Skoči na vsebino

 

Struženje oz. brušenje diskov - kje?

- - - - -

  • Prijavi se za objavo odgovora
61 odgovorov v temi
maus111
maus111

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 2 436
  • Lokacija: 07
  • Avtomobil: V8

#21

Mislim svašta, delam slabih 100k km na leto, pa v tem casu enkrat menjam diske in 3-4 ploscice, v petih letih še nikoli ni treslo, nikoli!...pa so bla tudi vodila že hin, itd, ampak treslo ni nikoli. Res nvm v čem je problem z vami. Zviti diski prosim vas...aja pa imam stalno teža 3t in se res "vozim".
Prikaži več možnosti
    • Warden, blackberet in 4banger uporabnikom je všeč to sporočilo


zok
zok
  • Uporabnik
  • Sporočil: 1 486
  • Lokacija: CE
  • Avtomobil: e60 530xd, Falco, Futura

#22

Utekanje ni pa nobena umetnost, pac prvih 1000 ali 2000 kilometrov ne bremzas na polno pa je.

Potem pa spet trese vse.

 

Udri po siromaku 2x ali 3x iz 200 na 40 km/h na prvi voznji ko imas  na novo zmontiran komplet, potem pa naslednjih 10 min vozi normalno in predvsem ne ustavljaj - job done. Nobenih tezav.

 

Ce pa samo cmizis pa seveda ne deluje normalno - trese, ropota in smrdi ko jih bolj obremenis.


Prikaži več možnosti
    • MIHOLD, Fleko in Donki kong uporabnikom je všeč to sporočilo


maus111
maus111

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 2 436
  • Lokacija: 07
  • Avtomobil: V8

#23

Ah, kake tu beres

Potem pa spet trese vse.
 
Udri po siromaku 2x ali 3x iz 200 na 40 km/h na prvi voznji ko imas  na novo zmontiran komplet, potem pa naslednjih 10 min vozi normalno in predvsem ne ustavljaj - job done. Nobenih tezav.
 
Ce pa samo cmizis pa seveda ne deluje normalno - trese, ropota in smrdi ko jih bolj obremenis.


Kaj vse tle ne preberes.
Prikaži več možnosti
    • blackberet je všeč


Mat xxl
Mat xxl

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 9 628
  • Lokacija: LJUBLJANA
  • Avtomobil: BMW logicno

#24

Res je, pa brušenje diskov, pa kaj ste rusi ali kitajci, če so že tako tanjši, pa jih še brusite, pa po možnosti še vozite agresivno, ja, kaj jih bo pa hladilo, če ni več "mesa" , posledično se bodo tanki diski še prej ponovno zvili......     Če gre pa res za nek rob, ki zna kaj zatikati, pa fleksarca pa kar na avtu pobereš sam rob....... 


Prikaži več možnosti


Nos
Nos

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 7 069
  • Lokacija: jenrejtneŠ
  • Avtomobil: Saab 9-3 TTiD Hirsch

#25

Tega se ne dela že kakih dvajset let. So zavore tako poceni, da se ne splača drejat več.

AHOEjZi.jpg Turning unacceptable GM platforms into beautiful Swedish Machinery

Prikaži več možnosti


prekov
prekov

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 2 280
  • Lokacija: Ljubljana
  • Avtomobil: BMW

#26

Tega se ne dela že kakih dvajset let. So zavore tako poceni, da se ne splača drejat več.

A si prepričan?

Ti povem iz prve roke da diske stružijo še zmeraj in to ne samo neki mehankarji pod kozolcem ampak taki ugledni uradni servisi!


Prikaži več možnosti


Nos
Nos

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 7 069
  • Lokacija: jenrejtneŠ
  • Avtomobil: Saab 9-3 TTiD Hirsch

#27

Zato pa ne vozim servisirat zavore na uradni servis. Kar naj drejajo zavore komur hočejo. Šalabajzerji.


AHOEjZi.jpg Turning unacceptable GM platforms into beautiful Swedish Machinery

Prikaži več možnosti
    • 4banger je všeč


MIHOLD
MIHOLD

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 12 338
  • Lokacija: Where the sky is blue
  • Avtomobil: Mašina

#28

Ah, kake tu beres

Kaj vse tle ne preberes.


V resnici ima zok se kako prav :ok
Prikaži več možnosti
    • 4banger je všeč


Jerry
Jerry
  • Uporabnik
  • Sporočil: 66 399
  • Lokacija: močvirje
  • Avtomobil: E39 540i & E24 635CSI

#29

Eh, že stokrat pogreta župa.

 

Ena stvar v razmislek, fantje. Zakaj mislite da imajo velike težave s tresenjem diskov samo močna vozila kot je BMW, manjši jih praviloma nimajo, oziroma tresenje ni tako izrazito?

 

Kar se tiče novih diskov se pa tudi jaz strinjam z zokom in MIHOLD-om, s to razliko da na prvi vožnji jih nima smisla zakurit. Zakaj ne? Zato ker praviloma skoraj noben disk ne trese prvih par 1.000 km, trest začne šele po par 1.000 prevoženih, oziroma po par 10.000 - kakor kdaj. Prvih par 1.000 km se torej jaz z novimi diski vozim lepo počasi, ko prvič pokažejo tendenco da bodo začeli trst, jih pa začnem obdelovat. Tretma obdelave mora bit tresenju ekvivalenten, če čisto malo tresejo jih narahlo pregreješ in bo OK, če zelo tresejo jih moraš pa fino pobrusit da bodo nehali, torej raspaljotka po zokovem sistemu.

 

Kar se tiče "zvitega" diska v resnici nikoli ni zvit, je pa neenakomerno obrabljen, kar povzroči korozija na enem mestu, med ploščico in diskom, ko avto dlje časa stoji. Disk zaradi kondenza in stika dveh materialov na tistem mestu korodira globje kot drugje, nakar se greš peljat in ga z zaviranjem tako pobrusiš, da postane površina valovita. Tak disk je torej valovit po površini in ne zvit in to se reši na dva načina, bodisi na zokovega bodisi s stružnico.

 

Sprememba strukture materiala ko se disk pregreje, se imenuje kaljenje. Če je disk pregret in zaradi tega po površini zakaljen, ga je potrebno spravit v prvotno stanje. To je postopek ki je obraten od kaljenja, imenuje se NORMALIZIRANJE. Postopek je preprost, material je treba samo segret na določeno temperaturo in kristali se spet povrnejo v nevtralno, normalno stanje. Če se kdo želi poglobit v te zadeve je tule priročen link ki razloži kaj se z materiali dogaja pri toplotni obdelavi, lahko pa tudi dodatno še malo pogooglate, da boste videli za kaj gre:

 

http://egradivo.ecnm...ko_arjenje.html


If I had the money I would have a mid-life-crisis.

Prikaži več možnosti


Fleko
Fleko

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 1 670
  • Lokacija: Okolica Domžal
  • Avtomobil: e28, T5, 1.8T, D5,...

#30

Jerry seveda se lahko disk zvije. Sploh nehlajeni diski se pogosto zvijejo.
Ce ne verjames pridi pogledat, mislim da jih se imam nekje. Na celotnem obodu je debelina enaka samo za dober mm plesejo.
Prikaži več možnosti


bmwfahrer uki
bmwfahrer uki

    Začetnik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 296
  • Lokacija: Pesnica
  • Avtomobil: E39 528i,Insignia

#31

Spet to tresenje in diski. Men gre to prav na kur**. Prej mi je ob rahlem zaviranju od recimo 140-80 km/h treslo. Šlo mi je toliko na živce, da sem vrgel stran še dobre diske in ploščice, ker so tresli. No in potem kupil komplet vse nove original zavore, montirano po navodilih, priporočilih BMW,... 3000 km čisti mir. Od 3000-5000 km že malenkostno tresenje, ki bi bilo pogojno sprejemljivo, potem po 5000 km pa treslo preveč in še vedno z okoli 15000 km, praktično nove zavore tresejo kot so prejšnje :napaka

Kaj delam narobe, očitno vozim prenežno, ker vedno le šlatam zavore, no bolj ali manj. V križišču, pred semaforjem ustavim 2 m pred drugim avtom, da pom počasi lezem naprej, oziroma spuščam avto naprej, da se disk kao enakomerno hladi,...

Mislim bullshit je vse skupaj. Zaenkrat edini velik minus, ki ga vidim pri E39. Imel sem že 4 odlične in vse so

https://www.rezervni....si/7744943-ert

 

Te puše zamenjaš na VAGvcu,polek novih diskov in ploščic seveda,in ne trese nikoli več,probaj.


Prikaži več možnosti


zok
zok
  • Uporabnik
  • Sporočil: 1 486
  • Lokacija: CE
  • Avtomobil: e60 530xd, Falco, Futura

#32

Jerry seveda se lahko disk zvije. Sploh nehlajeni diski se pogosto zvijejo.
Ce ne verjames pridi pogledat, mislim da jih se imam nekje. Na celotnem obodu je debelina enaka samo za dober mm plesejo.

Morda res v ekstremnih razmerah, pri cestni voznji izredno tezko. To tezavo resujejo plavajoci diski, kjer je notranji (manj termicno obremenjen in raztezanju izpostavljen del) fizicno locen - oddvojen od zunanjega, fizicno povezavo med deloma pa tvorijo cepi - sorniki, valjcki, kakor komu ljubse. S tem se radialne sile ob spremembah temperature iznicijo, in do aksialnega zvijanja ne pride.

 

Nove Zimmerman diske sem 3x nasamaril iz 150-170 na 30, 40 km/h - pac koliko je dovoljeval oprijem, potem pa jih  s cca 15 min lahkotne voznje z minimalnim zaviranjem in brez ustavljanja enakomerno ohladil. Sedaj, cca 10k km kasneje se vedno delujejo povsem brez tresenja.



Urejal zok, 20.11.2018, 21:48.

Prikaži več možnosti


Coti
Coti

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 1 157
  • Lokacija: Cerknica
  • Avtomobil: BMW E46 318Ci, E39 525dT

#33

10 let nazaj, ko sem nabavil kupeja, so kmalu začeli tresti diski, pa so bili videti kot novi. Sem jih pobral dol in postružil, nekaj časa je še rahlo treslo, potem čedalje manj in do letos, ko sem jih zamenjal niso tresli nič. Sedaj so gor spet postruženi, ker so bili pri roki, ko sem zavore servisiral. Bomo videli, prej vem da so tresli..

Na karavanu sem tudi spomladi drejal diske, prej treslo ko hudič, sedaj po par 1000 prevoženih ne trese še nič...

Jaz pravim, če je na disku še dovolj mesa in če jih lahko stružiš sam ali za malo denarja, zakaj pa ne..


Prikaži več možnosti
    • Warden je všeč


Jerry
Jerry
  • Uporabnik
  • Sporočil: 66 399
  • Lokacija: močvirje
  • Avtomobil: E39 540i & E24 635CSI

#34

Jerry seveda se lahko disk zvije. Sploh nehlajeni diski se pogosto zvijejo.
Ce ne verjames pridi pogledat, mislim da jih se imam nekje. Na celotnem obodu je debelina enaka samo za dober mm plesejo.

Klasični zavorni diski oziroma koluti so izdelani iz litega železa. Litina ima zaradi specifičnega postopka izdelave (kristali niso enako usmerjeni, pač pa so "nametani" v vse možne smeri, kar tvori značilno strukturo)  relativno slabo vzvojno (torzijsko) trdnost, tako da je težko zvije, brez da bi počila. Koliko se v praksi zvijajo sicer ne vem, bi pa rekel da je opletanje prej posledica omenjene korozije in posledično neenakomerne obrabe, kot zvijanja. "Zvit disk" je sicer res izraz ki se je v pogovornem jeziku zadnje čase zelo udomačil, kar pa še ne pomeni da je pravilen.


If I had the money I would have a mid-life-crisis.

Prikaži več možnosti
    • lodar in zok uporabnikom je všeč to sporočilo


Mat xxl
Mat xxl

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 9 628
  • Lokacija: LJUBLJANA
  • Avtomobil: BMW logicno

#35

Zakaj pa BMW ne uporablja ne rjavečih diskov, kot nekatere druge znamke ..... 


Prikaži več možnosti


Jerry
Jerry
  • Uporabnik
  • Sporočil: 66 399
  • Lokacija: močvirje
  • Avtomobil: E39 540i & E24 635CSI

#36

Zakaj pa BMW ne uporablja ne rjavečih diskov, kot nekatere druge znamke ..... 

Zaradi zaslužka, jasno  :-D Nerjaveči sicer niso nobeni (razen keramičnih), se pa dejansko razlikujejo po kakovosti, odvisno od strukture materiala (legure oziroma primesi, po domače). Problem je v tem da danes praktično noben disk ni več kvaliteten, ne original in ne kopija, vsi nas nategujejo na suho  :blackeye Ko k temu dodaš še slabo popravljena prevelika platišča in neoriginalne silent bloke (puše) na podvozju ter nenazadnje tudi poddimenzionirane (posledično: zluftane) volanske letve, dobiš kot rezultat tresenje, ki se ga ne moreš losat ;)


If I had the money I would have a mid-life-crisis.

Prikaži več možnosti


Jerry
Jerry
  • Uporabnik
  • Sporočil: 66 399
  • Lokacija: močvirje
  • Avtomobil: E39 540i & E24 635CSI

#37

Recept za tresenje je torej: Poškodovana in slabo popravljena prevelika platišča + zaležane gume + nekvalitetni diski + neoriginal puše na rokah + zračnost v volanski letvi + cijazenje po omejitvah ali malo nad njimi. Lahko vse skupaj ali posamezno, po želji. Včasih so res krive tudi zaštekane zavorne čeljusti, ampak po mojih izkušnjah se to zgodi zelo redko, saj se takrat lepo vidi (na disku) in čuti da je čeljust zaštekala, ponavadi tudi zašteka samo ena in ne obe, kar je spet lepo vidno na različni obrabi diskov na isti osi če ju primerjamo med seboj, da ne omenjam da se dotično platišče greje in smrdi po zažganem. Če tega ni, tudi čeljusti niso zaštekane in je njih obnova metanje denarja stran! Še ena velika buča ki jo pogosto slišim je pa to da se disk "zvije" zato ker po zaviranju na semaforju pritiskaš na zavore, to je naravnost smešno! Da bi se pregret disk na določenem mestu počasneje ohlajal do te mere da se zares deformira, je potrebno diske pregret do temperature ŽARENJA, česar pa so sposobni le redki vozniki! TAKRAT moraš poskrbet da se lepo počasi ohladijo, ne pa po koncu vožnje po avtocesti z normalnimi hitrostmi (to je do 200 km/h), ali celo pri cijazenju po omejitvah. Ko berem kako nekateri forumaši opisujete kako se na semaforjih meter za metrom lagano pomikate naprej da se disk nebi zvil, me dejansko zvija od smeha... nekateri pa res verjamete vsaki bedariji ki jo preberete, ROFL


If I had the money I would have a mid-life-crisis.

Prikaži več možnosti


Davidf1
Davidf1

    BMW Račna Team

  • Uporabnik
  • Sporočil: 22 951
  • Lokacija: Grosuplje
  • Avtomobil: E39 530dTA & E90 325xi

#38

Premikas se po 20 cm, ne meter :ok Se strinjam od 1x se ne bo deformiral, od 1x na dan pa v parih mesecih?
Prikaži več možnosti


BMW4everafter
BMW4everafter

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 5 671
  • Lokacija: Cerknica
  • Avtomobil: e90 M3

#39

Jaz sem svoje utekel tako, da sem se peljal 30km/h in enakomerno rahlo zaviral do ustavitve. Potem isto iz 50km/h, potem isto iz 80km/h. Nato pa iz 100km/h na polno zavorno moč, da se je vžgal ABS... 

To sem videl na youtube in sem pač probal. To sem naredil v pol urce in meni nič ne trese po par 1000km.... Ne bom trdil, da je tako prav in tudi ne bom trdil, da je narobe. 


A si prepričan?

Ti povem iz prve roke da diske stružijo še zmeraj in to ne samo neki mehankarji pod kozolcem ampak taki ugledni uradni servisi!

No pač tega se nebi smelo več delat, ker je totalen nesmisel


<p>1999 e46 318i, 2003 e60 520i, 2002 e46 325Ci Cabrio, 2007 e92 325Ci, 2006 S60 D5 (neuničljiv tank), 2004 RX-8 R (gokart), 2005 A6 3.0TDI (šara od avta), 2000 e46 330CiA (RIP), 2001 Suzuki Jimny (segnil - ostal le purpen), 2000 e46 323Ci, 2008 e90 M3
Prikaži več možnosti


Sani
Sani
  • Uporabnik
  • Sporočil: 71
  • Lokacija: Ljubljana
  • Avtomobil: Bmw

#40

Podvozje pregledano veckrat plus pregledano na raztezni plosci nikjer znakov lufta novi lezaji plus pesta nove spodnje prednje roke platisca 18 col centrirana na hunter centrirki prav tako narejena optika..., ampak je ze druge skrivilo bom se menjal za original pa videl kaj bo po pol leta....mi pa trese ko bremzam na hitrosti 150 km/h...plus volan drhti od 100-130hm/h
Prikaži več možnosti