Skoči na vsebino

 

M54 3.0i - poraba olja in menjava šponarja

* * * * * 1 glasov

  • Prijavi se za objavo odgovora
423 odgovorov v temi
dimen
dimen

    Začetnik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 94
  • Lokacija: LJ
  • Avtomobil: e53

#21

Stvar dejansko nima nobenega neželenega vpliva na motor?

Kolikor je meni znano nima vpliva! Sem prebral dve tuji temi od začetka do konca pa so fantje naredili preko 40kkm brez težav. Vedno pa obstaja tveganje. Vse predelave so na lastno odgovornost. Moj namen je bil zgolj zapisati osebne izkušnje po treh mesecih in prevoženih 4kkm. Lp, D


Prikaži več možnosti


x-driver
x-driver

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 20 023
  • Lokacija: Tolmin
  • Avtomobil: e39 530iA, APN4

#22

Če imaš notri motor m52tu potem je logično da ne pije. Ta motor še nima problemov. Težave so z m54 motorji od 99-2004 letnika, cca.

...

Simon ima M54B30 motor :ok


Prikaži več možnosti
    • sssimon je všeč


BMW331
BMW331

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 474
  • Lokacija: v Sloveniji
  • Avtomobil: e36 328i Coupe

#23

Z vami bi želel podeliti predelavo, ki znatno zmanjša porabo olja in domnevno "nepotrebno" zamenjavo šponarja verige za manj kot 5€ na M54 motorju

 

M54 motorji so znani po nenormalni porabi olja kar je posledica "low tension" batnih obročkov. Še posebej je poraba olja (do 1l / 1000km) značilna za motorje od letnika 99-04. Batni obroček na batu se enostavno obrabi do te mere, da slabše odvaja/strga olje iz sten bata/-ov. Ena rešitev je podret motor in zamenjat obročke (svetuje tudi ata Kokalj) ali pa tako imenovani 02Pilot mod. Gre za sila enostavno predelavo/dodelavo če hočete, ki čudežno zmanjša ali celo odpravi porabo olja. Do teh zadev sem sicer skeptičen, ampak 20€ sem pa pripravljen investirat pa četudi zaman.

 

Naredil sem točno tako kot opisuje 50kid v svojem videu:
Cevke sem kupil v Euroton Črnuče: https://goo.gl/maps/YKpTakStgGU2

Nabavil sem cevke za gorivo: 1 meter fi 6mm (gre na CCV) in 1m debelejše cevke v katero gre cev fi 6mm. Se ne spomnim točno fi, preizkusiš v trgovini. Tanjšo cevko namestiš na slepi port CCV separatorja, debelejši konec pa na vakum izhod motorja. Cevko je potrebno malo pogreti z vžigalnikom, da se lažje natakne.

Preventivno sem namestil tudi nepovratni ventil na cev ki gre na palčko za olje. Ventil se tudi nabavi v Eurotonu, fi 12mm. Gre k ata na mamo, niti objemke niso potrebne. Namesti se ga tako, da ne spusti olja iz smeri karterja do CCV separatorja.

 

Predelavo sem naredil v začetku decembra 2016. In po treh mesecih testiranja lahko rečem, da se je poraba olja konkretno znižala. Recimo do 1-2deci na 1000km, če ga toriram in AC 140+ kmh. Ob zmerni vožnji je poraba res minimalna. Kako predelava učinkuje na motor dolgoročno ne vem! Je pa veliko članov tujega foruma naredilo na tisoče kilometrov brez vidnih posledic, razen znižane porabe olja.
http://www.bimmerfor...tem-(Pic-Heavy)

 

Stranski efekt predelave je malo ali nič čežane na pokrovčku za dolivanje olja, kar pomeni, da je pod pokrovom znatno manj vlage. Zelo verjetno pa je zaradi povečanega vakuma pod pokrovom glave zagotovljeno boljše tesnjenje. Nekateri celo navajajo mirnejši tek kar pri meni ni opaziti. 

 

Druga zadeva pa je zamenjava vzmeti šponarja verige.
Praviloma se ti šponarji ne menjajo na m54 motorjih. Pa vendar, enako je veljajo za 4.4i motorje pa se ve, da grejo plastična vodila ravno zato v kura..

 

Skratka, cena nove vzmeti je slabih 5€.  To je daleč najnižji znesek, ki sem ga plačal za karkoli na uradnem BMW servisu. Še modelu za "šankom" ni bilo nič jasno. Menjava na X5 je sila enostavna, ker je dostop fantastičen. Odviješ, razstaviš, sestaviš, zaviješ - 10min. Ko šponar nameščaš nazaj pazi koliko ga zaviješ. ker je blok iz aluminija.

 

Menjal sem zato, ker se je včasih dogajalo, da je avto zarožljal za pol sekunde ali manj, ko sem ga vžgal na hladno. Razlog je lahko, da hidravlični sistem za nastavitev ventilov čez noč spusti olje in ob zagonu potrebuje, da se napolni z oljem in nastavi ventile ali pa da šponar ne opravlja naloge. Da odpravim možnost šponarja sem pač zamenjal vzmet.

Zanimivo je, da je bila stara vzmet krajša od nove. Torej obrabljena, stisnjena, drugačna. 
Obremenitvenega testa nisem delal, zgolj vizualno:
attachicon.gifsponar_bmw_m54.jpg

 

Ne morem trditi, da je jutranje rožljanje odpravljeno v celoti. Lahko pa rečem , da sedaj zarožlja cca 3x na 10 hladnih vžigov. Prej je pa praviloma skoraj vedno zarožljajo.

Kako si pa dal šponar narazen, da si lahk zamenjal vzmet?


Tiefer, breiter, lauter :bmw :mznak
Prikaži več možnosti


dimen
dimen

    Začetnik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 94
  • Lokacija: LJ
  • Avtomobil: e53

#24

Ko ga demontiraš gre narazen. Sestavlja ga ohišje, vzmet in "bat". 


Prikaži več možnosti


eraserr
eraserr

    Diff doctor

  • Uporabnik
  • Sporočil: 1 239
  • Lokacija: Cerklje
  • Avtomobil: E30

#25

Lahko potrdim to teorijo glede obročkov na M54, ker sem jih menjal na svojem. Kompresijski so imeli 0.3mm kar je na sredini tolerančnega območja in za 300kkm je to povsem sprejemljivo. Oljni obroček pa je imel 0.8mm kar je dvakrat toliko kot je dovoljeno in iz tega izhaja poraba. V mojem primeru nekje 0,5 litra na 1000km.

Oljni separator in cevi sem imel nove izolirane, pa ni nič spremenilo porabe. Sedaj z novimi obročki zaenkrat zgleda da se je problem rešil, vendar sem naredil šele 2000km tako da še ne morem govoriti o dolgoročnih uspehih :)


Prikaži več možnosti
    • dimen je všeč


x-driver
x-driver

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 20 023
  • Lokacija: Tolmin
  • Avtomobil: e39 530iA, APN4

#26

Kaj pa cena menjave?


Prikaži več možnosti


saso24
saso24

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 6 053
  • Lokacija: Kranj
  • Avtomobil: BMW e91 & BMW e91

#27

Kaj pa cena menjave?

Eraserr je imel komplet motor narazen :ok  delal s kolegom tako da so bli stroški sigurno manjši kot bi bilo pri mehaniku :ok2


Prikaži več možnosti
    • x-driver je všeč


u-r-o-s
u-r-o-s

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 5 840
  • Lokacija: Celje
  • Avtomobil: e39 530i;e30 325ic;GS1.2k

#28

Evo pa sem tudi jaz danes povezal tole zadevo. Opaziti precej vecji podtlak pod pokrovom ventilov. Bom mali spremljal obnasanje.

Je pa pri e39 na kolektorju in na oljnem separatorju enak prikljucek, gor gre cevka z notranjim fi 4mm
LP, Uroš
Prikaži več možnosti
    • dimen je všeč


eraserr
eraserr

    Diff doctor

  • Uporabnik
  • Sporočil: 1 239
  • Lokacija: Cerklje
  • Avtomobil: E30

#29

Eraserr je imel komplet motor narazen :ok  delal s kolegom tako da so bli stroški sigurno manjši kot bi bilo pri mehaniku :ok2

Ja nekako si ne predstavljam koliko bi za to računal običajen mehanik, ker dela je ogromno. Kar se tiče stroškov materiala zavisi od tega kaj kupiš, kakšne popuste imaš in kako temeljito zamenjaš zadeve, recimo da je strošek materiala od 700 do 1300€

 

Da zamenjaš obročke moraš podreti celoten motor, ni nobene druge variante. Ogromno je dela s čiščenjem in če enkrat to delaš, potem spotoma osvežiš še ostale zadeve kot je glava, ležaji, vsa tesnila, cevi, vakumi itd...

 

 

Dokler je poraba nekje do 0,5l na 1000km in vse ostalo štima, mislim da ni racionalno menjati obročkov, saj v večini primerov motor deluje brez težav, ker je problematičen samo oljni obroček, kompresijski so v večini primerov verjetno dobri.

 

Verjetno je najbolje najprej poskusiti s temi vakum rešitvami in menjavo CCV če je še original in ves preperet s cevmi vred, vendar glede na vse zadeve ki sem jih prebral in v končni fazi videl tudi na svojem avtu, je tako, da če je M54 motor (M52TU teh problemov nima) in ima več kot 150kkm potem so najverjetneje krivi oljni obročki.



Urejal eraserr, 06.04.2017, 10:27.

Prikaži več možnosti


voith
voith

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 10 540
  • Lokacija: Weixelburg
  • Avtomobil: ˘Ô≈ôﺣ

#30

10w60 not ulij pa ne bo več ola žrl. 


You can't treat a car like a human being; a car needs love. ” – Walter Röhrl
Prikaži več možnosti


Car Uroš
Car Uroš

    Začetnik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 563
  • Lokacija: Lj
  • Avtomobil: e39 530i

#31

Koliko je bilo umazanije med obročki? Američani na svojih forumih pravijo, da se zapeče olje in ostalo med obročke, in je zato omejeno delovanje/premikanje obročkov. 

 

Nekateri so to reševali tako, da so čez noč v valje nalili neko mešanico engine cleanerja in nafte. Valj po valj skozi svečke. Baje je spodaj priteklo veliko umazanije. Verjetno bi blo fajn to delat pri odprtem karterju. 

 

Še vir: http://forum.e46fana...=1009367&page=4


10w60 not ulij pa ne bo več ola žrl. 

m54 je prehladen motor za to olje.



Urejal Car Uroš, 06.04.2017, 11:15.

Prikaži več možnosti


eraserr
eraserr

    Diff doctor

  • Uporabnik
  • Sporočil: 1 239
  • Lokacija: Cerklje
  • Avtomobil: E30

#32

Umazanije med obročki niti ni bilo tako veliko, mislim da dokaj v mejah normale, obročki so lepo tekli, tako da pri meni to ni bil problem.

 

O tem da naliješ razredčilo na bate da stopi svinjarijo na obročkih sem sicer bral (oziroma gledal), pravtako o vseh teh različnih vakum in CCV delete rešitvah, mogoče komu celo pomagajo, ampak pri večjih porabah olja so pomoje v večini primerov krivi obročki.

 

Enostavno se tista zunanja roba na posnemalnem obročku toliko izrabita, da ju vzmet ne pritiska več ustrezno na steno cilindra in zato ne pobereta dobro olja s cilindra.

 

Po nekih teorijah naj bi povečan vakum v motorju pomagal da bi se oljni obroček bolj prisesal na cilinder in s tem lepše brisal olje, ampak se mi to ne sliši povsem logično. Lahko sicer da je kaj na tem, ampak če že deluje vakum, je mogoče kakšen drug razlog za manjšo porabo olja. Žal sam nisem poskusil nič od tega, ker sem se v problematiko poglobil šele po tem ko sem imel že podrt motor :)

 

----------

 

Kar se tiče olja sem sam poskusil s 5W50, vendar proti 5W40 ni bilo nobene razlike v porabi. 10W60 nisem poskušal, ker se tudi meni zdi pregost za M54, poleg tega imam pretežno kratke vožnje, kar potem sploh ne bi bilo najbolje.


Prikaži več možnosti


u-r-o-s
u-r-o-s

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 5 840
  • Lokacija: Celje
  • Avtomobil: e39 530i;e30 325ic;GS1.2k

#33

Tudi pri meni med 5-50 in sedaj 5-40 ni opazigi razlike v porabi olja
LP, Uroš
Prikaži več možnosti


BMW331
BMW331

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 474
  • Lokacija: v Sloveniji
  • Avtomobil: e36 328i Coupe

#34

Katero olje od Mobila pa priporočate za M54 motorje?


Tiefer, breiter, lauter :bmw :mznak
Prikaži več možnosti


u-r-o-s
u-r-o-s

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 5 840
  • Lokacija: Celje
  • Avtomobil: e39 530i;e30 325ic;GS1.2k

#35

5-40 super 3000 točim jaz


LP, Uroš
Prikaži več možnosti


Z4M
Z4M

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 1 055
  • Lokacija: Varaždin
  • Avtomobil: stari model

#36

Jaz sam po Castrolu 5W-30 prebacil na Shell 5W-40 in zmanjšal porabo olja z cca 2-2,5 l na 10.000 km na 1-1,5 l na 10.000 km.


Prikaži več možnosti


x-driver
x-driver

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 20 023
  • Lokacija: Tolmin
  • Avtomobil: e39 530iA, APN4

#37

Meni je Shella pil še več, kot (po trditvah prejšnjega lastnika) Castrola, zdaj sem šel na Mobil in je že opazno manjša poraba, še vedno pa kar visoka, nekje 1L na 2.500km.


Prikaži več možnosti


BMW331
BMW331

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 474
  • Lokacija: v Sloveniji
  • Avtomobil: e36 328i Coupe

#38

Meni je Shella pil še več, kot (po trditvah prejšnjega lastnika) Castrola, zdaj sem šel na Mobil in je že opazno manjša poraba, še vedno pa kar visoka, nekje 1L na 2.500km.

Kater Mobil pa? 5w40?


Tiefer, breiter, lauter :bmw :mznak
Prikaži več možnosti


x-driver
x-driver

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 20 023
  • Lokacija: Tolmin
  • Avtomobil: e39 530iA, APN4

#39

Zgoraj že omenjeni, ja :ok


Prikaži več možnosti


zigi
zigi

    BMW Zasavje Team

  • Uporabnik
  • Sporočil: 15 847
  • Lokacija: ... pri ljubici
  • Avtomobil: 535 PS

#40

Ali pa Mobil1 5W-50 :ok


BMW e30, e36, e46, e90LCI xDrive ... :mznak ... BMW FOREVER ... :cool

Prikaži več možnosti