Skoči na vsebino

 

N47 verige - do kdaj so težave?

* * * * * 1 glasov

  • Prijavi se za objavo odgovora
263 odgovorov v temi
Jani
Jani

    BMWslo.comoholik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 360
  • Lokacija: Ljubljana
  • Avtomobil: F11-525d, E85-2.5i

#41

postopek je enostaven,odvije se zgorni hydro napenjalc in se notri privije orodje katero pokaže koliko je veriga predolga,ampak to vseekakor ni 100 odstotni pokazatelj,ker je veriga lahko tudi v toleranci,pa jo vseeno vtrga,poleg tega se spodnje verige ne da izmerit....
to je pač ena od rešitev da mehanik nekaj pokasira tudi od stranke katera nima denarja oz ni pripravljena plačati komplet menjave,ogromno primerov pa obstaja kjer se je ta postopek izkazal za brezpredmetnega ko je strgalo verigo...in potem sledi dolgi nos in kup pregovarjanj,kdo kaj kje zakaj....


Koliko % pokazatelj pa je to po tvoje?
Prikaži več možnosti


TIN
TIN

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 4 359
  • Lokacija: CELJE
  • Avtomobil: E30,Mpower,Dizelpower....

#42

Toliko kolikor vrjàmes šlogarci ko ti napoveduje prihodnost...vcasih trofijo.
ʎɐqǝ uo pɹɐoqʎǝʞ ɐ ʎnq ı ǝɯıʇ ʇsɐן ǝɥʇ sı sıɥʇ
Prikaži več možnosti
    • LEO37 je všeč


m5man
m5man

    Začetnik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 10
  • Lokacija: doma
  • Avtomobil: bmw

#43

Jani: verjetno bo ze nekaj na tem ce BMW tako pravi, nova veriga kaze merilno orodje +4mm, 0mm je po BMWju še OK. Garancije na to itak ni, je samo pokazatelj koliko je stegnjena, saj verjetno ti zdravnik tudi ne da garancije če greš danes na pregeld, da jutri ne boš umrl...

 

TIN: po tvojem je treba verigo zamenjati v vsakem primeru, smo da dobiš garancijo? A centralno doma menjaš vsakih 5let, da ti slučajno sredi zime ne bi crknila?

 

Meritev je BMW naredil s tem razlogom, da se ne paničari in da se stranki lahko pove kdaj je čas za menjavo, ter da sami vedo kdaj je stranka upravičena do menjave, ko je vozilo še v garanciji, vsaj jaz tako mislim...

 

Več se okoli tega ne splača debatirati in delati vesoljske znanosti. 


Prikaži več možnosti
    • Jani je všeč


Jani
Jani

    BMWslo.comoholik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 360
  • Lokacija: Ljubljana
  • Avtomobil: F11-525d, E85-2.5i

#44

Tin, za koliko N47 letnik 2014 in mlajse ves da je utrgalo verigo?

Lahko cca...
Prikaži več možnosti


simply
simply

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 2 739
  • Lokacija: Nova Gorica
  • Avtomobil: BMW

#45

A. meritev kaže +1mm (pri novi verigi namerimo +4mm) - odgovor testerja zamenjaj napenjalec in zgornja veriga je OK
B. meritev kaže +/- 0mm zamenjan napenjalec - si na meji
C. meritev kaže -1mm ali več, tester pravi izgradi pokrov glave motorja, zamenjan samo zgornjo krmilno verigo in pomeri fazo motorja, če je motor še vedno iz faze za več kot xy vrednost, zamenjan vse verige, če je faza ok, pusti zamenjano zgornjo verigo in sestavi vse skupaj (BMWjeva navodila za popravilo so taka, BMW tudi da garancijo na zamenjane dele)
D. pri izgradnji napenjalca zgornje verige, je napenjalec razpadel na dva dela, tester pravi zamenjaj vse (zato ker je zgornja veriga tako močno raztegnjena, da je napenjalec razpadel, veriga je tolkla po vodilih in lahko tudi vodila počijo).
 
Nova navodila za menjavo verig so drugačna kot stara, kdorkoli jo bo že menjal je dobro da jo menja po novih navodilih, saj se dela nek zamik. Dobro je tudi, da vgradi zadnje verzije delov, ki so na voljo.
 
Iztokova teorija drži vodo in je super ideja, težava je le, da moraš definirati kdaj je motor zadosti iz faze, da padeš v navodila, ki sem ji zgoraj opisal in da pravi čas zamenjaš verigo. Saj se vsak hidravlični napenjalec poda za kar nekaj milimetrov in je normalno da so ti motorji iz faze pri določenih kilometrih. Vsaka veriga se s časom stegne, samo definirati je potrebno za koliko se lahko.
 
In ja, na podlagi meritve raztega zgornje verige lahko oceniš, če je kriza z menjavo ali ne. Če nameriš +2mm in BMWjev tester pravi, da je to ok, je pač OK, če ne verjameš BMWju pač zamenjaš vse skupaj in imaš 2leti garancije na BMW pooblaščenem servisu, ali verjetno 1leto na nepooblaščenem servisu. In 0let pod kozolcem. 
 
Preventiva:
- ne kupit BMWja z N47 motorjem
- menjaj olje na pol intervala
- ne uporabljaj poceni olja ali ponaredka
- ne uporabljaj stop-start programa
- če že menjaš verigo, naj se delo opravi po zadnjih navodilih, ki so na voljo


Torej priporocas menjavo olja na pol intervala tudi zaradi verige?

Katero olje pa priporočaš? Bmw twin power turbo - shell?
Prikaži več možnosti


Seby
Seby

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 1 587
  • Lokacija: Domžale
  • Avtomobil: e92 320i , Z3 1,8

#46

Torej priporocas menjavo olja na pol intervala tudi zaradi verige?
Katero olje pa priporočaš? Bmw twin power turbo - shell?

Je že Jerry nedavno nazorno razložil, da samo olje nima nobenega omembe vrednega vpliva na raztezanje verig in posledično trganje. Če je material švoh, mazanje ne pomaga.
Prikaži več možnosti


simply
simply

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 2 739
  • Lokacija: Nova Gorica
  • Avtomobil: BMW

#47

Zato pa vprašam človeka ki najbrž dela na pooblaščenem servisu, zakaj tako?
Namreč tako je zapisal oziroma priporočil.
Prikaži več možnosti
    • Jani je všeč


m5man
m5man

    Začetnik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 10
  • Lokacija: doma
  • Avtomobil: bmw

#48

Že sami ste ugotovili zakaj je BMW zamenjal dobavitelja olja, no verjetno je bil po sredi tudi denar.

 

Če olje ne vpliva na obrabo glidov na verigi je potem ni treba mazati ane...buče. Castrol olje je v motorjih tudi po 15.000km čisto črno, novo BMW/shell olje je tudi po 30.000km še vedno lepo brez saj. V sajah je ogljik, ki je trši od jekla, olje mora predreti do valjčkov v verigi, da jih lahko maže, če je polno saj bo bolj težko, mazal valjčke. No to je samo en izmed problemov. Če v osnovi veriga ne bi bila tako dimenzionirana tudi zaradi olja ne bi bilo teh težav ane. Zakaj je veriga tako slaba? Zaradi notranjega trenja motorja, ker mora imeti motor čim manj notranjega upora, da zadostouje strogim EU normam o izpustih in porabi goriva. Poleg tega je visokotlačna črplaka enobatna, pri M47 motorju ima tri bate. Ko je bat motorja na vžigu je tudi bat v črpalki na najvišji poziciji za doseganje tlaka, tako je veriga 2x obremenjena na eni točki. Pri M47 motorju je bila ta točka porazdeljena na 3 mesta na verigi. Še praksa, videl sem kar nekaj motorjev, ki imajo res čez 300.000km in še vein prva veriga, očitno tudi ni tako sranje. Je pa tudi kar nekaj primerov ko je že pris 100.000km čez kritično mejo. Obstajajo tudi avti, ki imajo 100.000km in preko 20.000 zagonov motorja, tudi to ravno ni dobro za motor ane?

 

V temo sem se vmešal, da končno razjasnimo dejstva, ker mnogo mehanikov (nepooblaščeni in pooblaščeni) določene zadeve tolmačijo vsak po svoje, kot ste že ugotovili. To kar sem napisal je skoraj prepis iz testerja. Če sem kaj narobe napisal ne odgovarjam za napake, če sem koga užalil ali se delal po mnenju koga "pametnega" to ni moj namem, hočem pomagati, da se boste uporabniki N47 motorja odločili prav in da preprečite težave, če jih seveda lahko. Ali da ne menjate verig po nepotrebnem in iz strahu. 

 

Jaz na mojem avtu menjam olje na polovični interval.

Olje BMW TPT 5W30 za dizel,

0w30 obvezno NE za motorje 25d, 35/40d ali 50d !!


Prikaži več možnosti


Jani
Jani

    BMWslo.comoholik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 360
  • Lokacija: Ljubljana
  • Avtomobil: F11-525d, E85-2.5i

#49

Hvala da delis znanje in izkusnje z nami :)
Prikaži več možnosti


gade
gade

    BMWslo.comoholik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 786
  • Lokacija: Ljubljana
  • Avtomobil: Toyota

#50

@m5man .. hvala za tole .. končno nekaj kar pije vodo oz. ima en smisel .. lahko prosim še poveš kaj si hotel povedati s tem stavkom oz. kje stoji vejica:
0w30 obvezno NE za motorje 25d, 35/40d ali 50d !!
Prikaži več možnosti


MiranK
MiranK

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 1 176
  • Lokacija: Gorenjska
  • Avtomobil: 2X BMW

#51

In pa kakšno olje JA za 25d?


Prikaži več možnosti


Jani
Jani

    BMWslo.comoholik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 360
  • Lokacija: Ljubljana
  • Avtomobil: F11-525d, E85-2.5i

#52

Napisal je jasno :)

"Olje BMW TPT 5W30 za dizel"

Urejal Jani, 26.12.2017, 21:29.

Prikaži več možnosti


MIHOLD
MIHOLD

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 12 335
  • Lokacija: Where the sky is blue
  • Avtomobil: Mašina

#53

Tudi sam potrjujem vse kar je napisal m5man, saj je zadeva obrazložena zelo lepo, primerno,  predvsem pa točno :ok

 

Bom pa ob priliki, če uspem komentiral tudi glede osciloskopa. 



Urejal MIHOLD, 26.12.2017, 21:33.

Prikaži več možnosti


TIN
TIN

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 4 359
  • Lokacija: CELJE
  • Avtomobil: E30,Mpower,Dizelpower....

#54

s časom boste ugotovili da se bmw intenzivno brani reševanja svojih napak v sklopu garancij,pravtako pooblaščeni serviserji redno tolažijo stranke da imajo še ok verige....

nazadnje sem ravno od bmw servisa dobil avto z strgano verigo pa čeprav so mu 10k km nazaj izvajali kvazi meritve in mu trdili da menjava ni potrebna...

 

hotel sem rečt samo da je menjava kompleta edina 100 odstotna rešitev,v nasprotnih primerih vedno obstaja možnost da se razleti,ko vgradim nove dele vem da bo mir...pa tudi če je bila gor še ok veriga je po menjavi NOVA.

ljudje menjajo turbine preventivno,šobe,jermenice,sklopke pa kaj...verige pa nebi.

pooblaščenec računa poseg menjave dosti več kot ostali in pač so si moral nagruntat nekaj s čim lahko določajo stopnjo panike...


ʎɐqǝ uo pɹɐoqʎǝʞ ɐ ʎnq ı ǝɯıʇ ʇsɐן ǝɥʇ sı sıɥʇ
Prikaži več možnosti
    • mihaing in Andrej-h uporabnikom je všeč to sporočilo


TIN
TIN

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 4 359
  • Lokacija: CELJE
  • Avtomobil: E30,Mpower,Dizelpower....

#55

v zadnjih letih sem vsako verigo ki sem jo zamenjal preveril ,glid za glidom v rokah in ugotovil zelo zanimiva dejstva,ravno zaradi tega me noben bmw inžinir ali kakšen drugi strokovnjak ne bo prepričal da je predhodna meritev 100 odstotni pokazatelj...

na nekaterih verigah ima vsaka kovica malo lufta kar prinese ogromen raztez in predolgo verigo (to se da lepo izmerit in tudi rožlja ne ponavadi....)spet pri drugih verigah sem od vseh kovic našel samo eno ki pa je imela 4mm zračnosti pri 4,5mm bi člen sigurno počil in sedaj me boste prepričali da to izmerite in da je to še dobro za vozit....

 

skratka, ni vse šola,knjige in internet,včasih tudi pozna ura, zašmirane roke in kmečka logika pripelje človeka do kakšnega spoznanja....

 

veriga ni elastika ali jermen in se ne razteguje ampak na delih kjer so pritrjeni členi se zadeva obrablja,na žalost tukaj neenakomerno,enostavno dobi luft in ko je tega zadosti začne glodat verižnike...

 

zvok ki ga slišimo je od avta do avta različen,po menjavi pa zgine,ali pa se ne da slišat nobenega zvoka pa razdreš in najdeš verigo ki je čisto zanič....bom v priliki malo poslikal.

 

lp.Tin



Urejal TIN, 26.12.2017, 22:17.

ʎɐqǝ uo pɹɐoqʎǝʞ ɐ ʎnq ı ǝɯıʇ ʇsɐן ǝɥʇ sı sıɥʇ
Prikaži več možnosti
    • Nixxon, Jani, zaxxon in 2 ostalim je všeč


anita_a
anita_a
  • Uporabnik
  • Sporočil: 2 985
  • Lokacija: Ljubljana
  • Avtomobil: alpsko mleko, roces x35

#56

Đizs krajst, z vsakim bemflom, ki ga imam, se pojavi folk, ki trdi, da s tem novim, ki ga imam, pa RES ni več težav z verigo.  :crazy


Prikaži več možnosti


TIN
TIN

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 4 359
  • Lokacija: CELJE
  • Avtomobil: E30,Mpower,Dizelpower....

#57

Že sami ste ugotovili zakaj je BMW zamenjal dobavitelja olja, no verjetno je bil po sredi tudi denar.

 

Če olje ne vpliva na obrabo glidov na verigi je potem ni treba mazati ane...buče. Castrol olje je v motorjih tudi po 15.000km čisto črno, novo BMW/shell olje je tudi po 30.000km še vedno lepo brez saj. V sajah je ogljik, ki je trši od jekla, olje mora predreti do valjčkov v verigi, da jih lahko maže, če je polno saj bo bolj težko, mazal valjčke. No to je samo en izmed problemov. Če v osnovi veriga ne bi bila tako dimenzionirana tudi zaradi olja ne bi bilo teh težav ane. Zakaj je veriga tako slaba? Zaradi notranjega trenja motorja, ker mora imeti motor čim manj notranjega upora, da zadostouje strogim EU normam o izpustih in porabi goriva. Poleg tega je visokotlačna črplaka enobatna, pri M47 motorju ima tri bate. Ko je bat motorja na vžigu je tudi bat v črpalki na najvišji poziciji za doseganje tlaka, tako je veriga 2x obremenjena na eni točki. Pri M47 motorju je bila ta točka porazdeljena na 3 mesta na verigi. Še praksa, videl sem kar nekaj motorjev, ki imajo res čez 300.000km in še vein prva veriga, očitno tudi ni tako sranje. Je pa tudi kar nekaj primerov ko je že pris 100.000km čez kritično mejo. Obstajajo tudi avti, ki imajo 100.000km in preko 20.000 zagonov motorja, tudi to ravno ni dobro za motor ane?

 

V temo sem se vmešal, da končno razjasnimo dejstva, ker mnogo mehanikov (nepooblaščeni in pooblaščeni) določene zadeve tolmačijo vsak po svoje, kot ste že ugotovili. To kar sem napisal je skoraj prepis iz testerja. Če sem kaj narobe napisal ne odgovarjam za napake, če sem koga užalil ali se delal po mnenju koga "pametnega" to ni moj namem, hočem pomagati, da se boste uporabniki N47 motorja odločili prav in da preprečite težave, če jih seveda lahko. Ali da ne menjate verig po nepotrebnem in iz strahu. 

 

Jaz na mojem avtu menjam olje na polovični interval.

Olje BMW TPT 5W30 za dizel,

0w30 obvezno NE za motorje 25d, 35/40d ali 50d !!

tvoja teorija o verigi in servisih ne drži najbolj...

razloži mi zakaj m57n motor uporablja enako spodno verigo kot m57n2 pod isto kataloško št. pa čeprav oba uporabljata enako cp3 črpalko in vse ostalo..pa ima slednji težave z verigo na prvem pa zdrži 600k km + enaka veriga...

skoz že govorim da je problem v verigi in ničemer drugem,od verige do verige so razlike od člena do člena pač so po letu 07 začel delat slabe verige...

na enem motorju zdrži 400k km na drugem jo pri 120k vtrga,olje že vpljiva samo ne toliko...


ʎɐqǝ uo pɹɐoqʎǝʞ ɐ ʎnq ı ǝɯıʇ ʇsɐן ǝɥʇ sı sıɥʇ
Prikaži več možnosti


Jerry
Jerry
  • Uporabnik
  • Sporočil: 66 367
  • Lokacija: močvirje
  • Avtomobil: E39 540i & E24 635CSI

#58

Je že Jerry nedavno nazorno razložil, da samo olje nima nobenega omembe vrednega vpliva na raztezanje verig in posledično trganje. Če je material švoh, mazanje ne pomaga.

To sem res napisal, s povdarkom na besedni zvezi "omembe vredno". O teh stvareh se da na dolgo in široko debatirat, so pa več ali manj vse samo predpostavke, tovrstne teorije se potrdijo ali ovržejo v laboratorijih. 


Đizs krajst, z vsakim bemflom, ki ga imam, se pojavi folk, ki trdi, da s tem novim, ki ga imam, pa RES ni več težav z verigo.  :crazy

Itak, ker vsakega uspejo nategnit v stilu "no, zdaj smo pa res zrihtali"... verige pa še vedno drobne enoredne, iz zanič materialov :rofl


razloži mi zakaj m57n motor uporablja enako spodno verigo kot m57n2 pod isto kataloško št. pa čeprav oba uporabljata enako cp3 črpalko in vse ostalo..pa ima slednji težave z verigo na prvem pa zdrži 600k km + enaka veriga...

skoz že govorim da je problem v verigi in ničemer drugem,od verige do verige so razlike od člena do člena pač so po letu 07 začel delat slabe verige...

S tem se tudi jaz strinjam, ga ni olja ki bi rešil slab material za izdelavo verige - niti nobena druga izboljšava ne more odpravit napake  :ok


If I had the money I would have a mid-life-crisis.

Prikaži več možnosti
    • anita_a je všeč


Pušnik
Pušnik

    Začetnik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 81
  • Lokacija: LJ
  • Avtomobil: E36/2 -> E46/4 ...

#59

Pozdrav. Torej, ker se tema nanaša na motor N47 in bratranec ravno kupuje 3er, letnik 2010-11 s tem motorjem bi prosil, če imate kakšne nasvete ob ogledu. Ali je možno ugotoviti iz zvoka motorja (zagon, prosti tek..), da je veriga potrebna zamenjave, ali je najboljše raskirati denar in ga peljati na pooblaščen servis preverit raztezek verige?

Hvala, LPP


Prikaži več možnosti


simply
simply

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 2 739
  • Lokacija: Nova Gorica
  • Avtomobil: BMW

#60

Že sami ste ugotovili zakaj je BMW zamenjal dobavitelja olja, no verjetno je bil po sredi tudi denar.
 
Če olje ne vpliva na obrabo glidov na verigi je potem ni treba mazati ane...buče. Castrol olje je v motorjih tudi po 15.000km čisto črno, novo BMW/shell olje je tudi po 30.000km še vedno lepo brez saj. V sajah je ogljik, ki je trši od jekla, olje mora predreti do valjčkov v verigi, da jih lahko maže, če je polno saj bo bolj težko, mazal valjčke. No to je samo en izmed problemov. Če v osnovi veriga ne bi bila tako dimenzionirana tudi zaradi olja ne bi bilo teh težav ane. Zakaj je veriga tako slaba? Zaradi notranjega trenja motorja, ker mora imeti motor čim manj notranjega upora, da zadostouje strogim EU normam o izpustih in porabi goriva. Poleg tega je visokotlačna črplaka enobatna, pri M47 motorju ima tri bate. Ko je bat motorja na vžigu je tudi bat v črpalki na najvišji poziciji za doseganje tlaka, tako je veriga 2x obremenjena na eni točki. Pri M47 motorju je bila ta točka porazdeljena na 3 mesta na verigi. Še praksa, videl sem kar nekaj motorjev, ki imajo res čez 300.000km in še vein prva veriga, očitno tudi ni tako sranje. Je pa tudi kar nekaj primerov ko je že pris 100.000km čez kritično mejo. Obstajajo tudi avti, ki imajo 100.000km in preko 20.000 zagonov motorja, tudi to ravno ni dobro za motor ane?
 
V temo sem se vmešal, da končno razjasnimo dejstva, ker mnogo mehanikov (nepooblaščeni in pooblaščeni) določene zadeve tolmačijo vsak po svoje, kot ste že ugotovili. To kar sem napisal je skoraj prepis iz testerja. Če sem kaj narobe napisal ne odgovarjam za napake, če sem koga užalil ali se delal po mnenju koga "pametnega" to ni moj namem, hočem pomagati, da se boste uporabniki N47 motorja odločili prav in da preprečite težave, če jih seveda lahko. Ali da ne menjate verig po nepotrebnem in iz strahu. 
 
Jaz na mojem avtu menjam olje na polovični interval.
Olje BMW TPT 5W30 za dizel,
0w30 obvezno NE za motorje 25d, 35/40d ali 50d !!


Bi lahko pojasnil še kaj o olju 0w30, oziroma zakaj ni primerno za twin turbo motorje.
Hvala vnaprej.
Prikaži več možnosti