Ja, se spomnem, pri enem kompletu obrabljenih 235/45 R17 je bilo čutiti kolesnice, ampak še vedno je tu kriva guma, ker je stara, trda in obrabljena. Ne pa širina. Veliko več primerov sprememb "volanskega občutka" nastane pri menjavi platišč. Pri M5 nisem nikdar čutil vpliva kolesnic, pa so gor 245/40 R18 na ET20.
M5 je je zadaj isti kot vse E39, vlogo lahko igrajo kolotečne plastike (ki so itak drugačni pri M odbijačih). Drugače pa 10J ET25 zagotovo ne gre gor brez težav, če boš pogledal dokumentacijo v katero koli BBS platišče v tej dimenziji, je poleg opozorilo, da je potrebna predelava oziroma previdnost. Isto opozorilo je v TUV-ju od H&R distančnikov, s katerimi lahko simuliraš manjši ET. Kolikor sem kontaktiral člane na m5board, je večina, ki je hotela širše gumo, čim bolj poravnano z blatniki, morala "povaljčkati" robove blatnikov. Uporabnik _skyline_ je, če me spomin ne vara, je poleg valjanja celo fizično razširil blatnike. Verjamem, da si testiral, ampak - si simuliral maksimalno obremenitev, da se je cela guma skrila pod blatnik? No, pa tudi če si, je tu še vedno faktor širine, ene gume so v isti dimenziji konkretno širše.
Širša stična površina seveda pripomore k večji stabilnosti, ampak ima guma več "mesa" in se bolj zvija (govorim o 245/40 vs 235/40).
Platišča BBS navadno kupiš, kadar želiš agresivnejši izgled, zato tudi v tej teoriji ne vidim posebne logike. Do sedaj nisem zasledil, da bi kdo opazil razliko v legi, ko je nataknil platišča z minimalno manjšim ET-jem (potrebno je tudi upoštevati, da je ET povezan s širino platišča). Širši kolotek lahko tudi podre geometrijo podvozja (po moje je to težava pri kolesnicah), predvsem pa lahko ima vlogo tudi pri okretnosti. Širši kot je kolotek, težje je manevriranje. Poglej npr. Porsche 911 Turbo, kako notri so postavljena sprednja kolesa (širina 235) in kako zadnja. Ni najbolj estetsko, je pa najbrž tako z dobrim razlogom.
https://www.ramspeed...ear-Spoiler.jpg
Drugače je tudi meni všeč manjši ET in če bi zamenjal platišča, bi to bila BBS LM. Ampak brez predelav robov zadaj ne bi šlo (na sliki Bilstein PSS9, predelani robovi).
