Skoči na vsebino

 

Kako deluje "sistem" rabljenih delov

- - - - -

  • Prijavi se za objavo odgovora
17 odgovorov v temi
U2ros
U2ros

    Začetnik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 1 540
  • Lokacija: Kranj
  • Avtomobil: F01 730xd

#1

Tole me zanima,

 

Servisi, ali pa mi sami, naročamo original ali pa neoriginal nadomestne dele. Logično je, da so deli, ki se pogosteje obrabljajo in terjajo zamenjavo nekje na zalogi in čakajo kupce. Filtri, zavorne obloge,.. Isto pa velja tudi za bolj eksotične dele, razne letvice, kakšne gumbe, nosilce za pijačo in tako naprej, ki bi jih nekdo želel zamenjati, če se mu je kaj polomilo ali spraskalo. Vse to se da dobiti original. A kdo ve, kje se to skladišči, v kakšnih količinah in za kakšno obdobje nazaj. Lastniki starejših avtomobilov še vedno z lahkoto dobite tudi originalne dele za 20 let stare avtomobile. Opažam tudi, da so ti deli lahko nenormalno dragi. Spraševal sem za original letvico v vratih (ki sem jo potem kupil rabljeno na e-bayu) in je bila cena 450 EUR, kar je naravnost noro. A te cene vključujejo že ležarino, ko se stvari leta in leta nekje valjajo? Ampak tega mora biti enormne količine...



Urejal U2ros, 15.04.2020, 07:52.

Prikaži več možnosti


tratnika
tratnika

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 8 385
  • Lokacija: Idrija
  • Avtomobil: Polo GTI; e61 525DT

#2

Jaz vem le tole, da po koncu proizvodnje nekega dela, mora le ta biti dobavljiv še 10let (OE)


Prikaži več možnosti


MIHOLD
MIHOLD

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 12 543
  • Lokacija: Where the sky is blue
  • Avtomobil: Mašina

#3

Vsak rezervni del se sledi koliko in kako se prodaja, temu primerno potem regulirajo dobavo in ceno seveda do opustitve. Jaz lahko povem kot eno zanimivost iz moje branže. En X-rezervni sestavni del za bosch pumpo je imel ceno 400€, tovarna tega rezervnega dela pa je samo v Fukushimi(Japonska), zgodi se tsunami+ jedrska nesreča. Ker mora biti rezervni del dobavljiv še nekaj let in ker je tovarna poškodovana in ne obratuje več, kmalu po nesreči cena rezervnega dela poskoči na 4000€ :) 

 

Podobno je bilo z kolotečnimi plastikami za e39, najceneje so bile original nove okrog 10€, potem je šla cena pa samo še gor do 40+ €

 

Jaz mislim da tvojih letvic pač ni neomejeno, imajo neko kvoto, in glede na demand in zalogo temu primerno koregirajo ceno. Tako da jaz močno dvomim, da imajo malo morje točno takšnih letvic, saj bi v nasprotnem primeru bila cena vseeno bolj prijazna.


Prikaži več možnosti
    • U2ros je všeč


RobertH
RobertH

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 10 371
  • Lokacija: ...

#4

Jaz vem le tole, da po koncu proizvodnje nekega dela, mora le ta biti dobavljiv še 10let (OE)

 

Pri Alfi to ne velja! Že 10 let ne dobiš precej delov za busso 3.2 motor... pa se je prodajal še 2007, res pa so bili zadnji sestavljeni 2004 ali začetek 2005. Dobiti specifične dele je bilo veliko pred 10 let po koncu prodaje nemogoče... Nekateri to je jemljejo kot dodaten čar/šarm, jaz pa kot nočno moro, ko ne dobiš intake gumi cev že vsaj 7 let!


E21 316, E21 316, E21 323i, E30 316, E30 320i, E30 320i, E34 520i, E39 528i, E46 316i, E39 520iT, E39 523iT, E30 316, E36 318i, E39 528i, E24 630CS, E36/2 316i, E39 525dA, E39 530i, E38 728iA, E34 518iT, E39 523i, E36/2 316i, E46 323i, E39 525iT, F11 520dT, F11 520dTA... to be continued

Prikaži več možnosti


veloce
veloce

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 38 206
  • Lokacija: Vinorodni
  • Avtomobil: 159 TI, Bravo Sport

#5

Pa nosilcev motorja in podobno. Žalost res.


ARHITEKT
Prikaži več možnosti


fancy
fancy

    BMW ljubitelj

  • Uporabnik
  • Sporočil: 357
  • Lokacija: Podeželje
  • Avtomobil: S60 2,4 185

#6

Po EOP se delajo rezervni deli, kateri morajo biti dobavljivi še xx let - zavisi od OEM zahtev

 

Cena rezervnih delov je xx krat cena med redno proizvodnjo

 

Tako je to v automotive branži

 

Luči (prednje in zadnje) za DAG iz 60 in 70 let se delajo po takratni tehnologiji in niso iz lagerja


Prikaži več možnosti


panki_86
panki_86
  • Uporabnik
  • Sporočil: 816
  • Lokacija: Radizel
  • Avtomobil: E61 535D

#7

V Nemški avtoindustriji obstajajo 2 firmi, ki proizvajajo originalne karoserijske dele po proizvodnji.

Te firme odkupijo staro avtomatizacijo od tovarn, ki jo predelajo po svoje.

Po naročilu npr. BMWja oni nardijo nevem xx kosov levih vrat za E90.

Cena teh delov je kar dražja, pa še enaki niso. Definitivno imajo manj točk varjenja. Že na mizah in robotskih rokah (s katerimi se to izdeluje) je manj cilindrov in senzorjev.

Ne pišem na pamet, sem delal za eno izmed teh firm robotske roke in mize (elektriko).

Zdaj pa nevem na kateri način se oni to odločijo kupiti? Pomoje gledajo na številke prodanih vozil...


Prikaži več možnosti


tristan01
tristan01

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 3 469
  • Lokacija: Postojna
  • Avtomobil: F31 318dTA (2013)

#8

Vsak rezervni del se sledi koliko in kako se prodaja, temu primerno potem regulirajo dobavo in ceno seveda do opustitve. Jaz lahko povem kot eno zanimivost iz moje branže. En X-rezervni sestavni del za bosch pumpo je imel ceno 400€, tovarna tega rezervnega dela pa je samo v Fukushimi(Japonska), zgodi se tsunami+ jedrska nesreča. Ker mora biti rezervni del dobavljiv še nekaj let in ker je tovarna poškodovana in ne obratuje več, kmalu po nesreči cena rezervnega dela poskoči na 4000€ :)

 

Podobno je bilo z kolotečnimi plastikami za e39, najceneje so bile original nove okrog 10€, potem je šla cena pa samo še gor do 40+ €

 

Jaz mislim da tvojih letvic pač ni neomejeno, imajo neko kvoto, in glede na demand in zalogo temu primerno koregirajo ceno. Tako da jaz močno dvomim, da imajo malo morje točno takšnih letvic, saj bi v nasprotnem primeru bila cena vseeno bolj prijazna.

 

V tvojem primeru si pozabil še na eno stvar: Če tovarna, ki je prvotno izdelovala tisti del ne obratuje več, je potrebno na novo najti dobavitelja za ta del, narediti orodja... Potem je potrebno opraviti celoten postopek vzorčenja in serijske izdelave. Samo strošek orodij in vzorčenja v nekaterih primerih lahko znaša par 10.000 EUR... Zato da na koncu lahko dobavijo nekaj 100 kosov za nek avtomobil... Seveda gredo cene v nebo. 

 

Tudi če je tovarna še živa in ima orodja za izdelavo kakšnega kosa, tu igrajo vlogo še velikosti serije. Izdelava par 100 kos je včasih tudi 10X dražja kot izdelava nekaj 1.000 kos istega izdelka. 

 

LP Tristan01



Urejal tristan01, 15.04.2020, 09:31.

Prikaži več možnosti
    • MIHOLD in U2ros uporabnikom je všeč to sporočilo


MIHOLD
MIHOLD

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 12 543
  • Lokacija: Where the sky is blue
  • Avtomobil: Mašina

#9

Ja res nisem izrecno napisal, sem mislil, da se bo to dalo kar logično razbrat iz konteksta. Cena je šla gor seveda zato ker tovarna ne obratuje več, postavljat linije 

za tak nizek demand je tudi nesmisel. Dvigneš ceno v nebo, pa noben ti ne more rečt, da rezervni del ni več dobavljiv (po zakonu) in rešeno.

 

Meni je pa tudi OK, mašinerijo za popravilo in  testiranje takega tipa obnovljenih pump sem prodal in se rešil določenega dela sivih las :-D specifičen sistem vbrizga, specifičen avto, zelooo specifični uporabniki oz. lastniki takšnih vozil pri nas v SLO, tako da win win :)


Prikaži več možnosti


Nixxon
Nixxon

    Tajnik BMW avto kluba Slo

  • Globalni moderator
  • Sporočil: 56 646
  • Lokacija: Vrhnika
  • Avtomobil: Rdeča raketa

#10

Zadeva je odvisna od tovarne do tovarne, ter trga. Mercedes je pomoje eden najbolj vzornih za dobavo delov za stare avtomobile.

 

Pri mnogih delih je tako da npr. zbira tovarna naročila in ko se jih dovolj zbere, izdelajo omejeno število. Tako da lahko na nek del čakaš tudi leta. Se ne spomnim kdo mi je že to govoril za nek BMWjev del.

 

Upam da se bo zadeva poenostavila in pocenila z širšo uvedbo 3D tiskalnikov iz različnih materialov.


Objavljena slika
Jože, počivaj v miru. Hvala za vse.
Prikaži več možnosti
    • sash je všeč


U2ros
U2ros

    Začetnik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 1 540
  • Lokacija: Kranj
  • Avtomobil: F01 730xd

#11

Pri mnogih delih je tako da npr. zbira tovarna naročila in ko se jih dovolj zbere, izdelajo omejeno število. Tako da lahko na nek del čakaš tudi leta. Se ne spomnim kdo mi je že to govoril za nek BMWjev del.

 

Podobno kot pri Molex konektorjih, ki jih moram ravno naročiti 1000 komadov, rabim pa 3 ;>


Prikaži več možnosti


Andy04
Andy04

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 8 234
  • Lokacija: 04
  • Avtomobil: avtomatik

#12

V tvojem primeru si pozabil še na eno stvar: Če tovarna, ki je prvotno izdelovala tisti del ne obratuje več, je potrebno na novo najti dobavitelja za ta del, narediti orodja... Potem je potrebno opraviti celoten postopek vzorčenja in serijske izdelave. Samo strošek orodij in vzorčenja v nekaterih primerih lahko znaša par 10.000 EUR... Zato da na koncu lahko dobavijo nekaj 100 kosov za nek avtomobil... Seveda gredo cene v nebo. 

 

Tudi če je tovarna še živa in ima orodja za izdelavo kakšnega kosa, tu igrajo vlogo še velikosti serije. Izdelava par 100 kos je včasih tudi 10X dražja kot izdelava nekaj 1.000 kos istega izdelka. 

 

LP Tristan01

Eno 0 si pozabil :ok2.

 

LP A.


:nono Trau keinem, der nicht trinkt. :nono



Član KOS
Prikaži več možnosti


bvogri
bvogri

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 5 096
  • Lokacija: Ljubljana
  • Avtomobil: E34 540i 6st. ročni

#13

Zadeva je odvisna od tovarne do tovarne, ter trga. Mercedes je pomoje eden najbolj vzornih za dobavo delov za stare avtomobile.

 

Pri mnogih delih je tako da npr. zbira tovarna naročila in ko se jih dovolj zbere, izdelajo omejeno število. Tako da lahko na nek del čakaš tudi leta. Se ne spomnim kdo mi je že to govoril za nek BMWjev del.

 

Upam da se bo zadeva poenostavila in pocenila z širšo uvedbo 3D tiskalnikov iz različnih materialov.

Eh kar sprintal boš težko :) So kar problemi z materijali in pa tolerancami in kvaliteto pri cenovno ugodnih izdelkih. Čez nekaj let... mogoče res  :)

 

Na drugi strani printajo tudi turbine za super-špornike ampak cena je pa bolana  :)


Prikaži več možnosti


Andy04
Andy04

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 8 234
  • Lokacija: 04
  • Avtomobil: avtomatik

#14

Tole me zanima,

 

Servisi, ali pa mi sami, naročamo original ali pa neoriginal nadomestne dele. Logično je, da so deli, ki se pogosteje obrabljajo in terjajo zamenjavo nekje na zalogi in čakajo kupce. Filtri, zavorne obloge,.. Isto pa velja tudi za bolj eksotične dele, razne letvice, kakšne gumbe, nosilce za pijačo in tako naprej, ki bi jih nekdo želel zamenjati, če se mu je kaj polomilo ali spraskalo. Vse to se da dobiti original. A kdo ve, kje se to skladišči, v kakšnih količinah in za kakšno obdobje nazaj. Lastniki starejših avtomobilov še vedno z lahkoto dobite tudi originalne dele za 20 let stare avtomobile. Opažam tudi, da so ti deli lahko nenormalno dragi. Spraševal sem za original letvico v vratih (ki sem jo potem kupil rabljeno na e-bayu) in je bila cena 450 EUR, kar je naravnost noro. A te cene vključujejo že ležarino, ko se stvari leta in leta nekje valjajo? Ampak tega mora biti enormne količine...

Na kratko: imaš dve varianti. Prva je izdelati toliko in toliko delov na zalogo in ti deli se pač nekje skladiščijo. Druga opcija pa je, da je linija, na kateri se izdeluje določen del, na voljo za zagon vsakokrat, ko ti stranka naroči določen del (MOQ je seveda določena). 

Tko da: kdor se gre avto industrijo mora računat, da bo neka linija za izdelavo določenega kosa morala biti postavljena na istem mestu (selitve so k****) od 15 ~ 20 let. Seveda so vsi ti stroški običajno vkalkulirani že na začetku projekta. In ja, bolj ko gre unih 10 let proti koncu (@tratnika), manjše so MOQ in večja je cena.

 

LP A.



Urejal Andy04, 15.04.2020, 11:07.

:nono Trau keinem, der nicht trinkt. :nono



Član KOS
Prikaži več možnosti
    • _peters_ je všeč


tristan01
tristan01

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 3 469
  • Lokacija: Postojna
  • Avtomobil: F31 318dTA (2013)

#15

Eno 0 si pozabil :ok2.

 

LP A.

 

Govorim za eno simpl plastično letvico, ko so v igri motorni deli normalno gredo cene še za kakšno ničlo ali dve gor.

 

LP Tristan01


Prikaži več možnosti


Nixxon
Nixxon

    Tajnik BMW avto kluba Slo

  • Globalni moderator
  • Sporočil: 56 646
  • Lokacija: Vrhnika
  • Avtomobil: Rdeča raketa

#16

Eh kar sprintal boš težko :) So kar problemi z materijali in pa tolerancami in kvaliteto pri cenovno ugodnih izdelkih. Čez nekaj let... mogoče res  :)

 

Na drugi strani printajo tudi turbine za super-špornike ampak cena je pa bolana  :)

Ma saj ne mislim neko domačo proizvodnjo, mislim dele za redke oldtimerje ipd.Mislim da je Jay Leno govoril da so dali naprintat neke kolektorje za neko eksotiko, al nekaj takega. Da zadeva ni poceni je jasno, se jo pa vsaj da dobit.

 

Podobno kot pri Molex konektorjih, ki jih moram ravno naročiti 1000 komadov, rabim pa 3 ;>

Molex kot tisto pri napajalnikih za PCje? Al kaj bolj specifičnega?


Objavljena slika
Jože, počivaj v miru. Hvala za vse.
Prikaži več možnosti


Andy04
Andy04

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 8 234
  • Lokacija: 04
  • Avtomobil: avtomatik

#17

Govorim za eno simpl plastično letvico, ko so v igri motorni deli normalno gredo cene še za kakšno ničlo ali dve gor.

 

LP Tristan01

Ti pa jaz povem iz prakse, da se nisem veliko zmotil, tudi če je govora o plastični letvici :ok2.  So cene v EU malo drugačne kot v SLO.

 

LP A.


:nono Trau keinem, der nicht trinkt. :nono



Član KOS
Prikaži več možnosti


tristan01
tristan01

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 3 469
  • Lokacija: Postojna
  • Avtomobil: F31 318dTA (2013)

#18

Ti pa jaz povem iz prakse, da se nisem veliko zmotil, tudi če je govora o plastični letvici :ok2.  So cene v EU malo drugačne kot v SLO.

 

LP A.

 

Močno dvomnim, da je cena enega orodja za plastično letvico vsaj približno tako draga kot model za odlivanje npr ohišja menjalnika ali difa… Druga zgodba so orodja za velike kose plastike, kot so armaturke in podobno. Tam gredo cene orodja res v nebo. 

 

LP Tristan01


Prikaži več možnosti




-->
BMWslo je zasebna spletna stran in ni v povezavi s podjetjem BMW AG.
Obiščite uradno stran BMW Slovenija.
BMW je registrirana blagovna znamka podjetja BMW AG.
BMWslo.com © 2001-2018. Vse pravice pridržane.