Skoči na vsebino

 

Razlaga: Zakaj se pogonska veriga pretrga (2.0d in ostali...)

* * * * * 1 glasov

  • Prijavi se za objavo odgovora
95 odgovorov v temi
višnja
višnja

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 575
  • Lokacija: Ljubljana
  • Avtomobil: G31

#21

Recimo če gledaš M60 motor bulletproof V8 ,so verige dolge kot ponedeljek in bi se teoretično morala še prej raztegniti,pa se ne.(pustimo da je veriga dvojna ampak na drugih motorjih recimo ni).

Matematično gledano - če je veriga daljša, je obrabna obremenitev posameznega členka manjša, saj mora preteči več verige da posamezen člen pride na zobnik.

Tako da je s tega stališča logično da se manj razteguje, če je raztegovanje predvsem posledica obrabe.


Prikaži več možnosti
    • Warden je všeč


TribesMan
TribesMan

    Začetnik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 732
  • Lokacija: Dolenjska
  • Avtomobil: F31 320d

#22

Tole je precej zanimiva tema... samo jaz nekako ne "kupim" razlage da je problem v "slabem materialu" ketne in zobnikov.

Če bi bil problem "tako enostaven", bi ga BMW že zdavnaj odpravil, ker verjamite mi, za 5€ prihranka na avtu, si tile fantje vseeno ne bodo šli imena mazat, ker je na žalost konkurenca prehuda, da bi si lahko to privoščil. (IMHO)

 

Jaz mislim da problem večplasten, in da je vzrokov, da se to dogaja, mnogo.

Skupna točka vseh razlogo pa menim da je gonja za čimmanjšo številko CO2 (ergo, manjšo porabo goriva).

 

Začne se s tem da smo začeli uporabljati v osnovi bistvno redkejša olja, z večjim procentom aditivov, ki skrbijo za ustrezno viskoznost.

Ti aditivi imajo slabo lastnost, da bistveno degradirajo v času življenske dobe olja, zaradi mehanskih, termičnih in kemičnih (redčenje olja z gorivom) vplivov. Posledica tega je da je mazanje proti koncu intervala bistveno slabše kot na začetku.

 

Drug problem je da se intervali čedalje bolj podaljšujejo. Če je bilo 10 let normalno, da je interval 15kkm do 20kkm, bi danes vsi radi imeli intervale vsaj 30kkm, če ne kar 50kkm. To dodaj k prvi alineji.

 

Tretji problem je iskanje načinov kako zmanjšati vse izvore trenja v motorju, od raznih premazov na batih in stenah cilindrov, do specialnih obdelav ležajev, in tudi do tega da narediš eno redno verigo namesto dvo redne, do novega tipa visokotlačne črpalke z enim batom namesto tremi.

 

Četrti problem, DPF filtri, čedalje pogostejše regneracije, večja verjetnost za kontaminacijo olja z gorivom, DPF montiran čedalje bližje motorju (turbini), posledično večja termična obremenjenost vseh komponent, hitrejša degradacija olja, jada jada.

 

Peti problem, start-stop, genialna ideja, kako povečati število zagonov motorja iz 2 na dan, na 20+, ker z njim seveda prihranimo 5g CO2/km.

 

Šesti problem, čedalje višji tlaki vbrizga, posledično čedalje višja obremenitev črpalke in posledično tudi verige, ki jo poganja.

 

Sedmi problem, čedalje višja specifična moč motorjev, višje temperature, itd...

 

Osmi problem, uporabniki, ki z načinom razmišljanja "naj stane kar hoče, šparal bomo", kupijo dizla da se vozijo vsak dan iz Bežigrada na Vič v službo, vmes jim avto 15x aktivira start-stop v vsako smer, pri na pol hladnem motorju, 3x na teden predčasno prekine regeneracijo, ostali čas pa vozijo med 1. in 3. prestavo pri 1100-1300rpm, ker jim to seveda predlaga avto s shift indikatorjem na armaturki.

 

In potem k temu za češnjo na vrhu torte dodaš še dejstvo, da se je nekdo spomnil premakniti ketno s sprednjega dela motorja kjer je bila vsaj približno dostopna, med motor in vztrajnik. Za kar seveda ne dvomim, da je nekdo izračunal, da bo to prineslo 0.2% manjše izgube in 0.05% manj hrupa, pa bog ve kaj še.  :crazy


Prikaži več možnosti


damirkos1
damirkos1

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 16 900
  • Lokacija: Ljubljana
  • Avtomobil: new age e39

#23

Jaz bi delno demantiral zgor ji post oz se ne morem v celoti strinjat. Jasno, nisem strucko, tako da vzamite ta zadrzak z rezervo. Glede na to da sem imel m47 in N47, 2x e46... Vsi so bili vzdrževani enako, tezko recem.da je peoblem v olju ali intervalu (vedno na 20k)

Edina edincata razlika je da je N47 imel.start stop. Jaz sem ga sicer izklapljal in vklopil (da sej je avto ugašal) samo na dolgih semaforjih. Veriga je bila menjana pri 220k s tem da je razpadlo vodilo. To se lahko zgodi (po moje) samo zaradi udarca verige, ki se ni napeta (hidravlicni sponar) ob plasticno vodilo.

Torej nehajte uporabljat start stop, ko zamenjate verigo in me prav zanima ce jo bo se kdo moral.zamenjat :ok

Urejal damirkos1, 07.05.2018, 06:23.

Boobs is back!
Prikaži več možnosti
    • Warden je všeč


gerchy
gerchy

    License for everything!

  • Administrator
  • Sporočil: 10 158
  • Lokacija: 03
  • Avtomobil: z dost' dinamike!

#24

Tole je precej zanimiva tema... samo jaz nekako ne "kupim" razlage da je problem v "slabem materialu" ketne in zobnikov.

Če bi bil problem "tako enostaven", bi ga BMW že zdavnaj odpravil, ker verjamite mi, za 5€ prihranka na avtu, si tile fantje vseeno ne bodo šli imena mazat, ker je na žalost konkurenca prehuda, da bi si lahko to privoščil. (IMHO)

Z lahkoto. Pri 2 milijonih izdelkov letno je to 10 milijonov. Ne pozabimo še cca. 350 € za material, ki ga mora nesrečnež kupiti. Računica definitivno je. 

Zakaj bi torej odpravili pomankljivosti? Prodaja raste. Vsako leto bolj. In če imaš izdelek, ki ga dobro prodajaš kljub vedno višji ceni in slabši kvaliteti - zakaj bi ga spreminjal? :obrvi

Konec koncev pa BMW nikdar ni slovel po pretirani kakovosti. Vedno je bilo pestro. Morda le malce manj radikalno - da si stroške plačal na malo več obrokov. :-D


slovenska-konoplja.png

Prikaži več možnosti
    • MG, Warden in blackberet uporabnikom je všeč to sporočilo


portland
portland

    Začetnik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 285
  • Lokacija: x

#25

 

Osmi problem, uporabniki, ki z načinom razmišljanja "naj stane kar hoče, šparal bomo", kupijo dizla da se vozijo vsak dan iz Bežigrada na Vič v službo, vmes jim avto 15x aktivira start-stop v vsako smer, pri na pol hladnem motorju, 3x na teden predčasno prekine regeneracijo, ostali čas pa vozijo med 1. in 3. prestavo pri 1100-1300rpm, ker jim to seveda predlaga avto s shift indikatorjem na armaturki.

 

 

Freude am Fahren 2018  :-D


Prikaži več možnosti
    • DrKo je všeč


Donki kong
Donki kong
  • Uporabnik
  • Sporočil: 1 523
  • Lokacija: Ljubljana

#26

Ta start stop naredi vec skode kot pa koristi. Pa se dejanski stane ta stvar, avto zaradi start stopa potrebuje mocnejsi akumulator, boljsi zaganjac pa se ksno drugo stvar. Sam neki mi je pa zanimiv zakaj pa Mercedes nima tezav z verigo?
Prikaži več možnosti
    • Bavarious je všeč


Fleko
Fleko

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 1 651
  • Lokacija: Okolica Domžal
  • Avtomobil: e28, T5, 1.8T, D5,...

#27

Tole je precej zanimiva tema... samo jaz nekako ne "kupim" razlage da je problem v "slabem materialu" ketne in zobnikov.

Če bi bil problem "tako enostaven", bi ga BMW že zdavnaj odpravil, ker verjamite mi, za 5€ prihranka na avtu, si tile fantje vseeno ne bodo šli imena mazat, ker je na žalost konkurenca prehuda, da bi si lahko to privoščil. (IMHO)

Pri avtomobilski industriji se pogajaš z dobavitelji 0,00001€ natančno in ne zaokrožuješ na 5€. 5€ na en kos je OGROMEN prihranek. 


Prikaži več možnosti
    • sash je všeč


TribesMan
TribesMan

    Začetnik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 732
  • Lokacija: Dolenjska
  • Avtomobil: F31 320d

#28

 

Z lahkoto. Pri 2 milijonih izdelkov letno je to 10 milijonov. Ne pozabimo še cca. 350 € za material, ki ga mora nesrečnež kupiti. Računica definitivno je. 

Kaj pa vsi tisti avtomobili, ki so jim "morali" zamenjati verige na račun BMWja?

Tako razmišljanje "šparanja za vsako ceno" te hitro lahko pokoplje.

Pa skupinske tožbe itd...

 

 

 

Pri avtomobilski industriji se pogajaš z dobavitelji 0,00001€ natančno in ne zaokrožuješ na 5€. 5€ na en kos je OGROMEN prihranek. 

Seveda se pogajaš za desetinke centov, vendar če v fazi testiranja ali pa (bog ne daj) potem ko je izdelek pri kupcih opaziš povečano število odpovedi, je to ponavadi znak za alarm.

In glede na to da so verigo, napenjalce in ostalo že večkrat redizajnirali, je več kot jasno da so bili alarmi sproženi... večkrat.

Cena redesigna, ponovnega testiranja, vpeljave v proizvodnjo ... tudi ni enako nič.

 

Kar hočem jaz povedat je to, da če bi bil problem rešljiv za 5€, ali pa tudi 10€, z "bolj kvalitetnim materialom" bi bil že zdavnaj rešen.

 

Lahko pa seveda verjameš da vseskupaj funkcionira takole:


Prikaži več možnosti


gerchy
gerchy

    License for everything!

  • Administrator
  • Sporočil: 10 158
  • Lokacija: 03
  • Avtomobil: z dost' dinamike!

#29

Kaj pa vsi tisti avtomobili, ki so jim "morali" zamenjati verige na račun BMWja?

Tako razmišljanje "šparanja za vsako ceno" te hitro lahko pokoplje.

Pa skupinske tožbe itd...

To je drobiž v primerjavi z ostalimi stvarmi. Mogoče so to pokrili z dražjimi rezervnimi deli, ki so se v zadnjih 15 letih podražili za 100 %. :-D

Šparanje ni nič drugega kot "gemblanje". Vsak posel vključuje tveganje. Dokler zadeva teče, ne razmišljajo o izboljšavi - če kupci pograbijo vse. In vedno več jih je.

 

Ni vprašanje v tem, da ne bi znali odpraviti napake, ampak v tem, da se jim je očitno ne splača. Razlogov najbrž ne bomo izvedeli nikoli, je pa zgoraj naštetih kar nekaj dobrih argumentov. Hipotetičen primer: verjetno je manjše zlo zamenjati par verig in biti prvi na lestvici izpustov, po možnosti z nazivom "motor leta." 

 

Če je v igri dobro ime, denar nima prav velike vloge. Spomnimo se Lexusa, ko se je uveljavljal. Pri okvari so prišli domov po avto, ga vrnili popravljenega, očiščenega in s polnim tankom. Če imaš dobro ime, dober marketing in zveste kupce, imaš veliko manevra pri strategiji. Zato jo (lahko) spremeniš na "nelogičen" način, da kupcem vzameš več, da boš imel še več. Krivi smo na koncu kupci, ki smo pripravljeni plačati za to.


slovenska-konoplja.png

Prikaži več možnosti


branevrankar
branevrankar

    Tischlermeister

  • Uporabnik
  • Sporočil: 13 432
  • Lokacija: Domovina
  • Avtomobil: Bmw

#30

Lahko kdo pove, če se trganje verige pojavlja samo pri dizlih, ali so tudi bencinarji na udaru?

Glede start/stop, jaz bi ga dal (v primeru nabave novejšega Bmwja) izklopit ozr. obrnit funkcijo, da ko avto vzgem, je ta opcija izklopljena. Že zaradi samega starterja...
Arbeit und disziplin::cool
Prikaži več možnosti


wini
wini
  • Uporabnik
  • Sporočil: 1 236
  • Lokacija: Nova Gorica
  • Avtomobil: bmw 328i f30

#31

Lahko kdo pove, če se trganje verige pojavlja samo pri dizlih, ali so tudi bencinarji na udaru?

Glede start/stop, jaz bi ga dal (v primeru nabave novejšega Bmwja) izklopit ozr. obrnit funkcijo, da ko avto vzgem, je ta opcija izklopljena. Že zaradi samega starterja...

Na mojem je prva stvar ki jo naredim po pritisku na start tipko, izklop start/stop.

Preko carly mislim da se da to tudi permanentno izklopit.


Prikaži več možnosti
    • branevrankar je všeč


Vocko
Vocko

    BMW ljubitelj

  • Uporabnik
  • Sporočil: 648
  • Lokacija: Dolenjska
  • Avtomobil: Ni (več) BMW

#32

Preko carly mislim da se da to tudi permanentno izklopit.

Res je, sem si izklopil na svojem...


Fun is not a straight line!
Prikaži več možnosti


Plavi
Plavi

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 6 143
  • Lokacija: .
  • Avtomobil: F10

#33

Se ne spoznam preveč ampak me zanima, naj bi bile dve verigi spodnja in zgornja. Je res, da če že se vedno utrga gornja?


Količina pameti na svetu je konstanta. Število ljudi na svetu pa se povečuje. A. E.
Prikaži več možnosti


nightmare
nightmare

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 2 713
  • Lokacija: Cerknica
  • Avtomobil: e91 320d, KTM 690 Duke R

#34

Zgolj moj primer na podlagi katerega sklepam, da ni vse v slabem materialu.

 

Avto kupljen pri slabih 170k km od 1. lastnika star slabe štiri leta. Pri 180k km preverjen razteg kjer je pokazalo še 1,5mm do tolerance. Mislim, da je meja za zamenjavo med 0 in 4mm(pri novem) kar je v minus se je menjalo. Torej se je v 180k km veriga glede na raztezek katerega prikaže orodje raztegnila za 2,5mm(kar ne pomeni, da je sama veriga raztegnjena za 2,5mm). Torej nekaj je na verigi, nekaj na zobnikih in nekaj na vodilih. Do takrat, vsaj tako je zabeleženo na servisu so se delali servisi predpisano na 30k km. Start/stop je v avtomobilu in sklepam, da je deloval kot mora. Glede na število kilometrov pri relativno mladem avtomobilu se je 1. lastnik z njim vozil na daljše relacije kar lahko drastično zmanjša poseganje start/stop sistema v delovanje motorja a kako točno je vozil ne vemo.

 

Takrat se je zamenjal napenjalec z novim, daljšim. Preprogrameral se je Start/stop sistem, da je ta sklopljen ko zaženem avto(pri novejših te opcije ni več) in pa olje se menja na 15k km oz. raje kak km prej. Tudi pri meni se avto večinoma vozi na relacije kar pomeni servis na vsakih 5 mesecev.

 

Trenutno ima avto 297k km zadnji servis pa je bil opravljen pri 290k km kjer smo pri Molku ponovno preverili raztezek. To smo do sedaj storili 3x ali 4x. Po 110k km je raztezeg na verigi še vedno enak. Kar koli bi se obrabljalo pa naj bodo to vodila ali zobniki ali pa bi se raztegnila veriga bi se to nekje poznalo.

 

Režim vožnje je predvidevam nekje enak kot ga je imel prejšnji lastnik, razlika je v skrajšanju servisnega intervala na 15k km, izklop Start/stop sistema in novi napenjalec.

 

 

Matej pravi, da ta razteg spremlja pri parih strankah katerim je menjal napenjalec, menjajo olje na 15k km in so pripravljeni to meritev opraviti. Sam delam daleč največ kilometrov a pri vseh naj bi se raztezanje verige ustavilo.

 

 

Lp, Samo


Prikaži več možnosti


voodoo child
voodoo child

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 2 207
  • Lokacija: ljubljana
  • Avtomobil: kwatro

#35

Problem je da se trganje ketne  BMWju splača . drugače bi imeli jermen, če ne obvladajo več ketne. Zaradi trganja vse paranoja grabi in letijo v matični servis , da ja ne bo pizdarija , sigurno bi jih odšlo več pod kozolec. Glede emisij bi lahko drugje prišparal . BOSCH ima baje že prototipe z 10x manjšimi emisjami kot eu6. Tehnologija je že samo vse vmesne korake moramo plačat. Če bi se šlo striktno za okolje bi imeli 5 modelov avtomobilov in ne 1000 z xy kombinacijami agregati .



Urejal voodoo child, 08.05.2018, 13:33.

Prikaži več možnosti
    • MIHOLD je všeč


portland
portland

    Začetnik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 285
  • Lokacija: x

#36

Preprogrameral se je Start/stop sistem, da je ta sklopljen ko zaženem avto(pri novejših te opcije ni več) 

 

Pa imajo vsaj možen ročni izklop ob vsakem zagonu avtomobila, tako kot ima recimo Mercedez?


Prikaži več možnosti


nightmare
nightmare

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 2 713
  • Lokacija: Cerknica
  • Avtomobil: e91 320d, KTM 690 Duke R

#37

Pa imajo vsaj možen ročni izklop ob vsakem zagonu avtomobila, tako kot ima recimo Mercedez?

To pa ne vem. Vem, da se pri BMW, VW in Fordu ne da več programirat. Verjamem, da je drugod enako.

Če je uporaba tipke dovoljena najverjetneje je še v avtomobilu samo programeranje pa zaradi nižjega davka katerega kupec plača ko ima avtomobil vgrajen Start/stop sistem potem ni več dovoljeno/mogoče izklopit.

 

 

Lp, Samo


Prikaži več možnosti


ily
ily

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 2 187
  • Lokacija: portorož
  • Avtomobil: e91

#38

na pooblaščenem servisu ti stalnega izklopa start/stop ne morejo narediti, ker jim program tega ne dovoljuje.

Ti pa lahko to naredi avtoelektronika in podobni.


Prikaži več možnosti


Mat xxl
Mat xxl

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 9 559
  • Lokacija: LJUBLJANA
  • Avtomobil: BMW logicno

#39

Vsak z Carly adapterjem to naredi, pa še izklopi npr. komfortno odklepanje, da ti ga težje izmaknejo...
Prikaži več možnosti


branevrankar
branevrankar

    Tischlermeister

  • Uporabnik
  • Sporočil: 13 432
  • Lokacija: Domovina
  • Avtomobil: Bmw

#40

Zgolj moj primer na podlagi katerega sklepam, da ni vse v slabem materialu.
 
Avto kupljen pri slabih 170k km od 1. lastnika star slabe štiri leta. Pri 180k km preverjen razteg kjer je pokazalo še 1,5mm do tolerance. Mislim, da je meja za zamenjavo med 0 in 4mm(pri novem) kar je v minus se je menjalo. Torej se je v 180k km veriga glede na raztezek katerega prikaže orodje raztegnila za 2,5mm(kar ne pomeni, da je sama veriga raztegnjena za 2,5mm). Torej nekaj je na verigi, nekaj na zobnikih in nekaj na vodilih. Do takrat, vsaj tako je zabeleženo na servisu so se delali servisi predpisano na 30k km. Start/stop je v avtomobilu in sklepam, da je deloval kot mora. Glede na število kilometrov pri relativno mladem avtomobilu se je 1. lastnik z njim vozil na daljše relacije kar lahko drastično zmanjša poseganje start/stop sistema v delovanje motorja a kako točno je vozil ne vemo.
 
Takrat se je zamenjal napenjalec z novim, daljšim. Preprogrameral se je Start/stop sistem, da je ta sklopljen ko zaženem avto(pri novejših te opcije ni več) in pa olje se menja na 15k km oz. raje kak km prej. Tudi pri meni se avto večinoma vozi na relacije kar pomeni servis na vsakih 5 mesecev.
 
Trenutno ima avto 297k km zadnji servis pa je bil opravljen pri 290k km kjer smo pri Molku ponovno preverili raztezek. To smo do sedaj storili 3x ali 4x. Po 110k km je raztezeg na verigi še vedno enak. Kar koli bi se obrabljalo pa naj bodo to vodila ali zobniki ali pa bi se raztegnila veriga bi se to nekje poznalo.
 
Režim vožnje je predvidevam nekje enak kot ga je imel prejšnji lastnik, razlika je v skrajšanju servisnega intervala na 15k km, izklop Start/stop sistema in novi napenjalec.
 
 
Matej pravi, da ta razteg spremlja pri parih strankah katerim je menjal napenjalec, menjajo olje na 15k km in so pripravljeni to meritev opraviti. Sam delam daleč največ kilometrov a pri vseh naj bi se raztezanje verige ustavilo.
 
 
Lp, Samo


Olje ima pri vsem tem velik pomen. Sem že nekje to napisal, pa so me nekateri samozvani mojstri tu gor poducili, da to ne drži... :skrbast
Sem pa imel čast biti zraven, ko se je pri bmw 1 bencinarju menjalo olje na najnovejšem servisnem intervalu 60.000km... :napaka
Ko sem tisto črno vodo videl (dejansko je teklo kot voda), še ne čudim nobeni stvari več.
Arbeit und disziplin::cool
Prikaži več možnosti
    • Iztok Z. in Warden uporabnikom je všeč to sporočilo