Skoči na vsebino

 

3D tiskalniki in tiskanje

* * * * * 1 glasov

  • Prijavi se za objavo odgovora
374 odgovorov v temi
BMW4everafter
BMW4everafter

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 15 404
  • Lokacija: Cerknica
  • Avtomobil: B58 MPPSK

#361

Zanimivo, sigurno korak v zanimivo smer razvoja. Samo kaj ti bo 165x165x200?

Zadnje čase sem začel sodelovat z Depromo, sploh ni to zdaj nek finančni bau bau. Smo bili recimo že na meji z izdelavo orodja za brizganje plastike, ni so to zdaj serije v 100k kos letno, ampak po računici bi se orodje uravnalo s stroškom SLS tiskanja šele po 7-8 letih. Plus da je kup enih prednost, nismo vezani na zalogo, nismo vezani na dizajn, ni investicije v orodje, ...
Verjetno bo v kratkem tudi tiskan kos zamenjal kak s CNC obdelave, predvsem kakšna plastika ki nima posebnih zahtev.

No 165x165x200 ni tako majhno. Glede na to da ima Sinterit Lisa za 15-20 jurjev 110x130x160mm je to zelo vredu volumen.
U bistvu več kot dovolj za to kar bi ga jaz rabil. Z SLS namreč bi delal bolj majhne stvari katere imajo precej majhnih detajlov in katere že zdaj delam v serijah in morajo bit trdne, da ne počijo po layerjih,... V ta volumen spraviš tega kar precej... Bi mi kar sprostilo oba druga tiskalnika če bi to kupil. Samo kar je trenutno v ponudbi je uber predrago za to kar je....Pa nimaš več težav z uvijanjem ker to je pri nylonu kar težava...

Ja saj to se že zdaj počasi menjava. Jaz kar precej naredim za v industrijo... Raznorazne nosilčke, ki so jih prej iz novilona delali na centrih ali stružnicah jih stiskam iz PA6 recimo... Tega je ful dosti. Ker stvar pač funkcjonira. Tudi pod obremenitvami... Pa tehnična plastika kot je novilon je tud svinjsko draga.... Te kar boli ko to rezkaš... Ko rezkam nekomu vodila za dvigala me kar srce boli kolko gre v odpad tega pa drag materjal u PM....

Če gledaš Titans Of CNC kdaj na youtubu oni ogromno tiskajo s SLM (kovino) za končne uporabne kose... Sploh stvari kjer bi N-osni center to obdeloval brutalno dolgo... Tam je pa v par urah narejeno.

Meni se u glavnem ne zdi slaba stvar, Volumen napram konkurenci je precej velik pa treba se je zavedat da najbližji najcenejši SLS tiskalnik, ki ni nek presežek je DIY zadeva od SINTRATEC ki stane nekaj malega pod 6000€ z volumnom 90x90x90mm in omejen si na njihov prah, sestavit ga moraš sam ti dobiš v refuzi v škatli kose,... :) Ni nek presežek... Sem pred nakupom PRO3 tuhtal o temu pa sem raje PRO3 vzel... Je boljši value for money pa dela out of the box... Če bo tole od micronicsa dejansko 3 jurje bo to super zadeva po mojem.


Pa en update….
Sem Koncno dobil PEI plošče… danes za E2 in jutri pride iz Nemčije za PRO3…. Aleluja. Konec menjavanja buildtak nalepke vsaka 2 tedna zaradi stalnega mehurjenja in trganja po dolgih tiskih na visokih temperaturah…

Pripete slike za predogled

  • IMG_9386.jpeg

Urejal BMW4everafter, 15.04.2024, 18:20.

1964 Ford mustang 289 V8, F36 440i MPPSK 

Prikaži več možnosti


J9320
J9320
  • Uporabnik
  • Sporočil: 1 509
  • Lokacija: Vransko
  • Avtomobil: E91 LCI

#362

Jaz sem pa na prusi nazaj na PEI, po štirih letih se je začel ta powder coat luščit za popiz***... 

 

 

Jaz imam pa še updejt glede bambulaba. Na šihtu ga imamo zdaj že dober mesec, X1 in AMS. Kvaliteta izgradnje je topshit, res premium občutek, vse aluminij, steklo na straneh, UI dela zelo dobro, pač presenetljivo dobro vse.

Kvaliteta tiska trpi na račun hitrosti tiskanja, res da so stene super gladke, natisne v norem času, ampak mu zmanjka pri detajlih. Najbolj me zmoti na top layerju da dela gap-e, pa ni važno ali je njihov filament - ki si ga zna točno kalibrirat ali je trček. 

En vlek problem so tudi vsi bowdni, od špule, skozi AMS, iz AMS do tiskalnika in do šobe. Karbon PLA se mi praktično vedno zlomi nekje in javi napako, da ga ni uspešno retractal, potem se pa začni razdirat vse skupaj. Moti me tudi, da nemoreš ali neznam nastavit, da ko zmanjka filamenta, nadaljuje iz drugega mesta na AMS, bilo bi logično če že imamo AMS. 

 

Bottom line, pomoje je tam tam z mk4 pruso po kvaliteti, mogoče malo hitrejši in v prednosti zaradi enclosurja. Je pa še vedno vprašanje kaj bo s tem tiskalniki po par 10k urah, prusa se takrat šele ulaufa, pa tudi rezervni deli in nadgradnje niso problem. Če bi se še ukvarjal toliko s tiskanjem bi imel enega P1S, tak pa zmanjšujem proizvodnjo. Prodajam 2 prusi in omaro - enclosure. Eno še obdržim. 

 

Bom pa v kratkem kupil en namizni CNC za les/plastiko/ALU. 


Prikaži več možnosti
    • BMW4everafter je všeč


Fleko
Fleko

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 4 019
  • Lokacija: Okolica Domžal
  • Avtomobil: e28, T5, 1.8T, D5,...

#363

Zanimivo. Ko berem druge forume pa pravijo da so pri Prusi malo zaspali v primerjavi z Bambulab-om in da tudi ni primerjave v kvaliteti tiska. Govorim za X1C.

Tako sem prebral, nimam izkušenj ne z enim ali drugim.

 

Malo pogledujem za drugimi printerji, ker se ne morem odločit ali svojega kitajca upgreadam ali kupim nekaj novega. Za lastno uporabo bi potreboval večino tiskat PA12CF/GF, občasno za kakšen kalup PLA. Ostalo bo večino ojačan nylon. 

Razen če ima kdo kakšno drugo idejo za izbiro filamenta.

Iščem nekaj, da je čim bolj toplotno in kemično obstojno - kosi bi bili v motornem prostoru ali okoli njega.

 

Vem, da obstajajo temperaturno obstojno resin, samo ne vem, če se mi da ukvarjat še s čiščenjem in UV utrjevanjem. 


Prikaži več možnosti


J9320
J9320
  • Uporabnik
  • Sporočil: 1 509
  • Lokacija: Vransko
  • Avtomobil: E91 LCI

#364

Mah zaspali so ja, lahko bi naredili večjo revolucijo. Ljudem gre najbolj v nos da za precej veliko denarja dobiš tiskalnik, ki je sestavljen it natisnjenih kosov in enak dizajn že od samega začetka. Ima pa mk4 precej internih posodobitev, ki na prvo uč ne prinesejo nekega blaznega plusa. Recimo hotend je kompletno prenovljen, ima bolj natančen nadzora feeda in meri pritisk na hotendu, posledično naj bi bil sposoben predvidet kdaj je šoba zamašena. Napram mk3s so dodali še nov 32 bitni krmilnik, ki ima vse sodobne funkcije od ethernet, bluetooth povezave in cloud storitve, kar se za vse sodobne tiskalnike spodobi. Mk4 še nisem preizkusil, sem pa gledal, da bi eno mk3 nadgradil v mk4. Po slicerju sodeč je pa mk4 vseeno približno 30-40% hitrejša od predhodne mk3s, ampak vseeno počasnejša od bambulaba. 

 

Treba je pa nekaj stvari vzet v zakup. Tudi če imaš starejšo verzijo, jo lahko posodobiš v najnovejšo in ti ni treba menjat celega tiskalnika. Tiskalnik je narejen v EU. Po mojih izkušnjah imajo top shit support in rezervne dele na voljo v 48urah. Vsi njihovi produkti so open source, kar za moje pojme precej drzno in nesebično. 

 

Bambulab je dober izdelek, nekaj rešitev je res dobrih, jaz bi za sebe vzel P1S, AMS je brez veze, lidar je brez veze (že večkrat je spustil skozi tak prvi layer, ki bi ga jaz zavrnil, vzame si pa kar nekaj časa), tudi touchscreena ne rabiš, ker gre vse prek clouda, na printerju redkokdaj pogledam na enkraček, imam vse podatke v slicerju in na appu v telefonu. 

 

Treba je tudi ločit vrsto uporabe, na forumih vsi hvalijo tiskalnik ja, uporabijo ga za igračkanje, kakšnega dildota, to je pa to. Dva poznam ki sta jih testirala v malo težjih pogojih, jih gnala 24/7 in sta se obema razletela v 2-3 mesecih, sicer nič večjega, pač malenkosti kot jih lahko pri kitajcu pričakuješ. Mislim če ga ženeš na 100%, potem res ni čudno da se razleti, ker pri takih hitrostih trpi še miza pod njim, kaj šele vse komponente. 


Prikaži več možnosti
    • Fleko je všeč


BMW4everafter
BMW4everafter

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 15 404
  • Lokacija: Cerknica
  • Avtomobil: B58 MPPSK

#365

Mislm bottom line je, da je to še vedno hobi tiskalnik. Saj se da tud z anycubicy marsikaj naredit... sem dolgo časa z njimi delal in pač narediš lahko svašta tudi uporabnega. Samo dejansko (prej nisem verjel da je taka razlika) se vidi razliko v kvaliteti in vsemu ko kupiš enkrat višji rang mašine... 

Meni osebno še vedno ne gre v računico hitrost in teža samega tiskalnika. A ti kej skače po mizi? Ker recimo ko meni PRO3 dela na 150mm/s kar je nekako max (ker nimam tistega Hyper speed dodatka) pa da je kos, ki je bolj kompleksen, se cela miza trese pa ma tiskalnik faking 53kg... Tudi mizo sem namensko za oba tiskalnika naredil... zvaril z močnih železnih pohištvenih cevi 40x40mm in na vrh 3cm tista temno rjava šperplata za ponke ter vse je znivelirano pa je rokenroll. 

Ne predstavljam si bambooja s 15kg pa 500mm/s delat neko kompleksno zadevo brez da se trese in vibrira po mizi?! Al je pa kak damping notri drugače nastavljen pa se vse skup skompenzira nekje in ne vibrira nič. No ti ga imaš ali si kaj takega opazil že? 

 

To glede lidarja pa tega sem že pisal v tej temi. Ko je kolega testiral. Temne pa svetle barve zelo vplivajo na rezultat in dostikrat "zajebe". Pa random layer shift-i so konstanta, ki se jih ne zna rešit. Sem na prejšnji strani že pisal o tem. Sicer zanese 1 layer pol se mašina znajde nazaj sama ampak cmon... maš pol tisto črto po kosu na eni strani in na drugi strani utor :)

 

Drugače pa.... men je tole fenomenalno:

Prusa XL 5 Toolhead tool change - Extended (youtube.com)

Sej sem že objavil verjetno ampak cmon.  Fakking Tool changer!!! :)



Urejal BMW4everafter, 16.04.2024, 09:49.

1964 Ford mustang 289 V8, F36 440i MPPSK 

Prikaži več možnosti


J9320
J9320
  • Uporabnik
  • Sporočil: 1 509
  • Lokacija: Vransko
  • Avtomobil: E91 LCI

#366

Ja je kar poskočen, imam ga na navadni pisalni mizi pa se zaenkrat še ni premaknil. Trese se pa kar ja, kvaliteto kosa med tiskom ne vidiš, ker pač skoz skače.  Edino kak outline se malo umiri. 

Je pa tudi zeeeelo hrupen, pa spremembe smeri motorjev se slišijo napolno. Sem skoz govoril da tiskalnik ni za v pisarno, pa noben ni verjel, smo meli nekega kitajca, ko ga je šef prnesu od doma pa je bil čist tihi, Zdaj imamo bambuja na hodniku pa gre vsem na k... Z veseljem prbijem "told you so...". 

 

Ja prusa XL je zanimiva, pa to je že zdaj 2-3 lete stara "inovacija", bi rad kakega videl v živo. Najprej sem želel tega vzet na šihtu, pa sem si izboril budget tam do 2k. 


Prikaži več možnosti


BMW4everafter
BMW4everafter

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 15 404
  • Lokacija: Cerknica
  • Avtomobil: B58 MPPSK

#367

Mi je ful zanimivo ja da je to pri prus nekaj let stara inovacija na youtubu pa skoraj nič... Najbrž vsi čakajo na kak skonto... To z menjalnimi glavami mi je prcej bolj zanimivo kot AMS pri bambooju recimo. Ne vem zakaj ampak ker izhajam iz mehanske obdelave (stružnice rezkarji,,...) mi je ta opcija fenomelanla pri prusi XL.... 

 

P.S. danes sem prvič sprobal ploščo PEI powder coat... (baje da to dvoje ni isto ampak OK jaz ne vem ker se ne spoznam. Moja glede na moje izkupnje je sigurno prašn obarvana), 

Moral sem spremenit offset šobe (ker za buildtak je vseeno kako visoko je od mize je vedno delalo OK +/-0,2mm, zdaj sem moral bolje skalibrirat.... in toploto mize dvignit za cca 10 stopinj.  Sprobal sem ASA in PLA. 

PLA sem prej tiskal na 45 stopinj mizo, na tej mizi mora bit 60-70 stopinj. ASA sem prej tiskal na 80 stopinj mizi zdaj mora bit 90-100 stopinj. 

Zanimivo.

Je pa bottom layer homogen u PM. Po bottom layerju sploh ne veš da je tiskan kos... :)  Prime se OK.  Bo čas pokazal. Ampak če zdrži 2-3x več kot buildtak je že precej velik improvement.... :)


1964 Ford mustang 289 V8, F36 440i MPPSK 

Prikaži več možnosti


Fleko
Fleko

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 4 019
  • Lokacija: Okolica Domžal
  • Avtomobil: e28, T5, 1.8T, D5,...

#368

Danes se mi je prvič zgodilo, da sem dobil od Trčka vlažen filament. Zjutraj sem ga sveže odprl - tovarniško zapečaten s silico in direkt na printer. Že med ''čiščenjem'' šobe je pokalo, zato sem ga pred printom vrgel v sušilca in printal direktno iz sušilca. Po 14 urah printanja in sušenja je še vedno vlažen.

 

Ga bom pustil še celo noč, če jutri ne bo OK, gre v smeti. 

Prozoren PET-G, do sedaj nikoli težav, pa ga je šlo nekaj 1kg kolutov.


Prikaži več možnosti


J9320
J9320
  • Uporabnik
  • Sporočil: 1 509
  • Lokacija: Vransko
  • Avtomobil: E91 LCI

#369

Ta powder coated plata ti bo zdržala precej časa, samo pazi s čim jo čistiš. Piše da nesmeš uporablat aceton in še nekaj zadev. Sem kupil namensko čistilo pa nikoli ni ščistilo... Sem na koncu vseeno čistil z acetonom, pa mi je še vseeno zdržala 2-3 lete. 

 

 

@Fleko piši Alešu, meni ni še nikoli kompliciral za kakršnokoli reklamacijo. Je pa res da jih nisem imel veliko, čeprav porabim/sem porabil skoraj 100kg letno. 


Prikaži več možnosti


srcnik
srcnik

    Začetnik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 1 996

#370

Sam čistim plato z izopropanolom oz. izopropil alkoholom.

Maš v merkurju za 10€ liter, pa odlično razmasti in očisti, pa ni agresiven, še npr. pleksi lahk čistiš z njim...
Prikaži več možnosti


J9320
J9320
  • Uporabnik
  • Sporočil: 1 509
  • Lokacija: Vransko
  • Avtomobil: E91 LCI

#371

Sem ga uporabljal, pa ni nič pomagalo. Po acetonu je bil vedno mir.


Prikaži več možnosti


Fleko
Fleko

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 4 019
  • Lokacija: Okolica Domžal
  • Avtomobil: e28, T5, 1.8T, D5,...

#372

@Fleko piši Alešu, meni ni še nikoli kompliciral za kakršnokoli reklamacijo. Je pa res da jih nisem imel veliko, čeprav porabim/sem porabil skoraj 100kg letno. 

Se je posušil. Danes zjutraj sem ponovno pognal in printa brez težav. 


Prikaži več možnosti


BMW4everafter
BMW4everafter

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 15 404
  • Lokacija: Cerknica
  • Avtomobil: B58 MPPSK

#373

Ta powder coated plata ti bo zdržala precej časa, samo pazi s čim jo čistiš. Piše da nesmeš uporablat aceton in še nekaj zadev. Sem kupil namensko čistilo pa nikoli ni ščistilo... Sem na koncu vseeno čistil z acetonom, pa mi je še vseeno zdržala 2-3 lete. 
 
 
@Fleko piši Alešu, meni ni še nikoli kompliciral za kakršnokoli reklamacijo. Je pa res da jih nisem imel veliko, čeprav porabim/sem porabil skoraj 100kg letno.


Milnica pa vsake tolko izopropil alkohol 91% ali vec. Tko so mi svetovali.
Printi so super sem ze nekaj sprobal. Ko je segreta drzi gor ko se ohladi pa print sam odstopi in ga samo poberes dol brez sledi,…

1964 Ford mustang 289 V8, F36 440i MPPSK 

Prikaži več možnosti


J9320
J9320
  • Uporabnik
  • Sporočil: 1 509
  • Lokacija: Vransko
  • Avtomobil: E91 LCI

#374

Been there done that, doesn't work. 


Prikaži več možnosti


BMW4everafter
BMW4everafter

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 15 404
  • Lokacija: Cerknica
  • Avtomobil: B58 MPPSK

#375

Evo prvi vecji print na prasno barvani platki. Ni vihanja ni nicesar adhezija super je pa res da jaz vedno dam nekaj kapljic Nano adhesiva gor od vision miner…
5 kapljic je dost za cca 15x15cm povrsino namazat pozna se nic, ocisti se z vodo/milnico, ne pusca sledi,… uporabljam ze vec kot 1 leto isto flasko (250ml) pa ni se prazna :)
Gluestick je packarija.

Je la kot si rekel. Ce ni prav umita se ne prime nic gor ;) po milnici in alkoholu sem naredil enih 5 printov pol je blo treba spet malo alkohola polit in pustit da nardi svoje par minut ter obrisat. Zdaj sem pa celo pretapkal s prsti nalasc in nakapljal par kapljic nanota gor in stvar je TOP.

Sicer to je PLA ampak vseeno. Najprej s tem se poigram ker je najcenejsi…. :)

Pripete slike za predogled

  • IMG_9638.jpeg
  • IMG_9639.jpeg

1964 Ford mustang 289 V8, F36 440i MPPSK 

Prikaži več možnosti
    • Nixxon je všeč




-->
BMWslo je zasebna spletna stran in ni v povezavi s podjetjem BMW AG.
Obiščite uradno stran BMW Slovenija.
BMW je registrirana blagovna znamka podjetja BMW AG.
BMWslo.com © 2001-2023. Vse pravice pridržane.