Skoči na vsebino

 

N47 verige - do kdaj so težave?

* * * * * 1 glasov

  • Prijavi se za objavo odgovora
263 odgovorov v temi
Borut_P
Borut_P

    BMW ljubitelj

  • Uporabnik
  • Sporočil: 611
  • Lokacija: Ljubljana
  • Avtomobil: službeni Passat

#21

Kam nameravaš dat izmerit mi pa nisi odgovoril, ker tudi mene zanima ta "poseg" na svojem.
Kolegici jo je namreč na enaki mašini moji strgalo brez vsakega opozorila pri 150kkm.
(Če še ne veš, in si se zato izognil odgovoru, se oproščam za ponovno vprašanje)


Servisiram na A-Cosmos tak da bom tam vprasal
Prikaži več možnosti
    • Warden je všeč


Jani
Jani

    BMWslo.comoholik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 360
  • Lokacija: Ljubljana
  • Avtomobil: F11-525d, E85-2.5i

#22

Meni jo je pomeril Molk. To ti vzame dobro uro in cca 120 EUR.

Za ta denar je zamenjal se napenjalec.

Pomeril je le zgornjo, ki se po njegovi teoriji najbolj raztegne. Pokazal mi je tudi sliko.

Imam 128000 km in mi je zatrjeval da sem ene 90000 km lahko miren potem pa spet meritev.

No bomo videli :)

Mocno mi je odsvetoval uporabo start/stop ker to slabo vpliva na verigo.

Jaz imam z njim zaenkrat pozitivno izkusnjo.

Pogledal mi je se nekaj drugih malenkosti in vpisal servisno zgodovino v idrive ter poslal pdf servisne zgodovine.
Prikaži več možnosti
    • Warden je všeč


TIN
TIN

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 4 362
  • Lokacija: CELJE
  • Avtomobil: E30,Mpower,Dizelpower....

#23

Meni jo je pomeril Molk. To ti vzame dobro uro in cca 120 EUR.

Za ta denar je zamenjal se napenjalec.

Pomeril je le zgornjo, ki se po njegovi teoriji najbolj raztegne. Pokazal mi je tudi sliko.

Imam 128000 km in mi je zatrjeval da sem ene 90000 km lahko miren potem pa spet meritev.

No bomo videli :)

Mocno mi je odsvetoval uporabo start/stop ker to slabo vpliva na verigo.

Jaz imam z njim zaenkrat pozitivno izkusnjo.

Pogledal mi je se nekaj drugih malenkosti in vpisal servisno zgodovino v idrive ter poslal pdf servisne zgodovine.

to so buče....normalno da ti je izmeril samo zgornjo,ker spodnje se ne da izmerit dokler ne razdreš vsega...

ne morem vrjet da lahko zatrjujejo koliko km bo izdržala,me prav zanima kaj rečejo ko jo vtrga...

Edina 100% rešitev je menjava kompleta !

to je enako kot bi peljal k mehaniku preverit ali je motorno olje že potrebno menjave ali še ne...torej plačljivo vedeževanje...veriga tudi včasih ni raztegnjena pa jo vseeno vtrga,zaradi napake na enem ali več členih...


ʎɐqǝ uo pɹɐoqʎǝʞ ɐ ʎnq ı ǝɯıʇ ʇsɐן ǝɥʇ sı sıɥʇ
Prikaži več možnosti
    • Jure24, sash, Warden in 2 ostalim je všeč


TIN
TIN

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 4 362
  • Lokacija: CELJE
  • Avtomobil: E30,Mpower,Dizelpower....

#24

Zanima me kakšen je postopek izmeritev verige? Mehanik mora odpreti pokrov motorja in še kaj?

 

@Jerry: To kar praviš, verjetno ni samo pri Bmw-jih? Najbrž se dogaja tudi pri drugih znamkah avtomobila ane?

postopek je enostaven,odvije se zgorni hydro napenjalc in se notri privije orodje katero pokaže koliko je veriga predolga,ampak to vseekakor ni 100 odstotni pokazatelj,ker je veriga lahko tudi v toleranci,pa jo vseeno vtrga,poleg tega se spodnje verige ne da izmerit....

to je pač ena od rešitev da mehanik nekaj pokasira tudi od stranke katera nima denarja oz ni pripravljena plačati komplet menjave,ogromno primerov pa obstaja kjer se je ta postopek izkazal za brezpredmetnega ko je strgalo verigo...in potem sledi dolgi nos in kup pregovarjanj,kdo kaj kje zakaj....


ʎɐqǝ uo pɹɐoqʎǝʞ ɐ ʎnq ı ǝɯıʇ ʇsɐן ǝɥʇ sı sıɥʇ
Prikaži več možnosti
    • Warden in Colt uporabnikom je všeč to sporočilo


Colt
Colt

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 1 127
  • Lokacija: Maribor

#25

Pa ponavadi je tako da ima večina pozitivno izkušnjo s tistim kateri mu pove "dobre" novice. Torej da bo ketna zdržala nadaljnih 100 000km in potem lastnik lažje spi ponoči...  :-D


Prikaži več možnosti
    • TIN je všeč


blackberet
blackberet

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 9 291
  • Avtomobil: Tisto kar vozi sam Bog

#26

Da se nebo delalo znanosti ter da bodo razumeli tudi laiki kakšno je orodje ter kako se izmeri raztezek verige.

pic03.jpg

pic04.jpg


:bmw V8  :bmw
 

Prikaži več možnosti


Jerry
Jerry
  • Uporabnik
  • Sporočil: 66 415
  • Lokacija: močvirje
  • Avtomobil: E39 540i & E24 635CSI

#27

@Jerry: To kar praviš, verjetno ni samo pri Bmw-jih? Najbrž se dogaja tudi pri drugih znamkah avtomobila ane?

Tudi, ampak ne povsod enako. Določene znamke imajo na uradnih servisih zelo dobre mehanike, le BMW-ju to nekako ne uspeva. Zadnji BMW servis v SLO (še iz časov bivše Juge) kjer so imeli vrhunske izšolane mehanike in kjer vajencev niso pustili blizu k zahtevnejšim projektom dokler niso res obvladali (pa tudi niso se mehaniki takrat tako pogosto selili od ene znamke k drugi, tako kot danes, kar dosti šteje), je bil bivši Tehnounion. Že res da je imel ta servis druge probleme, so pa znali poskrbet za to da so svoje mehanike vrhunsko izšolali in predvsem za to, da so potem pri njih tudi ostali. Mehanik (pa tudi klepar, štromar) ki 30 let dela samo na eni znamki bo svoje delo opravil čisto drugače kot nekdo, ki na vsaki 2 ali 3 leta zamenja znamko. Danes je polno takih, vprašam ga kje je prej delal, pa pravi mercedes, še pred tem reno ali opel... potem pa takemu zaupaj da bo rešil nek kompleksen problem ki je specifičen za znamko - hvala lepa!  :nono  :blackeye


If I had the money I would have a mid-life-crisis.

Prikaži več možnosti


Iztok Z.
Iztok Z.

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 20 717
  • Lokacija: EMONA
  • Avtomobil: BMW x

#28

Zanima me kakšen je postopek izmeritev verige? Mehanik mora odpreti pokrov motorja in še kaj?

Jaz bi to poizkusil izmerit z dvokanalnim osciloskopom kot sem to počel na strojih v industriji, ko bi hkrati gledal signal senzorja odmične in glavne gredi.

 

Če veriga ni raztegnjena sta impulza obeh senzorjev v vseh območjih obratov usklajena/sinhrona (seveda v razmerju 1:2) brez zamikov. Če se pojavijo nihajoči zamiki pa je to 100% znak raztegnjene verige.

 

Me res zanima kaj na tak način meritve pravita Mihold ali Schumi?


Don't drive faster than your angel can fly...¯\_(ツ)_/¯

Prikaži več možnosti
    • Warden je všeč


Warden
Warden

    Big Brother

  • Uporabnik
  • Sporočil: 8 535
  • Lokacija: Krasinec
  • Avtomobil: X3, E39 se prodaja

#29

... Me res zanima kaj na tak način meritve pravita Mihold ali Schumi?

... ali naš silvestrovec Eddy!

 


Objavljena slika
BeMyWings
LP
Prikaži več možnosti


Jerry
Jerry
  • Uporabnik
  • Sporočil: 66 415
  • Lokacija: močvirje
  • Avtomobil: E39 540i & E24 635CSI

#30

Pomojem ni slaba ideja, moral bi samo s poskusi določit odvisnost velikosti zamikov in raztezka verige. Ko bi imel enkrat ta razmerja določena, bi lahko s precejšnjo natančnostjo določil raztezek brez mehanskega posega v motor.


If I had the money I would have a mid-life-crisis.

Prikaži več možnosti
    • trs je všeč


trs
trs

    Začetnik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 6
  • Lokacija: bela krajina
  • Avtomobil: 318 is

#31

Pomojem ni slaba ideja, moral bi samo s poskusi določit odvisnost velikosti zamikov in raztezka verige. Ko bi imel enkrat ta razmerja določena, bi lahko s precejšnjo natančnostjo določil raztezek brez mehanskega posega v motor.

hmm, zanimivo !


Prikaži več možnosti


TribesMan
TribesMan

    Začetnik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 739
  • Lokacija: Dolenjska
  • Avtomobil: F31 320d

#32

Za to verjetno ne rabiš niti osciloskopa, ker ima vsak spodoben ECU v diagnostiki opcijo da ti kaže kakšna je razlika v "kotu" med glavno in odmično gredjo.


Prikaži več možnosti


TIN
TIN

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 4 362
  • Lokacija: CELJE
  • Avtomobil: E30,Mpower,Dizelpower....

#33

saj tudi če je veriga raztegnjena naj nebi prihajalo do odstopanj med senzorjima,itak so samo napenjalci bolj odprti,sploh pa tako majhnih zamikov diagnostika ne zazna...

po tej logiki bi motor z iztrošeno verigo letel iz faze.kar pa ni res.


ʎɐqǝ uo pɹɐoqʎǝʞ ɐ ʎnq ı ǝɯıʇ ʇsɐן ǝɥʇ sı sıɥʇ
Prikaži več možnosti
    • Nixxon in dragan klep uporabnikom je všeč to sporočilo


PocesnkII
PocesnkII

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 4 126
  • Lokacija: Delavnica
  • Avtomobil: MB W166 Brabus

#34

meni je že nekaj časa nazaj prišlo na uho, da se veriga meri z testerjem, povsej verjetnosti podobno kot je opisal iztok, zdej če je temu res tako, bo pa kdo iz zvenečih ime veliki bmw servisov povedal. Saj na klasičen način kot je napisano zgoraj naj bi bilo preveč balkansko in se je dalo hitro malo pogoljufati za novo verigo,....


saj tudi če je veriga raztegnjena naj nebi prihajalo do odstopanj med senzorjima,itak so samo napenjalci bolj odprti,sploh pa tako majhnih zamikov diagnostika ne zazna...

po tej logiki bi motor z iztrošeno verigo letel iz faze.kar pa ni res.

z iztrošeno verigo leti motor iz faze, saj prihaja do zamikov, ki jih potem račinalnik poskuša kompezirati oz odpravljati,... Dost podobna scena je pri vag sceni kjer se pojavlja raztegnjen jermen, in prihaja to težjih užigov na začetku in tudi ko greš potem fazo gledati se pozna da je izven nje tudi za 3/4 zoba (ekstremni primeri)



Urejal PocesnkII, 26.12.2017, 16:13.

Prikaži več možnosti


bobo69
bobo69

    Začetnik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 196
  • Lokacija: Notranjska
  • Avtomobil: AR 156 V6

#35

Ko je pri bencinskih alfah 159 raztegnilo verigo se je prižgala lučka za motor, nato pa je šel avto v "safe mode", do servisa. Da pa bi jo komu utrgalo pa nisem slišal
Prikaži več možnosti


Jerry
Jerry
  • Uporabnik
  • Sporočil: 66 415
  • Lokacija: močvirje
  • Avtomobil: E39 540i & E24 635CSI

#36

saj tudi če je veriga raztegnjena naj nebi prihajalo do odstopanj med senzorjima,itak so samo napenjalci bolj odprti,sploh pa tako majhnih zamikov diagnostika ne zazna...

po tej logiki bi motor z iztrošeno verigo letel iz faze.kar pa ni res.

Dejansko se lahko preko senzorjev raztezek meri šele po tistem, ko napenjalec ne zmore več pokompenzirat celega raztezka in veriga začne opletat. S tem načeloma nebi bilo nič narobe če bi poznali karakteristiko (hod) napenjalca, je pa problem ker se v te motorje vgrajujejo različni napenjalci ki nimajo enakih karakteristik, tako da na koncu spet ne veš pri čem si. 


If I had the money I would have a mid-life-crisis.

Prikaži več možnosti


Jerry
Jerry
  • Uporabnik
  • Sporočil: 66 415
  • Lokacija: močvirje
  • Avtomobil: E39 540i & E24 635CSI

#37

Ko je pri bencinskih alfah 159 raztegnilo verigo se je prižgala lučka za motor, nato pa je šel avto v "safe mode", do servisa. Da pa bi jo komu utrgalo pa nisem slišal

Pri še starejših motorjih (brez lučke in safe moda in brez pametne elektronike za kompenziranje raztezka verige) se je, ko se je veriga raztegnila, začelo dogajat bodisi da je motor slabše prižigal, bodisi da ni hotel ugasnit. Spomnim se primera ki sem ga imel na SAAB-u 900 letnika '87 (stari tip motorja brez elektronike z velikim številom prevoženih km), ko je bil avto segret in si ga ugasnil, je še kar laufal, včasih tudi od 15 do 20 sekund. Smešen občutek ko si potegnil ključ ven, avto je pa še kar delal :D Seveda zaradi dobre konstrukcije motorja tudi tam verige ni nikoli utrgalo, pa še do raztezka je prihajalo zelo redko, pri res velikih kilometražah  :ok


If I had the money I would have a mid-life-crisis.

Prikaži več možnosti


m5man
m5man

    Začetnik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 10
  • Lokacija: doma
  • Avtomobil: bmw

#38

Da ne bo preveč vprašanj in predolga tema glede meritev raztega ali zvoka pri N47x motorjih. Bom podal nekaj dejstev iz prve roke.

1. zvok verige je problem, če je veriga raztegnjena in plapola po vodilih ali pa so vgrajena še stara spodnja vodila (do 8/2013) in so le ta narebrena. Če je veriga raztegnjena je to problem, da jo utrga, če so vodila stare verzije in veriga ni raztegnjena je to problem komforta in je še ne bo utrgalo. Zvok verige se lahko pomeri z testerjem, predvsem bi to lahko vedeli tisti, ki imate črne verzije ISTE Reinhold, da so taka tudi navodila, seveda je pri tem potrebna posebna sonda za meritev. Da ne bo nesporazuma, s tem pomerimo samo frekvenco in BMW ugotovi, ali je ta zvok še po standardu BMWja ali ne in s tem ne pomerimo faznega zamika motorja ali raztega verige.

2. razteg verige je problem, kjer sel lahko zgodi večja okvara motorja. Ker je zgornja veriga veliko tanjša kot spodnja, je le to vedno utrgalo pred spodnjo, saj se tudi veliko hitreje raztegnje. Razen v primerih, da je bila zamenjana v preteklosti samo zgornja veriga, spodna pa ne, po tem lahko seveda kasneje spodnja prej poči kot zgornja. Skratka to meritev lahko opravimo tako kot je že prej nekdo opisal z merilnim orodjem. Tudi ta postopek je lepo opisan v testerju, samo prebrati ga je potrebno. Prav tako je potrebno merilno orodje, in sicer zgornji hidravlični napenjalec zgornje verige se demontira in montira merilno orodje. Mehanik z prakso bo že pri vijačenju orodja vedel kakšna je kriza z raztegom, saj bo merilno orodje privijačil z lahkoto ali pa težko.Na samem orodju je del, kjer se pomeri, koliko se je orodje pogreznilo v motor, v testerju pa so sledeči scenariji kaj lahko namerimo:


Prikaži več možnosti


m5man
m5man

    Začetnik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 10
  • Lokacija: doma
  • Avtomobil: bmw

#39

A. meritev kaže +1mm (pri novi verigi namerimo +4mm) - odgovor testerja zamenjaj napenjalec in zgornja veriga je OK

B. meritev kaže +/- 0mm zamenjan napenjalec - si na meji

C. meritev kaže -1mm ali več, tester pravi izgradi pokrov glave motorja, zamenjan samo zgornjo krmilno verigo in pomeri fazo motorja, če je motor še vedno iz faze za več kot xy vrednost, zamenjan vse verige, če je faza ok, pusti zamenjano zgornjo verigo in sestavi vse skupaj (BMWjeva navodila za popravilo so taka, BMW tudi da garancijo na zamenjane dele)

D. pri izgradnji napenjalca zgornje verige, je napenjalec razpadel na dva dela, tester pravi zamenjaj vse (zato ker je zgornja veriga tako močno raztegnjena, da je napenjalec razpadel, veriga je tolkla po vodilih in lahko tudi vodila počijo).

 

Nova navodila za menjavo verig so drugačna kot stara, kdorkoli jo bo že menjal je dobro da jo menja po novih navodilih, saj se dela nek zamik. Dobro je tudi, da vgradi zadnje verzije delov, ki so na voljo.

 

Iztokova teorija drži vodo in je super ideja, težava je le, da moraš definirati kdaj je motor zadosti iz faze, da padeš v navodila, ki sem ji zgoraj opisal in da pravi čas zamenjaš verigo. Saj se vsak hidravlični napenjalec poda za kar nekaj milimetrov in je normalno da so ti motorji iz faze pri določenih kilometrih. Vsaka veriga se s časom stegne, samo definirati je potrebno za koliko se lahko.

 

In ja, na podlagi meritve raztega zgornje verige lahko oceniš, če je kriza z menjavo ali ne. Če nameriš +2mm in BMWjev tester pravi, da je to ok, je pač OK, če ne verjameš BMWju pač zamenjaš vse skupaj in imaš 2leti garancije na BMW pooblaščenem servisu, ali verjetno 1leto na nepooblaščenem servisu. In 0let pod kozolcem. 

 

Preventiva:

- ne kupit BMWja z N47 motorjem

- menjaj olje na pol intervala

- ne uporabljaj poceni olja ali ponaredka

- ne uporabljaj stop-start programa

- če že menjaš verigo, naj se delo opravi po zadnjih navodilih, ki so na voljo


Prikaži več možnosti
    • Nixxon, BISSON, MIHOLD in 4 ostalim je všeč


damirkos1
damirkos1

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 17 042
  • Lokacija: Ljubljana
  • Avtomobil: new age e39

#40

D. pri izgradnji napenjalca zgornje verige, je napenjalec razpadel na dva dela, tester pravi zamenjaj vse (zato ker je zgornja veriga tako močno raztegnjena, da je napenjalec razpadel, veriga je tolkla po vodilih in lahko tudi vodila počijo).

Takole sem imel jaz. Vodili v karterju, nosilci fejst pozrti od verige. Sam bog je preprecil najhujse. In serviser ki je rekel naj ga ugasnem in ga niti prizgem ne vec konke slišal mrzli vžig (hidravlični sponer se ni bil raztegnjen prvihnpar sekund)

Slisi se kot bi stresel kovance po plehu. Samo par sekund
Boobs is back!
Prikaži več možnosti