Skoči na vsebino

 

M54 3.0i - poraba olja in menjava šponarja

* * * * * 1 glasov

  • Prijavi se za objavo odgovora
423 odgovorov v temi
dimen
dimen

    Začetnik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 94
  • Lokacija: LJ
  • Avtomobil: e53

#1

Z vami bi želel podeliti predelavo, ki znatno zmanjša porabo olja in domnevno "nepotrebno" zamenjavo šponarja verige za manj kot 5€ na M54 motorju

 

M54 motorji so znani po nenormalni porabi olja kar je posledica "low tension" batnih obročkov. Še posebej je poraba olja (do 1l / 1000km) značilna za motorje od letnika 99-04. Batni obroček na batu se enostavno obrabi do te mere, da slabše odvaja/strga olje iz sten bata/-ov. Ena rešitev je podret motor in zamenjat obročke (svetuje tudi ata Kokalj) ali pa tako imenovani 02Pilot mod. Gre za sila enostavno predelavo/dodelavo če hočete, ki čudežno zmanjša ali celo odpravi porabo olja. Do teh zadev sem sicer skeptičen, ampak 20€ sem pa pripravljen investirat pa četudi zaman.

 

Naredil sem točno tako kot opisuje 50kid v svojem videu:
Cevke sem kupil v Euroton Črnuče: https://goo.gl/maps/YKpTakStgGU2

Nabavil sem cevke za gorivo: 1 meter fi 6mm (gre na CCV) in 1m debelejše cevke v katero gre cev fi 6mm. Se ne spomnim točno fi, preizkusiš v trgovini. Tanjšo cevko namestiš na slepi port CCV separatorja, debelejši konec pa na vakum izhod motorja. Cevko je potrebno malo pogreti z vžigalnikom, da se lažje natakne.

Preventivno sem namestil tudi nepovratni ventil na cev ki gre na palčko za olje. Ventil se tudi nabavi v Eurotonu, fi 12mm. Gre k ata na mamo, niti objemke niso potrebne. Namesti se ga tako, da ne spusti olja iz smeri karterja do CCV separatorja.

 

Predelavo sem naredil v začetku decembra 2016. In po treh mesecih testiranja lahko rečem, da se je poraba olja konkretno znižala. Recimo do 1-2deci na 1000km, če ga toriram in AC 140+ kmh. Ob zmerni vožnji je poraba res minimalna. Kako predelava učinkuje na motor dolgoročno ne vem! Je pa veliko članov tujega foruma naredilo na tisoče kilometrov brez vidnih posledic, razen znižane porabe olja.
http://www.bimmerfor...tem-(Pic-Heavy)

 

Stranski efekt predelave je malo ali nič čežane na pokrovčku za dolivanje olja, kar pomeni, da je pod pokrovom znatno manj vlage. Zelo verjetno pa je zaradi povečanega vakuma pod pokrovom glave zagotovljeno boljše tesnjenje. Nekateri celo navajajo mirnejši tek kar pri meni ni opaziti. 

 

Druga zadeva pa je zamenjava vzmeti šponarja verige.
Praviloma se ti šponarji ne menjajo na m54 motorjih. Pa vendar, enako je veljajo za 4.4i motorje pa se ve, da grejo plastična vodila ravno zato v kura..

 

Skratka, cena nove vzmeti je slabih 5€.  To je daleč najnižji znesek, ki sem ga plačal za karkoli na uradnem BMW servisu. Še modelu za "šankom" ni bilo nič jasno. Menjava na X5 je sila enostavna, ker je dostop fantastičen. Odviješ, razstaviš, sestaviš, zaviješ - 10min. Ko šponar nameščaš nazaj pazi koliko ga zaviješ. ker je blok iz aluminija.

 

Menjal sem zato, ker se je včasih dogajalo, da je avto zarožljal za pol sekunde ali manj, ko sem ga vžgal na hladno. Razlog je lahko, da hidravlični sistem za nastavitev ventilov čez noč spusti olje in ob zagonu potrebuje, da se napolni z oljem in nastavi ventile ali pa da šponar ne opravlja naloge. Da odpravim možnost šponarja sem pač zamenjal vzmet.

Zanimivo je, da je bila stara vzmet krajša od nove. Torej obrabljena, stisnjena, drugačna. 
Obremenitvenega testa nisem delal, zgolj vizualno:
sponar_bmw_m54.jpg

 

Ne morem trditi, da je jutranje rožljanje odpravljeno v celoti. Lahko pa rečem , da sedaj zarožlja cca 3x na 10 hladnih vžigov. Prej je pa praviloma skoraj vedno zarožljajo.

 

 


Prikaži več možnosti
    • chris, Warden in hla uporabnikom je všeč to sporočilo


nightmare
nightmare

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 2 697
  • Lokacija: Cerknica
  • Avtomobil: e91 320d, KTM 690 Duke R

#2

Ce bi zamenjal stari separator z novim bi dosegel enak učinek o zmanšanju porabe olja saj membrana v njem po 15ih letih enostavno ne opravlja več svojega dela. Je dražje ampak je tako kot si je zamislila tovarna. Pa tudi mit o slabih obročkih se s tem podre ker drugače bi motor še vedno pil olje saj tu eno z drugim nima nobene veze.

 

 

 

Lp, Samo


Prikaži več možnosti


dimen
dimen

    Začetnik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 94
  • Lokacija: LJ
  • Avtomobil: e53

#3

Ce bi zamenjal stari separator z novim bi dosegel enak učinek o zmanšanju porabe olja saj membrana v njem po 15ih letih enostavno ne opravlja več svojega dela. Je dražje ampak je tako kot si je zamislila tovarna. Pa tudi mit o slabih obročkih se s tem podre ker drugače bi motor še vedno pil olje saj tu eno z drugim nima nobene veze.

 

 

 

Lp, Samo

Poznam težave s starimi separatorji in mebranami. Moj je zamenjan, za zimsko varjanto (izolirane cevi) in popolnoma brezhiben.
Če prav berem tvoja izjava, da se mit podre, temelji izključno ob predpostavki, da separatorja nisem zamenjal. Separator je torej zamenjan, zakaj torej po tvoje pije olje? Kje so glede na tvoje izkušnje torej razlogi za prekomerno pitje olja Samo?

Mimogrede, tefloni so tudi menjani, tak da to tudi ni razlog, če si razmišljal v tej smeri. Vsaka izkušnja strokovnjaka mi prav pride. Ne samo meni, zagotovo tudi širše. O tej resni težavi se na forumu ne piše dosti za razliko od tujih. Kot da smo se sprijaznili, da m54 pač pije olje. Prejšnja generacija - M52tu je praktično enak motor pa ne pije niti kaplje. Ker ima pač tri delne batke obročke za razliko od enodelnih v m54.

 

Elbow Grease lepo razloži zakaj je tako kot je. Vabim k ogledu:



Urejal dimen, 13.03.2017, 18:09.

Prikaži več možnosti


RobertH
RobertH

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 10 018
  • Lokacija: ...

#4

luštn video, vendar tip kaže mazalna obročka, do porabe pa pride zaradi obrabe posnemalnih obročkov!
E21 316, E21 316, E21 323i, E30 316, E30 320i, E30 320i, E34 520i, E39 528i, E46 316i, E39 520iT, E39 523iT, E30 316, E36 318i, E39 528i, E24 630CS, E36/2 316i, E39 525dA, E39 530i, E38 728iA, E34 518iT, E39 523i, E36/2 316i, E46 323i, E39 525iT, F11 520dT, |{}| = 0
Prikaži več možnosti


nightmare
nightmare

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 2 697
  • Lokacija: Cerknica
  • Avtomobil: e91 320d, KTM 690 Duke R

#5

Sem sklepal, da si s tem odpravil pitje olja. Če olje še vedno pije so res lahko obročki. Oče je imel problem s pitjem pa se zaradi kratkih relacij nismo preveč obremenjevali s tem. Šlo je do te stopnje, da se je membrana sesula, prekinila povezavo med pokrovom ventilov in sesalnim kolektorjem tako, da je motor iz karterja začela začel pumpat olje v cilindre. K sreči se je to zgodilo doma na dvorišču v prostem teku in je motor samo ugasnil ko iskra ni več vžgala goriva na cesti pa bi se lahko končalo katastrofalno. Po zamenjavi separatorja ter vseh pripadajočih cevi se je poraba drastično zmanjšala.

 

 

 

Lp, Samo


Prikaži več možnosti


Car Uroš
Car Uroš

    Začetnik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 563
  • Lokacija: Lj
  • Avtomobil: e39 530i

#6

Odlično. Tole dodelavo sem tudi sam videl pred kake pol leta. In je zanimivo vprašanje, zakaj m52 motorji to majo, m54 pa ne. Se pravi, zakaj so se inženirji odločili odstraniti to cev. Ker plac je in na kolektorju in na separatorju.

 

Koliko si imel prej porabo olja? jaz se nisem odločil za predelavo, ker me liter na 4000 km ne skrbi preveč.


Prikaži več možnosti


dimen
dimen

    Začetnik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 94
  • Lokacija: LJ
  • Avtomobil: e53

#7

Odlično. Tole dodelavo sem tudi sam videl pred kake pol leta. In je zanimivo vprašanje, zakaj m52 motorji to majo, m54 pa ne. Se pravi, zakaj so se inženirji odločili odstraniti to cev. Ker plac je in na kolektorju in na separatorju.

 

Koliko si imel prej porabo olja? jaz se nisem odločil za predelavo, ker me liter na 4000 km ne skrbi preveč.

Liter na 4k je vredu, jst se tudi ne bi sekiru. Meni je spil tudi do pol litra na 1000km (imam 220k na števcu).

Sedaj je moja statistika celo boljša od tvoje  :metalc

 

Verjetno so eksperimentirali. Poskusili nov dizajn, ki se ni obnesel. Po 2004 so šli domnevno nazaj na star/preverjen dizajn obročkov. Ti motorji so itak zgodovina in bodo šli počasi v pozabo, kar je škoda. Glas teh vrstnih šestakov je legendaren.



Urejal dimen, 14.03.2017, 10:50.

Prikaži več možnosti
    • zigi je všeč


dimen
dimen

    Začetnik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 94
  • Lokacija: LJ
  • Avtomobil: e53

#8

... Šlo je do te stopnje, da se je membrana sesula, prekinila povezavo med pokrovom ventilov in sesalnim kolektorjem tako, da je motor iz karterja začela začel pumpat olje v cilindre...

Lp, Samo

Poznam, zato sem montiral nepovratni ventil. To bi bilo smiselno tudi brez predelave, ki jo omenjam. Nepovratni ventil stane 8€, za montažo pa ne gre več kot pol urce. 


Prikaži več možnosti


sssimon
sssimon

    BMWslo.comoholik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 2 336
  • Lokacija: Vzhod
  • Avtomobil: Not a BMW

#9

Zanimivo, da recimo meni pa motor spije cca 1 liter olja na 10 k km, pa ima 332.000 km. Jaz nisem na motorju nič delal, razen menjan je bil oljni oddušek. 


Prikaži več možnosti


Car Uroš
Car Uroš

    Začetnik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 563
  • Lokacija: Lj
  • Avtomobil: e39 530i

#10

Kakšen je ta nepovratni ventil? Maš kako katološko?


Prikaži več možnosti


u-r-o-s
u-r-o-s

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 5 840
  • Lokacija: Celje
  • Avtomobil: e39 530i;e30 325ic;GS1.2k

#11

Tole bom pa jst tud naredu za hec, pa da vidmo
LP, Uroš
Prikaži več možnosti


blackberet
blackberet

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 9 283
  • Avtomobil: Tisto kar vozi sam Bog

#12

Zanimivo, da recimo meni pa motor spije cca 1 liter olja na 10 k km, pa ima 332.000 km. Jaz nisem na motorju nič delal, razen menjan je bil oljni oddušek. 

Katero olje?


:bmw V8  :bmw
 

Prikaži več možnosti


x-driver
x-driver

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 20 023
  • Lokacija: Tolmin
  • Avtomobil: e39 530iA, APN4

#13

Stvar dejansko nima nobenega neželenega vpliva na motor? Koliko dela je s tem? V videu je precej stvari razdrl..


Prikaži več možnosti


Car Uroš
Car Uroš

    Začetnik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 563
  • Lokacija: Lj
  • Avtomobil: e39 530i

#14

Verjetno ne vpliva, ker m52tu je še mel to vakum cev. Tudi priključki so tako na separatorju kot na kolektorju. 

 

No saj ni tako veliko stvari razdrl. Odstraniš ohišje s filtrom kabine. Odstraniš airbox, lmm in cev. Odstraniš disa loputo, mogoče je potrebno tudi throttle body. In tisti okvir za kable. Max 10 šraufov. Separator je tam zadaj. Ostalo pa moraš malo otipat na pamet kje je.

Verjetno ne vpliva, ker m52tu je še mel to vakum cev. Tudi priključki so tako na separatorju kot na kolektorju. 


Prikaži več možnosti


V.I.A
V.I.A

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 1 511
  • Lokacija: Doma
  • Avtomobil: Fxx

#15

Tudi meni je moj z4 m54 3.0i pil max 1deci na 1000... brez vseh predelav, le oljni sep.je bil za skandinavske dezele. Olje Mobil 0w40
Prikaži več možnosti
    • MG je všeč


BMW331
BMW331

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 474
  • Lokacija: v Sloveniji
  • Avtomobil: e36 328i Coupe

#16

kater oljni seperator je pa najbolje dat notr, če se avto pelje v Sloveniji?  Cold Climate za mrzle dežele ali navadnega?


Tiefer, breiter, lauter :bmw :mznak
Prikaži več možnosti


Car Uroš
Car Uroš

    Začetnik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 563
  • Lokacija: Lj
  • Avtomobil: e39 530i

#17

Odvisno kolko se pelješ in iz katerega konca si. Ali delaš kratke ali dolge relacije. Je avto ponoči parkiran npr. pred blokom v Ljubljani, kjer temperature ponoči ne gredo zelo pod ničlo, ali pa je avto parkiran npr. v Loški dolini.

 

V originalu je notri navadni, pa dela v redu. Vsekakor pa za mrzle dežele ne more škoditi. Razlika v ceni je majhna. 

 

Edit: Pa ta kos plastike nebi kupoval originala. Jaz sem dal od FEBIja pa dela dobro.



Urejal Car Uroš, 15.03.2017, 08:44.

Prikaži več možnosti


sssimon
sssimon

    BMWslo.comoholik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 2 336
  • Lokacija: Vzhod
  • Avtomobil: Not a BMW

#18

Katero olje?

Castrol 5w40... Ne upam dat drugega noter, ker mi tega res ne pije veliko. Čeprav sem letos razmišljal, da bi probal Mobil. 


Prikaži več možnosti


dimen
dimen

    Začetnik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 94
  • Lokacija: LJ
  • Avtomobil: e53

#19

Castrol 5w40... Ne upam dat drugega noter, ker mi tega res ne pije veliko. Čeprav sem letos razmišljal, da bi probal Mobil. 

Če imaš notri motor m52tu potem je logično da ne pije. Ta motor še nima problemov. Težave so z m54 motorji od 99-2004 letnika, cca.

Montiral sem takle nepovrani ventil: https://www.euroton....l-p-246272.aspx

 

Mislim, da sem nabavil 12mm in paše v nulo.

 

Še glede oljnega separatorja. Kolikor je meni znano je na izgled "takozvani" zimski oljni separator identičen originalnemu. Edina razlika je, da ima "zimski" s peno izolirane cevi. Podobno kot doma na centralni kurjavi.


Prikaži več možnosti


DreamBMW
DreamBMW

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 2 571
  • Lokacija: Prevalje
  • Avtomobil: E61 530dTA

#20

Naj mi nekdo prilepi kataloško oljnega separatorja od m54 B30 prosim.



Urejal DreamBMW, 20.03.2017, 15:47.

LP
Prikaži več možnosti