Skoči na vsebino

 

DIY: Test vakuumov in tesnjenja

* * * * * 2 glasov

  • Prijavi se za objavo odgovora
9 odgovorov v temi
2shae
2shae

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 670
  • Lokacija: Primorska
  • Avtomobil: Bmw E46

#1

No, da še sam predstavim svojo izkušnjo. Namreč dandanes je vse več avtov, ki imajo moderno elektroniko itd, kar je enostavno diagnosticirati s testerji. Medtem, ko je problem pri ostalih, mehanskih in neelektričnih stvareh. Dosti takih napak privede do motenj senzorjev ipd, kar ima za posledico drage menjave. Te stvari so ponavadi zelo težke za odkriti, ker so avti sestavljeni iz ogromnih povezav, spojev med cevmi, objemk, tesnil ipd. Tudi sam sem se zafrkaval z nihanjem obratov pri moji e46, vsi senzorji in vse je bilo okej, pomenjano tudi vse, pa še vedno je bilo v redu le za dobro leto. Potem sem se pogovarjal z Miholdom (hvala Mihold:)) in mi je omenil, da obstaja tester z dimom, ki pa ga žal tu okoli nas nima noben. Ko sem malo raziskoval sem ugotovil, da stvar ni tako težka za narediti, če le imaš malo tehnične žilice. In sem jo naredil.

 

Stvar funkcionira na principu pošiljanja dima v sesalni, kolektor, cevi, motor, kamorkoli pač želite, nakar se ob kakršnemkoli slabem tesnjenju, poki, luknji, spoju vidi dim. Po domače rečeno, tam kjer pušča uhaja dim, kar jasno pokaže kje je napaka. Moram reči, da je to zelo uporabno orodje in prišpara veliko preglavic in iskanja napake.

Za izdelavo potrebujete posodo kjer se bo nabiral dim, dve žici, predivo oz.  po domače "taht" za sveče oz. bakle, upornostno žico, cev prozorno, par gumic, konektorje, kable ipd potrošni materia ter napajanje za to stvar in kompresor oz. nek dovod zraka v posodo, ki bo dim po cevi porival v motor.

Stvar deluje tako, da se upornostna žica, ki je ovita okoli "tahta", pod napetostjo segreje. In ker le to prej namočimo z oljem (nekateri uporabljajo otroško olje vendar je po mojih testih najboljše parafinsko olje, ker je na bazi mineralnega olja in ustvari tudi najbolj gost dim, takšno olje pride če kupiš original napravo zraven) prične ustvarjati gost dim, ki se kopiči v posodi. Ta dim potem po cevi prihaja v motor in če kje kaj pušča tam uide ven in nam pokaže le-to. Na spletu je možno dobiti tudi takšno orodje vendar stane najcenejše 100 dolarjev, profesionalni pa preko 500 eur. S tem, da je najcenejše narejeno dejansko v kanti za barvo. Imel sem tudi šanso videti original zadevo in moram reči, da ne ustvarjajo niti 50% tako gostega dima kot ga ustvari tale.

 

https://www.ebay.com...13989725?_ul=AR

 

Sama zadeva izgleda takole (dont mention the sticker, nekaj sem moral nalepiti) :D. Če se boste lotili projekta posodo kupite oz lahko uporabite kakršnokoli. Sam sem to posodo naredil, ko sem še delal v eni firmi, kjer smo jih delali vendar doma tega brez pravega orodja ni mogoče narediti. Kakršnakoli kovinska posoda bo v redu no.

 

20190201141503.jpg

 

Tako izgleda noter. Upornostna žica ovita okoli "tahta", ki se nato prepoji s parafinskim oljem. Ta žica se priključi na konektorčke, ki so nato pritrjeni naprej na rdeč in črn kabel. Ta dva gresta nato na baterijo oz. pretvornik. Sedaj tu je malo večji problem, ker je treba izračunati prb. koliko moči žica rabi. Namreč, več žice kot bo (bolj kot bo dolga), večja bo upornost in več moči bo potrebovala. Ampak načeloma 12V in od 2A do 6A je popolnoma dovolj. V moji zadevi je 12V 4AH odlično. Poganjal sem jo tudi na 2A vendar je rabilo malce več časa, da je ustvarilo dim. Najprej sem poganjal na 220V 12V pretvornik, vendar sem se nato odločil, da kupim  moto baterijo, ker je enostavnejša za prenašanje. Deluje odlično. PS: ko se vrta luknje za kable skozi posodo mora biti čevljiček obvezno izoliran od posode, saj le ta prevaja tok. Sam sem izvrtal luknjo in nato dal note ubodno gumo za kable. Na kratko..kjer potuje tok mora biti izolirano od posode..saj bi drugače tudi posoda prevajala tok.

 

received1141644069346926.jpg

 

Na vrhu posode sem dal ventil, da odpreš in spustiš dim po želji ven. Pri tem je treba paziti, da se ne ustvari preveč pritiska, saj lahko to naredi tudi v motorju škodo. Odspodaj na dnu posode imam jaz priklopljen kompresor 12V, ki ustvarja tlak v posodi in nato počasi z ventilom oz.  pipico na vrhu reguliram koliko dima spuščam noter v motor. Cev pa je prozorna zato, da vidim ali dim potuje ali ne in koliko gost. Načeloma je kompresor le dodatna pomoč..sam dim v motor potuje vseeno, ker določen tlak se ustvari ob kopičenju dima. Na koncu cevi sem ostružil razne nastavke, da pašejo v različne cevi na motorju. Lahko pa se tudi sname ven in se uporablja le cev, v mojem primeru spodaj.

 

received398488877588881.jpg

 

received539248123261659.jpg

 

Tako izgleda priklop na avto. Posodo na 12V, kompresor na 12V in cev na sesalni kolektor. Načeloma cel sistem pretestiraš najlažje tako, da se iztakne cev od servo ojačevalnika zavor in se tam pošlje dim noter saj je to neka skrajna točka, ampak sam sem se odločil za sesalni kolektor, ker ima lepo narejeno cev za sneti.

 

20190204104527.jpg

 

20190204103034.jpg

 

20190204103044.jpg

 

Tukaj pa se vidi dim, ki prihaja izpod vsem dobro znane membrane odduška na M43 motorjih. Slika je sicer na hitro ampak že tukaj je dim zelo viden..če posvetiš z lučjo pa sploh. Sam sem sicer naročil še UV luč, ker je bela barva pod njo najbolj vidna. Sicer sem membrano menjal dobro leto nazaj (Kitajsko sicer za 9 eur) in mi ni bilo jasno, da bi puščala. Nato sem jo vzel dol in razrezal, da sem videl kaj je in dejansko so Kitajci membrano in ohišje toplo spajkali skupaj in membrano prebili. Dokler je bilo še novo je enčas delalo potem pa, ko se je tolikokrat napihnila in stisnila je pač popustilo na spoju in prebilo. Sedaj sem dal original in je mir, upam:)

 

20190204105223.jpg

 

Uglavnem to je to:) Če koga še kaj zanima naj vpraša. Moj prvi DIY, upam da je dokaj v redu :)

PS: ko končate testiranje z dimom je priporočljivo na rahlo izpihati dim s čistim zrakom..jaz sem snel MAF dol, da je bil prehod in nato v isto cev na rahlo pihal s 0,3 bara, da je zrak krožil in čistil dim. Tudi pri testiranju lahko date maf dol in date gor nek balon oz. karkoli da nebi slučajno ustvarili kje preveč pritiska. Sam se okrog cevi za MAF nataknil kar gumi rokavico. Princip ekspanzijske posode s tem ustvariste no :)



Urejal 2shae, 11.02.2019, 11:26.

Prikaži več možnosti


MajoR
MajoR

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 3 484
  • Lokacija: Lechaschau
  • Avtomobil: E39 X2 = 14 Zyl.

#2

Vse pohvale za to, da se nekdo zaviha rokave pa sam kaj naredi. Zdaj pa ga uporabljaj kot vakum test. Se zasluzis kaj zraven :ok2
Objavljena slika
Prikaži več možnosti


2shae
2shae

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 670
  • Lokacija: Primorska
  • Avtomobil: Bmw E46

#3

Vse pohvale za to, da se nekdo zaviha rokave pa sam kaj naredi. Zdaj pa ga uporabljaj kot vakum test. Se zasluzis kaj zraven :ok2

Hval MajoR. Seveda..orodje je bilo narejeno zato, da še kdaj prav pride. Če pa kdo rabi od forumašev se lahko komot zmenimo:)


Prikaži več možnosti


loty1825
loty1825

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 2 289
  • Lokacija: Ljubljana, Celje
  • Avtomobil: E30/4, E36/5, E46/3

#4

Jaz si želim smoke tester že kar nekaj let. Res uporabna zadeva. Imam v bližnji prihodnosti namen narediti nekaj v tem stilu, s tem da namesto piksne bom probal uporabit kar kozarec za vlaganje, en priključek za kompresor in ventilček za avto gumo. Olje notri bo pa grel kakšen star spajkalnik, ali pa ga bom kar zakuril.

 

Ker se vsi ti testerji, ki se prodajajo na ebayu se mi zdijo precenjeni glede na to, da gre za eno piksno in nekaj cevk. Pa mislim, da domača izdelava nečesa podobnega ne bo preveč zahtevna in zamudna.

 

Za podoben denar ali celo manj, je lahko alternativa tudi dimna mašina, tisto ko dela dim na raznih koncertih. Se tudi obnese kot smoke tester. Pa niti kompresorja za njo ne rabiš. Edino kar je pri njih zoprno je ,da imajo omejen čas delovanja nekaj minut, potem se morajo pa nekaj minut hladit.

 

Drugače pa ja, pri nas je na servisih res žalostno. Nisem še videl servisa, ki bi imel takšno zadevo, pa bi morala bit po moje obvezen kos opreme pri vsakem. Bolj profesionalne so sicer verjetno vsaj 10x dražje, kot te piksne z ebaya ampak vseeno. Rajši ugibajo, pa mejavajo, dele.


Nič ni težko, kar se mora, vendar ni nič treba, če se noče, vendar na koncu se vse da, če res hoče. :cool
Prikaži več možnosti


2shae
2shae

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 670
  • Lokacija: Primorska
  • Avtomobil: Bmw E46

#5

Tiste s kozarcem sem tudi jaz videl pa spajkalnikom..ampak ta posoda za mleko mi je stala doma in če nekaj delam imam rad da tudi izgleda lepo. Plus to je, da ima velik zalogovnik dima noter. Kompresorja tudi načeloma ne rabiš tukaj, ker se ustvari malce pritiska že zaradi gnetenja dima. Imaš vse vrste opcij vendar po vseh raziskovanjih na netu je ta opcija najboljša. Zakaj?

1. Dimna mašina je slabo prenosna in nerodna..tako da si omejen z vbrizgavanjem dima.

2. Dimne mašine uporabljajo posebno paro, ki jo nebi ravno tlačil v motor zaradi senzorjev in ostale svinjarije. Medtem ko je parafinsko olje praktično destilat mineralnega olja, kar ne škoduje motornim delom in senzorjem. Zato sem tudi iskal nekaj takega kar pride enakovredno tekočini ki je original zdraven.

3. Imaš tudi opcije s spajkalnikom in vsem, vendar so majhne posodice in hitro zmanjkuje dima..načeloma je pa to poceni in dobra rešitev..odvisno za kaj rabiš. Meni se je šlo tudi bolj zato, da če kdo pride da ne prideš tja pred stranko s kakim kozarcem od kumaric? Malce čudno izgleda, mar ne? :D Za uporabnika doma je pa top zadeva.

4. Nekateri delajo tudi tako, da zažigajo cunje noter in kadijo cigare v cev in vse. Rešitev je malo morje. Vendar pri cunjah se ne sprošča čisti dim in napravi saje, cigare pa..no ja..pljuča niso ravno vesela :)

5. Kar se tiče tega, da so mašine precenjene original se strinjam. Mene je vse skupaj prišlo, brez kante seveda, cca 20 eur. Večino stvari (čeveljce, kos kabla itd) imaš doma. Kupiti je treba še taht, ki stanje 60 centov, krokodilčke za kable če jih hočes ki so 1.99 eur v ID, in upornostno žico, ki je 2 eur 1m. Parafinsko olje pa ima vsak doma in čene je 1L 3 eur na Petrolu. Tako, da zame je bil to quick in dober načrt:)

 

Loty se pa strinjam, da bi se moglo več rabit to na servisih. Iskanje takih napak je ponavadi zelo zamudno, ure dela je pa treba plačati.



Urejal 2shae, 11.02.2019, 13:02.

Prikaži več možnosti


loty1825
loty1825

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 2 289
  • Lokacija: Ljubljana, Celje
  • Avtomobil: E30/4, E36/5, E46/3

#6

Ja ti si se precej poglobil in naštudiral zadevo v nulo. Jaz bi s tem, katero žico uporabit in naredit grelec in da bi funkcioniralo verjetno porabil toliko časa, da bi že skoraj rajši ebay piksno kupil. Tista varianta s kozarcem se mij zdi najlažja za naredit za domačo uporabo. Prazne očiščene velike piksne barve nam ponavadi ne ležijo doma, se je treba ukvarjat s tem, kje piksno dobit, pa v kozarcu bolje vidiš, kaj se dogaja noter, kakšna je količina dima. Grelne žice tudi ne moreš dobit za vsakim vogalom, pa verjetno ni vseeno kakšno vzameš in tako naprej. Kar precej truda je potrebno vložit v nekaj podobnega, kot si ti naredil, da se pride do delujoče rešitve.

 

Če uporabljaš za stranke, potem bi bilo tako po domače narejeno res izpadlo malo šalabajzersko.


Nič ni težko, kar se mora, vendar ni nič treba, če se noče, vendar na koncu se vse da, če res hoče. :cool
Prikaži več možnosti


blackberet
blackberet

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 8 128
  • Lokacija: Notranjska
  • Avtomobil: študentski

#7

To narediš čisto enostavno brez kompliciranja. Za par € na spletu kupiš disco smoker, priključiš na cev in gas.



Urejal blackberet, 11.02.2019, 13:49.

:bmw V8  :bmw
 

Prikaži več možnosti


2shae
2shae

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 670
  • Lokacija: Primorska
  • Avtomobil: Bmw E46

#8



To narediš čisto enostavno brez kompliciranja. Za par € na spletu kupiš disco smoker, priključiš na cev in gas.

 



Ja ti si se precej poglobil in naštudiral zadevo v nulo. Jaz bi s tem, katero žico uporabit in naredit grelec in da bi funkcioniralo verjetno porabil toliko časa, da bi že skoraj rajši ebay piksno kupil. Tista varianta s kozarcem se mij zdi najlažja za naredit za domačo uporabo. Prazne očiščene velike piksne barve nam ponavadi ne ležijo doma, se je treba ukvarjat s tem, kje piksno dobit, pa v kozarcu bolje vidiš, kaj se dogaja noter, kakšna je količina dima. Grelne žice tudi ne moreš dobit za vsakim vogalom, pa verjetno ni vseeno kakšno vzameš in tako naprej. Kar precej truda je potrebno vložit v nekaj podobnega, kot si ti naredil, da se pride do delujoče rešitve.

 

Če uporabljaš za stranke, potem bi bilo tako po domače narejeno res izpadlo malo šalabajzersko.

Loty res je. Malo je treba pretuhtat stvari in se da. Naredi tako kot tebi paše, da bo delovalo.

 

Blackberet..saj sem napisal gor kaj je problem smoke mašin. Plus to, da še preveč agresivno piha ven dim in tle je fora tud da maš vse lepo zatesnjeno in ne megle po celi garaži, ker potem neveš kdo pije in kdo plača ker je povsod dim. Meni ne ustreza..če komu drugemu potem pa go for it.

 

Evo pa še ena slika, da si boste znali predstavljati kaj se zgodi v membrani noter:)

 

20190211135408.jpg



Urejal 2shae, 11.02.2019, 14:01.

Prikaži več možnosti


blackberet
blackberet

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 8 128
  • Lokacija: Notranjska
  • Avtomobil: študentski

#9

Tukaj je variant čuda.

Ena recimo je lahko uporabiš bee smoker 

81Q-xP%2Byx6L._SX425_.jpg

 

Če hoče kdo še cenejšo varianto pa cigara in cev  :-D



Urejal blackberet, 11.02.2019, 14:07.

:bmw V8  :bmw
 

Prikaži več možnosti


loty1825
loty1825

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 2 289
  • Lokacija: Ljubljana, Celje
  • Avtomobil: E30/4, E36/5, E46/3

#10

Me lej tista cigara se mi zdi, da bo pokazala samo kakšne bolj očitne luknje. No odvisno, kako močna ima pljuča tisti, ki jo prižge :-D

 

 


 

Evo pa še ena slika, da si boste znali predstavljati kaj se zgodi v membrani noter:)

 

20190211135408.jpg

Nekaj pdobnega mene čaka, morda že danes pridem do nje. Odpret imam namen oljni seprator, pod pogojem, da mi ga ne bo treba kaj polomit ali rezat zato. Moja membrana bo verjetno cela, nima na tem avtu težav, da bi kakšen vakuum puščal. Vsaj ne verjamem, ker je vbrizg goriva rahlo neagtiven. Odpret jo moram zato, ker se je strgala cevka, ki gre na regulator goriva in se bojim, da je umazanijo vleklo noter. No dobro to je bil en mini vakuum, ampak je luknjico zamašila umazanija. Tako, da pričakujem, da v najslabšem primeru bo treba očistit notranjost.


Nič ni težko, kar se mora, vendar ni nič treba, če se noče, vendar na koncu se vse da, če res hoče. :cool
Prikaži več možnosti
    • blackberet je všeč