uredu. Potrebna je ojačitev.

Objavljena slika

Objavljena slika

Za ojačitev začnemo vtapljati mrežico. Pomagamo si s ploščatim izvijačem, s katerim mrežico držimo vtopljeno, dokler je plastika mehka, sicer skoči ven.

Objavljena slika

Skoraj ...

Objavljena slika

Odvečno mrežico porežemo stran, nato pa začnemo dodajati material. Uporabiti moramo ENAKO plastiko, saj se različnih ne da spojiti skupaj!

Objavljena slika

Ko je vse zglajeno, izgleda nekako takole. Lahko bi še pobrusil in pobarval, da bi izgledalo v nulo, vendar se tega dela itak ne vidi.

Objavljena slika

Objavljena slika

Pa še primer močno počenega M Sportpaket I zadnjega odbijača. Tule je pa treba na koncu vsake razpoke izvrtati luknjo, da se prepreči nadaljne pokanje. Zavarjeno in z vtopljenimi V kanali.

Objavljena slika

Vtopljena mrežica zadaj.

Objavljena slika

Objavljena slika

Pokitano in pripravljeno na ličarja.

Objavljena slika

To je to :ok2
Prikaži več možnosti
    • frcac, fast & the furious, bawaria4ever in 2 ostalim je všeč


Compact-3
Compact-3

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 1 188
  • Lokacija: Koper
  • Avtomobil: 316ti Compact

#2

:beer :ok
Prikaži več možnosti


SonyWhite
SonyWhite

    Novinec

  • Uporabnik
  • Sporočil: 143
  • Lokacija: Space

#3

zelo uporabno :respect :beer eno vprašanje, a te razpoke si skupaj "zalimal" z drugo stopljeno plastiko katera ni od tega odbijača?

Urejal SonyWhite, 26.08.2014, 22:13.

Prikaži več možnosti


iloveboobs
iloveboobs

    BMW fanatik

  • V potrjevanju
  • Sporočil: 2 448
  • Lokacija: 04

#4

Enako sem naredil kot pri koloteku.

PS: Dobro je imeti kakšna zaščitna očala. Če dim od plastike pride v oči peče ko hudič.

Urejal iloveboobs, 26.08.2014, 22:17.

Prikaži več možnosti


Octopus
Octopus

    Licence to rust

  • Uporabnik
  • Sporočil: 6 520
  • Lokacija: Podalpska dežela
  • Avtomobil: E34touringVR12, T3 SYNCRO

#5

Dober writeup, le še par detajlov bi dodal.

Ne le, da se ne da različnih tipov plastike variti skupaj, določenih tipov plastike, ki ni termoplastika sploh ne moremo variti. Sicer to hitro ugotovimo, če poizkusimo in ne gre.:-D Prav tako se plastika razlikuje med sabo po temperaturi primerni za varjenje, PE je 220 stopinj, ne vem kera je potlej 270, skratka tu nekje je fino ostat. Ne smemo segret preveč, če se začne mehurit ne bo dobro.
Material za dodajanje recimo v primeru PE lahko dobite doma v ženini/puncini kopalnici ali kuhinji, saj je pogosto embalaža iz plastike primerne za varjanje, treba je samo vedet kateri material varimo (PE je pomoje 2ka). To je primerno predvsem ko rabimo barvasto plastiko, če je le možno je najbolj sigurno variti s plastiko, katero varimo. Torej poiščemo kak nepotreben kos, neviden in ga odrežemo.

Lepila na spojih sploh nikakor ne pridejo vpoštev. Za dober zvar je treba vse odstraniti. Tudi oksidacijo plastike! Tako da pred varjenjem postrgamo površino, prav tako je dobro med razpokami, ki so v sredini materiala izpraskati manjši vtor, kamor bomo dodajali material in se boooblje prijel. Površino pred tem očistimo z alkoholom. Seveda bo prvič občutek srhljiv, ko že v tako nesrečno razpoko še dodatno režemo in jo večamo a le tako dobimo kvaliteten zvar. Vsake razpoke "brez konca" na koncu prevrtamo, da se ne širi, ni važno kje je.
Zvar je najmočnejši če oba dela (polomljeni in plastika, ki jo dodajamo) mešamo med sabo, torej oba stopimo in dodajani material vrtimo, da se zmeša. Pritisk pomaga. Ko smo dodali material lahko celoten zvar pritisnemo s kovinskim predmetom in omogočimo boljše mešanje + znebimo se odvečnega upogibanja če je predmet izbočen.
Da se dobiti namensko orodje, od tistih vročih fenov z nastavki za topljenje plastičnih paličic dalje, za različne postopke varjenja. Vendar za občasno delo lahko z večjim spajkalnikom dosežemo čuda.
Gre tudi s fenom za odstranjevanje barve, a je treba pazit, da ne segrevamo prevelike površine.
Pa čim manj povodov za varjenje. :ok2
Prikaži več možnosti
    • Warden je všeč


iloveboobs
iloveboobs

    BMW fanatik

  • V potrjevanju
  • Sporočil: 2 448
  • Lokacija: 04

#6

@Octopus :ok

Največ se pri avtomobilih uporablja ABS plastika, tako da je ustrezna večina plastičnih kosov pri večini avtomobilov. Tako sem se recimo zvečer sprehajal z mojo po obali, pa sem videl na tleh kose koloteka, ki jih je pustil turist, ki je tam z avtom nasedel. Sem rekel glej glej, tale kos pa ravno paše v moj kolotek. Sem ga vzel, doma obrisal manjkajoči del, izrezal in zavaril :ok2 Je bil pa tisti avto bolj DIY, mogoče bom enkrat napisal štorijo, kako sem razbil cel levi bok in naredil totalko, potem pa avto popravil za 50eur :ok2

Urejal iloveboobs, 27.08.2014, 07:08.

Prikaži več možnosti


Danijel S
Danijel S

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 4 580
  • Lokacija: Nazarje
  • Avtomobil: BMW E61 Individual 530 xd

#7

Super take teme so mi všeč.
Prikaži več možnosti


Nos
Nos

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 7 201
  • Lokacija: jenrejtneŠ
  • Avtomobil: Saab 9-3 TTiD Hirsch

#8

Zakon DIY. Bo prišel marsikomu prav:ok

AHOEjZi.jpg Turning unacceptable GM platforms into beautiful Swedish Machinery

Prikaži več možnosti


e-masteR-39
e-masteR-39

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 2 178
  • Lokacija: Ljubljana
  • Avtomobil: Kappa 2.0 20V Turbo

#9

Tole je meni falilo, mrežica! Tudi sam sem že čuda popravil, tudi dodobra izpopolnil tehniko z vtorom itd. ampak na kakšnem kosu ki je res pod obremenitvijo mi je pa vseeno manjkalo moči. Bom poizkusil še z dodajanjem mrežice!

:beer
Prikaži več možnosti


iloveboobs
iloveboobs

    BMW fanatik

  • V potrjevanju
  • Sporočil: 2 448
  • Lokacija: 04

#10

Na kakšnih majhnih nosilčkih (npr. od luči) lahko vtopiš tudi vnaprej ukrivljeno žico (drat). Mreža je primernejša za ravne površine.
Prikaži več možnosti


Malecky
Malecky

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 892
  • Lokacija: Žiri
  • Avtomobil: BMW E91 318d

#11

Zelo lepa hvala za vodič!

Ima kdo informacijo ali se lahko od e9x odbijače sploh vari, al je treba vse lepit?

Zapolnil bi PDC luknje na enem odbijaču. :laugh
Prikaži več možnosti


2shae
2shae

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 699
  • Lokacija: Primorska
  • Avtomobil: Bmw E46

#12

Najprej hvala za vodic, sicer sem
to pocel ze veckrat pa naj se jaz opisem svojo izkusnjo. Kar se tice varjenja, je potrebno plastiko pred zacetkom segreti. Nato pa enostavno z starim
spajkalnikom(z bolj ploscato glavo) poteptas plastiko gor in je, za ojacitev pa mrezico. Vendar ce se ze s tem ukvarjas oz dosti popravljas ti povem da je enostavneje kupiti pistolo za varjenje, ki ima razne debeline nastavkov. Ta pistola piha zelo vroc zrak zraven pa dobis dodajne palice. Varjenje plastike se potem spremeni v varianto TIG varjenja. Plasticno palico porivas pod pistolo ki jo topi. Na koncu pa z nastavkom vrocim poglihas. Profi pistola stane okrog 300€, iz ebaya dobis hobi varianto za 30€ in dela kot urica. Profi variante so 1500 w pri teh hobi ki so 700 je treba malce vec cakat da stopi palico ampak za kolkor mi rabimo, funkcionira.
Prikaži več možnosti


Monaco
Monaco

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 13 437
  • Lokacija: Koroška
  • Avtomobil: silver arrow & topless...

#13

Lahko mogoče pomagaš s kakšnim linkom kakšne uporabne za 30€? :)
Prikaži več možnosti


2shae
2shae

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 699
  • Lokacija: Primorska
  • Avtomobil: Bmw E46

#14

Lahko mogoče pomagaš s kakšnim linkom kakšne uporabne za 30€? :)


http://www.aliexpres...1420189473.html

Tole..če pa ti negre porivanje palce pod rokami dobro kupiš še ta nastavek..
http://www.aliexpres.../905206640.html

tam kjer je zgornje vodilo vtakneš plastično dodajno palico in sam porivaš noter ono pa topi spodej..
Prikaži več možnosti


bezerk
bezerk

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 1 103
  • Lokacija: slovenija
  • Avtomobil: avto

#15

Če kdo rabi imam ABS "žico" v kolutu 250m, 0.75Kg, debeline 1,75mm za 22€, črna in bela barva z računom
Prikaži več možnosti


Jerry
Jerry
  • Uporabnik
  • Sporočil: 68 360
  • Lokacija: močvirje
  • Avtomobil: E39 540i & E24 635CSI

#16

Super take teme so mi všeč.


Meni tudi, sem prav z užitkom prebral... zelo lepo razloženo :ok :beer
Prikaži več možnosti


Jure24
Jure24

    Big Poppa

  • Uporabnik
  • Sporočil: 3 732
  • Lokacija: 03
  • Avtomobil: roadsTTer

#17

Ima kdo idejo kako se lotit te razpoke?
Objavljena slika

Je priletela radkapa iz tovornjaka na nasprotnem pasu, se je zgodilo vse tako hitro, da nisem videl tablice in ne firme od kod je. V glavnem, tole bi nekako saniral, če se da. Razmišljal sem, da bi se ta razpoka nekako zavarila, ker pa del ni barvan in bi se razpoka videla, bi vse kar je črne plastike potem pobarval v mat črn ali temno siv plastidip? Bi to zgledalo čemu podobno?

Urejal Jure24, 17.11.2014, 16:33.

Prikaži več možnosti


iloveboobs
iloveboobs

    BMW fanatik

  • V potrjevanju
  • Sporočil: 2 448
  • Lokacija: 04

#18

Ni problem zavarit, problem je, da se bo videlo, če ne boš pokital. Ker je tale plastika reliefna, je treba kitat oziroma brusit celoten del, da je enakomerno gladek. Tole se ti ne splača popravljat in dajat barvat, bo pomoje cenejša nova plastika.
Prikaži več možnosti


iron_maiden
iron_maiden

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 1 514
  • Lokacija: Lož
  • Avtomobil: E46 330CdA

#19

neumnosti govoriš, da je cenejša nova

Normalno se zavari, pokita in pobarva s strukturno barvo. Če hočeš da bo cela letev ista, zbrusiš in pobarvaš celo, če ne bo pa minimalna razlika če pod tablico poštukaš.
Objavljena slika
Prikaži več možnosti


Jure24
Jure24

    Big Poppa

  • Uporabnik
  • Sporočil: 3 732
  • Lokacija: 03
  • Avtomobil: roadsTTer

#20

Sem tudi sam mislil, da bi zamenjal samo to plastiko pa ne bo slo, je del celotnega odbijaca, ki pride vec kot 400 eur brez barvanja. Ce se malo vidi kje je bilo popravljano me pa niti ne moti.
Prikaži več možnosti




-->
BMWslo je zasebna spletna stran in ni v povezavi s podjetjem BMW AG.
Obiščite uradno stran BMW Slovenija.
BMW je registrirana blagovna znamka podjetja BMW AG.
BMWslo.com © 2001-2018. Vse pravice pridržane.