Skoči na vsebino

 

Cestna zadrga

- - - - -

  • Prijavi se za objavo odgovora
43 odgovorov v temi
e-masteR-39
e-masteR-39

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 1 993
  • Lokacija: Ljubljana
  • Avtomobil: Kappa 2.0 20V Turbo

#21

OMG :) rezultat pretočnosti se ne meri pri vhodu ampak izhodu iz zadrge (zožanja). Do konca zožanja pa imamo ponavadi vedno že strnjeno kolono takoda, zadrge v vsakem primeru sploh niso problematične, pač ne razumete prepustnosti ceste enega vs. dveh pasov.  :crazy



Urejal e-masteR-39, 25.08.2019, 10:07.

Prikaži več možnosti


avalanche
avalanche

    BMWslo.comoholik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 383
  • Lokacija: Gorenjska
  • Avtomobil: T5

#22

V teoriji vse klapa  :-D Moraš vedet da je polovica folka na telefonu,pol jih je z mislimi čist drugje kot pri vožnji,ni varnostne razdalje,...Zadrga ne funkcionira dobro če se vključuješ zadnji moment,ker z "urivanjem" zabremzaš vozečo kolono.Bolš da se vključiš cca 50-100 m prej  brez da koga "izsiliš" in kolona se ne bo ustavila.

lol, valda se vključiš na koncu, da se uporablja vsa razpoložljiva površina. Ni čisto nič drugače, če se vključiš 100 metrov prej. Razen to, da če bi to vsi delali, bi ob današnji gostoti prometa že 5 km prej vsi bili lepo razvrščeni na en počasen pas. Pol bi pa ti isti v drugo termo spet jokali, da vsi kampirajo na levem pasu. Problem je pač, spet, v razdalji do spredaj vozečega. Če ima nekdo pred zožanjem dovolj razdalje, se lahko drugi brez drame vključi not in noben ne zmanjša hitrosti. Ne vem, zakaj jaz nikoli nimam problema na zožanju nekoga brez problema spustiti.


Prikaži več možnosti


jjjernej
jjjernej

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 1 908
  • Lokacija: Ljubljana

#23

Zadrga lahko deluje tudi 100m prej in ne zadnja 2m!!!!!!!!!!!!!!! Zato pa so opozorila več sto metrov prej. Do konca se vozite ravno egoisti ker skušate priti na cilj prej kot ostali. PIKA. Opravičujete sedaj kako je dobro v prometu narediti vse zadnjo sekundo. Potem pa še zmigavec dajte ko že obrneš volan in na semaforju čakaj na oranžno luč. Saj po predpisih ni to kršitev. Je pa etika.


Ne ne in ne! Ker se vam ne da racunati imate na spletu simulacije prometa od kroznih do zadrg! Ne skrbite, so inzenirji vse preracunali, ker gre za enacbe. Ravno vkljucevanje 200m prej dela zastoje, vozi se do zadnjega, vkljuci in pospesuje kot je Roberth napisal. Samo tako deluje pretocno.

Za vse ki se boste šli zadrgo. Ko se pasova združita je potrebno pospešiti! Kolikor dovoljujejo okoliščine.
Če sanjate z isto hitrostjo kot prej to pomeni, da se bo hitrost v dveh pasovih še nižala..... To je največja razlika v kolonah v D in Slo. Tam so tekoče, pri nas pa skoraj vedno stoječe s speljevanjem.


Tole bi si morali ljudje sprintati in prilepiti na sencnik v avtomobilu!

Prikaži več možnosti
    • naliM in MajoR uporabnikom je všeč to sporočilo


artex
artex
  • Uporabnik
  • Sporočil: 448
  • Lokacija: Koper
  • Avtomobil: e34

#24

Zadrga lahko deluje tudi 100m prej in ne zadnja 2m!!!!!!!!!!!!!!! Zato pa so opozorila več sto metrov prej. Do konca se vozite ravno egoisti ker skušate priti na cilj prej kot ostali. PIKA. Opravičujete sedaj kako je dobro v prometu narediti vse zadnjo sekundo. Potem pa še zmigavec dajte ko že obrneš volan in na semaforju čakaj na oranžno luč. Saj po predpisih ni to kršitev. Je pa etika.



Ubistvu ne. Zadrga je uspešna, ko se izkoristi celotno vozno površino do zapore. Zato so znaki opozorila in ne prepovedi. Lep primer je recimo ob konicah zahodna lj obvoznica in priključek na primorsko avtocesto. Avtomobili stojijo že pri Rutarju a pri priključku na avtocesto le redko kdo uporabi še levi pas, ki je ponavadi popolnoma prazen. Zaradi etike? Zame je to neznanje in popolni idotizem.

Zapiranje zadrge 10, 50, 100m prej nima nobene logike. Če je razlog zastoj potem se vsakih 50m za tekoč promet prestavi nazaj, ker se pojavi efekt gosenice pri točki vključevanja. Po eni uri postane ta točka vključitve kilometre prej in po tej logiki naj bo potem levi pas prazen. Zaradi etike? Slovenska cestna logika v vsem svojem sijaju.
Prikaži več možnosti
    • MajoR je všeč


andrej777
andrej777

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 8 022
  • Lokacija: Telče (Sevnica)
  • Avtomobil: e30 320i, e90 320d xDrive

#25

Si si že sam vse odgovoril. Tako kot tudi za ostale težave v prometu je glavni problem neznanje in nesposobnost večine voznikov. Poleg seveda egoizma, ki je pa itak del vsakega človeka.
 
V teoriji zadrga deluje zelo dobro, v praksi pa ne bo nikoli. Kot je že vse bilo omenjeno, bi vsak moral imeti za dolžino dveh vozil razdalje, da lahko nekoga spustiš brez zmanjševanja hitrosti. Druga stvar je pa povečanje hitrosti po zožitvi. Oboje je seveda za povprečnega voznika nepredstavljivo, pa ne samo pri nas, povsod. Švaba je še dosti slabši voznik. Ravno iz tega neznanja in strahu izvira fenomen, ki se mi je zgodil že večkrat: na odprtem pasu kilometrska stoječa kolona, na zaprtem pasu pa se brez težav pripeljemo povsem do zožitve.
 
Potem imaš za dodatne zastoje take opice, kot je očitno ta mihaing, ki mu lastne frustracije ne dopuščajo sodelovanja s soudeleženci. Problem nastane le, ko bo srečal enega recimo mene, ki v situaciji, da imam prav in se gre za razne osebnostne težave, ne popustim, pa tudi če počiva. Podobno je recimo v Kranju v križišču mimo železniške, kjer je samo skozi križišče dvopasovnica, potem pa spet samo enopasovnica. Zanimivo je videti, kako ti isti ljudje, ki sicer umirajo na zeleni luči, postanejo kot Senna na začetku dirke, ko se nekdo postavi zraven v semaforju. In potem na vso moč speljujejo, samo zato, da bo nekoga zajebal, da se ne bo nekdo postavil pred njega. Čeprav je le-ta tako ali tako hitrejši...
 
Kot tretje še večje opice imaš pa te samozvane šerife, ki se v kolonah nekje zadaj namenoma vozijo isto počasi kot sosednja kolona. Kakšen je namen tega, ne bom nikoli vedel, se pa zastoj občutno poveča in podaljša.


Kako drugače pa naj zadrga deluje kot da se hitrosti obeh pasov izenačijo? Pa ajde razlika 10-20kmh. Ne pa da en pas stoji ti pa po drugem s 100kmh mimo. Problem je kombinacija voznikov, ki so čisto posrani, so na desnem pasu že 2km prej in ob vsakem desnem smerniku vozila na levi noro zavirajo in na drugi strani profi fitipaldijev, ki niso tako nori, da bi šli desno in pičijo po levem pasu do konca in tik pred znakom skočijo desno pred prej omenjenega voznika. Za zastoj sta oba kriva enako.

:ok BMW F800S AC SCHNITZER:ok
:metalc:metalc:okBMW e30 1985 320i MTech1:ok:metalc:metalc
e90 320d xDrive Objavljena slika

Prikaži več možnosti


LEO37
LEO37

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 20 171
  • Lokacija: Niti ne v pudgurju in tudi ne v Beli krajini... hmm
  • Avtomobil: E39T, R19c, E36c

#26

Težava zadrge je v neznanju ljudi, kar dokazuje tudi ta tema... marsikateri post me je presenetil... negativno!

Marsikateri post pokaže, da določene osebe res ne poznajo pravil, istočasno so pa popolnoma prepričane, da imajo prav :rolleyes

 

Samo nekaj dejstev:

a) po zožanju, ob upoštevanju pravil zadrge, bo kolona vozil sestavljena enakomerno iz vozil obeh pasov pred zožanjem (levo-desno-levo-desno...)

b) ni druge točke, kakor izključno in samo neposredno pred zožanjem, ki bi jo lahko določil, kot mesto, kjer se prehaja iz enega pasa v drugega

c) samo tako se bosta obe koloni premikali vzporedno in z enako hitrostjo.

 

Sicer sem o tem že pisal v drugih temah...

 

Prvi pojem... zožanje ni enako koloni... torej, ko se dva pasova združita v enega in ni kolone, se v tekočem prometu razvrstiš v odprt pas...

 

Drugi pojem ... če je kolona, potem velja vožnja do kraja in veriga.

 

Kolona pa vsi vemo, kaj je, a ne?  ;)

 

... hmm... če pomislim na to, kar vidim na cesti, je odgovor ne... veliko ljudi nima pojma  :napaka

 

Še jasno napisano v zg. tekstu: Izmenično vključevanje vozil namreč vedno poteka tik pred ukinitvijo prometnega pasu (razen v redkem prometu). 

 

To je zaradi zgoraj napisanega... pri redkem prometu, se vključiš prej in ne zadnje metre, saj bi bilo tovrstno početje nevarno.

 

Ko je pa strnjena kolona, pa ni prehitevanja, temveč je vožnja mimo, pa tista tabla ne velja... a ne?  :ok2

 

 

Pa še malo filozofiranja... čeprav ga marsikdo ne razume  :frown

 

Pri strnjeni koloni, če ne upoštevaš verige, in se vključiš 200 m pred točko združitve pasov, se dogaja to, da se bo pas, v katerega si se ti vrinil (in še 20 drugih) zadaj premikal počasi... oz. bo skoraj stal.

 

Za 30. avto v koloni ne bo veriga potekala po sistemu 1/1, temveč po sistemu 20/1... torej bo stal.

Na koncu mu ne preostane drugega, kot da, v obupu, igra šerifa, zapre levi pas in s tem prepreči da se bo 50% tistih, ki se pelje mimo po levi, v njegov pas vključilo pred njim, ker ne bodo upoštevali sistema verige in se bodo vključili na random mestih, namesto čisto na kraju.

 

To je to... če pa še tukaj ni jasno, potem se ne čudim, da je toliko slabe volje na cesti.

 

To je tudi znanstvena fantastika za ogromno voznikov... še najhuje je to, ko se jezijo, če pravilno pelješ do zožanja, in se potem vključiš  :crazy

 

reissverschluss4.gif

 

Dovolj bi bilo, da bi redno izvajali medijsko kampanijo za izobraževanje voznikov, ter da bi za gradbišča uporabljali malo več namenskih znakov, sploh tistih dinamičnih, LED prikazov postopka zadrge.

 

Jaz bi tudi fizično ločil vozna pasova kak kilometer pred zožanjem, da bi preprečil prehod iz enega na drug pas.

 

Rei%C3%9Fverschlussverfahren.jpg



Urejal LEO37, 25.08.2019, 13:30.

Objavljena slika
23+ Jahre Freude am fahren: E30 316i (1988), E34 518i (1991), E46 320dT (2003), E39 525dT (2001), E39 525dTA (2004)
Prikaži več možnosti
    • rockson, zigi in Donki kong uporabnikom je všeč to sporočilo


Peter_nn
Peter_nn

    Novinec

  • Uporabnik
  • Sporočil: 333
  • Lokacija: Ljubljana
  • Avtomobil: E46 316ti Compact

#27

...

lepo napisano...

 

Za tekoče delovanje zadrge sta potrebnii tudi ti dve stvari:

1. varnostna razdalja, da se lahko vozila spravijo v zadrgo, in ker tega ni, ker večina tiščijo ko nori in na koncu na polno bremzajo in se onemu spredaj napopajo na odbijač, pride pri zadrgi do neizbežnega ustavljanja,drugače ne gre, fizično ne more it še en avto med dva ki sta na razdalji dveh metrov ali manj, brez da se oni zadaj ustavi.

2. v primeru da bi 1. točka delovala, je potrebno takoj po združitvi zmerno pospeševat, sicer se bosta obe koloni začeli upočasnevati do zaustavitve. Namreč, če vozijo avti po dveh pasovih, potem se mora za isto pretočnost hitrost po enem pasu podvojiti, zopet enostavna osnovnošolska fizika in ščepec zdrave kmečke pameti.

 

In OPju, vključevanje slepega pasu veliko pred zožitivjo naredi točno to, ustavi drug pas, in zato se po obeh pasovih vozi do konca, da je pretočnost na obeh pasovih enaka. Sicer imaš en poln pas, lahko tudi kilometre dolg in nevarnost naletov. Ne pa da potem zafrustriranci izsiljujete tiste ki se znajo pravilno vključevat.

 

Ostalo je pa že LEO razložil


Prikaži več možnosti


x-driver
x-driver

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 19 897
  • Lokacija: Tolmin
  • Avtomobil: e39 530iA, APN4

#28

V praksi pa ljudje nismo stroji in nikoli in nikdar ne bo masa ljudi izvajala zadrge tako složno, kot izgleda v videu. Ker ni mogoče.

 

Varnostna razdalja bi problem samo začasno zmanjšala, ker - če pred zožanjem po avtocesti vozimo 110-140kmh v povprečju, 90% ljudi v zožanje ne bo zapeljalo s to hitrostjo, tudi če imajo prosto pot. Vsak bo zmanjšal recimo minimalno, ampak bo zmanjšal. In s tem se varnostna razdalja začne podirat in par km kasneje spet ljudje stojijo.

 

V tisti animaciji, kako dela zadrga, pa se vidi samo eno samo ustavljanje in kurjenje sklopke :ok2 je pa še najbolj realen prikaz, le da ponavadi malo slabše funkcionira to spuščanje eden po eden.

Po mojem mnenju bi tukaj že za ekologijo več naredili s semaforjem, ki bi spuščal en čas eno kolono, en čas drugo. Tako se odstrani neprestano speljevanje in ustavljanje po 2m naenkrat. Pa pasova pred zožanjem fizično ločit, da se narod ne prestavlja levo-desno.


In pa kamero ob semaforju, da slika kršitelje v koloni. Par 100m prej pa ene 2 ali 3 opozorila za to kamero, pa se bo folk hitro začel držati pravil.


Prikaži več možnosti
    • Senna je všeč


Thomson
Thomson
  • Uporabnik
  • Sporočil: 44
  • Lokacija: osterajh
  • Avtomobil: šajtrga

#29

Bom dal samo moje skromno mnenje. Pa ker me nihče ne pozna, recimo da se minimalno spoznam na to in bom zdaj nekaj pametoval. Strinjam se s tistimi, ki trdijo, da je treba voziti do konca po obeh pasovih - tukaj delamo vozniki prvo napako. Vsi moramo enakomerno zmanjševati hitrost, to je druga stvar - zato so tudi prej table, ki hitrosti zmanjšujejo na 100, 80, tudi do 60 km/h in opozarjajo na nevarnost na cesti. Ni treba posebej povečevati varnostne razdalje (mogoče malenkost). Ta s pravilom dveh sekund zdravemu in funkcionalnemu šoferju že sama po sebi omogoča, da se, ko pripelje DO MESTA ZOŽANJA, po sistemu zadrge razvrsti v en prometni pas. Torej eden iz levega, drugi iz desnega pasa. Isto bi storili, če bi se oba pasova združila točno v sredini; takrat nihče ne bi imel prednosti in vsi enake pravice oz. dolžnosti. Pospeševati se na takem mestu (za mestom zožanja) ne sme, ker so itak omejitve hitrosti nižje od najvišjih dovoljenih, razen če vozimo počasneje, kot je prej s prometno signalizacijo določeno (kar se v praksi pogosto dogaja.). Zagotovo bo na takem delu prišlo do zgostitev prometa, saj se znižujejo hitrosti, vozila, ki pripeljalo od zadaj pa vozijo z najvišjo dovoljeno. 

 

In če hočemo, da se bo vozna kultura oz. znanje izboljšalo, mora prvi korak storiti država z AVP in Ministrstvom za promet, katera naj skozi medije ozaveščata voznike (mi tukaj na forumu itak že vse vemo :-D ). Ista stvar je z intervencijskim pasom, kjer se stvari menda že malo izboljšujejo. Če bi ga vsi pričeli delati takoj ob nastajanju kolon na AC ali HC, se tako ali tako ne bi mogli mešati predhodno med seboj in bi lepo enakomerno pripeljali do zožitve.

 

LP pa srečno vožnjo. 


Prikaži več možnosti


naliM
naliM

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 1 032
  • Lokacija: MB-okolica
  • Avtomobil: OOOO | \X/ | * | ⚡

#30

Zadrga lahko deluje tudi 100m prej in ne zadnja 2m!!!!!!!!!!!!!!! Zato pa so opozorila več sto metrov prej. Do konca se vozite ravno egoisti ker skušate priti na cilj prej kot ostali. PIKA. Opravičujete sedaj kako je dobro v prometu narediti vse zadnjo sekundo. Potem pa še zmigavec dajte ko že obrneš volan in na semaforju čakaj na oranžno luč. Saj po predpisih ni to kršitev. Je pa etika.

Žal ne, ker si teh '100m prej' vsak predstavlja po svoje in nastane več točk, kjer se desna kolona polni z vozniki iz leve (kot bi imel škaf več lukenj :)) ). 

 

Vsi do konca, s primerno hitrostjo & varnostno razdaljo (ne govorim nujno o zakonski, ampak v vsaj 3 dolžine avta veliko luknjo bi se moral vsak funkcionalen voznik normalno vključiti) in potem ob zožitvi en z leve, drugi z desne, pa bo brez zgoščenin in fantomskih zastojev.

 

Sta jjjernej in Thomson ustrezno zapisala, da so inženirji optimalne načine že izumili, nekateri pa smo po tem nekaj malega v mladosti pri Teoriji simulacij tudi računali in preizkušali.


Prikaži več možnosti


Senna
Senna

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 6 140
  • Lokacija: Komenda
  • Avtomobil: 335i,GSXR1000,

#31

Zadrga ni in nikoli ne bo delovala brez zastoja,Ker če greš do konca moraš v vsakem primeru počakati,noben v koloni nima tolikšne varnostne razdalje da bi se vključil brez da bi zaprl pot temu ki vozi po pasu kjer ni zožanja.Zanimivo da dva dni nazaj v Nemčiji ki je bila ena sama kolona od Munchna domov in na vseh zožanjih ni šel NITI en do konca ,vsi so se lepo razvrstili v tekočo kolono že 100 ali 200m prej.Zakaj so potem table in označbe na tleh da pojdite v drug pas.ZA HEC?  :-D Škoda ker nisem posnel in bi bila debata končana :ok Pa naj bo še toliko strokovnjakov in videou  kako deluje zadrga,v praksi ne more delovati,kar sem pa že napisal zakaj v prejšnih postih.Isti princip je recimo če v "livček" (ta za nalivanje olja ali vode v avto) stresete recimo frnikule.V vsakem primeru se bodo zabasale pri zožanju,če jih pa lepo enakomerno vsipate pa bodo šle tekoče čez,tako je tudi pri zadrgi.Pa frnikule nimajo možganov da bi morale vedeti kako in kaj :ok2 Smešna primerjava ampak realna :ok

 

Drugače je v nekaterih državah predpis da se morate prej vključiti v kolono,ne na koncu in je kaznjivo.

 

Aja,gotovo ste že kdaj opazili da se dva tovornjakarja vozita vštric pred zožanjem.Zakaj? Ravno zaradi takih ki se vrivajo na koncu zožanja in povzročajo zastoje :)


Objavljena slika
Prikaži več možnosti


LEO37
LEO37

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 20 171
  • Lokacija: Niti ne v pudgurju in tudi ne v Beli krajini... hmm
  • Avtomobil: E39T, R19c, E36c

#32

Opazil si samo tisto, kar si želel, pa še to si si po svoje razložil...

 

In taki ste velika težava v prometu... slepo prepričani v napačno stvar.


Objavljena slika
23+ Jahre Freude am fahren: E30 316i (1988), E34 518i (1991), E46 320dT (2003), E39 525dT (2001), E39 525dTA (2004)
Prikaži več možnosti


Senna
Senna

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 6 140
  • Lokacija: Komenda
  • Avtomobil: 335i,GSXR1000,

#33

Opazil si samo tisto, kar si želel, pa še to si si po svoje razložil...

 

In taki ste velika težava v prometu... slepo prepričani v napačno stvar.

Pomoje da sem en najbolj vzornih šoferjev.Še na dvorišču dam smerokaz :-D V 28 letni zgodovini od kar imam avto sem samo 3x padel na radar in še to minimalno.In po tvojem sem jaz težava v prometu :napaka  :laugh  Aja,pa imam več kot mio kilometrov za sabo,da nauš reku da imam avto parkiran v garaži :ok2  :crazy


Objavljena slika
Prikaži več možnosti


LEO37
LEO37

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 20 171
  • Lokacija: Niti ne v pudgurju in tudi ne v Beli krajini... hmm
  • Avtomobil: E39T, R19c, E36c

#34

To ti nič ne pomaga, pri razumevanju in pravilnem tolmačenju sistema zadrge. Sorry.

 

Ta tema je brez smisla, kar je bilo jasno že v prvem postu... prepričanih ne moreš prepričati.

 

Jaz sem svoje napisal v svojem prvem postu in nimam kaj dodati, zato tukaj zaključujem.



Urejal LEO37, 26.08.2019, 06:11.

Objavljena slika
23+ Jahre Freude am fahren: E30 316i (1988), E34 518i (1991), E46 320dT (2003), E39 525dT (2001), E39 525dTA (2004)
Prikaži več možnosti
    • Nixxon, MajoR in corvette uporabnikom je všeč to sporočilo


MajoR
MajoR

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 4 812
  • Lokacija: Lechaschau
  • Avtomobil: E39 X2 = 14 Zyl.

#35

Enako.
Objavljena slika
Prikaži več možnosti


rockson
rockson

    zaplankan trmast bogaboječ™

  • Uporabnik
  • Sporočil: 3 923
  • Lokacija: Grosuplje
  • Avtomobil: FWD, RWD, AWD

#36

Zadrga ni in nikoli ne bo delovala brez zastoja,Ker če greš do konca moraš v vsakem primeru počakati,noben v koloni nima tolikšne varnostne razdalje da bi se vključil brez da bi zaprl pot temu ki vozi po pasu kjer ni zožanja.Zanimivo da dva dni nazaj v Nemčiji ki je bila ena sama kolona od Munchna domov in na vseh zožanjih ni šel NITI en do konca ,vsi so se lepo razvrstili v tekočo kolono že 100 ali 200m prej.Zakaj so potem table in označbe na tleh da pojdite v drug pas.ZA HEC?  :-D Škoda ker nisem posnel in bi bila debata končana :ok Pa naj bo še toliko strokovnjakov in videou  kako deluje zadrga,v praksi ne more delovati,kar sem pa že napisal zakaj v prejšnih postih.Isti princip je recimo če v "livček" (ta za nalivanje olja ali vode v avto) stresete recimo frnikule.V vsakem primeru se bodo zabasale pri zožanju,če jih pa lepo enakomerno vsipate pa bodo šle tekoče čez,tako je tudi pri zadrgi.Pa frnikule nimajo možganov da bi morale vedeti kako in kaj :ok2 Smešna primerjava ampak realna :ok

 

Drugače je v nekaterih državah predpis da se morate prej vključiti v kolono,ne na koncu in je kaznjivo.

 

Aja,gotovo ste že kdaj opazili da se dva tovornjakarja vozita vštric pred zožanjem.Zakaj? Ravno zaradi takih ki se vrivajo na koncu zožanja in povzročajo zastoje :)

To si pa kiksnil, da bolj ne bi mogel. Bom malo bolj na dolgo razložil, pa upam, da vmes ne zabluzim  :blackeye

V tej temi imamo dva fenomena - eden so zožanja in zadrga, drugo so fantomski zastoji.

Gremo na zadrgo, ki je tudi osnova zgornjega posta:

1. na AC bo vedno zastoj, ko je zožanje, ker vozila od zadaj prihajajo z vsaj 100% večjo hitrostjo, kot se premikata obe koloni pred zožanjem

2. edino pravilno je, da se zadrga izvaja izključno pred točko zožanja

3. urivanje prej povzroči, da kolona, v katero se združuje drugi pas, stoji oz. se veliko počasneje premika kot druga. In to je glavni razlog, zakaj kamionarjem dopizdi. Če se bi vsi vključevali na koncu, bi se enako število avtomobilov na obeh pasovih premaknilo naprej. Če je pa folk uriva že na x mestih prej in še na koncu, potem se iz enega pasu premakne xy vozil, medtem, ko se na drugem premakne samo x vozil.

4. Pred točko zožanja je treba imeti tako varnostno razdaljo, da se eno vozilo lahko vključi pred tebe.

 

Ker pa je folk butast, egoističen, neizobražen in še kaj bi se našlo, pa prihaja do našega fenomena. Folk uletava iz enega pasu na drugega ko opice, eden jih pred sebe spusti 5 komadov, drugi ne spustijo nobenega itd. Ni nobenega vzajemnega zaupanja in ustaljenega procesa, po katerem bi se vsi lahko ravnali - ampak gre bolj po principu ko je jaći taj tlači.

To velja za večje zastoje. Dokler je tekoč promet pred zožanjem se seveda že prej vključiš na pravi pas.

 

Kar se pa fantomskih zastojev tiče:

1. pride do nesreče/okvare/nekdo gre scat in folk zijala pase

2. premajhna varnostna razdalja v kombinaciji z nespremljanjem prometa pred sabo - namesto, da vidiš, ko 5 avtov pred tabo začne zavirati, vidiš in reagiraš šele takrat, ko zavira neposredno pred tabo- In takrat pohodiš bremzo na polno in kolona se zaustavi.

3. V zastojih folk menjava pasove, predvsem iz voznega se večina rine na prehitevalnega, zaradi česar je pogosto vozni bolj pretočen in hitrejši od prehitevalnega. Dnevni prizor v popoldanski konici od Malenc proti Grosuplju - do drugega tunela je vozni pas precej hitrejši, potem pa je hitrejši prehitevalni. Na koncu je pa razlike itak max pol minute. :crazy

4. marsikdo še ni dojel, da tam, kjer so odstranili cestninske ni več omejitev 80 ali 100, temveč je 130.

 

Pa verjetno sem še kaj pozabil.

 

Ampak, kot je že Leo napisal - prepričanih ne boš prepričal. Imam tudi jaz kolega, ki za živo glavo ne bo nikogar spustil predse - vmes pa pizdulira v avtu, da sem ga enkrat mislil že ven zabrisat. Ni šans, da mu dopoveš, da narobe razmišlja.  :fight


I love fast cars... and to go too fast in them. :ok2
Prikaži več možnosti
    • Nixxon, zigi, corvette in 3 ostalim je všeč


corvette
corvette

    BMW ljubitelj

  • Uporabnik
  • Sporočil: 429
  • Lokacija:  
  • Avtomobil:  

#37

Imam tudi jaz kolega, ki za živo glavo ne bo nikogar spustil predse - vmes pa pizdulira v avtu, da sem ga enkrat mislil že ven zabrisat. Ni šans, da mu dopoveš, da narobe razmišlja.  :fight

Imamo enega takega doma: ni spustil predse voznika, ki se je -sicer neupravičeno in na nepravilnem mestu, to je treba poudariti- rinil pred mejnim prehodom pred njega. No, pa ga je spustil avto zadaj in rezultat je bil trk v našemu rit (na mejnem prehodu!), počen odbijač in dobra ura izgubljenega časa. Češnja na vrhu smetane je bilo laganje bedaka, da je šel naš rikverc?! Policist se je komaj zadrževal pred smehom...

 

Kakorkoli - glede zadrge bi se človek še strinjal s tistimi, ki zagovarjate predčasno vključevanje v kolono, ampak potem bi bili vsi v zmoti :laugh Skratka, poglejte ponovno predpise (ali pa poste zgoraj), pa varnostna razdalja + strpnost in bo vsem lažje.


Prikaži več možnosti
    • Nixxon je všeč


ily
ily

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 2 129
  • Lokacija: portorož
  • Avtomobil: e91

#38

Potem, se pa se kak pacient najde, ki se sredi ceste vozi, da nebi sel kdo mimo njega  :napaka   po prebranem imamo kakega takega pacienta tudi na forumu  :crazy


Prikaži več možnosti


rokxy
rokxy

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 1 913
  • Lokacija: Slovenija
  • Avtomobil: traktor

#39

Krivda je pa tudi na zakonodajalcu in DARS, da vsega skupaj ne uredijo bolj eksaktno. Kolikor vem sistem zadrge sploh ni uradno vpeljan in ni nobene podlage za kakšne globe ipd.   Take stvari bi lahko jasno in nedvoumno uredili ter potem ob priliki s helikopterjem ali pa dronom spremljali in globili folk.  Seveda pa bi bilo fajn, da bi ta pravila na veliko reklamirali s panoji, da bi se folk začel enotno obnašat na cesti.

 

Za to da se pri zožanju hitro zabije je problem tudi, ker folk ne upošteva postopnega zmanjševanja hitrosti na 60 na uro.  Pa tudi jaz sem med tem folkom včasih, to je res. Večinoma zato, ker drugače izpadeš kot zaviralec prometa.  Vsi do zapore pripičijo maksimalno hitro potem pa žlajf.   Dost je da se jih par vzadi ustraši in skorajdane počakajo, pa je konc veselja.


Prikaži več možnosti
    • Nixxon je všeč


Iztok Z.
Iztok Z.

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 20 571
  • Lokacija: EMONA
  • Avtomobil: BMW x

#40

... je bilo laganje bedaka, da je šel naš rikverc?! Policist se je komaj zadrževal pred smehom ......

Takim bi morali policaji napisat kazen x3, ker je lagal o dejstvih!


Don't drive faster than your angel can fly...¯\_(ツ)_/¯

Prikaži več možnosti
    • corvette je všeč