Skoči na vsebino

 

Tovarna Hella Saturnus Slovenija

- - - - -

  • Prijavi se za objavo odgovora
49 odgovorov v temi
M Kompakt
M Kompakt

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 9 302
  • Starost: 37
  • Lokacija: Ljubljana
  • Avtomobil: Ruzak

#1

Danes smo bili službeno v tovarni Hella Saturnus Slovenija in si ogledali proizvodnjo, ter malo poklepetali z vodjo izmene. Moram reči, da sem bil zelo pozitivno presenečen, kako se odvija celotni delovni proces ter predvsem kako se izvaja nadzor kvalitete oz. pregled izdelkov po končani obdelavi. Jaz sem si to predstavljal popolnoma drugače.

Slik seveda nimam, ker je slikanje in snemanje strogo prepovedano, sem pa bogatejši še za eno veliko izkušnjo. Zaposleni so stari večinoma tam do nekje 45 let, starejših mislim, da nisem videl. Veliko je žensk, ki opravljajo lažja ročna dela (vijačenje, sestavljanje...). Moški večinoma delajo težja dela (čeprav ni nekega težjega fizičnega dela) in vozijo viličarje. Imajo tudi oddelek, kjer so zaposleni invalidi. Tam nismo bili. Celotni sistem laufa u nulo (kolikor smo uspeli videti, mogoče se motim?). Ni dretja, vpitja, samo pogledajo se in vedo, kaj je treba narediti. Proizvodnja je zelo čista, urejena, vse na svojem mestu. Zrak je zelo čist (v primerjavi s kakšno drugo proizvodnjo in ni mišljen tako, kod da si prišel v neko alpsko vasico), saj imajo urejeno zračenje-sesanje prahu iz celotnih hal, zaradi tega, da se prah ne usede na naparjene parabole oz. druge na kakršenkoli dotik občutljive dele.

Delajo luči za veliko znamk. Ravno danes, sem videl celotno izdelavo luči za VW, Renault, Mini, Lamborghini in pozicijske ledice za Porsche Macan, Mercedes E class in še kaj, sem pozabil.

 

Skratka, zelo sem vesel in ponosen, da taka tovarna stoji v Sloveniji. Tudi mati Nemčija je zelo zadovoljna z nami, kar dokazujeta še dve dislocirani enoti, v Kamniku in Kamniku pod Krimom, ker se z leti širi proizvodnja. Na Letališki na žalost nimajo prostora, zato iščejo druge alternative.

 

Tudi zaposleni (s katerimi sem govoril) so zelo zadovoljni z delom in z delovnimi odnosi.

 

 

Če je še kdo bil tam, oz. bil zaposlen, bi bil vesel še kakšne dodatne informacije, lahko tudi negativne, če je?


Prikaži več možnosti


mihaing
mihaing

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 3 695
  • Starost: 37
  • Lokacija: Kuća
  • Avtomobil: prdalica

#2

Sem delal tam nekaj let. Delam z njimi še danes tudi od takrat, ko sem odšel od njih. Več, kako jaz vidim in vem kako in kaj pa naj ostane pri meni, zaradi poslovne diskretnosti.

 

Drugače pa imaš v Preboldu še Odelo, kateri so na enakem nivoju.

 

P.S. da bo videl naš @kosmiček od kod prihajajo BMW meglenke, prednji žarometi in zadnja svetila. Vse made in Đermany, če verjameš seveda



Urejal mihaing, 20.04.2017, 13:36.

V2 za agregat, V4 Yamaho, V6 prevozno sredstvo, V8 avtomobil

Prikaži več možnosti


M Kompakt
M Kompakt

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 9 302
  • Starost: 37
  • Lokacija: Ljubljana
  • Avtomobil: Ruzak

#3

Za Odelo smo slišali nekaj slabi stvari, ne od predstavnikov Helle, ampak od par zaposlenih, ki so delali tam in so prešli sem, lastniki so Turki, edino če me/nas niso nategnili? Ne vem. Res si je težko ustvariti neko mnenje samo z enim ogledom, ampak resno, jaz sem navdušen. Zato želim mnenje še koga, ki je tam bil več kot le dan, če je vse res?

 

 

Na vseh lučeh, meglenkah, ledicah...,ki sem jih videl danes, so bile nalepke Hella Saturnus, Made in Slovenija :ok2


Prikaži več možnosti


Davidf1
Davidf1

    BMW Račna Team

  • Uporabnik
  • Sporočil: 19 340
  • Starost: 33
  • Lokacija: Grosuplje
  • Avtomobil: E90 325xi E39 530dTA 525d

#4

Ne vem kaksen obisk je to bil, vendar se na dolocene proizvodnja dobro pripravi. Da bi pa kdo jambral tujcem pa tudi ni v navadi. :ok
Prikaži več možnosti


Iztok Z.
Iztok Z.

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 19 405
  • Starost: 53
  • Lokacija: EMONA
  • Avtomobil: BMW x

#5

Tudi jaz vem o tej firmi stvari na kar najbrž ne bi bili ponosni. Ampak se bom pisanja o tem iz enakih razlogov tako kot mihaing, raje vzdržal - se me direktno ne tiče.

 

Sem pa videl v nekaj drugih firmah, da se kader na takšne obiske prej "pripravi" na sestankih z navodili obnašanja in govorjenja.

 

Najbolj verodostojne take informacije se dobi od ljudi, ki so iz firm prostovoljno odšli (ne bili odpuščeni) ker jim je vse skupaj prišlo čez vrh glave - so se naveličali.


...¯\_(ツ)_/¯
Prikaži več možnosti
    • Eddy in berni uporabnikom je všeč to sporočilo


bvogri
bvogri

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 3 897
  • Starost: 30
  • Lokacija: Ljubljana
  • Avtomobil: E34 540i 6st. ročni

#6

Hja jaz poznam da, ki sta tam zaposlena in oba sta kar zadovoljna. En je IT, drug je mislim da v razvoju in je strojni Ing.

Za takšen kader zna bit zanimiva firma.

Za tiste ki pa skupaj limajo luči na mesečnih pogodbah pa verjetno ni ravno ne vem kaj...

 

Zanimiv opis proizvodnje. Bi me zanimalo  :ok


Prikaži več možnosti


finkec
finkec

    Novinec

  • Uporabnik
  • Sporočil: 308
  • Starost: 25
  • Lokacija: u hosti, pred medvedovo jamo
  • Avtomobil: Citroen C4

#7

Ker tudi sam delam v ******* proizvodnji, lako potrdim da se na ''obiske'' in inšpekcije take firme predhodno pripravijo, ker je vse napovedano.



Urejal finkec, 20.04.2017, 19:29.

Prikaži več možnosti


ovseni_kosmiči
ovseni_kosmiči
  • Uporabnik
  • Sporočil: 1 200
  • Lokacija: Ljubljana
  • Avtomobil: BMW f45 1.5

#8

Jaz predobro vem, da niso vsi rezervni deli narejeni v Nemčiji in to velja za vse nemške znamke, tako da polagati besed v usta mi ni treba.

Vsak proizvajalec ima veliko dobaviteljev iz različnih držav in pa tudi zaposleni so iz celega sveta, pri BMWju je okoli 140 različnih državljanov zaposlenih, glavni inženir za motorje je Španec, Mercedes ima glaven Amg razvojni center v Angliji, kjer prevladujejo francoski inženirji itd. Miha, tudi tvoj priljubljen VW vgrajuje rezervne dele iz Kitajske in prav Nemčija je največja uvoznica v EU iz Kitajske.

BMW ima celo napisano na spletni strani:

  With its brands BMW, MINI and Rolls-Royce, the BMW Group is the world's leading manufacturer of premium automobiles and motorcycles as well as a provider of premium financial and mobility services. It has roughly 125,000 employees in over 140 countries worldwide."

in ni skrivnost da so tako BMW, Mercedes, kot Audi javno spodbujali prihod migrantov v Evropo ob migrantski krizi in da so podpirali Merklovo.

 

V ZDA imajo po zakonu določeno, da je na vsakem avtu "sticker" koliko delov prihaja iz države kjer je avto narejen in koliko delov prihaja iz države v katero je prodan(ZDA) in recimo za X1 je pisalo da 60% delov je iz Nemčije in manj kot 5% iz ZDA.

 

Imajo pa za isto stvar vedno več dobaviteljev, razen VW je imel za prevleke do nedavnega samo bosanskega dobavitelja, zato so tudi za nekaj časa ustavili proizvodnjo, ker se je nekaj zapletlo pri ceni.

 

In še ena slikca od skoraj novega Mercedesa z made in China(pa tudi made in Romunia bi se našlo):

 

WP_20151215_002.jpg

 

Pa tudi na Golfu 7 bi se našel napis Made in China ampak mene to ne moti, po navadi to moti tiste, ki imajo na Kitajskem narejen iphone za 700€, Apple pa na ta račun dosega več milijardne čiste dobičke.


p.s. Na mojem bivšem VW se je vedno delala megla v lučeh, tako spredaj kot zadaj, na BMWju se ne.


Prikaži več možnosti


ovseni_kosmiči
ovseni_kosmiči
  • Uporabnik
  • Sporočil: 1 200
  • Lokacija: Ljubljana
  • Avtomobil: BMW f45 1.5

#9

Kitajci imajo kar velik lastniški delež v PSA(Peugeout Citroen), v Daimlerju(Mercedes), v Volvu itd... in logično je da potem zahtevajo da se določeni deli proizvajajo na Kitajskem. Pri Volvu se bodo kmalu določeni modeli striktno proizvajali na Kitajskem v celoti, tudi Land Rover je že postavil večjo tovarno v Indiji od koder prihajajo lastniki(TATA)


Prikaži več možnosti


Bavaria fan
Bavaria fan

    The one and only

  • Globalni moderator
  • Sporočil: 15 249
  • Starost: 30
  • Lokacija: v najlepšem mestu na svetu, nje
  • Avtomobil: Trese, smrdi in ropota

#10

So predhodniki že dovolj napisali, tako da ne bom nadaljeval.

 

Prvi post se pa drugače bere kot brezplačna reklama, kar pa vem, da ni  :)



Urejal Bavaria fan, 20.04.2017, 21:08.

Mein Kopf ist ein Labyrinth. Mein Leben ist ein Minenfeld.
Prikaži več možnosti


BMW-Marko
BMW-Marko

    Začetnik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 146
  • Starost: 23
  • Lokacija: Zasavje
  • Avtomobil: E90 330i

#11

Po besedah matere, ki je tam zaposlena je prvi post daleč od resnice. :-D


Prikaži več možnosti


Iztok Z.
Iztok Z.

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 19 405
  • Starost: 53
  • Lokacija: EMONA
  • Avtomobil: BMW x

#12

Po besedah matere, ki je tam zaposlena je prvi post daleč od resnice. :-D

Saj je resnica ... tako v resnici JU vidi uspešne firme - ker oni vidijo samo kako se cedita med in mleko ...


...¯\_(ツ)_/¯
Prikaži več možnosti


joda
joda

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 24 075
  • Starost: 49
  • Lokacija: Ljubljana
  • Avtomobil: BMW E30 MT1

#13

Hay!

 

Po besedah matere, ki je tam zaposlena je prvi post daleč od resnice. :-D

...pomeni, da se tam v dobrih 30. letih ni nič spremenilo :-D ....še ko sem tam delwl prakso v SŠ davnega leta 83 (takrat, ko so tudi naredili moj avto :) ).....že takrat so nam na oddelek kjer smo delali premestili mlade punce in izkušene ženske...matr se čudno sliši tole kar sem napisal :napaka :-D ...dejansko so z nami delali za nagrado, ker so nak učili kako se luči sestavljajo in pri nas je trak laufal počasneje kot v normalni proizvodnji...delo monotono, enolično in trak absolutno prehiter, da bi se počutil vsaj nekaj več kot robot-suženj....in ročno prelagajnje alu palet z gorovimi lučmi...in že nam mladim juncem so bile tiste palete malo težke...cca 10-12kg....ampak že takrat so morale to delati ženske....saj ena ni prolem, ampak na mi smo v enem turnusu delali na več mestih in enkrat sem delal tudi na teh paletah, kjer so se gor zlagale zadnje luči za golf1....v dveh urah sem takrat našel in znosil 45 palet....

 

...no v glavnem že takrat je bilo delo težažko in so se pritoževali in po napisanem je tako še danes....in tudi takrat je proizvodnjo sestavljajo 95+ ženske populacije, ki ni bila starejša od dobrih 40 let...

 

lp

 

joda


Objavljena slika
Prikaži več možnosti


Churchill
Churchill

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 1 299
  • Starost: 30
  • Lokacija: Ljubljana
  • Avtomobil: ED35

#14

Da bi bilo tako lepo, super in lahko delo mojo mamo pri 58ih ne bi cakala ze 3. operacija hrbtnice...

Urejal Churchill, 21.04.2017, 05:49.

Stanislav komšija turio struju u žice, aj da turimo i mi u naše.......... žice:-D

Prikaži več možnosti


SuperSnake
SuperSnake

    Novinec

  • Uporabnik
  • Sporočil: 269
  • Starost: 31
  • Lokacija: Zasavje
  • Avtomobil: e90 320d

#15

Danes smo bili službeno v tovarni Hella Saturnus Slovenija in si ogledali proizvodnjo, ter malo poklepetali z vodjo izmene. Moram reči, da sem bil zelo pozitivno presenečen, kako se odvija celotni delovni proces ter predvsem kako se izvaja nadzor kvalitete oz. pregled izdelkov po končani obdelavi. Jaz sem si to predstavljal popolnoma drugače.

Slik seveda nimam, ker je slikanje in snemanje strogo prepovedano, sem pa bogatejši še za eno veliko izkušnjo. Zaposleni so stari večinoma tam do nekje 45 let, starejših mislim, da nisem videl. Veliko je žensk, ki opravljajo lažja ročna dela (vijačenje, sestavljanje...). Moški večinoma delajo težja dela (čeprav ni nekega težjega fizičnega dela) in vozijo viličarje. Imajo tudi oddelek, kjer so zaposleni invalidi. Tam nismo bili. Celotni sistem laufa u nulo (kolikor smo uspeli videti, mogoče se motim?). Ni dretja, vpitja, samo pogledajo se in vedo, kaj je treba narediti. Proizvodnja je zelo čista, urejena, vse na svojem mestu. Zrak je zelo čist (v primerjavi s kakšno drugo proizvodnjo in ni mišljen tako, kod da si prišel v neko alpsko vasico), saj imajo urejeno zračenje-sesanje prahu iz celotnih hal, zaradi tega, da se prah ne usede na naparjene parabole oz. druge na kakršenkoli dotik občutljive dele.

Delajo luči za veliko znamk. Ravno danes, sem videl celotno izdelavo luči za VW, Renault, Mini, Lamborghini in pozicijske ledice za Porsche Macan, Mercedes E class in še kaj, sem pozabil.

 

Skratka, zelo sem vesel in ponosen, da taka tovarna stoji v Sloveniji. Tudi mati Nemčija je zelo zadovoljna z nami, kar dokazujeta še dve dislocirani enoti, v Kamniku in Kamniku pod Krimom, ker se z leti širi proizvodnja. Na Letališki na žalost nimajo prostora, zato iščejo druge alternative.

 

Tudi zaposleni (s katerimi sem govoril) so zelo zadovoljni z delom in z delovnimi odnosi.

 

 

Če je še kdo bil tam, oz. bil zaposlen, bi bil vesel še kakšne dodatne informacije, lahko tudi negativne, če je?

Delo kot delo samo ni težko, težko je pa biti na enem in istem mestu 8h. Delovni odnosi so čisto random, odvisno na katerem oddelku delaš, kakšne nadrejene imaš, to je verjetno tudi povsod isto. Ob kateri uri ste pa bili v proizvodnji? Opazil sem samo eno skupino žensk :)


Hay!

 

...pomeni, da se tam v dobrih 30. letih ni nič spremenilo :-D ....še ko sem tam delwl prakso v SŠ davnega leta 83 (takrat, ko so tudi naredili moj avto :) ).....že takrat so nam na oddelek kjer smo delali premestili mlade punce in izkušene ženske...matr se čudno sliši tole kar sem napisal :napaka :-D ...dejansko so z nami delali za nagrado, ker so nak učili kako se luči sestavljajo in pri nas je trak laufal počasneje kot v normalni proizvodnji...delo monotono, enolično in trak absolutno prehiter, da bi se počutil vsaj nekaj več kot robot-suženj....in ročno prelagajnje alu palet z gorovimi lučmi...in že nam mladim juncem so bile tiste palete malo težke...cca 10-12kg....ampak že takrat so morale to delati ženske....saj ena ni prolem, ampak na mi smo v enem turnusu delali na več mestih in enkrat sem delal tudi na teh paletah, kjer so se gor zlagale zadnje luči za golf1....v dveh urah sem takrat našel in znosil 45 palet....

 

...no v glavnem že takrat je bilo delo težažko in so se pritoževali in po napisanem je tako še danes....in tudi takrat je proizvodnjo sestavljajo 95+ ženske populacije, ki ni bila starejša od dobrih 40 let...

 

lp

 

joda

Danes veliko večino težjega dela opravijo roboti :ok


Prikaži več možnosti


ovseni_kosmiči
ovseni_kosmiči
  • Uporabnik
  • Sporočil: 1 200
  • Lokacija: Ljubljana
  • Avtomobil: BMW f45 1.5

#16

Jst pravim še vedno je boljše takšno težaško delo kot pa delati ničesar in jamrati ali pa cele dneve čepeti za računalnikom in biti glavni na forumu. Vsako delo je častno. Tudi v Gorenju je podobna zgodba, ko je hitrost traka nastavljena na zelo hitro. Je pa po eni strani žalostno, da so tako težaška dela v proizvodnji navadno zelo malo plačana in velikokrat se zgodi da ravno takšne tovarne potem kujejo na več milijonov čistega dobička in dajejo potem denar za razna sponzorstva za športnike(ki so že tako preplačani), delavci pa iz meseca v mesec shajajo in so na stara leta invalidi z mizerno pokojnino.

Tudi sam se delal pred nekaj leti delal za enega slovenskega dobavitelja, ki dela izdelke za avtomobilske gigante(imena ne bom omenjal) in mi najprej niso hoteli povedati koliko bom dobil na uro, ko je bilo pa en mesec mimo sem si pa zračunal da sem dobil 1,90€ na uro in še to so hoteli, da mu prinesem račun iz bencinske črpalke, verjetno da si bo prikazal pod strošek in mi ni hotel nakazat prek študenta. Ima pa lastnik razne graščine na morju, avto za čez 100.000€ itn... Naj si jih vtakne nekam.

 


Prikaži več možnosti


Veljo
Veljo

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 5 862
  • Starost: 40
  • Lokacija: dnevna soba
  • Avtomobil: DxxViii i CS

#17

Dva znanca delata v proizvodnji zgoraj omenjene firme. Odnos med vodjami izmen in delavci je za bruhat...ja, za obiskovalce je pa sigurno super saj so na izletu in bo zdaj veliko tem za pogovore med kavicami.



Urejal Veljo, 21.04.2017, 06:18.


Prikaži več možnosti


M Kompakt
M Kompakt

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 9 302
  • Starost: 37
  • Lokacija: Ljubljana
  • Avtomobil: Ruzak

#18

Nekako sem predvidel take komentarje, vem pa ne povem. Vem kako je bilo včasih in očitno je še vedno tako. Ne, ni tako. Je veliko bolje. Medsebojni odnosi verjetno nikjer niso bajni in sijajni, govorim za večino. To kar sem napisal, sem jaz doživel, ampak vem, da samo z enim obiskom ne dobiš realne slike, zato sem tudi odprl temo, ker me zanima, če še kdo tam dela in kako stvari dejansko stojijo.

Churchill, jaz težaškega dela (fizičnega) nisem opazil. Težko pa je bit na mestu oz. se premikati v radiu 5-ih metrov cel šiht in biti aktiven predvsem z rokami in očmi. Ramena ubijajo! To pa je težko in verjetno tu posledica uničene hrbtenice.

Snake, bile so 3 skupine, ogledovali pa naj bi si vse isto, kaj pa vem, kam so me vse peljali in kam ne?

 

In pa še o reklami. Tu se ne gre za nobeno reklamo. To ni trgovina, da prideš, kupiš ker je cenejše kot pri konkurenci in greš. Tudi kar tako ne moreš priti k njim in delat, zato smatram, da to niti približno ni reklama. Je deljenje izkušenj in apel na vaše konkretne izkušnje.

 

In pa še Iztok, medu in mleka že zdavnaj ni nikjer, niti v Švici. Glede na to, da smo napotili veliko delavcev v HSS in so dobili zaposlitve (z njimi smo govorili in so zadovoljni, če ne bi bili, bi verjetno šli stran) na kar smo ponosni. Ne gre se tu samo za Hello, je še Revoz (tu se napotuje največ migrantov (ki jih nekateri toliko pljuvate), ki so zelo zagreti za zaposlitev, medtem ko Janez postavlja pogoje, da pod 1000 eur neto ne bo šel delal, pa še to ne v proizvodnji, ampak za kakšnim kompom. Takih, ki zavračajo zaposlitve, žal smatramo, da niso aktivni iskalci zaposlitve in pri nas nimajo kaj iskat), Yaskawa, Litostroj Power, Magneti, Aquafil, Helios, Iskra, Akrapović, Hofer, Mercator, itd...Velik izziv bo tudi Magna, Ikea,.. ki še prihajajo.

Tudi na teh področjih smo in bomo zelo aktivni in dejansko se zaposluje veliko ljudi. V Sloveniji je stanje veliko boljše, kot je bilo pred letom, dvema in več. To je bil moj point, gre nam na bolje! Sicer s plačami nismo še na nivoju, ampak se bo tudi to z leti popravilo.

 

Pišemo o Helli, če ima še kdo kakršnokoli izkušnjo, bi jo rad slišal. Pozitivno, negativno, vseeno je.


Prikaži več možnosti


bubera
bubera

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 658
  • Starost: 36
  • Lokacija: Ljubljana
  • Avtomobil: Bmw e34 525i

#19

@M Kompakt,

 

ko boš naslednjič v Helli pokliči in greva na kavo.

 

Vrjemi da se za včeraj nismo nič pripravljali... je pa proizvodnja še bolj v piko ko so kakšni visoki obiski :)


Prikaži več možnosti


ponco
ponco

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 1 357
  • Starost: 38
  • Lokacija: Ljubljana
  • Avtomobil: MB W212

#20

V Helli se pripravijo vec ali manj takrat, ko pride svabo na obisk. To kar si videl ti je dokaj realna slika Helle. Povsod je dolocen % ljudi, ki pljuvajo po delodajalcu ampak taki smo ljudje :)


lp, ponco
Prikaži več možnosti




0 uporabnikov prebira to temo

0 registriranih uporabnikov, 0 gostov, 0 anonimnih uporabnikov