Skoči na vsebino

 

Avtomatski menjalnik - prva menjava olja pri 396.900 km

- - - - -

  • Prijavi se za objavo odgovora
60 odgovorov v temi
zok
zok
  • Uporabnik
  • Sporočil: 1 334
  • Lokacija: CE
  • Avtomobil: e60 530xd, Falco, Futura

#21

No ne ravno luft, saj je tam olje - dokler so prisotni opilki, lamele se drzijo, saj ravno opilki visajo torni koeficient, olje med lamelami je grobo, robato. Ko opilke odstranis, pa zacno drseti, in gre vse skupaj v maloro. Pa se obraba se ob drsenju lamel zelo poveca, in svinjarija potem krozi po celem menjalniku da zasvinja se valve body, in zurka je popolna.

 

Zakaj je vonj po zazganem slab znak - ta vonj ne pomeni da je samo olje (kdaj bilo) zazgano, pac pa da so se kurile (torej drsele) lamele. In ker odbruseni zazgani delcki lamel plavajo v olju, ima vonj po zazganem tudi olje.

 

Sicer ce bi se orenk vprasali zakaj vseh teh delckov filter ne zadrzi, lahko ali padejo vse teorije, ali pa se pricnemo sprasevati o kvaliteti filtrov, enako je s tem, da ti "smeti potegne, ce spraznes tank do konca"... Ce je filter enkrat zabit, se srecamo z novim problemom - kavitacijo, ki unici pumpo (posledicno zaradi prenizkega tlaka v hidravliki seveda tudi mehanski del menjalnika)...



Urejal zok, 15.10.2018, 00:59.

Prikaži več možnosti
    • Nixxon in blackberet uporabnikom je všeč to sporočilo


x-driver
x-driver

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 19 875
  • Lokacija: Tolmin
  • Avtomobil: e39 530iA, APN4

#22

Kaj bi bilo potem z upoštevanjem teh teorij treba narediti, da bi uspešno zamenjal olje in da bi menjalnik delal? Menjat vse lamele ali kaj? Koliko jih sploh je notri?


Prikaži več možnosti


mika2023
mika2023

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 1 958
  • Lokacija: Grosuplje
  • Avtomobil: e63, ML430, AD

#23

Pomoje, če smrdi olje po zažganem in če menjalnik dela, pustiš kot je in ne menjaš nič. ( sklepam iz zgornje predpostavke o opilkih).
Začneš raje šparat za nov-drug menjalnik
Prikaži več možnosti


blackberet
blackberet

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 9 210
  • Avtomobil: Tisto kar vozi sam Bog

#24

Kaj bi bilo potem z upoštevanjem teh teorij treba narediti, da bi uspešno zamenjal olje in da bi menjalnik delal? Menjat vse lamele ali kaj? Koliko jih sploh je notri?

Prvo ,če kaj prav vem ti avta ne misliš zamenjati še naslednjih 10let oz. ga imeti za vedno. Enkrat v tem obdobju boš verjetno moral obnoviti menjalnik. Zato si verjetno v vsakem primeru pripravljen dati € za obnovo. Enostavno probaš zamenjati olje recimo dvakrat po malem potem pa vidiš ,če bo delal bo super si prihranil €,če bo pa zdrsel ga boš pač obnovil in bo za naslednjih vsaj 300.000km mir.

Boljše da ti menjalnik zdrsi kot da z starim in slabim oljem uničiš še tisto kar je dobrega,potem boš imel štalo z obnavljanjem oz. kupovanjem še drugih skopov.

Za tvoj menjalnik(ZF 5hp19) dobiš recimo takle set otiginal ZF lamel(tako pač izgledajo),seveda zamenjaš še kaj drugega kot samo to.

https://www.ebay.co....i/223189123482?epid=643768024&hash=item33f71bc19a:g:nUwAAOSwYIxX4X9n:rk:4:pf:0

 

Sestavnica tvojega menjalnika in število lamel lahko pogledaš tukaj:

picZF5HP19FL.jpg

 

 

Lamele pridejo zložene oz. izgledajo tako kot pri Tomosih sklopka ,če si kdaj šraufal kot mulc.

109625699_c747a4534f_o.jpg

 

 

Na tej moji sliki se lepo vidi lamele in kje se nahajajo v notranjosti menjalnika:

20181012133232.jpg



Urejal blackberet, 15.10.2018, 08:14.

:bmw V8  :bmw
 

Prikaži več možnosti


blackberet
blackberet

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 9 210
  • Avtomobil: Tisto kar vozi sam Bog

#25

Tukaj se recimo lepo vidi za dotično moj menjalnik 5hp24 lamele in kovinske plate med lamelami,da si boste lažje presdstavljali kaj je hotel @zok povedati o tem da "opilki"(težko rečem opilki) oz. prah povzroča friction katerega z novim oljem izpereš in začne zadeva drseti.

r77qxl.jpg



Urejal blackberet, 15.10.2018, 08:20.

:bmw V8  :bmw
 

Prikaži več možnosti


Davidf1
Davidf1

    BMW Račna Team

  • Uporabnik
  • Sporočil: 22 596
  • Lokacija: Grosuplje
  • Avtomobil: E39 530dTA & E90 325xi

#26

Mogoče bi v naslov napisla, kateri tip menjalnika točno je v teli temi. Je kje tudi podobna tema za GM menjalnik, oziroma kateri menjalnik točno ima moj E39 530dTA letnik 2002?


Prikaži več možnosti


x-driver
x-driver

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 19 875
  • Lokacija: Tolmin
  • Avtomobil: e39 530iA, APN4

#27

Kakšen hec pa je menjati lamele?
Prikaži več možnosti


mstipic
mstipic

    BMW ljubitelj

  • Uporabnik
  • Sporočil: 1 023
  • Lokacija: KK
  • Avtomobil: Črni Blisk

#28

Zamenjaj olje in upaj na najboljše.

Če avtomat crkne, odšraufaj in zapelji v ZF v Nemčijo staro za novo z garancijo.


"this car is like having a crack addicited Victoria's Secret Model as a girlfriend, the highs are higher than your imaginations, and the lows are low.

Prikaži več možnosti


mika2023
mika2023

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 1 958
  • Lokacija: Grosuplje
  • Avtomobil: e63, ML430, AD

#29

v novo olje vliješ kovinski prah pa se ponovno nalima na lamele, pa si zmagal. :metalc


Prikaži več možnosti
    • mstipic, anita_a in Egon uporabnikom je všeč to sporočilo


x-driver
x-driver

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 19 875
  • Lokacija: Tolmin
  • Avtomobil: e39 530iA, APN4

#30

Koliko ti pa dajo za star avtomat? Dajo za delujočega kaj več? :-D
Prikaži več možnosti


RRoman
RRoman

    Začetnik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 377
  • Lokacija: Vrhnika
  • Avtomobil: Nič več BMW

#31

Za star avtomat ti dajo obnovljenega z garancijo + 1500 €  :ok2


Prikaži več možnosti
    • timej98 je všeč


Peter_nn
Peter_nn

    Novinec

  • Uporabnik
  • Sporočil: 333
  • Lokacija: Ljubljana
  • Avtomobil: E46 316ti Compact

#32

Lahko pa da so stvari tako preračunane kot piše, lifetime, ne menjaj.

 

Npr, stare telefonske centrale z releji, releji so morali iskriti, da se je oksidacija odstranjevala. Morda mora tudi v menjalniku biti fin prah, da se stvar drži skupaj (oziroma v primeru lamel narazen).

 

Včasih ni dobro biti preveč priden in natančen...


Prikaži več možnosti


Egon
Egon
  • Uporabnik
  • Sporočil: 182
  • Lokacija: kras
  • Avtomobil: e92 & E39 530d M tehnik

#33

v novo olje vliješ kovinski prah pa se ponovno nalima na lamele, pa si zmagal. :metalc

Aahahhahahaahaha  :laugh


Prikaži več možnosti


andrej777
andrej777

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 8 018
  • Lokacija: Telče (Sevnica)
  • Avtomobil: e30 320i, e90 320d xDrive

#34

Menjalnik ponavadi po menjavi crkne zato ker se lastnik spomni, da bi menjal olje takrat ko že čuti, da nekaj ni ok. In optimistično upa da bo menjava olja rešila zadevo.  :ok2


:ok BMW F800S AC SCHNITZER:ok
:metalc:metalc:okBMW e30 1985 320i MTech1:ok:metalc:metalc
e90 320d xDrive Objavljena slika

Prikaži več možnosti
    • blackberet in zaxxon uporabnikom je všeč to sporočilo


zok
zok
  • Uporabnik
  • Sporočil: 1 334
  • Lokacija: CE
  • Avtomobil: e60 530xd, Falco, Futura

#35

Menjalnik ponavadi po menjavi crkne zato ker se lastnik spomni, da bi menjal olje takrat ko že čuti, da nekaj ni ok. In optimistično upa da bo menjava olja rešila zadevo.  :ok2

Tudi to je zal vse preveckrat res. :-D


Prikaži več možnosti
    • blackberet je všeč


Octopus
Octopus

    Licence to rust

  • Uporabnik
  • Sporočil: 6 422
  • Lokacija: Podalpska dežela
  • Avtomobil: E34touringVR12, T3 SYNCRO

#36

Andrejeve777 besede so še kako resnične.

Skepticizem o menjavi je "dober" kvečjem z vidika racionalnosti, oziroma tega koliko kdo želi biti "slovencelj" in upati, da bo avto še držal, brez da bi bilo potrebno seči v žep. Kdor pa želi avto imeti in da deluje kot je treba, pa ne bo tuhtal nekih polovičarskih prijemov.

Zadeva se zamenja in prej ko se zamenja, bolje je.

Če po menjavi ne deluje kot bi moralo- v primeru da je bila menjava opravljena strokovno kot je treba, brez nekih ovinkarjenj in nategovanj- potem je bil menjalnik še pred menjavo zrel za obnovo- če želiš da zares dobro in zanesljivo deluje. Pri nas je velika težava že to, da ko poslušaš kje in kako so bile opravljene menjave ni potrebno veliko da nastanejo težave. Potem je pa kriva "menjava" in ne sam postopek izpeljave. Jaz sem zadnji menjalnik, ki sem ga obnavljal (ni BMW) peljal v prtljažniku1500km severozahodno, da sem bil pomirjen da bo narejeno kot mora biti.
Če pa je želja se čim dlje peljati za čim manj denarja, potem pa ostanejo pobožne želje in se tera dokler gre, kar je ustaljena praksa v večini primerov.

 

Tolažbe, da menjalnik pri XYZ tisoč prevoženih kilometrov in več desetletjih  uporabe nima zračnosti in obrabe na komponentah so zgrešene. Vsaka stvar se obrablja, čas in uporaba delata svoje. Bolj ko se vzdržuje in pravilno uporablja, dlje deluje.

Tako enostavno, da bolj ne more biti.

 

 

Lahko pa da so stvari tako preračunane kot piše, lifetime, ne menjaj.

 

Včasih ni dobro biti preveč priden in natančen...

Največkrat je dobro kaj prej prebrati. O dotični temi smo pisali že neštetokrat in že več kot desetletje nazaj. "Lifetime" je eno za potrošniško naravnano tovarno, ki ti mora prodati nov avtomobil in drugo z vidika ljubitelja in ohranjanja tenhične dediščine.

Stvari se popravlja in vzdržuje. Tako kot dobiš "lifetime" stalne zobe in vseeno hodiš k zobozdravniku vsaj na pregled. In prej ali slej na popravila.

Največkrat je dobro biti še bolj priden in razmisliti preden oddajaš nasvete, ker to da se ne menja je tak kiks da vsakega, ki količkaj ve o tematiki tako odbije od foruma in komentiranja...


Prikaži več možnosti


blackberet
blackberet

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 9 210
  • Avtomobil: Tisto kar vozi sam Bog

#37

Mogoče bi v naslov napisla, kateri tip menjalnika točno je v teli temi. Je kje tudi podobna tema za GM menjalnik, oziroma kateri menjalnik točno ima moj E39 530dTA letnik 2002?

Gre se za 5hp24 ampak to nima veze naj se tukaj razširi debata o avtomatih nasplošno saj se vsaka tema potem spremeni v drugačno oz. splošno debato pa naj se še ta.

 

Kakšen hec pa je menjati lamele?

To sprašuješ ker bi jih menjal sam?

 

Drugače pa na grobo:

-menjalnik dol

-razdreti menjalnik na prafaktorje

 

 

 

 

v novo olje vliješ kovinski prah pa se ponovno nalima na lamele, pa si zmagal. :metalc

Po novem imam različne granulacije čudežnega prahu ,cena se giblje bolj grobega okoli 1€ za 1g za srednje mletega 2€ 1g ,fino mleti pa 3€ 1g  :laugh

 

Koliko ti pa dajo za star avtomat? Dajo za delujočega kaj več? :-D

Verjetno bi bil prvi pacient kateri bi pripeljal delujpč avtomat tako da bi dobil samo kakšno diplomo kot v osnovni šoli :laugh

 

Lahko pa da so stvari tako preračunane kot piše, lifetime, ne menjaj.

 

Npr, stare telefonske centrale z releji, releji so morali iskriti, da se je oksidacija odstranjevala. Morda mora tudi v menjalniku biti fin prah, da se stvar drži skupaj (oziroma v primeru lamel narazen).

 

Včasih ni dobro biti preveč priden in natančen...

Lifetime je BMW prilepil nalepko, ZF ima priporočeno menjavo od 80.000km-120.000km in max 8 let.


 

Če po menjavi ne deluje kot bi moralo- v primeru da je bila menjava opravljena strokovno kot je treba, brez nekih ovinkarjenj in nategovanj- potem je bil menjalnik še pred menjavo zrel za obnovo- če želiš da zares dobro in zanesljivo deluje. Pri nas je velika težava že to, da ko poslušaš kje in kako so bile opravljene menjave ni potrebno veliko da nastanejo težave. Potem je pa kriva "menjava" in ne sam postopek izpeljave. Jaz sem zadnji menjalnik, ki sem ga obnavljal (ni BMW) peljal v prtljažniku1500km 

To je to :ok2


:bmw V8  :bmw
 

Prikaži več možnosti


Octopus
Octopus

    Licence to rust

  • Uporabnik
  • Sporočil: 6 422
  • Lokacija: Podalpska dežela
  • Avtomobil: E34touringVR12, T3 SYNCRO

#38

Aja, še to- tisti menjlanik ki sem ga peljal na obnovo je deloval "popolnoma normalno" za veliko večino lastnikov podobnih vozil pri nas. Torej vse funkcije in prenosi so delovali normalno. Sicer ročni menjalnik, ampak specifična transaxle varjanta, vklop zapore diferenciala, ipd. Menjalnik za v overland potovalnik, ki bo precej kilometrov stran od doma na poti.

Ampak obrabe po celotnem menjalniku je bilo dovolj, da si ob segretem že slišal rožljanje ležajev in po celem menjalniku je bilo dovolj obrabe, se je lepo videlo že na magnetu. Nič kritičnega, a dovolj da veš kaj sledi, prej ali slej.

Torej lahko bi se vozil še več tisoč kilometrov. Lahko bi se pa še 50 in bi kot v veliko primerih prej ali slej nekaj odtrgalo. In ko pride do loma zadeve postanejo hohoho drage.

Tako sem plačal 1500€ za obnovo, še 1500za predelave in dograditev, 2 leti garancije. + prevoz, prneočitev, ipd.
V obratni verziji bi mi pa odtrgalo nekje na poti, pa bi videl vraga... ko odtrga dovolj se tudi popravljati ne splača več.

Isto je recimo pri BMW, klasičen primer ki ga že leta opsiujem 5HP30. Lahko si pameten in na ZF servisu opraviš update valve bodyja, kot je kasneje predvidelo samo podjetje, ki je skonstruiralo menjalnik. Se boš vozil še XY skrbnih kilometrov, ker je dober avtomat.

 

Lahko se pa oklepaš upanja v "lifetime" napis s strani tovarne (pa marsikaterih zapisov in posmehov še na tem forumu), ki proizvaja avtomobile in bolj ko izgublja moč, bolj upaš da bo "minilo". No ko ti vklopi hkrati več prestav- kar se bo prej ali slej zgodilo, ker obraba pride- pa te čaka update valve bodyja + obnova in menjava polomljenih delov, vkolikor ni polomljenih preveč, da bi se menjava splačala.

 

Oziroma tretja opcija- kupiš rabljen menjalnik ko zaruži, zamenjaš in zopet teraš dokler gre.

 

Tako da pripeljat delujoči menjalnik ni nujno neumno- če se hočeš še dolgo voziti in bi rad imel nekaj, kar bo zanesljivo. Če ti zaruži sredi nikoder bo strošek prav tako obnova + polomljeni kosi in vse kar gre zraven + avtovleka + brez ovzila boš nepričakovano kdaj, ipd, ipd.

Obnova se računa delo + menjani deli. In če je menjalnik malo obrabljen in večinoma deluje bo cena druga kot če ti čakaš dokler nekaj ne odleti da je avto nevozen.

Vse je odvisno od uporabnika, kaj je komu pomembno in kaj bi rad.

Čudežev ni.


Prikaži več možnosti
    • Nixxon je všeč


x-driver
x-driver

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 19 875
  • Lokacija: Tolmin
  • Avtomobil: e39 530iA, APN4

#39

Ne bi delal sam, me je pa zanimalo, koliko dela je to - kakšni so stroški, kakšni možni problemi glede na kompleksnost zamenjave. Razstavljanje na prafaktorje pomeni no go :ok2

 

A v obnovo vzamejo vsak menjalnik, ne glede na varianto okvare, ali delajo tu kakšne razlike? Je res treba na izlet v Nemčijo za zamenjat avtomat, ali se da tudi kako drugače z njimi zmenit? Saj imajo neka predstavništva naokoli, ne morejo preko njih pošiljat?


Prikaži več možnosti


Jerry
Jerry
  • Uporabnik
  • Sporočil: 65 417
  • Lokacija: močvirje
  • Avtomobil: E39 540i & E24 635CSI

#40

Danes sem slišal eno dokaj smiselno teorijo, zakaj menjalniki po menjavi olja radi crknejo. Opilki so po celem menjalniku, tudi med premičnimi deli, kjer se le-ti stikajo. Ko se menjalnik spere, med temi premičnimi deli ostane luft, ki ga ne bi smelo bit, prej pa so ga zapolnili opilki. Zdaj pa ta luft začne "funkcionirat" in sčasoma se nekje nekaj posledično pokvari.

Tale teorija je sicer zanimiva, nebi si pa upal trdit da drži. Staro obrabljeno olje ima namreč še eno lastnost, ki podaljšuje življenjsko dobo sicer iztrošenega menjalnika (pa tudi drugih mehanskih naprav, ne samo menjalnika) - gostoto.

 

Da bi razumeli kako staro obrabljeno olje vpliva na določene strojne elemente, si je zadevo treba pogledati širše. Kot že rečeno niso samo menjalniki tisti, ki izrabljeni lepše delujejo s starim oljem. Enako se dogaja tudi z motorji in z nekaterimi servo črpalkami, recimo z volansko. Osebno sem bil priča primerom, ko je motor dokaj lepo delal na staro olje (notri je bilo vsaj 50.000 km, bilo je popolnoma črno in gosto kot katran), po menjavi olja pa se je takoj prižgala lučka za pritisk. Enako se je zgodilo s črpalko servo volana, samo da tam ni nobene opozorilne lučke, čutilo se je po tem, da je volan otrdel. 

 

Torej. Če bi zgornja teorija držala, se to v motorjih in v servo črpalkah nebi dogajalo. Zakaj ne? Zato, ker za razliko od avtomatskih menjalnikov nimajo lamel. Niso torej opilki tisti ki podaljšajo življenjsko dobo omenjenih naprav, oziroma to mogoče velja le delno. Za moje pojme je finta v tlaku.

 

Kako, zakaj? Enostavno. Kdor je že kdaj meril tlak olja v motorju ve, da je ta največji takrat, ko je olje hladno. Torej najbolj gosto. Ko se motor segreje na delovno temperaturo, tlak pade. Najlepše se to opazi pri kakšnih starih avtomobilih (recimo pri mercedesih), ki imajo na armaturki še števec za pritisk olja. Dokler je motor v dobrem stanju, je tlak normalno visok tudi ko je olje segreto, torej redkejše. Obrabljen motor pa z redkim oljem ne deluje več optimalno, vzrok je v obrabljeni oljni črpalki, ki z redkim oljem ne zmore več zagotavljat zadostnega pritiska. Razlika med oljno črpalko in avtomatskim menjalnikom je v tem da oljni pumpi opilki prav nič ne pomagajo, pač pa ravno obratno. To je dokaz, da zgornja teorija ne drži vode. Upam si trdit, da obrabljen avtomatski menjalnik pri življenju ohranja zgolj in samo še zadosten tlak olja, ki ga ustvarja oljna črpalka. Preredko (novo) olje med pretokom skozi obrabljeno črpalko ne zmore več držat zadosti pritiska, zato menjalnik takrat odpove. Zdrsne pomojem zato ker se olje pregreje, pregreto olje pa ne maže več zadovoljivo in odpoved je tukaj - menjalnik v bistvu požre samega sebe.


If I had the money I would have a mid-life-crisis.

Prikaži več možnosti