Skoči na vsebino

 

Iztekla voda, pregretje motorja, nov motor?

- - - - -

  • Prijavi se za objavo odgovora
132 odgovorov v temi
loty1825
loty1825

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 985
  • Starost: 37
  • Lokacija: Ljubljana, Celje
  • Avtomobil: E30 320i, E46 320iT

#121

To lahko delaš tudi pri +30 .... Gorijo le bencinski hlapi

Tole drži sprobano iz prve roke. Nisem sicer v bencin metal vžigalic ampak, ko smo bili mladi in neumni smo cigarete za hec ugašali v kozarcu bencina, pa so ugasnili, kot bi jih namočil v vodo. Da se bencin vname, mora bit prava koncentracija hlapov v zraku, do katere pa v odprti posodi bolj težko pride.


Nič ni težko, kar se mora, vendar ni nič treba, če se noče, vendar na koncu se vse da, če res hoče. :cool
Prikaži več možnosti


Compact-3
Compact-3

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 451
  • Starost: 38
  • Lokacija: Koper
  • Avtomobil: 316ti Compact

#122

Že antifriz povišuje vrelišče.. Preberi detajle v opisih antifrizov. Tu govorimo za kakih 10 stopinj razlike, mogoče tudi malo več.

Čudi me, da se za hlajenje ne uporablja kako olje, ki ne zmrzne in vrelišče ima dosti višje od vode. Verjetno je kak utemeljen razlog zakaj ne...

To vem, ampak ta zadeva, ce se prav spomnem, naj bi imela vrelisce nad 180°c. Ko je avto max ogret lahko tudi npr. odpres pokrovcek brez da bi karkoli slo ven. Ni pa to noben dodatek k vodi ampak samostojna zadeva in sploh n poceni.

Zal na TV kjer sem to zasledil ni bla omenjena ne znamka ne nic drugega ampak samo cemu sluzi.


Prikaži več možnosti


Jerry
Jerry

    Licence To Sell

  • Uporabnik
  • Sporočil: 55 042
  • Starost: 41
  • Lokacija: močvirje
  • Avtomobil: ni ga več, šel v kose

#123

Ste že kdaj slišali dirkalne motorje v F1, reliju ali podobnih športih, da bi motorji na mestu/v idle imeli manj kot 2000rpm? Niste!

Še čudno da ne primerjaš letalskega motorja z navadnim avtomobilskim, lol... ti pa si model.

 

Ti bom jaz povedal zakaj je tako, ker očitno tudi tega ne veš, pa je razlaga čisto preprosta. Dirkalni motorji so ponavadi do konca naviti, to pomeni da imajo optimum nastavljen na zelo visoke hitrosti vrtenja. Optimum pomeni najboljši izkoristek motorja, kar pri dirkalcih pomeni največji navor in največjo moč - če se le da, oboje kar se da blizu skupaj. To je z izbiro ostrejše odmične gredi (!), zmogljivejših injektorjev, zmogljivih črpalk dovoda goriva in še česa dokaj enostavno doseči, težje pa je razporediti moč in navor tako, da je na voljo tudi v spodnjem območju vrtenja, kar pride včasih še kako prav, samo ne dirkalnim motorjem, pač pa navadnim za vsakdanjo uporabo. Zaradi tega so se inženirji spomnili regulirat odpiranje ventilov in sesanje zraka, tako da smo dobili razne VANOS-e, Valvetronice, VTI-je in podobno. S pomočjo teh sistemov ima motor lahko visoko nazivno moč pri visokih vrtljajih (s pomočjo ostre odmične gredi), hkrati pa še vedno lepo deluje tudi na prostem teku in ima zvezne pospeške vse od prostega teka dalje (zaradi regulacije vstopa in doziranja zraka).

 

Imajo pa ti sistemi eno pomanjkljivost zaradi katere jih v dirkalnikih ne uporabljajo, to je kompleksnost izdelave. Čeprav povečejo moč motorja na nizkih obratih, je hkrati tak motor tudi težji in manj robusten kot tisti brez vse te navlake, tako da za dirke ti sistemi odpadejo. Dirkalni motorji na prostem teku tako komaj komaj delujejo, prav slišiš jih kako se zaganjajo, kašljajo, cukajo, prekinjajo, poskakujejo in se v bistvu jezijo, da morajo delat na tako malo obratih - ko pohodiš gas pa se v trenutku odzovejo, zarjovejo in se na polno zavrtijo. To zato ker LE IN SAMO TAKRAT ko so pod polno obremenitvijo delujejo optimalno, saj so timingi odpiranja ventilov in vbrizga goriva le in samo takrat optimalni, na prostem teku je z njimi celo tako hudo da če jih pustiš predolgo laufat, se bo tak motor zalil in ugasnil. SMEŠNO je pa take motorje primerjat s tistimi za vsakdanjo rabo, ker gre kot že rečeno za čisto drug svet. Tako da ne Iztok, to nima čisto nobene veze z obrabo, spet si ustrelil mimo - klasični motorji so namreč na delovanje v prostem teku PRILAGOJENI in jim popolnoma nič ne škoduje - dirkalni so pa druga zgodba!


Turbine na motorju so samo način, na katerega ti Bog pove, da nimaš dovolj cilindrov. - Mike Skinner

Prikaži več možnosti


leonT
leonT

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 5 819
  • Lokacija: Ljubljana

#124

F1 ima prosti tek na 6.000 obratih. Pod temi obrati crkne takoj.
Prikaži več možnosti


Jerry
Jerry

    Licence To Sell

  • Uporabnik
  • Sporočil: 55 042
  • Starost: 41
  • Lokacija: močvirje
  • Avtomobil: ni ga več, šel v kose

#125

to mislim da je res, ker mi je še zadnjič taksist ki vozi Škodo nekaj o tej temi omenjal da imajo težave s tem ker veliko pustijo avto tečt v prostem teku. 

Če ga boš še kaj videl, ga vprašaj kakšne točno so te težave. Ob pravilni konstrukciji motorja ne sme bit z delovanjem na prostem teku popolnoma nobenih težav, če je kak pametnjakovič kaj zajebal pa lahko pride do marsičesa, na novih motorjih smo itak videli že svega i svašta. Moderni motorji imajo z delovanjem na prostem teku zagotovo več težav kot starejši bratje ker je zadnjih 25 let moderno da se naredi pol motorja iz plastike, to potem vse pušča in ščije, kar je za hladilni sistem počasna smrt. Lahko da imajo taksisti probleme zaradi tega, predvidevam - ker če ti greš nekam in pustiš motor laufat, notri pa ni dosti hladilne tekočine ker ta nekje počasi pušča, se bo tak motor slej ko prej pregrel.


Turbine na motorju so samo način, na katerega ti Bog pove, da nimaš dovolj cilindrov. - Mike Skinner

Prikaži več možnosti


voodoo child
voodoo child

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 1 180
  • Starost: 32
  • Lokacija: ljubljana
  • Avtomobil: Luftwaffe , VOLVO

#126

Točno tako! A to ne bi bilo racionalno zaradi velike porabe goriva in onesnaževanja okolja. Zato so vsi motorji za navadno rajo množično narejeni ekološko ne glede na stroške lastnika s takim motorjem.

 

Ste že kdaj slišali dirkalne motorje v F1, reliju ali podobnih športih, da bi motorji na mestu/v idle imeli manj kot 2000rpm? Niste!

Inženirji in proizvajalci takih motorjev dobro vedo kaj pomeni inercija dviga ventila in kako močno obremenijo vrhove odmične, če te inercije ne izkoristijo in upoštevajo. Oni s tem preprečijo čas olju, da se ob malih obratih lahko umakne izpod drsnih površin in da potem pridejo skupaj kovine (ker je vrh brega odmične pri malo obratih polno obremenjen  nekaj milisekund dlje in ima čas izrinit film olja) ... kaj pomeni drgnjenje kovine ob kovino brez olja za motor oni točno vedo, forumski teoretiki pa tega še niso jemali.

 

V premislek - le zakaj začnejo motorji grdo ropotat in regljat, če gremo s prostim tekom pod 500 rpm kar bi bilo še bolj varčno in ekološko? A kdo misli, da se takrat v motorju dogaja kaj lepega in koristnega ... ?

Tako sem si jaz zapomnil te zadeve:

-odmične v vag 1.9 tdi PD 100-150km motorjih so enako oblikovane , razlika je v kvaliteti obdelave materiala stare so dobre,ta zadnje slabše

-taxisti ali kdorkoli že, lahko potrdi da so prvi 1.9tdi awx 130km z prvo odmično naredili pol milijona km, tudi šobe so zdržale marsikaj, kasnejši modeli pa ne, khm šparanje ali napaka 

-po mojem mnenju ni problem mazanje temveč material , tako kot bmw ketna

-recimo današnja motorna olja so preveč ekološka oz. siromašna za navite oldtimerje , takoj zjebeš dročnike in odmično, najprej morš nanest posebno mast ki obdela-uteče stični površini, potem pa posebno olje ki je polno fuj fuj dodatkov ZDDP

 

-glede 2000rpm štantgasa , 2k rpm je 2bara tlaka,ok lepo maže, vendar primarno ne more delovat pod 2000rpm zaradi odmične, ki "deluje" od 2k do 7,8,9,10 k rpm  (dizajn odmične ,odpiranje zapiranje ventilov,prekrivanje,hitrosti plinov itd pa ne bom razlagal imate interneti in bukve)

-moj avtoček tudi dela na 2k idla in na tehničnem vedno razlagam da je gas zajla natrgana in da se to občasno dogaja , čeprav jim je jasno da nekaj ne štima v notranjosti motorja


Prikaži več možnosti


leonT
leonT

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 5 819
  • Lokacija: Ljubljana

#127

A ce 12 ur vozis je pa ok za motor?
Prikaži več možnosti


Jerry
Jerry

    Licence To Sell

  • Uporabnik
  • Sporočil: 55 042
  • Starost: 41
  • Lokacija: močvirje
  • Avtomobil: ni ga več, šel v kose

#128

-moj avtoček tudi dela na 2k idla in na tehničnem vedno razlagam da je gas zajla natrgana in da se to občasno dogaja , čeprav jim je jasno da nekaj ne štima v notranjosti motorja

:hihi :funnypost


A ce 12 ur vozis je pa ok za motor?

Ne samo da je OK, dolge relacije so za motor najboljše. In to neglede na obrate, lahko so ves čas tudi blizu rdečega polja, velja za novejše motorje seveda (če boš gnal do konca en avto letnik 1930 se bo razletel, to je menda itak jasno - tam od 60. let prejšnjega stoletja naprej je pa druga pesem, takrat je tehnika že toliko napredovala, da motorji komot zdržijo kakršnekoli relacije).


Turbine na motorju so samo način, na katerega ti Bog pove, da nimaš dovolj cilindrov. - Mike Skinner

Prikaži več možnosti


leonT
leonT

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 5 819
  • Lokacija: Ljubljana

#129

Jest tud tko pravim, na prostem teku je motor se manj obremenjen. Ce se lahko cel dan vozis ne vem zakaj ne bi smel cel dan laufat na mestu... Razen ce je treba bmw na dve uri ugasnit da se mal ketna spocije :-)
Prikaži več možnosti
    • zok je všeč


voodoo child
voodoo child

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 1 180
  • Starost: 32
  • Lokacija: ljubljana
  • Avtomobil: Luftwaffe , VOLVO

#130

Na prostem teku je pogojno lahko problem odvajanje toplote, odvisno oz zunanje temp. in dizajna komponent itd , glavni problem je pacanje DPF,kata, sesalni kolektor,loputa,senzorji,sveče,šobe ker je na prostem teku odprt egr...

Avto je naštelan da se kvari, škoduje mu lasten obstoj, vse kar živi tudi umre wtf, seveda vse škoduje motorju ker ni večen , tako kot mi.

Če bi firme tekmovale katera naredi avto z manj problemi oz. stroški in ne katera več zasluži, bi ZARES videli kaj vse je možno danes v tehniki.Leta 69 je bila tehnologija že na Luni, danes pa ti odtrga ketno ali olušči ojnične ležaje pri 100k km  in to je kao "normalno"..ekonomija in denar sta primarna tehnična elementa potem je vse ostalo


Prikaži več možnosti


LEO37
LEO37

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 13 649
  • Lokacija: Niti ne v pudgurju in tudi ne v Beli krajini... hmm
  • Avtomobil: E39 525dTA (2004), R19c

#131

 Razen ce je treba bmw na dve uri ugasnit da se mal ketna spocije :-)

:umruodsmeha

 

 

Hmm... 

 

Pravzaprav... hmm... to sploh ni smešno :ok2



Urejal LEO37, 15.01.2017, 11:18.

Objavljena slika
23+ Jahre Freude am fahren: E30 316i (1988), E34 518i (1991), E46 320dT (2003), E39 525dT (2001), E39 525dTA (2004)
Prikaži več možnosti


zok
zok
  • Uporabnik
  • Sporočil: 232
  • Lokacija: CE
  • Avtomobil: e60 530xd, Ape SL 1000

#132

Če ga boš še kaj videl, ga vprašaj kakšne točno so te težave. Ob pravilni konstrukciji motorja ne sme bit z delovanjem na prostem teku popolnoma nobenih težav, če je kak pametnjakovič kaj zajebal pa lahko pride do marsičesa, na novih motorjih smo itak videli že svega i svašta. Moderni motorji imajo z delovanjem na prostem teku zagotovo več težav kot starejši bratje ker je zadnjih 25 let moderno da se naredi pol motorja iz plastike, to potem vse pušča in ščije, kar je za hladilni sistem počasna smrt. Lahko da imajo taksisti probleme zaradi tega, predvidevam - ker če ti greš nekam in pustiš motor laufat, notri pa ni dosti hladilne tekočine ker ta nekje počasi pušča, se bo tak motor slej ko prej pregrel.

Po mojih izkusnjah (kolikor pac delam s taksisti oziroma s tistim, kar je ostalo od njihovih avtov) je primarni problem sparanje na vzdrzevanju.

 

Pri 330k km sem na Astri menjal zavorne kolute, ki so bili se iz prve vgradnje in 5 mm pod minimumom debeline - wtf???

 

Olje najcenejse Elf 10w40 namesto original olje viskoznosti 5w30 ki je ze itak ful poceni - interval na 30-35k km, fehta ce bi filter menjal vsako drugo menjavo - pa 95% voznje je mestne!!

 

Zjebe rolco za 60 eur, prinese nov mikrojermen in rabljeno rolco...

 

Ko raztepe potisni lezaj in vztrajnik, prinesejo rabljene dele (celo lamelo in potisno plosco!!)...

 

...in potem jamrajo, da je tezava v kvaliteti motorja - da ne zdrzi delovanja v prostem teku.

 

Potem se bo pa tak do amena zjeban avto prodajal za drobiz, jaz bom imel pa enak model avta, zgledno vzdrzevan, servisiran z original zadevami, interval na 10k km izvenmestne voznje ceprav je predpisano na 20k km, pa bo vreden drobiz, ker so pac "enaki" avti tako poceni na avtonetu, in bi bila drugace moja ponudba nekonkurencna.

 

Fakju za tako vzdrzevanje.



Urejal zok, 15.01.2017, 15:23.

Prikaži več možnosti


Jerry
Jerry

    Licence To Sell

  • Uporabnik
  • Sporočil: 55 042
  • Starost: 41
  • Lokacija: močvirje
  • Avtomobil: ni ga več, šel v kose

#133

Po mojih izkusnjah (kolikor pac delam s taksisti oziroma s tistim, kar je ostalo od njihovih avtov) je primarni problem sparanje na vzdrzevanju.

 

Pri 330k km sem na Astri menjal zavorne kolute, ki so bili se iz prve vgradnje in 5 mm pod minimumom debeline - wtf???

 

Olje najcenejse Elf 10w40 namesto original olje viskoznosti 5w30 ki je ze itak ful poceni - interval na 30-35k km, fehta ce bi filter menjal vsako drugo menjavo - pa 95% voznje je mestne!!

 

Zjebe rolco za 60 eur, prinese nov mikrojermen in rabljeno rolco...

 

Ko raztepe potisni lezaj in vztrajnik, prinesejo rabljene dele (celo lamelo in potisno plosco!!)...

 

...in potem jamrajo, da je tezava v kvaliteti motorja - da ne zdrzi delovanja v prostem teku.

 

Potem se bo pa tak do amena zjeban avto prodajal za drobiz, jaz bom imel pa enak model avta, zgledno vzdrzevan, servisiran z original zadevami, interval na 10k km izvenmestne voznje ceprav je predpisano na 20k km, pa bo vreden drobiz, ker so pac "enaki" avti tako poceni na avtonetu, in bi bila drugace moja ponudba nekonkurencna.

 

Fakju za tako vzdrzevanje.

Bo kar držalo, dobro si to povedal.


Turbine na motorju so samo način, na katerega ti Bog pove, da nimaš dovolj cilindrov. - Mike Skinner

Prikaži več možnosti




0 uporabnikov prebira to temo

0 registriranih uporabnikov, 0 gostov, 0 anonimnih uporabnikov