Skoči na vsebino

 

DIY: Obnova volanske letve

- - - - -

  • Prijavi se za objavo odgovora
152 odgovorov v temi
ALFAinBMW
ALFAinBMW

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 3 217
  • Lokacija: Maribor, Štajerska
  • Avtomobil: E46 328i MT1, E34 M5 3.6

#1

Pozdravljeni,

ker se sam spravljam v voda obnavljanja volanske letve, sem naletel na par zelo koristnih linkov in dokumentov, kateri bi verjetno marsikateremu prišli prav pri obnovi.
Ta obnova zajema menjavo teflonov, tesnil, semeringov, itd. in ne vključuje menjave notranjih zobnikov.
Pri tej obnovi se najbolj navezujem na ZF volanske letve. Možno da pride tudi kaj prav pri obnovi drugih znamk, recimo TRW.

Slika sestavnih delov ZF volanske letve
Objavljena slika

Original navodila od ZF za obnovo volanske letve: >>KLIK<<

Link do prodajalca tesnil steeringseals.com (zahvala uporabniku @tomos :ok)
>>LINK<<

Pod vsakim izbranim tesnilom na tej strani lahko tudi najdete kataloške številke kompletov za popravilo letev.

Še en link do iskalnika prodajalcev tesnil: >>KLIK<<

Upam, da bo komu prišlo prav :ok :cool :drink

Urejal ALFAinBMW, 21.01.2015, 22:44.

Prikaži več možnosti
    • TIN in Warden uporabnikom je všeč to sporočilo


nightmare
nightmare

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 2 727
  • Lokacija: Cerknica
  • Avtomobil: e91 320d, KTM 690 Duke R

#2

V temi o mejem bivsem e36 m3 je predstavljena obnova volanske letve, katero sem sam obnovil. Vsa potrebna tesnila/vodila dobis na uradnem servisu za 80€.


Lp, Samo
Prikaži več možnosti
    • ALFAinBMW je všeč


ALFAinBMW
ALFAinBMW

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 3 217
  • Lokacija: Maribor, Štajerska
  • Avtomobil: E46 328i MT1, E34 M5 3.6

#3

Hvala za link. Bom kar tukaj dodal pdf tvoje objave da se v prihodnje ne bodo slike zbrisale :)

Obnova volanske letve E36 M3 (@nightmare): >>KLIK<<

Drugače pa se kit-i za obnovo od E46 naprej več ne dobijo na uradnem servisu. Baje da se lahko dobijo direkt od ZF-a, sicer v njihovem katalogu jih ne najdem, je pa še vedno tu steeringseals.com

Si med samim posegom potreboval kakšno posebno orodje? Kak točno si zbil ven iz luknje tisti semering pri polžu?

Urejal ALFAinBMW, 24.01.2015, 17:55.

Prikaži več možnosti


nightmare
nightmare

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 2 727
  • Lokacija: Cerknica
  • Avtomobil: e91 320d, KTM 690 Duke R

#4

Prav posebnega orodja ne sem si pa moral postruzit ustrezen fi cevi, da sem prisel skozi ohisje do semeringa in ga izbil.


Lp, Samo
Prikaži več možnosti


ALFAinBMW
ALFAinBMW

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 3 217
  • Lokacija: Maribor, Štajerska
  • Avtomobil: E46 328i MT1, E34 M5 3.6

#5

Približno že vem kak bom naredil orodje za tisti semering. En plitek valj fi 31 pa na palico od metle bi pomojem šlo. Čakam še na odgovor od prodajalca če seal kit paše na mojo letev in začnem :ok Hvala!

Urejal ALFAinBMW, 26.01.2015, 09:26.

Prikaži več možnosti


nightmare
nightmare

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 2 727
  • Lokacija: Cerknica
  • Avtomobil: e91 320d, KTM 690 Duke R

#6

Približno že vem kak bom naredil orodje za tisti semering. En plitek valj fi 31 pa na palico od metle bi pomojem šlo. Čakam še na odgovor od prodajalca če seal kit paše na mojo letev in začnem :ok Hvala!


Tako, ja. Mora biti pa tudi palca po kateri bos tolkel precej mocna saj zadeva kar konkretno drzi.


Lp, Samo
Prikaži več možnosti


ALFAinBMW
ALFAinBMW

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 3 217
  • Lokacija: Maribor, Štajerska
  • Avtomobil: E46 328i MT1, E34 M5 3.6

#7

Ima kdo kakšen nasvet kako odvijačit končnik z volanske letve? Z nastavljivim ušesnim ključem bi šlo?
Prikaži več možnosti


nightmare
nightmare

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 2 727
  • Lokacija: Cerknica
  • Avtomobil: e91 320d, KTM 690 Duke R

#8

Ima kdo kakšen nasvet kako odvijačit končnik z volanske letve? Z nastavljivim ušesnim ključem bi šlo?


Lahko ja.:ok


Lp, Samo
Prikaži več možnosti


ALFAinBMW
ALFAinBMW

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 3 217
  • Lokacija: Maribor, Štajerska
  • Avtomobil: E46 328i MT1, E34 M5 3.6

#9

Jaz imam enormne težave pri odvijačenju totih k*rčevih končnikov. Na youtubu in drugje v DIY piše da te odtegneš brez problema z papagajkami ali nastavljivim ušesnim ključem. Pri meni ni niti približno tak. Voznikovega sem se matral 2 uri (francoz, papagajke, klešče za cevi, rust remover, ponovit,...) potem je končno se premakno in sem ga odvijačil. Sovoznikovega pa ne morem pa da se ubijem. Niti meter dolge klešče za cevi ne pomagajo, niti meter dolgi drog... Ima kdo kakšen nasvet okoli tega? Segrevat ne bi rad šel, ker nočem uničit gibljive glave notranjega dela končnika.

Nujno potrebujem ušesni še boljše pa croključ 33mm ali 34mm ušesni ključ če ima kdo v Mariboru!

Urejal ALFAinBMW, 27.02.2015, 19:33.

Prikaži več možnosti


ALFAinBMW
ALFAinBMW

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 3 217
  • Lokacija: Maribor, Štajerska
  • Avtomobil: E46 328i MT1, E34 M5 3.6

#10

Popravek: Rabim 34mm ušesni ključ ali kakšno specialno orodje za ta vijak!
Prikaži več možnosti


ALFAinBMW
ALFAinBMW

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 3 217
  • Lokacija: Maribor, Štajerska
  • Avtomobil: E46 328i MT1, E34 M5 3.6

#11

Zbrusil ključ 32 na 34 in je šlo. Nevem kaj pri Vargalantu dajejo gor na navoj špone. Neki pesek ali kaj te vem je bilo gor. Katastrofa.

Zdaj pa še menjavanje gumic :beer

Urejal ALFAinBMW, 28.02.2015, 18:05.

Prikaži več možnosti


čare
čare

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 1 820
  • Lokacija: Ljubljana
  • Avtomobil: Marea JTD

#12

Ni pesek ampak Loctite lepilo za vijačne zveze ki potem ko zadevo losaš rata kot prah,ker se pač zdrobi.

Za notranje zglobe losta pa obstaja namensko orodje

http://orodje.koop-t...letev-35-45-mm/

ki je v LINCOS-u bistveno cenejši.
Prikaži več možnosti


ALFAinBMW
ALFAinBMW

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 3 217
  • Lokacija: Maribor, Štajerska
  • Avtomobil: E46 328i MT1, E34 M5 3.6

#13

Jaz sem to rešil za en pir v stružnici
Prikaži več možnosti


ALFAinBMW
ALFAinBMW

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 3 217
  • Lokacija: Maribor, Štajerska
  • Avtomobil: E46 328i MT1, E34 M5 3.6

#14

Ima kdo idejo kak odstranit gelenkenscheibe oz. spoj med volanskim drogom in letvijo? Iz droga dol je šel brez problema, z zobate gredi letve pa noče na noben način. Sem probal izvijač zabiti v zarezo pa še zmeraj ne popusti da bi ga lahko ven povlekel. Razni penetranti tudi ne pomagajo

Urejal ALFAinBMW, 01.03.2015, 14:18.

Prikaži več možnosti


ALFAinBMW
ALFAinBMW

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 3 217
  • Lokacija: Maribor, Štajerska
  • Avtomobil: E46 328i MT1, E34 M5 3.6

#15

Evo, menjava tesnil končana. Volan je malo bolj odziven in lažji, še vedno pa imam problem da po ostrem ovinku volan teži v isto smer preteklega ovinka. Očitno servo pumpa :confused zraven sem menjal še vse visokotlačne cevi. Pokanje pri vožnji čez luknje tudi ni izginilo... verjetno so amotizerji hin

Urejal ALFAinBMW, 10.03.2015, 12:00.

Prikaži več možnosti


schik
schik

    BMW ljubitelj

  • Uporabnik
  • Sporočil: 249
  • Lokacija: Črnomelj
  • Avtomobil: E39 530i LPG, E30 325i

#16

Evo, menjava tesnil končana. Volan je malo bolj odziven in lažji, še vedno pa imam problem da po ostrem ovinku volan teži v isto smer preteklega ovinka.


Kaj optiko si na koncu naredil? Gume imaš enakomerno obrabljene? Vse vpliva da se volan noče sam "odmotat" ;)
Prikaži več možnosti


nightmare
nightmare

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 2 727
  • Lokacija: Cerknica
  • Avtomobil: e91 320d, KTM 690 Duke R

#17

Kaj optiko si na koncu naredil? Gume imaš enakomerno obrabljene? Vse vpliva da se volan noče sam "odmotat" ;)


Res je, tudi sama optika vpliva na nevračanje volana.


Lp, Samo
Prikaži več možnosti


ALFAinBMW
ALFAinBMW

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 3 217
  • Lokacija: Maribor, Štajerska
  • Avtomobil: E46 328i MT1, E34 M5 3.6

#18

Zdaj ko bom menjal na letni komplet bom še šel optiko delat. Samo to se mi pojavlja samo ko je avto hladen. Torej da gume niso ogrete?

Urejal ALFAinBMW, 13.03.2015, 09:35.

Prikaži več možnosti


ALFAinBMW
ALFAinBMW

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 3 217
  • Lokacija: Maribor, Štajerska
  • Avtomobil: E46 328i MT1, E34 M5 3.6

#19

Tu bi še dodal potrebna orodja za enostavno izvedbo posega:
- šprej za odstranitev rje ali za odtegovanje zarjavelih vijakov (to ni navadni WD-40 mimogrede)
- set gedor (6mm do 19mm)
- okrogli ključ 22mm, lahko tudi gedoro 22mm (odstranitev visokotlačne cevi)
- E-TORX 10 (na hardy zglobu volanske letve sta dva E-TORX 10 vijaka. E-TORX izgleda kot nastavek za gedoro, samo da ima Torx zvezdico)
- abciger (2 kraka/nogi)
- orodje za odstranitev špon z volanske letve ali ključ št. 34 (lahko pobrusiš 32 (32.5mm) na 34 (34.5 mm))
- preša (menjava semeringov)
- čep fi 31 ali nastavke za gedoro z istim fi-jem (robovi morajo biti vsaj malo posneti)
- tanek nož, olfa nož (rezanje starih tesnil)
- tanek manjši izvijač (odstranitev starih tesnil)

Druge potrebne zadeve pri sestavljanju:
- 2x 14mmx20mm bakrena podložka
- 2x 16mmx22mm bakrena podložka
- dosti masti
- ATF olje 1.5L (cca. 1L gre v sam sistem, samo ga moraš imeti še nekaj za mazanje samih tesnil pri sestavi in če kaj poliješ

Nasveti:
POMEMBNO: Volan najprej v ravno pozicijo in zaklenit! Zapiši si dolžino koliko gred letve štrli ven na voznikovi in sovoznikovi strani luknje, ter v kakšni poziciji je vhodna zobata gred!
- Pri odstranitvi špon pazi na manšete volanske letve
- Za odstranitev špon si nabavi zgoraj omenjeno orodje
- Pri odstranitvi hardy zgloba volanske letve z zobate gredi letve, ne zabijaj izvijača v zarezo da bi razširil spoj. Uporabi šprej za rjo in abciger
- Zapiši si koliko obratov je bilo potrebnih za odstranitev vijaka za zračnost (velik vijak v horizontalni ravnini na letvi)
- Pri odstanitvi semeringov v luknjah pazi da ne poškoduješ notranjih površin letve
- Ko imaš letev razstavljeno, jo očisti in ležaje dobro namaži
- Zelo dobro namaži zobe na gredi in špiralo
- Če volan po končani montaži ni v pravi poziciji glede na pozicijo koles, lahko zamakneš volan v izbrano smeri v kabini. Odklopiš baterijo, odstraniš Airbag, odvijačiš vijak volana in prestaviš volan v izbrano pozicijo. Za ta vijak je potrebno precej sile. Ta zadeva velja če imaš v avtu ASC sistem, ki nima senzor kota volana. Če imaš DSC, moraš senzor nekak skalibrirat na novo pozicijo.
- Optika po posegu ni zahtevana, je pa priporočljiva

Vso srečo! :beer

Urejal ALFAinBMW, 15.03.2015, 10:19.

Prikaži več možnosti


kennman
kennman

    BMWslo.comoholik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 333
  • Lokacija: lj
  • Avtomobil: vw

#20

Zakaj sploh obnavljati volansko gred? Kaksne tezave imate- seveda poleg nevracanja volana v nicto lego?

Je razlog obnove kovinski zvok, kot da kovinski deli med seboj tolčejo, pri pocasni voznji cez luknjasto cesto/ po granitnih kockah?
Ker taksen problem imam jaz! Podvozje 3x pregledano, vse stima. ropota pa se vedno!

Urejal kennman, 15.03.2015, 10:37.

Prikaži več možnosti