Skoči na vsebino

 

DIY: Nastavitev ročne zavore

- - - - -

  • Prijavi se za objavo odgovora
21 odgovorov v temi
ALFAinBMW
ALFAinBMW

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 3 369
  • Lokacija: Maribor, Štajerska
  • Avtomobil: E46 328i MT1, E34 M5 3.6

#1

Skoraj najbolj popularen komentar na tehničnih pregled naših BMW-jev, da nam ročna ne drži. :damn :crazy :blackeye

No tukaj bom spisal kak nastavite svojo ročno zavoro, če imate še dobre čevlje ročne zavore in hočete doseči da vam drži. Obstaja tudi en dodatek tej moji proceduri, da snameš manšeto pri ročici ročne zavore in še nastaviš zajlo, vendar to vedno ni potrebno.

1. Najprej z zagozdo preprečite gibanje avta.
Objavljena slika

2. Ko so kolesa še na tleh, rahlo odtegnite vijake na platiščih. Samo rahlo odtegnit! Ne ven vzet!
Objavljena slika

3. Dvignete avto in odvijačite vse vijake, ter snamete platišče.
Objavljena slika
Objavljena slika

4. Menjalnik daste izven prestave, ročno spustite in vrtite disk s pestom dokler skozi eno luknjo z navojem za vijak platišča ne zagledate zobatega koleščka. Na voznikovi strani je desno zgoraj, na sovoznikovi levo zgoraj.
Opomba:
- Če nimate vijaka za ustavitev diska (tisti mali imbus vijak na sliki v disku) ali da je zlomljen, itd..... vstavite en vijak platišča v disk in ga malo privijačite, toliko da se disk vrti s pestom.
Objavljena slika
Objavljena slika

5. S ploščatim izvijačem, šraufencigrom, premikate kolešček levo in desno. Na obeh straneh avta je levo zategovanje, desno odtegovanje. S koleščkom zategnete ročno zavoro toliko, da ne morete več premikati pesta oz. diska. Nato zavrtite kolešček v desno ravno toliko, da se disk/pesto lahko prosto giblje. Za en zob, mogoče dva.
Objavljena slika

6. Na avto nazaj zmontirate platišče, vijake zategnete po občutki v zaporedju v obliki zvezde in spustite avto na tla. Pripravite si navorni ključ na 120Nm in nastavek 17mm. Z navornim ključem greste v zaporedju v obliki zvezde zategnit vsak vijak platišča na 120Nm.
Objavljena slika
Objavljena slika

7. Ko postopek ponovite še na drugi strani, umaknete zagozde, se usedete v avto, zategnete ročno nekje na polovico (3 kliki), prižgete motor in v 1. prestavi z rahlim plinom spuščate sklopko ter probate če avto "klecne" oz. počepne. Če še vedno ne drži ali ste nezadovoljni s pozicijo ročice ročne zavore, da zagrabi previsoko, pa morate še nastaviti kabel oz. zajlo pod manšeto ročice ročne zavore. Postopek za to bom dodal drugič.
Objavljena slika




Srečno v vožnji in na tehničnem! :ok :beer

P.S.: Če bo imel kdo kakšne težave s tem ali se mu ni za roke umazat se lahko na mene obrne če želi. :)

Urejal ALFAinBMW, 29.01.2015, 12:52.

Prikaži več možnosti
    • Warden je všeč


janžek
janžek

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 451
  • Lokacija: Ptuj (okolica)
  • Avtomobil: BMW E46 320d

#2

Lepo napisano in poslikano vendar enostavneje zapisano:
- pri levem kolesu raztegneš pakne če z izvijačem obrneš kolešček proti zadnjemu odbijaču, na desnem pa proti sprednjemu odbijaču torej oboje dejansko v desno.

Plus tega odšraufaš samo en šrauf od platišča in narediš enako kot si naredil ti, le da ne rabiš gume dol vzet ;-)

V priponki je slika tukaj pa link: http://www.csfrancis.net/BMW/pbdiy.pdf

Pripete slike za predogled

  • 1.JPG

Urejal janžek, 29.01.2015, 12:55.

Lp, Denis :ok
Prikaži več možnosti


ALFAinBMW
ALFAinBMW

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 3 369
  • Lokacija: Maribor, Štajerska
  • Avtomobil: E46 328i MT1, E34 M5 3.6

#3

Moj DIY je bolj dummy proof narave :ok Samo pri meni je bilo ravno nasprotno kaj se tiče smeri obračanje :confused. Mogoče je raztegovalec noter narobe obrnjen pri meni.

Urejal ALFAinBMW, 29.01.2015, 12:58.

Prikaži več možnosti


janžek
janžek

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 451
  • Lokacija: Ptuj (okolica)
  • Avtomobil: BMW E46 320d

#4

Lahko da je že kdo kaj šaril noter pa narobe obrnil ja :).... Uživaj
Lp, Denis :ok
Prikaži več možnosti


Warden
Warden

    Big Brother

  • Uporabnik
  • Sporočil: 8 548
  • Lokacija: Krasinec
  • Avtomobil: X3, E39 se prodaja

#5

Skoraj najbolj popularen komentar na tehničnih pregled naših BMW-jev, da nam ročna ne drži. :damn :crazy :blackeye
...
Srečno v vožnji in na tehničnem! :ok :beer


Pohvaljen zaredi slikovne predstavitve! :ok

Škoda, ker v 1. post nisi dodal nasvetov, ki so bili že dani na forumu glede nastavitve ročne zavore. Morda bi večim prišlo prav:

http://forum.bmwslo....ead.php?t=94381 , 2012

http://forum.bmwslo....ad.php?t=101981 , 2012

starejše objave:

http://forum.bmwslo....ead.php?t=59535

http://forum.bmwslo....ead.php?t=21364

http://forum.bmwslo....hread.php?t=949
Objavljena slika
BeMyWings
LP
Prikaži več možnosti
    • ALFAinBMW je všeč


Davidf1
Davidf1

    BMW Račna Team

  • Uporabnik
  • Sporočil: 23 395
  • Lokacija: Grosuplje
  • Avtomobil: E39 530dTA & 530dTA ///M

#6

Pa najprej je dobro odšraufat vijake pri ročici ročne v kabini :ok
Prikaži več možnosti


Josi_
Josi_

    Začetnik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 51
  • Lokacija: Maribor
  • Avtomobil: BMW E46 320D Touring

#7

Sem bil ravno na tehničnem v ponedeljek, me je vrgel zaradi desne ročne, tudi leva ni prijela dobro. Zadevo razdrem, vidim, da mi je na desni strani vtrgalo fedro, zamenjam komplet "pakne" na obeh straneh, diske sem dal "drejat", grem nazaj na tehničnega, ročna še vedno ni prijela tako kot bi morala, vendar je vseeno rekel, da za skoz tehničnega je dobro, ampak še vedno čudno, morda se mora zadeva malo uležat.
Prikaži več možnosti


ALFAinBMW
ALFAinBMW

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 3 369
  • Lokacija: Maribor, Štajerska
  • Avtomobil: E46 328i MT1, E34 M5 3.6

#8

Pohvaljen zaredi slikovne predstavitve! :ok

Škoda, ker v 1. post nisi dodal nasvetov, ki so bili že dani na forumu glede nastavitve ročne zavore. Morda bi večim prišlo prav:

http://forum.bmwslo....ead.php?t=94381 , 2012

http://forum.bmwslo....ad.php?t=101981 , 2012

starejše objave:

http://forum.bmwslo....ead.php?t=59535

http://forum.bmwslo....ead.php?t=21364

http://forum.bmwslo....hread.php?t=949


Vsaj imamo tebe na forumu da ti to dodaš :-D :metalc :ok

Urejal ALFAinBMW, 29.01.2015, 14:48.

Prikaži več možnosti


Warden
Warden

    Big Brother

  • Uporabnik
  • Sporočil: 8 548
  • Lokacija: Krasinec
  • Avtomobil: X3, E39 se prodaja

#9

Zanima me ali je tak postopek nastavitve tudi pri novejših petkah od E39?


Objavljena slika
BeMyWings
LP
Prikaži več možnosti


bvogri
bvogri

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 4 963
  • Lokacija: Ljubljana
  • Avtomobil: E34 540i 6st. ročni

#10

Na E60 je podobno ja :) Le da v kabini ni dodatnih vijakov na zajli 


Prikaži več možnosti


Warden
Warden

    Big Brother

  • Uporabnik
  • Sporočil: 8 548
  • Lokacija: Krasinec
  • Avtomobil: X3, E39 se prodaja

#11

Vijaki/matice v kabini so bili že pri E39 nepotrebni, razen pri prvi - tovarniški nastavitvi, saj se komplet nastavitev napravi pri kolesih.

 

Kako pa je pri F10 ?


Objavljena slika
BeMyWings
LP
Prikaži več možnosti


Kleemen
Kleemen
  • Uporabnik
  • Sporočil: 187
  • Lokacija: Ajdovščina
  • Avtomobil: 118d m optic

#12

Pozdravljeni!

 

Zanima me nastavitev ročne zavore pri 116i (l.07). Ročna na ravnem drži ok, v hrib samo če je v prestavi, tako da mogoče je samo za nastavit žico v kabini ali kaj predlagate? Najlepša hvala za pomoč.


Prikaži več možnosti


Warden
Warden

    Big Brother

  • Uporabnik
  • Sporočil: 8 548
  • Lokacija: Krasinec
  • Avtomobil: X3, E39 se prodaja

#13

Pozdravljeni!

 

Zanima me nastavitev ročne zavore pri 116i (l.07). Ročna na ravnem drži ok, v hrib samo če je v prestavi, tako da mogoče je samo za nastavit žico v kabini ali kaj predlagate? Najlepša hvala za pomoč.

Ali je pri 116i nastavitev ročne drugačna, kot je omenjeno in zapisano v vseh prejšnjih sporočilih te teme?


Objavljena slika
BeMyWings
LP
Prikaži več možnosti


Kleemen
Kleemen
  • Uporabnik
  • Sporočil: 187
  • Lokacija: Ajdovščina
  • Avtomobil: 118d m optic

#14

Verjetno ja, glede na to, da v kabini pri ročni zavori ne najdem vijaka za nastvit žico/zajlo.


Prikaži več možnosti


bvogri
bvogri

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 4 963
  • Lokacija: Ljubljana
  • Avtomobil: E34 540i 6st. ročni

#15

Piše tudi v tej temi. Novejše generacije nimajo več vijakov ampak se ročna nastavlja samo zadaj na kolesih :) Se pa lahko stakne tista vzmet znotraj oz za njo in ti ne vleče pletenic kot je treba :)



Urejal bvogri, 19.10.2017, 17:47.

Prikaži več možnosti


Kleemen
Kleemen
  • Uporabnik
  • Sporočil: 187
  • Lokacija: Ajdovščina
  • Avtomobil: 118d m optic

#16

Aha, vzmet sem videl, bom pa nastavil na zadnjih kolesih, kot je opisano v prvem postu. Hvala za informacijo.


Prikaži več možnosti


Warden
Warden

    Big Brother

  • Uporabnik
  • Sporočil: 8 548
  • Lokacija: Krasinec
  • Avtomobil: X3, E39 se prodaja

#17

Verjetno ja, glede na to, da v kabini pri ročni zavori ne najdem vijaka za nastvit žico/zajlo.

 

V kabini se itak ne nastavlja, z matico v kabini se ne nastavlja tudi pri tistih, ki to matico - vijak imajo. To je glavni point te teme!

 

Samo z vrtenjem zobnička, ki je nameščen med paknama v bobnu in v katerem je vijak, se lahko razmakne obrabljene pakne proti zavorni ploskvi bobna.
 



Urejal Warden, 19.10.2017, 18:00.

Objavljena slika
BeMyWings
LP
Prikaži več možnosti


saso24
saso24

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 6 271
  • Lokacija: Kranj
  • Avtomobil: BMW e91 & BMW e91

#18

Pri e9x, e8x pa verjetno še kater ki ima vzmet v notranjosti pri ročki ročne je treba to vzmet stisnit da se zatakne in potem nastavljat ročno!
Ko nastaviš popustiš feder!
Prikaži več možnosti


Coti
Coti

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 1 217
  • Lokacija: Cerknica
  • Avtomobil: BMW E46 318Ci, E39 525dT

#19

V kabini se itak ne nastavlja, z matico v kabini se ne nastavlja tudi pri tistih, ki to matico - vijak imajo. To je glavni point te teme!

 

Samo z vrtenjem zobnička, ki je nameščen med paknama v bobnu in v katerem je vijak, se lahko razmakne obrabljene pakne proti zavorni ploskvi bobna.
 

Se ne strinjam z napisanim. Sicer verjetno, če ni noben nikoli tikal matic v kabini, lahko ostanejo tako kot so nastavljene, ni pa nujno.

Sicer pa v servisnih navodilih piše nakako tako: najprej se približa pakne v bobnih z zobničkom v bobnih, potem z maticami v kabini nastaviš na katerem zobu ti ročna prime.

Jaz vidim point, da so pakne čisto približane bobnu tudi v tem, da stalno brusijo rjo z bobna, ker ves čas rahlo drsajo po bobnu. Na dobrih servisih ti pri vsakem servisu preverijo in po potrebi približajo pakne.


Prikaži več možnosti


Warden
Warden

    Big Brother

  • Uporabnik
  • Sporočil: 8 548
  • Lokacija: Krasinec
  • Avtomobil: X3, E39 se prodaja

#20

Se ne strinjam z napisanim. Sicer verjetno, če ni noben nikoli tikal matic v kabini, lahko ostanejo tako kot so nastavljene, ni pa nujno.

Sicer pa v servisnih navodilih piše nakako tako: najprej se približa pakne v bobnih z zobničkom v bobnih, potem z maticami v kabini nastaviš na katerem zobu ti ročna prime.

Jaz vidim point, da so pakne čisto približane bobnu tudi v tem, da stalno brusijo rjo z bobna, ker ves čas rahlo drsajo po bobnu. Na dobrih servisih ti pri vsakem servisu preverijo in po potrebi približajo pakne.

 


Verjetno imaš prav za primere, ko menjaš pletenice ali na novo nastavljaš. Meni pri nastavljanju ni bilo treba in sem nastavljal samo na kolesu z zobničkom, tako pri novih paknah kot pri rabljenih.

Ko sem vrtel zobniček, sem imel ročico ročne v kabini na prvem ali drugem zobu in sem premikal zobniček za en zob in vmes vrtel kolo. Ko kolesa nisem mogel več vrteti, je bil to znak, da sta ga pakni prijeli in, da je ročna za eno kolo nastavljena. Enako sem ponovil še na drugem kolesu. 


Objavljena slika
BeMyWings
LP
Prikaži več možnosti




-->
BMWslo je zasebna spletna stran in ni v povezavi s podjetjem BMW AG.
Obiščite uradno stran BMW Slovenija.
BMW je registrirana blagovna znamka podjetja BMW AG.
BMWslo.com © 2001-2018. Vse pravice pridržane.