Skoči na vsebino

 

Pregrevanje motorja E46 1.8

- - - - -

  • Prijavi se za objavo odgovora
88 odgovorov v temi
BMW_V10
BMW_V10

    Začetnik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 741
  • Lokacija: Postojna
  • Avtomobil: E46 316i, E60 530iA FL

#41

To sem napisal že dolgo nazaj. Ta termostat ima noter še električni grelec za namen kot si opisal. Ta grelec je samo za predčasno odpiranje, ni pa za zapiranje.
 
Meni ob normalni vožnji drži okrog 105, ko začnem tiščat v kakšen dolg klanec (npr. višnjegorski) pa začne temp. padat tudi na 85 - gledano v BC. Ko se začnem spuščat pa kljub spuščenemu gasu hitro pride nazaj na 100+.
 
Po eni strani nelogično, po drugi pa nemško genialna rešitev za preprečevanje pregrevanja glave ... :)


To pa prav moram tudi pri mojem preverit. :D
Prikaži več možnosti


Iztok Z.
Iztok Z.

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 20 558
  • Lokacija: EMONA
  • Avtomobil: BMW x

#42

To pa prav moram tudi pri mojem preverit. :D

:ok

 

Pa javi kako bo to pri tebi :)


Don't drive faster than your angel can fly...¯\_(ツ)_/¯

Prikaži več možnosti
    • BMW_V10 je všeč


loty1825
loty1825

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 2 724
  • Lokacija: Ljubljana, Celje
  • Avtomobil: E30/4, E36/5, E46/3

#43

Kako miliš ni za zapiranje?

 

Električni grelec ogreje vosek v termostatu, ta postane tekoč in odpre termostat. Zapiranje pa izgleda tako, da ko se grelec izklopi, se vosek ohladi, vzmet pa porine termostat v zaprto stanje. Ali imajo ti motorji, kakšno tretjo različico termostata?


Nič ni težko, kar se mora, vendar ni nič treba, če se noče, vendar na koncu se vse da, če res hoče. :cool
Prikaži več možnosti


Coti
Coti

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 1 108
  • Lokacija: Cerknica
  • Avtomobil: BMW E46 318Ci, E39 525dT

#44

Grelec je namenjen predčasnemu odpiranju termostata. Če ne teče elektrika čez njega pa se obnaša kot navaden termostat, ki se seveda zapre, če ni voda okrog njega dovolj segreta :ok2


Prikaži več možnosti
    • Iztok Z. je všeč


Iztok Z.
Iztok Z.

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 20 558
  • Lokacija: EMONA
  • Avtomobil: BMW x

#45

Kako miliš ni za zapiranje?

...

Ti termostati zapirajo, ko se sistem ohlaja - dotični grelec pri tem ne igra nobene vloge ... grelci so namreč namenjeni samo za gretje - kot npr. webasto ali el. grelec hlad. tekočine pri dizlih.

 

Za hlajenje pa imamo hladilnike, klime, itd.


Don't drive faster than your angel can fly...¯\_(ツ)_/¯

Prikaži več možnosti


loty1825
loty1825

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 2 724
  • Lokacija: Ljubljana, Celje
  • Avtomobil: E30/4, E36/5, E46/3

#46

Aha, zdaj mi je jasno, kaj je bilo mišljeno. Hvala za pojasnilo.


No zdaj po Iztokovem odgovoru mi pa spet ni.

 

Se pravi M43 naj bi imel v termostatu grelec, ki ogreva hladilno tekočino? :uh Tole res ne verjamem.


Nič ni težko, kar se mora, vendar ni nič treba, če se noče, vendar na koncu se vse da, če res hoče. :cool
Prikaži več možnosti


Iztok Z.
Iztok Z.

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 20 558
  • Lokacija: EMONA
  • Avtomobil: BMW x

#47

...

 

Se pravi M43 naj bi imel v termostatu grelec, ki ogreva hladilno tekočino? :uh Tole res ne verjamem.

Nihče te ne sili, da verjameš vsemu kar napišemo :)

 

Tisti, ki so prebrali in razumejo napisano pa se sploh ne sprašujejo, če bi verjeli, ker je logično ... :ok2


Don't drive faster than your angel can fly...¯\_(ツ)_/¯

Prikaži več možnosti


sodznede
sodznede

    Novinec

  • Uporabnik
  • Sporočil: 149
  • Lokacija: Lenart
  • Avtomobil: E 36 m40, E 46 m43

#48

Moj ima termostat kot je receno z elektricnim konektorjem. Danes jutri naredim skupaj pa vidim kaj bo naredilo - torej temperatura v bloku da vidim kako se obnasa.

Kaj pa je torej funkcija tistega na izhodu kilera?
Prikaži več možnosti


Iztok Z.
Iztok Z.

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 20 558
  • Lokacija: EMONA
  • Avtomobil: BMW x

#49

... Kaj pa je torej funkcija tistega na izhodu kilera?

Termostat na izhodu kilerja?

 

Ne poznam - ga lahko malo poslikaš?


Don't drive faster than your angel can fly...¯\_(ツ)_/¯

Prikaži več možnosti


loty1825
loty1825

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 2 724
  • Lokacija: Ljubljana, Celje
  • Avtomobil: E30/4, E36/5, E46/3

#50

Jaz očitno napisanega ne razumem oz. se ne razumeva.

 

Vem, da je v termostatih električni grelec. Ampak njegov namen ni gretje hladilne tekočine, kot to počne recimo električni webasto pri dizlih, katerega namen je ta da motor prej doseže delovno temperaturo. Namen tega grelca, je da DME preko njega vklaplja termostat. Grelec, ko ga DME vklopi, segreje vosek v termostatu in ga na ta način aktivira.

 

Vsak termostat zapira, ko se ohlaja. Tako, da ne razumem, kaj si hotel povedat s tem, da naj bi bilo na teh termostatih posebnega.

 

Pri zapiranju res grelec nima nobene druge vloge, kot da je ugasnjen in "pusti" de se vosek ohladi. Pri odpiranju imal pa zelo pomembno vlogo ta grelec.

 

Tisot kar je @Coti napisal, je logično, ja. Tole o grelcu v termostatu, ki ogreva hladilno tekočino, pa ni.


Moj ima termostat kot je receno z elektricnim konektorjem. Danes jutri naredim skupaj pa vidim kaj bo naredilo - torej temperatura v bloku da vidim kako se obnasa.

Kaj pa je torej funkcija tistega na izhodu kilera?

Če imaš PWM ventilator, česar še vedno ne vemo. Potem je to senzor, namenjen merjenju temperature izhodne hladilne tekočine, ni to termostat. Glede na temperaturo, ki jo sporoča ta senzor, potem DME vklaplja in krmili hitrost vrtenja ventilatorja.


Nič ni težko, kar se mora, vendar ni nič treba, če se noče, vendar na koncu se vse da, če res hoče. :cool
Prikaži več možnosti


sodznede
sodznede

    Novinec

  • Uporabnik
  • Sporočil: 149
  • Lokacija: Lenart
  • Avtomobil: E 36 m40, E 46 m43

#51

Elektricni je..da ce snames dol konektor se ventiltor vklopi..
Prikaži več možnosti


Iztok Z.
Iztok Z.

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 20 558
  • Lokacija: EMONA
  • Avtomobil: BMW x

#52

Elektricni je..da ce snames dol konektor se ventiltor vklopi..

Tisto ni termostat ampak tipalo temp. hlad. tekočine, ki se vrača v motor.

 

Z odklopom pa simuliraš visoko temp. hlad. tekočine, na kar DME reagira s povečanjem obratov ventilatorja ...



Urejal Iztok Z., 08.02.2019, 12:09.

Don't drive faster than your angel can fly...¯\_(ツ)_/¯

Prikaži več možnosti


loty1825
loty1825

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 2 724
  • Lokacija: Ljubljana, Celje
  • Avtomobil: E30/4, E36/5, E46/3

#53

Ja električni že. Samo električni ventilator lahko krmili dvsotopenjsko temperaturno stikalo, ki je montirano na hladilniku. Ko temperatura v hladilniku doseže določeno temperaturo, se mu vklopi prva stopnja in se vrti z normalno hitrostjo, ko je dosežene neka višja temperatura, se pa začne vrtet s polno hitrostjo.

 

Lahko pa imaš sistem brez stikala na hladilniku. In ventilator vklaplja DME in kontrolira nejgovo hitrost brezstopenjsko, se pravi hitrost vrtenja med 0% in 100% prilagaja glede na temperaturo, ki jo dobi od senzorja na izhodni cevi iz hladilnika in glede na tlak v sistemu klime.

 

Ne vem pa na pamet, kakšen sistem je konkretno na M43 motorju tvojega letnika. Ampak glede na to, da se ventilator zažene na polno, ko odklopiš tisti senzor, to pomeni da ta ventilator krmili DME. Ker DME v tem primeru "ne ve", kakšna je temperatura hladilne tekočine, za vsak primer potem vrti venitlator na polno. Ker bolje je, da ti motor shladi preveč, kot pa da bi ti zakuhal.


Nič ni težko, kar se mora, vendar ni nič treba, če se noče, vendar na koncu se vse da, če res hoče. :cool
Prikaži več možnosti


sodznede
sodznede

    Novinec

  • Uporabnik
  • Sporočil: 149
  • Lokacija: Lenart
  • Avtomobil: E 36 m40, E 46 m43

#54

Ja tako je pri meni... to naceloma dela ko ga odklopis da gre na polno..
Prikaži več možnosti


loty1825
loty1825

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 2 724
  • Lokacija: Ljubljana, Celje
  • Avtomobil: E30/4, E36/5, E46/3

#55

To pove samo, da s samim elekro motorjem v ventilatorju in električno napeljavo do njega ni nič narobe.


Nič ni težko, kar se mora, vendar ni nič treba, če se noče, vendar na koncu se vse da, če res hoče. :cool
Prikaži več možnosti


sodznede
sodznede

    Novinec

  • Uporabnik
  • Sporočil: 149
  • Lokacija: Lenart
  • Avtomobil: E 36 m40, E 46 m43

#56

Da porocam. Avto doseze temp po 15 km normalne voznje. Nato po avtocesti 20 km 120 km.. temp se giba okrog 108. Ko zapeljem na izvoz in stojim pri semaforju pride do 111. Nato vozim po regionalni od 70 do 100 km. Temperatura drzi 108. Potem se ustavim in pocakam... gre do 112. Nato pade na 106.

Je to ok? Lahkp kdo malo svojega pogleda. Imam obcutek kot da bi termostat malo bil pozen.. vem pa da je seveda malo zamika od mesta meritve temp v bloku. Zanima me samo kako se giba drugim. Bom preventivno se termostat menjal ce bo razlika.
Prikaži več možnosti


loty1825
loty1825

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 2 724
  • Lokacija: Ljubljana, Celje
  • Avtomobil: E30/4, E36/5, E46/3

#57

Če ti kaj pomaga, podatki za M52TU/M54 motor so, da je normalna izhodna temperatura iz hladilnika 103°C, izhodna iz bloka motorja pa 110°C. Lahko pa doseže do 113°C. Se pravi bi morala biti normalna tempratura, ki jo opazuješ v menuju na števcu nekje vmes. Ko pohodiš gas do konca, bi se morala temperatura spustit do 85°C.

 

Lahko pogledaš tale dokument, stran 94: https://www.bimmerfe...05&d=1427398830

 

Je razloženo delovanje termostata. Lahko podatki za M43 morda za kakšno stopinjo odstopajo, ampak princip delovanja je podoben in s temperaturami, ki si jih navedel ne izgleda, da bi bilo kaj hudo narobe s hladilnim sistemom. Sicer je pa sedaj zimski čas, ko niso ravno najbolj primerne temperature za preizkušanje brezhibnosti hladilnega sistema.

 

Lahko pa še opazuješ, kaj se dogaja s temperaturo, ko pri segretem motorju pohodiš, ga do konca. Če ne pade, potem je termostat zanič.


Nič ni težko, kar se mora, vendar ni nič treba, če se noče, vendar na koncu se vse da, če res hoče. :cool
Prikaži več možnosti


sodznede
sodznede

    Novinec

  • Uporabnik
  • Sporočil: 149
  • Lokacija: Lenart
  • Avtomobil: E 36 m40, E 46 m43

#58

Hvala za fajl. Trenutno stanje pri meni to odraza.Ce vzamem vrednosti bi v mojem primeru torej bil izhodna temp cca 111 oz. 112 kar sedaj nekako je.
Sedaj bom opazoval zadevo, sel na daljso voznjo in pa seveda ko bo toplo se bo takoj videlo ce termostat dela. Hvala za vse. Javim ko bom imel kaj vec.
Prikaži več možnosti


Car Uroš
Car Uroš

    Začetnik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 551
  • Lokacija: Lj
  • Avtomobil: e39 530i

#59

Če ti kaj pomaga, podatki za M52TU/M54 motor so, da je normalna izhodna temperatura iz hladilnika 103°C, izhodna iz bloka motorja pa 110°C. Lahko pa doseže do 113°C. Se pravi bi morala biti normalna tempratura, ki jo opazuješ v menuju na števcu nekje vmes. Ko pohodiš gas do konca, bi se morala temperatura spustit do 85°C.
 
Lahko pogledaš tale dokument, stran 94: https://www.bimmerfe...05&d=1427398830
 
Je razloženo delovanje termostata. Lahko podatki za M43 morda za kakšno stopinjo odstopajo, ampak princip delovanja je podoben in s temperaturami, ki si jih navedel ne izgleda, da bi bilo kaj hudo narobe s hladilnim sistemom. Sicer je pa sedaj zimski čas, ko niso ravno najbolj primerne temperature za preizkušanje brezhibnosti hladilnega sistema.
 
Lahko pa še opazuješ, kaj se dogaja s temperaturo, ko pri segretem motorju pohodiš, ga do konca. Če ne pade, potem je termostat zanič.


Tole so vsekakor previsoke temperature za m54 motor. Stevec za temperaturo je na sredini od 76 do mislim da max 108 stopinj. 93 bi moral drzat konstanto, v guzvi poleti lahko pride do dobrih 100 s klimo, ob teranju pa pade tudi do 80.
Prikaži več možnosti


dragan klep
dragan klep

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 3 005
  • Lokacija: Planet Earth
  • Avtomobil: E39 528iA, E65 745iA

#60

Če se pogovarjamo za M52TÜ motor je vse kar je nad 110 že pregrevanje…… Normalna delovna ob obremenitvah je do 106°c kolikor jaz vem. Enako velja tudi za motor M52.

Kaj se hladilnega Sistema tiče je za oba tipa najbolj idealna temperatura do 100°c.... Vse je pa odvisno od naslednjih zadev…

 

.     hladilnik, ne samo da je dober, tudi očiščen mora bit spredaj listja in umazanije…

.     vodna pumpa, v kolikor ima plastičen impeller lahko pri delovni temperature impeller zdrsava in ne prečrpava več vode kot mora, zato je ključno da je impeller kovinski…..

.     visco sklopka, ta se more pri 98°c zaklenit in letet na polno brez popuščanja vse dokler temperatura vode ne pade pod 98°c

.     zunanji električni klima ventilator delujoč na obeh stopnjah, ker pomaga hladit motor ko avto stoji na mestu in motor ni pod obrati, saj takrat visko nima dovolj moči da hladi.

.     thermostat, ki odpira pri 92°c je zelo zaželjen…. obstaja tudi opcija z večjim pretokom namenjena celinam ki dosegajo čez poletje višje temperature zraka….

.     ohišje termostata, obstaja aluminijasto ki je bolj vzdržljivo.

.     čep raztezne ki deluje….

.     Zelo pomembno, pravilno odzračen system....

 

Pišem iz izkušenj, ker predenj sem uspel svoj M52B28 spravit pod 100°c sem naredil mali doktorat iz hladilnega Sistema.... Pač, raje sem si belil glavo kako optimizirat in ripravit zadevo da bo optimalno delovala tudi na dolge proge in v mestnih vpadnicah sem prebral in sprobal kar nekaj opcij.

 

Zamenjal sem prvo vse cevi za hladilni system, aux pumpo, čeprav je zopet crknila… Bom jo menjal ponovno. Hladilnik, visco, ventilator klime, thermostat ki odpira pri 92, aluminijasto ohišje termostata, zatesnil system... Ščistil vse okoli hladilnika, nova vodna pumpa z kovinskim impelerjem… Pravilno odzračil system...

 

Sedaj mi motor ostaja nekje na od 94 do 98°c delovne… Poleti čez 101°c ne gre. Pa še to je samo tam kjer stojim na vpadnicah v koloni. Čeprav je za moje osnovne pojme mehanikarije vse kar je nad 95°c za motor že preveč…

 

Vse te visoke temperature in temu primerno nastavljeni sistemi so samo ena bedna ekološka neumnost še bolj neumnih inženirjev ki poslušajo naravovarstvenike, ker jih pač morejo, da se avtoindustrija pač lahko prodaja….. Posledično zaradi tega živijo tudi proizvajalci delov in mehaniki…. Življenjska doba motorjev je že samo s tem dobro tretjino manjša.

 

lp

 

D.


Prikaži več možnosti
    • Iztok Z. je všeč