Skoči na vsebino

 

3D tiskalniki in tiskanje

* * * * * 1 glasov

  • Prijavi se za objavo odgovora
374 odgovorov v temi
blackberet
blackberet

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 13 368
  • Avtomobil: BMW

#41

Zobnik sem dal za primer ,ker je dovolj kompleksen izdelek in je potrebna natančnost. Gre se za posamezne izdelke in ne serijo. Izdelek in material mora biti kvaliteten.

 

Bom vprašal drugače: Pokvaril se ti je zobnik za zadnji senčni rolo na tvojem BMW-ju , kateri material boš uporabil ter kateri 3D printer?

 

Glede cene za 200€ res ne more biti koristen. Kaj bi ti vzel za recimo tam do  ali okoli 5000€



Urejal blackberet, 22.11.2018, 19:32.

:bmw V8  :bmw
 

Prikaži več možnosti


bpavsic
bpavsic

    Začetnik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 1 244
  • Lokacija: MB/MS
  • Avtomobil: E92 320i, F30 320d

#42

Zobnik sem dal za primer ,ker je dovolj kompleksen izdelek in je potrebna natančnost. Gre se za posamezne izdelke in ne serijo. Izdelek in material mora biti kvaliteten.

 

Bom vprašal drugače: Pokvaril se ti je zobnik za zadnji senčni rolo na tvojem BMW-ju , kateri material boš uporabil ter kateri 3D printer?

 

Glede cene za 200€ res ne more biti koristen. Kaj bi ti vzel za recimo tam do  ali okoli 5000€

 

Jaz 3D printer uporabljam samo za "prototipe". Večinoma jih še ročno obdelam po printanju, uporabljam pa v glavnem ABS.

Ko je treba kaj bolj resnega naredit, raje naredim iz enega kosa na cnc-ju. Je precej bolj natančno in trdno kot izdelek iz FDM printerja. 

 

Printal sem tudi zobnike (enega iz PLA za 40 let staro Iskrino "flajšmašino" in zaenkrat drži).

Prav tako sem jih naredil par iz ABS za motorizirane 1/2 ventile (za zalivanje vrta):

(Vseeno sem jih moral malo obdelat - popilit/pobrusit, da bolj tekoče dela).

 

P.s.: Zobnik za v avto bi naredil iz plastike z višjim tališčem, npr ABS... Ko sem npr. sprintal nosilec za telefon za v avto iz PLA-ja, se je poleti, ko je bil avto na vročini, zmehčal in povesil. Potem sem še enkrat sprintal iz ABS in poleti več ni bilo problema.



Urejal bpavsic, 22.11.2018, 20:12.

Prikaži več možnosti
    • blackberet je všeč


Octopus
Octopus

    Licence to rust

  • Uporabnik
  • Sporočil: 6 925
  • Lokacija: Podalpska dežela
  • Avtomobil: E34touringVR12, T3 SYNCRO

#43

V bistvu je zobnik relativno enostaven izdelek v smislu 3d printa. Ne potrebuje kompleksnih podpornih elementov, ni nekih hudih previsov in premostitev, ipd.
Je pa res, da mora biti natančen v primeru roloja, da ne brusiš v tri dni. Osnova je še vedno model in z dobrim modelom bo kaj hitro tudi zobnik na mestu. Več je fore v sami pripravi in razmišljanju kako se boš tega lotil- to pa stroj ne počne namesto tebe.

 

Ena stvar je, ki opažam, da jo večina ne razume- stroj sam je le stroj. On bere kodo, ki mu jo posreduješ in se potem tega loti. Kaj je nastavljeno je pa tvoj stvar. Temperatura, hitrost, koliko polnila- to so osnove, za dober print moraš ti v nulo nastaviti npr retrakcijo, najti prave pogoje za spajanje plasti ipd.
Presenečen bi bil, kaj lahko naredi recimo printer za  osnovnih 400€ z nadgradnjami za recimo 200€. Razlika do printerja za 5 jurjev bo neverjetno majhna, ko pogledaš izdelek. Razlika bo v prid dražjemu, da je bolj zanesljiv, se ne bo razmajal, hitrejši, tišji, ipd. Skratka ne bo potreboval nekoga da nonstop nekaj prčka zraven, sama ponovljivost printa je veliko boljša.
Zadnjih par mesecev sem bil večkrat v tovarni plastike za material za moj printer in kolege in spotoma vsakič pofirbcam kaj pride iz spodobnih strojev za 5 jurjev, tudi dnevno spremljam področje. V končnem izdelku pa ni niti približno toliko razlike kot je v ceni stroja.

To vse velja pod pogojem, da ima za operaterja nekoga, ki ve kaj počne. In ki se mu da ubadati z nastavitvijo in iskanjem kalibracije.

Vsak material je različen varira od proizvajalca. Tudi isti materiali različnih proizvajalcev so različni. In z vsakim se zopet srečaš z nastavljanjem, če hočeš zares dober print. Tudi recimo makerbot in njihov filament, z18 stane skoraj 8 jurjev pa izdelek ne odstopa od recimo skalibrirane prusei3 niti za tretjino.
Na koncu oba delata iz doteteke ki si jo pripravil in z nastavitvami, ki si jih nastavil.

Čudežev in bližnjic ni.

Za neko tako aplikacijo in toliko denarja bi enostavno pomenjal vse zobnike v sistemu za kovinske, nekdo ki se s tem ubada dnevno bi ti  na cnc naredil in zdravo. Večna rešitev.
Ker s kupovanjem printerja in printanjem, če nimaš namena to uporabljati še za kaj drugega bi dobesedno stran vrgel denar.
Za 5 jurjev dobiš dovolj bencina in ostalih delov za avto, da boš bolj užival kot s printerjem, če nimaš res želje z modeliranjem in tiskanjem. Večina ti ne bo povedala da za to rabiš ogromno časa in veselja in živcev da zadeva deluje in da ustvarjaš zadovoljive izdelke. Precej ljudi obupa ali pa malo iz hobija printa.
Verjetno me boš klel, da ti nisem odgovoril na odgovor, a je dobronameren nasvet.

Lahko pa kupiš kak ultimaker 3 extended/ bcn3d sigmax/ raise3D ali kaj podobnega in poizkusiš. Ko se naveličaš, menjam za kovinske zobnike. :-D


Prikaži več možnosti
    • Nixxon, sharkEr in bpavsic uporabnikom je všeč to sporočilo


MajoR
MajoR

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 9 499
  • Lokacija: Lechaschau
  • Avtomobil: E39 X2 = 14 Zyl.

#44

Kako je pa z ukrivljenimi votlimi cevmi, recimo za izpusne kolektorje? Se da tak model isprintat ce se ga prej zarise? CAD bere printer ali obstaja kaksen pretvornik v "njegov jezik"?
Objavljena slika
Prikaži več možnosti


bpavsic
bpavsic

    Začetnik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 1 244
  • Lokacija: MB/MS
  • Avtomobil: E92 320i, F30 320d

#45

Octopus je res zadel bistvo. Za 3D printer rabiš čas... Veliko le-tega. Poleg tega moraš bit precej domač z računalnikom oz. s 3D risanjem. Moraš tudi vedet ne samo kako bo nekaj zgledalo, ampak na kak način boš printal (v kateri smeri), da bo izdelek maksimalno trden v tisti dimenziji, kjer je obremenitev največja.

 

Če bi npr. tiskal fi 10 mm palčko, dolžine recimo 15 cm, je nikakor ne smeš tiskat pokonci (ker jo prelomiš kot keks). Vodoravno pa tudi ne moreš, ker je recimo okrogla. Rešitev je vodoraven tisk dveh polovic (polkrog v preseku) in nato zlepiš skupaj. Abs je sploh enostaven, ker se lepi kar z acetonom. Precej je takih "fint", kako se rešit raznih previsov, mostov itd.. v printih, ker po "zraku" tiskalnik ne more tiskat. Če je tega veliko, se splača imet tiskalnik z 2 glavama (ena za podporni material, druga za normalni - podporni je ponavadi tak, ki se v vodi raztopi, tako da končni izdelek samo vržeš v vodo).


Kako je pa z ukrivljenimi votlimi cevmi, recimo za izpusne kolektorje? Se da tak model isprintat ce se ga prej zarise? CAD bere printer ali obstaja kaksen pretvornik v "njegov jezik"?

Če imaš 3D model narejen, se potem datoteka samo naloži v slicer (program, ki model "razreže" po plasteh in nato zgenerira g-kodo za posamezno plast). Dvomim pa, da so take zadeve obstojne... Je pa varianta, da se model natisne, nato pa stisne v mivko in nato vlije kakšna staljena kovina (torej, da se naredi odlitek)... Ne vem, ne poznam postopkov, ampak predvidevam da je kovina boljša kot plastika za kolektorje? Če pa že plastika, pa verjetno kakšna bolj obstojna, kot zadeve narejene z domačim 3D tiskalnikom.

 

3D tiskalniki ponavadi uporabljajo STL za modele (torej v CAD programu shraniš kot STL, to pa naložiš v slicer za 3D tiskalnik).

Slicer potem ustvari g-kodo, ki se uporablja tako pri 3D tiskalnikih, kot pri CNC strojih. To je v grobem jezik, ki opisuje premike po različnih oseh. 



Urejal bpavsic, 22.11.2018, 20:52.

Prikaži več možnosti
    • Nixxon in Donki kong uporabnikom je všeč to sporočilo


Donki kong
Donki kong
  • Uporabnik
  • Sporočil: 5 200
  • Lokacija: Ljubljana

#46

Odvisno je za kaj in za kasno kolicino se bo uporabljal 3D printer. Problem je ker ni samo nakup printerja in potem tipka start in printa, ampak moras prvo skonstruirat izdelek v CREO, CADU ali podobni programi, potem moras poznati omejitve tiskalnika in kot so ze predhodniki povedali rabis znanje o materialih ter izkusnje s printanjem, da ves v kateri smeri nalagati material za trdnost, zilavost. Najvec casa ti uzame da postekas konstruiranje(ce se ti nic ne sanja) ko imas ti enkrat izdelek narejen ga samo shranis v .stl obliko in ga preneses v program tiskalnika kjer ti ta samodejno zrise potek nalaganja materiala.
Tiskalnik se splaca za nekoga ki dela veliko prototipov, maket, drugace je ceneje ce das enemu narediti. Poznam veliko ljudi ki je kupilo te 3d tiskalnike in leto kasneje obzalujejo saj ga enostavno ne bojo amortizirali se naslednjih par let...
Prikaži več možnosti
    • bpavsic je všeč


Octopus
Octopus

    Licence to rust

  • Uporabnik
  • Sporočil: 6 925
  • Lokacija: Podalpska dežela
  • Avtomobil: E34touringVR12, T3 SYNCRO

#47

Kako je pa z ukrivljenimi votlimi cevmi, recimo za izpusne kolektorje?

Vkolikor je govora o "modelu" kolektorjev v manjšem merilu (ko mala piksna), potem ni nek večji problem. Kar sigurno nočeš.
Če je merilo 1:1 za kak konkreten motor, potem rabiš za en recimo V8 kolektor po več dni printanja in sestavljanje iz večih kosov, da dobiš končni izdelek- ti printerji so počasni. Beri če daš to nekomu delat, ki ve kaj dela in posledično ve koliko stane njegov čas in delo boš za en model kolektorja plačal 500€+ pa še premalo sem rekel. EDIT: To je za model iz plastike, ki bi ga lahko naredil hitreje iz plastičnih vodovodarskih cevi iz Merkurca.

Kar imaš verjetno idejo- 3D naprintan kolektor po lastni ideji, ki bo vgrajen v avtomobil in uporaben- bi tak izdelek presegal vrednost popolnoma ročno sestavljenih in zvarjenih in spoliranih in nevemkakih kolektorjev, presegal bi tudi vrednost S62 agregata recimo.

 

EDIT:
Evo, recimo tole lahko narediš, pa še tole je v bistvu po svoje work of art, ki ga je naredil tip, ki se očitno ukvarja z izdelavo zaj***** kolektorjev:

https://www.thingive...m/thing:1649639

Marsikomu se zdi igrača, no printer s katerim je printal stane še danes 2 jurja.
Dizajniranje?
 

 

I spend a few weeks printing samples and revisions until I got the fit perfect,

Poleg tega da en tak člen, en tisti mali barvni člen printa zadeva več kot eno uro za šalo ob dani resoluciji. Potem pa rčaunaj koliko dni boš porabil da si naprintaš vse koščke da si sestaviš modelček kolektorja.

Skratka ceneje in hitreje ti kak res dober mojster naredi kolektor, kot če bi se spustil v to da bi naredil kolektor- ki bo na koncu še vedno iz plastike.
 

Če je tega veliko, se splača imet tiskalnik z 2 glavama (ena za podporni material, druga za normalni - podporni je ponavadi tak, ki se v vodi raztopi, tako da končni izdelek samo vržeš v vodo).

Ne vem, ne poznam postopkov, ampak predvidevam da je kovina boljša kot plastika za kolektorje? Če pa že plastika, pa verjetno kakšna bolj obstojna, kot zadeve narejene z domačim 3D tiskalnikom.

1. Jaz imam dual extruder tiskalnik, pa uporabljam ves čas eno glavo, druga je za backup. Enostavno je že z eno dovolj jeb*** da printa kot mora, kamoli da deluje še z drugim različnim materialom, da oboje kombinira kot se zagre in da na koncu  dobiš ven ličen izdelek. Ista stvar je, stroj ne rešuje problema.
To bolj deluje na spodobnih strojih ala prej omenjeni sigmax, kjer sta dva ekstruderja, a sta ločena.

2. Kolektorji iz plastike? izpušni? Zgoreli bi takoj.

 

ko imas ti enkrat izdelek narejen ga samo shranis v .stl obliko in ga preneses v program tiskalnika kjer ti ta samodejno zrise potek nalaganja materiala...

Ja, a ta potek je simulacija na ekranu. Do praktičnega izdelka tebe čaka kar nekaj nastavitev in paramaterov na ekranu- v primeru uporabe spodobnega slicerja- S3D recimo. In en sam napačen parameter, malo premaknjene številke brez kakršnegakoli grafičnega prikaza, pa lahko tvoj printer dela kup zmaličene plastike, ki ni ničemur podobna. Treba je vedet kaj katera vrednost pomeni.
Kaj ti pomaga simulacija na ekranu, če ne znaš niti materiala pripraviti do tega, da se oprime podlage.
Modele lahko ti mirno loadaš z interneta brez bistvenega znanja modeliranja, če nimaš ideje kaj bi sam naredil- ko pa pride do nastavitev pa tudi profil, ki ga je nekdo naredil za identičen printer na tvojem potrebuje dodatno kalibracijo če hočeš lep izdelek- predvsem za čankibanki printerje to še kako drži, za dražje stroje je malo lažje, a vseeno brez znanja ne gre.



Urejal Octopus, 22.11.2018, 22:46.

Prikaži več možnosti
    • Nixxon, bpavsic in Donki kong uporabnikom je všeč to sporočilo


BMW_V10
BMW_V10

    Začetnik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 2 407
  • Lokacija: Postojna
  • Avtomobil: E46 316i, E60 530iA FL

#48

Imam doma 3d printer za 250€ in bi bili presneto presenečeni, kaj vse se da izdelati. Natančnost je zelo dobra.

Višina plasti gre lahko do nekih 0.06mm. Je že marsikatero zadevo zrihtal, nazadnje koleščka predalov v pomivalnem stroju.
Načeloma je treba vedno kaj dodelat po printu (odstranitev podpor, brušenje, barvanje...). Če se izdelek polakira pride dejansko površina gladka kot steklo (ABS se lahko gladi v aceton pari)

Prej sem uporabljal malo starejši model Makerbota (Replicator 2, ki v osnovi stane nekih 2000eur) in je bil zelo zoperen za uporabljat, sploh zato, ker ni imel ogrevane mize.
Prikaži več možnosti


Octopus
Octopus

    Licence to rust

  • Uporabnik
  • Sporočil: 6 925
  • Lokacija: Podalpska dežela
  • Avtomobil: E34touringVR12, T3 SYNCRO

#49

Ja, saj to sem jaz napisal, da bi bil marsikdo presnečen, ko bi videl kaj naredi printer pod jurja z dodelavami v primerjavi printer za 5,10 jurjev.
Pri obeh je pa še vedno ključno, da ima operaterja, ki ve kaj počne.
Ker printer je na koncu le stroj.

3D printanje je le postopek iz digitalnega zapisa, modela- do fizičnega objekta. In printer je le stroj, ki bere kodo kaj naj naredi. Še vedno je v ozadju človek, ki vse skupaj od ideje do izvedbe določi.

Ker za laika to kar si napisal "je že marsikatero zadevo zrihtal"- se bere kot da je printer sam zrihtal.
Pa ni.
Ti si moral koleščka vzet v roke, premerit, zmodelirat v programu. (Razen če si jih skeniral kar je zopet svoje poglavje, a jih verjetno nisi). Skratka še vedno je na koncu tvoj printer bil le orodje, ki je kodo katero si ustvaril z narejenim modelom in potem izbranimi nastavitvami pretvoril v svoje fizične premike in fizični izdelek.
Tebi se zdi mogoče neumno kar sem napisal, a marsikdo ne razume.
Sem izvedel tečaj 3D printanja in ko vidiš s kakšnimi predstavami ljudje pridejo in idejami, takrat se zaveš, da vseeno ta tehnologija ni še povsem med ljudmi. Logično, ko pa povsod lažejo, na TV je vse v raznih CSI na par klikov, še sami kitajčki dajejo v slike printerjev totalno kompleksne modele iz večbarv in po možnosti večje velikosti kot je sploh kapaciteta printerja- in potem nekdo misli da to ven pade v par minutah na pritisk gumba. Saj je printer- isto kot printer za papir ali pa laserski za rezanje.

BTW: ABS brez grelne podlage in zaprte površine sploh ni za printat. Jaz ABS niti ne printam več, ker večino primerov zadosti PETG. Lažji za tisk in razen tega da se vleče veliko bolj prijazen vsemu, manj strupen ipd.


Prikaži več možnosti
    • bpavsic in BMW_V10 uporabnikom je všeč to sporočilo


BMW_V10
BMW_V10

    Začetnik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 2 407
  • Lokacija: Postojna
  • Avtomobil: E46 316i, E60 530iA FL

#50

Se strinjam. Lahko imaš še nevem kako drag printer, če z njim ne veš kako delati in kako prave parametre nastaviti pač ne bo vse skupaj nič. 100% je res kar praviš, to ni preprosto klik in glej že dela.
Že v osnovi takoj po prvem zagonu po nakupu sem se en teden ubadal samo s tem, da sem si neke osnovne parametre nastavil tako, da deluje po mojih željah.

Po pravicj povedano najraje kar preprosto s PLA-jem printam in še to enobarvno. Imaš mogoče kake izkušnje s plastiko, ki se razgradi v vodi (pva). Bi znala biti zanimiva zadeva, sploh če imaš dve glavi, ker bi lahko naredil podpore iz te plastike in ti ne bi bilo treba podpor trgat stran.
Prikaži več možnosti
    • Nixxon in bpavsic uporabnikom je všeč to sporočilo


Octopus
Octopus

    Licence to rust

  • Uporabnik
  • Sporočil: 6 925
  • Lokacija: Podalpska dežela
  • Avtomobil: E34touringVR12, T3 SYNCRO

#51

PLA je kul, nekako še najbolj eko kolikor je lahko in nizka temperatura podaljšuje življenjsko dobo stroja. Slabost je njegova slaba vzdržljivost na temperaturo in hitro razpadejo izdelki.

Saj vem da imam težave s pisanjem kratkih postov. :-D ... no o dveh glavah sem pisal ravno gor. Moj printer ima to opcijo, a sem enostavno opustil misel na razgradljive podpore, ker že eno samo sklaibrirat da deluje dobro ni najbolj enostavno. In potem da bi hkrati printal na drugi še čisto drug material... preveč dela. Ker klasične podpore se dovolj enostavno odstranijo. Mogoče če bi imel kak stroj da ima deljeni glavi kot sigmax.
Poleg tega se mi zdi še dodatno raztapljanje nekih polivinilov v vodo še večja svinjarija kot so petg podpore, ki jih oddam v zabojnik za recikliranje plastike.

V osnovi se je itak najbolje podporam v čim večjem loku ognit, ker je površina pod njimi vedno bolj tako-tako, gravitacija dela svoje. Kjer je mogoče.
PVA se mi zdi smiselno kvečjem za tiste modele, kjer je podpora kasneje ujeta vm odelu in je fizično praktično ne moreš ven dobit- recimo nek objekt znotraj objekta, voda pa bi lahko prišla zraven. Takrat je to smiselno, ker podpora "odteče" ven.
Čeprav tudi to lahko rešiš tako, da zunanji objekt narediš v več delih. Bolj enostavno.
Poleg samih problemov in specifik PVA-ja. Občutljiv je na vlago kar precej, ni dobra podpora za PETG in ABS- še najboljši je za PLA, rad se zabaše tudi cena ni zanemarljiva... enostavno ne vidim dovolj prednosti da bi se z njim zafrkaval.

Nazadnje vem da sem preklel sam sebe, poizkušal sem s printom nekih elipsoidov in da se vržeš na zobe je bilo sranje, notranjost modela je bila topla, zunanje stene tanjše, probavaj dodatni ventilator, probavaj njegove hitrosti, probavaj dodatno hlajenje v komoro, probavaj večat gretje, probavaj izklapljat grelno površino- ma karkoli sem počel, zadovoljivega rezultata ni bilo, večaj gostoto podpor- nič ni šlo da bi bil zadovoljen. Včasih malo bolje, a vseeno so se vihali robovi in je ekstruder podiral lastno delo- če ne primarni pa pač sekundarni, ker je dvojni, druge šobe pa se mi ni dalo odmontiravat.
Rešitev? Prerezal na pol, obrnil okoli, zlepil skupaj.
Saj to sem vedel prej da je rešitev, a sem tak da grem z glavo skozi zid in sem hotel to poštudirat, ker sem vedel da bom čez en mesec sigurno prišel do iste težave, ki jo ne bom mogel na polovico dat.

En mesec ja.... dobesedno drugi dan popoldne je ena deklina hotla imeti print straha buče in glej ga zlomka... okrogel objekt, isti problem.  :-D  Na srečo je bila tipična fora, da je bila itak vesela če bi bil print večji, ni panike povečal za petkratnik model da se je lepše razporedila temperatura, printala se je zadeva 5 ur in sem imel mir.


Prikaži več možnosti
    • Nixxon je všeč


BMW_V10
BMW_V10

    Začetnik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 2 407
  • Lokacija: Postojna
  • Avtomobil: E46 316i, E60 530iA FL

#52

Sem tudi sam ugotovil, da je bolje razdeliti na manjše dele sploh zato, ker če gre vmes kaj narobe gredo hitro ure in ure dela v nič.
Mi poveš kako ti rešuješ problem notranjih premerov. Primer: želiš narediti pušo notranjega premera 20mm. V Solidworksu izrišeš dejanskih dimenzij, printer pa nato sprinta to velikost recimo 19.5mm(mero sem si izmislil...služi pa bistvu). Sicer razumem logiko, zakaj pride do tega (nekje sem bral, da printer meri glede na sredino šobe). No kakorkoli že trenutno to kompenziram v SolidWorksu tako, da naredim malo večjo mero. Zagotovo pa mora obstajati neka nastavitev, ki bi sama to upoštevala.
Prikaži več možnosti


Octopus
Octopus

    Licence to rust

  • Uporabnik
  • Sporočil: 6 925
  • Lokacija: Podalpska dežela
  • Avtomobil: E34touringVR12, T3 SYNCRO

#53

Delaš s S3D ali kateri slicer?
Težava se ti lahko še dodatno povečuje tudi zaradi različnega pritiska materiala ob podlago recimo. Poleg tega da se sama plastika ob ohlajanju še krči in več raznoraznih parametrov.
Reševal bi sicer tako kot rešuješ ti, trial and error. :-D
Te težave z notranjim premerom so bile večkrat obravnavane, ker ko dela "shell" in polaga filament, se on po notranji strani krajša in drugače stiska kot zunajnji, in je drug izračun, ne glede na njegovo debelino. Ne znam razložit najbolje. Nekje je bila tema na S3D forumu ravno o notranjih diametrih lukenj, pobrskaj.

Poleg tega kako preračunava slicer in whatnot komplicirano.

 

S3D ima pod nastavitvami procesa v zavihku "other" opcijo "dimensional adjustments" in tam imaš opcijo flipanja notranjih "sten" in lahko tudi nastaviš fiksni offset v nasprotno smer. Mogoče bi lahko tako elegantno rešil, ko bi uspel izmerit za koliko ti zamika. Nisem pa tega probaval in niti ne vem a upošteva v okencu nastavljen offset ali kako deluje.


Prikaži več možnosti


BMW_V10
BMW_V10

    Začetnik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 2 407
  • Lokacija: Postojna
  • Avtomobil: E46 316i, E60 530iA FL

#54

Gledal sem že po forumih, da izdelajo kot nek template ,ki ima razne premere in tako potem prilagajao dimenzije končnih izdelkov.
Curo uporabljam in nekaj sem se že poglabljal preko večino nastavitev, samo kaj ko jih je na stotine različnih.
Prikaži več možnosti


Octopus
Octopus

    Licence to rust

  • Uporabnik
  • Sporočil: 6 925
  • Lokacija: Podalpska dežela
  • Avtomobil: E34touringVR12, T3 SYNCRO

#55

Ta opcija ni slaba, čim večkrat preveriš kako se najboljep ribližat meram in potem po tem postopku delaš. da že v osnovi prideš čim bližje.
Ali pa kaka "hilbilly" fora, da malo povečaš in potem če je to kaka standardna luknja pač s svedrom povrtaš na točno dimenzijo recimo. Kar je pa zopet zamudno in tako-tako.


Prikaži več možnosti


BMW4everafter
BMW4everafter

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 15 404
  • Lokacija: Cerknica
  • Avtomobil: B58 MPPSK

#56

za 200€ ne bo ravno nekaj uau. 

Če hočeš dobit izdelek, ki ga ni treba obdelovat po printanju ti ostane edino printer na prah ali pa foropolimer. Slednji dvomim, da ti bo koristil, ker 1 liter tekočine (kartuša) stane 500€ in ima omejen rok uporabe. Če ne printaš dosti, je isto kot, da bi denar skozi okno metal. Pride ven pa izdelek kot se šika. Gladek, brez potrebe po naknadnem obdelovanju. 


1964 Ford mustang 289 V8, F36 440i MPPSK 

Prikaži več možnosti


bpavsic
bpavsic

    Začetnik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 1 244
  • Lokacija: MB/MS
  • Avtomobil: E92 320i, F30 320d

#57

Jaz sem PLA čisto opustil... ponavadi delam zadeve, ki so ali zunaj ali na toplem ... Za tistih par stvari, ki ne rabijo bit toliko obstojne, pa se mi enostavno ne ljubi nastavljat tiskalnika zaradi menjave ABS / PLA. Nekako sem se navadil na plastiko določenega proizvajalca, tako da načeloma stvari ne tiskam večkrat (da bi testiral) in tudi ko modeliram zadeve, že točno vem, kje bo tiskalnik imel probleme in kje ne in to že upoštevam pri risanju.

 

Luknje... ja to je zgodba zase... Praktično vse, kar delam z luknjami, ki morajo biti dokaj natančne, naredim malenkost manjšo luknjo (oz. je že v osnovi zaradi slicerja/printanja malce manjša) in jo povrtam. 

Če pa potrebujem izdelek točnih dimenzij pa ga najprej natisnem malenkost večje, nato pa še porezkam s cncjem. Prednost tega je, da gre minimalno materiala v nič (v primerjavi, če bi rezkal iz celega bloka). Je pa časovno zahtevno (2 obdelavi, centriranje na cncju, ...) in definitivno ni cenovno rentabilno.

 

Na 3D printer in cnc ne gledam kot neko osnovno sredstvo, ki bi se moralo amortizirat. Bolj kot hoby in možnost, da se naučim česa novega, tako da četudi preživim cel dan poleg računalnika in obeh strojčkov, da naredim en majhen zobnik, je čisto ok. Definitivno pa to ni zadeva "point and click", kjer bi nekaj narisal, dal printat in čez 5 minut že uporabljal... (kot ima marsikdo predstavo)

 

Me pa hudo mika še nabavit en co2 laser strojček, že zaradi hčerke, ker vedno nekaj ustvarja/reže/lepi/... Kakšen karton, papir, folijo, eva peno lahko lepo režeš/graviraš.



Urejal bpavsic, 23.11.2018, 09:40.

Prikaži več možnosti
    • BMW_V10 in Donki kong uporabnikom je všeč to sporočilo


BMW_V10
BMW_V10

    Začetnik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 2 407
  • Lokacija: Postojna
  • Avtomobil: E46 316i, E60 530iA FL

#58

za 200€ ne bo ravno nekaj uau.
Če hočeš dobit izdelek, ki ga ni treba obdelovat po printanju ti ostane edino printer na prah ali pa foropolimer. Slednji dvomim, da ti bo koristil, ker 1 liter tekočine (kartuša) stane 500€ in ima omejen rok uporabe. Če ne printaš dosti, je isto kot, da bi denar skozi okno metal. Pride ven pa izdelek kot se šika. Gladek, brez potrebe po naknadnem obdelovanju.

Si ga že uporabljal tistega za 200 in primerjal s kakim dražjim? ;) . Ja, res je da nima vseh “naprednih” funkcij (avt. ravnanje mize, wifi, osvetlitev, dve glavi,...), ampak po pravici povedano za večino običajnih printov deluje zelo dobro.
Seveda govorim o hobi programu.
Za profi izdelovanje po več modelov velikih dimenzij, bi vrjetno kaj popustilo (dražji imajo vrjetno kvalitetnejše in robustnejše komponente).

Mere so točne toliko, da jih z digitalnim pomičnim merilom namerim v “nulo” . To je še staro prepričanje ljudi, da so 3d tiskalniki tudi osnovni nad 1000€. Ne vem pa zakaj je tako obremenjevanje s tem, da mora izdelek biti gladek kot ulitek. Pač ga pobrusiš malo in posprejaš z barvo in je čisto gladek.


Primer:
https://youtu.be/0vgynnYzo08

Urejal BMW_V10, 23.11.2018, 10:02.

Prikaži več možnosti
    • bpavsic je všeč


mika2023
mika2023

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 3 739
  • Lokacija: Grosuplje
  • Avtomobil: ML, CLK cabrio, 118d

#59

bi kdo znal narediti prestavno ročico z 3d tiskalnikom. Bi bila dovol čvrsta da nebi razpadla?


Prikaži več možnosti


BMW_V10
BMW_V10

    Začetnik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 2 407
  • Lokacija: Postojna
  • Avtomobil: E46 316i, E60 530iA FL

#60

Razpadla nebi. Kakšno obliko pa imaš v mislih?
Prikaži več možnosti




-->
BMWslo je zasebna spletna stran in ni v povezavi s podjetjem BMW AG.
Obiščite uradno stran BMW Slovenija.
BMW je registrirana blagovna znamka podjetja BMW AG.
BMWslo.com © 2001-2023. Vse pravice pridržane.