A. meritev kaže +1mm (pri novi verigi namerimo +4mm) - odgovor testerja zamenjaj napenjalec in zgornja veriga je OK
B. meritev kaže +/- 0mm zamenjan napenjalec - si na meji
C. meritev kaže -1mm ali več, tester pravi izgradi pokrov glave motorja, zamenjan samo zgornjo krmilno verigo in pomeri fazo motorja, če je motor še vedno iz faze za več kot xy vrednost, zamenjan vse verige, če je faza ok, pusti zamenjano zgornjo verigo in sestavi vse skupaj (BMWjeva navodila za popravilo so taka, BMW tudi da garancijo na zamenjane dele)
D. pri izgradnji napenjalca zgornje verige, je napenjalec razpadel na dva dela, tester pravi zamenjaj vse (zato ker je zgornja veriga tako močno raztegnjena, da je napenjalec razpadel, veriga je tolkla po vodilih in lahko tudi vodila počijo).
Nova navodila za menjavo verig so drugačna kot stara, kdorkoli jo bo že menjal je dobro da jo menja po novih navodilih, saj se dela nek zamik. Dobro je tudi, da vgradi zadnje verzije delov, ki so na voljo.
Iztokova teorija drži vodo in je super ideja, težava je le, da moraš definirati kdaj je motor zadosti iz faze, da padeš v navodila, ki sem ji zgoraj opisal in da pravi čas zamenjaš verigo. Saj se vsak hidravlični napenjalec poda za kar nekaj milimetrov in je normalno da so ti motorji iz faze pri določenih kilometrih. Vsaka veriga se s časom stegne, samo definirati je potrebno za koliko se lahko.
In ja, na podlagi meritve raztega zgornje verige lahko oceniš, če je kriza z menjavo ali ne. Če nameriš +2mm in BMWjev tester pravi, da je to ok, je pač OK, če ne verjameš BMWju pač zamenjaš vse skupaj in imaš 2leti garancije na BMW pooblaščenem servisu, ali verjetno 1leto na nepooblaščenem servisu. In 0let pod kozolcem.
Preventiva:
- ne kupit BMWja z N47 motorjem
- menjaj olje na pol intervala
- ne uporabljaj poceni olja ali ponaredka
- ne uporabljaj stop-start programa
- če že menjaš verigo, naj se delo opravi po zadnjih navodilih, ki so na voljo