Skoči na vsebino

 

Volvo 850 a.k.a cigla

* * * * * 2 glasov

  • Prijavi se za objavo odgovora
24 odgovorov v temi
Fleko
Fleko

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 1 455
  • Lokacija: Okolica Domžal
  • Avtomobil: e28, T5, 1.8T, D5,...

#1

Pozdravljeni,
 
Čeprav ni BMW, mislim, da vseeno nismo vsi tako ''ozkogledni'', zato predstavljam en od mojih projektov. 
 
Tema bo tekla o Italijanski T5, kar pomeni 2.0 T5 motor s 211KM, letnik 94. Prevoženih, kdo bi vedel koliko. Števec se je ustavil pri 163kkm (zloglasni zobnik, v števcu popusti, če se med vožnjo resetira mali števec), računalnik pa je pokazal nekaj čez 400kkm - računalnik je bil menjan. Načeloma mi je vseeno koliko je prevoženih, zakaj v nadaljevanju :)
 
Slika na dan nakupa. 
20180623095236.jpg
 
Avto je bil solidno ohranjen, kolikor sem pregledal, v večjih nesrečah ni bil udeležen, izjema so voznikova vrata, katera so bila zamenjana.
 
Največji problem avtomobila je bila vsekakor armatura. Že ob nakupu je dobesedno skakala po avtomobilu. 
Ogromno armatur v 850 seriji s časom propade, posledično polomljeni nosilci, kanali, ... Odločil sem se, da jo odstranim in polomljene kose prilepim in ojačam. Hkrati preventivno menjam pečko, za gretje kabine in hitro ''spojko'' za njo, katera tudi s časom propade in poči. Posledično skoraj vsa hladilna tekočina steče za tepih in izolacijo = veselica :) 
 
V manj kot pol dneva je armatura zunaj. Bolj sem jo gledal bolj se mi smilila. 
Še danes mi ni jasno, kako lahko tako plastika propade v 25 letih. 
Zato mi ni preostalo nič drugega, kot da grem v lov za drugo armaturo. 
Tekom demontaž sem ugotovil, da ne glede na stanje armature, se takoj ko se odvijači vse vijake na požarni steni začne veselica (beri začne pokati). Doma imam par armatur in nebi ene cele skupaj sestavil. 
 
Zaradi tega, sem začel razmišljati kje oz. kako bi dobil lepo armaturo. Novejša serija (prva serija 70), je tako rekoč malo bolj obsežen facelift 850 serije in hkrati ima manj problematične armature (še vedno pokajo, ampak so ojačane). Prvotni plan je bil, da iz C70 vso tehniko (zavore, podvozje in motor) prestavim v 850, zato mi ni preostalo drugega, kot da prestavim notranjost iz 70 serije v 850. In tako se je projekt začel.
 
Vratni panel se z minimalnimi predelavami lahko vpaše.
V70 panel
webpnet-compress-image.jpg
850 panel
imag0365.jpg
 
Nosilec volanskega droga, kateri je nastavljiv samo po globini - out
imag0373.jpg
Nosilec iz C70. Z nosilcem pridobimo prostor za novo armaturo in nastavljiv volan po višini in globini.
imag0396.jpg
Test fit C70 armature. Če bi bila V70, bi lahko skoraj brez posegov pritrdil, pri C70, pa jo je potrebno krajšati, ker vetrobransko steklo leži na distančnikih zaradi ''cupejevske'' linije.
imag0402.jpg
 
C70 ima že ME7 sistem (Bosch motronic 7 generacija, Italjan ima 4 generacijo), je posledično med drugimi razlikami tudi elektronsko pedalo za plin. Pedalo za plin se privijači brez predelav. Pedala za sklopko in zavoro pa potrebujeta malenkost več časa za fiksiranje. 
 
Motor iz C70 je prvi zapusti svoje delovno okolje, zato da se zamenja, kar je še potrebno. Načeloma se je ogromno stvari okoli motorja menjalo, ko je C70 opravljal funkcijo daily driverja.  
Preventivno se bodo ponovno menjali vsi semeringi in vsa tesnila, PCV se bo predelal, karbonska sklopka, močnejša potisna plošča, jermeni, obnova štarterja in alternatorja, hibridna turbina, vse gumi cevi nove,....
imag0771.jpg
 
Motor iz 850 je počasi zapustil svoj delovni prostor. Omenjeni motor ne bo šel v večna lovišča, ampak h kolegu v njegovo 855 :)
imag0408.jpg
 
Da ne bom govoril samo o motorju in notranjosti. 
Podvozje bo tudi deleženo dodelav in sicer:
Koni amortizerji
imag0749.jpg
Ker so obupne barve, so kar se da hitro spremenili barvo v bolj normalno
imag0873.jpg
Most iz C70 razmaščen, očiščen do živega, pobarvan s 2K temeljem in ''hameršlak'' črno prekrivno barvo
imag0823.jpg
2K temelj
imag0863.jpg
 
C70 most ima enaki tip rok kot 850 T5R, hkrati ima C70 večje zavore (302mm - 850 samo 280mm), spodnji sovoznikov nosilec za velike 302mm zavore + dodatno sem naročil 4 batne brembo čeljusti in pletene zavorne cevi. 
 
''Apšenkli'' - levi očiščen s citronsko kislino, desni neočiščen
imag0888.jpg
 
Zaščiteni s kataforeznim lakiranjem
img20190405080035.jpg
 
Še nekaj kosov iz rumenega cinkanja. Rumena pasivacija naj bi bila bolj obstojna kot modra. 
img20190405093245.jpg
 
 
Copati že nestrpno čakajo na asfalt
imag0862.jpg
Polžek pa komaj čaka na billet veternico in stage 3 ležaje.
img20190527215241.jpg
 
Zaenkrat je to to. Upam, da v tem tednu dobim od strugarja, Alu puše za most, Novilon puše za motor, alu vložke za sferične ležaje za mehanizem za menjalnik in da dobim ostalo drobnarijo, da se lahko lego kocke začnejo sestavljati.
 

Prikaži več možnosti


bvogri
bvogri

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 4 533
  • Lokacija: Ljubljana
  • Avtomobil: E34 540i 6st. ročni

#2

Ta prav cegu. Najboljše pri teh avtomobilih so karoserije kjer res težko najdeš rjo, pa T5 je tudi sposoben dat kar nekaj od sebe :D


Prikaži več možnosti


gusti4u
gusti4u

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 1 787
  • Lokacija: Celje
  • Avtomobil: FR-V

#3

še vedno je lepo pogledat lepo 850ko, če je pa T5+ pa sploh  ;)

Veliko uspeha....


:woohooKNJIGOVEZ:woohoo
Prikaži več možnosti


MajoR
MajoR

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 4 295
  • Lokacija: Lechaschau
  • Avtomobil: E39 X2 = 14 Zyl.

#4

To bo R killer kolko vidim :) Pohvalno. Kolko konjev racunas da bi imel?
Objavljena slika
Prikaži več možnosti


E39-530d
E39-530d

    BMW ljubitelj

  • Uporabnik
  • Sporočil: 1 968
  • Lokacija: Slovenska Bistrica
  • Avtomobil: E12 & E28 & E34 & E39

#5

Pohvale, da si se lotil tako obsežnega projekta. Čaka te ogromno dela. Obilo užitkov. Aja glede na to, da sedaj ne boš imel časa za e28, se javim jaz, da jo vzamem.  :-D


Prikaži več možnosti


Fleko
Fleko

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 1 455
  • Lokacija: Okolica Domžal
  • Avtomobil: e28, T5, 1.8T, D5,...

#6

Ne ne e28 bo še vedno ostala pri meni  :-D Po Volvu bo prišla na vrsto. Računam, da bi v juliju Volvu nataknil tablice. Tako, da hitim kolikor se da. Vmes je malo zdravje ponagajalo in zato se je projekt ustavil, če ne bi se že peljali in bila e28 na vrsti. 

 

@MajoR, ojnice so najšibkejši člen motorja, s kvalitetno mapo zdžijo do cca. 350km (nekateri se hvalijo tudi o 380-390 konjih). Sicer konji na obratih niso tako problematični, kot boost v nizkih obratih. 

Računam okoli 300hp. Dovolj je za FWD, bo potrebno razmišljati o kakšni zapori diffa. To verjetno v naslednji sezoni. 

 

Pozabil omeniti C70 (donator) ima ''tapravi'' T5 motor sepravi 2.3 turbo - 240km. Že v C70 ni šlo slabo pa ima cca. 1500kg. 850 naj bi bila malenkost lažja (nisem je še vagal). 



Urejal Fleko, 12.06.2019, 09:22.

Prikaži več možnosti
    • gusti4u in MajoR uporabnikom je všeč to sporočilo


PussyWagon
PussyWagon

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 1 689
  • Lokacija: Ljubljana-Bežigrad
  • Avtomobil: Clown shoe, 1275 turbo

#7

Hudo! Špero si pa le privošči. Ni poceni, ampak je pri takem avtu vredna vsakega centa.
He who shall be last, shall be sideways and smiling :-D
Prikaži več možnosti
    • MajoR je všeč


MajoR
MajoR

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 4 295
  • Lokacija: Lechaschau
  • Avtomobil: E39 X2 = 14 Zyl.

#8

Mas vec variant:

Talr je bolj poceni ampak pomojem vec kot dovolj:

https://www.maxpeedi...olts-x5pcs.html

Ali pa Carrilo ;)
Objavljena slika
Prikaži več možnosti


PussyWagon
PussyWagon

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 1 689
  • Lokacija: Ljubljana-Bežigrad
  • Avtomobil: Clown shoe, 1275 turbo

#9

BB6155C8-CA83-4F48-8F02-51BE9587804D.jpeg
He who shall be last, shall be sideways and smiling :-D
Prikaži več možnosti
    • Fleko je všeč


croma_man
croma_man

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 3 933
  • Lokacija: Celje
  • Avtomobil: BMW E21 327i, Passat 1.8T

#10

ne it čez 1.2 bara ker boš v trenutku pihnu dihtngo.

Js sm mel od S60R turbino 18T pa do 1.1 bara blo vse super, pol pa frajer kot sem pa dejmo na 1.2...ni blo niti 100km pa sm volu novga papeža z belim dimom.
Prikaži več možnosti


MajoR
MajoR

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 4 295
  • Lokacija: Lechaschau
  • Avtomobil: E39 X2 = 14 Zyl.

#11

Hehe... Ce je samo dihtunga problem, se to da zrihtat. Kaj pa kompomnente noter? Moja hybridna bestija je sposobna (baje) dat 2.5 bara od sebe). Samo to je za dizla ;) Tak da mi ne gine menjava vseh valve springov, pa znizat kompresijo.

Sem te off... kaki so plani za avto? Karoserijo bos komplet obnovil?

Urejal MajoR, 12.06.2019, 19:39.

Objavljena slika
Prikaži več možnosti


croma_man
croma_man

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 3 933
  • Lokacija: Celje
  • Avtomobil: BMW E21 327i, Passat 1.8T

#12

seveda se da vse zrihtat, pejt kovat 2.5T 5 zyl motor (če ti je problem najdit cene za volva poglej od focusa ker je isti motor)...je 300 konjev na sprednjem pogonu brez špere vrh glave oz že to preveč.


Prikaži več možnosti


MajoR
MajoR

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 4 295
  • Lokacija: Lechaschau
  • Avtomobil: E39 X2 = 14 Zyl.

#13

Kaj niso bloki dovolj trpezni al glave?
Objavljena slika
Prikaži več možnosti


croma_man
croma_man

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 3 933
  • Lokacija: Celje
  • Avtomobil: BMW E21 327i, Passat 1.8T

#14

kovani bati 5x

kovane ojnice 5x

vijaki glave

vijaki ojnic

ojnični ležaji

kovana dihtunga...

 

si čez 2k brez da bi mignil. Glave in bloki držijo


Prikaži več možnosti


MajoR
MajoR

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 4 295
  • Lokacija: Lechaschau
  • Avtomobil: E39 X2 = 14 Zyl.

#15

Ja, zanimivo. BMW-jev N54 in N55, pa do 500 konjev brez tezav. Pred casom sem se z enim norvezanim pogovarjal, oni pa samo BMW motorje v Vovlo-te noter pa turbochargajo.

 

Ampak pri vsakem pavem tuningu na motorju, moras pricakovat vsaj to cifro, ce ne se vec...



Urejal MajoR, 12.06.2019, 20:25.

Objavljena slika
Prikaži več možnosti


Fleko
Fleko

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 1 455
  • Lokacija: Okolica Domžal
  • Avtomobil: e28, T5, 1.8T, D5,...

#16

Za sprednji pogon je več kot dovolj 300hp :) . Želim uporaben avto, kateri puhne malo več kot original in da je hitrejši od večino novih dizel gajb (karikiram glede dizel gajb :)). Hibrid turbino sem delal izključno zaradi boljšega spoola, hkrati pa bo vgrajen menjalnik, kateri ima krajše prenose (menjalnik je od N/A motorja). 

Avto sem kupil zato, ker mi je 850 res huda gajba hkrati pa 5 cilindrov se nikoli ne moreš naveličati. Uporabljal bom tudi za prevoz track day avtomobila, ker ima original kljuko in občasno izživljanje na stezi ali kakšen odsek na cesti malo bolj dinamično odpeljati. 

Šeenkrat ponavljam nebom navijal do onemoglosti motorja, zato da dobim še dodatnih par 10KM. Če bo dal od sebe 280km ali pa 320km bom zadovoljen. 

Že z original 240KM sem bil zadovoljen, zdaj bo lažja karoserija + boljše podvozje. Upam da s alu pušami odpravim večino torque steera. 

Obisk Grobnika in še kakšno stezo obiskat je letos 100% v planu. 

 

Drugače pa T5 motor tudi ni čudežen, da vržeš gor neko preveliko turbino in pihne 750KM. Original zdrži s pametno mapo do cca. 350km. Original injektorji odvisno od letnika nekje med 320-370KM. Po menjavi ojnic in batov imaš foro do cca 500-600KM, potem pa moraš ojačati blok oz. puše. 

 

Karoserije ne bom obnavljal, ker ni kaj obnavljati. Popravil bom ličarijo (streha in odbijača) to je pa to. Rje ni, zaščitil bom vse votle dele z voskom in zaključena zgodba. 



Urejal Fleko, 12.06.2019, 20:28.

Prikaži več možnosti


avalanche
avalanche

    BMWslo.comoholik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 360
  • Lokacija: Gorenjska
  • Avtomobil: T5

#17

Ne vem, če bo čist držalo. B5234 motor s stock internalsi brez problema drži 500 konjev, medtem ko 2,5 ima težave ravno z blokom, ker so že bolj tanke stene in je baje varno samo do cca 350 konjev. Sicer pa 2,3 motor že samo z dobro mapo stock doseže blizu 300 konjev, več turbina ne da.

 

S60R ima K24 turbino in ne 18T, motor iz Focusa RS pa tudi ni isti kot v Volvotih.


Prikaži več možnosti


Fleko
Fleko

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 1 455
  • Lokacija: Okolica Domžal
  • Avtomobil: e28, T5, 1.8T, D5,...

#18

Ni šanse o 500 konjih. Ojnice so najšibkejša točka. 500 konjev je baba djala baba čula. Baje naj bi imeli ME7 malenkost močnejše ojnice od 850 verzije motorja. 

 

S60R in V70R imata 18T ali 19T turbino odvisno od letnika. K24 je upgrade.

 

Kar se tiče 2.5 T5 motorja, je res bolj problematičen in že stock pokajo cilindri. 

 

Iz RS ni enak motor ampak zelo podoben, kolikor vem, so ga po načrtu Volva proizvajali v Fordu. 



Urejal Fleko, 12.06.2019, 22:37.

Prikaži več možnosti


croma_man
croma_man

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 3 933
  • Lokacija: Celje
  • Avtomobil: BMW E21 327i, Passat 1.8T

#19

hvala Fleko

 

g.Plaz - mel sem 850 T5, šraufal sem 850 T5, navijal sem 850 T5...žal vem kaj govorim, je res da je to bilo 10 let nazaj pa vseeno se še spomnim kaj sem počel.


Prikaži več možnosti


Nixxon
Nixxon

    Tajnik BMW avto kluba Slo

  • Globalni moderator
  • Sporočil: 55 204
  • Lokacija: Vrhnika
  • Avtomobil: Rdeča raketa

#20

Zakaj pa krajši menjalnik, če bo to daily? Ti ne bodo šli višji obrati na živce na avtocesti ipd.?
Objavljena slika
Jože, počivaj v miru. Hvala za vse.
Prikaži več možnosti