Ker so mi avti takšni in drugačni zelo všeč, in sem z družinskim življenjem in vsem kar pride zraven (nakup nepremičnin, plenic itn ) z veseljem (ga le ni večjega veselja kot otroc' ajga ane ) za krajši čas postavil vse svoje "materialne stvari, ki me osrečujejo na stran - torej škatle na 4 kolesih", se zadnje čase pogledujem spet o kakšnem vozilu za malo lastnega veselja.
Čistit, glancat in vizualno zrihtat en "stance" voz, se mi ne da. Samo živčen bom ko ga bo kdo rajsnil in tako naprej. Pa tudi, imel sem dva avta spuščena do bola, in...
Razmišljal sem tudi o kakšnih Hondi Civic VTI, TYPE R, Clio RS ali Megane RS, pa .. Kolikor me vleče, po drugi strani, več kot 5x na leto mi ne bo zneslo hoditi po dirkališčih, v prometu pa že nekaj let vozim kar kulturno, in bi rad da tako tudi ostane.
Že nekaj let res uživam v naravi, prej ne da nisem, morda je nisem toliko cenil. Rad naredim kakšno fotko, rad pogledam kakšno fotko narave, rad z 29erjem zabluzim po plažah in gozdičkih, kampiranje je super, in tako naprej. Imel sem tudi SUVa katerega sem večkrat zapeljal iz ceste (trezen, kakopak! ) po blatu, kakšni traktorski poti skozi gozd, ampak ga je za kaj bolj resnega bilo škoda ker prvo kot prvo ni imel ustreznih pogonov (Honda CRV 08), kot drugo je bil malce preveč vreden da bi ga uničeval na tak način, čeprav je šel presenetljivo solidno ker je bil dovolj oddaljen od tal. Pod črto, pa sem takrat mogoče prvič "začutil" da mi je tole skakljanje po travnikih všeč, počutil sem se kar svobodnega da lahko skoraj kjerkoli zavijem iz ceste in pot nadaljujem izven začrtane poti.
Kakorkoli, s parkingom sem "hvalabogu" (da se tudi sam brzdam ) omejen, in kolikor mi je bil SUV všeč pozimi in v "lokalnih" vožnjah, mi je presedal na avtocestah, zato bi ga imel kot drugi avto. Drugi avto za vsak dan, parkrat na leto ko je sneg uporaba za v notranjost države in pa za kampirat zna bit zabaven dodatek pri raziskovanju narave naokoli. .
Pogledujem malce za vozili, ki imajo stalni 4x4, so recimo mičkeno bolj varni pri hitrostih do 100km/h, kot Clio in 206, Golf 4 in ostala podobna vozila tiste ere. Ne iščem pravega "crawlerja" zato Wrangler in Toyota 4Runner in podobno ni v igri. Želje so vožnja izven cest in pa tehnično nezahteven off road. Zadeve s katerimi mislim da bi moral opraviti dobro že Hyundai Tucson ali Suzuki Vitara.
No tu pa se zaplete. Ta boljše stvari (vsaj tisto kar si jaz zaenkrat predstavljam pod taboljše), niti niso dražje za kupit. Butasto je tisto tankat in registracijo plačevat in tako naprej, recimo za kakšnega Grand Cherokee 4.0 V8 ali Range Rover P38. Zdi se mi, da bi se znal imeti fajn pa tudi s kakšno dvignjeno RAV-4. Vmes pa je velik del offroad sveta, pustimo Pajerote, Patrole in Land Cruiserje ob strani, za morda bolj primerno starost, po 30. .
Torej kaj želim, oziroma kaj bi avto počel:
- vožnja otrok v vrtec in mene v službo. Regionalka 5-8 km v eno smer, hitrosti do 80km/h. (varnost ?)
- popoldanski / vikend raziskovanja narave naokoli. (zabava, sproščanje)
- kakšen easy off road park (zabava)
- kakšen vikend ko bi po SLO snežilo bi služil kot prvo vozilo (varnost ?)
- za kakšen podaljšan vikend ali poleti bi se ga izkoristilo za kampiranje v smislu da bi služil kot raziskovalno vozilo kjer pač smo.
Kot je razvidno imam določene pomisleke okoli varnosti starejših kant. Saj vem, da če ti ni namenjeno lahko po stopnicah padeš, vseeno pa ne bi otrok vozil okoli v avtu ki se odpre kot konzerva če vanj prileti neko manjše mestno vozilo. Kot omenjeno, rang Pežoja 206 mora nadomestiti, tako da štanga ni postavljena "sky high".
Kot najbrž še koga, tudi mene zanima rang do maksimalno 5.000 EUR. Meni nekaj bolj všečnih kandidatov, se pa ne spoznam dovolj na te stvari, intenzivno prebiram že kakšen teden, dva, ampak tega je toliko za prebrati da je joj . Dodajam tudi kandidate, ki pri meni odpadejo, morda pa kdo najde navdih.
Zdaj pa me zanima, ljudje v tujini precej hvalijo Jeepe XJ:
Mi je zelo všeč, opazil sem da se jih dobi z Turbo Diesel motorjem, ki najbrž ni najbolj smotrna zadeva, po drugi strani sem videl da so na voljo tudi z 2.5 bencinskim motorjem poleg V8 motorizacije. Ima kdo izkušnje z 2.5? Največji vprašaj tega avta mi je varnost kot takšna, sicer so ga delali od 1989-2001, pa glede na to da gre po terenu baje odlično, najbrž ni narejen iz putra. Kako je s kletkami za notranjost, se da narediti in ohraniti sedeže in vrata, tudi zadaj?
Hvalijo predvsem aftermarket support in pa poceni rezervne dele.
Zanima me če ima to stalni 4x4 ali samo opcijo RWD + preklop?
Jeep ZJ:
K temu modelu ZJ, se nekako nagibam, deluje kar poceni za dobit, nima baje še toliko elektronskih gremlinov, za razliko od WJ modela (torej novejšega) ima podvozje praktično od Wranglerja in temu primerne sposobnosti, oziroma tako pravijo američani. Sicer je WJ bolj tak fancy in now, XJ pa pravi oldschool, izgleda tole dober kompromis predvsem zaradi cene napram WJ in varnosti napram XJ.
Jeep WJ:
Oblikovno najbolj posrečen, najbrž tudi prav tank kar se tiče varnosti za ta denar. Tudi z meni najbolj všečnim motorjem, 2.7 dizlom in avtomatiko, je pa bojda lahko hitro malce glavobola zaradi električnih gremlinov, katerih odprava lahko vzame kar nekaj cekinov.
Jeep KJ:
Tale mi je najbolj všeč overall. Žal pa je pri nas izbira porazna, hkrati pa še zasoljene cene na račun tega da jih ni veliko. Tega z RENEGADE paketom pri nas še nisem videl na cesti, uvoz ga podraži do te mere da smo že na slovenskih cenah in če dam več kot 5000 eur, mi bodo solze tekle za vsako ko bo veja usekala po avtu. (pa čeprav vem, da ko bo katerikoli terenec na lift kitu, gumah za blato, imel snorkel, prtljažnik na strehi in vitlo, bo vse skupaj krepko čez 5k EUR, ampak neke omejitve je treba postavit).
Opel Frontera:
Ne vem če ji kaj manjka, izgleda velika, prostorna in z nekaj predelavami kar konkretno sposobna (najbrž več kot bom sam izvajal). Ne vem le, ni tiste, afekta na prvi pogled, potem je najbrž težje delati avto z veseljem če ti že v štartu ni najbolj posrečen. No, nikoli ne reci nikoli.
Freelander 1:
Potem pridemo do malo manjših zverin, kot je Freelander 1. Zelo mi je všeč. A baje je varnost do FLja bolj kilava. OK, FL model se dobi za manj kot 5 jurjev, a ko prebiraš okoli tega avta ti ni jasno nič. Pol lastnikov tako zadovoljnih da te ustreli če ga vprašaš če proda, ostala polovica bi ti ga pa najraje šenkala samo da se ga znebijo. Opažam, da je z dizli veliko manj težav kot z bencinarji. Občutek je da je najboljše kupiti in probati. Ta občutek sem dvakrat že upošteval in obakrat mi je to fajn osušilo denarnico, zato ga raje pustim pri miru.
Freelander 2: Slike noče naložiti, ker je še predrag.
Toyota Rav4 94-99:
Zanimiva, ampak škoda besed, ker pri nas ne vem če sem v zadnjih 3 letih videl 3. 5 vratne kakopak, 3 vratne mi odpadejo.
Toyota Rav4:
Posrečena, najbrž bi zmogla večino mojih vikend šodr izletov, po drugi strani folk jamra da je "glorified" Corolla, ostali trdijo da je kar zmogljiva. Ne vem, ne poznam, ima baje zaporo centralnega diffa to je pa to.
Nissan X-Trail
Po pričevanju nekaterih spletnih zapisov, presenetljivo zmogljiv po terenu, največji problem mu proizvaja renojev 2.2 dci in preskakovanje keten. V to ravno ne bi rinil.
Suzuki Grand Vitara, starejša, tam okoli 2000 letnik.
https://encrypted-tb...c5XxvFPNlgoZixP
Suzuki Grand Vitara - Edition Predraga, ampak jo vseeno pokažem:
Nissan Terrano II Wagon:
Ta avto je men zelo čuden na pogled (ozek in previsok), zato se nisem niti poglabljal, če kdo ve kaj več, pa le naj napiše.
Pajero Sport:
Tole je res hudo. Ampak tudi ogromno, skoraj bi rekel preveliko za "dailya" dočim zna biti za ekspedicije in kampiranje top.
2.5 dizel v tako veliki kravi ne vem če se ravno kam premakne, pa tudi ostali stroški povezani s tem dinozavrom mi niso poznani.
To je nekako to. Izpustil sem 3 vratne variante, ker se zanje ne zanimam, lahko pa lastniki le teh podelite vaše izkušnje in kakšno sliko.
Torej, upam da se razvije debata, hvaležen bom tudi za vse namige in nasvete. Pomembno je vedeti, da znam bore malo sam pošraufati (in se bi tu lahko kaj naučil, tako da je pametno da je avto dokaj enostaven) nadalje pa da nimam garaže.
Torej, kriteriji:
- bolj varen kot clio ali p206 (majhni otroci)
- poceni rezervni deli
- široka paleta aftermarket delov
- da je možno pustiti vklopljen kar stalni 4x4 brez da odlomiš pol avta
- dvakrat, trikrat kampirat
- dvakrat, trikrat iz Obale po snegu v notranjost SLO.
- da je v štartu normalno vozen in se ga da lepo posodabljati korak po korak.
- bolj v smeri "ekspedicijskega off roada" kakor "plezalca po stenah".
Upam, da se tema razvije tudi v druge smeri, če je kdo bil na kakšni večdnevni ekspediciji ali kaj podobnega. Kot pravi naslov, vse o off roadu
Urejal Pepsi, 22.09.2015, 14:15.