Skoči na vsebino

 

Menjava NiCd baterije v E30 števcu

- - - - -

  • Prijavi se za objavo odgovora
20 odgovorov v temi
horn
horn

    Začetnik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 54
  • Lokacija: Crna Gora
  • Avtomobil: BMW 316 E 30 /1987

#1

Pozdravljeni,

 

Za moj auto BMW E30 316 , god. 1987 , trebam zamijeniti 2 baterije Varta 500 RST 1,2V 1000mAh u Clusteru , part.nr.62 11 9 070 793

Problem je sto ovih baterija nema na trzistu , a na Internetu sam nasao da se mogu zamijeniti sa Litijum baterijama Sanyo 14250SE sa nozicama za lemljenje , od 3V.

Obzirom na veliku razliku u naponima -1,2V naspram 3V, zanima me da li je moguca ova zamjena ,

 


Pripete slike za predogled

  • 3990361.jpg
horn
Prikaži več možnosti


Zlobny
Zlobny

    Banned

  • Uporabnik
  • Sporočil: 4 940
  • Lokacija: Port Gentil
  • Avtomobil: Zaplinjevalec plebejcev!

#2

NiCd se še dobijo:

 

https://www.akkuumba...ie-500-rst.html

 

https://www.conrad.d...mah-779210.html

 

Dimenzije in specifikacije 500 rst: http://datasheet.dat.../DSADA00288.pdf



Urejal Zlobny, 16.03.2017, 20:42.

Ritual satanic thread abuse on the cheap! Free shitposting included! Inquire through the private messaging system.
Prikaži več možnosti


zok
zok
  • Uporabnik
  • Sporočil: 1 306
  • Lokacija: CE
  • Avtomobil: e60 530xd, Falco, Futura

#3

...kaj pa kaj taksnega: https://www.aliexpre...a8-6c9d2fd2a8b6

 

Malo vec o velikostih celic:

 

http://www.powerstream.com/Size.htm


Prikaži več možnosti


Zlobny
Zlobny

    Banned

  • Uporabnik
  • Sporočil: 4 940
  • Lokacija: Port Gentil
  • Avtomobil: Zaplinjevalec plebejcev!

#4

Sem zajebal z conradovim linkom, posamične 500 RST imajo samo 500 mAh kapacitete; ampak so običajne AA celice z lotfano. Verjetno bi šle tudi 600 mAh ali novejše nimh celice. Če jih polni samo preko upora (najverjetnje), ni za pretiravat s kapaciteto, sicer se bodo zelo počasi polnile.

 

 

...kaj pa kaj taksnega: https://www.aliexpre...a8-6c9d2fd2a8b6

 

Malo vec o velikostih celic:

 

http://www.powerstream.com/Size.htm

Te so krajše, 2/3 AA.



Urejal Zlobny, 16.03.2017, 21:14.

Ritual satanic thread abuse on the cheap! Free shitposting included! Inquire through the private messaging system.
Prikaži več možnosti


Mat xxl
Mat xxl

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 9 335
  • Lokacija: LJUBLJANA
  • Avtomobil: BMW logicno

#5

Pitaj forumaša Iztoka , koji radi u podpori Conrada, pa čeon da ti savjetuje, ali daj jednu tehničku risbu postoječih baterija sa dimenzijama.


Prikaži več možnosti


Iztok Z.
Iztok Z.

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 20 511
  • Lokacija: EMONA
  • Avtomobil: BMW x

#6

Predlagam, da vzameš dve take: http://conrad.ba/pro...astavica_23822_

 

So novejše NiMh kar ni težava (je celo bolje od NiCd ker nimajo spominskega efekta), so pa tudi malo močnejše po mAh kar tudi ne bo problem.

 

Link je do sarajevske trgovine od koder ti bodo mogoče poslali po pošti direkt v ČG


Don't drive faster than your angel can fly...¯\_(ツ)_/¯

Prikaži več možnosti


horn
horn

    Začetnik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 54
  • Lokacija: Crna Gora
  • Avtomobil: BMW 316 E 30 /1987

#7

Hvala puno za pomoc.Auto sam vodio na BMW Servis ali oni su mi odlozili intervenciju za 7 do 10 dana, tako da instrument tabla jos nije skinuta , pa nisam siguran koje su tacno baterije u Clusteru.Ono sto sam nasao na netu to bi trebala biti Varta 500 RST ali kapaciteta 1000mAh a ne 500.Takodje ako je litijumska, onda je to Sanyo 14250 SE sa nozicama kao na slici iz moga prvog posta.

Bicu siguran tek kada se Cluster demontira.

Ono sto me trenutno najvise interesira da li je moguce  da se Varta NiCad 500 RST od 1,2V zameni sa ovom litijum Sanyo 14250 SE 3V.

Nasao sam da postoji I Varta 3V CR 1/2AA litijumska pa   da li bi mozda i ona odgovarala.

Ovdasnji zastupnik Varta predlaze neku veziju Nimha baterija ali moram sacekati da vidim kakva je sada u Clusteru- to posebno ako se ne moze vrsiti zamena baterija od 1,2V sa ovim od 3V



Urejal horn, 17.03.2017, 00:06.

horn
Prikaži več možnosti


Iztok Z.
Iztok Z.

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 20 511
  • Lokacija: EMONA
  • Avtomobil: BMW x

#8

Dve zaporedno vezani NiCd po 1.2v se lahko zamenjajo z eno 3v litijevo.


Don't drive faster than your angel can fly...¯\_(ツ)_/¯

Prikaži več možnosti


Zlobny
Zlobny

    Banned

  • Uporabnik
  • Sporočil: 4 940
  • Lokacija: Port Gentil
  • Avtomobil: Zaplinjevalec plebejcev!

#9

Platine: http://bavrest.com/t...mw-e30-si-board

 

Dobijo se vse baterije nove 1,2 V AA akumulator (NiCd / NiMh) ali 3V 1/2AA litijeve. Ko boš videl, katera je, kupi pravo.



Urejal Zlobny, 17.03.2017, 01:56.

Ritual satanic thread abuse on the cheap! Free shitposting included! Inquire through the private messaging system.
Prikaži več možnosti


horn
horn

    Začetnik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 54
  • Lokacija: Crna Gora
  • Avtomobil: BMW 316 E 30 /1987

#10

@Zlobny,

 

hvala za informaciju, mislim da je moj cluster ovaj prvi sa slika od bavrest.com linka- 1982-1986 Early  Model with NiCd batteries.

Kako vidim trebala bi se zamijeniti sa istom onakvom kava je vec bila ugradjena.


horn
Prikaži več možnosti


horn
horn

    Začetnik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 54
  • Lokacija: Crna Gora
  • Avtomobil: BMW 316 E 30 /1987

#11

Kontaktirao sam Conrad ba. ali nazalost odgovorili su mi da ne mogu isporucuvati robu u CG vrijednosti ispod 300 Eura.

Moram traziti negdje na drugoj strani za nabavku ovih baterija.


horn
Prikaži več možnosti


Iztok Z.
Iztok Z.

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 20 511
  • Lokacija: EMONA
  • Avtomobil: BMW x

#12

Vprašaj še v Zagreb ... mogoče ti jih lahko dobavi hrvaški Conrad.hr - kataloške so povsod iste.


Don't drive faster than your angel can fly...¯\_(ツ)_/¯

Prikaži več možnosti


horn
horn

    Začetnik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 54
  • Lokacija: Crna Gora
  • Avtomobil: BMW 316 E 30 /1987

#13

Kontaktirao sam Zagreb, robu isporucuju samo na teritorijji Hrvatske.


horn
Prikaži več možnosti


Iztok Z.
Iztok Z.

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 20 511
  • Lokacija: EMONA
  • Avtomobil: BMW x

#14

Pa naj to naroči kakšen znanec iz CRO ali BiH, ki je blizu meje s CG pa greš potem iskat. Ali pa daj za pivo kakšnemu šoferju busa, ki vozi v ZG ali Sarajevo pa ti pripelje.

 

Na tak način smo pred leti v dveh dneh dobili rezervne ključe za avto iz Berlina na Pag, ko si jih je neprevidni Nemec zaklenil v prtljažnik.


Don't drive faster than your angel can fly...¯\_(ツ)_/¯

Prikaži več možnosti


tomos
tomos

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 5 124
  • Lokacija: Obala

#15

Ne pisat na pamet. 3V (2x 1.5V polnilnega NiMh/NiCd) nikakor ni dovolj za Litejeve 3V

 

Dve zaporedno vezani NiCd po 1.2v se lahko zamenjajo z eno 3v litijevo.

Kot prvo tipi števcev E30

a) PFL ki ima vedno 2x NiCd 1.2V (AA, netane nogice za tiskanino), codier stecker je za obratomerom

b) FL z 2x NiCd 1.2V (AA, netane nogice za tiskanino), codier stecker je elektronski in na desni

c) FL zadnji letniki z 2x LiIon 3.2V (1/2AA, netane nogice za tiskanino), codier stecker je elektronski in na desni

med a) ter b/c) lahko že takoj vidiš po lučkah service indikatorjev.

 

Ali so zdej nogice baterij zaporedno vezane ali serijsko na eni ali drugi verziji ne vem. V vsakem primeru dve zaporedni 1.2V NiCd ali NiMh NE moreš zamenjat z eno litijevo, ker ne bodo ustrezale polnilne napetosti. 2x 1.5V imaš za dve zaporedni NiMh celici, nikakor pa to ni dovolj za ~3.4V ki je potrebnih za napolnit 3V Lithium baterijo, kaj šele če so litijeve vezane zaporedno.

 

Kot drugo bi opozoril da samo zamenjat baterije v večini primerov ni zadosti pri +20let starih števcih. Ko NiCd spusti ponavadi pusti ostanke agresivnih kemikalij ki tudi razžrejo linije po vezju. Vodila ki držijo vezje na mestu, so tud že znali prežagat kako vogalno linijo vezja. Baterije NiCd stare se odlota, vezje spuca vseh možnih korozij in oksidacij, preveri vizuealno če so prekinjene povezave, nabavi dve NiMh AA z nogicama (če avto dosti stoji vzame kake ki so z netanama nogicama in tipa LSD = low self discharge rate) in zlota nazaj noter.

 

Če je vezje že tipa z Litijemi celicami 1/2AA pa zmerit posamezne baterije ali imajo vsaj 2.5V. Če se Litijeve celice drastično spraznijo pod njihovo nazivno napetost, pride do permanente škode v bateriji in tudi če uspeš nazaj napolnit da drži 3-3.2V bo kapaciteta občutno slabša.

 

Do zdej crknjenega števca z 3V litij baterij še nisem imel, so pa bolj redki ker so bili v uporabi le zadnja leta. Sam sem menjal celo vezje na novo verzijo, prej imel vmesno ki je že po ~10letih šla rakom žvižgat, pol pri popravilu na 19letih pa tud že imel korodiralo eno povezavo.


Prikaži več možnosti


Iztok Z.
Iztok Z.

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 20 511
  • Lokacija: EMONA
  • Avtomobil: BMW x

#16

Ne pisat na pamet. 3V (2x 1.5V polnilnega NiMh/NiCd) nikakor ni dovolj za Litejeve 3V

...

Ker si me ravno citiral - to sem že počel že pred 20. leti v Siemensovih elektronikah in je delalo ... in delajo še danes!

 

Toliko o pisanju na pamet ... :rolleyes


Don't drive faster than your angel can fly...¯\_(ツ)_/¯

Prikaži več možnosti


tomos
tomos

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 5 124
  • Lokacija: Obala

#17

Iztok:

a) nazivna napetost 1/2AA Litij baterij = 3V, polnilna napetost za take baterije = ~3.4V.

b) nazivna napetost AA NiCd/NiMH = 1.2V, polnilna napetost tipično 1.4-1.5V. Tudi če imaš zaporedno 2x 1.5V = 3V, to ni dovolj na eni celici tipa  Litij

Ali polni 1/10C ali pri trickle charging, nima ta trenutek veze, ker se cifre ustavijo pri napetosti. Če nima vezje feedback merjenje napetosti, da izklopi ko je baterija polna pa lahko pri višjih tokovih tudi narediš škodo. Zato sem jaz predlagal NiMh tipa LSD, števec v Litijevo tudi nima brezveze dodan jumper da pri neuporabi vezja lahko preprečiš dodatno praznenje.

...sem že počel že pred 20. leti v Siemensovih elektronikah in je delalo ... in delajo...

To je isto kot če bi reku da je olje za motor isto kot motor za menjalnik. Že kot  prvo je tukaj govora o Motometer ali VDO - ni ista firma kot to kar "tebi" dela, kaj šele isti tip vezja. Če bi bilo tok preprosto bi že od začetka vsi tlačli 1/2AA 3V Litij baterije, ko crkne stara AA NiCd.



Urejal tomos, 09.04.2017, 11:29.

Prikaži več možnosti


Iztok Z.
Iztok Z.

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 20 511
  • Lokacija: EMONA
  • Avtomobil: BMW x

#18

 
Imaš prav - NiCd ni enako Litij. Pozabljaš pa na namen teh baterij. V času, ko so to razvijali pred 40 leti še niso poznali pametnih specializiranih polnilcev in je šlo vse večinoma samo preko kakšnega predupora in paralelne zenerce kar napolne NiCd ali Litij. To je bilo dovolj za držanje napetosti in memorije nekaj mesecev. In Siemesovi PLC krmilniki na katerih sem to počel so malo bolj zahtevni kot pa en board avta pa čeprav je to BMW, pa je vseeno delalo še leta.

 

To ni visokozmogljiva delovna baterija kjer želimo 100% napolnjenost in praznjenje skoraj do nule in hitro polnjenje - to je samo za memory kjer baterija opravlja svojo funkcijo četudi je napolnjena le na 15%, polnit pa se ima veliko časa z majhnim vzdrževalnim tokom in feedbacka v takšnih sistemih sploh ne potrebuje. In tukaj zato lahko rečemo, da je dobro vsako "olje" pa če je za motor, menjalnik ali pa pomfri - samo da je mastno.


Don't drive faster than your angel can fly...¯\_(ツ)_/¯

Prikaži več možnosti


tomos
tomos

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 5 124
  • Lokacija: Obala

#19

Si sam potrdil kar že 2x pišem. Tud če je osnovna razporeditev zaporedni upor in vzporedna zener, izbrana vrednost zener napetosti in upornosti upora ne more bit enaka pri NiCd/NiMh ali Litij ker imata tipa baterij preveč različne specifikacije

 

Če bi se tukaj šlo za en low current charging se nebi okvara NiCd števcev dogajala že od začetka pri E30 ki so bile dnevno v uporabi ali vsaj tedensko. Da NiCd rikne je moralo bit nekaj faktorjev, dajat noter Litij na isto vezja in te faktorje samo še povečat je pa bedarija. Kaj ti pomaga menjat z nekaj drugega "boljšega" če pol ta opravlja svojo funkcijo 2x "slabše"

 

Na tukaj maš dokaz da sam "NiCd ven in Litih noter" je na pol rešitev! VDO tovarniško popravljen števec - NiCd podnožje in gor dodatno vezje z raznimi diodami, kondenzatorji in LED. Na tem vezju sta Litijevi bateriji in v drugačni razporeditvi kot original števec z Litijevimi. Toliko o 40let stari tehnologiji in le zenere + uporom.

09.jpg

 

03.jpg
 


Prikaži več možnosti


horn
horn

    Začetnik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 54
  • Lokacija: Crna Gora
  • Avtomobil: BMW 316 E 30 /1987

#20

Da bi kvalitetno resio problem , prosle godine sam od Bavarian Restoration narucio kompletan Si Board koji je radio samo nesto vise od 1 godine. 

Naime odmah po montazi bile su upaljene sve zelene diode koje se vremenom nisu gasile jedna  za drugom, vec posle godinu odjednom su se sve pogasile I upalila se Inspction.

Promenio sam ulje I filter, resetovao cluster, upalile su se 5 zelenih diode, ali sutra dan se ponovo pojavila inspekcija.

Reklamirao sam Bavarian kod kojih imam garanciju 3 godine, oni su mi preporucili da zamenim osigurace 10,12 I 21 jer navodno oni vremenom oslabe I ne propustaju dovoljnu struju.

Pokusacu I to , ali sumnjam da je to uzrok, jer ono sto mislim da je najveci problem upravo to, sto se diode nisu gasile protokom vremena ,jedna za drugom, vec sve odjednom- sto po meni nije normalno.

Interesuje me vase misljenje o ovome.

Pozdrav,


horn
Prikaži več možnosti