Skoči na vsebino

 

Lajsanje vztrajnika vs. enomasni vztrajnik na dieselu

- - - - -

  • Prijavi se za objavo odgovora
21 odgovorov v temi
MajoR
MajoR

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 4 614
  • Lokacija: Lechaschau
  • Avtomobil: E39 X2 = 14 Zyl.

#1

Zdravo,

ker se bo projekt premikal dalje, sem.pred naslednjim vprasanjem. Ali lajsati obstojec vztrajnik ali dati enomasnega.

Zakaj bi to delal. Ko sem dal gor vztrajnik in sklopko od E60, pri predelavi na 6 stopenjski menjalnik, je avto zgubil precej moci.

Vztrajnik je po Etk za cca kilo tezji. Ampak ne samo da je tezji, tudi vecji je vsaj 2 cm v obodu (nimam tocnih mer tukaj).

Oboje skupaj prispeva da je avto izgubil; od oka; 10-15 konjev in vsaj 20-30nm navora. V glavnem obcutna razlika.

Ali je kdo, ki se s tem ukvarja, se pravi da bi postruzil (olajsal) vztrajnik na tocno dolocenih mestih, brez da bi (prevec) vplival na njegovo trdnost oz integriteto.

Ali bi bilo boljse dat enomasnega (na dizla)? Vem da lahko zlomi glavno gred pa se kaj...

Pametna mnenja in nasveti dobrodosli :)

Urejal MajoR, 07.06.2019, 11:20.

Objavljena slika
Prikaži več možnosti


Fleko
Fleko

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 1 533
  • Lokacija: Okolica Domžal
  • Avtomobil: e28, T5, 1.8T, D5,...

#2

Si prepričan, da se ne pozna zaradi težjih prenosov?

Da zaradi težjega vztrajnika zgubiš moč prvič slišim, z lažjim vztrajnikom pridobiš samo na odzivnosti. 


Prikaži več možnosti


MajoR
MajoR

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 4 614
  • Lokacija: Lechaschau
  • Avtomobil: E39 X2 = 14 Zyl.

#3

Tezji prenosi, v menjalniku mislis? Ne vem ce je kaj bolj robustno narejeno.

Seveda da tezji vztrajnik vzame tud moc, pa njegov premer, pa razporeditev teze, vse igra vlogo. Vem kako je avto vlekel prej, sedaj je druga zgodba...

Urejal MajoR, 07.06.2019, 12:42.

Objavljena slika
Prikaži več možnosti


voodoo child
voodoo child

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 2 078
  • Lokacija: ljubljana
  • Avtomobil: kwatro

#4

To imaš vztrajnik od e60 ki je 2 cm večji in 1 kg težji kot od e39? Dvomim da je možna taka razlika, kje pa nima moči na max območju ali na začetku? 


Prikaži več možnosti


Fleko
Fleko

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 1 533
  • Lokacija: Okolica Domžal
  • Avtomobil: e28, T5, 1.8T, D5,...

#5

Mišljeno prestavno razmerje in ne, da so zobniki težji. 

 

Lažji vztrajnik ne proizvaja moči!


Prikaži več možnosti


MajoR
MajoR

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 4 614
  • Lokacija: Lechaschau
  • Avtomobil: E39 X2 = 14 Zyl.

#6

Preko celega obmocja je padla moc. Najbolj obcutno pri startu, ko res cakas kaj bo. Isto z prejsnjo turbino isto z to sedaj. Tako da s tem nima veze.

Prestavna razmerja so ostala ista od 1. - 5.prestave, samo 6. je zraven.

Se pravi avti je vlekel konkretno, ga sparkiramo, naredimo remont, filtre, damo nazaj na cesto in je vse skup padlo.

Sedaj je izpusni od e60 popravil zadeve ampak niti priblizno ne kot je prej bilo.

Na standgasu sem prej recimo lahko zvozil vse klance v prvi, sedaj sploh ne smem.v klanec da bi imel vrtljaje na standgasu. Moram kr konkretno dvignit pa spustit, da kuplinga drsi...

Urejal MajoR, 07.06.2019, 13:36.

Objavljena slika
Prikaži več možnosti


PussyWagon
PussyWagon

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 1 697
  • Lokacija: Ljubljana-Bežigrad
  • Avtomobil: Clown shoe, 1275 turbo

#7

Količina energije, ki se porablja za rotacijo vztrajnika je zanemarljiva, manj kot kilovat. Kot pravi fleko, pozna se nekoliko na odzivnosti, pa še to samo pri pospeševanju v prvi in drugi, kjer obrati spreminjajo s časom precej hitro.
He who shall be last, shall be sideways and smiling :-D
Prikaži več možnosti
    • Nixxon in zlatajama uporabnikom je všeč to sporočilo


voodoo child
voodoo child

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 2 078
  • Lokacija: ljubljana
  • Avtomobil: kwatro

#8

Kle je nekaj drugega , nafta, pritisk,senzorji.. 


Prikaži več možnosti


MajoR
MajoR

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 4 614
  • Lokacija: Lechaschau
  • Avtomobil: E39 X2 = 14 Zyl.

#9

Ja, sej po tem lahko najbolj opazim.  1. in 2. prestava.

 

V glavnem, ok, moc ni zgubljena, ampak je porabljena na drug nacin.

 

Da prefraziram...motor rabi dlje časa, da se zvrti in subjektivno, ne prijema gas tako kot prej.

 

Pred menjavo, je hotel "polomit" vse v 1. in 2. prestavi, pa konkreten kick je bil v hrbet, sedaj temu ni vec tako. Ko ga pohodim na vrtljajih, lepo vlece, skoraj isto kot prej, tu je razlika manj opazna.

 

Res sem se mogoce narobe izrazil, da je avto izgubil moc. Moc je tu, vendar je njeno podajanje, na drugacen ; bolj pocasen ali recimo temu linearen; nacin.

 

Ampak da bi se poznalo na pospesku od 0-100km/h, ce bi meril prej in pozneje, bi se sigurno. Ce bi meril od 100-200km/h, mogoce malo manj ampak razlika bi bila tu.

 

Se en dober clanek, za vsakega ki ga zanima v zvezi z rotirajocimi masami in energijami:

 

https://www.w8ji.com...cceleration.htm

 

Torej, kaksen predlog? Al naj pocakam da bo koncem setup sestavljen, pa da potem vidim kako se bo zadeva obnasala...



Urejal MajoR, 07.06.2019, 18:02.

Objavljena slika
Prikaži več možnosti


XIN
XIN

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 816
  • Lokacija: osrednjeslovenska
  • Avtomobil: ne mlada e tri devet

#10

Si ti ziher, da je razmerje isto?

Tule gledam na automobile-catalog, pa je razmerje na 6GANG rahlo drugačno, najbolj izrazito v prvi in drugi:

(rekel si, da si dal menjalnik iz E60 530d, ane)

 

e39menjalnik.png

 

Razlike je sicer 3-4 % (ne glej vrednosti v oklepajih), a to lahko znese enih 15Nm manj navora v nižjih obratih.

Je hitrost vozila v štandgasu nekoliko višja kot je bila prej?

 

In ja, sigurno se pozna tudi težji vztrajnik. Ne na moči, ampak na pospeševanju. Tudi če prinese zgolj 10% razlike (v teži --razlika v vztrajnosti je lahko še večja), je to spet nekaj procentov počasnejše pospeševanje. Najbolj izrazito v prvi, rahlo manj v drugi, in tako naprej.

 

Gledam na bmwfans.info, za vztrajnik od E46 ali X3 (M57N) piše, da je težek samo 12,5kg. Ampak ne vem, če ni slučajno od avtomatika, ker ni možno izbrati ročni/automat.

Ma, sigurno najdeš kje kaj lažjega, serijskega ali pa predelanega.

Podpiram lajšanje :)


jst guvurim tku de me ldje zastuopjo! . . . 2014: če boš izzivu - jih boš fasu!
Prikaži več možnosti
    • Nixxon je všeč


tii
tii

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 1 063
  • Lokacija: Ljubljana

#11

Enkrat sem bral, da je na eni dirkalni Alfi iz 70ih enemu tipu noge odsekal vztrajnik, ki je bil na nepravih mestih "lajšan" in se je razletel... 

LP tii


Ob nakupu gum dobite še avto!
Prikaži več možnosti


voodoo child
voodoo child

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 2 078
  • Lokacija: ljubljana
  • Avtomobil: kwatro

#12

Če bi se to kjerkoli drugje zgodil bi rekel baba čula, ampak na alfi je pa čist vse mogoče.


Prikaži več možnosti


MajoR
MajoR

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 4 614
  • Lokacija: Lechaschau
  • Avtomobil: E39 X2 = 14 Zyl.

#13

@Xin, je mogoxe razmerje maaalo daljse ampak res minimalno. In ja menjalnik je od 2005 E60 530D

Zadeva z menjalnikom je bila ta, da sem prvotno iskal od E60 530D, potem sem zvedel da bi naj od E46 330©d ali X3, 204 konjev (isti motor kot v E60, se pravi M57N), naj pasal na vsaj 4 luknjah v nulo..pa sem njega iskal in obupal. Ta je isto velik kot original od E39 in celo lazji (kot vidis v etkju). Ampak ker sem mislil moramo bolj na hitro in sem po nekaj casa neuspesnega iskanja zagrabil menjalnik od E60 in seveda sem potem moral kupiti primeren vztrajnik ter sklopko za njega. Po drugi strani pa je hudic trpezen, glede na to da zdrzi vse cipirane E60tke, ene celo skoraj na 700Nm navora, tako da to je prednost.

Gledam premer sklopke je 240mm, tako da mi to se nic ne pove o tem kaj naj iscem, dokler ga ne vrzemo ven, ko gre 3.0 noter. Do takrat sem glede premera,oblike in ostalega v temi. In ne samo da je za cca 2,5-3cm vecji v premeru, ampak je celo kilo tezji. :ok2

Zato razmisljam o opciji enomasnega. Ali pa lajsanju.

@tii, ravno zato sprasujem, ce kdo pozna kaksnega profica, ne neke amatere ki.bi pac malo sfrezali kje se im zazdi ;)
Objavljena slika
Prikaži več možnosti


Eddy
Eddy

    Retrosexualec

  • Globalni moderator
  • Sporočil: 12 718
  • Lokacija: 1107
  • Avtomobil: Assless beemer

#14

Samo kot info, dvomasne vztrajnike se ne lajša, osebno ti pa tudi zaradi slabšega udobja normalne vožnje ne priporočam enomasnega. 

:ok


Rice is great when you are hungry, and want 2000 of something.....Mitch Hedberg
Prikaži več možnosti
    • Nixxon, MajoR in BMW4everafter uporabnikom je všeč to sporočilo


Donki kong
Donki kong
  • Uporabnik
  • Sporočil: 1 184
  • Lokacija: Ljubljana

#15

Kako pa obcutis dejansko razliko med enomasnim ali dvomasnim vztrajnikom?
Prikaži več možnosti


MajoR
MajoR

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 4 614
  • Lokacija: Lechaschau
  • Avtomobil: E39 X2 = 14 Zyl.

#16

@Eddy, no nisem vedel. Sem mislil da se obe "polovici" enako olajsa, oziroma v enakem razzmerju. Tnx :ok

 

Enomasni sem slisal da lahko rozlja menjalnik, vibracije v prostem teku, v najhujsem primeru da se je tudi gred zlomila...ampak to nimam potrjeno.. Se pa tezje razleti enomasni, pa vec Nm zdrzi :)

 

Ko bo projktet tako dalec, da bo noter pojacan agregat, bo mogoce ta tezji vztrajnik celo zazeljen, da malo iznici efekte nenandnega navora na pogonski sklop. Ciljam za zacetek med 600 in 700Nm, da bo na gredi...prvo kaj se bo vdalo, je serijska lamela. Imam to verzijo z fedrami noter.

 

Tako da bom zacel gledat za Sachs performance, ko pridem do omejitev pogona :)

 

Ampak, kot alternativo, se vedno moram najt primernega enomasnega, ce bom sel se dlje z navorom.


Objavljena slika
Prikaži več možnosti


TIN
TIN

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 4 315
  • Lokacija: CELJE
  • Avtomobil: E30,Mpower,Dizelpower....

#17

kot sem že večkrat omenil,uporabil bi lepo vztrajnik od e46 205hp kateri ni težji...

vztrajnik od e60 3.0 je res težek ko svinja posledično res izgubiš nekaj na pospeševanju,lahko uporabiš tudi od e60 525d je cca 1k lažji...opcij je ogromno,žal pa lajšanje obstoječih ne pride v upoštev...

 

enomasnega vztrajnika se izogni ker vrjemi, ne boš trpel rožlanja.....

ni potrebe po encikopledijah in doktoratih,če še sam nisi dognal ti jaz povem iz prve roke da original vztrajnik od 330d 205hp brez težav nese tudi preko 1000nm...



Urejal TIN, 09.06.2019, 22:40.

ʎɐqǝ uo pɹɐoqʎǝʞ ɐ ʎnq ı ǝɯıʇ ʇsɐן ǝɥʇ sı sıɥʇ
Prikaži več možnosti
    • Nixxon in MajoR uporabnikom je všeč to sporočilo


MajoR
MajoR

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 4 614
  • Lokacija: Lechaschau
  • Avtomobil: E39 X2 = 14 Zyl.

#18

Pravis da pase od e46 205 hp noter v menjalnik? Kak pa ga bom zastartal glede na to da je menjalnik od E60? :)
Objavljena slika
Prikaži več možnosti


TIN
TIN

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 4 315
  • Lokacija: CELJE
  • Avtomobil: E30,Mpower,Dizelpower....

#19

Uporabis vztrajnik in štarter kateri bo dosegel ozobljenje....
Ce si uspel menjalnik fiksirat kateri ne pase,bos pa se to resil...
ʎɐqǝ uo pɹɐoqʎǝʞ ɐ ʎnq ı ǝɯıʇ ʇsɐן ǝɥʇ sı sıɥʇ
Prikaži več možnosti


MajoR
MajoR

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 4 614
  • Lokacija: Lechaschau
  • Avtomobil: E39 X2 = 14 Zyl.

#20

Nekako bomo resili ce bo potreba. Ce kje dobim E46 330cd vztrajnik in sklopko, bom jo dal na lager, nepotrebne stroske si pa vec ne mislim delat. Sem se ze naucil na tem projektu marsikaj, posebej kako dnar leti skozi okno, ce ne naredis stvar 1. v nulo.

Ja menjalnik stoji originale, samo to da od E60 menjalnik ima original samo 1 nosilec na sredini (pod njim), E39, pa dva, levo in desno mi ni jasno. Ze zdaj vidis kako rocico premika v desno ko ga pohodis, kaj bo sele ko bodo Nm tolkli, bo kot alfa ;)

Edit: Sem sel za foro pogledat v Etk. 12,8kg vs 14,3kg. To je faking 1,5 kg razlike, pa ce se pristejes da je zadeva vsaj 2,5 cm manjsa v obodu...

Lahko se mi gremo kar vsi pisejo. Da tezji vztrajnik ne vzame moc. Rekel bom tole. Ce se meni motor bolj pocasi zvrti skozi vso obmocje vrtljajev; se pravi prej je rabil od standgasa do blokade v 1. prestavi (govorim na pamet) 3 sekunde, sedaj pa rabi 3.8; potem je to ogromna izguba. Mogoce ne moci, moc na gredi je tam ampak dvomim da je na kolesih ista. Bom sel na Valje spet, ker zdaj pa me res zanima..

Urejal MajoR, 10.06.2019, 12:59.

Objavljena slika
Prikaži več možnosti