Skoči na vsebino

 

Predelava "semi trailing arm" podvozja

- - - - -

  • Prijavi se za objavo odgovora
6 odgovorov v temi
jurekmetek
jurekmetek

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 1 035
  • Lokacija: bloke

#1

Pozdravljeni.
 
Že dolgo ni bilo na forumu neke pametne tuning teme kar se tiče podvozja in ker sem ravno sredi "razvoja" zadnjega dela podvozja podobnemu iz E30/Compact/Z3 in podobnih avtov, me zanimajo praktične izkušnje glede teh zadev.  :confused
 
Povod za odprtje teme, je poleg željene konstruktivne debate, tudi načrt izdelave take podvozja za moj avto in pa sovozniška izkušnja na pisti, z avtom s takim tipom podovzja od soforumaša. Sicer avto super sedi na cesti, sprednji del je super, zadaj pa je (v kombinaciji z rahlo pretrdim vzmetenjem) naklona malo preveč ko je avto statično obremenjen, kar pa se dodatno potencira skozi ovinke in čez "robnike", ko avto zadaj postane živčen. In tako je ne glede na vse nastavitve, še vedno nek kompromis ob vožnji na meji... :frown
 
Vemo da E30 (in podobni avti) pridobi precej naklona s tem ko se ga spusti (uporabi krajše vzmeti). Vizualno zadeva zgleda super, performance pa je bolj žalosten.
 
4115379687_54e8e9cae2_b.jpg
 
trailingarm-01.jpg

To težavo se v grobem (in v večini primerov) reši ali z ekscentričnimi pušami zadnjih rok, ali pa z ekscentričnimi vijaki in U profili, navarjenimi na original vpetja na mostu.
 
trailingarm-02.jpg
 
trailingarm-03.jpg
 
 
S tem se res da lahko zmanjša naklon kolesa/camber in prilagodi stek/toe, ne odpravi pa se težave, katero rešujejo le redki. Sweep angle oz. kot med pravokotno premico na avtu in premico, ki gre skozi vpetje roke.
 
trailingarm-04.gif
 
 
Torej t.i. "sweep angle", določa koliko se spremeni naklon/camber kolesa, skozi hod podvozja. Enako se dogaja tudi s stekom/toe, vendar so številke zelo majhne, ker je tudi sweep angle majhen. Recimo pri sweep kotu 45°, bi se enako spreminjala naklon in stek. E30 ima serijsko 15° sweep kota, Gr.A za rally ima 12° in DTM ima 10°. Na hitro sem si v SW zrisal en model podobnega podvozja, tako da sem lahko premeril koliko naklona se pridobi na določenem hodu podvozja. Za primer sem si vzel 50mm negativnega hoda (ker toliko približno ga bo na mojem avtu), kar pri 10° sweep kota prinese kar 1.33° dodatnega naklona. Na spodnji sliki zelo grob model zadnje leve roke ter mostu, za meritve...
 
Komplet.jpg
 
Tukaj pa je vidna izmera naklona pri 50mm hoda roke...
 
 
50mm hoda.jpg
 
Kaj zdaj vse skupaj to pomeni?  :confused  Če imamo avto na neki višini, se naklon kolesa v zavoju oz. luknji, pri 50mm hoda oz. dvignjenem kolesu oz. spuščeni karoseriji poveča za 1.33°. Seveda je odvisno koliko dodatnega naklona želimo, odvisna od nagibanja karoserije (bolje se nagne, več dodatnega hoda rabimo), celotnega hoda podvozja, trdote stabilizatorja, višine in trdote bočnice gume, namen avta,...  :eek
Trenutno je na avtu poltoga prema, katera v teoriji ne pridobi nič naklona niti steka, v praksi pa nekaj malega odprtega steka, ker je most vpet na gumah, katere se v ovinku malo podajo. In ker se naklon ne poveča, stek pa rahlo odpre, je to katastrofa na avtu z lahkim zadnjim delom (cca. 350 kg na zadnji osi)  :jok  :crazy  Delno sem to rešil z več naklona in rahlim zaprtjem steka, vendar to pomeni, da je avto malo bolj nemiren na zaviranju, ter manj odziven pri nižjih hitrostih. Zato grem v izdelavo "semi trailing arm" zadnjega podvozja, kjer se da vse te karakteristike nastavljat. Načeloma bom kopiral E30 DTM zadnje podvozje, samo s precej manjšim sweep kotom (cca. 3-5°), ker gre za FWD avto in so sile (in "počep") na zadnjem delu pri pospeševanju precej manjše od RWD avtov. E30 DTM zadnji most na spodnjih slikah...
 
trailingarm-05.jpg
 
trailingarm-06.jpg 

trailingarm-07.jpg
 
trailingarm-08.jpg 
 
Takole malo za predstavo... E30 ima nastavitve naklona/camber, steka/toe in roll centra na istem vpetju, pri klasični predelavi serijskega mostu z ekscentričnimi pušami oz. vijaki, se na enem vpetju nastavlja stek, na drugem pa naklon. Jaz bom za začetek verjetno naredil enako, vendar pustil opcijo nastavljanja roll centra na roki s podložkami ali na vijak.
 
Sicer moram še dobit par info o podvozju iz Punto S1600, kateri je letošnji nov v Slo DP za rally in upam da mi lastnik pusti preležat par minut pred avtom in narediti par slik in skic, kateri ima podoben sistem, razvit za rally in FWD, kar je načeloma veliko bližje temu kar potrebujem, ampak osnova je enaka in ker smo na BMW forumu, sem raje predstavil problem na primeru E30. Na spodnji sliki S1600 zadnje podvozje od Puntota in Cliota...
 
trailingarm-09.jpg
 
trailingarm-10.jpg 
 
 
Zakaj vse to? Ker "vsak" si lahko kupi en novejši, hiter FWD avto (Megane RS, Golf GTI, Leon Cupra,...), ki se pelje super z malo dodelavami, ampak to mi ni toliko zanimivo, večji iziv in zadoščenje je razviti in narediti nekaj sam in se veselit uspehov na koncu  :-D
 
Ideje, nasveti, izkušnje in konstruktivni komentarji dobrodošli... :ok

Urejal Nixxon, 27.04.2019, 14:54.

Prikaži več možnosti


jurekmetek
jurekmetek

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 1 035
  • Lokacija: bloke

#2

Vmes manjkajo slike, ker je težava s tipom slike, vmes sem 3x popravljal, pa ker ne gre... Naj me prosim en admin kontaktira, da mu pošlje slike in jih zalima v post, saj je brez njih neuporaben. Hvala!


Prikaži več možnosti


Nixxon
Nixxon

    Tajnik BMW avto kluba Slo

  • Globalni moderator
  • Sporočil: 55 454
  • Lokacija: Vrhnika
  • Avtomobil: Rdeča raketa

#3

V katerem formatu pa imaš slike?
Objavljena slika
Jože, počivaj v miru. Hvala za vse.
Prikaži več možnosti


jurekmetek
jurekmetek

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 1 035
  • Lokacija: bloke

#4

.jpg, pobrane iz interneta. Lahko nekomu posljem celoten post v wordu na mail?
Prikaži več možnosti


Nixxon
Nixxon

    Tajnik BMW avto kluba Slo

  • Globalni moderator
  • Sporočil: 55 454
  • Lokacija: Vrhnika
  • Avtomobil: Rdeča raketa

#5

Evo, popravljen prvi post z dodanimi slikami. Naj gre debata naprej ...
Objavljena slika
Jože, počivaj v miru. Hvala za vse.
Prikaži več možnosti
    • sash je všeč


jurekmetek
jurekmetek

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 1 035
  • Lokacija: bloke

#6

Super, najlepša hvala!  :ok


Prikaži več možnosti


eleksis
eleksis

    BMWslo.comoholik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 317
  • Lokacija:  
  • Avtomobil: kocka

#7

Napiši še za kater avto konkretno boš delal predelavo. Če sem prav razumel imaš zdaj poltogo premo?

 

Če boš delal iz "nule" (beri: zamenjal tip podvozja), zakaj neki bi šel gor tlačit trailing-arm...to je 40+ let star dizajn (pomankljivosti so ti že znane).

Jaz bi sigurno izbral double-wishbone. BTW, v drift svetu se na e30-kah ponavadi uporabi most od e39


Objavljena slika
Prikaži več možnosti