Skoči na vsebino

 

Pridobitev ISO 9001 v manjšem podjetju

- - - - -

  • Prijavi se za objavo odgovora
61 odgovorov v temi
Andy04
Andy04

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 8 236
  • Lokacija: 04
  • Avtomobil: avtomatik

#21

Seveda je potrebno poznati imeti posebna znanja za avtomobilsko industrijo - recimo tehniko 5 xz akaj, Ishikava, 8D in podobno (da ne naštevam vsega)

 

To se da doseči z internim in eksternim izobraževanjem - najprej internim, da imaš znanje za eksterno.

 

Vse se da naučit

 

Kako je že rekel pokojni predvojni alpinist - kjer je volja, tam je pot  :)

To ni to ;).

 

APQP, PPAP, MSA, SPC in FMEA bo bolj pravilno.

 

LP A.

 

\\edit: 3 mesece je zelo optimistična napoved, se pa da, če imaš nekoga v podjetju, ki dela samo to.



Urejal Andy04, 20.02.2020, 10:00.

:nono Trau keinem, der nicht trinkt. :nono



Član KOS
Prikaži več možnosti


fancy
fancy

    BMW ljubitelj

  • Uporabnik
  • Sporočil: 357
  • Lokacija: Podeželje
  • Avtomobil: S60 2,4 185

#22

Agree, to se je skrivalo pod ostalo

 

Ne pozabi, govorimo o certificiranju podjetja po ISO 9001

 

Če začneš z PFMEA takoj na začetku jim ubiješ vso voljo   :crazy

 

Se pa strinjam, da to morajo poznati - vsaj osnove za začetek

 

Bolj pomembno se je na začetku fokusirati na CSR - identifikacija in izpolnjevanje

 

 

edit - da se v treh mescih, preverjeno



Urejal fancy, 20.02.2020, 10:11.

Prikaži več možnosti


x-driver
x-driver

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 21 367
  • Lokacija: Tolmin
  • Avtomobil: e39 530iA, APN4

#23

Je pa vsa ta znanost zastonj, medtem ko je material (razne kovine) iz leta v leto slabši. Pregledovanje, popravljanje, izločanje, ohromi celo proizvodnjo in tudi končni izdelek je slabši, pa lahko imaš 10 certifikatov.
Prikaži več možnosti
    • berni je všeč


MG
MG

    *****

  • Globalni moderator
  • Sporočil: 2 761
  • Lokacija: Celje
  • Avtomobil: E39 530iA

#24

Zelo zanimiva tema..  :king

 

Tak certifikat kot je ISO 9001 je res bolj namenjen temu, da se podjetje dokaže da je organizirano,

da je prepoznalo in uredilo procese dela/managementa, da ima potrebna znanja/orodja

in da je sposobno izvesti sprejeta naročila ter zahteve naročnikov/strank (ohlapna razlaga).

 

Zato se kar strinjam, da takšna certifikacija res ni neposredno zagotovilo,

da bo končni produkt/proizvod/servis, dosegal/presegal pričakovanja končnih kupcev.

Mora pa upoštevati povratne informacije in spremljati (ne)zadovoljstvo strank/naročnikov.

 

~~~

 

BMW je verjetno sposoben narediti diesel motor, ki bi nas zdržal 15let ali 500.000km brez večjih posegov (pričakovanje nas strank),

ampak za njihovo poslovanje in dobiček je dovolj če zdrži npr. "10 menjav olja ali 200.000km uporabe" (njihov cilj/zahteva).

Tako, da se morajo potem njihovi notranji kriteriji za razvoj, uporabljene materiale, dobavljene dele in sami procesi izdelave pač prilagoditi temu in ne nam.


Prikaži več možnosti
    • berni je všeč


Bavarec fan
Bavarec fan

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 5 573
  • Lokacija: Štajerska
  • Avtomobil: e92 N/A straight 6

#25

 

 

BMW je verjetno sposoben narediti diesel motor, ki bi nas zdržal 15let ali 500.000km brez večjih posegov (pričakovanje nas strank),

ampak za njihovo poslovanje in dobiček je dovolj če zdrži npr. "10 menjav olja ali 200.000km uporabe" (njihov cilj/zahteva).

Tako, da se morajo potem njihovi notranji kriteriji za razvoj, uporabljene materiale, dobavljene dele in sami procesi izdelave pač prilagoditi temu in ne nam.

No ko smo pri tem, sodelavec na bivši firmi je skoraj ma. jeb. presojevalcu, ko mu je rekel da ima avtomobilska industrija izredno visoke standarde kvalitete. Aja, bil je lastnik Bmw-ja. :-D  


Prikaži več možnosti


Andy04
Andy04

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 8 236
  • Lokacija: 04
  • Avtomobil: avtomatik

#26

Je pa vsa ta znanost zastonj, medtem ko je material (razne kovine) iz leta v leto slabši. Pregledovanje, popravljanje, izločanje, ohromi celo proizvodnjo in tudi končni izdelek je slabši, pa lahko imaš 10 certifikatov.

Uf, ne govori... :crazy

Take p******e, kot je recimo zadnje leto, se jaz ne spomnim.

 

LP A.


:nono Trau keinem, der nicht trinkt. :nono



Član KOS
Prikaži več možnosti


Bavarec fan
Bavarec fan

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 5 573
  • Lokacija: Štajerska
  • Avtomobil: e92 N/A straight 6

#27

Je pa vsa ta znanost zastonj, medtem ko je material (razne kovine) iz leta v leto slabši. Pregledovanje, popravljanje, izločanje, ohromi celo proizvodnjo in tudi končni izdelek je slabši, pa lahko imaš 10 certifikatov.

Jaz imam probleme z dobavitelji materiala, en teden je za njih gor-dol. Že tako čakaš na material vsaj 10 delovnih dni, jaz pa imam roke za izdelavo (od potrditve naročila in izdobave) po 3 tedne... Taboljša sem slišal pred mesci ko sem naročal neko navadno jeklo (St-52) , ma nekih čisto standardnih mer.. Nimamo nič zaloge, časi so nestabilni pa nočemo imeti nič na lagerju, dobava pa min 2-3 tedne. 

 

Pa še zanimivost, po novem imamo neko zatišje v strojništvo in moramo iti s cenami obdelave dol. Hkrati pa nas dobavitelji materialov, softwarov in rezilnega orodja obveščajo da so cene šle gor! Narobe svet.  :-D


Prikaži več možnosti


x-driver
x-driver

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 21 367
  • Lokacija: Tolmin
  • Avtomobil: e39 530iA, APN4

#28

Enako pri nas, zadnje leto bistveno poslabšanje! Konkretno imamo težave z WDI materialom (nemški).

 

S cenami pa tudi nas stiskajo, stroški grejo pa gor :crazy Ta mesec smo dobili "obiske" iz Ete Cerkno (ki je praktično pod taktiriko EGO iz Nemčije),  so prinesli ultimat o znižanju cen. Zdaj delamo za njih s pozitivno nulo tako rekoč... Ne vem, kam to pelje...



Urejal x-driver, 20.02.2020, 14:15.

Prikaži več možnosti


Andy04
Andy04

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 8 236
  • Lokacija: 04
  • Avtomobil: avtomatik

#29

@Bavarec fan: če je le možno, planirajte končno presojo v mesecu oktobru ali novembru :ok.

 

LP A.


:nono Trau keinem, der nicht trinkt. :nono



Član KOS
Prikaži več možnosti


jakeccc
jakeccc

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 4 041
  • Lokacija: Škocjan

#30

Enako pri nas, zadnje leto bistveno poslabšanje! Konkretno imamo težave z WDI materialom (nemški).

 

S cenami pa tudi nas stiskajo, stroški grejo pa gor :crazy Ta mesec smo dobili "obiske" iz Ete Cerkno (ki je praktično pod taktiriko EGO iz Nemčije),  so prinesli ultimat o znižanju cen. Zdaj delamo za njih s pozitivno nulo tako rekoč... Ne vem, kam to pelje...

 

Selitev proizvodnje v bosno/SRB, žal tak je sedaj trend.  :jok


Objavljena slika
Prikaži več možnosti


Bavarec fan
Bavarec fan

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 5 573
  • Lokacija: Štajerska
  • Avtomobil: e92 N/A straight 6

#31

@Bavarec fan: če je le možno, planirajte končno presojo v mesecu oktobru ali novembru :ok.

 

LP A.

Zakaj, v bivšem podjetju so imeli v Decembru. Vem samo da je bila takrat cela norija.  :frown

Zdajle sem začel malo urejati zadeve, verjamem da bo sledljivost in organizacija na višji ravni. Samo kar se pa tiče mojega stranskega dela (programiranja), bom moral počasi zadevo obesiti komu drugemu. Preprosto ne bo časa, že včeraj sem videl kakšna štala je ko sem bil s stranko v proizvodnji cca. 3 ure, pa smo medtem imeli nujno odpremo, delavci so potrebovali programe, trgovske potnike sem imel pred vrati... Ma cela štala, stranke-velikega kupca pa ne moreš pustit samega in to še takega ki je priletel 3000 km daleč da je prišel do tebe. Upam da nisem staknil Korone. :-D

 

Bomo zrihtali, jeba je ko si na majhnem podjetju: direktor, šofer, nabavnik, skladiščnik, programer, obratovodja, komercialist, vodja kontrole...


Prikaži več možnosti
    • bpavsic je všeč


Bavarec fan
Bavarec fan

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 5 573
  • Lokacija: Štajerska
  • Avtomobil: e92 N/A straight 6

#32

Selitev proizvodnje v bosno/SRB, žal tak je sedaj trend.  :jok

Verjetno raje v Srbijo, ker mislim da so na seznamu kandidatov za člane evropske unije. In mislim da sem slišal da so posledično zaradi tega določene zadeve okoli carine, lastništev nepremičnin-nek sporazum, enostavnejše za poslovanje z EU. Sicer je to bolj gostilniški vir informacij.  Za Srba npr. vem da lahko s Srbskim državljanstvom kupi bajto pri nas, Bosanec pa ne more če nima Slo državljanstva. 


Prikaži več možnosti


jakeccc
jakeccc

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 4 041
  • Lokacija: Škocjan

#33

Ja samo tudi dol je velik problem z kadrom. To jih tepe, ker v bosni najti dobrega šlosarja/strojnika tudi ne bo več poceni.

Sploh je pa dol problem tudi druga miselnost in delovne navade.


Objavljena slika
Prikaži več možnosti


x-driver
x-driver

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 21 367
  • Lokacija: Tolmin
  • Avtomobil: e39 530iA, APN4

#34

Danes itak samo še na denar gledajo, kvaliteta jih ne briga več. Nemcev predvsem.
Prikaži več možnosti
    • _peters_ je všeč


fancy
fancy

    BMW ljubitelj

  • Uporabnik
  • Sporočil: 357
  • Lokacija: Podeželje
  • Avtomobil: S60 2,4 185

#35

@Bavarec fan: če je le možno, planirajte končno presojo v mesecu oktobru ali novembru :ok.

 

LP A.

Zakaj že ?

 

Konec marca, začetek aprila je idealno

 

Imaš vodstveni pregled za preteklo leto, update kazalnikov za tekoče leto, kašne izvedene presoje procesa, ..

 

Samo ne planiraj presoje na ponedeljek ali petek  :laugh   :crazy


Prikaži več možnosti


fancy
fancy

    BMW ljubitelj

  • Uporabnik
  • Sporočil: 357
  • Lokacija: Podeželje
  • Avtomobil: S60 2,4 185

#36

LP

 

Malo za avtorja teme, malo za ostale če jim slučajno prav pride

 

Cerificiranje (da mi ne bo kdo očital kakšnega reklamiranja certifikacijske hiše - za to sta linka dveh akreditacijskih organov)

Jaz osebno preferiram SIQ

 

https://www.siq.si/n...certificiranja/

https://www.bureauve...iranje/iso-9001

 

Izobraževanje

 

https://www.siq.si/i...DF-0050569B4622

https://bvtraining.s...sek-seminarjev/

 

Za začetek predlagam vsaj tečaj za notranjega presojevalca - tako vsaj približno spoznaš zahteve standarda

 

Poslovnik - krovni dokument SVK

 

Odločitev podjetja oziroma najvišjega vostva je, kaj bo v njem - samo nujno ali tudi operativno (obstaja tudi drugi nivo dokumentacije - opisi procesov)

 

Predlagam, da struktura poslovnika sledi strukturi standarda (lažje razumevanje)

 

Vodstveni pregled

 

Zapisnik vodstvenega pregleda naj sledi strukturi standarda (lažje razumevanje glede vhodov in izhodov VP)

 

Točka 9.3 ISO 9001:2015

 

9.3.2

Vhodi vodstvenega pregleda

9.3.3

Izhodi vodstvenega pregleda

 

Toliko zaenkrat

 

Namensko nisem pisal o notranjih presojah

 

Have a nice day and back to work  :)


Prikaži več možnosti
    • MG, Bavarec fan in Donki kong uporabnikom je všeč to sporočilo


fancy
fancy

    BMW ljubitelj

  • Uporabnik
  • Sporočil: 357
  • Lokacija: Podeželje
  • Avtomobil: S60 2,4 185

#37

Ne ga lomit fantje

 

Tako dobro pa tudi ne pišem, da je tolikor uporabnikom foruma všeč  :eek

 

Če pa komu slučajno koristi, bo pa dal za pir ko se kdaj srečamo  :beer

Voznik Volvota na BMW forumu  :)


Prikaži več možnosti


bpavsic
bpavsic

    Začetnik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 1 031
  • Lokacija: MB/MS
  • Avtomobil: E92 320i, F30 320d

#38

Bomo zrihtali, jeba je ko si na majhnem podjetju: direktor, šofer, nabavnik, skladiščnik, programer, obratovodja, komercialist, vodja kontrole...

Poznam "deklica za vse" sindrom...


Prikaži več možnosti
    • Bavarec fan je všeč


tristan01
tristan01

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 3 483
  • Lokacija: Postojna
  • Avtomobil: F31 318dTA (2013)

#39

No ko smo pri tem, sodelavec na bivši firmi je skoraj ma. jeb. presojevalcu, ko mu je rekel da ima avtomobilska industrija izredno visoke standarde kvalitete. Aja, bil je lastnik Bmw-ja. :-D  

Hja, dober dokaz, da ne razume standardov. BMW in celotna avto industrija ima cel kup standardov za preverjanje vhodne in izhodne kakovosti in internih procesov. To pa ne določa, da bo avto bulletproof. S pomočjo standardov se samo preveri, da so dobavljeni sestavni deli ustrezni podanim zahtevam. Če pa BMW postavi zahteve tako nizko, da avtomobili po preteku garancijske dobe odpovejo na celi fronti... Hja to samo pokaže, da standardi dobro delujejo. Zahteve so bile postavljene, vpeljane skozi standard in so dosegle točno svoj namen. Prvi kupec je zadovoljen in so ga lepo oprali za kupnino voza, drugi lastnik pa bo tudi pridno polnil malho koncerna, ko bo kupoval rezervne dele. 

 

Vodstvo podjetja je pod pritiskom lastnikov zahtevalo, da podjetje ustvari čim več prometa in dobička in točno ta zahteva se je skozi veljavne standarde in zahteve rezultirala njegov voz. 

 

Z vidika standardov in procesov deluje vse po ISO 9001 in ISO 14001 in IATF  :ok2

 

Jaz imam probleme z dobavitelji materiala, en teden je za njih gor-dol. Že tako čakaš na material vsaj 10 delovnih dni, jaz pa imam roke za izdelavo (od potrditve naročila in izdobave) po 3 tedne... Taboljša sem slišal pred mesci ko sem naročal neko navadno jeklo (St-52) , ma nekih čisto standardnih mer.. Nimamo nič zaloge, časi so nestabilni pa nočemo imeti nič na lagerju, dobava pa min 2-3 tedne. 

 

Pa še zanimivost, po novem imamo neko zatišje v strojništvo in moramo iti s cenami obdelave dol. Hkrati pa nas dobavitelji materialov, softwarov in rezilnega orodja obveščajo da so cene šle gor! Narobe svet.  :-D

Ja v industriji je to večna težava. Počasi se kažejo posledice pretekle recesije, ki so povsod po svetu, nasploh v železarski in jeklarski industriji zdesetkale kapacitete. V času pretekle krize so se cene materialov nižale, nekateri proizvajalci niso preživeli. Sedaj se je gospodarstvo pobralo, povpraševanje presega kapacitete in dogajajo se zamude. Ne skrbi, kmalu teh težav ne boš imel več. Tisti ki so vpeti v mednarodne dobavne verige že občutijo stagnacijo in upadanje naročil. Čez pol leta do leto dni boš imel na voljo dovolj surovin, vprašanje če bodo tudi kupci.  :crazy

 

Enako pri nas, zadnje leto bistveno poslabšanje! Konkretno imamo težave z WDI materialom (nemški).

 

S cenami pa tudi nas stiskajo, stroški grejo pa gor :crazy Ta mesec smo dobili "obiske" iz Ete Cerkno (ki je praktično pod taktiriko EGO iz Nemčije),  so prinesli ultimat o znižanju cen. Zdaj delamo za njih s pozitivno nulo tako rekoč... Ne vem, kam to pelje...

Kakšna je rešitev se ozri k Italijanom. Tam že leta večajo svojo produktivnost in manjšajo strošek izmeta z avtomatizacijo in robotizacijo proizvodnih linij. Tam kjer je včasih na izmeno delalo 15 ali 20 ljudi, so samo še robotske roke in operater ali dva na izmeno, ki posredujeta v primeru napake na stroju in skrbita za primeren pretok surovin in končnih izdelkov skozi proizvodnjo. Ne boš verjel, po izkušnjah je avtomatizacija primerna tudi za serije po nekaj 10 kosov, ne samo za velike količine. 

 

LP Tristan01


Prikaži več možnosti
    • fancy je všeč


fancy
fancy

    BMW ljubitelj

  • Uporabnik
  • Sporočil: 357
  • Lokacija: Podeželje
  • Avtomobil: S60 2,4 185

#40

Tristan je perfektno razložil vhodne zahteve OEM - ov

 

Velja za vse OEM - e 

 

Bom napisal bogokletno - tudi za verige na BMW - jih  :laugh


Prikaži več možnosti




-->
BMWslo je zasebna spletna stran in ni v povezavi s podjetjem BMW AG.
Obiščite uradno stran BMW Slovenija.
BMW je registrirana blagovna znamka podjetja BMW AG.
BMWslo.com © 2001-2018. Vse pravice pridržane.