Skoči na vsebino

 

Razlaga: Zakaj se pogonska veriga pretrga (2.0d in ostali...)

* * * * * 1 glasov

  • Prijavi se za objavo odgovora
73 odgovorov v temi
blackberet
blackberet

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 9 056
  • Lokacija: Notranjska
  • Avtomobil: študentski

#1

Tukaj bom napisal za vse laike ter mehanike ,da boste lahko zastopili zakaj sploh pride do strojeloma oz. strgane verige pri teh zloglasnih novejših motorjih.

 

Slike ne bodo točno od teh zloglasnih motorjev zato prosim poznavalci ne začeti z tem ,da imajo ti motorji recimo dva napenjalca,več drsnikov,zobnikov,verig itd. rad bi da bi bilo razumljivo tudi za tiste ki niso mehaniki.

 

 

 

Najprej bom začel z osnovami.

Pogonski sklop BMW motorja je sestavljen iz:

- pogonske verige

-zobnikov

- drsnikov(označeni z modro piko)

-napenjalca (označen z rdečo piko)

 

veriga.jpg

 

Na teh problematičnih motorjih je največji problem slab material oz. konstrukcija verige katera se raztegne in na koncu preveč raztegne.

 

Zato preventivno z posebnim orodjem merimo raztezek pogonske verige katera mora biti v določenih tolerancah. Ko je izven tolerance je potrebna zamenjava tako pogonske verige kot ostalih sklopov kateri spadajo zraven(napenjalci,drsniki,zobniki…).

 

Raztezek pogonske verige izmerimo tako ,da odstranimo napenjalec verige(slika 1) ter v isto odprtino privijačimo orodje za merjenje raztezka(slika 2).

Ko imamo enkrat orodje nameščeno izmerimo koliko milimetrov je ostalo navojne palice zunaj. Pogledamo na tolerančni list ter vidimo ali smo znotraj toleranc ali ne ter ali je potrebna menjava.

 

(glej sliki,naj vas ne zmotijo puščice).

Slika 1 (odstranitev napenjalca)

 

merjenje-raztezka-1.jpg

 

Slika 2(nameščeno orodje za merjenje raztezka)

merjenje-raztezka-2.jpg

 

Kot vemo je bilo kar nekaj vpoklicev/zamenjav/modifikacij napenjalcev verige,drsnikov.  Recimo eden izmed primerov zakaj je bila narejena zamenjava ,problem je bil v tem ,da je bil v določenem trenutku napenjalec prekratek ter ,ko se je veriga preveč raztegnila  je padel iz ležišča ter dobesedno razpadel. Posledično tudi pogonska veriga ni bila napeta in je razbilo motor saj so se srečali bati in ventili.

Zaradi želje po rešitvi zadeve je nastalo še kar nekaj modifikacij napenjalcev,drsnikov vendar po vseh modifikacij pa težava še vedno ostaja.

 

 

To temo sem odprl predvsem zaradi tega zadnjega dela te teme in sicer ,da razložim oz. razjasnim  ,da se pogonska veriga ne strga kar tako na lepem ter dokler je v tolerancah se ni za bati strganih verig.

Je pa najbolj pomembno vedeti  kar smo se na najrazličnejših zadevah pri BMW-ju naučili,da jih je treba jemati z rezervo. To pa pomeni ,da je treba tudi tolerance raztega pogonske verige vzeti z rezervno ter ne čakati ,do zadnjega milimetra tolerančne tabele ampak zadevo zamenjati prej.

 

 

Pogonska veriga se raztrga zaradi sledečega:

-Zaradi slabega materiala pride do tako velikega raztezga pogonske verige ,ko tudi modifikacije ostalih sklopov ne pomagajo več.

veriga-razteg.jpg

 

-normalno naleganje verige na zobnik

naleganje-1.jpg

 

-ko raztezek postane prevelik zaradi ohlapne pogonske verige člen preskoči za en zob ter še dodatno napne verigo kjer pa pride trenutek ko se le ta strga.

naleganje-2.jpg

 

naleganje-2a.jpg

 

Upam da mi je uspelo dovolj jasno razložiti ,da se lahko zadevo razume.



Urejal blackberet, 05.05.2018, 19:44.

:bmw V8  :bmw
 

Prikaži več možnosti
    • Martin ///M, andy, kroskris in 36 ostalim je všeč


airmike
airmike

    Začetnik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 1 356
  • Lokacija: Maribor
  • Avtomobil: E39 525i

#2

V čem se te verige razlikujejo od starih motorjev oz. verig ki so bile bolj trpežne? Razlika v samem materialu ali poddimenzionirana zasnova?
Prikaži več možnosti


blackberet
blackberet

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 9 056
  • Lokacija: Notranjska
  • Avtomobil: študentski

#3

V čem se te verige razlikujejo od starih motorjev oz. verig ki so bile bolj trpežne? Razlika v samem materialu ali poddimenzionirana zasnova?

Recimo ta veriga katero vidiš na zadnjih 3-eh slikah je recimo primer "večne" verige in sicer sem jo izbrskal od M50 motorja.

Baje ,da po dimenzijah ni nekih razlik vendar moram dobiti kakšno verigo od M47 motorja(2.0d itd.) ter jo primerjati,izmeriti ter primerjati samo trdoto materiala. Če jo kdo ima se priporočam.



Urejal blackberet, 05.05.2018, 19:51.

:bmw V8  :bmw
 

Prikaži več možnosti


Donki kong
Donki kong
  • Uporabnik
  • Sporočil: 1 175
  • Lokacija: Ljubljana

#4

Ali je mozno, da za povecano obrabo vpliva razpored zobnikov, se pravi da je prevec nasponana veriga oz. je prevec sile na napenjalec?
Prikaži več možnosti


blackberet
blackberet

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 9 056
  • Lokacija: Notranjska
  • Avtomobil: študentski

#5

Ali je mozno, da za povecano obrabo vpliva razpored zobnikov, se pravi da je prevec nasponana veriga oz. je prevec sile na napenjalec?

Glede na to kako ima to narejen zloglasni motor m47 ne bi smelo biti teh problemov,saj so verige kratke. Glej sliko.

 

M47 (2.0d.....)

How-to-Replace-timing-chain-on-BMW-320D-

 

Recimo če gledaš M60 motor bulletproof V8 ,so verige dolge kot ponedeljek in bi se teoretično morala še prej raztegniti,pa se ne.(pustimo da je veriga dvojna ampak na drugih motorjih recimo ni). Pa M50 tudi nima teh problemov(druga slika)

 

M60

163466d1346903734t-slack-timing-chain-ba

 

M50

img654_t9011u29.jpg


:bmw V8  :bmw
 

Prikaži več možnosti
    • Mat xxl, bpavsic, Zlobny in 4 ostalim je všeč


ily
ily

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 2 104
  • Lokacija: portorož
  • Avtomobil: e91

#6

top napisano!! pohvale  :ok


Prikaži več možnosti
    • blackberet je všeč


wini
wini
  • Uporabnik
  • Sporočil: 1 158
  • Lokacija: Nova Gorica
  • Avtomobil: bmw 328i f30

#7

Vrhunsko, zato je to najboljši slo forum. V resnih temah so resni in uporabni odgovori/informacije. Hvala Rok!


Prikaži več možnosti


Donki kong
Donki kong
  • Uporabnik
  • Sporočil: 1 175
  • Lokacija: Ljubljana

#8

E to me je zanimal, hvala. Sepravi dejansko je problem v kvaliteti verige? Ali je mogoce tudi mozno da prihaja do problem ker kokr vem so enobatne oljne crpalke na n47 in da enostavno prepocasi napne ketno in to vodi k povecani obrabi? Predvidevam da tudi startstop enormno vpliva na to saj je ubistvu isto kot da bi ponovno zagnal motor, na trenutke je zagon pri startstop se bolj robat kot pri navadnem vzigu.
Prikaži več možnosti
    • anita_a je všeč


TimiMB
TimiMB

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 1 777
  • Lokacija: Maribor
  • Avtomobil: E46d,E30i,E28i

#9

Super napisano,prikazano, ampak bolj kot ne osnovnošolsko.

-Zakaj se ne uporabljajo več dvojne verige kot je zadnja slika

-Če so pri M50 naredili najbolj kakovostno verigo, zakaj PM potem spreminjat nekaj kar je TOP

-Ali BMW tovarna sama izdeluje verige, ali jih je zaj...al proizvajalec ??(Imajo tudi drugi modeli probleme z ketno recimo VW itd)

-BMW predno avto izda v prodajo določen model se testira, kaj je šlo tukaj narobe pri testiranjih?? (so naredili samo 100.000km testnih??)

-Pri katerih modelih bi se zdaj to naj nehalo???

 

Ne morem verjet da smo leta 2018 in se na motorjih delajo generalke, kot pa leta 1970 pri Zastavah.


Drift is not a crime, is a different driving style
Prikaži več možnosti


MajoR
MajoR

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 4 603
  • Lokacija: Lechaschau
  • Avtomobil: E39 X2 = 14 Zyl.

#10

Rok, glede trajnosti M50 verige ti bom motal oporekat. Moj stari E34, je prededn je prisel k meni, ocitno vkekel prikolico kar dosti. Sicer so znaki bili tu, vendar se takrat se nisem oziral pk teh zadevah, sem bil bolj ali manj laik. In ja veriga se je slisala v prostem teku. Ne redno ampak tu in tam. Utrgalo jo je pri 275.000 kilometrih. Vec imate v temi, ki sem jo zacel takrat "Generalna obnova motorja M50B25Tu. :ok

Drugace pa svetovno napisano, to je tisto kar meni osebno zadnjih par let manjka na forumu. Tehnicne zadeve. :ok
Objavljena slika
Prikaži več možnosti
    • bpavsic je všeč


Iztok Z.
Iztok Z.

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 20 513
  • Lokacija: EMONA
  • Avtomobil: BMW x

#11

...

 

Ne morem verjet da smo leta 2018 in se na motorjih delajo generalke, kot pa leta 1970 pri Zastavah.

Se strinjam. Ko sem imel pri yugotu 45 probleme z raztegovanjem verige (ni se strgala ampak je začela samo ropotat po alu pokrovu) sem skočil v Trst in kupil upgrade kit v katerem so bili drugi zobniki in zobat jermen, kar je bila lifetime rešitev ... :-D


Don't drive faster than your angel can fly...¯\_(ツ)_/¯

Prikaži več možnosti


Warden
Warden

    Big Brother

  • Uporabnik
  • Sporočil: 8 523
  • Lokacija: LJ
  • Avtomobil: X3, E39 se prodaja

#12

Super napisano,prikazano, ampak bolj kot ne osnovnošolsko.

-Zakaj se ne uporabljajo več dvojne verige kot je zadnja slika

-Če so pri M50 naredili najbolj kakovostno verigo, zakaj PM potem spreminjat nekaj kar je TOP

-Ali BMW tovarna sama izdeluje verige, ali jih je zaj...al proizvajalec ??(Imajo tudi drugi modeli probleme z ketno recimo VW itd)

-BMW predno avto izda v prodajo določen model se testira, kaj je šlo tukaj narobe pri testiranjih?? (so naredili samo 100.000km testnih??)

-Pri katerih modelih bi se zdaj to naj nehalo???

 

Ne morem verjet da smo leta 2018 in se na motorjih delajo generalke, kot pa leta 1970 pri Zastavah.

 

Prav to poljudnost rabimo. Zdaj pa kar nadaljuj prikaz na višjem nivoju.
 


Objavljena slika
BeMyWings
LP
Prikaži več možnosti
    • jocker je všeč


ginek
ginek

    Začetnik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 434
  • Lokacija: Medvode

#13

Pohvala blackberetu za članek, take stvari naredijo forum zelo koristen.

 

Super napisano,prikazano, ampak bolj kot ne osnovnošolsko.

-Zakaj se ne uporabljajo več dvojne verige kot je zadnja slika

Verjetno ker je enojna cenejša. Že dolgo časa bolj šteje profit po avtu, kot kakovost.

 

-Če so pri M50 naredili najbolj kakovostno verigo, zakaj PM potem spreminjat nekaj kar je TOP

Dug dizajn motorja. Še marsikaj drugega top se spreminja. Recimo lahko da vgradnja dvojne verige zahteva 10min, enojne pa 5min, prihranek v času gre v profit.

 

-Ali BMW tovarna sama izdeluje verige, ali jih je zaj...al proizvajalec ??(Imajo tudi drugi modeli probleme z ketno recimo VW itd)

Stavim da jih ne izdeluje sama. Imajo tudi drugi probleme itak. Naprimer Nissan 2.5 dizel motor v Pathfinderju je imel notorične probleme z verigami.

 

-BMW predno avto izda v prodajo določen model se testira, kaj je šlo tukaj narobe pri testiranjih?? (so naredili samo 100.000km testnih??)

To pa bi tudi jaz rad slišal, nikoli ne bomo izvedeli. Morda so točno vedeli kdaj gre po gobe in preoptimistično zastavili interval vzdrževanja, ker so morali tudi tam profit prinest noter. Kak direktor aftermarket storitev (kamor spada vzdrževanje) in pa direktor tehničnega dizajna sta se malo pričkala potem pa sta sklenila kompromis v dobro firme. Take stvari se dogajajo vsak dan.

 

-Pri katerih modelih bi se zdaj to naj nehalo???

 

Ne morem verjet da smo leta 2018 in se na motorjih delajo generalke, kot pa leta 1970 pri Zastavah.

Vse je podrejeno dobičku. Vsaj tule je BMW boljši od Zastave.


Prikaži več možnosti


Iztok Z.
Iztok Z.

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 20 513
  • Lokacija: EMONA
  • Avtomobil: BMW x

#14

Vse te težave lahko na kratko poimenujemo "programirano kvarjenje". To omogoča prihranek pri izdelavi, zadovoljevanje čedalje bolj pretiranih okoljskih standardov in ne nazadnje zagotavlja delo servisnim mrežam.

 

Pred kratkim sem od nekega špediterja slišal, da se dnevno v SLO pripelje +30 ton rezervnih delov iz BMW fabrike ... govoril pa je o potrošnih delih pod kar seveda ne spadajo deli karoserije, stekla ali kaj podobnega - samo deli motorjev, pogonskih sklopov, podvozja ...


Don't drive faster than your angel can fly...¯\_(ツ)_/¯

Prikaži več možnosti


MajoR
MajoR

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 4 603
  • Lokacija: Lechaschau
  • Avtomobil: E39 X2 = 14 Zyl.

#15

To so ze imeli na faksih 40 let nazaj ali ne? Dizajniranje/razvoj za doloceno zivljensko dobo. Sej zarnice ki so imele nitko ki nikol ne pregori so tudi ze izumli zdavnaj. Pa jih nikol niso dali v prosto prodajo.
Objavljena slika
Prikaži več možnosti
    • Warden je všeč


Frgazar
Frgazar

    BMW ljubitelj

  • Uporabnik
  • Sporočil: 565
  • Lokacija: Murska Sobota
  • Avtomobil: BMW 318

#16

Blackberet je zelo dobro napisal in že v prvem stavku naznanil, da ne bo šel v globino vsled lažjega razumevanja.

TimiBM_ti pa si dodal res osnovnošolsko in še bolj pavšalno.

Kar tako na približno, se tudi pri BMW_ju ravno ne gredo.


Frgazar
Prikaži več možnosti
    • Warden je všeč


julius
julius

    BMWslo.comoholik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 375
  • Lokacija: Ankaran
  • Avtomobil: Superb

#17

Mogoče še komentar oz. pojasnilo, kako vpliva (in zakaj tako drastično) interval menjave olja na stanje verige. Za start-stop sistem je jasno.


lp, julius
Prikaži več možnosti


slyder3
slyder3
  • Uporabnik
  • Sporočil: 53
  • Lokacija: Ljubljana
  • Avtomobil: BMW F31 320d 2015

#18

Si bom malo sposodil temo, koga v okolici LJ priporočate za pregled in merjenje verige? :)


Prikaži več možnosti


airmike
airmike

    Začetnik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 1 356
  • Lokacija: Maribor
  • Avtomobil: E39 525i

#19

Si bom malo sposodil temo, koga v okolici LJ priporočate za pregled in merjenje verige? :)


Tole postaja najbolj pogosto vprašanje na forumu :)
Prikaži več možnosti
    • jastreb je všeč


Coti
Coti

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 1 082
  • Lokacija: Cerknica
  • Avtomobil: BMW E46 318Ci, E39 525dT

#20

V tej temi je že @TIN vse lepo razložil, edino razmetano je po straneh, je treba malo prebrskat za dejstvi:

https://www.bmwslo.c...averiga/page-10

 

Če malo povzamem, kaj je največji problem:

-slabša kvaliteta materiala za verigo

-enobatna CR črpalka, ki povzroča večje neenakomerne obremenitve


Prikaži več možnosti