Skoči na vsebino

 

DIY: E39 vgradnja EvoX-R 2.0 bi xenon parabole in leče

* * * * * 1 glasov

  • Prijavi se za objavo odgovora
31 odgovorov v temi
MehMan
MehMan

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 2 684
  • Lokacija: -
  • Avtomobil: -

#1

Pred kratkim sem se lotil nadgradnje parabol na moji E39, ker so leta naredila svoje in so kljub novim xenon žarnicam svetile precej ubogo. Istočasno se mi zdi da vedno bolj manj tehničnih tem na forumu, sem se odločil da spišem en kratek vodič. Ta ni mišljen za čiste začetnike, prav tako ta vodič ne kaže kako razstaviti luči, za to je že tema na forumu:

 

https://www.bmwslo.c...azdiranje-luči/

 

Močno priporočam, da se seveda nosilce zamenja na tej točki, če seveda že niso bili.

 

Z leti svetilnost xenon luči, in seveda tudi navadnih, upada ker začne odbojni sloj na parabolah razpadati in postane moten, tako da druge rešitve kot da se luč razstavi in se parabole ali na novo napari ali preprosto zamenja, ni. Cena postopkov se ponavadi vrti od 90€(mislim da) dalje, odvisno od tega koliko ste pripravljeni narediti sami in koliko časa imate. Jaz sem se odločil za nove parabole, ker zanesljivost teh ki jih na novo naparijo peša, vsaj lokalno, prav tako avto rabim vsak dan in nimam ravno časa da brez luči stoji dva tedna. Istočasno se mi je zdela to odlična priložnost da dodam avtu še bi-xenon(ali pač možnost upravljanja xenon zaslonke za dolge luči).

 

Parabole sem vzel tukaj:

 

https://www.aliexpre...2781700600.html

 

Stale so me pa 55€ plus carina 22€, torej 77€ za bi-xenon. Glede vzdržljivosti kitajca bom še videl, pri tej ceni bom potrpel, so pa še drugi viri:

 

https://www.retrofit...a-design-1.html

 

Vprašanje če so kaj boljši.

 

Ta vodič je evolucijski, to je prva različica priredbe, ki je bila narejena na horuk, časa nisem imel veliko, eno popoldne in en obisk Merkurja. Kaj nameravam še izboljšati, oziroma spremeniti obrazložim na koncu.

 

Vodič začenjam, ko je luč že razstavljena in parabole vzete ven, primerjava stara vs novo:

 

luciparabole01.jpg

 

Stara parabola:

 

luciparabole03.jpg

 

Nova: 

 

luciparabole02.jpg

 

Težava pa nastane pri velikosti nosilcev leče, EvoX-R 2.0 nosilci leče so za par milimetrov krajše, čeprav je leča večja:

 

luciparabole04.jpg

 

Posledično če se na stare vijake od parabol pritrdi nove parabole, bodo te pomaknjene nazaj v ohišju:

 

luciparabole05.jpg

 

Če se primerja z originalno parabolo:

 

luciparabole06.jpg

 

 

Funkcionalno najbrž ne bo razlike, ampak ni najbolj lično.

 

Rešitev je več, ena izmed njih je, da se naležno površino kamor pride vijak od parabole, torej te plastične stolpčke, preprosto poreže:

 

https://www.m5board....-evox-r-v2.html

 

Ta način se mi zdi rahlo preveč agresiven in prav tako, ko se enkrat odreže, te plastike ne dobiš nazaj, tako da mi to ni diši preveč. 

 

Težava nastane, ker ima vijak, ki drži parabole na enem koncu lesni navoj, na drugem pa navadnega metričnega za matice. Ker (še) nimam stružnice, da bi si naredil custom vijak se je bilo treba znajti. Naležna površina nove parabole odstopa za cca 5 do 6 mm, tako da je bilo treba narediti distančnik. En skok v Merkur in malo praskanja in je začasna rešitev sledeča:

 

1. Lesni vijaki 4,0 x 40 mm in 50 mm

2. Podložke prave velikosti

3. Alu cev z notranjim premerom okoli 4 mm, ali karkoli podobnega, rabi se cca 160 mm za distančnike.

 

Z malo merjenja sem ugotovil da mora biti distančnik dolg cca 18 do 19 mm, fine tuning sem pa opravljal preko šmergla in podložk:

 

luciparabole07.jpg

 

Po prvem testu je sedaj vse bilo na mestu:

 

luciparabole08.jpg

 

Edina težava je bila pri ujemanju dolgega in kratekga snopa. V original za to poskrbijo gumijaste podložke, ki omogočajo da se ne prenašajo vse vibracije na parabolo in prav tako fine tuning snopa. V mojem primeru sem zadevo zasilno reševal z dodajanjem podložk, v primeru da se doda več podložk 40 mm vijak ne bo zadostoval, zato je potreben 50 mm vijak:

 

luciparabole09.jpg

 

Ni najbolj elegantno, ampak zaenkrat deluje. Zato je to evolucijski vodič, ker to mislim izboljšati, ne omogoča preveč nastavitve in pa zgleda polovičarsko. Distančnik, podložke in vijak sem zalepil še z navadim lepilom, za vsak slučaj.

 

Ker je držalo za žarnice sedaj drugačno je treba prirediti tudi proti prašno zaščito, na enem sem notranji del čisto odrezal, potem pa videl da to ni pametno in sem zato na drugem narezal in po potrebi tudi odrezal notranje kose, da se je vse prilegalo:

 

luciparabole12.jpg

 

Vse skupaj se sestavi nazaj in že na prvi pogled se vidi razlika:

 

Staro:

 

luciparabole14.jpg

 

 

Novo:

 

 

luciparabole13.jpg

 

Za piko na sem še kupil vodotesne konektorje in zvezal bi xenon, kupil sem pa AMP Superseal konektorje v trgovini Delko v BTCju, dlaka na sliki je bonus: 

 

luciparabole15.jpg

 

luciparabole16.jpg

 

 

In pa končni rezultat, slikano oboje z istimi nastavitvami fotoaparata da ni ugibanja o izboljšanju:

 

oldnew1600.jpg

 

 

Seveda sem več kot zadovoljen, bi xenon prav tako deluje odlično. Čas od začetka do konca je bil cca 4 do 5 ur, z obiskom Merkurja, pavzami in pač razumno počasnim vikendaškim tempom.

 

Luči bom pa še enkrat razstavil in popravil par stvari:

 

1. Treba je zamenjati butyl tesnilo(se priporočam, rabim še za vrata)

2. Proti prašna tesnila sem preveč zarezal(prav tako se priporočam, če ima kdo viška)

3. Pritrditev parabol mi ni všeč. Čeprav se lesni vijak zategne, ne deluje preveč stabilno dokler niso vsi vijaki zategnjeni. Ko naslednjič podrem luč bom priredil originalni vijak, in sicer tako, da odstranim podložko, vrežem več navoja in uporabim najlonske matice(ali pa navadne in Loctite) in podložke preko katerih lahko moduliram odmik parabole. S tem se bo ohranila stabilnost originalne zasnove, istočasno pa če dam obnoviti stare parabole, se vijak in podložko preprosto premakne in bo vse stock. Kot da je to važno na rjasti E39.

 

 

Do naslednjič!



Urejal MehMan, 18.08.2018, 20:08.

1. Meh: Indifference;

ma. ko jebe.
Prikaži več možnosti
    • Nixxon, Iztok Z., Carpenter in 12 ostalim je všeč


nightmare
nightmare

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 2 503
  • Lokacija: Cerknica
  • Avtomobil: e91 320d, KTM 690 Duke R

#2

Ker bi mi bilo tole zanimivo pri očetovi e46 me zanima zakaj nisi raje podlagal mesta kjer je leča privijačena na parabolo? Ne bi bilo enostavneje?

 

 

Lp, Samo


Prikaži več možnosti


MehMan
MehMan

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 2 684
  • Lokacija: -
  • Avtomobil: -

#3

Ker bi mi bilo tole zanimivo pri očetovi e46 me zanima zakaj nisi raje podlagal mesta kjer je leča privijačena na parabolo? Ne bi bilo enostavneje?

 

 

Lp, Samo

 

Žariščno razdaljo se s tem spreminja, poleg tega še hitreje pride do zamika snopa itd. 


1. Meh: Indifference;

ma. ko jebe.
Prikaži več možnosti


nightmare
nightmare

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 2 503
  • Lokacija: Cerknica
  • Avtomobil: e91 320d, KTM 690 Duke R

#4

Žariščno razdaljo se s tem spreminja, poleg tega še hitreje pride do zamika snopa itd. 

Če pa je ta razdalja tako ali tako krajša kot pri originalu. Ali so to potem skompenzirali z drugačno lečo?

 

Lp, Samo


Prikaži več možnosti


MajoR
MajoR

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 3 267
  • Lokacija: Lechaschau
  • Avtomobil: E39 X2 = 14 Zyl.

#5

V bistvu po domace, se spreminja sirina snopa, kot fokus?
Objavljena slika
Prikaži več možnosti


MehMan
MehMan

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 2 684
  • Lokacija: -
  • Avtomobil: -

#6

Če pa je ta razdalja tako ali tako krajša kot pri originalu. Ali so to potem skompenzirali z drugačno lečo?

 

Lp, Samo

 

Tako, leča je malo večja.

 

V bistvu po domace, se spreminja sirina snopa, kot fokus?

 

Če spreminjaš odmik, ja, predvsem fokus, zgubi, oziroma omehča se rob snopa. Kot fokus na objektivu od fotoaparata.


1. Meh: Indifference;

ma. ko jebe.
Prikaži več možnosti


MajoR
MajoR

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 3 267
  • Lokacija: Lechaschau
  • Avtomobil: E39 X2 = 14 Zyl.

#7

Cak a obstaja tudi 3.0? Samo niso z euro "cut off"-om ampak samo ameriska verzija?
Objavljena slika
Prikaži več možnosti


MehMan
MehMan

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 2 684
  • Lokacija: -
  • Avtomobil: -

#8

Cak a obstaja tudi 3.0? Samo niso z euro "cut off"-om ampak samo ameriska verzija?

 

So neke 3.0 verzije, ampak nič ne vem o njih, pa še samo te sem videl na retrofitlab. Drugače pa če se vzame stock za stock verzijo, torej EVOX R 1.0, potem je na voljo ECE cut off, na teh kitajcih, ki jih imam jaz, pa prav tako pri retrofitlabu, imajo samo DOT cut off.


1. Meh: Indifference;

ma. ko jebe.
Prikaži več možnosti


Tomazn
Tomazn
  • Uporabnik
  • Sporočil: 178
  • Lokacija: Celje
  • Avtomobil: E39 525tds tournig

#9

Lep! Vodič. Tudi sam se bom lotil. Mi zaupaš mero na sliki označeno z vprašanjem. Bom poizkusil narediti vijake preden dobim zadevo na dom :) Aja pa dolžino celega vijaka novega.

Če mi uspe objavim kako zgledajo!

Pripete slike za predogled

  • 25F46DF8-E2BD-42A9-81B2-679EE3DFB1D1.jpeg

Urejal Tomazn, 12.09.2018, 09:08.

Prikaži več možnosti


Car Uroš
Car Uroš

    Začetnik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 428
  • Lokacija: Lj
  • Avtomobil: e39 530i

#10

Sam sem ta projekt naredil lani, je pa zanimivo, da sva našla enake konektorje. Tudi sam sem jih kupil v delkotu.


Prikaži več možnosti


Tomazn
Tomazn
  • Uporabnik
  • Sporočil: 178
  • Lokacija: Celje
  • Avtomobil: E39 525tds tournig

#11

Look what I found on AliExpress
http://s.aliexpress.com/36JfyAVf

Kitajci imajo vse :) :)
Prikaži več možnosti


Tomazn
Tomazn
  • Uporabnik
  • Sporočil: 178
  • Lokacija: Celje
  • Avtomobil: E39 525tds tournig

#12

Koliko ka je navom M6?
Bi kar navojno palico in pač dve matici kjer rabiš blokado in imaš možnost nastavljanja :)
Prikaži več možnosti


MehMan
MehMan

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 2 684
  • Lokacija: -
  • Avtomobil: -

#13

Koliko ka je navom M6?
Bi kar navojno palico in pač dve matici kjer rabiš blokado in imaš možnost nastavljanja :)

Dej si vzami čas pa preberi še enkrat, sem razložil, pa boš videl zakaj nisem vzel navojne palice. 



Urejal MehMan, 12.09.2018, 12:02.

1. Meh: Indifference;

ma. ko jebe.
Prikaži več možnosti


Tomazn
Tomazn
  • Uporabnik
  • Sporočil: 178
  • Lokacija: Celje
  • Avtomobil: E39 525tds tournig

#14

V službi sem in na hitro berem. Dans bom tak narazen dal luč pa pogledam točno.
Zj vidim ja, da je navoj za v les... bomo pa odrezal na stružnici tak navoj :)

Bom pa nardil da bom lahko nastavljal oddaljenost leče od parabole sprednje.

Urejal Tomazn, 12.09.2018, 12:06.

Prikaži več možnosti


MehMan
MehMan

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 2 684
  • Lokacija: -
  • Avtomobil: -

#15

20180912203132-1.jpg

 

No tukaj je vijak, in tu vidim tudi težavo pri svoji ideji za dodelavo, ker je vijak po podložki občutno večji od navoja.

 

 

In istočasno precej občudujem Hellin vložek v en preprost vijak, ki je najbrž samo na ohišju luči od E39, ker je tukaj precej korakov vmes, da se je tole izdelalo, ker je bilo treba postružiti kos na večih koncih, vrezati dva navoja, na koščku kjer matica pride na navoj je še manjši premer kot na navoju, prav tako tam kjer stoji podložka, ki je najbrž bila segreta da so jo spravili čez navoj. Iz vidika tega, da je treba teh vijakov narediti na tisoče se zdi relativno potraten postopek, ko bi bile na voljo lažje, cenejše in časovno manj potratne rešitve. 



Urejal MehMan, 12.09.2018, 19:51.

1. Meh: Indifference;

ma. ko jebe.
Prikaži več možnosti


Tomazn
Tomazn
  • Uporabnik
  • Sporočil: 178
  • Lokacija: Celje
  • Avtomobil: E39 525tds tournig

#16

Niso zastojn tako drage.
Pa sej najlažje je kar odrezat podložko ,navoj podalšat do integrirane matice in potem dve matice gor s katerima reguliraš dolžino naseda...

Bom vidu jutri kaj se bo dalo narest v izdelavi novega šravfeka. Drugače naredim kot sem napisal zgori.
Prikaži več možnosti


MehMan
MehMan

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 2 684
  • Lokacija: -
  • Avtomobil: -

#17

Niso zastojn tako drage.
Pa sej najlažje je kar odrezat podložko ,navoj podalšat do integrirane matice in potem dve matice gor s katerima reguliraš dolžino naseda...

Bom vidu jutri kaj se bo dalo narest v izdelavi novega šravfeka. Drugače naredim kot sem napisal zgori.

 

To sem sam mislim narediti, ampak najprej moraš postružiti kos za podložko na isto širino kot navoj, potem ti pa kljub vsemu ostane šibek pas tam kjer se lahko premika podložka, ker je navoj širši od tistega pasu, tako da bi bil na novo vrezan navoj na temu pasu kar tanek, ampak recimo da za namene spravit drugo matico čez dovolj. 

 

To mi malo poruši načrte, ker sem tudi sam upal na ravno tako enostavno rešitev.


1. Meh: Indifference;

ma. ko jebe.
Prikaži več možnosti


Tomazn
Tomazn
  • Uporabnik
  • Sporočil: 178
  • Lokacija: Celje
  • Avtomobil: E39 525tds tournig

#18

Umes kjer je podloška nebo navoja. Bom najprej probal obrati drugo možnost drugače pa to in poročam kaj bo najbolje

Ta navoj je m5, tam umes pa mislim da bo slo naredit m6 in bosta matici lepo prisli do sredine :) no uglavnem poročam jutri

Urejal Tomazn, 12.09.2018, 20:49.

Prikaži več možnosti


Tomazn
Tomazn
  • Uporabnik
  • Sporočil: 178
  • Lokacija: Celje
  • Avtomobil: E39 525tds tournig

#19

Navoj je M4.
Vmes kjer je bila podložka malo fali navoja. Treba je pa bilo tudi tam urezat da gre matica skozi :)
Zj pa počakat na na bi xenon

Pripete slike za predogled

  • 7E4625B0-E51B-4C06-ADF1-311FEEEA31FF.jpeg

Urejal Tomazn, 13.09.2018, 06:34.

Prikaži več možnosti
    • MehMan je všeč


Tomazn
Tomazn
  • Uporabnik
  • Sporočil: 178
  • Lokacija: Celje
  • Avtomobil: E39 525tds tournig

#20

MehMan za priklop tega konektorja s kablom k sem ga označu na sliki je prkilop na teh lečah?

Pripete slike za predogled

  • E8F14C2A-24CB-4F60-B53A-FD2D44F7060C.jpeg
Prikaži več možnosti