Skoči na vsebino

 

Predelava "semi trailing arm" podvozja

- - - - -

  • Prijavi se za objavo odgovora
12 odgovorov v temi
jurekmetek
jurekmetek

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 1 045
  • Lokacija: bloke

#1

Pozdravljeni.
 
Že dolgo ni bilo na forumu neke pametne tuning teme kar se tiče podvozja in ker sem ravno sredi "razvoja" zadnjega dela podvozja podobnemu iz E30/Compact/Z3 in podobnih avtov, me zanimajo praktične izkušnje glede teh zadev.  :confused
 
Povod za odprtje teme, je poleg željene konstruktivne debate, tudi načrt izdelave take podvozja za moj avto in pa sovozniška izkušnja na pisti, z avtom s takim tipom podovzja od soforumaša. Sicer avto super sedi na cesti, sprednji del je super, zadaj pa je (v kombinaciji z rahlo pretrdim vzmetenjem) naklona malo preveč ko je avto statično obremenjen, kar pa se dodatno potencira skozi ovinke in čez "robnike", ko avto zadaj postane živčen. In tako je ne glede na vse nastavitve, še vedno nek kompromis ob vožnji na meji... :frown
 
Vemo da E30 (in podobni avti) pridobi precej naklona s tem ko se ga spusti (uporabi krajše vzmeti). Vizualno zadeva zgleda super, performance pa je bolj žalosten.
 
4115379687_54e8e9cae2_b.jpg
 
trailingarm-01.jpg

To težavo se v grobem (in v večini primerov) reši ali z ekscentričnimi pušami zadnjih rok, ali pa z ekscentričnimi vijaki in U profili, navarjenimi na original vpetja na mostu.
 
trailingarm-02.jpg
 
trailingarm-03.jpg
 
 
S tem se res da lahko zmanjša naklon kolesa/camber in prilagodi stek/toe, ne odpravi pa se težave, katero rešujejo le redki. Sweep angle oz. kot med pravokotno premico na avtu in premico, ki gre skozi vpetje roke.
 
trailingarm-04.gif
 
 
Torej t.i. "sweep angle", določa koliko se spremeni naklon/camber kolesa, skozi hod podvozja. Enako se dogaja tudi s stekom/toe, vendar so številke zelo majhne, ker je tudi sweep angle majhen. Recimo pri sweep kotu 45°, bi se enako spreminjala naklon in stek. E30 ima serijsko 15° sweep kota, Gr.A za rally ima 12° in DTM ima 10°. Na hitro sem si v SW zrisal en model podobnega podvozja, tako da sem lahko premeril koliko naklona se pridobi na določenem hodu podvozja. Za primer sem si vzel 50mm negativnega hoda (ker toliko približno ga bo na mojem avtu), kar pri 10° sweep kota prinese kar 1.33° dodatnega naklona. Na spodnji sliki zelo grob model zadnje leve roke ter mostu, za meritve...
 
Komplet.jpg
 
Tukaj pa je vidna izmera naklona pri 50mm hoda roke...
 
 
50mm hoda.jpg
 
Kaj zdaj vse skupaj to pomeni?  :confused  Če imamo avto na neki višini, se naklon kolesa v zavoju oz. luknji, pri 50mm hoda oz. dvignjenem kolesu oz. spuščeni karoseriji poveča za 1.33°. Seveda je odvisno koliko dodatnega naklona želimo, odvisna od nagibanja karoserije (bolje se nagne, več dodatnega hoda rabimo), celotnega hoda podvozja, trdote stabilizatorja, višine in trdote bočnice gume, namen avta,...  :eek
Trenutno je na avtu poltoga prema, katera v teoriji ne pridobi nič naklona niti steka, v praksi pa nekaj malega odprtega steka, ker je most vpet na gumah, katere se v ovinku malo podajo. In ker se naklon ne poveča, stek pa rahlo odpre, je to katastrofa na avtu z lahkim zadnjim delom (cca. 350 kg na zadnji osi)  :jok  :crazy  Delno sem to rešil z več naklona in rahlim zaprtjem steka, vendar to pomeni, da je avto malo bolj nemiren na zaviranju, ter manj odziven pri nižjih hitrostih. Zato grem v izdelavo "semi trailing arm" zadnjega podvozja, kjer se da vse te karakteristike nastavljat. Načeloma bom kopiral E30 DTM zadnje podvozje, samo s precej manjšim sweep kotom (cca. 3-5°), ker gre za FWD avto in so sile (in "počep") na zadnjem delu pri pospeševanju precej manjše od RWD avtov. E30 DTM zadnji most na spodnjih slikah...
 
trailingarm-05.jpg
 
trailingarm-06.jpg 

trailingarm-07.jpg
 
trailingarm-08.jpg 
 
Takole malo za predstavo... E30 ima nastavitve naklona/camber, steka/toe in roll centra na istem vpetju, pri klasični predelavi serijskega mostu z ekscentričnimi pušami oz. vijaki, se na enem vpetju nastavlja stek, na drugem pa naklon. Jaz bom za začetek verjetno naredil enako, vendar pustil opcijo nastavljanja roll centra na roki s podložkami ali na vijak.
 
Sicer moram še dobit par info o podvozju iz Punto S1600, kateri je letošnji nov v Slo DP za rally in upam da mi lastnik pusti preležat par minut pred avtom in narediti par slik in skic, kateri ima podoben sistem, razvit za rally in FWD, kar je načeloma veliko bližje temu kar potrebujem, ampak osnova je enaka in ker smo na BMW forumu, sem raje predstavil problem na primeru E30. Na spodnji sliki S1600 zadnje podvozje od Puntota in Cliota...
 
trailingarm-09.jpg
 
trailingarm-10.jpg 
 
 
Zakaj vse to? Ker "vsak" si lahko kupi en novejši, hiter FWD avto (Megane RS, Golf GTI, Leon Cupra,...), ki se pelje super z malo dodelavami, ampak to mi ni toliko zanimivo, večji iziv in zadoščenje je razviti in narediti nekaj sam in se veselit uspehov na koncu  :-D
 
Ideje, nasveti, izkušnje in konstruktivni komentarji dobrodošli... :ok

Urejal Nixxon, 27.04.2019, 14:54.

Prikaži več možnosti


jurekmetek
jurekmetek

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 1 045
  • Lokacija: bloke

#2

Vmes manjkajo slike, ker je težava s tipom slike, vmes sem 3x popravljal, pa ker ne gre... Naj me prosim en admin kontaktira, da mu pošlje slike in jih zalima v post, saj je brez njih neuporaben. Hvala!


Prikaži več možnosti


Nixxon
Nixxon

    Tajnik BMW avto kluba Slo

  • Globalni moderator
  • Sporočil: 56 026
  • Lokacija: Vrhnika
  • Avtomobil: Rdeča raketa

#3

V katerem formatu pa imaš slike?
Objavljena slika
Jože, počivaj v miru. Hvala za vse.
Prikaži več možnosti


jurekmetek
jurekmetek

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 1 045
  • Lokacija: bloke

#4

.jpg, pobrane iz interneta. Lahko nekomu posljem celoten post v wordu na mail?
Prikaži več možnosti


Nixxon
Nixxon

    Tajnik BMW avto kluba Slo

  • Globalni moderator
  • Sporočil: 56 026
  • Lokacija: Vrhnika
  • Avtomobil: Rdeča raketa

#5

Evo, popravljen prvi post z dodanimi slikami. Naj gre debata naprej ...
Objavljena slika
Jože, počivaj v miru. Hvala za vse.
Prikaži več možnosti
    • sash je všeč


jurekmetek
jurekmetek

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 1 045
  • Lokacija: bloke

#6

Super, najlepša hvala!  :ok


Prikaži več možnosti


eleksis
eleksis

    BMWslo.comoholik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 319
  • Lokacija:  
  • Avtomobil: kocka

#7

Napiši še za kater avto konkretno boš delal predelavo. Če sem prav razumel imaš zdaj poltogo premo?

 

Če boš delal iz "nule" (beri: zamenjal tip podvozja), zakaj neki bi šel gor tlačit trailing-arm...to je 40+ let star dizajn (pomankljivosti so ti že znane).

Jaz bi sigurno izbral double-wishbone. BTW, v drift svetu se na e30-kah ponavadi uporabi most od e39


Objavljena slika
Prikaži več možnosti


dejv
dejv

    Začetnik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 18
  • Lokacija: Maribor
  • Avtomobil: 316, 525d, 323i, 340ti

#8

tema je par mesecev zapuščena, žal sem jo komaj zdaj odkril.. 

Vozim e36 compact z m60b40 motorjem za drift... 

za zadnji setup vzmetenja imam Garagistic "raised" delrin puše mosta, ki potisnejo most 12mm v šasijo in pri znižanem avtu izničijo toe in camber..

zraven tega pa še imam drift-king.de toe/camber correction kit zobate ploščice za nastavitev optike (ekscintričnih vijakov nisem izbral, ker sem slišal za par primerov, da pod velikimi pritiski vijaki popustijo in s tem tudi nastavljena optika)



Urejal dejv, 01.12.2019, 15:57.

Prikaži več možnosti


alanq4
alanq4

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 2 449
  • Lokacija: ljubljana
  • Avtomobil: 156 V6 in 166 2.4jtd

#9

huh nisem prej videl te teme, prvo predlagam da vse tele ideje vrzes v kanto in naredis double wishbone, preprost za izdelavo, za nastavljat itd...
druga opcija ki je izredno preprosta in komot vse naberes na odpadu je pa tip mcphersona kot ga ima alfa 156 npr (sem izredno zadovoljen in z doma izdelanimi rokami lahko nastavljam vse)

 


Prikaži več možnosti


bojan.u
bojan.u

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 2 721
  • Lokacija: Žalec
  • Avtomobil: BMW E60, 530d

#10

Daj kak link kje nabavljas
Prikaži več možnosti


jurekmetek
jurekmetek

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 1 045
  • Lokacija: bloke

#11

tema je par mesecev zapuščena, žal sem jo komaj zdaj odkril.. 

Vozim e36 compact z m60b40 motorjem za drift... 

za zadnji setup vzmetenja imam Garagistic "raised" delrin puše mosta, ki potisnejo most 12mm v šasijo in pri znižanem avtu izničijo toe in camber..

zraven tega pa še imam drift-king.de toe/camber correction kit zobate ploščice za nastavitev optike (ekscintričnih vijakov nisem izbral, ker sem slišal za par primerov, da pod velikimi pritiski vijaki popustijo in s tem tudi nastavljena optika)

Super, samo nisi pa s tem rešil osnovnega problema, samo zamaknil si ga na druge dimenzije. Še vedno ti avto ob "počepu" pridobi preveč naklona in tega ne rešiš drugače kot s predelavo rok, žal. 


huh nisem prej videl te teme, prvo predlagam da vse tele ideje vrzes v kanto in naredis double wishbone, preprost za izdelavo, za nastavljat itd...
druga opcija ki je izredno preprosta in komot vse naberes na odpadu je pa tip mcphersona kot ga ima alfa 156 npr (sem izredno zadovoljen in z doma izdelanimi rokami lahko nastavljam vse)

 

Z veseljem, na školjki, ki jo lahko jutri dobim za 500€. Na taki, ki cene celih avtov dosegajo vsaj 10-20x te cene pa ne grem rezat podna in notranjih kolotekov. Plus tega, težko narediš da izgleda serijsko, avto bo za cesto, ne za pisto. Že zgornjo ploščo sprednjih košev sem predelat sam zato, da imam večji obseg nastavitve na top mountih, samo je narjeno da zgleda čimbolj serijsko. V idealnem svetu bi se šel to sceno kot Soklič recimo (v mojem primeru najbolj simpl Clio II prema), samo ne grem rezat karoserije, pa premikat rezervarja, cev za dolivanje, izpuh... Cestni avto, žal.


Napiši še za kater avto konkretno boš delal predelavo. Če sem prav razumel imaš zdaj poltogo premo?

 

Če boš delal iz "nule" (beri: zamenjal tip podvozja), zakaj neki bi šel gor tlačit trailing-arm...to je 40+ let star dizajn (pomankljivosti so ti že znane).

Jaz bi sigurno izbral double-wishbone. BTW, v drift svetu se na e30-kah ponavadi uporabi most od e39

Clio I, serijsko ima poltogo premo in za vzmetenje uporablja torzijske vzmeti. Zaradi tipa vzmetenja je zelo malo prostora v "višino" pod podnom, tako da kakršnakoli predelava izven meja poltogih in semi trailing tipov vzmetenja zahteva predelavo podna, notranjih kolotekov, premik rezervarja, izpuha,... Če se je E30 DTM lahko s tem peljal konkurenčno proti recimo 190 ki ima zelo dobro multilink podvozje, ne dvomim da se lahko tudi moj pelje veliko boljše kot se trenutno.


Prikaži več možnosti
    • MajoR je všeč


Fleko
Fleko

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 1 666
  • Lokacija: Okolica Domžal
  • Avtomobil: e28, T5, 1.8T, D5,...

#12

Za Clio 1 itak nimaš druge možnosti, kot da tisto torzijsko premo menjaš za neodvisne roke - semi trail. Ima Clio sploh dovolj prostora za coiloverje? Če se ne motim, je zelo malo prostora med platiščem/pnevmatiko in notranjim kolotekom. 

 

Če boš šel na ''stock look'' potem itak odpade fully adjustable zadeva, sploh adjustable RC, razen če misliš s podložkam podlagat. Tukaj ti verjetno redko kdo lahko pomaga, sploh FWD avto. Jaz ti predlagam, da zadevo izdelaš ''modularno'', lahko preizkušaš različno geometrijo. ''Železo'' je najcenejše in če boš sam izdeloval je največji strošek tvoj čas. Razen če boš šel na CrMo.

 

Če se ne motim so tudi takšni ''swapi popularni'' na P 106 in podobnih.

 

Tudi sam sem se nekaj časa zanimal za semi trail, pa se nakoncu vseeno odločil za double A, samo v tvojem primeru odpade.


Prikaži več možnosti


Wemar_e30
Wemar_e30

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 1 237
  • Lokacija: Jezero
  • Avtomobil: E30 88' @ S50

#13

tema je par mesecev zapuščena, žal sem jo komaj zdaj odkril.. 

Vozim e36 compact z m60b40 motorjem za drift... 

za zadnji setup vzmetenja imam Garagistic "raised" delrin puše mosta, ki potisnejo most 12mm v šasijo in pri znižanem avtu izničijo toe in camber..

zraven tega pa še imam drift-king.de toe/camber correction kit zobate ploščice za nastavitev optike (ekscintričnih vijakov nisem izbral, ker sem slišal za par primerov, da pod velikimi pritiski vijaki popustijo in s tem tudi nastavljena optika)

Ali bi lahko dobil link telih puš? Ker nisem našel na njihovi strani...


Prikaži več možnosti