Skoči na vsebino

 

DIY: Obnova volanske letve

- - - - -

  • Prijavi se za objavo odgovora
152 odgovorov v temi
Octopus
Octopus

    Licence to rust

  • Uporabnik
  • Sporočil: 6 439
  • Lokacija: Podalpska dežela
  • Avtomobil: E34touringVR12, T3 SYNCRO

#141

Seveda, to je forum, ki sploh zadnje čase vsebuje le še karnekaj poste, ker se ostalim niti ne da pisat, ko to berejo.

 

Jaz imam z obnovljenimi deli dobre izkušnje. Je pa res, da nikoli ne jemljem poceni komponent ampak tiste za katere vem kaj je, pa tudi najdražje so še vedno kot alternativa cenejše od originala, če ne jemlješ originala.

 

Cenovni razpon obnovljenih letev je ogromen.

In prav tako je ogromna razlika v samem postopku obnove in pojmovanju- enako kot "ohranjen" avto.

 

Za nekega "mojstra" je obnova, ki jo recimo zaračuna 150€ nekemu laiku to, da bo porihtal najnujnejše- spokane manšete, podmazal zadevo, pritegnil vijak, obrisal s cunjo- voila! Prvi teden bo še nekaj veselja ob vgradnji, potem pa gotovo. In takih obnov je pri nas precej.

Zakaj?

Zato ker je za konkretno obnovo treba imeti znanje in denar in čas.

Znanje, da veš kaj sploh delaš in kako se lotit. Denar za aparature, merilno orodje, prostor ipd. Čas- da dobro narediš, čas, ki si ga porabil za šolanje da dobro narediš, ipd. In ta enačba je draga. In posledično zato ker smo majhna država potem pri nas tak posel v večini primerov niti ne more preživet. Za premožnejše standarde smo v bistvu precej leva država za neko tako delo, ki spet ni dovolj specifično, tako da to prevzemajo čehi, poljaki, romuni. Za ostale smo predragi.

 

No preden me bo nekdo napadel, sigurno je za e39 v xdriver primeru smiselno iskat čim bolj ohranjeno letev, ker se še vedno najdejo okej primerki. Skratka avto, ki je imel neke balonarce od gum, kilometri narejeni na avtocestah ob umirjeni vožnji, ipd. Potem tako letev sam obnovit v miru, da narediš kot se zagre, vzameš si čas in potem le še premontiraš. Seveda bo bolje kot povprečen "mojster", ki s ploščatim izvijačem pajsa tesnila in praska naležne površine, ker niti ne ve za kljuke za tesnila, če pa ve mu je pa žal 5€, saj je dobro. In sigurno bo ceneje, ker investiraš svoj čas, ker če bi moral ta čas plačat bi bilo drago, pa če voziš neko tako staro kišto in to znaš naredit te verjetno vsaj malo veseli. Nihče ne bo vložil toliko truda kot ga lahko sam, če ti je mar.

 

Potem smo pri tovarniških obnovah.

 

Tukaj maš spet nekaj varjant- poceni obnovljen, bolj šalabajzersko, samo da je s čim nižjim stroškom. S takimi zasilnimi deli je isti drek ko s poceni orodjem, stran vržen denar, misliš da nekaj imaš in da boš naredil pa ti vse v rokah ostane. Primerno za nekoga ki to vgradi da proda naprej, ali da podtakne neki stranki ki itak potem obupana proda avto dalje, ipd. Ali pa če nekaj res nujno rabiš in ni nič drugega hitro dosegljivo in se zavedaš da boš takoj, ko boš lahko boljše dobil, zopet menjal.

 

Obnovljeni kot se zagre- in posledično s primerno ceno, vračilom starega dela in visoko kavcijo. Ja, tudi to obstaja in ja, seveda, tudi OE deli z uradnega servisa so logično obnovljeni in plačaš kavcijo. Večina jim reče "novi", čeprav ne bo čisto točno. Praktično vse večje komponente.

Stari del se pregleda, očisti, uporabi, ipd.

Letve še nisem nobene menjal, sem pa imel nekaj štarterjev in drugih obnovljenih delov v roki, nazadnje par dni nazaj boschev exchange štarter, ki je bil v bistvu original Marelli ohišje z BMW številko v rokah in ja- ima čisto nov zobnik recimo. Danes sem pa enega njihovega prodal, ki je delala že X let, pa še bo.

Štos je v tem, da se te dele podira in pregleda. In za to obstajajo stroji in tolerance, kot povsod v proizvodnji. In dele se pregleda, preveri tolerance, testira, popravi, zamenja. Najbližje kar se lahko približaš novemu originalnemu delu, sploh če novega dela ni več, in ne izbrskaš nobenega "new old stock".

Evo, zakaj je razlika med takim recimo zaganjačem v ceni med kitajskim in zakaj tega ne more nek povprečen garažnik doma počet na takem nivoju:

 

 

 

Ter v končni fazi še zavore, čeprav tukaj zelo blizu rezultata lahko sam prideš:

 

Kontrola, tolerance, kako se zadevo sestavi, na koliko se reči zateguje, ipd. Poleg tega da imajo taki obrati vse dele pri roki in menjajo od kraja.

Če primerjaš z nekomu, ki se mu rahlo/precej jebe, ki vzame šubler in premeri star speštan oring in gre v bližnjo trgovino z ležajno/tesnilno tehniko po nekaj kar bo približno pasalo... ni primerjave.

Taka kontrola kvalitete in izvedba stane in zato (poleg da, samega imena) taki deli niso najcenejši ter ne more to počet vsak.

Hkrati je pa hecno, ker pogosto so taki deli na koncu če hočeš avto imet in se vozit cenejši na dolgi rok. Zadeva deluje, medtem ko slaba kvaliteta stane, menjaš ponovno in če daš notri ponovno drek... bo drek.

Ali pa če se bo nekdo učil na tvojem kosu, hvala lepa.


Prikaži več možnosti
    • sash in nightmare uporabnikom je všeč to sporočilo


joda
joda

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 26 776
  • Lokacija: Ljubljana
  • Avtomobil: BMW E30 MT1

#142

Hay!

... v bistvu se strinjam s teboj.... in se ne :)

... za e39 ne vem koliko pride obnova, niti koliko pride set za obnovo, sem pa napisal nazaj koliko je to prišlo pri e46, ampak ogromne razlike napram e39 verjetno ni...

lp

joda
Objavljena slika
Prikaži več možnosti


x-driver
x-driver

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 20 239
  • Lokacija: Tolmin
  • Avtomobil: e39 530iA, APN4

#143

A potem imamo v Slo kakšnega zaupanja vrednega izvajalca teh obnov? Da naredi, kot je treba, da ima prave dele, prava tesnila, da ve, kaj kam paše, kateri deli so kompatibilni za več različnih letev po kataloških št., itd? Za razliko od starih trojk je set za obnovo e39 letve skoraj nemogoče dobit, pol linkov ne dela, na večini strani ti po izboru modela avta napiše, da zate pa žal nimajo nič, en link je tako revno narejen, da me prav nič ne mika kliknit "kupi", potem ostane samo še en iz ZDA, ki je pa poln samohvale, ponujajo pa tudi za vse možne avte zadevo. Jaz sem že skoraj obupal nad obnovo in razmišljam, da nadomestno letev enostavno vgradim in pozabim za nekaj časa na to, pa upam, da ne spušča.


Prikaži več možnosti


zok
zok
  • Uporabnik
  • Sporočil: 1 485
  • Lokacija: CE
  • Avtomobil: e60 530xd, Falco, Futura

#144

Sej vemo da ni samo ena tam v njihovi ponudbi. Torej če se je vzelo najcenejšo... Ne verjamem da prodajajo staro zluftano letev za polno ceno. Eni znate prodajat buče

Vzelo se je tole: https://www.autodoc....icambi/7824043

 

Torej obnova na reverz stane 264 eur - pazi - to je se vedno cena obnove, ne cena obnovljene letve! Za tak denar pricakujem vec kot le nova tesnila, mansete in malo crnega spreja.

 

ponudba je pa taka: https://www.autodoc....60/19097-530-xd

 

Takoj ko je bila letev zmontirana sem jim pisal, da ima "nova" letev enako zracnost kot letev, ki sem jim jo poslal v obnovo - takrat nisem vedel, da se razen tesnil in manset rezervnih delov ne dobi. Odgovora nisem dobil. Ce bi bilo treba menjati samo tesnila, bi se tega lotil sam - taksni posegi so zame mala malica, v menjavo sem sel zaradi zracnosti.

 

Ma kaj ti sploh odgovarjam...



Urejal zok, 13.11.2019, 23:00.

Prikaži več možnosti


x-driver
x-driver

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 20 239
  • Lokacija: Tolmin
  • Avtomobil: e39 530iA, APN4

#145

Za 260€ pričakovati v nulo obnovljeno letev, glede na cenovni razpon ponudbe teh letev, je pa res optimistično :) Je pa žalostno, da ni nekega disclaimerja, kjer bi za vsako letev napisali, kaj je bilo in kaj ni bilo narejeno. Ali pa za cenovni rang vsaj.


Prikaži več možnosti


joda
joda

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 26 776
  • Lokacija: Ljubljana
  • Avtomobil: BMW E30 MT1

#146

Hay!

...ajde ti jo prodam za 650€ :)




...kupiš od jerryja letev brez luftov za 80€ + set za menjavo 80€+ delo 60€ in je 220€ ostalo je moj zaslužek, bo šlo?


...še enkrat in tokrat zadnjič.... luftov se ne obnavlja....

... ker bi bila obnova na nivoju cene nove original letve....

lp

joda
Objavljena slika
Prikaži več možnosti


x-driver
x-driver

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 20 239
  • Lokacija: Tolmin
  • Avtomobil: e39 530iA, APN4

#147

Imam doma drugo letev brez luftov. Sem jo pa želel pretesnit, preden jo dam na avto, da imam to rešeno. 

 

Kje si našel zaupanja vreden set tesnil za 80€, primeren za e39 letev (7852 991 175 oz. 6 757 878)?


Prikaži več možnosti


zok
zok
  • Uporabnik
  • Sporočil: 1 485
  • Lokacija: CE
  • Avtomobil: e60 530xd, Falco, Futura

#148

Za 260€ pričakovati v nulo obnovljeno letev, glede na cenovni razpon ponudbe teh letev, je pa res optimistično :)

 

Karkoli se prodaja kot novo/obnovljeno, pricakujem, da se prodaja brezhibno, cena gor al dol. Ce ni brezhibno, naj se to prodaja oznaceno kot roba z napako.


Prikaži več možnosti
    • Jerry in Kljajic47 uporabnikom je všeč to sporočilo


zok
zok
  • Uporabnik
  • Sporočil: 1 485
  • Lokacija: CE
  • Avtomobil: e60 530xd, Falco, Futura

#149

Tale tema me je ponovno vrgla v nadaljevanje zgodbe o moji volanski letvi. Zobniski spoj NIMA zracnosti. Zracnosti nima niti volanski drog, dogaja se nekje vmes  - v krmilnem ventilu, torej sklepam, da je torsion bar bolj labava kot bi si zelel - in situacija je popolnoma enaka pri obeh letvah. Moram v roke dobiti se eno xdrive volansko letev, pa da vidim, kaj se dogaja tam, da jo razdrem in raziscem. Na active steering in navadnih (ne-servotronic) letvah tega nisem opazil v toliksni meri. Lahko samo, da sem prevec picajzlast, in da po krivici obtozujem.

 

Ampak prej me cakajo drugi projekti - na mizi imam dva DSC hidroagregata, ki cakata na predelavo. Najprej to koncam, potem naprej. Ce sploh kdaj.


Prikaži več možnosti


x-driver
x-driver

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 20 239
  • Lokacija: Tolmin
  • Avtomobil: e39 530iA, APN4

#150

Kako se pa vidi tvoj luft? Jaz sem ta teden menjal eno roko na podvozju, kjer smo našli luft, pa je volan kar bolj odziven ratal. Trese pa še vedno...
Prikaži več možnosti
    • zok je všeč


zok
zok
  • Uporabnik
  • Sporočil: 1 485
  • Lokacija: CE
  • Avtomobil: e60 530xd, Falco, Futura

#151

Kako se pa vidi tvoj luft? Jaz sem ta teden menjal eno roko na podvozju, kjer smo našli luft, pa je volan kar bolj odziven ratal. Trese pa še vedno...

Volan se (v katerikoli legi) da obracati za cca 5 mm levo-desno skoraj brez sile, na kolesih se pa ne zgodi nic. Ko mi je en dijak prijel zadnji kardanski zglob (cisto pri volanski letvi) z "rorcangami", je volan otrdel - iz tega sklepam, da je volanski drog OK. Lani sem menjal tudi dva kardana na volanski letvi, in situacija se ni spremenila.

 

V cetrtek sem imel vijak za nastavljanje tesnosti volanske letve toliko pritegnjen, da je sama letev bila bolj trda kot bi normalno lahko bila - v zavojih volan ni vec odvijal. Tocno se je cutilo, kdaj se je sama zobata letev premaknila, in za to sem potreboval dolocen navor na volanu. Situacija na volanu (tistih 5 mm) je ostala popolnoma nespremenjena. Tudi ce bi v tem primeru imel zracnost sam spoj med zobnikom in zobato letvijo, mislim, da bi tokrat tudi ta spoj bil zavrt. Ce se motim, potem je obrabljen sam zobnik, zobata letev pa ne - ocitno je enako stanje pri obeh letvah. Upam, da se ne motim. V planu imam kupiti se eno letev, jo razdreti in analizirati.

 

Ravno prejsnji teden smo iskali zracnost na podvozju, nicesar nismo nasli. Zavore pregledam po planu v sredo - mislim da vem v cem je tezava, in ce moja predvidevanja drzijo, tezava ni resljiva brez menjave diskov. K sreci se tresenje pri normalni voznji ne pojavlja.



Urejal zok, 17.11.2019, 09:33.

Prikaži več možnosti


x-driver
x-driver

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 20 239
  • Lokacija: Tolmin
  • Avtomobil: e39 530iA, APN4

#152

Si probal prijeti tudi letev s kleščami in premikat volan?
Prikaži več možnosti


QPE
QPE

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 2 377
  • Lokacija: Novo mesto
  • Avtomobil: Mystic blau oil guzzler

#153

Kaj pa tisti famozni guibo? je ok?


Bolje imet parkinsonovo in pol špricerja polit kot alzheimerjevo pa pozabit spit
Prikaži več možnosti