Skoči na vsebino

 

DIY Manjše popravilo karoserije

- - - - -

  • Prijavi se za objavo odgovora
11 odgovorov v temi
Vengi
Vengi

    BMWslo.comoholik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 323
  • Lokacija: Šentjur
  • Avtomobil: MB Vito

#1

Tale tema je namenjena tistim, ki imate voljo sami si kaj naredit, pa neveste točno kako. Dobrodošla tudi morebitna dodatna vprašanja.

Torej govorimo o neki poškodbi, praski, na avtu, barvanju kolesa, mopeda, itd,... Nasveti za sprejčkarje:

 

1. Kitanje: Površino, kjer bo kitano zbrusimo na suho s papirjem granulacije 240 nato nanesemo kit, pri tem pazimo, da ne nanašamo na nezbrušeno površino. Nato kit zprusimo najprej na 120, nato pa vsaj na 180, še boljše na 240. Ko se nam zdi izdeleh dovolj raven in gladek gremo na fazo 2, če kitanje ni potrebno, gremo direkt na fazo 2.

 

2. Šprickit: Površino, kjer pride šprickit zbrusimo na 240, ostalo zbrusimo z vodobrusnim papirjem 1000. Nato nanašamo šprickit naprimer v spreju Silco1818, gre za dokaj hitrosušečo zadevo, nanašamo ga v več tankih slojih, dokler ne zapolnimo vseh risov od brusnega papirja, zelo praktično je, da se vmes vsaj približno posuši.

 

3. Brušenje: ko je šprickit suh, na soncu po nekaj urah, če se mudi, drugače pa priporočam vsaj kak dan premora, sledi brušenje z vodobrusnim 1000 pobrusimo še risto površino, kjer je nanešen šprickit, ostalo smo zbrusili že prej, lahko pa vseeno preletimo še enkrat na brzino.

 

4. Čiščenje: celotno zadevo operemo z vodo, da se znebimo delcev, ki smo jih odbrusili od površine nato pustimo da se posuši (lahko tudi spihamo, da se hitreje posuši). Ko je površina suha jo prebrišemo še s antisilokonskim čistilom, recimo Body antisil fast, in potem še s suho krpo. ko se čistilo posuši, je pripravljeno za barvanje.

 

5. Barvanje: Imamo XY variant sprejev, odvisno od želja, pomembno je, da barvo nanašate v več tankih slojih ZELO POMEMBNO, ker če boste s prve zalili preveč, vam bo stopilo šprickit in bo štala. Ne sekirajte se če ko nanesete prvi sloj ne pokrije dobro, vsak sloj barve pustite najmanj 10 minut da se posuši, drugače bo tekla.

 

Priporočam da preden se zadeve lotite, zberete veliko dobre volje pa kakega šestorčka, pa je uspeh zagotovljen.

 

Veliko uspeha vam želim.

 


U ovo vrijeme teško je biti glup, velika je konkurencija.
Prikaži več možnosti


loty1825
loty1825

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 3 356
  • Lokacija: Ljubljana, Celje
  • Avtomobil: E30/4, E36/5, E46/3

#2

Pogosto se omenja šprickit. Kaj to sploh je oz. kakšna je razlika med šprickitom in temeljno barvo?


Nič ni težko, kar se mora, vendar ni nič treba, če se noče, vendar na koncu se vse da, če res hoče. :cool
Prikaži več možnosti


Jerry
Jerry
  • Uporabnik
  • Sporočil: 68 591
  • Lokacija: močvirje
  • Avtomobil: E39 540i & E24 635CSI

#3

Pogosto se omenja šprickit. Kaj to sploh je oz. kakšna je razlika med šprickitom in temeljno barvo?

Šprickit je v bistvu zelo podobna zadeva kot kit, le da se ga na površino nanaša s pištolo, medtem ko se kit nanaša ročno. Šprickit se uporablja za finalno obdelavo površine, to je pred nanosom barve, ko so večje neravnine že pokitane, če je to seveda potrebno. Nanaša se ga tudi na tiste dele ki so samo pobrušeni, brez večjih vdrtin in zato tam kitanje ni bilo potrebno. Na šprickit barva boljše prime kot na golo pločevino oziroma na staro barvo, zaradi tega je tako pri ličarjih kot tudi pri amaterskih mojstrih precej priljubljen. Razlika med šprickitom in temeljno barvo je v strukturi in v tem da se šprickit nanaša bolj na debelo, namenjen je temu da se ga pred lakiranjem pobrusi in tako zgladi (kompenzira) manjše neravnine, medtem ko temeljno barvo uporabljamo samo za vmesno zaščito pločevine, ne za ravnanje vdrtin. Ima pa šprickit (kot tudi kit) to slabo lastnost da je porozen, po domače to pomeni da v njem po sušenju ostanejo mikroskopsko majhni zračni mehurčki, v katerih se kasneje kondenzira vlaga, zato pločevina na tistih mestih čez čas začne rjaveti. Seveda se to ne zgodi takoj, ponavadi do tega pride čez par let, pač odvisno od priprave in ostalih pogojev, predvsem pa od vremenskih vplivov, ki jim je oziroma jim bo vozilo izpostavljeno. Kit in šprickit se na veliko uporabljata pri popravilih vozil nižjega cenovnega razreda in pri hobi mojstrih, če govorimo o popravilih dražjih jeklenih konjičkov (tu mislim vozila vrednosti 50.000 eur in več) ta metoda ni najbolj priljubljena, tam se na željo stranke uporabljajo druge, bolj zahtevne metode, ki nudijo boljšo in bolj dolgotrajno zaščito pločevine - ampak to so kot rečeno ekstremi kot so razni dragoceni oldtimerji, nova vozila višjega cenovnega ranga, itd. Cenovno takšna ličarska obnova vozila lahko nanese tudi 10 ali 20-kratnik klasične (enostavne) obnove, tako da se je smotrno o tem prej pozanimat in se šele nato odločit na kakšen način se bomo zadeve lotili, da se kasneje ob prejetju računa ne bo kdo prijel za glavo - takšne primere sem že videl  :-D

 

Toliko z moje strani, če sem kaj narobe napisal, me bo mojster Vengi popravil. Kul tema, sem že dlje časa planiral da bi o tem napisal par stvari ker vidim da je še veliko nejasnega, no tu lahko o teh zadevah podebatiramo  :ok


"All these people in the comment section who have the answers. They know how to fix everything but they can't even spell."

 
Prikaži več možnosti
    • Nixxon je všeč


loty1825
loty1825

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 3 356
  • Lokacija: Ljubljana, Celje
  • Avtomobil: E30/4, E36/5, E46/3

#4

Hvala za razlago. A šprickit v spreju je tista stvar, ki jo v angleščini imenujejo filler primer spray?

 

Glede poroznosti in kasnejšega rjavenja. Bi se dalo to rešit tako, da se pločevina premaže s pretvornikom rje, potem če z temeljna, pa se potem če z temeljno kita? V tem primeru verjetno vlaga ne bi prišla do pločevine?.


Nič ni težko, kar se mora, vendar ni nič treba, če se noče, vendar na koncu se vse da, če res hoče. :cool
Prikaži več možnosti


Jerry
Jerry
  • Uporabnik
  • Sporočil: 68 591
  • Lokacija: močvirje
  • Avtomobil: E39 540i & E24 635CSI

#5

Hvala za razlago. A šprickit v spreju je tista stvar, ki jo v angleščini imenujejo filler primer spray?

 

Glede poroznosti in kasnejšega rjavenja. Bi se dalo to rešit tako, da se pločevina premaže s pretvornikom rje, potem če z temeljna, pa se potem če z temeljno kita? V tem primeru verjetno vlaga ne bi prišla do pločevine?.

Ni za kaj. Angleškega izraza za šprickit sicer ne poznam, ampak glede na to da oni kitu rečejo filler, je filler primer spray verjetno res šprickit.

 

Kar se tiče postopka ki si ga opisal ti pa žal ne znam kaj konkretnega povedat, ker jaz s temi zadevami nisem eksperimentiral. V časih ko sem se jaz s tem ukvarjal (to je cca 20 let nazaj) ličarska stroka še ni poznala toliko različnih postopkov in premazov kot jih pozna danes, primerjev se praktično ni uporabljalo in od antikorozijskih premazov si dobil samo Ferosan, ki so ga izdelovali pri nas. Lahko ti povem samo kar vem na splošno, to je da se morajo nanosi med seboj kemijsko ujemat, če ta pogoj ni izpolnjen namreč med njimi nastanejo določene kemijske reakcije, ki se odražajo kot slab oprijem posameznih plasti (luščenje) ali kar je še bolj pogosto, na površini nastanejo reliefi, namesto da bi bila ta gladka. Če že uporabljaš različne premaze poskusi dobit vse od iste firme, preberi navodila kako se jih uporablja, oziroma še boljše, glede uporabe se pozanimaj pri kakšnem ličarju, oziroma delo prepusti njemu. Oni na podlagi izkušenj vedo katere zadeve grejo dobro skupaj in kakšen rezultat bojo na koncu dale. Ličarski posel mogoče na pogled izgleda lahek, pa je vse prej kot to in dober ličar mora imet veliko izkušenj, da naredi lep izdelek... da opreme in prostorov sploh ne omenjam :)


"All these people in the comment section who have the answers. They know how to fix everything but they can't even spell."

 
Prikaži več možnosti
    • Nixxon je všeč


Nixxon
Nixxon

    Tajnik BMW avto kluba Slo

  • Globalni moderator
  • Sporočil: 56 510
  • Lokacija: Vrhnika
  • Avtomobil: Rdeča raketa

#6

Ja res je. Predvsem je pa 90% ličarskega dela šmirglanje in priprava na barvanje. Vsaj če hočeš zadevo dobro narest.
Objavljena slika
Jože, počivaj v miru. Hvala za vse.
Prikaži več možnosti


mr.sofa
mr.sofa

    Začetnik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 341
  • Lokacija: MS & MB
  • Avtomobil: E36

#7

Imam eno vprašanje glede barvanja... in sicer:
Imam havbo ko ima eno par bušk od toče ter odspredaj je bila malo udarjena, buške bom pokital, tisto spredaj pa sem ven zravnal in prav tako pokitam.
Ali moram potem celo havbo prebrusit pa dat v šprickit, pa potem še enkrat prebrusit? Ali je dovolj, da nanesem šprickit samo tam kjer sem kital?

Pa še koliko je po vašem mnenju dovolj granulacije predem gremo barvat?
Jaz sem brusil z 1000 nazadnje, vmes pa z 800 pa nisem opazil razlike... 
 


Prikaži več možnosti


Vengi
Vengi

    BMWslo.comoholik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 323
  • Lokacija: Šentjur
  • Avtomobil: MB Vito

#8

To ko sem pisal šprickit sem mislil filler primer spray. Drugače pa je šprickit vbistvu poliester kit v tekoči obliki, ki ga nanašamo z brizgalno pištolo in služi predvsem da dobimo željeno obliko in sem uporabil narobe izraz. Filer je pa za šptickit, pa kit sfilirat da se znebimo tistih mikroskopskih luknic na površini o katerih je bilo že govora. Potem imamo pa še razne primer-je... za plastiko, železo, alu,... večje količine je tega. 

 

Kar se tiče brušenja pred barvanjem: če se pogovarjamo o spreju in če misliš brusit na roke je pametno potegnat na 1000, pa tud 800 bi moglo it skozi če ni drugega. Drugače če govorimo o lakiranju s pištolo pa odvisno od barve: Acryl gre skozi na 320 na mašino, kaka metalic pa 400, potem pa 600 zagladiš.

 

@jerry hvala za dodatna pojasnila.


U ovo vrijeme teško je biti glup, velika je konkurencija.
Prikaži več možnosti


Jerry
Jerry
  • Uporabnik
  • Sporočil: 68 591
  • Lokacija: močvirje
  • Avtomobil: E39 540i & E24 635CSI

#9

@jerry hvala za dodatna pojasnila.

Ni za kaj, hvala tebi za razlago in za odprtje zanimive teme  :ok


"All these people in the comment section who have the answers. They know how to fix everything but they can't even spell."

 
Prikaži več možnosti


Nixxon
Nixxon

    Tajnik BMW avto kluba Slo

  • Globalni moderator
  • Sporočil: 56 510
  • Lokacija: Vrhnika
  • Avtomobil: Rdeča raketa

#10

Kupil sem original izpuh za svoj moped (do sedaj imel enega drugega ki ni za ta model), pa je malo površinsko rjav in bi to rad porihtal, preden ga dam na moped. V originalu je mat/polsvetleče črn.

A naj to rjo zbrusim in dam nato gor pretvornik rje, al direkt gor našpricam pretvornik rje?
A mora bit primer nato tudi vročinsko odporen, tako kot končna barva?
Objavljena slika
Jože, počivaj v miru. Hvala za vse.
Prikaži več možnosti


e36_320i
e36_320i

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 479
  • Lokacija: Ljubljana
  • Avtomobil: e30 e36

#11

Živjo,

 

Vem da se v cear coat daje elastik adetiv. Zanima me, če se v šprickit in bazno barvo tudi dodaja elastik adetiv in kje se ga lahko dobi.

Kakšen primer priporočate, če ga sploh, preden se pihne šprickit na odbijač? Odbijač je na nekih mestih obrušen do plastike.

Takole mislim narest: plastik primer pihnt na mestih kjer se bo kital s kitom za plastiko, pokitat nepravilnosti, obrusit kit, plastic primer čez cel odbijač, primer (kateri?), šprickit, base coat, clear coat. Pa seveda brušenje in čiščenje odbijača s antisilikonskim čistilom.


Prikaži več možnosti


horvatov
horvatov

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 799
  • Lokacija: Nedelica

#12

lp

kateri kit priporočate za obdelavo kovine?


Prikaži več možnosti
    • bedolin je všeč




-->
BMWslo je zasebna spletna stran in ni v povezavi s podjetjem BMW AG.
Obiščite uradno stran BMW Slovenija.
BMW je registrirana blagovna znamka podjetja BMW AG.
BMWslo.com © 2001-2018. Vse pravice pridržane.