Ocitno sem jaz totalno neprilagojen in nisem sposoben slediti modernim trendom...
Moral sem se oglasiti ob prebiranju teh "ne-glede-na-vse" zagovornikov modernih vozil.
Ta tema je mišljena za vse, ki bi se radi malo spihali ob neumnostih, s katermi proizvajalci vozil nategujejo "trendi" moderne japije.
1. Terenec ki ne sme na teren (X5 Sdrive),...
Razumem razne Captur, T-Roc,... in ostali trendovski bullshit izdelke.
To so sorazmerno majhni in lahki avti, ki dajejo videz terenca, pa še ponavadi imajo pogon tam kjer je motor - torej cca 60% teže na pogonski osi.
Kako bi se naj torej obnesel 2+ tonski SUV z zadnjim pogonom in motorjem spredaj?!
Zakaj hudiča bi sploh tovarna ponudila to opcijo?!
Na pamet mi pade samo ena ideja: Avto prodati ne glede na vse, čepudi 30% kupcev prvo zimo obžaluje in preklinja premium znamko.
Najverjetnejši scenarij:
Torej punca, ki nima pojma o avtih gleda tv in vidi reklamo za X5. Kliče svojega tipa, ki ima še manj pojma o avtih kot ona in pač se zmenita, da je to cool avto da bosta fancy.
Naslednji dan gresta v salon in povprašujeta po avtu. Dobita prospekt in gledata ceno, izpuste co2, stroške zavarovanja, porabo... in jima vse pade dol. To je ja vse en čisto drug razred kot njun trenutni audi a3 1.6 tdi.
In potem se pojavi dober prodajalec in prikaže kako poceni je lahko tak avto, pa zgleda čisto isto kot "taprav terenec". Kdo pa rabi 4x4, kdo rabi motor večji kot 2.0, ampak rabiš pa veliko kripo kot je x5 ker je trendi, ker ti bodo vsi zavidali...
In fant ter punca se naslednji dan že ponosno vozita v 2x4, 2.0i x5 in sta vsa blažena kako sta zdaj cool.
Ampak za moje pojme funkcionira tak avto samo na suhem asfaltu, vse ostale situacije so en ogromen FAIL!
Speljevanje vzvratno v klanec po šodru, travi, bog ne daj snegu ali blatu je NO GO.
Vem ker vozim kombi ki ima klasični zadnji pogon, brez fizične špere, ampak dvojna kolesa in ESP.
Ko se enkrat kolo obrne v prazno te noben Bog ne spravi ven, razen 4x4 avta ali traktorja težjega od X5.
Torej je res očitno vredno se sramotit, da daš 50 jurjev za kao terenca, ki funkcionira samo na suhem asfaltu.
A se samo meni to zdi totalno nelogično?! Terenec, ki ga ne smeš peljati na teren ?!?
Vsak enoprostorec je bolj praktičen, sediš tudi višje in je verjetno tudi boljši v snegu in mokri travi, ampak ljudje kupijo raje terenca, ki ne sme na teren, nima nobenega prtljažnika, nima prostora za 5 ljudi - totalno narobe svet v mojih očeh.
Ampak ko kruzaš okol te pa vsak ogleduje. A je res vse samo še SHOW, BUT NO GO?!
Če koga moti višja poraba v 4x4 načinu pa naj naredijo part time 4WD, ki se vklopi samo po potrebi ampak ne, samo da se proda z nekimi bullshit podatki o porabi in EURO 6 normo.
Gledal sem malo nazaj. V 80. letih je imel Passat syncro noro dober 4wd. Dejansko boljši od quattra. V normalnem načinu 3 odprti diferenciali. Če si hotel si pa zaprl 50:50 sredinski diff in 100% špero na zadnji osi (tak pogon večino "terencev" danes samo sanja) in avto je šel povsod, dokler ni nasedel.
To je taka drvarnica - da ne bo kdo presenečen ko ga bo po zimi pustil zadaj:
Nenormalno dober zvok motorja je samo dodatni bonus!
Danes pa vse prehaja na haldex, "inteligentni 4wd" preko ABS zavor, ki v snegu in blatu sploh ne delujejo, ker nikoli ne vrtijo vseh koles naenkrat da se lahko izkoplješ. Ampak se upirajo motorju?!?
A se lastnik Sdrive BMW "terenca" ne bi počutil glupo, če ga iz mokre trave, snega, mokrega makadama kot za šalo potegne 35 let star passat za jurja?
Mislim, da je celo lastnik X5 4x4 tu gori razlagal kako ga je iz snega potegnil kot za šalo en prastari terenec, pred tem je pa njegov terenec samo trepetal na mestu...
Sam nisem noben expert za 4x4 vozila. Ampak me zmeraj preseneti koliko dejansko pomeni 4x4 pogon, ki je res pogon s šperami.
Moj Rexton je kot Sdrive, ko je v 2wd načinu. Odličen na asfaltu. Ampak vsako parkiranje nazaj v travnat hribček v 2WD z vklopljenim ESP se klavrno konča - drsenje koles, jemanje moči motorju in nikamor. Vsak usran punto lažje parkira na tak način.
Ko pa vklopim 4WD in izklopim ESP, pa je avto neustavljiv - to je neverjetno kakšna je ta razlika. Enkrat smo s sinovoma šli sprobat kaj tak pogon pomeni v blatu (predvidevam, da je na snegu enako). Že masten kolovoz je pri speljevanju samo potisnil zadnji konec v levo in nikamor. KO pa je 4wd vklopljen in ESP ugasnjen (enako kot prej povedano sredinski in zadnji dif. zaprt) avto "leti" po slabi podlagi.
A ni ravno to smisel terenskega vozila?
Ali je v prvi vrsti važno samo kako trendi je, ostalo pa ni pomembno?
To je na hitro to.
Prosim za konstruktivno debato ne sranje o elektroniki, asistenčnih sistemih, povezljivosti Iphona in računanju porabe na 3. decimalko natančno...
LP D.
p.s.: ....sledi debata na temo o "mikromotorčkih" v avtomobilih in "elektro-mobilnosti"....