Skoči na vsebino

 

Avtomatski menjalnik - prva menjava olja pri 396.900 km

- - - - -

  • Prijavi se za objavo odgovora
60 odgovorov v temi
blackberet
blackberet

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 9 289
  • Avtomobil: Tisto kar vozi sam Bog

#1

Malo za info,malo za zanimivost in malo ,da je spet kakšna nova tema in nabijanje offtopicov o avtomatskih menjalnikih :-D

Uglavnem danes sem naredil v avtomatskem menjalniku(ZF 5hp24) prvo(sem 99%) kompletno menjavo olja,filtra itd. pri 396.xxxkm. Mogoče je bilo samo olje kdaj zamenjano v kar pa zelo močno dvomim glede na to kakšna je  zgodovina avta.

 

Domneval sem ,da mu manjka kak liter ali dva olja saj je med vožnjo prestavljal zelo lepo le v D je malo butnil v R pa bolj.Ter ni bil tako odziven na gas vendar tega ne ugotoviš razen ,če imaš možnost in primerjaš enak avto z istim motorjem in istim menjalnikom.

 

Resnega dela v tem primeru je bilo za vsaj 6ur tako ,da recimo pooblaščeni servis bi naredil velik minus z to menjavo glede na to da računajo za delo cca150€ po menjavi.

 

Veselje se je začelo že z odtegovanjem vijakov za izpust in vijakom za dolivanje,kjer je bil potreben doooolg podaljšek ter ogromno sile na inbus velikosti 8mm,nekaj je uglavnem moralo popustiti.Jaz pravim v takih primerih pametnejši odneha vendar to nisem jaz tako da  hvala višji sili da sta popustila vijaka(vijak za dolivanje je bil trši oreh). Kaj bi bilo če bi obrnil utor za inbus na vijaku za dolivanje si sploh nočem predstavljati.

 

Olje je priteklo ven seveda črno drugačno pri teh km že ni moglo biti ampak začuda ni nič smrdelo po zažganem kar je bil odličen znak.

 

Potem se je pa začela veselica št.2 z odtegovanjem torx vijakov na oljnem karterju. Od vseh 22-ih ,mi je uspelo odtegniti in odšraufati samo enega,na vseh ostalih sem uničil torx na glavah vijakov.

Ni lepšega pogleda od tega tisti kateri kaj šraufate že veste o čem je govora,kjer moramo pod avtom malo pomeditirati ter dvakrat globoko vdihniti,razmisliti ter najti rešitev.

Rešitev je bila sveder 6,5mm ter vrtati v vijak ,da odleti glavica vijaka. 

Ampak ko ima hudič malde jih ima veliko in da zadeva ne bi bila tako enostavna so naredili vijake pojma nimam iz česa tako da mi je svedre uničevalo kot za šalo in tudi brusil sem svedre kot po tekočem traku, dokler nisem spet dvakrat globoko vdihnil ter šel po sveder iz kobalta,no to je pa potem pokazalo hudiču hudiča da so glave letele proč in evo karter je končno padel dol.

 

Pogled v karter je bil hmmm ..........    siv...........magneti polni na debelo "opilkov" oz bolje rečeno sivega prahu ,ki se nabere kot usedlina. To me nič ne prestrašil dokler niso res pravi opilki v olju oz na magnetu,res pa ,da toliko odtenkov sive še nisem videl ,verjetno jih ni niti v knjigi 50odtenkov sive.

 

Z pogledom na menjalnik se je začela veselica št.3 saj pogled nanj in štrleče cca 2-3mm vijake ni bil nič kaj prjeten,želiš si da bi te vijake odšraufal z roko tako kot ponavadi ampak ne ne kaj si ti ja nor hudič je znorel zaradi kobalt svedra tako ,da sva se dajala kar nekaj časa ,da sem z neko muko in kleščami brez da bi poškodoval površino menjalnika kamor nalega karter dobil vseh 21vijakov ven.

 

Nato se je začelo malenkost lažje delo,kjer se je odstranilo še oljni filter(letnik izdelave 98-99 isto kot je star avto)kjer je bil na plehu spet čarobni siv prah z več kot 50odtenki sive.

Odstranil valve body(tukaj se je vijake dalo lepo odšraufati). in spihal z kompresorjev sam menjalnik tako ,da sem dobil še malo olja ven iz kanalov po menjalniku

 

Sledilo je "najlepše" delo ki ga dobiš pri šraufanju teh starih jajc in to je čiščenje,čiščenje in čiščenje.....

 

Po očiščenju je hudič kot zgleda šel na malico saj je sestavljanje potekalo kot po tekočem traku zamenjalo se je O-ringe na konektorju,valve body nazaj na mesto,nov filter olja,novo tesnilo(hvala MANN za to odlično "plutovinasto"  tesnilo,katero ima 4 manjše luknje da daš vijake skozi tesnilo in obenem drži tesnilo na mestu ter še vijake, zelo ga priporočam ,tisto papirnato mi gre na živce ,saj ga moraš ponavadi še malo namazati malo z silikonom da tesni kot treba,),ter nova vijaka za izpust in dolivanje ter seveda novo pravo olje MOBIL LT71141.

 

Postopek kako naliti olje v menjalnik ne bom razlagal,ga pa imate na internetu.

 

Na koncu pa seveda probna vožnja avto nič več ne buta v D in R ,postal je bolj odziven na gas ,prestavlja pa sedaj še malenkost lepše. Adaptacije menjalnika nisem delal niti je nebom saj je nima smisla,saj dela tako kot mora in nočem ,da se začne spet učiti od začetka.

 

Presenečen sem nad kvaliteto teh menjalnikov saj v tem primeru komot ovržemo teorijo o predolgi ne menjavi olja in z tem kako se izpere menjalnik,da ne dela več tako kot prej.

 
Slike bom prilepil jutri ,ker se mi jih danes ne da prenašati iz telefona.
 
Sicer sploh ne vem komu bo to nakladanje kaj pomagalo,je pa včasih zanimivo videti kaj takega kar ne vidiš vsak dan(meni je) in še po drugi strani staro nemško šolo,ko se je zadeve še delalo tako kot je treba.


Urejal blackberet, 12.10.2018, 20:38.

:bmw V8  :bmw
 

Prikaži več možnosti


clinton
clinton

    Začetnik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 426
  • Lokacija: Vodice
  • Avtomobil: BMW 1, 3, TTNY=?

#2

Poročaj kaj bo po par tisoč kilometrih...


Prikaži več možnosti


krt
krt

    Alias Cavazza

  • Uporabnik
  • Sporočil: 18 308
  • Lokacija: Sevnica
  • Avtomobil: e61, r55

#3

Zanimivo branke. Čez 2 dni bo pa riknil menjalnik:)
Objavljena slika
Prikaži več možnosti


blackberet
blackberet

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 9 289
  • Avtomobil: Tisto kar vozi sam Bog

#4

Poročaj kaj bo po par tisoč kilometrih...

Zanimivo branke. Čez 2 dni bo pa riknil menjalnik:)

Imata take izkusnje?

Mogoce sem te srece in ne bo problemov :-) ... ce zdrsi gre pa američki dodatek v menjalnik :-) ... ce pa se to ne bo ok se ga bo pa obnovilo :-D opcij je veliko hehe

Urejal blackberet, 12.10.2018, 21:28.

:bmw V8  :bmw
 

Prikaži več možnosti


x-driver
x-driver

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 20 091
  • Lokacija: Tolmin
  • Avtomobil: e39 530iA, APN4

#5

Marsikomu se je to zgodilo, zato je pa mene strah menjat to olje :skrbast zadnje čase vsakega, ki je menjal olje, vprašam, kje, kako, koliko je prevozil po menjavi, a so kakšne težave. Tako da tudi jaz čakam tvoj feedback po par 1000 km. Se ogrevam za menjavo, ampak hočem biti prepričan, kateri je v praksi iz prve roke res pravi in zanesljiv način.


Prikaži več možnosti


blackberet
blackberet

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 9 289
  • Avtomobil: Tisto kar vozi sam Bog

#6

Marsikomu se je to zgodilo, zato je pa mene strah menjat to olje :skrbast zadnje čase vsakega, ki je menjal olje, vprašam, kje, kako, koliko je prevozil po menjavi, a so kakšne težave. Tako da tudi jaz čakam tvoj feedback po par 1000 km. Se ogrevam za menjavo, ampak hočem biti prepričan, kateri je v praksi iz prve roke res pravi in zanesljiv način.

Koliko.imas km oz kdaj je bilo nazadnje menjano olje?

Najboljsi za moje pojme je klasicni nacin z tem da das VB dol in dobis se iz tam olje ven.

:bmw V8  :bmw
 

Prikaži več možnosti


x-driver
x-driver

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 20 091
  • Lokacija: Tolmin
  • Avtomobil: e39 530iA, APN4

#7

Morajo biti okoli 300k, menjano menda nikoli.


Prikaži več možnosti


blackberet
blackberet

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 9 289
  • Avtomobil: Tisto kar vozi sam Bog

#8

Morajo biti okoli 300k, menjano menda nikoli.


Prestavlja sedaj ok? Buta kaj?

:bmw V8  :bmw
 

Prikaži več možnosti


x-driver
x-driver

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 20 091
  • Lokacija: Tolmin
  • Avtomobil: e39 530iA, APN4

#9

Malo buta ja, kakor kdaj, ampak ja. Jerry sicer pravi, da je to za ZF-e v e39 normalno, ampak pri novem že ni bilo :ok2


Prikaži več možnosti


Jerry
Jerry
  • Uporabnik
  • Sporočil: 66 017
  • Lokacija: močvirje
  • Avtomobil: E39 540i & E24 635CSI

#10

Dobra tema, bravo  :ok

 

Želim ti da bi menjalnik zdržal, sem pa glede tega pesimist... vso srečo!


If I had the money I would have a mid-life-crisis.

Prikaži več možnosti


Boris-84
Boris-84

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 1 151
  • Lokacija: Malmö
  • Avtomobil: B8

#11

Vsa cast za podvig ter prispevek, sem z uzitkom bral. Drzim pesti da prezivi kriticno obdobje, pomojem bi se moralo hitro pokazati, ce ima namen storiti harikiri. :-D



Urejal Boris-84, 12.10.2018, 23:32.

Prikaži več možnosti


blackberet
blackberet

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 9 289
  • Avtomobil: Tisto kar vozi sam Bog

#12

Markiramo točne kilometre prve menjave na 396.900km(to cifro lahko moderator popravi v naslovu) ,da se bo lažje pobiralo stave kdaj bo sklizil menjalnik  :ok2

 

Pozabil sem napisati da je bil simptom premalo olja v menjalniku tudi to ,da menjalnik avta ni držal na hribu recimo v D in R ampak je drsel nazaj oz. naprej.(tudi to se lahko doda v prvi post kjer pišem simptome)

 

Sedaj pa na obljubljene slike:

 

-Dejansko imajo prav in je res lifetime(doživljensko) olje,ker opravlja svojo funkcijo  dokler je menjalnik živ.

20181012144527.jpg

 

-Nezakleti vijak  :navijacica

20181012110504.jpg

 

-50 odtenkov sive 

 Oljni karter prej

20181012122428.jpg

20181012122512.jpg

20181012122519.jpg   

 

     Oljni filter prej (malo sem ga porisal,da se vidi da je na njemu čudežni prah)

20181012142808.jpg

20181012142758.jpg

 

-Lep pogled na vijake kateri so ostali v menjalniku in drobovje menjalnika brez valve body-ja

20181012133219.jpg

 

20181012133232.jpg

 

- Oljni karter pripravljen na montažo

20181012163234.jpg

 
-oljni filter in valve body zmontirana
20181012164335.jpg
 
-Staro in novo olje ,oba sta istega vonja z tem da ima staro olje  manj izrazit vonj ter kar je dober znak in upanje nič ne smrdi po zažganem.
Jegr in red bull vodka, nazdravje :-D
20181013194518.jpg

 

 

 

 

Servis menjalnika(olje,filter itd) sem naredil zavestno z tem ,da lahko menjalnik "zaserjem". Jaz se pač avtomatskim menjalnikov ne bojim zato če bo zdrsel se ne bom sekiral kaj dosti saj to samo pomeni ,da je menjalnik bil tako ali tako potreben obnove,raje vidim da ima sveže olje in mi zdrsi ter ga obnovim kot pa da se vozim z starim in dobim po celem menjalniku opilke in okvarjene še kakšne ostale dele kateri sploh ne bi bili potrebni menjave,če jih staro olje ne bi uničilo . Tisti kateri je že kdaj čistil opilke iz kakšnega sistema sploh pa avtomatskega menjalnika kjer je kanalov kolikor hočeš ve o čem govorim.

 

Sedaj pa hitro pobirati stave :laugh

 

Nekaj slik se mi je izgubilo,če še kakšno najdem jo objavim.



Urejal blackberet, 13.10.2018, 20:44.

:bmw V8  :bmw
 

Prikaži več možnosti


Jerry
Jerry
  • Uporabnik
  • Sporočil: 66 017
  • Lokacija: močvirje
  • Avtomobil: E39 540i & E24 635CSI

#13

Po videnem sodeč olje v menjalniku ni bilo originalno, je bilo že menjano in to pomeni, da se ti menjalnik ne bo sesul. Tole olje je kar lepo, opilkov je nekaj ampak še ni kritično, če bi bilo olje prvo bi bilo črno kot katran. Težko je napovedat koliko časa bo menjalnik še delal, ampak pomojem enih par 10.000 km lahko še naredi.


If I had the money I would have a mid-life-crisis.

Prikaži več možnosti


blackberet
blackberet

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 9 289
  • Avtomobil: Tisto kar vozi sam Bog

#14

Po videnem sodeč olje v menjalniku ni bilo originalno, je bilo že menjano in to pomeni, da se ti menjalnik ne bo sesul. Tole olje je kar lepo, opilkov je nekaj ampak še ni kritično, če bi bilo olje prvo bi bilo črno kot katran. Težko je napovedat koliko časa bo menjalnik še delal, ampak pomojem enih par 10.000 km lahko še naredi.

Lahko ,da je bilo olje enkrat zamenjano takrat ko je avto prišel iz DE v SLO to je bilo pri okoli 130.000km. Definitivno pa ni bil karter nikoli odpiran saj je v njem filter z letnico izdelave 1998-1999. je pa to da spustiš ter dofilaš olje bolj polovično delo.

Čez kakšnih 10.000km bom še enkrat spustil in natočil novo olje da se še malo osveži kar je ostalo notri starega(brez menjave filtra itd. samo čepe open in close).

Še enih najmanj 100.000 bi jih moral :-D

Imaš kakšen tak menjalnik ,da ga kar prej obnovim pa potem samo dol in gor in gas  :ok2


:bmw V8  :bmw
 

Prikaži več možnosti


Jerry
Jerry
  • Uporabnik
  • Sporočil: 66 017
  • Lokacija: močvirje
  • Avtomobil: E39 540i & E24 635CSI

#15

Čez kakšnih 10.000km bom še enkrat spustil in natočil novo olje da se še malo osveži kar je ostalo notri starega(brez menjave filtra itd. samo čepe open in close).

Pa ti se prav trudiš, da bi ga pobralo - to delaš namenoma  :laugh

 

Nimam več nobenih delov za 540i, že dolgo ne, žal. Zadnjega ki sem ga imel, sem pred leti podaril kolegu forumašu Perotu  :)


If I had the money I would have a mid-life-crisis.

Prikaži več možnosti


MIHOLD
MIHOLD

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 12 310
  • Lokacija: Where the sky is blue
  • Avtomobil: Mašina

#16

Tole bo se delalo, ce je do sedaj delal menjalnik bp. Ne izgleda kriticno prav nic in tudi jaz sem mnenja, da je olje 1x sigurno ze bilo zamenjano.

Urejal MIHOLD, 13.10.2018, 21:30.

Prikaži več možnosti
    • blackberet je všeč


blackberet
blackberet

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 9 289
  • Avtomobil: Tisto kar vozi sam Bog

#17

Pa ti se prav trudiš, da bi ga pobralo - to delaš namenoma  :laugh

 

Nimam več nobenih delov za 540i, že dolgo ne, žal. Zadnjega ki sem ga imel, sem pred leti podaril kolegu forumašu Perotu  :)

Ja če pa danes z BMW-jem nisi IN če nič ne crkne tako kot sem prejle bral v temi o novi X4 ,ko je zaštekal EGR pri 50.000km.  :laugh

 

To je kot stari dobri 5hp30 še napačno olje se je dolivalo dexron 2 namesto tega LT71141 pa je kar delal. Dokler ga ni komplet zamenjal z dexron 2(tako je pisalo po katalogih in takega so mu dali) in ko se je menjalnik segrel(pregrel) se ni dalo prestaviti ročice v D N ali R ,no olje je seveda smrdelo po zažganih lamelah. Potem sem mu prinesel LT71141 kot mora biti in je menjalnik spet oživel. Kasneje je hotel uničiti menjalnik(ker je imel doma še enega boljšega,takrat je bilo to poceni oz. se je dobilo menjalnike za 6pack) z kurjenjem gum in izživljanjem ampak je hudič delal še kar nekaj xx.xxxkm  :laugh



Urejal blackberet, 13.10.2018, 21:40.

:bmw V8  :bmw
 

Prikaži več možnosti


Jerry
Jerry
  • Uporabnik
  • Sporočil: 66 017
  • Lokacija: močvirje
  • Avtomobil: E39 540i & E24 635CSI

#18

:shithappens  :laugh


If I had the money I would have a mid-life-crisis.

Prikaži več možnosti


blackberet
blackberet

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 9 289
  • Avtomobil: Tisto kar vozi sam Bog

#19

Tako ,da ti stari ZF-i sploh z zobniškimi črpalkami niso tako delikatni kot so recimo GM z lamelnimi ,kjer jih slej kot prej pobere in zmeče opilke po menjalniku.


:bmw V8  :bmw
 

Prikaži več možnosti


x-driver
x-driver

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 20 091
  • Lokacija: Tolmin
  • Avtomobil: e39 530iA, APN4

#20

Danes sem slišal eno dokaj smiselno teorijo, zakaj menjalniki po menjavi olja radi crknejo. Opilki so po celem menjalniku, tudi med premičnimi deli, kjer se le-ti stikajo. Ko se menjalnik spere, med temi premičnimi deli ostane luft, ki ga ne bi smelo bit, prej pa so ga zapolnili opilki. Zdaj pa ta luft začne "funkcionirat" in sčasoma se nekje nekaj posledično pokvari.


Prikaži več možnosti