Vceraj sem imel moznost peljati novega Ceeda 1.6 dizel, 136hp, mislim, da ena izmed boljsih oprem. Vglevnem se vsedem v avto, nekako nastavim volan/sedez in se odpeljem. Volan mehek, menjalnik ima rahlo cuden obcutek, motor presenetljivo poskocen. Manjse neravnine pobira lepo, ceprav je obcutek dokaj zibajoč. Res, da ima vse asistencne sisteme, ampak vse deluje bolj na pol. Line assist popravlja zelo agresivno, ves cas nekaj piska v avtu, vzvratna kamera ima locljivost tiste na mobitelih iz 2004, upravljanje centralnega sistema zahteva ogromno energije itd..
Se pogovarjam s tem, ki jo je imel in si mislim, dober avto je to za nekih 13,14.000 eur, predvsem motor me je navdusil, zelo poskocnih 136hp, bi mu dal 2000ccm in 150hp po obcutku. Audi a4 2013 2.0tdi 140hp je dobesedno polž proti temu, kar se poskočnosti vožnje tiče.
No nato dobim info, da stane avto dobrih 23.000 eur. Vse 4 smernike vklopim, se zaustavim in prosim, naj se enkrat ponovi. 23.000 eur...
Preden kdo komentira kako je tako cisto ok cena, BMW ima za 22.xxx akcijo 116i z MPaketom, led lučmi,..., ki je okno v svet za to Kio. Že sam M volan, sedež, ergonomija in občutek na menjalniku je vreden več kot ta cela Kia, pa če bi ta Kia imela 2.0 turbo 270 hp iz I30 noter, še vedno senca te akcijske enke ni.
Kaj ti koristijo ne vem kakšne stvari v opremi, če ne delajo tako kot je treba? In pa kaj ti koristi ne ven kakšna moč, če je v osnovi avto zgrešeno skonstruiran?
Vglavne ta Kia, super avto za do 15k eur. Kar je več, pa v mojih očeh ni vredno.
Po drugi strani pa primerjaš 109KM bencinarja in 136 KM dizla. BMW, ki je v zadnjh zdihljajih modelske življenske dobe in KIA, ki je čisto svež model.. Čez 7 let bo tudi KIA dala večje popuste, ko bo model v odhodu. Tudi trenutno je primerjivo močna KIA z bencinskim motorjem cca 6000€ cenejša od enke. Verjamem pa, da se BMW boljše pelje oz. ima bolj vozniško naravnano podvozje.Je le pozicioniran v bolj premjski razred, kjer lažje upravičijo višje stroške.
Glede opreme moraš pa tudi malo vedet kaj se da nastavljat. Sicer govorim za Hyundai i30, ki pa je tehnično dvojček Ceedu. Za lane assist lahko nastaviš, da samo piska ko prevoziš črto, popravlja smer šele, ko se dotakneš črte, ali pa te aktivno drži na sredini voznega pasu. To zadnje si verjetno ti izkusil za kar se strinjam, da se je potrebno navadit ker čutiš rahle popravke volana. Pač nastaviš na manj agresivno popravljanje. Tudi za radarski tempomat lahko nastaviš 4 varnostne razdalje in 3 odzivnost pospeševanja. Če pa ob vseh teh možnostih ne najdeš kar ti ustreza, potem pa nevem kakšnih sistemov si ti navajen.
Tudi razna piskanja (welcome/goodbye sound itd.) se da izklopit. Cene so pa še vedno sprejemljive, če ne pretiravaš z opremo npr. z asistenčnimi sistemi. Čeprav je veliko že serijsko ali pa vključeno v srednjih paketih.Pri ceni moraš tudi upoštevat, da so ti avti veliko boljši od tistih izpred 10ih let. Če pa generalno gledamo so šle cene vseh novih avtov gor, velikokrat neupravičeno glede na to kar dobiš.