Skoči na vsebino

 

DIY: Obnova LUK servo pumpe 65A (E34 (518), E36, E30) info ZF (E31, E24 ipd jajca)

- - - - -

  • Prijavi se za objavo odgovora
7 odgovorov v temi
Octopus
Octopus

    Licence to rust

  • Uporabnik
  • Sporočil: 6 520
  • Lokacija: Podalpska dežela
  • Avtomobil: E34touringVR12, T3 SYNCRO

#1

Hola!

 

Tale DIY ni namenjen čistim začetnikom, ne bom obravnaval vsako matico in vsak detajl, saj ni namenjen nekomu, ki se še ni ničesar lotil sam in bi lahko kaj zaje*al. Ni pa noben bavbav, nasprotno, precej lahka zadeva, ki vam lahko prihrani 350€ in obenem ohrani vašo dobro pumpo, če je dobra nadaljnih X let, obdržite pumpo ki preverjeno deluje in ni površno obnovljena. Tako da vsak, ki zna vsaj malo tehnike bo tole enostavno izvedel, pomembno je le zapomniti si kako skupaj pašejo.

 

Predvsem je namenjen INFORMATIVNO, da se vidi kako izgleda razdrta LUK "single vane" pumpa, ki je relativno redka in zanjo ne obstaja namenski rebuild kit, na netu pa dejansko ni dokumentirane obnove zanjo, za razliko od popularne ZF o kateri malo kasneje. Zato tudi nastaja tale DIY, za ostale tipe pump bom le podal kode kitov. Vse te pumpe so v svoji bistveni osnovi podobne, zatorej je tole delno univerzalno.

 

 

PROBLEM:

Avtomobili tega tipa postajajo vse starejši in jih najeda zob časa. Hkrati so deli vse manj dobavljivi in vse dražji. Obnovljeni deli so pa preverjeno precejšnja žalost in to še najboljše, kar se da kupit, tudi OE ali OEM. Jaz se mogoče tele pumpe sploh nebi loteval, če nebi bil nazadnje razočaran nad NOVIM LUK dvomasnim vztrajnikom. Dejansko sem budala preventivno kupil nov dvomasni vztrajnik, da ob menjavi sklopke ne dajem starega nazaj, ker se mi ne da dvakrat razdirat. O ceni nebi govoril, cena slabše e34 trenutno na trgu. No ko sem zadevo razdrl sem ugotovil, da je dejansko moj original vztrjanik po vsaj 325.000km dajal boljši vtis kot NOV LUK.

Pri tej pumpi je pogosto vzrok le v tesnjenju in če zadevo hitro rešimo, lahko poceni povpravimo pumpo, ki sigurno ne bo slabša od obnovljene za 350€. Hkrati poskrbimo da naša prvovgradnja deluje dalje, zabijemo nož v hrbet potrošništvu in podobne hipi fore, long live e34.

Obstaja obnovljena od LUKa ter cenejša alternativa Spidan. Ostale kitajce pustimo ob strani.

 

SIMPTOMI:

Pumpa vleče zrak, ne tesni.

To se lahko dobesedno čez noč zgodi. Lahko da pumpa že X časa slabše deluje in po malem vleče zrak pa ne opazimo. Jaz sem parkiral avto z motorjem navzdol na precejšnji klančini, drugo jutro zaženem motor in se servo opazno muči, glasen je za pop**** in v posodici se peni olje. Ko olje teče mimo tesnila, ga pumpa ne vrača več nazaj in vztrajno sesa zrak pri gredi. Lahko tudi na ohišju, tudi to bomo rešili. Ob povišanih vrtljajih se lahko zadeva izboljša, saj se črpalka hitreje vrti.

Pomembno je rešiti zadevo čimprej, saj črpalka in ostali sklopi ne smejo delovati z zmanjšanim mazanjem.

 

VZROK:

Nekje vleče zrak. Najbolj pogost problem je pač starost, tesnila so trda in niso več prožna, slabo tesnijo. To lahko rešimo. Naslednji vzrok so lahko mehanske poškodbe, nečistoče v olju. Če je poškodovana pumpa oziroma njeni deli, če je poškodovana gred natrgala tesnilo nam novo tesnilo ne bo rešilo problema, vsaj dolgotrajno ne.

 

KAKO SE TO VIDI?

Najprej je potrebno črpalko očistiti, da se prepričamo da ne gledamo kakih "starih grehov". PRed tem natančno pogledamo kje se vidijo kaki sledovi. Potem če precej zrak vleče zaženemo vozilo in pustimo delovati nekaj časa. Najbolj bo spuščala, ko ugasnemo vozilo in je še pritisk v sistemu, gred pa se ne vrti in ne odriva olja. Še najboljši pokazatelj je, če mso prej videli, kje olje kaplje in če s čistilom motorja špricamo po gredi, če se čistilo zliva na isti točki kot prej olje, je problem na gredi. Malo sem češko razložil, res je. ampak saj boste poštekali. Če ne pa pač jebi*a, boste vsaj zamenjali tesnila ki niso dragai n vedeli da ni pumpa kriva in bo delovala še nekaj časa.

 

 

KAJ POTREBUJEM?

Star avto očitno že imaš, voljo če si do sem prebral tudi. To je ok. Če imaš star avto ker nimaš denarja, nič hudega, tale poseg niti ni drag. Hkrati če imaš star avto imaš denar ker vzdrževan ni poceni, hkrati ga nimaš, ker pač ni poceni in ti ga avto vzame oziroma če si DIY fen, imaš več vozil in tako dalje.

Od orodja se ne spomnim več, mislim da pumpo odvijači ključ 13, potem moraš staknit jermen, imeti nekaj za vtolčt radialno tesnilo aka. semering. Skratka če se tega lotevaš sigurno imaš vse, ker ni nič posebnega.

 

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

OSTALE PUMPE:

 

ZF  (E30, E34, 36, 28,32, Z1)

Pumpa je še najbolj pogosta v teh starih kištah. Poguglaj jo, to je tista pumpa z za*ebanimi tensili specifične oblike, ki ima plastično podnožje. No o tej pumpi ne pišem, ampak FEAR NOT, ta pumpa ker ima malo več delov in je bolj sofisticirana kao, ima svoj namenski kit, ki se dejansko dobi preko BMW številke:   32 41 1 135 880

 

LUK/VICKERS- šestaki od februarja 90 dalje E36, 34, 32

Tukaj padejo notri predvsem E36 modeli z motorjem M50/52. Zraven spadajo še E34 z M50 in M52 in E32 z M30 motorjem. Oujea, tudi za to pumpo se je bmw potrduil in se pod kodo 32 41 1 137 707   skriva nek rebuild kit.

Aja, saj res, jaz teh kitov nisem naročal in ne vem točno kaj notri je, sigurno je pa upanje, torej ne rabite odkrivat tople vode kot jaz.

 

Reminder, da vedno naročate kite glede na to, kaj je dejansko na vašem avtomobilu, skratka pogledat na pumpo kaj piše na ploščici. PReverjeno ni nujno da je notri tisto, kar mislite da je in vedno obstaja kaka opcija, da je bilo vgrajenih več različnih. Lepi spomini, ko sem čakal portugalce 3 tedne na rebuild kit štarterja, da sem kasneje ugotovil da imam štarter, za kateregan i rebuild kita.

 

 

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Also, vračamo se na LUK pumpo 65A, torej pumpo predvsem na štirakih, ki nimajo kakšnih lad sistemov in podobnega kot LUK pumpe osmakov. O teh pumpah kdaj drugič, ko si vzamem čas za 540i.

 

65A pumpa nima rebuild kita, a se vsa tesnila zaenkrat še dobi.

 

1.

Rabimo pumpo. (dvigneš jajca od avta, če so gnili pragi ne na pragih, ker se bo dvignila le dvigalka, očistih pumpo in okoli cevi da ne dobiš smeti v sistem, zaviješ cevi v vrečke da se ne usvinjajo, etc, you know the drill)

 

Tole je omenjena pumpa, rahlo očiščena:

img20180127114323.jpg

 

Tele fotke se mi ni dalo obračat, če greš v Avstralijo jo previlno prebereš, oz jo shrani in obrni, če si že dobil DIY od mene se še malo sam potrudi :P

 

 

img20180127114328.jpg

 

Zraven še aluminijasta jermenica, vsaj pri meni. Njo se le odtegne vijake in lepo potapka z gumi kladivom okoli in okoli na rhalo da gre dol. Ni je lepo pretepati s kakim kladivom in to le na enem robu, da ne ukrivimo naležne površine.

 

img20180127115056.jpg

 

Nato odstranimo vijake in če ohišje ne gre takoj narazen ga potapkamo z gumi kladivom. Velja imeti čisto delavno površino in paziti kako so zadeve orientirane in kam jih skladamo. Tale pumpa je sicer precej idiotproof narejena.

 

Takole izgleda staknjen zadnji del na desni, ki ima v sredini ventil, ki se s pomočjo vzmeti premika. Ta del pustimo pri miru, saj ni del našega problema. pazimo da se ne umaže in ga očistimo. Fokusirali se bomo na levi del.

 

img20180127122325.jpg

 

Sedaj počasi prihajamo do glavnih delov pumpe in čas je da se malo ustavimo in pogledamo kako in kaj, da ne bo potem ružilo.

 

Skratka tole je "pumpalni del pumpe". Lopatice, lističi se pomikajo navzven od grei in notri. Skratka nisem strojnik le hobi diy mehanik, štekamo v čem se gre.

Dva pina označena z rdečo je treba ven pobrat.

AMPAK!

Pazi pri lopaticah zeleno in roza puščico.

Zelena označuje okrogel del, ta del če pozorno pogledaš je malo zaobljen in če sedaj tega ne vidiš raje ne razdiraj. Ta del pride na zunanjo stran.

Roza del (ker nočemo okroglih zaobljenih deklin je ta oglat del roza, čeprav Rottie pravi da tudi fat chicks need love) je pa trdih robov in ta del pride notri.

 

Pina vzamemo ven in snamemo to debelo ploščico.

Pridemo semle:

img20180127123525.jpg

No sedaj bomo pobirali ven te ploščice. Velja jih zložiti, da imajo vse na eni strani zaobljen del.

 

Poglejmo še ostale tri puščice.

Zelena nakazuje na c-sponko, ki jo je treba odstrnaiti da dobimo gred ven. Manjši izvijač bo naš prijatelj, rokavice da si ne prebijemo prsta, če mso nerodni še očala da si ne zabijemo izvijač v oko, če radi tiščimo nov k prstom.

Najlažje pri teh stvari je malo razmaknit sponko in z malimi kleščami dvignit obroček zadaj, gre zelo enostavno dol.

Obstajajo pa tudi ljudje, ki psujejo ko nori in tiščijo po dva izvijača in se mučijo ter na koncu pretegnejo sponko in imajo luknjo v dlani ali več njih.

Izberite način sami.

Ko staknemo sponko bomo lahko vzeli gred ven.

 

Modra nakazuje veliki oring, ki tesni glavni del ohišja. Mogoče če ga ne najdete ga lahko ponovno uporabite, moj ni bil popolnoma popeštan ampak nima smisla šparat. Je pa res da mogoče to berete nekje v postapokaliptični prihodnosti in ni oringov, torej ja, možna ponovna uporaba škrtuhov. Ampak kje boste dobili semering gredi pa ne vem.

 

Rumena -- to je rumen tekst- nakazuje mali oring, ki tesni kanal ki gre skozi ohišje.

 

Tedva oringa boste dobili v boljši trgovini s tesnili, nista nič posebnega. Me je pa presenetilo, da meni prodajalci niso znali sami svetovat in niti niso tkaoj našli pravih dimenzij, semm oral jaz težit in razlagat kaj rabim. Skratka debelina mora biti malo večja, ker to kar dobite iz pumpe je konkretno sprešano in ne tesni več kot bi moralo.

Seveda vam bodo po slovensko najprej ponudili nek čankibanki in velja zatežiti za boljši material, ki je nek drobiž dražji, da ne boste razdirali ponovno, ali kdo za vami, ker bo itak imel dosti dela s čim drugim na avtu.

 

Takole pa zgledajo "lopatice" , vidi se minimalna obraba na eni strani, kjer pridejo ven.

img20180127125346.jpg

 

Ko vzamemo gred ven jo očistimo, jaz sem jo mimogrede vrgel še v ultrazvočno banjo in jo malo pokuhal ter nato s krownom sčistil da nebi hrusta rusta. Skratka gred mora biti brez prekomerne obrabe, prask od nečistoč, ipd. Vzamete dobre šubler, premerite. Če se recimo noht minimalno zatika, ipd ni dobro.

Tole se sicer sveti ko ogledalo, a je le normalna obraba in bo tesnilo okej.

 

img20180127125608.jpg

 

Sedaj pridemo do krivca- v mojem primeru.

Semering, radialno tesnilo.

Vidi se že na pogleda da je bogi, bil je ves trd. Na prednjem delu je bilo še precej saharskega peska pomešanega z oljem. Odstranimo ga, a previdno da ne podrgnemo naležne površine.

+ velja ga prej obrisat da vidimo kje so številke, ki jih rabimo. Če jih zdrgnemo ne bomo vedeli kateri semering rabimo. To govorim na splošno za iskanje semeringov, v tem primeru je nadalje zapisano kaj rabimo.

 

img20180127125655.jpg

 

O tem govorim. Če dobro vidimo in dobro pogledamo, so na vrhu res majhne številke, ki označujejo originalne dimenzije, za katere je bil narejen. To je pri semeringih rešitev, ki nas reši, pov kaj potrebujemo.

19.05-30-7

 

img20180127125827.jpg

 

Takole izgleda razdrta pumpa in njeni sestavni deli, organi:

 

img20180127130948.jpg

 

MIMOGREDE:

 

Poglejmo še servo cevi, če že razdiramo. Po vsej verjetnosti zgledajo kot tole, vse mastne od X let kapljanja in solzenja pri posodici, kjer se oetiker objemke kljub dobri zasnovi ne držijo več najbolje:

img20180127140034.jpg

 

Rešitev je več.

 

- Nove cevi so še dobavljive in od BMWja so še okej kvalitete. Cena je tam nekje 170€ za obe, dovisno od motorja in konfiguracije. PRoblem je v zasnovi, ki vedno po malem pušča pri posodici tudi pri dveh ceveh, preverjeno. Ne glede na objemko.

 

- Izdelava cevi po naročilu. Možno a pazite na cevi, ker je ogormno čankibanki slabega materiala. Original cevi so Cohline. Spodaj koda.

 

- "Recrimpanje". Preverite vaše cevi in očistite jih. Snemite pri posodici, očistite znotraj, posvetite ali vtaknite sondo. Prepogibajte. Poglejte letnico izdelave in se odločite glede na čas, v katerem živite. Če ne razpadajo in če se ne napihujejo so same cevi lahko še nekako ok, težava je najbolj v priključkih, ki se zrahljajo in vrtijo. Sigurno so boljše kot čankibanki.

Te priključke hidravlični servisi lahko ponovno stisnejo malo bolj in bodo tesnili. S kredo si označite pozicijo kako morajo biti priključki obrnjeni, saj se ne bodo vrteli več.

 

img20180127142205.jpg

 

Takole zgleda vse skupaj, dokler ne sestavite velja zaviti v folijo, da se ne praši/svinja/pogubi.

 

img20180127142156.jpg

 

NOVI SEMERING!

Glavni krivec, ki ga iščemo proizvaja CORTECO in se skriva pod številko 01026490B

 

Na sliki sta še večja oringa nova, dimenzije ne vem več na pamet, to ne boste imeli težav najti, pač greste s kosom pumpe tja in premerite malo. Na sliki se vidi da je novo tesnilo malenkost debelejše in ko stisnemo ohišje bo zatesnilo vse. Ne sme pa biti predebelo, sploh tisto manjše pri kanalu ne, da ne zmanjšamo ali celo zaustavimo pretoka olja!

 

img20180130123624.jpg

 

Še bližnja fotka:

 

img20180130123636.jpg

 

Tukaj še slika semeringa pobližje. Poleg specifičnih mer ima notri "navoj", ki ob vrtenju osi usmerja olje.

 

img20180130123801.jpg

 

Semering verjetno znate nazaj vgradit. Treba je očistit naležno površino ter ga vprešati v ohišje. To najlažje naredimo če nimamo namenskega orodja tako, da vzamemo najbolj primerno "gedoro" nastavek/zaprti ključ in z njim vtolčemo. Treba je pazit da je nastavek res prilegajoč, ker ne smemo tolčti po mehkem delu tesnila, ki nalega na os, ta del je zalo občutljiv in če ga malo zarežemo bo puščalo olje!

 

Kdaj je dovolj vprešano si lahko predstavljamo če pogledamo kako je bil vprešan originalni + če ga "tolčete" se jasno sliši sprememba tona, ko doseže svojo pozicijo.

 

Pozor, če ga tolčete pazite da enakomerno po obodu, da ga ne skrivite in deformirate, poškodujete!

 

Takole zgleda vgrajeno:

 

img20180130124714.jpg

 

Sedaj sledi nazaj montaža za katero nimam slik, ker bi pisal še do jutri.

Skratka vtaknete previdno gred da ne poškodujete tesnila, nataknete kos kjer pridjeo lopatice, nanj c sponko, vtaknete lopatice z zaobljenim delom ven, nato tisto vodilo s pinoma, in nato poveznete pokrov, preverite da sta oringa na mestu ter zategnete.

Moment zatezanja ne vem več na pamet, skratka 13 ključ, lahko po občutku če ga imate.

 

Zmontirate jermenico, in jermen.

Za cevi lahko vzamete še nove podložke, ena priključna cev ima večji fi kot druga, tukaj so le primer bakrene podložke, na servisu ali v hidravlični trgovini po dimeziji z ETK kupite:

img20180130132605.jpg

 

Ker sovražim slabo kvaliteto in rjaste objemke, oetikerja pa se ne da lepo sneti sem nadomestil objemke posodice s širšimi Norma inox objemkami:

img20180130171937.jpg

 

Potem še dolijete atf. Da ne zaganjate pumpe na suho, ko je avto dvignjen spredaj počasi dodajajte atf in obračajte volan. Odvisno od aplikacije ga gre notri ne vem več koliko, dober liter.

Skratka obračate volan pri ugasnjenem motorju da pride zrak iz cevi in olje v sistem. Tako bo zagon pumpe lepši in bolj mehak.

 

Zaženete motor in se čudite kako mirno sedaj servo teče. :metalc

 

Ali pa sploh niste imeli težav s pumpo in je še vedno težava na vozilu, oziroma ste kaj zajeba*li, za kar nisme jaz kriv, ker sem le hobotnica. :nana

 


Prikaži več možnosti


MehMan
MehMan

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 2 814
  • Lokacija: -
  • Avtomobil: -

#2

Much approved, več takih tem rabimo na avtomobilisitčnem forumu.


1. Meh: Indifference;

ma. ko jebe.
Prikaži več možnosti


mapetpun
mapetpun

    Začetnik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 225
  • Lokacija: Ljubljana / Novo mesto
  • Avtomobil: 2002 e39 525dA touring

#3

Hobotnica, Vsa čast in hvala za tole!


Prikaži več možnosti
    • Octopus je všeč


sash
sash

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 3 840
  • Lokacija: Bermuda Triangle
  • Avtomobil: UFO

#4

Hvala ti za trud, lepo si predstavil.


The Truth is Out There
Prikaži več možnosti
    • Octopus je všeč


Octopus
Octopus

    Licence to rust

  • Uporabnik
  • Sporočil: 6 520
  • Lokacija: Podalpska dežela
  • Avtomobil: E34touringVR12, T3 SYNCRO

#5

Prosim.

Se vidi, da je bila pozna ura takrat, vzelo mi je kar nekaj časa pisanje iz glave, tako da je kar nekaj pravopisnih napak. In kljub 8 mim lovkam se mi je nekam izmuznila ena od glavnih slik, tako da bom ob priliki, ko se mi bo dalo popravil in prosil nekoga, da mi bo popravil post.

 

 

Mimogrede dodajam več informacij o oringih, da ne bo kdo preveč zgubljen, podatki so iz računa tako da niso nujno točni.

Material je Viton, dimenzije manjšega so po računu 7*2 in večjega 64*2 mm.

Oringa staneta 6,43€ medtem ko semering v tujini stane slabih 6€ pri nas ga pa lahko dobiš v 24 urah za 12€+-. Tako da celoten poseg je kar se materiala tiče praktično zastonj, še liter kvalitetnega ATF zraven pa mogoče nanese 30€+-.

V to ne štejem hidravličnih cevi ampak le pumpo.


Prikaži več možnosti


scooter
scooter

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 3 062
  • Lokacija: Grobelno del
  • Avtomobil: 4x4

#6

Vrhunsko ;)    Več glav .....več ve..


E 60 530d
Can-am 

Prikaži več možnosti


SHAdOW
SHAdOW

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 2 140
  • Lokacija: Murska Sobota
  • Avtomobil: BMW e90 320d ®

#7

Zabavno napisano.
Prebral, čeprav nimam teh starih jajc.
Prikaži več možnosti
    • mig72 je všeč


agent47
agent47

    BMW ljubitelj

  • Uporabnik
  • Sporočil: 386
  • Lokacija: Trebnje, Slovenija
  • Avtomobil: BMW E34

#8

Life saving post! Hvala
Prikaži več možnosti




-->
BMWslo je zasebna spletna stran in ni v povezavi s podjetjem BMW AG.
Obiščite uradno stran BMW Slovenija.
BMW je registrirana blagovna znamka podjetja BMW AG.
BMWslo.com © 2001-2018. Vse pravice pridržane.