Skoči na vsebino

 

Prvi avto v Celju leta 1933

* * * * * 1 glasov

  • Prijavi se za objavo odgovora
26 odgovorov v temi
antasi
antasi

    Novinec

  • Uporabnik
  • Sporočil: 832
  • Lokacija: celje
  • Avtomobil: star Bmw

#21

Aja, pa še ena preverjena info iz zgodovine za bmwjaše.
Bmw se je med vojnama večkrat prodajal in lastništvo okoli l.20 je imel Italijanski poslovnež Castignolli ali nekaj podobnega. In ravno v tem času so razvili svoj prvi moderen motor r26, ki je ponesel slavo Bmwja in ta prototip je razstavljen v Trstu.
Hrvati bi rekli, da so Bmw ustvarili oni, ker je bil tedaj Trst slovenski..
Prikaži več možnosti
    • MiranK, sash in Bavarious uporabnikom je všeč to sporočilo


antasi
antasi

    Novinec

  • Uporabnik
  • Sporočil: 832
  • Lokacija: celje
  • Avtomobil: star Bmw

#22

Mi pa se nič ne hvalimo. Še to ne povemo, da je Carlo Abarth, preden je poznal znan on in njegov priimek Abarth, delal v avtomehanični delavnici v Ljubljani...
...in v F1 je nastopal Andretti, ki je bil po materi...in v predhodniku današnjega moto GP je redno nastopal Slovenec Silvo Habat s svojim motorjem in Slovenskimi pokrovitelji in...

Urejal antasi, 30.08.2019, 10:23.

Prikaži več možnosti
    • gusti4u, MiranK in Straxer uporabnikom je všeč to sporočilo


antasi
antasi

    Novinec

  • Uporabnik
  • Sporočil: 832
  • Lokacija: celje
  • Avtomobil: star Bmw

#23

..oz zgodovine skupne države še na hitro: prvi konstruktor avta Slovenec, prvi ročno izdelan avto Slovenec, prvi domači serijsko izdelan avto v Sloveniji, pri motorjih in kolesih smo bili pa sploh pionirji ne samo v Jugi ampak že prej, npr. Puch, pa letalstvo in brata Rusjan.
Iz novejše zgodovine: ekipa F1 v lasti Slovenca, ne vem če se lahko reče Slovensko moštvo, je osvojilo naslov svetovnega prvaka, to je bil Wolf.
Mislim, da se premalo cenimo. Bi se morali malo bolj zgledovati po balkanu, kjer so ponosni na sve i svašta.
Prikaži več možnosti
    • MiranK je všeč


bojan.u
bojan.u

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 2 655
  • Lokacija: Žalec
  • Avtomobil: BMW E60, 530d

#24

Je pa nekaj krajev po vojni dobilo neke vrste odškodnino iz nemčije nekaj v denarju, nekaj v avtomobilih. Za enega vem, da ga je dobila takratna občina Mozirje...moram pri babici od žene poiskat...


Prikaži več možnosti


MiranK
MiranK

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 1 154
  • Lokacija: Gorenjska
  • Avtomobil: 2X BMW

#25

Hrvati bi rekli, da so Bmw ustvarili oni, ker je bil tedaj Trst slovenski..

Seveda. Enkrat sem gledal hrtv, samo zato ker je bil gost Akrapovič in so v uvodniku hiteli povedati, da je on pravzaprav hrvat. Srbe recimo, pa ne pretepajo hrvati. Na jugu nič novega, naša prijateljska ziemlja  :ok2


Prikaži več možnosti


Jerry
Jerry
  • Uporabnik
  • Sporočil: 65 491
  • Lokacija: močvirje
  • Avtomobil: E39 540i & E24 635CSI

#26

Šipa cabria je serijsko tako nizka?

To samo tako izpade ker sem slikal fotografijo pod kotom, da sem se izognil odsevu in da mi je telefon ne obrne. V resnici je šipa normalno visoka, višja kot izgleda na sliki.


If I had the money I would have a mid-life-crisis.

Prikaži več možnosti


Jerry
Jerry
  • Uporabnik
  • Sporočil: 65 491
  • Lokacija: močvirje
  • Avtomobil: E39 540i & E24 635CSI

#27

Zgodovina družine Ferlež, Ferleževega mlina in njihovega družinskega Forda A je opisana v knjigi Zgodovina avtomobilizma na slovenskem ali nekaj podobnega avtor Škofič-poglej v knjižnici. Kolikor se spomnim, je bil v družinski lasti že pred 2.svet.vojno in je sigurno eden izmed najstarejših pri nas z rodovnikov. Večina ohranjenih predvojnih avtov in motorjev se je namreč izvozila v jugo časih in se potem druga uvozila po 90.tih.
Hrvati so naredili iz tega pravo zgodbo pred kratkim.
https://www.google.c...-automobil-7627

Zgodba je sicer malo sfrizirana, da se boljše bere, ker tale, ki je to pisal, rad doda kaj svojega. Tudi njegova knjiga je žal delno plagijat, ampak Hrvati boljše nimajo.
Mi imamo pa zelo strokovne in preverjene knjige na temo avtomobilizem in zgodovina g. Brovinski, Škofič in ostali pišejo in izdajajo preverjene info.
Hrvati pa malo prikrorijo resnico. Na koncu se bo itak nekdo našel, ki bo rekel, da je bil Codelli hrvat in da se je iz Dunaja najprej peljal v Zagreb in potem v Ljubljano. Še to, kateri je prvi avto na Hrvaškem, se ne morejo uskladit, zaradi takih piscev, kot je ta pisec.

Kateri Škofič, Jurij mogoče? Če je on ga poznam ker sva bila takrat oba člana Codelli kluba, sem pa jaz vmes 10 let "pavziral" in nisem vedel da je napisal knjigo, če je to seveda on. Brovinskega pa tudi poznam, sva sodelovala ko je obnavljal BMW Isetto in sem mu pomagal z dokumentacijo iz mojega arhiva, takrat je bil direktor Tehniškega Muzeja Slovenije, zdaj ga pa tudi že en lep čas nisem srečal.

 

V to kdo je kaj prvi in podobno se jaz nikoli nisem spuščal, meni je bilo samo važno da sem dobil tisto kar sem hotel za svojo zbirko, drugo mi ni pomenilo nič  :-D Na zbirko vozil sem že takrat gledal kot na naložbo in predvojna vozila niso bila prav obetavna investicija. Takle avto iz leta 1925 ima mogoče res visoko sentimentalno vrednost za marsikoga, zgodba o najdbi se bere kot napeta kriminalka ampak ko enkrat pride na trg in je treba razvezat mošnjiček, se pa ponavadi vsi nekam poskrijejo. Avto kot avto sam ni vreden dosti, v USA je teh vozičkov iz 20-ih in 30-ih let še vedno kar precej in nimajo visoke cene, takega kot je ta (oziroma kako drugo znamko, takrat jih je bilo presenetljivo veliko, dosti jih je v času velike recesije propadlo) dobiš tam brez problema za nekih 10.000 eur. Mene bi recimo zanimalo koliko bi nek hrvaški ali slovenski zbiratelj odštel za avto ki je bil zares prvi v SLO ali v CRO, pomojem težko kaj dosti čez 20.000 eur, pa naj bo avto za nas še tako zanimiv. Razlog je v tem da smo majhen trg, tisto kar ima zgodovino v Sloveniji v svetu ne pomeni nič in v primeru Hrvaške ni prav nič drugače - zaradi tega se jaz zaradi nekih knjig in subjektivnih ocen prav nič kaj dosti ne sekiram, naj pišejo kar se jim zdi, spremenit ne morejo prav dosti, tudi če je vse izmišljeno  :)


If I had the money I would have a mid-life-crisis.

Prikaži več možnosti