Skoči na vsebino

 

Starodobništvo

- - - - -

  • Prijavi se za objavo odgovora
13 odgovorov v temi
diabolik
diabolik

    Novinec

  • Uporabnik
  • Sporočil: 105
  • Lokacija: ptuj
  • Avtomobil: BMW r65

#1

Ker je moj bemfl star že dobrih 32 let, sem pomislil, da bi ga registriral kot starodobnika. Pred nekaj leti je to že bil, a od prejšnjega lastnika nisem dobil certifikata, sem si ga pa dobro fotografiral. Če je motor torej certifikat že imel, ne bi smel biti neki problem, ponovno ga registrirati v tej maniri. Tri leta sem ga registriral normalno in razen pri nakupu v Kamniku nisem imel problema. Ponoven prepis v starodobnika pa mi je naredil kar nekaj problemov in stroškov, jeze pa tudi.
Ker sem iz Ptuja, sem se odločil včlaniti v eno izmed okoliških društev ljubiteljev starodobnikov. Ne iz ljubezni do starin, niti najmanj, temveč zaradi zakonskih predpisov, ki velevajo tako. Rekel bi, da so hudičevo preštudirani, da slučajno kdo ne bi kje prišel kaj ceneje skozi. Sedaj bom opisal kronologijo dogodkov, ki so mi krepko obarvali lase (na sivo) in dvignili cuker (v krvi). Najprej sem se moral včlaniti v društvo starodobnikov. Razen potnih stroškov do veljakov v tem društvu na provinci sem (menda po veljavnih pravilih!) moral plačati dve letni članarini po 40€, zraven pa še dodatek, ki je bil novost za vse prisotne, neki prispevek, za katerega nihče ni vedel, od kod se je vzel in čemu je namenjen. 50€. Dobro, progutal sem tudi to, čeprav me je že imelo, da bi se obrnil in odšel. Pozneje se je izkazalo, da bi bilo to še najpametneje. Ko sem dobil na podlagi vplačanih 130€ društvu izkaznico, sem z njo lahko šel k naslednjemu funkcionarju, ki je popisal lastnosti in stanje mojega motorja, papirje poslal nekam v Ljubljano, ter me ob naslednjem najinem snidenju olajšal za dodatnih 40€. Vse to je trajalo kakih 10 dni. Zavarovanje motorja mi je poteklo že davno, čeprav sem z aktivnostmi začel ene 4 dni pred potekom veljavnosti. V naslednjem koraku sem bil napoten na homologacijo vozila, ki se (menda na mojo srečo) sedaj lahko izvrši na Ptuju. Pred leti si moral na Vransko ali celo v Koper. Na homologaciji so pozvani poslikali vse številke na motorju, številka šasije pa je bila na aluminijasti tablici, prikovičeni v tovarni z gesipa tehnologijo in je bila originalna. S seboj sem imel tudi servisno knjigo s servisno zgodovino in račun, s katerega je bilo razvidno, da je motor bil kupljen v Avtotehni v Ljubljani v aprilu 1983. Številki motorja in šasije, ki sta sicer bili enaki, sta v servisni knjigi tudi bili napisani in poštemplani. Kot zanimivost naj napišem, da je motor stal cca. 1000 DEM več kot Yugo 55. Uradnik na homologaciji je bil neomajen, da številka mora biti natolčena na šasiji. Zadovoljil sem ga tako, da sem motor odpeljal enemu mojstru, ki mi je na šasijo za 30€ številke natolkel tako profi, da ni šans, da bi kdo karkoli posumil v smeri »domače umetnosti«. Pa saj te motorja nisem ukradel, za boga svetega! Ko sem bil olajšan za naslednjih 81€ za homologacijo in nadaljnjih 14€ za tehnični pregled, sem postal goden za plačilo zavarovanja. Agent je moj kolega, ki mi je naredil papirje in tako sem lahko obiskal uradnice na registraciji. Tam pa naslednji šok. Referentka mi je rekla, da datumi zavarovanja niso dobri in da ne more nič. Ja seveda, meni je zavarovanje poteklo 10. aprila, moj bistroumni agent pa je nadaljeval z dnem, ko sem se dokopal do tega »levela«, s 23. aprilom. Kot po pravilu seveda tisti dan ni bil dosegljiv da bi mi pomagal, zato sem se moral voziti še dalje »na črno«. Naslednji dan sem ga končno dobil, da je popravil storjeno napako. Zavarovanje me je koštalo torej cca. 14€, cestnina pa dodatnih, od jeze niti več ne vem, cca. 20€. Motor ima 650ccm in 50 PS, in ti podatki torej veljajo za tako vozilo. Potem sem nekje slišal, da mi sploh ne bi bilo treba delati homologacije, ker sem registracijo motorja v bistvu samo podaljšal. Referentka na šalterju mi je to potrdila, homologator pa zanikal. Po treh tednih nategovanja nisem več imel energije, da bi raziskoval, kdo ima prav. A vse skupaj me je vseeno močno spominjalo na fajn razglašeni orkester.
Tako kot nadškof na Brezjah sem tudi jaz daroval delovni dan za urejanje okolja nekega društvenega obeležja, sicer je treba v blagajno te žejne združbe dodati še 30€.
Imam na sumu, da so se »pravila igre« od registraciji starodobnikov oblikovala tako, da društva imajo stalno »infuzijo« sredstev. Če obveznega članstva ne bi bilo, pri polni zavesti in trezen trdim, da tudi 90% sedanjega članstva ne bi bilo v društvih. Če vprašate mene, starodobništvo za navadne ljudi ni. Za to moraš biti malo fanatik in človek s čudo prostega časa. Srečanj starodobnikov se nisem in se jih ne mislim udeleževati, ker modrega dima cvajtakterjev enostavno ne prenesem. Iz dobro obveščenih krogov pa je tudi slišati, da bodo pravila še prikrajali, torej še zategovali. Sam po tej poti več ne bi šel. Vsem tistim, ki razmišljajo o registraciji starodobnika, to preprosto odsvetujem. Ni vredno vseh teh komplikacij in uradniškega bremzanja v breg…


:crazy :crazy :crazy
Prikaži več možnosti
    • sash je všeč


BB
BB

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 3 291
  • Lokacija: Prestolnica obljubljene dežele Prekmurske
  • Avtomobil: 525tds Touring

#2

Pozdravljen "Sotrpin" !

 

 

Tudi jaz sem si lansko leto omislil moped. Sicer na žalost kljub moji želji le ta ni BMW ampak Honda VFR-750F letnik 1986. Ker do nebenega BMW-ja v roku treh mesecev nisem segal finančno sem na jezo odprl avstrijski oglasnik Willhaben.at nastavil nad 50PS ter sortiral od po ceni navzgor.Iz tega se je izcimila zgoraj omenjena Honda :)

 

Tudi jaz sem razmišljal v smeri starodobnika, saj se prišpara kao DMV ter ostali popusti. Poklical sem v vransko kjer že imam certifikat za avto. Teta na telefonu ni hotela slišati da že imam en certifikat pri njih in mi je samo deklamirala da se moram včlaniti v njihovo društvo (pristopnina) ter plačati 110€ za certifikat in potem naslednje leto...

...par let nazaj je bil certifikat za avto 55€ :( Rekla je da ko bom imel homologacijo urejeno da naj pridem s papirji do njih pa bodo uredili. Na Rti-ju so pa rekli da moram imeti certifikat preden pri njih naredim vlogo za homologacijski pregled - :crazy

Ker sem seveda hotel čimprej legalno na cesto sem preskočil to foro s starodobnikom in papirje uredil brez tega. DMV-ja je bilo za srednjo rundo v gostilni, zavarovanje s cestnim skladom je pa pod 100€ tako da mislim da se ne bom igral kdo bo koga in vozim lepo navadno registriran moped :ok

 

Nekaj sem slišal da se pripravljajo neke omejitve glede prevoženih kilometrov z starodobnikom... :blackeye


LP, BB


od '64 do 92' trenutno 8:1 za BMW proti MB ;) Ok, pa še neke Honde so (mopedi)...

Prikaži več možnosti


diabolik
diabolik

    Novinec

  • Uporabnik
  • Sporočil: 105
  • Lokacija: ptuj
  • Avtomobil: BMW r65

#3

Priznati moram, da sem celo malo neprijetno presenečen, da sem prvi odgovor na moj članek, torej tvoj, prejel komaj sedaj. O teh problemih sem govoril z mnogimi ljudmi, ki bi lahko imeli vozilo registrirano kot starodobnik, a so na tej trnovi poti omagali. Pokvarjeni uradniki republike Slovenije so v zakon zelo premišljeno vgradili mnoge varovalke in osti, da tudi slučajno ne bi sodržavljanu olajšali življenja. Ko sem hodil še v šolo je doktrina tako raboto imenovala etatizem in tehnokracija. Eni so pač prepričani, da so dolgo (in zastonj!) v šolo hodili samo zato, da pozneje lahko drugim grenijo življenje. In Slovenija je odličen vrt, na katerem njihova zla semena čudovito kalijo in se razvijajo.

 

  Če je Honda do tvojega nakupa bila registrirana mi najbolj ni jasno, zakaj bi moral na (silno drag!) homologacijski postopek. Registriran motor namreč pomeni, da je tehnično brezhiben. A na vodi čutim, da "kompetentni" hlastajo za denarjem in četudi homologacija po zakonu ni potrebna, ti sami od sebe tega ne bodo povedali. Prepričani so pač v njihovo vlogo, ki sem jo opisal v prvem odstavku.

 

 Po spletu sem malo pogledal, kaj za en motor si kupil. Videti je lep, a spada v skupino navitih motorjev, katerih pristaš jaz nisem. Ljubim brezčasne linije, zanesljivost, možnost popravil tako, da ni treba motorja razstaviti na prafaktorje, velike kubike (čeprav jih moj nima) ter strmo naraščajoči navor pri nižjih obratih. To pa so dvocilinderski bokserji. No.., kakorkoli, želim ti obilo varnih kilometrov brez okvar in brez presenečenj inkasantov, ki stavkali na večno ne bodo, in ko pridejo na cesto z okrepljenimi plačami, takrat nam pa bog pomagaj... :fight :crazy


Prikaži več možnosti
    • Nixxon je všeč


jerman.vojko
jerman.vojko

    Začetnik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 16
  • Lokacija: Gornji Grad
  • Avtomobil: bmw318d,motor bmw k1200lt

#4

No jest imam pa star traktor M.A.N 4r3.letnik 1961 So me vabili v društvo pa certifikat starodobnika bom dobil za traktor.Zakaj že....Raje dam 70 evrov za registracijo pa imam mir.Vozim se kadar hočem kot,da bi imel nekakšne omejitve hvala lepa. :)



Urejal jerman.vojko, 29.06.2016, 15:36.

Prikaži več možnosti


diabolik
diabolik

    Novinec

  • Uporabnik
  • Sporočil: 105
  • Lokacija: ptuj
  • Avtomobil: BMW r65

#5

 Da ti povem, saj je meni tudi že žal. Sedaj pa grozijo pri starodobnikih še z nekim novim davkom, ker niso kao razgrajeni. Sem od društva PUCH-Juršinci dobil glasilo, kjer se o tem da prebrati. Sem plešast, a lasje so mi od mrtvih vstali!


Prikaži več možnosti


blackberet
blackberet

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 10 544
  • Avtomobil: Tisto kar vozi sam Bog

#6

Certifikat se izplača edino če imaš avto z veliko kubaturo da plačaš samo 20% cestnine. To se najbolj pozna ostalo se neizplača,jaz motorja negrem dajati pod starodobnika ker je cenejša registracija kot vsi ti papirji in € ki jih plačuješ oz. bolje rečeno jih moraš "podmazati" da jih dobiš.

Kakih 5 ali več let nazaj sem imel avto na starodobnika takrat se mi je računica izšla pa je bila cestnina za najvišji razred(3500ccm)samo tistih 195€. Sedaj je 450€. 


:bmw V8  :bmw
 

Prikaži več možnosti


Octopus
Octopus

    Licence to rust

  • Uporabnik
  • Sporočil: 6 701
  • Lokacija: Podalpska dežela
  • Avtomobil: E34touringVR12, T3 SYNCRO

#7

No ni več povsem tako. Za popust na zavarovanje velja "certifikat" od SVAMZ/SVS, ki pa ne omogoča tudi popusta na cestnino. Za popust na cestnino pa velja kvečjem HOMOLOGACIJA starodobnika, za kar more bit star 30 let. Homologacija je enkratna, jo plačaš enkrat in je potlej vpisana v prometni, pa veselo lahko koristiš popust na cestnino in zavarovanje. Kako pa poteka homologacija starodobnika in s tem povezane nebuloze je pa drugo, hkrati že stokrat napisano v številnih podobnih temah tu na forumu. No vsaj za avotmobile tako velja, ne vem če je za motorje kaj drugače.


Prikaži več možnosti


blackberet
blackberet

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 10 544
  • Avtomobil: Tisto kar vozi sam Bog

#8

No ni več povsem tako. Za popust na zavarovanje velja "certifikat" od SVAMZ/SVS, ki pa ne omogoča tudi popusta na cestnino. Za popust na cestnino pa velja kvečjem HOMOLOGACIJA starodobnika, za kar more bit star 30 let. Homologacija je enkratna, jo plačaš enkrat in je potlej vpisana v prometni, pa veselo lahko koristiš popust na cestnino in zavarovanje. Kako pa poteka homologacija starodobnika in s tem povezane nebuloze je pa drugo, hkrati že stokrat napisano v številnih podobnih temah tu na forumu. No vsaj za avotmobile tako velja, ne vem če je za motorje kaj drugače.

20-25let je bil certifikat starodobnika kjer si imel 20% zavarovanja ter 100% cestnino

25- ... je bil uradni starodobnik kjer si imel 10% zavarovanja ter 20% cestnine.

 

Kasneje je bilo spremenjeno na 30 let.

Motor pa je isto 30 let kakor vem,samo motor je tako poceni registracija da se ti nesplača delati kakršnih koli homologacij ter potrdil...

 

Kaj ko nonstop to spreminjajo. Najbolj me moti razni Golf2 smrdljivci kateri tudi S ni od starodobnika ,ker vsi ti uradniki če jih podmažeš izdajo potrdilo za karkoli hočeš potem leta skorajda niso važna samo da so €.


:bmw V8  :bmw
 

Prikaži več možnosti


Nixxon
Nixxon

    Tajnik BMW avto kluba Slo

  • Globalni moderator
  • Sporočil: 58 664
  • Lokacija: Vrhnika
  • Avtomobil: Rdeča raketa

#9

Da ti povem, saj je meni tudi že žal. Sedaj pa grozijo pri starodobnikih še z nekim novim davkom, ker niso kao razgrajeni. Sem od društva PUCH-Juršinci dobil glasilo, kjer se o tem da prebrati. Sem plešast, a lasje so mi od mrtvih vstali!


Se slučajno kaj dogaja okoli nasprotovanja temu butastemu zakonu?
Objavljena slika
Jože, počivaj v miru. Hvala za vse.
Prikaži več možnosti


Pepsi
Pepsi

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 16 808
  • Lokacija: 070504
  • Avtomobil: NeptūnuS™

#10

Moj tast ima oldtimer letnik tam nekje 1965, je v teh krogih avto-moto, pa je rekel da ga ne misli registrirat kot starodobnika, ima kar vsa leta registriranega kot navaden avto in se vozi z njim kadarkoli mu paše itn.


“You have to learn the rules of the game. And then you have to play better than anyone else.” - Albert Einstein
Prikaži več možnosti


krt
krt

    Alias Cavazza

  • Uporabnik
  • Sporočil: 18 676
  • Lokacija: Sevnica

#11

No ni več povsem tako. Za popust na zavarovanje velja "certifikat" od SVAMZ/SVS, ki pa ne omogoča tudi popusta na cestnino. Za popust na cestnino pa velja kvečjem HOMOLOGACIJA starodobnika, za kar more bit star 30 let. Homologacija je enkratna, jo plačaš enkrat in je potlej vpisana v prometni, pa veselo lahko koristiš popust na cestnino in zavarovanje. Kako pa poteka homologacija starodobnika in s tem povezane nebuloze je pa drugo, hkrati že stokrat napisano v številnih podobnih temah tu na forumu. No vsaj za avotmobile tako velja, ne vem če je za motorje kaj drugače.

 

Tudi to se je baje že spremenilo oz. očitno vsaj ponekod. Brouky npr. ima certifikat za Fiesto Mk2 (nevem točno letnika, ampak v glavnem starodobnik). Ko je šel plačat zavarovanje, so mu letos kar naenkrat zatežili, da mora biti homologiran starodobnik, tudi če želi le popust na zavarovanje. 


Objavljena slika
Prikaži več možnosti


blackberet
blackberet

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 10 544
  • Avtomobil: Tisto kar vozi sam Bog

#12

Moj tast ima oldtimer letnik tam nekje 1965, je v teh krogih avto-moto, pa je rekel da ga ne misli registrirat kot starodobnika, ima kar vsa leta registriranega kot navaden avto in se vozi z njim kadarkoli mu paše itn.

To je bilo kar se spomnim da si moral napisati koliko km boš prevozil na leto. Poščijem se na to, če jih bi naredil 50.000 mi je vseeno na ta zakon kako me pa bodo preverjali da sem jih res naredil nevem manj ko 5000.


:bmw V8  :bmw
 

Prikaži več možnosti


BB
BB

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 3 291
  • Lokacija: Prestolnica obljubljene dežele Prekmurske
  • Avtomobil: 525tds Touring

#13

No glede homologiranega strarodobnika je sledeče: moj šef ima avtodom na katerem je prejšnji lastnik opravil homologacijo in ima vpisano v prometi starodobnik!

 

Za ta avto ne rabi nobenega certifikata ter kakršnekoli plačane članarine društva - na tehničnem lepo obračunajo popust za cestni sklad, pri zavarovalnici pa popust pri zavarovanju in je to to! :)

Je pa res da vsa društva napenjajo da se včlaniš pa te potem molzejo - iz nekaj morajo živeti v končni fazi :( Z mano so se tudi skregali da češ brez kartice s portdilom da je plačana članarina ne morem uveljavljati popusta - na zavarovalnici so me pa zblojeno gledali kaj jim tu nekaj rinem neko kartico preko mize saj imajo fotokopijo certifikata...

Saj z ene strani je fajn podpirati kako društvo, samo le to bi naj bilo bolj prostovoljno...

 

 

LP, BB


od '64 do 92' trenutno 8:1 za BMW proti MB ;) Ok, pa še neke Honde so (mopedi)...

Prikaži več možnosti


Rally fan
Rally fan

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 2 524
  • Lokacija: Ljubljana
  • Avtomobil: Kr'dajo v službi

#14

Nisem našel druge teme, pa bom kar tukaj objavil; tole sem namreč videl pred parimi dnevi, l.1917. 

Vrednost po oceni pa baje kar krepko preko 50t € :ok


Pripete slike za predogled

  • 20210415_110738.jpg
:evillaugh"When you see the tree you're about to hit, it's called understeer. When you can only hear and feel it, it's oversteer" (W. Röhrl):evillaugh
Prikaži več možnosti
    • kristijan123 je všeč




-->
BMWslo je zasebna spletna stran in ni v povezavi s podjetjem BMW AG.
Obiščite uradno stran BMW Slovenija.
BMW je registrirana blagovna znamka podjetja BMW AG.
BMWslo.com © 2001-2018. Vse pravice pridržane.