Skoči na vsebino

 

Moto kotiček

* * * * - 3 glasov

  • Prijavi se za objavo odgovora
838 odgovorov v temi
nightmare
nightmare

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 2 675
  • Lokacija: Cerknica
  • Avtomobil: e91 320d, KTM 690 Duke R

#821

Želel sem povedati ravno to, da nekateri preveč nagibajo motorje v ovinku, pa visijo z motorja, pa ne bi bilo potrebno... recimo ne rabi biti nagib motorja 65° , če lahko komot zvoziš recimo pri 40°...  ker smo pač ravno prišli na to tematiko, o dodatnem counter steeringu da je motor še bolj nagnjen. :)

No samo, da lahko ovinek spelješ pri enaki hitrosti z manjšim nagibom še vedno ne drži. Če vzameš drugačno linijo samega ovinka to še gre, če pa recimo vse ovinke zvoziš po sredini samega ovinka pa večja hitrost pomeni večji nagib in mimo tega ne gre.

 

 

Lp, Samo


Prikaži več možnosti


rokxy
rokxy

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 1 907
  • Lokacija: Slovenija
  • Avtomobil: traktor

#822

po mojem skromnem razumevanju fizike je važna skupna točka težišča motorja in voznika.   bolj ko se vržeš na notranjo stran, manj bo sam motor nagnjen in boljši bo stik gume s podlago - ob isti hitrosti.  to je vse.


Prikaži več možnosti


gusti4u
gusti4u

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 1 816
  • Lokacija: Celje
  • Avtomobil: FR-V + RT

#823

saj ne da sem pameten, daleč od tega. Ampak na vranskem sem izvedel, da imamo 2 vrsti vožnje v ovinek. Z nagibom in na potisk....sam toliko  ;)


:woohooKNJIGOVEZ:woohoo
Prikaži več možnosti


nightmare
nightmare

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 2 675
  • Lokacija: Cerknica
  • Avtomobil: e91 320d, KTM 690 Duke R

#824

saj ne da sem pameten, daleč od tega. Ampak na vranskem sem izvedel, da imamo 2 vrsti vožnje v ovinek. Z nagibom in na potisk....sam toliko  ;)

Ja ma nagibanjem oz. potiskanjem česa? Motorja ali sebe? Če bo motor stal pokonci ovinka ne boš odpeljal ali kaj delam narobe?

 

 

Lp, Samo


Prikaži več možnosti


gusti4u
gusti4u

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 1 816
  • Lokacija: Celje
  • Avtomobil: FR-V + RT

#825

potiskanjem "belance" v ovinek - telo ostane zravnanao. S tem lahko obrneš motor praktično na mestu...no še ne obvaladam toliko  ;) ampak, se pa da serpentine lepo vozit na ta način...

Saj pravim pojdite na tečaj. Ko misliš, da nekaj veš te hitro postavijo na realna tla in ti pokažejo realno vožnjo, ne tisto kar te naučijo v avtošoli.


:woohooKNJIGOVEZ:woohoo
Prikaži več možnosti
    • DJ Falco je všeč


rokxy
rokxy

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 1 907
  • Lokacija: Slovenija
  • Avtomobil: traktor

#826

Ja ma nagibanjem oz. potiskanjem česa? Motorja ali sebe? Če bo motor stal pokonci ovinka ne boš odpeljal ali kaj delam narobe?

 

 

Lp, Samo

verjetno potiskanjem motorja.  jst sm tak svojga duka vozil v dolomitih vedno.  je bolj supermoto gravel style in daleč od optimalnega, ampak mi je blo kul.  seveda pa sm vedno pazil, da nisem preteraval, ker hitro odleti zadnje kolo....no včasih sm izzival tako, da sm se še vsedel čisto pri tanku, da je bla zadnja guma z minimalnim oprijemom.   pol sm pa odprl gas pa z nogo lovil motor :)


potiskanjem "belance" v ovinek - telo ostane zravnanao. S tem lahko obrneš motor praktično na mestu...no še ne obvaladam toliko  ;) ampak, se pa da serpentine lepo vozit na ta način...

Saj pravim pojdite na tečaj. Ko misliš, da nekaj veš te hitro postavijo na realna tla in ti pokažejo realno vožnjo, ne tisto kar te naučijo v avtošoli.

no evo tko sm jst vozil, ampak dejstvo je, da to daje nek lažen občutek sigurnosti manj natreniranim pilotom, kamor štejem tudi sebe.  če ni ravno zavoj za max 25 kmh, potem boš z nagibom telesa časovno bolj optimalno odpeljal ovinek. predpogoj pa je seveda znanje.


Prikaži več možnosti


nightmare
nightmare

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 2 675
  • Lokacija: Cerknica
  • Avtomobil: e91 320d, KTM 690 Duke R

#827

OK ampak spet smo pri tem, da motor boš pri hitrejši vožnji v ovinek bolj nagnil kar trdim že od začetka. Kaj dela in kako je na motorju postavljen voznik je pa stvar vsakega posameznika pa je to prav ali narobe. Torej, neglede na to ali krmilo potiskaš ali se nagibaš motor v ovinek gre nagnjen je pa razlika kakšno pozicijo na samem motorju imaš ti.

 

Tudi sam počasne serpentine odpeljem tako, da sem sam na zunanji strani ovinka in motor odrivam pri hitrejših pa se dam na notranjo. 

 

 

Lp, Samo


Prikaži več možnosti


DJ Falco
DJ Falco

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 1 747
  • Avtomobil: MonacoBlue E92 & CBR600RR

#828

Imaš prav, ni nihče trdil nasprotno... recimo bom tako povedal, da veš kaj mislim oz kaj želim povedati :) 

​peljeva se v ovinek, hitrost je recimo 80 km/h... vozima isti motor... jaz se bom nagnil z motorjem do konca, kolikor pač gre, da ne zdrsnem... ti se boš peljal v isti ovinek, z isto hitrostjo, pa ga boš nagnil recimo pol manj :) ne zato ker ne moreš bolj, ampak enostavno ker za to nimaš nobene potrebe. jaz hočem zgledati kul in tvegati, ti pa želiš varno odpeljati :) 

​to je vse, kar sem želel povedati... ko ga pač dodatno, "namerno" nagneš :)   

​mislim, da se strinjava, da je to izvedljivo, a ne? 

​srečno vsem na cesti  :ok



Urejal DJ Falco, 18.06.2019, 13:05.

When life speeds by... downshift.

Prikaži več možnosti
    • gusti4u je všeč


nightmare
nightmare

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 2 675
  • Lokacija: Cerknica
  • Avtomobil: e91 320d, KTM 690 Duke R

#829

Imaš prav, ni nihče trdil nasprotno... recimo bom tako povedal, da veš kaj mislim oz kaj želim povedati :) 

​peljeva se v ovinek, hitrost je recimo 80 km/h... vozima isti motor... jaz se bom nagnil z motorjem do konca, kolikor pač gre, da ne zdrsnem... ti se boš peljal v isti ovinek, z isto hitrostjo, pa ga boš nagnil recimo pol manj :) ne zato ker ne moreš bolj, ampak enostavno ker za to nimaš nobene potrebe. jaz hočem zgledati kul in tvegati, ti pa želiš varno odpeljati :) 

​to je vse, kar sem želel povedati... ko ga pač dodatno, "namerno" nagneš :)   

​mislim, da se strinjava, da je to izvedljivo, a ne? 

​srečno vsem na cesti  :ok

Saj lahko, da se jaz motim ampak ta tvoja teorija mi še vedno ne gre. Kako je lahko motor pri enaki brzini v enakem ovinku različno nagnjen, če voziva isto linijo? Različno pozicijo v tem primeru bi lahko imela le mi2 kot voznika kjer bi ti visel iz motorja in  ležal na asvaltu jaz pa bi bil še vedno poravnan z motorjem. Dobro, nekaj pripomore prenos teže ter koliko se s tem posede vzmetenje v samem ovinku zato nekateri na hitro brusijo s tačkami/koleni nekateri s tršim vzmetenjem pa nikoli ampak motor je še vedno bolj kot ne nagnjen enako.

 

 

 

 

Lp, Samo


Prikaži več možnosti


rokxy
rokxy

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 1 907
  • Lokacija: Slovenija
  • Avtomobil: traktor

#830

Saj lahko, da se jaz motim ampak ta tvoja teorija mi še vedno ne gre. Kako je lahko motor pri enaki brzini v enakem ovinku različno nagnjen, če voziva isto linijo? Različno pozicijo v tem primeru bi lahko imela le mi2 kot voznika kjer bi ti visel iz motorja in  ležal na asvaltu jaz pa bi bil še vedno poravnan z motorjem. Dobro, nekaj pripomore prenos teže ter koliko se s tem posede vzmetenje v samem ovinku zato nekateri na hitro brusijo s tačkami/koleni nekateri s tršim vzmetenjem pa nikoli ampak motor je še vedno bolj kot ne nagnjen enako.

 

 

 

 

Lp, Samo

razliko v naklonu bi moral fizik izračunati, glede na težišče motorja in pa težišče človeka na motorju. vsekakor bi bila razlika v naklonu samega motorja verjetno bolj majhna, tako kot praviš.  vsekakor pa se mi zdi, da bi težko bila razlika 50%.   ali pa....to je čista fizika, če kdo zna zračunat.


Prikaži več možnosti


nightmare
nightmare

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 2 675
  • Lokacija: Cerknica
  • Avtomobil: e91 320d, KTM 690 Duke R

#831

razliko v naklonu bi moral fizik izračunati, glede na težišče motorja in pa težišče človeka na motorju. vsekakor bi bila razlika v naklonu samega motorja verjetno bolj majhna, tako kot praviš.  vsekakor pa se mi zdi, da bi težko bila razlika 50%.   ali pa....to je čista fizika, če kdo zna zračunat.

No saj se ne gre na procente. Zataknil sem se zato ker je bilo rečeno, da je to stvar odločitve voznika s kakšnim naklonom bo odpeljal določen ovinek. Motor bo načeloma pri določeni hitrsti v enakem ovinku z enako linijo vedno enako nagnjen in ni odvisno od tega ali bi voznik rad izpadel ql ali pa bi šel skozi ovinek rad bolj na siguro. Kako se bo pa na motorju držal voznik je pa stvar posameznika. Sedaj pa ali učijo narobe kar dvomim ali si posamezniki to razlago predstavljajo narobe oz. jo narobe razložijo naprej.

 

 

Lp, Samo


Prikaži več možnosti


DJ Falco
DJ Falco

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 1 747
  • Avtomobil: MonacoBlue E92 & CBR600RR

#832

Mogoče sem res kriv ko sem malo preveliko cifro izbral za stopinje, pač vseeno pa menim da lahko dodatno nagneš motor s tem ko ga še bolj "podereš"... res da mogoče ni razlika 15, 20, 30°, vseeno pa razlika je :)  

​govorimo o tem da zavestno dodatno "položiš" motor, ne o tem da bi pač normalno podzavestno zvozili... saj verjetno vsi mislimo isto oz. podobno, samo razložit si ne znamo  :laugh 


​bom poiskal video kjer je to malo bolje razloženo, oz. kaj pač mislim  :ok 

 



Urejal DJ Falco, 18.06.2019, 14:36.

When life speeds by... downshift.

Prikaži več možnosti


rokxy
rokxy

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 1 907
  • Lokacija: Slovenija
  • Avtomobil: traktor

#833

No saj se ne gre na procente. Zataknil sem se zato ker je bilo rečeno, da je to stvar odločitve voznika s kakšnim naklonom bo odpeljal določen ovinek. Motor bo načeloma pri določeni hitrsti v enakem ovinku z enako linijo vedno enako nagnjen in ni odvisno od tega ali bi voznik rad izpadel ql ali pa bi šel skozi ovinek rad bolj na siguro. Kako se bo pa na motorju držal voznik je pa stvar posameznika. Sedaj pa ali učijo narobe kar dvomim ali si posamezniki to razlago predstavljajo narobe oz. jo narobe razložijo naprej.

 

 

Lp, Samo

da bo vedno enako nagnjen pri enaki hitrosti in liniji, sigurno ni res. pilot s svojo držo vpliva na potreben kot motocikla, oz gum glede na podlago, da se zvozi nek ovinek. če drža ne bi vplivala, bi kolenčkanje bilo brezveze.    maš na youtube cel kup videov na to temo.


Prikaži več možnosti
    • DJ Falco je všeč


nightmare
nightmare

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 2 675
  • Lokacija: Cerknica
  • Avtomobil: e91 320d, KTM 690 Duke R

#834

da bo vedno enako nagnjen pri enaki hitrosti in liniji, sigurno ni res. pilot s svojo držo vpliva na potreben kot motocikla, oz gum glede na podlago, da se zvozi nek ovinek. če drža ne bi vplivala, bi kolenčkanje bilo brezveze.    maš na youtube cel kup videov na to temo.

Roko na srce je kolenčkanje v vsakodnevnem prometu oz. naši amaterski vožnji po cestah res brez veze. 

 

Drugo je presedanje oz. prenos teže in s tem spreminjanje težišča motorja in spet s spremenjenim težiščem vplivaš na samo silo na vzmetenje in posledično njegovo posedanje. Ampak razen pri SS puščicah na tak način ne boš nikjer kolenčkal saj smo še vedno previsoko pa ravno tako speljemo ovinke. 

 

Kolenčkanje je bolj kot ne indikator dirkaču kje se nahaja in koliko še ima do meje ter v primeru MMa v MotoGPju odlična opora ko reši že zagotovljen padec. Drugače pa s tem visenjem iz motorja premaguješ silo katero ustvarjajo vrteča kolesa, glavna gred itd katera motor silijo v pokončni položaj in večji del teže, ki jo vržeš čez motor lažje ga prevrneš ampak to je že drug svet.

 

 

Lp, Samo


Prikaži več možnosti


BMW-Mojster
BMW-Mojster

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 3 519
  • Lokacija: ok. Lj
  • Avtomobil: BMW E46 M-Tech, E39

#835

Važno je samo kje je skupni center težnosti! Kje se ta nahaja pri 3 stilih pozicije (navadni poravnani, angleski s potiskanje krmila, sportni z visenjem s sedeza), si poglej na tej povezavi (prva vrsta slik):

https://www.southbay...achments/57255/

 

Pri isti hitrosti je pri angleškem stilu motorno kolo najbolj nagnjeno, pri športnem pa najmanj. Sam uporabljam vse 3 stile pozicij, zakaj ne vedno samo športnega? Ker so prednosti in slabosti vsakega...

 

Športni je nazahtevnejši, in ga ne rabiš, razen če dirkaš. Ko mi je spredno kolo zaradi peska na cestišču zdrsnilo, ko sem bil konkretno nagnjen v navadnem poravnanem stilu, sem se instiktivno odrinil s stopalom nazaj (lucky me). V športnem načinu, bi se moral odrinit s kolenom, kar mi sigurno ne bi uspelo, pa čeprav bi bil pri njem manj nagnjen kot pri navadnem, te na pesku spodnese že če si skoraj naravnost. Torej pri visjih hitrostih uporabljam bolj sportni nacin, ampak samo ce sem zares siguren vase in v cesto. Angleski stil je kul, ker si natančen in agilen, uporabljam ga bolj pri počasnejši vožnji in ko sem utrujen. Navadni stil je nekaj vmes, z nogami močno objameš tank (razn če imaš skuterja :-D) in ko si v isti liniji kot motor imaš res občutek da sta ti in motor eno  :metalc :-D

 

Tehniko potiska krmila uporablja vsak podzavestno, ampak pri lahkem dvokolesniku (bicikelj, moped) ni tako očitna kot pri težjem (cestak, chopper). Sem pa opazil, da sem veliko bolj efektiven če hkrati s potiskanjem ene strani balance tudi vlečem nasprotni del balance. Sploh se pozna pri večjih hitrostih in ko si enkrat utrujen. :)



Urejal BMW-Mojster, 18.06.2019, 17:13.

========== BMW ==========
///- CHAMPION ALL THE TIME -\\\

Objavljena slika

Prikaži več možnosti
    • nightmare in DJ Falco uporabnikom je všeč to sporočilo


nightmare
nightmare

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 2 675
  • Lokacija: Cerknica
  • Avtomobil: e91 320d, KTM 690 Duke R

#836

Očitno sem bil v zmoti.  :)

 

 

Ampak zakaj pride do tega?  Ker se s premikanjem težišča spreminja višina motorja v ovinku in s tem medostna razdalja ter radij katerega potrebuješ, da odpelješ ovinek?

 

 

Lp, Samo


Prikaži več možnosti


XTR
XTR

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 428
  • Lokacija: Dolenjska

#837

Ampak razen pri SS puščicah na tak način ne boš nikjer kolenčkal saj smo še vedno previsoko pa ravno tako speljemo ovinke.

Možakar se je samo malo presedel in zlahka kolenčka celo s "kravco"... samo upati moraš. 



Urejal XTR, 18.06.2019, 20:20.

Prikaži več možnosti


bancnik
bancnik

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 7 688
  • Lokacija: Ljubljana
  • Avtomobil: LPP Urbana

#838

Kar sem jaz opazil pri countersteringu je, da motor veliko hitreje odreagira oz. se motor veliko hitreje zapelje v ovinek napram nagibu s telesom... morda se motim. Ce se ne motim je countersteering dober za hitre reakcije.

Opozorilo: Analiza, ki je zgoraj opisana je izkljucno mnenje avtorja in v nikakrsni smeri ni investicijski nasvet, ampak je namenjeno informiranju in izobrazevanju o delovanju posameznih pravnih subjektih na financnih trgih. Vsaka odlocitev o nakupu ali prodaji posameznega financnega instrumenta je v izkljucnu domeni lastnika/prodajalca ali kupca financnega instrumenta.

Prikaži več možnosti


BMW-Mojster
BMW-Mojster

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 3 519
  • Lokacija: ok. Lj
  • Avtomobil: BMW E46 M-Tech, E39

#839

Probaj na težjem motornem kolesu zavijat brez rok na krmilu pa ti bo hitro jasno da ne gre samo z nagibanjem skoraj nič. Najbolje je razloženo v Twist of the Wrist (knjigi in video). S stališča fizike pa ni najbolj enostavno razumet laiku, mogoče poglej na Wikipedijo za začetek.


========== BMW ==========
///- CHAMPION ALL THE TIME -\\\

Objavljena slika

Prikaži več možnosti