Skoči na vsebino

 

Avtomatik v E60 530d grobo prestavlja v nižje prestave

* * - - - 1 glasov

  • Prijavi se za objavo odgovora
68 odgovorov v temi
blackberet
blackberet

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 9 291
  • Avtomobil: Tisto kar vozi sam Bog

#21

Verjetno ni kar tako obnovit, sam lahko zamenjaš elektromagnetne ventile ki so na plati, ampak s stem neboš rešil problema.
Danes sem govoril z enim možakom iz rakeka ki to obnavlja in pravi da kanale stestira z vakumom, nato pa jih s posebnim svedrom povrta oziroma očisti , po potrebi pa zamenja še el. magnetne ventile

Preveč kompliciraš razen če si brez občutka da lomiš vijake, nimaš potrpljenja in nisi natančen potem pusti to. Elektromagnetni ventili so zadnja stvar ki se jih menja ali dela ali pa ne dela. Samo preveriš ga če dela.

V valve body-ju je problem samo tesnost,se pravi kako kaj tesni tekočino. Menjaš vzmeti,premikače,kroglice,pušice,tesnilo med platami itd. oz kar dobiš v kitu za obnovit. Če si sestavil prav,ter tesnilo prav potisnil potem ne rabiš nobenega vakuma. Vakum je da preveriš ali si kaj zasral in kje pušča.Lahko bi si ga naredil sam. Vendar če nisi pek potem ga ne rabiš. Nevem kaj on z posebnim svedrom očisti kanale, če pa daš plate na dva dela in lahko očistiš kanale z vato za ušesa oz. čemerkoli. Tudi če bi vtikal nek poseben sveder nebi prišel do vseh kanalov in ne veš kaj narediš(jaz si to predstavljam kot neko cev za čistit odtoke). Drugače pa ja poznam tega možaka. Če me je spraševal za mnenja kako in kaj pa nimam menjalnikov vsak dan na pultu, kaj naj ti še povem o njemu?

 

Na internetu imaš literature ogromno. Še prej pa si potegni dol priročnik za obnovo.

6HP26VBstripped_zps59bd5def.jpg

 

Vse je enkrat prvič tako ,tudi menjalnik si dal dol pa nazaj gor enkrat prvič pa ni ravno lahko opravilo,ker upam da veš da se mora wandler lepo ujet ko ga daješ nazaj gor ,da ne poškoduje črpalke olja v menjalniku. Če tega nisi vedel potem si imel srečo da ti je ni razbilo.



Urejal blackberet, 05.07.2017, 21:37.

:bmw V8  :bmw
 

Prikaži več možnosti


matjazs
matjazs

    Novinec

  • Uporabnik
  • Sporočil: 103
  • Lokacija: Logatec
  • Avtomobil: Bmw E60 530d

#22

A

Preveč kompliciraš razen če si brez občutka da lomiš vijake, nimaš potrpljenja in nisi natančen potem pusti to. Elektromagnetni ventili so zadnja stvar ki se jih menja ali dela ali pa ne dela. Samo preveriš ga če dela.
V valve body-ju je problem samo tesnost,se pravi kako kaj tesni tekočino. Menjaš vzmeti,premikače,kroglice,pušice,tesnilo med platami itd. oz kar dobiš v kitu za obnovit. Če si sestavil prav,ter tesnilo prav potisnil potem ne rabiš nobenega vakuma. Vakum je da preveriš ali si kaj zasral in kje pušča.Lahko bi si ga naredil sam. Vendar če nisi pek potem ga ne rabiš. Nevem kaj on z posebnim svedrom očisti kanale, če pa daš plate na dva dela in lahko očistiš kanale z vato za ušesa oz. čemerkoli. Tudi če bi vtikal nek poseben sveder nebi prišel do vseh kanalov in ne veš kaj narediš(jaz si to predstavljam kot neko cev za čistit odtoke). Drugače pa ja poznam tega možaka. Če me je spraševal za mnenja kako in kaj pa nimam menjalnikov vsak dan na pultu, kaj naj ti še povem o njemu?
 
Na internetu imaš literature ogromno. Še prej pa si potegni dol priročnik za obnovo.
6HP26VBstripped_zps59bd5def.jpg
 
Vse je enkrat prvič tako ,tudi menjalnik si dal dol pa nazaj gor enkrat prvič pa ni ravno lahko opravilo,ker upam da veš da se mora wandler lepo ujet ko ga daješ nazaj gor ,da ne poškoduje črpalke olja v menjalniku. Če tega nisi vedel potem si imel srečo da ti je ni razbilo.


Kaj bi ti obnovil plato?
Imam eno viška od prejšnjega menjalnika pa se jo lahko porihta.
Prikaži več možnosti


Octopus
Octopus

    Licence to rust

  • Uporabnik
  • Sporočil: 6 444
  • Lokacija: Podalpska dežela
  • Avtomobil: E34touringVR12, T3 SYNCRO

#23

Kdor ima idejo VB rezkat s kakim rezkarjem naj se ga drži čim dlje proč od menjalnika. VB se očisti in to je to da bi karkoli rezkal in povrtaval s svedri moraš biti malo čuden ali pa še eden od pocarjev. (Obrabe kanalov ni da bi se frezalo obrabijo se same kroglice, tesnila ki se menjajo.)

Vse ostalo je potrošni material in se dobi prav tako direkt od ZF ali kogarkoli pač je menjalnik v kitu. Če pa ne v mačehi evropi (ki nas nateguje kot opice) pa iz ZF ZDA. V kitih so običajno tudi najnovejši popravki (če ne kupiš star kit) in updateane vzmeti, bati, ipd.

Za samo popravilo je potrebno pač veliko časa in natančnosti, logično. Ker na teli gornji fotki še zdaleč ni vse oziroma je del VB kita, so pa zraven še solenoidi in pritekline ki niso del normalnega kita samega VB. Pridejo še tesnila plošč, manjša tesnila kanalov. Vse skupaj je sestavljanka po kosovnici, veliko tesnil je po barvni shemi in je treba pravilno sestavit.

Ja, je po svoje logično in enostavno. Po drugi strani pa niti približno ni "enostavno" in se z razlogom splača razmisli o tem, da daš komu naredit, ker če zmontiraš zadevo, ki ne bo delovala pravilno boš lahko prišel v situacijo ko bo avtomat hkrati probal pognat več prestav in bo škode še za x4 ali večji faktor. V tem pogledu je edini problem to, da jaz tega nebi pri nas nikomur dajal, če nebi sam delal sebi.

 

kar pomeni da so mehatronike fuč.

:wtf


Prikaži več možnosti


Jerry
Jerry
  • Uporabnik
  • Sporočil: 66 437
  • Lokacija: močvirje
  • Avtomobil: E39 540i & E24 635CSI

#24

:wtf

Kaj wtf-jaš? Če bi bilo to tako enostavno obnovit bi jih že vsak obnavljal, pa jih ne. Vsaj uspešno ne.


If I had the money I would have a mid-life-crisis.

Prikaži več možnosti


Octopus
Octopus

    Licence to rust

  • Uporabnik
  • Sporočil: 6 444
  • Lokacija: Podalpska dežela
  • Avtomobil: E34touringVR12, T3 SYNCRO

#25

Mehatronike, a to so na kilo neke zadeve? A fuč, to se tko pokvarijo al kaj, pregorijo? :zmeden

 

Pa ravno ti, ki si se leta in leta meni posmehoval, da se igram s kroglicami... E, moj Jeremija, ljubila te majka! :kisshand


Prikaži več možnosti


Jerry
Jerry
  • Uporabnik
  • Sporočil: 66 437
  • Lokacija: močvirje
  • Avtomobil: E39 540i & E24 635CSI

#26

Mehatronike, a to so na kilo neke zadeve? A fuč, to se tko pokvarijo al kaj, pregorijo? :zmeden

 

Pa ravno ti, ki si se leta in leta meni posmehoval, da se igram s kroglicami... E, moj Jeremija, ljubila te majka! :kisshand

Itak, greš k mesarju in zahtevaš kilo mehatronike. Kaj si ti mislil?

 

Če si se igral s kroglicami se kaj dosti od tega nisi naučil, če praviš da si peljal svoje kroglice nazadnje obnovit v D. Je torej to enostavno ali ne?


If I had the money I would have a mid-life-crisis.

Prikaži več možnosti


blackberet
blackberet

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 9 291
  • Avtomobil: Tisto kar vozi sam Bog

#27

A
Kaj bi ti obnovil plato?
Imam eno viška od prejšnjega menjalnika pa se jo lahko porihta.

Lahko ti pomagam z kakšnim nasvetom, obnavljam/popravljam drugim pa ne več ker dokler to delam zase mi je to kot nekakšen hobi in delam z veseljem.

 

Če imaš od prejšnjega menjalnika potem si zmagal ker si lahko vzameš čas pa sestavljaš 1 mesec,preberi literaturo za dotični valve body. Saj ni nobena znanstvena fantastika samo natančen moraš biti ter vse zložiti na pravo mesto.

 

Kdor ima idejo VB rezkat s kakim rezkarjem naj se ga drži čim dlje proč od menjalnika. VB se očisti in to je to da bi karkoli rezkal in povrtaval s svedri moraš biti malo čuden ali pa še eden od pocarjev. (Obrabe kanalov ni da bi se frezalo obrabijo se same kroglice, tesnila ki se menjajo.)

Vse ostalo je potrošni material in se dobi prav tako direkt od ZF ali kogarkoli pač je menjalnik v kitu. Če pa ne v mačehi evropi (ki nas nateguje kot opice) pa iz ZF ZDA. V kitih so običajno tudi najnovejši popravki (če ne kupiš star kit) in updateane vzmeti, bati, ipd.

Za samo popravilo je potrebno pač veliko časa in natančnosti, logično. Ker na teli gornji fotki še zdaleč ni vse oziroma je del VB kita, so pa zraven še solenoidi in pritekline ki niso del normalnega kita samega VB. Pridejo še tesnila plošč, manjša tesnila kanalov. Vse skupaj je sestavljanka po kosovnici, veliko tesnil je po barvni shemi in je treba pravilno sestavit.

Ja, je po svoje logično in enostavno. Po drugi strani pa niti približno ni "enostavno" in se z razlogom splača razmisli o tem, da daš komu naredit, ker če zmontiraš zadevo, ki ne bo delovala pravilno boš lahko prišel v situacijo ko bo avtomat hkrati probal pognat več prestav in bo škode še za x4 ali večji faktor. V tem pogledu je edini problem to, da jaz tega nebi pri nas nikomur dajal, če nebi sam delal sebi.

 

:wtf

Ma to je verjetno mislil kakšen nastavek za pucanje,jaz to prvič slišim tako bedarijo. Sliko sem jaz nalepil prvo katero sem našel,nisem šel preverjat če je vse kar rabiš vendar kakor gledam bi moralo za ta valve body biti kar vse. Tesnilo je tudi(tista sredinska plata) samo se ti zdi čudno ker tastari menjalniki imajo papirnato.Solenoidov se pa res ne rabi.

 

Z @octopus-om sva kar predebatirala o teh menjalnikih ter naredila doktorate tako da za njega vem da razume zadevo.

 

Drugače pa ni "nič posebnega" tole obnovit čas si moraš vzeti in zložiti vse kot je treba. Zase vem, da ga ni strokovnjaka da bi boljše naredit oz. da bi mu zaupal kakor lahko samo samemu sebi. Dobro je to ker oni imajo napravo za testiranje vakumov itd. ampak tudi brez nje se da vse narediti. Ni pa vsak za to tako da če nekdo ni siguren v sebe in svoje znanje naj to da obnoviti podjetju ki se z tem ukvarja.



Urejal blackberet, 05.07.2017, 22:33.

:bmw V8  :bmw
 

Prikaži več možnosti
    • Warden je všeč


Octopus
Octopus

    Licence to rust

  • Uporabnik
  • Sporočil: 6 444
  • Lokacija: Podalpska dežela
  • Avtomobil: E34touringVR12, T3 SYNCRO

#28

Jaz sem o VB in povezani problematiki na 5HP30 trobil na forumu že preko 7 let nazaj, ko sem kit zase naročil iz ZDA, pa se mi je še do nedavnega marsikdo posmehoval češ da pol centimetrska kroglica ne more bit vzrok za generalno okvaro celega menjalnika ki premore 500+Nm navora. Kljub temu da sem večkrat nalepil uradno potrdilo od ZF da je bila to konstrukcijska napaka omenjenega menjalnika.

 

Najbolj smiselno je kot je rekel Blackberet, če imaš dva identična menjalnika pa sploh ni za razmišljat. Poglej na tablico menjalnika. Vzemi ven VB, stoči olje, zapakiraj neprodušno v folijo in v škatlo. Kontaktiraj tegale brkota tukaj ki mu je ime Carl Jorg Sagert, še na mail ti bo striček odpisal. Tip je bilija ZF menjalnikov.

https://www.zf.com/c...d_dortmund.html

 

Vprašaj koliko računajo obnovo in jim pošlji.

Bolje kot to narejeno ne boš dobil.

Potem pa le premenjaj v svoj menjalnik in si ta del obnovil. Če je v njem težava.

Če hočeš pa avto imet ali greš kam tja na pot pa jim odnesi cel avto. Imajo dvigala, delavnico, in ti po dogovorjenem temrinu lahko v roku dopoldneva porihtajo VB in zmontirajo, preizkusijo. Boljše za ZF menjalnik ne najdeš.

 

Če si se igral s kroglicami se kaj dosti od tega nisi naučil, če praviš da si peljal svoje kroglice nazadnje obnovit v D. Je torej to enostavno ali ne?

Če me hočeš drkat za začetek vsaj preberi kaj sem odpeljal- in odpeljal sem ročni menjalnik dragi moj Jeremija ki nima veze z BMW. Si že pogorel. :nana Ni enostavno ni pa vesoljska znanost. Vsekakor pa ni za povprečnega pocarja še najmanj pa za nekoga, ki študira v katero smer se ura vrti. :ok2


Prikaži več možnosti
    • rockson in Warden uporabnikom je všeč to sporočilo


blackberet
blackberet

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 9 291
  • Avtomobil: Tisto kar vozi sam Bog

#29

Jaz sem o VB in povezani problematiki na 5HP30 trobil na forumu že preko 7 let nazaj, ko sem kit zase naročil iz ZDA, pa se mi je še do nedavnega marsikdo posmehoval češ da pol centimetrska kroglica ne more bit vzrok za generalno okvaro celega menjalnika ki premore 500+Nm navora. Kljub temu da sem večkrat nalepil uradno potrdilo od ZF da je bila to konstrukcijska napaka omenjenega menjalnika.

 

Najbolj smiselno je kot je rekel Blackberet, če imaš dva identična menjalnika pa sploh ni za razmišljat. Poglej na tablico menjalnika. Vzemi ven VB, stoči olje, zapakiraj neprodušno v folijo in v škatlo. Kontaktiraj tegale brkota tukaj ki mu je ime Carl Jorg Sagert, še na mail ti bo striček odpisal. Tip je bilija ZF menjalnikov.

https://www.zf.com/c...d_dortmund.html

 

Vprašaj koliko računajo obnovo in jim pošlji.

Bolje kot to narejeno ne boš dobil.

Potem pa le premenjaj v svoj menjalnik in si ta del obnovil. Če je v njem težava.

Če hočeš pa avto imet ali greš kam tja na pot pa jim odnesi cel avto. Imajo dvigala, delavnico, in ti po dogovorjenem temrinu lahko v roku dopoldneva porihtajo VB in zmontirajo, preizkusijo. Boljše za ZF menjalnik ne najdeš.

 

 

Seveda kroglica katera postane z časoma jajčasta uniči menjalnik saj uhaja mimo nje in luknje katero bi morala zapreti olje ter se ustvarja pritisk tam kjer se nebi smel. In za vsa butanja in grdo prestavljanje so krive te kroglice in vse pritekline v valve body-ju katere se obrabijo ter puščajo olje namesto da bi tesnilo ter zapiralo in odpiralo kanale.

 

Mislim da nimaš kaj premišljati ampak naredi tako kot ti je @octopus napisal in pošlji VB v DE. To so pravi fantje kjer so specializirani za ZF, ne pa neki popoldanski s.p.-ji. Pa ko boš kontaktiral in izvedel ceno jo prosim deli z nami,ker me zanima če se sploh cenovno splača odpirati sam ali je boljše poslati gor.


:bmw V8  :bmw
 

Prikaži več možnosti
    • Warden je všeč


Jerry
Jerry
  • Uporabnik
  • Sporočil: 66 437
  • Lokacija: močvirje
  • Avtomobil: E39 540i & E24 635CSI

#30

Nočem te drkat, sem se pa skoraj uscal od smeha, ko sem prebral da si dol peljal ročni menjalnik - ROFL

 

Me pa res zanima če bo tale striček kaj zrihtal, držim pesti da bo res.


If I had the money I would have a mid-life-crisis.

Prikaži več možnosti


Octopus
Octopus

    Licence to rust

  • Uporabnik
  • Sporočil: 6 444
  • Lokacija: Podalpska dežela
  • Avtomobil: E34touringVR12, T3 SYNCRO

#31

Seveda si se uscal, če sploh nimaš pojma o čem se gre, potem pa lulaš in kakaš ter uničuješ forum. Smejiš se lahko le, če nimaš pojma in sam sebi. Pa spet obračaš, kao si se uscal ko si prebral ročni menjalnik, a prej si se mi smejal o kroglicah, da se nisem nič naučil- pa jih ročni sploh nima v takem smislu- skratka prebral nisi nič. Kakaš in kakaš. :)  A kdo bi ti zameril, za luč v stanovanju rabiš štromarja, kako bi pol sploh vedel za kaj in o čem se gre+ o kakem menjalniku in njegovih specifikah... Eh, Jerry...tale striček je zate sam bog!

No saj nima veze s tabo priti na kraj je itak Don Kihotovstvo, v svoji biti siv okej, a zares tehnične debate niso zate, tako to je. Me pa moraš zasmešit, da ti slučajno ne upade nek "ugled" pri nerazgledanih, saj veš, da vem. Božornoboserna!

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Blackberet, išči temo kjer jih je šlo več z e38 na trip do Dortmunda, je bila večkrat objavljena kakih 7 let nazaj, še video še vedno visi na jutubu. Na bimmerforumu so vse fotke padle dol. Dokumentirano je vse s ceno vred, poseg je bil jebeno zastonj, toliko kot sam kit. Je pa to precej časa nazaj. Sagert obvlada sam mi je v par mailih dal več uporabnih nasvetov kot kdorkoli od ostalih menjalnik profijev.

Evo, sem ti našel, tip je plačal 354€ malo več kot te pride OE olje!! In to Rebuild VB, delo, poseg, olje.... Da greš sam delat prideš že z materialom preko 500€ kje je šele samo jebanje, prostor....pa pozabi na garancijo, če sam kaj zajebeš boš lahko zmlel menjalnik. Pomoje lahko prideš z vsem pod jurja- pošiljanje VB, njihov servis, pošiljanje nazaj, vgradnja- in se ti bolj splača nekomu dat, sam delaš kvečjem če te res veseli in zanima in si lahko privoščiš zajeb celega menjalnika ali pa že samega rezervnega dela, če ga nepravilno sestaviš. Lahko še prehitro kako tesnilo stisneš napačno ko je treba vse fedre staknit skupaj in zvijačit.

 

https://www.bimmerfo...IGHT-here!-LONG

 

 


Prikaži več možnosti


Jerry
Jerry
  • Uporabnik
  • Sporočil: 66 437
  • Lokacija: močvirje
  • Avtomobil: E39 540i & E24 635CSI

#32

Hobotnica sorry ampak ne da se mi s tabo prerekat, enostavno nisi pravi človek za to. Lepo da si naštudiral menjalnike, pohvalno. Zdaj se spomnim tiste teme pred leti ja, zajebal sem jaz, sem se šele zdaj spomnil katere kroglice si mislil. Jebat ga, si pač smešen in se že ob pogledu na tvoj avatar začnem hihitat, ko kaj od tebe preberem se pa že po tleh valjam od smeha. Saj veš kako je z vami humoristi, tebi pomojem še žena pred matičarjem ne bo verjela da misliš resno, ko boš rekel "Da". No hard feelings, bro :D


If I had the money I would have a mid-life-crisis.

Prikaži več možnosti


blackberet
blackberet

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 9 291
  • Avtomobil: Tisto kar vozi sam Bog

#33

Če je pa tako oz. so cene(z delom toliko ali pa manj kot je vreden kit) potem pa se sploh ne splača ga niti taknit ampak samo lepo gor poslat.


:bmw V8  :bmw
 

Prikaži več možnosti


Jerry
Jerry
  • Uporabnik
  • Sporočil: 66 437
  • Lokacija: močvirje
  • Avtomobil: E39 540i & E24 635CSI

#34

Če je pa tako oz. so cene(z delom toliko ali pa manj kot je vreden kit) potem pa se sploh ne splača ga niti taknit ampak samo lepo gor poslat.

Tako je, to je zastonj.


If I had the money I would have a mid-life-crisis.

Prikaži več možnosti


Octopus
Octopus

    Licence to rust

  • Uporabnik
  • Sporočil: 6 444
  • Lokacija: Podalpska dežela
  • Avtomobil: E34touringVR12, T3 SYNCRO

#35

Tudi če te jurja pride je še vedno poceni, to sploh ni nikakršne računice. Poceni če želiš imeti delujoč avto. Ni pa poceni glede na to, koliko ljudje cenijo in trg ta vozila. + samo (ne)delovanje VB se kaže v mnogo rečeh, posledica je pa vedno napačno delovanje avtomata, torej zapoznelo, počasno delovanje, oklevanje. In potem se najdejo te miti kako je ta menjalnik drek in nevemkaj in sam avto ne gre nikamor. V bistvu pa je delujoče avtomat slabo sekundo do 100kmh počasnejši od ročnega v nekih idealnih tovarniških razmerah in je daleč od počasnega, če vzamemo v obzir čas v katerem je bil narejen. Problem je, da delujočih avtomatov ni, vsaj ne kot se zagre. Imel sem priliko vozit črnega 540iTA, sem pisal o njem na forumu leta nazaj, ki je imel pri kao 160.000 ali koliko tako zjeban avtomat da me je v krožišču pri domžalah dobesedno prehitela po notranjem pasu petka, Renault Campus 5. Je še opisan ta dogodek, nisem mogel verjet. Ko si prestavil v R je avto treščil ko konj in vlekel je ko mrtvo kljuse. Je Mehman priča da je zdrav M43 518 bil kasneje bolj odziven od 540i, ne moreš verjet.

 

Sam rebuild kit je hitro preko 250€- pri nas jih za določene menjalnike ni, rabiš naročat od ZF USA. Torej 200€ približno kit + poštnina davek in carina. Potem rabiš še olje ki spet ni poceni, vsaj za 5hp30 ne. + filter, tesnilo ipd. Skratka prehitro si na 600€ za sam material. Kje je potem šele zajebavanje s samim razdiranjem, podiranjem, čiščenjem sestavljanjem razstavljanjem. 5hp30 + wandler tehta 100+ kil! Potem so še kake malenkosti ki jih smai kupiš vnaprej in jih po možnosti ne rbaiš- jaz sem preventivno kupil vse vijake karterja ker so vsi amerikanosi jamrali kako se lomijo, na koncu nisem niti enega opraskal, stali so pa preko 65€.

Da sploh ne primerjamo professionalno narejene storitve kjer vse razdrejo dajo v "pralni stroj", sestavijo, testirajo, dobiš garancijo nimaš kaj zajebat. Ajde stane te še kakih 300€ pot, ampak je lahko izlet in zanimivo.

Medtem ko pa sam delaš pa lahko konkretno zajebeš čisto po nesreči, niti ne veš kako more izgledat obraba in specifika- niti približno tako ne, kot nekdo, ki celo življenje popravlja izključno le take menjalnike in takoj ve kaj gleda. Če si sam pač nekaj študiraš in napol ugibaš.

Sam delaš, če si fanatik in imaš veselje do tega. Sam si naredil, veš kako dela, veš kako je bilo narejeno. Izključno to. Stokrat bolje kot večina lokalnih "mojstrov".

 

Pa še mimogrede kroglice ne postanejo "jajčaste" saj niso iz mehkega materiala. Obrabijo se po celotni površini ker se kotalijo in zaradi nepravega materiala v 5HP30 se manjša njihov premer, skratka celotna površina in postanejo manjše. To se začne opazno po delovanju dogajat približno od 150.000 prevoženih kilometrov dalje- je zelo odvisno od načina vožnje- vklapljanje vzvratne prestave. Poleg samega menjavanja olja, ki je bil pri teh menjalnikih "lifetime". Lahko odpove pri 160k lahko pri 350k ali več.

 

5HP30%20check%20ball%20sizes-new%20vs%20

 

Ta razlika je res majhna, vseeno pa dovolj velika, da ko pod pritiskom bi morala tesniti svoj kanal, majhne količine olja uhajajo mimo in zadeva ne tesni kot bi bilo treba. Potem pride do anomalij, da nimaš moči v določenih prestavah, začetki se kažejo v zapoznelem vklopu vzvratne prestave. Potem se pa zadeva le stopnjuje in končni rezultat pride do hkratnega vklopa večih prestav in posledično okvare konkretnega sklopa menjalnika. Da, vse zaradi enega plastičnega koščka par milimetrov. Tako to je, veriga drži toliko, kot njen najšibkejši člen.

Zadevo se s preprostim testom na tem menjalniku ob delujočem motorju in voznem avtomobilu da testirat če si zelo pozoren. So pa podvrženi temu VSI 5hp30 menjalniki, uradni ZF statement.

 

Ostali menjalniki imajo svojo specifiko- v svoji osnovi pa je VB in princip delovanja enak, zato sem tudi napisal v temo e e60.

 

Aja še to, najbolj zlato pravilo vseh teh reči je pa, da ko se začnejo težave, takoj išči pomoč in to najbolj kvalitetno, ne "lokalnega profija", ki itak ve v čem je problem, potem pa niti ne ve katero olje bi dal notri. Nehaš vozit avto, iščeš rešitev. Takrat je popravilo najcenejše možno. (Razen če imaš v garaži rezerven menjalnik v boljšem stanju in ti je vseeno če tega uničiš in ostaneš na cesti.) Ja, saj vem, "amak saj se ne vozim veliko, mogoče bo nehalo, to je samo zadnjič naredil in bla bla bla". Tako to je, taka vozila niso bila nikoli poceni in zdaj je popravilo najcenejše. Odlašanje, prelaganje in vse ostalo vodi le po hitrem postopku v večje in posledično dražje težave. Se tega vsi težko držimo, a je najboljša možna rešitev.


Prikaži več možnosti
    • Nixxon, Jerry, Mat xxl in 4 ostalim je všeč


Nixxon
Nixxon

    Tajnik BMW avto kluba Slo

  • Globalni moderator
  • Sporočil: 56 058
  • Lokacija: Vrhnika
  • Avtomobil: Rdeča raketa

#36

Kaj je VB?
Objavljena slika
Jože, počivaj v miru. Hvala za vse.
Prikaži več možnosti


Octopus
Octopus

    Licence to rust

  • Uporabnik
  • Sporočil: 6 444
  • Lokacija: Podalpska dežela
  • Avtomobil: E34touringVR12, T3 SYNCRO

#37

Valve Body- VB- skratka te "možgani" gor na sliki, kanali po katerih se laično rečeno "peljejo kroglice" in potuje olje ter ga usmerjajo "bati". Tako zelo po češko razloženo, nisem mehanik. Na tem forumu se je v zadnjem času pojavil nek hud za*eban izraz "mehatronika", ki sicer v osnovi beseda označuje elektronsko/mehansko/računalniki sklop, skratka ta mehanski del in zraven še solenoide in njihovo krmiljenje. Peters vem da je opisoval to v svoji temi kot "ventili" ipd. Oboje je sicer po svoje pravilno.

 

Tukaj imaš še kar ok video, ki čisto na easy razloži sam smisel in dobiš feeling kako to zgleda:


Prikaži več možnosti
    • Nixxon, blackberet in zaxxon uporabnikom je všeč to sporočilo


MihaK3
MihaK3

    Novinec

  • Uporabnik
  • Sporočil: 628
  • Lokacija: Ljubljana

#38

Tako to je, taka vozila niso bila nikoli poceni in zdaj je popravilo najcenejše. Odlašanje, prelaganje in vse ostalo vodi le po hitrem postopku v večje in posledično dražje težave. Se tega vsi težko držimo, a je najboljša možna rešitev.

Pa saj avtomatski menjalniki v kateremkoli avtu niso poceni, ko kaj odpove, niti v malih mestnih jajčkih + dostikrat je še precej težje dobiti rabljenega, ker jih je bilo takih zelo malo. Edino čisto nov bo tak avtomat načeloma precej cenejši od tistih sparjenih z velikimi motorji.


Prikaži več možnosti


Octopus
Octopus

    Licence to rust

  • Uporabnik
  • Sporočil: 6 444
  • Lokacija: Podalpska dežela
  • Avtomobil: E34touringVR12, T3 SYNCRO

#39

To itak, sem mislil, da je samoumevno. Komentar je bil namenjen na celotno stanje vozila, predvsem na tiste večne forumske fame, kako je to vse bulletproof in zdrži cele veke vekov. A E3X generacije so že presegle dve desetletji zoba časa in prav toliko (ne)vestnih lastnikov, poleg obdobja, ko so bile nabavne cene celega avta nižje od konkretnega servisa. Potem pa ko obnova menjalnika stane 4.000€ (ali pa kvalitetno podvozje par jurjev) za vozilo, ki je vredno jurja- pa še to le za nekega čudaka- potem se pa začnejo debate, kako je "drago". Ja ne ni, če je bil cel avto 80 jurjev nov, je 5 jurjev kaplja v morje.

Pa ne le avtomatski menjalniki, saj ročni niso tako nedolžni, le da se to ne omenja na veliko, ker ko avtomatski menjalnik noče v prestavo je pač jeba in avto obleži na dvorišču in hitro se ga začne trgat narazen. Hudičev menjalnik! Medtem ko za ročnega pa se lahko pod lokalnim kozolcem pogruntajo neke zasilne rešitve, se ga na silo tlači v prestavo, škrtajo sinhroni ali kake podobne fore- "hej, saj vse normalno dela!". In ko smo že pri 5HP30 aka. M60+- scena, je ročna alternativa famozni Getrag 420G, ki je prav tako zanesljiv menjalnik in vzdržljiv- a ima prav tako svoje fore na dolgi rok (in zlorabe), sinhroni prve prestave ipd. Tam je pa še slabše ker je še težje z rezervnimi deli, menjalnikov je vse manj, cena jim gre gor in voila pa smo tam. Ampak to je že druga zgodba.


Prikaži več možnosti
    • tipmisle je všeč


blackberet
blackberet

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 9 291
  • Avtomobil: Tisto kar vozi sam Bog

#40

Ubistvu so kroglice nalašč tako narejene ,da ne uničujejo kanalov. Ker vem za primer "majstora" menjalnikov ko je dal železne/jeklene kroglice ustreznega premera od ležajev,saj nekaj časa je delalo dokler ni uničilo kanalov(VB je aluminijast).

Nič ni večno.

 

Kar je problem samo če ti menjalnik crkne ker ne moreš iti z avtom v DE,ampak tudi to se da rešiti ga odmontiraš in pošlješ.



Urejal blackberet, 07.07.2017, 13:59.

:bmw V8  :bmw
 

Prikaži več možnosti




-->
BMWslo je zasebna spletna stran in ni v povezavi s podjetjem BMW AG.
Obiščite uradno stran BMW Slovenija.
BMW je registrirana blagovna znamka podjetja BMW AG.
BMWslo.com © 2001-2018. Vse pravice pridržane.