Skoči na vsebino

 

Škoda na M54B22 brez termostata

* * * * * 1 glasov

  • Prijavi se za objavo odgovora
18 odgovorov v temi
iessovšek
iessovšek

    BMWslo.comoholik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 480
  • Lokacija: banditengrabn
  • Avtomobil: 545i 6gang, Cayenne S

#1

Kolega je kupil 520-ko in je razen slabega gretja in velike porabe pri hladnem motorju bilo vse normalno, ugotovili smo da sploh ni bilo termostata. A je morda pustilo kakšne posledice na motorju? Prejšnji lastnik ga je imel cca. pol leta v takšnem stanju.


Prikaži več možnosti


blackberet
blackberet

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 9 301
  • Avtomobil: Tisto kar vozi sam Bog

#2

Kolega je kupil 520-ko in je razen slabega gretja in velike porabe pri hladnem motorju bilo vse normalno, ugotovili smo da sploh ni bilo termostata. A je morda pustilo kakšne posledice na motorju? Prejšnji lastnik ga je imel cca. pol leta v takšnem stanju.

"Prehladiš" lahko motor.

Dajte termostat nazaj pa boste videli zakaj ga sploh ni bilo. Lahko pod pritiskom vse pušča ,lahko se pregreva....

 

Samo pol leta se voziti v mrazu to pa ne more imeti lastnik treh čistih.....


:bmw V8  :bmw
 

Prikaži več možnosti


iessovšek
iessovšek

    BMWslo.comoholik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 480
  • Lokacija: banditengrabn
  • Avtomobil: 545i 6gang, Cayenne S

#3

Že dva dni dela s termostatom in je vse normalno. Kako to misliš prehladiš?


Prikaži več možnosti


TIN
TIN

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 4 417
  • Lokacija: CELJE
  • Avtomobil: E30,Mpower,Dizelpower....

#4

dogotrajna voznja r6 motorjev brez termostata povzroča neenakomerne obrabe,namreč zadni celindri tečejo veliko bolj vroče kot sprednji,česar pa dme ne ve,zaradi tega je posledično nepravilna mešanica gorivo-zrak lahko povzroči spiranje celindrov ali kontra....


ʎɐqǝ uo pɹɐoqʎǝʞ ɐ ʎnq ı ǝɯıʇ ʇsɐן ǝɥʇ sı sıɥʇ
Prikaži več možnosti
    • Nixxon je všeč


bvogri
bvogri

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 4 969
  • Lokacija: Ljubljana
  • Avtomobil: E34 540i 6st. ročni

#5

Jah sej če se pozimi voziš brez termostata kar lepo vse cilindre spira ker je pod zaugom.
Poleti pa se tako brez termostata pregreje hitro verjetno?

Pomoje se je avto kaj pregreval pa so testirali ali je kriv termostat in so šelebajzerji tko pustili. Preveri še hladilnik in vodno črpalko če je avto za dlje časa mišljen
Prikaži več možnosti


MIHOLD
MIHOLD

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 12 476
  • Lokacija: Where the sky is blue
  • Avtomobil: Mašina

#6

dogotrajna voznja r6 motorjev brez termostata povzroča neenakomerne obrabe,namreč zadni celindri tečejo veliko bolj vroče kot sprednji,česar pa dme ne ve,zaradi tega je posledično nepravilna mešanica gorivo-zrak lahko povzroči spiranje celindrov ali kontra....

Zakaj pa DME ne bi vedel, saj ima senzor temperature ki mu sporoča da je motor preveč hladen? 


Prikaži več možnosti


loty1825
loty1825

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 3 343
  • Lokacija: Ljubljana, Celje
  • Avtomobil: E30/4, E36/5, E46/3

#7

Dokler je motor preveč hladen, deluje v open loop načinu in deluje na bogati mešanici. Če ne drugega, je to gotovo slabo za katalizator.

 

Poleti se pa brez termostata po moje ne pregreje na polno, če pa voda ves čas kroži čez hladilnik in ga "na polno" hladi. Tako, da po moje je prej obratno. Poleti celo motor lahko doseže delovno temperaturo. rpoblem je v hladnem vremenu, ko je ne.

 

Da bi zaradi open loop načina prihajalo do spiranja cilindrov, se mi zdi pa malo čudno. Saj motor v tem načinu deluje vedno, ko je hladen in ko se pohodi gas do konca, pa ni nobenih težav s spiranjem zaradi tega.


Nič ni težko, kar se mora, vendar ni nič treba, če se noče, vendar na koncu se vse da, če res hoče. :cool
Prikaži več možnosti


Jerry
Jerry
  • Uporabnik
  • Sporočil: 68 497
  • Lokacija: močvirje
  • Avtomobil: E39 540i & E24 635CSI

#8

Že dva dni dela s termostatom in je vse normalno. Kako to misliš prehladiš?

Pravilen izraz je podhlajen, ne prehlajen. Prehladi se lahko samo človek :D

 

Problem pri podhlajenem motorju je med drugim tudi (oziroma predvsem) v raztezku materialov. Vsak stroj je skonstruiran tako, da optimalno deluje na predvideni delovni temperaturi. Tej temperaturi so prilagojeni ujemi in tolerance posameznih strojnih elementov. Delovna temperatura motorja je ponavadi malo pod 100 stopinj celzija, včasih manj in drugič več, odvisno od konstrukcije hladilnega sistema in še par drugih faktorjev. To ne pomeni da motor pri nižjih ali višjih temperaturah ne more delovat, pomeni pa da takrat vsekakor ne deluje optimalno. Če motor ne deluje optimalno, to spet pomeni posledično povečano obrabo, pa tudi povečano porabo goriva (čeprav je slednja napram obrabi stroškovno gledano zanemarljiva). Resnični problem je povečana obraba motorja v takšnem režimu delovanja, ta pa je spet odvisna od različnih faktorjev, naprimer kako dolgo se s takšnim (podhlajenim) motorjem vozimo, s kakšnimi obrati motor takrat deluje, kakšna je dejanska temperatura na katero se olje segreje, itd. Teh faktorjev je veliko, zato je praktično nemogoče predvideti, kakšna morebitna škoda je zaradi takega početja nastala. Ko govorim o škodi, imam v mislih predvsem povečano obrabo valjev, batnih obročkov in ležajev, to so tisti deli, ki jim prenizka temperatura naredi največ škode. Ni pa spet rečeno da je zaradi vožnje brez termostata v motorju v pol leta nastala kaka omembe vredna škoda, kot rečeno je to od primera do primera odvisno, ne da se sklepat vnaprej. Pri takem motorju se bo to najprej poznalo pri porabi olja, treba je bit torej pozoren če motor kuri več olja kot je za tovrstne agregate v navadi, to je prvi indic da je nekaj narobe. Če je poraba olja v mejah normale, ni razloga za skrb.

 

Ta tema je zanimiva še zaradi nečesa, namreč to je ena redkih tematik, kateri na forumu nismo prišli do konca. O tem smo v preteklosti že govorili in midva z Iztokom Z. sva se takrat sporekla, namreč on je trdil da podhlajenega motorja niti pod razno ne moreš s samo vožnjo tako uničit da bi zaradi tega zaribal, jaz pa sem trdil da lahko in to še vedno trdim, čeprav ne morem dokazat (moja trditev izhaja iz tega, kar sem se naučil - verjamem učiteljem na besedo). Če torej kdo ve za kak primer da je zaradi podhladitve motorja prišlo do zaribanja, bom zelo vesel če potrdi mojo teorijo.


"All these people in the comment section who have the answers. They know how to fix everything but they can't even spell."

 
Prikaži več možnosti


bvogri
bvogri

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 4 969
  • Lokacija: Ljubljana
  • Avtomobil: E34 540i 6st. ročni

#9

@loty

https://www.youtube....h?v=_HclvBmwWgQ

 

Poglej kako deluje termostat. Najprej je vključena zanka čez motor. Potem deluje kot nek mešalni ventil in ko je hladilna tekočina ''prevroča'' voda kroži samo čez hladilnik. Če nimaš termostata je tudi hladilnik manj učinkovit saj se meša ohlajena tekočina z tisto, ki kroži čez motor. Drug problem da lahko tekočina brez restrikcije kot je termostat kroži prehitro da bi se energija učinkovito prenašala. 

Pač moderni avti imajo ponavadi tako dobre hladilne sisteme da ga tudi poleti ne pregreješ brez termostata. Če pa imaš cel preperel hladilnik pa verjemi da je bolje da je termostat notri. Smo bili pred leti tako pametni da smo ga ven vzeli iz enega FUN car-ja in se je avto še prej pregrel.



Urejal bvogri, 28.03.2019, 23:12.

Prikaži več možnosti


TIN
TIN

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 4 417
  • Lokacija: CELJE
  • Avtomobil: E30,Mpower,Dizelpower....

#10

Zakaj pa DME ne bi vedel, saj ima senzor temperature ki mu sporoča da je motor preveč hladen? 

senzor temperature je lociran v glavi,in če je zaradi prehitre cirkulacije, okrog prvega celindra voda 30°c,okoli šestega cyl pa 80° misliš da je potem afr razmerje lahko prilagojeno za vsak celinder pravilno?

namreč zaradi nepravilne cirkulacije se termika motorja neanakomerno spreminja...

le zakaj so ravno m54 motorji podvrženi poškodbam v izgorevalnih komorah,razni stopljeni bati ali prekurjeni ventili in to ravno na 5 ali 6 celindru...jasno kar termostatov ni ali pa so blokirani v odprti poziciji....seveda za piko na i pripomore še podn gas na avtocesti...


ʎɐqǝ uo pɹɐoqʎǝʞ ɐ ʎnq ı ǝɯıʇ ʇsɐן ǝɥʇ sı sıɥʇ
Prikaži več možnosti
    • MG je všeč


MIHOLD
MIHOLD

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 12 476
  • Lokacija: Where the sky is blue
  • Avtomobil: Mašina

#11

Bolj me zanima tehnicna razlaga kako je mozno da se navaja taka razlika v temperaturi med prvimi in zadnjimi cilindri ce ni termostata in zakaj s termostatom te razlike ni? Kje se ta razlika potem kompenzira? Jaz mislim da tako velike razlike kot si jo navedel vseeno ni.Se mi zdi vse skupaj malo skregano s splosnimi zakoni termodinamike. Zadnji cilindri so res pri vseh vzdolznih motorjih v vsakem primeru rahlo toplejsi vseeno pa ne toliko da bi kar vse skurilo. Poleg tega je afr spremljan iz strani lambda sonde za bank 1-3 in 4-6 in posledicno se sproti izvaja korekcija mesanice. Ce bi bil fergazer bi verjel, v tem primeru pa bolj tezko.
Prikaži več možnosti


loty1825
loty1825

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 3 343
  • Lokacija: Ljubljana, Celje
  • Avtomobil: E30/4, E36/5, E46/3

#12

Odvisno, če se motor ne zagreje dovolj, da doseže delovno temperaturo, deluje ves čas v open loop načinu. Open loop način pa ignorira podatke lambd.


Nič ni težko, kar se mora, vendar ni nič treba, če se noče, vendar na koncu se vse da, če res hoče. :cool
Prikaži več možnosti
    • MG je všeč


TIN
TIN

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 4 417
  • Lokacija: CELJE
  • Avtomobil: E30,Mpower,Dizelpower....

#13

bom pa drugače zapisal...predstavlaj si da je zunaj 5°c in brez termostata voziš podn gas po ac....kako misliš da voda cilkulira skozi blok motorja ?

ohlajena na 5°c skozi prve cilindre,zadnji pa se grejejo...voda gre po najlažji poti...vodna pumpa jo skozi 70cm odaljene kanale sploh ne šiba,ker kompleten volumen vode zaokroži že pri prvem ali drugem valju...poanta termostata ni samo preprečevanje kroženja skozi kiler,ampak tudi da poskrbi da je kompleten motor enakomerno ogret...


ʎɐqǝ uo pɹɐoqʎǝʞ ɐ ʎnq ı ǝɯıʇ ʇsɐן ǝɥʇ sı sıɥʇ
Prikaži več možnosti
    • MG je všeč


TIN
TIN

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 4 417
  • Lokacija: CELJE
  • Avtomobil: E30,Mpower,Dizelpower....

#14

nekateri motorji brez termostata celo kuhajo,ker so pač tako zasnovani in vsa voda kroži mimo motorja....v središču glave ali bloka pa zavreje...skratka če bi hotel zmajnšati delovno temperaturo motorju bi moral namesto termostata vgradit ploščo z majhno luknico,toliko da je odpor..


ʎɐqǝ uo pɹɐoqʎǝʞ ɐ ʎnq ı ǝɯıʇ ʇsɐן ǝɥʇ sı sıɥʇ
Prikaži več možnosti
    • MG je všeč


PocesnkII
PocesnkII

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 4 168
  • Lokacija: Delavnica
  • Avtomobil: MB W166 Brabus

#15

Kolikor sem jaz študiral kanale vodne poti gre v vsakem primeru voda po domače povedano po eni strani glave gor po drugi dol, ravno zaradi tega da pride do vseh cilindrov, in edino kar jaz vidim  je to da prvi cilindri dobijo ''bolj'' ohlajeno tekočino kot zadnji ampak tukaj je vseeno ali je ali ni termostata. Le da če je potem poskuša motr držati na delovni temp. če ga pa ni pa gre skozi. Kaj pa ko je termostat zaprt (no v praksi ni nikoli) termostat je spredaj in dokler ni okoli prvega cilindra recimo 85st voda on ne odpira, medtem ko ima lahko v tem času zadnji cilinder že 100st.

mešanica se pa itak ravno z tem razlogom kompezira na način kot je povedal @mihold

 

p.s. moje mišlenje je da vožnja brez termostata ni pustila posledic na motorju. Večje posledice je pustila voda(če je bila slučajno) namesto antifriza....


Prikaži več možnosti
    • MG je všeč


TIN
TIN

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 4 417
  • Lokacija: CELJE
  • Avtomobil: E30,Mpower,Dizelpower....

#16

Potem pa vzami ven termostat na e46 m43 pa se vozi nekaj casa v vseh režimih pa bos videl da bo avto kuhal...
ʎɐqǝ uo pɹɐoqʎǝʞ ɐ ʎnq ı ǝɯıʇ ʇsɐן ǝɥʇ sı sıɥʇ
Prikaži več možnosti


Fleko
Fleko

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 1 793
  • Lokacija: Okolica Domžal
  • Avtomobil: e28, T5, 1.8T, D5,...

#17

Preveč se govori splošno. Zelo je odvisno, kako je sistem konstruiran. V nekaterih primerih se avto ogreje na skoraj podobno temperaturo, kot s termostatom, nekateri se pa sploh ne segrejejo. 

Dva avtomobila sem recimo zaenkrat lavfal brez termostata. Volvo T5 prve tri dni po nakupu, ker nisem vedel da sploh nima termostata in se je avto skoraj normalno segrel, potreboval je več časa, da je prilezel na temperaturo in mogoče kakšnih 10°C manj, kot s termostatom in to v mesecu novembru. Drugi primer mi je na Felicji zlomilo plastični nosilec za iglo termostata in ga je zaprlo. Ker sem bil na poti sem termostat odstranil in se peljal brez (poleti) in se avto ni segrel skoraj nič mogoče na kakšnih 40-50°C (ravno toliko, da se igla za temperaturo motorja premaknila). 

 

Tako, da verjamem, da lahko na določenih avtomobilih pride do pregretja, ker verjetno kroži voda samo okoli motorja in ni skoraj nobene izmenjave v hladilniku, vseeno pa ne verjamem, da je med 1. in 6. cilindrom 50°C temperaturne razlike. 


Prikaži več možnosti


TIN
TIN

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 4 417
  • Lokacija: CELJE
  • Avtomobil: E30,Mpower,Dizelpower....

#18

Vrjemi da je vsaj med dolocenim rezimom voznje...pri dolocenih motorjih.
ʎɐqǝ uo pɹɐoqʎǝʞ ɐ ʎnq ı ǝɯıʇ ʇsɐן ǝɥʇ sı sıɥʇ
Prikaži več možnosti


iessovšek
iessovšek

    BMWslo.comoholik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 480
  • Lokacija: banditengrabn
  • Avtomobil: 545i 6gang, Cayenne S

#19

Bil je antifriz notri, sicer bolj revna mešanica, ampak bil je. Danes je bil preizkušen v različnih režimih vožnje in je zaenkrat vse uredu.


Prikaži več možnosti




-->
BMWslo je zasebna spletna stran in ni v povezavi s podjetjem BMW AG.
Obiščite uradno stran BMW Slovenija.
BMW je registrirana blagovna znamka podjetja BMW AG.
BMWslo.com © 2001-2018. Vse pravice pridržane.