No, da še sam predstavim svojo izkušnjo. Namreč dandanes je vse več avtov, ki imajo moderno elektroniko itd, kar je enostavno diagnosticirati s testerji. Medtem, ko je problem pri ostalih, mehanskih in neelektričnih stvareh. Dosti takih napak privede do motenj senzorjev ipd, kar ima za posledico drage menjave. Te stvari so ponavadi zelo težke za odkriti, ker so avti sestavljeni iz ogromnih povezav, spojev med cevmi, objemk, tesnil ipd. Tudi sam sem se zafrkaval z nihanjem obratov pri moji e46, vsi senzorji in vse je bilo okej, pomenjano tudi vse, pa še vedno je bilo v redu le za dobro leto. Potem sem se pogovarjal z Miholdom (hvala Mihold:)) in mi je omenil, da obstaja tester z dimom, ki pa ga žal tu okoli nas nima noben. Ko sem malo raziskoval sem ugotovil, da stvar ni tako težka za narediti, če le imaš malo tehnične žilice. In sem jo naredil.
Stvar funkcionira na principu pošiljanja dima v sesalni, kolektor, cevi, motor, kamorkoli pač želite, nakar se ob kakršnemkoli slabem tesnjenju, poki, luknji, spoju vidi dim. Po domače rečeno, tam kjer pušča uhaja dim, kar jasno pokaže kje je napaka. Moram reči, da je to zelo uporabno orodje in prišpara veliko preglavic in iskanja napake.
Za izdelavo potrebujete posodo kjer se bo nabiral dim, dve žici, predivo oz. po domače "taht" za sveče oz. bakle, upornostno žico, cev prozorno, par gumic, konektorje, kable ipd potrošni materia ter napajanje za to stvar in kompresor oz. nek dovod zraka v posodo, ki bo dim po cevi porival v motor.
Stvar deluje tako, da se upornostna žica, ki je ovita okoli "tahta", pod napetostjo segreje. In ker le to prej namočimo z oljem (nekateri uporabljajo otroško olje vendar je po mojih testih najboljše parafinsko olje, ker je na bazi mineralnega olja in ustvari tudi najbolj gost dim, takšno olje pride če kupiš original napravo zraven) prične ustvarjati gost dim, ki se kopiči v posodi. Ta dim potem po cevi prihaja v motor in če kje kaj pušča tam uide ven in nam pokaže le-to. Na spletu je možno dobiti tudi takšno orodje vendar stane najcenejše 100 dolarjev, profesionalni pa preko 500 eur. S tem, da je najcenejše narejeno dejansko v kanti za barvo. Imel sem tudi šanso videti original zadevo in moram reči, da ne ustvarjajo niti 50% tako gostega dima kot ga ustvari tale.
https://www.ebay.com...13989725?_ul=AR
Sama zadeva izgleda takole (dont mention the sticker, nekaj sem moral nalepiti) :D. Če se boste lotili projekta posodo kupite oz lahko uporabite kakršnokoli. Sam sem to posodo naredil, ko sem še delal v eni firmi, kjer smo jih delali vendar doma tega brez pravega orodja ni mogoče narediti. Kakršnakoli kovinska posoda bo v redu no.
Tako izgleda noter. Upornostna žica ovita okoli "tahta", ki se nato prepoji s parafinskim oljem. Ta žica se priključi na konektorčke, ki so nato pritrjeni naprej na rdeč in črn kabel. Ta dva gresta nato na baterijo oz. pretvornik. Sedaj tu je malo večji problem, ker je treba izračunati prb. koliko moči žica rabi. Namreč, več žice kot bo (bolj kot bo dolga), večja bo upornost in več moči bo potrebovala. Ampak načeloma 12V in od 2A do 6A je popolnoma dovolj. V moji zadevi je 12V 4AH odlično. Poganjal sem jo tudi na 2A vendar je rabilo malce več časa, da je ustvarilo dim. Najprej sem poganjal na 220V 12V pretvornik, vendar sem se nato odločil, da kupim moto baterijo, ker je enostavnejša za prenašanje. Deluje odlično. PS: ko se vrta luknje za kable skozi posodo mora biti čevljiček obvezno izoliran od posode, saj le ta prevaja tok. Sam sem izvrtal luknjo in nato dal note ubodno gumo za kable. Na kratko..kjer potuje tok mora biti izolirano od posode..saj bi drugače tudi posoda prevajala tok.
Na vrhu posode sem dal ventil, da odpreš in spustiš dim po želji ven. Pri tem je treba paziti, da se ne ustvari preveč pritiska, saj lahko to naredi tudi v motorju škodo. Odspodaj na dnu posode imam jaz priklopljen kompresor 12V, ki ustvarja tlak v posodi in nato počasi z ventilom oz. pipico na vrhu reguliram koliko dima spuščam noter v motor. Cev pa je prozorna zato, da vidim ali dim potuje ali ne in koliko gost. Načeloma je kompresor le dodatna pomoč..sam dim v motor potuje vseeno, ker določen tlak se ustvari ob kopičenju dima. Na koncu cevi sem ostružil razne nastavke, da pašejo v različne cevi na motorju. Lahko pa se tudi sname ven in se uporablja le cev, v mojem primeru spodaj.
Tako izgleda priklop na avto. Posodo na 12V, kompresor na 12V in cev na sesalni kolektor. Načeloma cel sistem pretestiraš najlažje tako, da se iztakne cev od servo ojačevalnika zavor in se tam pošlje dim noter saj je to neka skrajna točka, ampak sam sem se odločil za sesalni kolektor, ker ima lepo narejeno cev za sneti.
Tukaj pa se vidi dim, ki prihaja izpod vsem dobro znane membrane odduška na M43 motorjih. Slika je sicer na hitro ampak že tukaj je dim zelo viden..če posvetiš z lučjo pa sploh. Sam sem sicer naročil še UV luč, ker je bela barva pod njo najbolj vidna. Sicer sem membrano menjal dobro leto nazaj (Kitajsko sicer za 9 eur) in mi ni bilo jasno, da bi puščala. Nato sem jo vzel dol in razrezal, da sem videl kaj je in dejansko so Kitajci membrano in ohišje toplo spajkali skupaj in membrano prebili. Dokler je bilo še novo je enčas delalo potem pa, ko se je tolikokrat napihnila in stisnila je pač popustilo na spoju in prebilo. Sedaj sem dal original in je mir, upam:)
Uglavnem to je to:) Če koga še kaj zanima naj vpraša. Moj prvi DIY, upam da je dokaj v redu
PS: ko končate testiranje z dimom je priporočljivo na rahlo izpihati dim s čistim zrakom..jaz sem snel MAF dol, da je bil prehod in nato v isto cev na rahlo pihal s 0,3 bara, da je zrak krožil in čistil dim. Tudi pri testiranju lahko date maf dol in date gor nek balon oz. karkoli da nebi slučajno ustvarili kje preveč pritiska. Sam se okrog cevi za MAF nataknil kar gumi rokavico. Princip ekspanzijske posode s tem ustvariste no
Urejal 2shae, 11.02.2019, 11:26.