#65
Objavil
19.08.2020, 16:26
Bi dodal nekaj o N46/N43 motorjih, pitju olja in teflonih. Pa me lahko potem pojeste.
Glave se ne splaca dol jemat, ce ti ravno tesnilo ne pusca. Vsi BMW motorji visijo na izpusno stran in olje ne zgori v zgorevalni komori, ampak ga pritisk na izpusnem taktu samo potisne v izpusni kolektor. Olje se potem pokuri na katalizatorju. Zato mrzli nikoli ne kadijo. Ce pa, so pa tefloni ze zdavnaj adijo in intenzivno puscajo tudi na sesalni strani. Torej, ce povzamem, najveckrat od teflonov ne bos imel zapacane komore, ker olje ne gori v cilindru. Jih bos pa imel, ce ti dela probleme CCV, tam pa sesalni kolektor golta olje, v kolikor je pocena cev in membrana obtici v odprtem stanju, in to do te mere, da ko kolektor snames, se olje kar vlije iz njega.
Pri N43 z NOx katalizatorjem je se posebej problematicno, ker ce ti pije olje dlje casa, bos moral menjat se NOx katalizator in zadnje sonde zaradi sulfatov.
To da bi samo N4x motorji pili olje, ne drzi. Pije ga lahko vsak motor Nxx s 300k km.
Napaka, ki jo najveckrat delajo lastniki, je dolivanje olja, ko je pri minimumu. S tem avto puscajo na minimalnem pritisku olja (vsak mehanik ve, da so rotopumpe za olje glede pritiska olja odvisne od kolicine = vec olja, vecji pritisk). Vse te generacije motorjev imajo valvetronice in je bolje dolivat olje ze pri polovici. Kdor se ze dolgo bori s porabo olja, je mogoce opazil, da avto najmanj kadi na minimumu olja. Ampak s tem podhranjate ostale dele motorja, se posebej ekscentricno gred in vanos. Vlij olje do max, vozi normalno in se izogibaj mestne voznje pod 2000 rpm (raje 50 v tretji kot v cetrti). Pa cimprej stvar porihtat, ker ni hujsega, ko gledas stanje olja bolj pogosto kot ceger za gorivo. Ali pa na kriziscu pustis celo kolono v plavem dimu.
Se ena stvar, ki jo pozabljate, so ojnicni lezaji. Ce pri 250/300 jurjev delas teflone in ketno, zamenjaj se ojnicne lezaje. Pa ko si ze ravno tam in je vse odprto, zamenjaj se ketno na oljni pumpi.
Nekateri mehaniki ne snemajo ekscentricne gredi, ampak jo kar pustijo v kompletu s sesalno odmicno, zvezano s plasticnimi kabelskimi vezicami - tudi tu je fajn, da se stvar razdre in zamenjajo iglicni lezaji na gredi. In seveda je najpomembneje, da je gred se v dobrem stanju, da odmikaci niso znucani. Za to gred so potrebne posebne klesce, plosca ni obvezna, ce se lahko clovek znajde kako po svoje (to ti na kaki vecji metalni firmi naredijo za drobiz, klesce pa so manj kot 100 EUR).
Seveda pa je tu potrebno sneti potem most, kar pa se pri vecini mehanikov zatakne, se posebej pri tistih, ki so vajeni drugih vozil in vejo, kake travme te doletijo, ko snemas most na 10+ let starem renaultu, ki je prevozil ducat zim na soljeni cesti. Naceloma gre pri BMW-jih sprednji most relativno hitro narazen. Je pa obvezno dvigalo.