Skoči na vsebino

 

Motorno olje 325i

- - - - -

  • Prijavi se za objavo odgovora
79 odgovorov v temi
etore
etore

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 5 101
  • Lokacija: SLO
  • Avtomobil: star

#41

Zakaj pa ne daste 5w50 od motula?
Če je ravno ni zabavno...
Prikaži več možnosti


DJ Falco
DJ Falco

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 1 647
  • Avtomobil: MonacoBlue E92 & CBR600RR

#42

meni je bilo od marsikoga predlagano 5w40 in tega sem se tudi držal.



Urejal DJ Falco, 04.11.2018, 13:46.

When life speeds by... downshift.

Prikaži več možnosti


Martini Racing
Martini Racing

    bivši nick Consigliere

  • Uporabnik
  • Sporočil: 3 211
  • Lokacija: 01
  • Avtomobil: e92 M3, Kalos

#43

Zdravo!

Motor N52 B25, slišijo se dročniki, kar glasno je vse skupaj....

Je kakšno olje ki bi to utišalo malce? Resno vprašanje!


             “What's the use of living if you can't feel alive?”

Prikaži več možnosti


Jerry
Jerry
  • Uporabnik
  • Sporočil: 63 983
  • Lokacija: močvirje
  • Avtomobil: E39 540i & E24 635CSI

#44

Zdravo!

Motor N52 B25, slišijo se dročniki, kar glasno je vse skupaj....

Je kakšno olje ki bi to utišalo malce? Resno vprašanje!

Kdaj se slišijo, samo pri vžigu hladnega motorja ali tudi ko je topel?


Prikaži več možnosti


Martini Racing
Martini Racing

    bivši nick Consigliere

  • Uporabnik
  • Sporočil: 3 211
  • Lokacija: 01
  • Avtomobil: e92 M3, Kalos

#45

Ko je mrzel se slišijo in včasih tudi ko je topel. Zadnje čase ga bolj malo vozim, mogoče zaradi tega?

 

Edit: na vsake tok časa mu dam malo po p****, samo vseeno zajebava  :evil



Urejal Martini Racing, 19.11.2018, 21:11.

             “What's the use of living if you can't feel alive?”

Prikaži več možnosti


blackberet
blackberet

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 8 665
  • Lokacija: Notranjska
  • Avtomobil: študentski

#46

Zdravo!

Motor N52 B25, slišijo se dročniki, kar glasno je vse skupaj....

Je kakšno olje ki bi to utišalo malce? Resno vprašanje!

Kakšno olje pa vlivaš?

 

V večini primerom reši samo menjava saj je to "hiba " teh motorjev pridejo pa dročniki okoli 100€/vsi.


:bmw V8  :bmw
 

Prikaži več možnosti
    • Martini Racing je všeč


Martini Racing
Martini Racing

    bivši nick Consigliere

  • Uporabnik
  • Sporočil: 3 211
  • Lokacija: 01
  • Avtomobil: e92 M3, Kalos

#47

Za olje moram pogledat, ne bom na pamet pisal...

lp


             “What's the use of living if you can't feel alive?”

Prikaži več možnosti
    • blackberet je všeč


Jerry
Jerry
  • Uporabnik
  • Sporočil: 63 983
  • Lokacija: močvirje
  • Avtomobil: E39 540i & E24 635CSI

#48

Ko je mrzel se slišijo in včasih tudi ko je topel. Zadnje čase ga bolj malo vozim, mogoče zaradi tega?

 

Edit: na vsake tok časa mu dam malo po p****, samo vseeno zajebava  :evil

Jaz bi na tvojem mestu probal z oljem Mobil gradacije 0W-40. Napiši katero olje imaš zdaj notri in poglej katero je dajal prejšnji lastnik, nekaj motorju očitno ni bilo prav.


Prikaži več možnosti
    • Martini Racing je všeč


miha84
miha84

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 4 278
  • Lokacija: Ljubljansko barje
  • Avtomobil: Caravelle

#49

Nalij noter tws 10w-60. Pred leti smo mi to naredili na zgonjenem motorju m50b25. Razlika je bila kot dan in noc ;)


Prikaži več možnosti
    • Martini Racing je všeč


blackberet
blackberet

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 8 665
  • Lokacija: Notranjska
  • Avtomobil: študentski

#50

Jaz bi na tvojem mestu probal z oljem Mobil gradacije 0W-40. Napiši katero olje imaš zdaj notri in poglej katero je dajal prejšnji lastnik, nekaj motorju očitno ni bilo prav.

Jaz nikoli več, z original BMW 0w40 so bili dročniki glasnejši na koncu pred menjavo(po cca. 13.000km) še bolj. Z 5w30 so lepo tiho.

 

Nalij noter tws 10w-60. Pred leti smo mi to naredili na zgonjenem motorju m50b25. Razlika je bila kot dan in noc ;)

To olje je res super za pozimi. ---> NOT



Urejal blackberet, 20.11.2018, 12:20.

:bmw V8  :bmw
 

Prikaži več možnosti


Jerry
Jerry
  • Uporabnik
  • Sporočil: 63 983
  • Lokacija: močvirje
  • Avtomobil: E39 540i & E24 635CSI

#51

Jaz nikoli več, z original BMW 0w40 so bili dročniki glasnejši na koncu pred menjavo(po cca. 13.000km) še bolj. Z 5w30 so lepo tiho.

Za kateri motor je šlo v tem primeru in katero olje si uporabil (znamka)?


Prikaži več možnosti


blackberet
blackberet

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 8 665
  • Lokacija: Notranjska
  • Avtomobil: študentski

#52

Za kateri motor je šlo v tem primeru in katero olje si uporabil (znamka)?

N52b30

Saj ves kaj uporabljam raje spoh ne napisem te besede ker bos krical name Castrol :-D
Castrol 5w30 LL04 namenjen izkljucno za BMW.

:bmw V8  :bmw
 

Prikaži več možnosti


saso24
saso24

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 5 857
  • Lokacija: Kranj
  • Avtomobil: Renault&BMW

#53

Rabil bi orodje za pokrov oljnega filtra, kdo iz glave ve kakšna je velikost tega pokrova

Seveda za 325, 330i, 335i

Urejal saso24, 24.11.2018, 17:43.

Prikaži več možnosti


Jerry
Jerry
  • Uporabnik
  • Sporočil: 63 983
  • Lokacija: močvirje
  • Avtomobil: E39 540i & E24 635CSI

#54

N52b30

Saj ves kaj uporabljam raje spoh ne napisem te besede ker bos krical name Castrol :-D
Castrol 5w30 LL04 namenjen izkljucno za BMW.

:laugh

 

S Castrolom gradacije 5W-30 bo vse v redu, če boš olje menjal na 5.000 km in če boš vozil kot po jajcih. Pri 7 - 8.000 km postane to olje redko kot voda in bog ne daj da bi avto poleti v vročini malo bolj stisnil (tu mislim tiščanje do rdečega polja, potem pa čakanje z motorjem na štandgasu v najhujši vročini), takrat bo šlo marsikaj v motorju papa. Za penzionistično vožnjo in če ga menjaš na kratek interval je pa v redu, oziroma če se veliko voziš, potem ga lahko menjaš tudi na 10.000 in bo še nekako šlo. Samo ne mislit da na motorju to ne bo pustilo posledic, ker jih bo. Motor se uničuje tudi če ti to ne vidiš in ne slišiš. Kaj delaš je tvoja stvar, zakaj vztrajaš pri Castrolu se mi niti približno ne sanja, povem ti samo da se jaz pri teh stvareh nikoli ne zmotim, kar itak že veš. Če so se dročniki prej bolj slišali to pomeni samo eno in sicer da je bilo prej v motorju še slabše olje (kar tudi obstaja - recimo ponaredki so taki), ali pa je bilo prejšnje olje že močno izrabljeno in je Castrol boljši zato, ker je pač svež. Na žalost ti moram povedat da te to lahko fino zavede, s Castrolom boš ob jutranjem hladnem vžigu zagotovo slišal dročnike in tudi če že po sekundi utihnejo, je v tisti sekundi narejena velika škoda. Je pa res da je 5W-30 precej redka župa in boš neprimerno večjo škodo naredil poleti, v prej omenjenih okoliščinah. Tako, zdaj vsaj veš pri čem si in na kaj moraš pazit da ne boš do konca zjebal mašine, če si se že odločil da ji ne privoščiš tistega kar ji bolj ustreza ;)


Prikaži več možnosti


simply
simply

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 2 614
  • Lokacija: Nova Gorica
  • Avtomobil: BMW

#55

Katero olje je BMW predpisal v času e39?
Kaj so uporabljali takrat pri rednih servisih?
Prikaži več možnosti


Jerry
Jerry
  • Uporabnik
  • Sporočil: 63 983
  • Lokacija: močvirje
  • Avtomobil: E39 540i & E24 635CSI

#56

Katero olje je BMW predpisal v času e39?
Kaj so uporabljali takrat pri rednih servisih?

Pri dizlih pri nas 5W-30, pri bencinarjih pa 5W-40, kar je tudi bolj ali manj edino pravilno. Edino z znamko so zajebali (kar je tudi uničilo ogromno dročnikov, turbin, ležajev, pa tudi celih motorjev), "hišno" olje je bilo Castrol.


Prikaži več možnosti


simply
simply

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 2 614
  • Lokacija: Nova Gorica
  • Avtomobil: BMW

#57

Torej prav od začetka, recimo 1990 je bil Castrol?
Torej so vsi BMWji do 2012 uničeni zaradi slabega olja?
Prikaži več možnosti


Jerry
Jerry
  • Uporabnik
  • Sporočil: 63 983
  • Lokacija: močvirje
  • Avtomobil: E39 540i & E24 635CSI

#58

Torej prav od začetka, recimo 1990 je bil Castrol?
Torej so vsi BMWji do 2012 uničeni zaradi slabega olja?

Ne vem točno od kdaj je bil Castrol in tudi če bi vedel to ne pomeni dosti, ker Castrol ni bilo vedno slabo olje. Takšno je postalo šele v novejšem času. 

 

Težave so se začele pojavljat nekje okoli leta 99/00, s prihodom novih generacij dizlov (2.0 dizli), bencinarjev M54 in štirivaljnih 1.9 litrašev (tovarniške oznake za ta model si nikoli ne zapomnim, ker so zame to jajca in me ne zanimajo - no resnici na ljubo je za veliko težav s temi motorji krivo prav olje). Pri teh generacijah je bilo prvič zaznat probleme ki jih prej ni bilo, to je predčasne okvare turbin (primeri, ko so turbine odletele pri 100.000 km in manj), nenormalno žretje olja, v določenih primerih pa tudi težave z ležaji in celo zaribanja. Do nedavna smo poznavalci za te stvari krivili konstrukcijo motorjev, nakar je kakih 7 - 8 let nazaj postalo jasno, da je za večino okvar krivo tovarniško predpisano olje. Da je temu tako, potrjuje podatek o količini težav in okvar. Teh je dejansko ogromno, bile so prisotne tudi med forumaši. Ne gre samo za vozila katerih zgodovina ni znana in prav tako tudi kilometrina; da je nekaj narobe posumiš po tem, ko motor odpove prvemu lastniku po vsega nekaj nad 100.000 oziroma pri slabih 200.000 prevoženih km. Povrhu vsega še takemu, ki ni ravno laik za mehaniko, kot je naprimer forumaš Iztok Z. On (pa tudi drugi, samo da se ta trenutek ostalih primerov na pamet ne spomnim) je recimo na lastni koži izkusil kaj pomeni Castrol, čeprav je na motor pazil kot na otroka. 

 

V tvojem vprašanju ali so vsi motorji do leta 2012 uničeni, se skriva posmeh in cinizem. Za to ni potrebe, saj si ti tisti ki zadeve ne razume, ne jaz in zato ne rabim nobenega posmehovanja. Smejali so se ljudje 8 let nazaj ko sem jaz začel opozarjat na ta problem, danes se samo še redki smejejo, pa še ti se bodo kmalu nehali. Odgovor na to zakaj res niso vsi motorji izdelani do leta 2012 uničeni, se skriva v njihovih različnih konstrukcijah. Vsaka konstrukcija je namreč drugačna in določeni modeli so tako bolj dovzetni za slabo mazanje, določeni manj. Kot sem že večkrat povedal, še najboljše so jo odnesli dizli, ker se pač počasi vrtijo. Najhitreje se pri dizlih vrti turbina, zato je tam prišlo do epidemije in jih je malo morje pocrkalo. Atmosferski bencinarji so imeli težave zato, ker konstrukcijsko M54 in kasnejši N54 nista ravno najbolj doterana in sta precej občutljiva na mazanje, predvsem so problem dročniki. Daleč največ težav pri bencinarjih je bilo pa z motorji v E90 - 92 335i, teh so mehaniki zamenjali že malo morje prav zaradi olja in tu so bile posledice katastrofalne, ker so to pač najhitreje tekoči motorji (tudi temperaturno najbolj obremenjeni, kar je v primeru slabega mazanja vedno usodno).

 

Upam da boš zdaj zadovoljen z odgovorom in v svojih vprašanjih naslovljenih name ne boš več ciničen, saj je moje pisanje na to temo vredno toliko kot suho zlato, kar pa so mnogi žal spoznali prepozno. Problem današnjega časa je morje informacij s katerimi te dobesedno zasuvajo z vseh strani in je težko ločit zrno od plevela, no jaz s tem nimam problemov, niti jih nikoli nisem imel. Če mi verjameš prav, če ne pa tudi prav, se boš pač naučil na lastni koži, kot so se že mnogi pred tabo.


Prikaži več možnosti


simply
simply

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 2 614
  • Lokacija: Nova Gorica
  • Avtomobil: BMW

#59

Jernej,

 

BMW je v svoja vozila vgrajeval Castrol do leta 2012. Torej posledično je 90% vozil BMW na našem trgu uporabljalo Castrol olje z servisnim intervalom vsakih 30.000km.

Tako je bilo predpisano, tako so uporabniki "delali".

 

Če se je nek motor do 200.000km vrtel z Castrolom ( kar mislim, da ni tako slabo ) in so bili servisni intervali delani na vsakih 30.000km ( kar pa je slabo ) ne vidim nobene prednosti, da 2/3 lastnik uporabi Mobil/Motul, menja na vsakih 10.000km in trdi kako zelo ohranjen je njegov motor. Škoda zaradi predolgih servisnih intervalov je bila že narejena.

Priznavam pa, da nekdo ki kupi nov avtomobil, naredi prvo menjavo olja na 5.000km in nato menjava na vsakih 15.000km ( Motul / Mobil ) motorju ne škodi ampak zmanjša njegovo obrabo.

 

Poleg tega pri prodaji vozila ti razpolovljeni servisi ne pripomorejo k hitrejši prodaji - pa tudi višje cene ne opravičujejo - žal.

 

Hkrati je netto nabavna cena za olja Castrol/Mobil/Motul ( 300V izvzet )podobna, edino LM je dosti višje cenovno pozicioniran in najbrž tudi kakovostno boljši.

 

Razumem pa kupce novih in malo rabljenih vozil - namreč ko se njihova kilometrina približa 200.000km vozilo prodajo in jih ne zanima strojelom pri naslednjem kupcu.


Prikaži več možnosti


Jerry
Jerry
  • Uporabnik
  • Sporočil: 63 983
  • Lokacija: močvirje
  • Avtomobil: E39 540i & E24 635CSI

#60

Če se je nek motor do 200.000km vrtel z Castrolom ( kar mislim, da ni tako slabo ) in so bili servisni intervali delani na vsakih 30.000km ( kar pa je slabo ) ne vidim nobene prednosti, da 2/3 lastnik uporabi Mobil/Motul, menja na vsakih 10.000km in trdi kako zelo ohranjen je njegov motor. Škoda zaradi predolgih servisnih intervalov je bila že narejena.

Če res misliš tako kot si napisal, izredno slabo poznaš delovanje motorjev.

 

Motorji se zaradi pomanjkljivega mazanja obrabljajo zelo različno. Škoda nastane na zelo različnih komponentah, v zelo različnem obsegu, ni to nekaj kar je črno - belo, daleč od tega. Kot sem že napisal, pri določenih tipih motorjev je ta škoda manjša, pri določenih večja in predvsem, važno je kateri deli motorja najbolj "najebejo", po domače povedano. Za lažje razumevanje bom izpostavil dve najbolj tipični komponenti (čeprav jih dejansko prizadane veliko več), to so blok motorja in turbina. Tipični pravim zato, ker se zaradi obrabe omenjenih komponent pojavijo zelo očitne posledice. Sem pa namenoma izbral primera komponent ki sta zelo različna, namreč prvi je "srce" motorja, druga pa le pomožni agregat.

 

Zakaj je to pomembno? Bom pojasnil. To je še kako pomembno zato, ker pri rabljenem motorju odloča o tem, ali se ga sploh še splača popravljat ali ne. Turbino se obnovi (ali zamenja z novo) zelo enostavno, strošek obnove je napram nekaterim drugim posegom na motorju zanemarljiv. Bloka motorja se po drugi strani ne da kar tako zamenjat, včasih se ga sploh ne da niti obnovit, tak motor lahko vržeš kar stran. Te zadeve torej še zdaleč niso univerzalne, uporaba enakega (enako slabega) olja z enakim intervalom nenjave lahko na različnih tipih motorja pusti za sabo zelo različne posledice.

 

Zakaj torej močneje obrabljen motor rabi boljše olje? Razlog za to je preprost - ker mu to močno podaljša življenjsko dobo. Ravno slab motor rabi vrhunsko olje, če se želiš z njim še nekaj časa vozit brez večjih (in dragih) posegov! Z izbiro pravega olja se lahko podaljša življenjska doba tudi drugače že popolnoma odsluženim motorjem, oziroma se močno podaljša življenje tistim, ki so zmerno obrabljeni. Tole si dobro preberi in si zapomni (pa ne samo ti - velja tudi za vse ostale), ker je ključnega pomena za vse tiste, ki se štejejo/mo za ljubitelje avtomobilizma! Nekoga ki mu dol visi za vse še nekako razumem če slabo skrbi za motor, nekoga ki se ima za ljubitelja pa niti približno in takim je moje pisanje namenjeno.


Hkrati je netto nabavna cena za olja Castrol/Mobil/Motul ( 300V izvzet )podobna, edino LM je dosti višje cenovno pozicioniran in najbrž tudi kakovostno boljši.

Kaj želiš s tem povedat - da je Castrol po kvaliteti v rangu Mobila in Motula? Spoštovani kolega, tvoja domneva je NAPAČNA! Jaz se že vrsto let tako profesionalno kot tudi amatersko ukvarjam s temi stvarmi in lahko na podlagi svojih izkušenj (pa ne samo svojih) povem, da se prvi niti pod razno ne more primerjat z drugima dvema, niti približno! Govorimo seveda o oljih manj zmogljivih gradacij za normalno cestno uporabo, da ne bo kake pomote (to še enkrat poudarjam, čeprav sem že stokrat povedal - pa naj bo še stoprvič).


Prikaži več možnosti
    • _peters_ je všeč