Skoči na vsebino

 

Obraba pnevmatik

- - - - -

  • Prijavi se za objavo odgovora
19 odgovorov v temi
Sandi90
Sandi90

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 1 056
  • Lokacija: Ribniško Pohorje
  • Avtomobil: E53 X5 FL

#1

Imam x5, e53 letnik 2006.  A je sploh možno rešiti pretirano obrabo zadnjih pnevmatik na notranji strani? Pnevmatike imajo še 4,5mm profila, 19coll, 255 širina. robovi pa znucani.  Širina felgne 10J. 


Pripete slike za predogled

  • gume.png

Urejal Sandi90, 11.01.2019, 20:46.

; 2007 E91 320dA ; 2002 E46 330i SMG ; 2006 E53 X5 FL

Prikaži več možnosti


blackberet
blackberet

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 7 772
  • Lokacija: Notranjska
  • Avtomobil: študentski

#2

Imam x5, e53 letnik 2006.  A je sploh možno rešiti pretirano obrabo zadnjih pnevmatik na notranji strani? Pnevmatike imajo še 4,5mm profila, 19coll, 255 širina. robovi pa znucani.  Širina felgne 10J. 

Prvo je treba vedeti ,če je optika ok. Kot drugo pa verjetno premalo polniš gume. Napolni jih za 0,2-0,3bar več od predpisanega.


:bmw 7er :bmw
 

Prikaži več možnosti


Sandi90
Sandi90

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 1 056
  • Lokacija: Ribniško Pohorje
  • Avtomobil: E53 X5 FL

#3

Prvo je treba vedeti ,če je optika ok. Kot drugo pa verjetno premalo polniš gume. Napolni jih za 0,2-0,3bar več od predpisanega.

Optika je ok. Zadnje so polnjene 0,2 bara več.


; 2007 E91 320dA ; 2002 E46 330i SMG ; 2006 E53 X5 FL

Prikaži več možnosti


leonT
leonT

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 12 398
  • Lokacija: Ljubljana

#4

Tok siroke zna kar pobirat gume. Sirse kot so, bolj pobira. Jest sem mel zunaj 6mm profila, znotraj so pa ze drati ven gledali...
Prikaži več možnosti


Mat xxl
Mat xxl

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 8 870
  • Lokacija: LJUBLJANA
  • Avtomobil: BMW logicno

#5

Verjetno so glede na obese fedri posedeni in zato kolesa, ne stojijo povsem, kot bi morala, posledice so pa znane .....


Prikaži več možnosti


Sandi90
Sandi90

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 1 056
  • Lokacija: Ribniško Pohorje
  • Avtomobil: E53 X5 FL

#6

Tok siroke zna kar pobirat gume. Sirse kot so, bolj pobira. Jest sem mel zunaj 6mm profila, znotraj so pa ze drati ven gledali...

Meni je 255 na limuzini in karavanu normalno pobiralo. Je pa zanimivo...sem kupil platišča za zimo z gumami voženimi 2 sezoni na x5 z 5mm profila in so popolnoma enako obrabljene. 

 

Verjetno so glede na obese fedri posedeni in zato kolesa, ne stojijo povsem, kot bi morala, posledice so pa znane .....

Avto ima blazine  :)


; 2007 E91 320dA ; 2002 E46 330i SMG ; 2006 E53 X5 FL

Prikaži več možnosti


fizični radnik
fizični radnik

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 1 510
  • Lokacija: slo
  • Avtomobil: bmw

#7

Kolker vidim x5 ke imajo zadaj use kolesa bolj u A se pravi da imajo ze original nekaj camber-ja.. Premontiraj gume pa ti jih bo enakomerno pobiralo:)
Kramp pa lopata:metalc
Ce rabi kdo kake storitve iz gradbenistva me lahko kontaktira..okolica savinjske regije :)
Prikaži več možnosti


Sandi90
Sandi90

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 1 056
  • Lokacija: Ribniško Pohorje
  • Avtomobil: E53 X5 FL

#8

Kolker vidim x5 ke imajo zadaj use kolesa bolj u A se pravi da imajo ze original nekaj camber-ja.. Premontiraj gume pa ti jih bo enakomerno pobiralo:)

Ja, to sem tudi jaz opazil. Predvsem na e53 se vidi, na novejših tega nisem več opazil. Ja, zimske lahko premontiram, letne pa ne morem ker imam odzadaj širše felgne :)


; 2007 E91 320dA ; 2002 E46 330i SMG ; 2006 E53 X5 FL

Prikaži več možnosti


black mamba
black mamba

    BMWslo.comoholik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 496
  • Lokacija: Vrhnika
  • Avtomobil: Odvisno od vremena

#9

Gumo obrni na feltni.


Prikaži več možnosti


fizični radnik
fizični radnik

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 1 510
  • Lokacija: slo
  • Avtomobil: bmw

#10

Ja, to sem tudi jaz opazil. Predvsem na e53 se vidi, na novejših tega nisem več opazil. Ja, zimske lahko premontiram, letne pa ne morem ker imam odzadaj širše felgne :)


Kot je napisal black mamba.. Gumo na felgi obrni, premontiraj..
Kramp pa lopata:metalc
Ce rabi kdo kake storitve iz gradbenistva me lahko kontaktira..okolica savinjske regije :)
Prikaži več možnosti


Sandi90
Sandi90

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 1 056
  • Lokacija: Ribniško Pohorje
  • Avtomobil: E53 X5 FL

#11

Kot je napisal black mamba.. Gumo na felgi obrni, premontiraj..

:crazy očitno nebo druge. 


; 2007 E91 320dA ; 2002 E46 330i SMG ; 2006 E53 X5 FL

Prikaži več možnosti


PocesnkII
PocesnkII

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 3 910
  • Lokacija: Delavnica
  • Avtomobil: MB W166 Brabus

#12

Pa saj je splošno znano da se x ne nastavlja optika po specifikacijah zadaj, zadaj se da kolesa kar se da pravokotno nato se nastavlja ostalo po spec. tovarne. obraba pnematik bo občutno manjša


Prikaži več možnosti


fizični radnik
fizični radnik

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 1 510
  • Lokacija: slo
  • Avtomobil: bmw

#13

Ne.. Sj meni jih tud na e46 karavanu spredi fajn lize notri ko mam camber plate :)
Kramp pa lopata:metalc
Ce rabi kdo kake storitve iz gradbenistva me lahko kontaktira..okolica savinjske regije :)
Prikaži več možnosti


loty1825
loty1825

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 1 951
  • Lokacija: Ljubljana, Celje
  • Avtomobil: E30/4, E36/5, E46/3

#14

Camber sploh ne igra takšne vloge pri obrabi robov. Precej več vpliva ima toe-in.

 

Vem, da na prvi pogled ne deluje logično, ampak tako je.

 

Ko je meni en bumbar tako nastavil optiko na E46, da je dal zadaj kolesa čimbolj pokonci, kao zaradi manjše obrabe gum, sem bil čez pet minut nazaj na reklamaciji, ker se je zadek pri prvem zavoju iz parkirišča na glavno cesto, obnašal tako mehko, da ni bilo za nikamor.

 

Camber imam zadaj že precj km podrt na najnižjo mejo, ki je še v tovarniških specifikacijah, pa še vedno mi bolj pobira zunanji rob, ne notranji. Razlog pa je v temu, da daleč najbolj se guma obrablja pri hitri vožnji skozi ovinke, ne pri vožnji naravnost. In če nimaš kolesa v ovinku dovolj podrtega, se voziš po zunanjem robu.

 

Če prihaja do neželjene obrabe notranjih robov, to verjetno prej pomeni prevelik "toe-in", zaradi katerega se guma pri pospeševanju ne poravna naravnost in gumo na tem delu vleče oz. "trga" po asfaltu.


Nič ni težko, kar se mora, vendar ni nič treba, če se noče, vendar na koncu se vse da, če res hoče. :cool
Prikaži več možnosti


fizični radnik
fizični radnik

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 1 510
  • Lokacija: slo
  • Avtomobil: bmw

#15

Jaz sem imel tako nastavljeno..IMG_20180902_173337.jpg
Pa zadaj desno gumo znucano notri ker ko sem se vozil domov sem usak dan driftal par ovinkov..
Kramp pa lopata:metalc
Ce rabi kdo kake storitve iz gradbenistva me lahko kontaktira..okolica savinjske regije :)
Prikaži več možnosti


PocesnkII
PocesnkII

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 3 910
  • Lokacija: Delavnica
  • Avtomobil: MB W166 Brabus

#16

Camber sploh ne igra takšne vloge pri obrabi robov. Precej več vpliva ima toe-in.

 

Vem, da na prvi pogled ne deluje logično, ampak tako je.

 

Ko je meni en bumbar tako nastavil optiko na E46, da je dal zadaj kolesa čimbolj pokonci, kao zaradi manjše obrabe gum, sem bil čez pet minut nazaj na reklamaciji, ker se je zadek pri prvem zavoju iz parkirišča na glavno cesto, obnašal tako mehko, da ni bilo za nikamor.

 

Camber imam zadaj že precj km podrt na najnižjo mejo, ki je še v tovarniških specifikacijah, pa še vedno mi bolj pobira zunanji rob, ne notranji. Razlog pa je v temu, da daleč najbolj se guma obrablja pri hitri vožnji skozi ovinke, ne pri vožnji naravnost. In če nimaš kolesa v ovinku dovolj podrtega, se voziš po zunanjem robu.

 

Če prihaja do neželjene obrabe notranjih robov, to verjetno prej pomeni prevelik "toe-in", zaradi katerega se guma pri pospeševanju ne poravna naravnost in gumo na tem delu vleče oz. "trga" po asfaltu.

sam sem tako nastavil kot sem našisal že kar nekaj x sov, pa nobene reklamacije, je pa tukaj nekaj tudi treba vedeti, da se optika nastavlja od zadaj naprej in ne obratno kot ''stari mački'' to delajo.


Prikaži več možnosti


opelboy
opelboy

    Začetnik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 31
  • Lokacija: Stopec
  • Avtomobil: E46 330ci

#17

Pokaži izpis, če je optika "OK".

Imaš zgoraj napisane rešitve - pelji k nekomu, ki zna v redu delat optiko in je zadeva rešena :)

 

Načeloma se špuro zadaj zapre, naklon očitno mora biti dosti v -, ker drugače je avto nevozen.


Prikaži več možnosti


Sandi90
Sandi90

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 1 056
  • Lokacija: Ribniško Pohorje
  • Avtomobil: E53 X5 FL

#18

Pokaži izpis, če je optika "OK".

Imaš zgoraj napisane rešitve - pelji k nekomu, ki zna v redu delat optiko in je zadeva rešena :)

 

Načeloma se špuro zadaj zapre, naklon očitno mora biti dosti v -, ker drugače je avto nevozen.

Nevem, komu naj peljem na optiko ker očitno so vsi v moji okolici za en k...Sem iz okolice Radlje ob Dravi. Priporočate koga iz Mb? Če že, sem največkrat v Mariboru. 


; 2007 E91 320dA ; 2002 E46 330i SMG ; 2006 E53 X5 FL

Prikaži več možnosti


Frgazar
Frgazar

    BMW ljubitelj

  • Uporabnik
  • Sporočil: 493
  • Lokacija: Murska Sobota
  • Avtomobil: BMW 318

#19

https://xoutpost.com...rol-arms-2.html


Frgazar
Prikaži več možnosti


loty1825
loty1825

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 1 951
  • Lokacija: Ljubljana, Celje
  • Avtomobil: E30/4, E36/5, E46/3

#20

sam sem tako nastavil kot sem našisal že kar nekaj x sov, pa nobene reklamacije, je pa tukaj nekaj tudi treba vedeti, da se optika nastavlja od zadaj naprej in ne obratno kot ''stari mački'' to delajo.

Ja verjamem, da ni bilo reklamacije. Glede optike sem pač zahtevna stranka.

 

Reklamacij ni, ker stranka ne ve, da bi lahko bil občutek v ovinku boljši, po drugi strani pa po moje ogromno ljudi sploh nima občutka za avto oz. jih pozibavanje in zvijanje v ovinku ne moti. Če ne ne bi bili razni berlingoti in ostali zibajoči francozi tako dobro prodajani. In ne bi se vsak drug avto po naših cestah vozil pri 200k km, še z vsemi deli podvozja nezamenjanimi. In ne bi se tako na preteg hvalilo gum s premehkimi bočnicami.

 

Optika se na BMW-jih nastavlja pravilno tako, da se avto obteži, da je na ustrezni višini. Če avto ni obtežen, je višji. Posledica tega je, da je camber manj negativen, torej na nek način ti dam prav, da je camber treba nastavit manj negativen. ampak to zaradi tega, ker se dela optika na nepravilni višini. In se potem to od oka skompenzira bolj ali manj uspešno tako, da se camber nastavi manj negativen. Ampak glede obrabe pnvematik to ne igra vloge.

 

Kje je tu logika? 2 toni težek avto pri vožnji naravnost. Recimo, da vsako kolo nosi 500kg. Kako se bo razporedila ta teža po celotni širini pnevmatike, če je kolo za kakšno stopinjo bolj podrto? % razlike v razporeditvi teže bo zanemarljiv v primerjavi med notranjim in zunanjim robom. A se ti zdi, da je res zaradi malo bolj ali manj nagnjenega kolesa, toliko večji % teže na notranjem robu, kot pa na ostalih delih pnevmatike, da bo zato pnevmatiko tako hitro pobiralo, da bo predčasno za v smeti, medtem ko bo zunaji rob imel profila še skoraj kot nov?

 

Ni pa zanemarljivo, če toe ni nastavljen pravilno. Ker zaradi tega guma med pospeševanjem ni obrnjena točno v smeri vožnje tu prihaja na robu pnevmatike do sil, ki so precej močnejše od zanemarljivo neenakomerne obtežitve pnevmatike. In toe je težko pravilno nastavit, če optike ne delaš na pravilni višini. Ker, ko se spreminja camber se spreminja tudi toe. In če recimo camber še nekako približno lahko prilagodiš višji višini podvozja, toe pa nastaviš enako kot, da bi delal optiko na pravilni višini, potem toe ne more bit pravilen v razmerju do camberja.


Nič ni težko, kar se mora, vendar ni nič treba, če se noče, vendar na koncu se vse da, če res hoče. :cool
Prikaži več možnosti