Skoči na vsebino

 

Homologacija večjih koles in dviga podvozja?

- - - - -

  • Prijavi se za objavo odgovora
61 odgovorov v temi
iKst
iKst

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 7 912

#1

Vem, da je par offroad navdušencev na forumu, pa me zanima, če mi lahko kdo pomaga.

 

Igram se z idejo, da bi na Fiat Freemont Cross zmontiral večje A/T gume in za kak centimeter dvignil podvozje za kakšen izlet izven asfaltiranih cest.

 

Zanima me, če je pri nas to legalno izvedljivo. Kakšne papirje rabim, da namesto serijskih 225/55/19 dam gor nekaj takšnega:

 

27656967_1713052155418883_11210668335437


wLJVSAz.jpg
 

 

Prikaži več možnosti


mihaing
mihaing

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 7 281
  • Lokacija: Doma
  • Avtomobil: Suši

#2

Kako simpl odgovor: vse kar ima TUV potrdilo za doloceno vozilo. Pa naj bo to 100cm dvig podvozja ali pa modrc namesto volana.

Še vedno lepše videti maske na naših ustih, kot pa maska na novih BMW-jih

Prikaži več možnosti
    • Nixxon je všeč


DJ Falco
DJ Falco

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 2 825
  • Lokacija: Ptuj
  • Avtomobil: ///M235i

#3

Ne me držat za besedo, ampak pomoje ni razlike v postopku ne glede na to ali višaš ali nižaš vozilo. Potrebuješ TUV certifikat, tehnično poročilo (nekoč potrdilo o strokovni vgradnji), izpis optike.

​Za gume pa verjetno isto, potrebuješ TUV platišč kjer so vpisane želene dimenzije.



​Če je pa kaj drugače pa bi bil tudi jaz vesel odgovora :)


When life speeds by... downshift.

Prikaži več možnosti


jjjernej
jjjernej

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 3 582
  • Lokacija: Ljubljana

#4

Se da, kontaktiraj mamut 4x4. Mozakar je legenda, terence v malem prstu kot tudi predelave suvov. Ce kdo ti bo on, brez brskanja po internetu vedel za vsak lift kit ki obstaja in ti ga pripeljal v slovenijo.

Samo, da ves, taksne gume kar malo bolj obrabljajo podvozje, plus nenormalno ropotajo pri voznji na asfaltu. Nad 150kmh pa itak piš vetra preglasi vse skupaj. Porabe pa mi ne gledamo ane? :)


Prikaži več možnosti


iKst
iKst

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 7 912

#5

Tnx za info, bom kontaktiral mamut 4x4.

 

Glede ropotanja in stresa za podvozje mi je jasno. Ampak na leto naredim cca. 10.000km, več kot 120, 130kmh pa tudi ne vozim prav pogosto. Poraba je pa že zdaj 11 litrov, dodaten liter ali 2 ne bo naredil neke hude razlike :)


wLJVSAz.jpg
 

 

Prikaži več možnosti


jjjernej
jjjernej

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 3 582
  • Lokacija: Ljubljana

#6

Sej nad 130kmh piš vetra preglasi gume, najhuje je od 60-130kmh. Porabo sem resno mislil, ker imam sam podoben avto pa me jezi, ko je prvi stavek kaksno porabo imas, itak od lastnikov passatov in trojk dizlov.

Je pa na terenu balzam, ko ne cutis razlike med makedamom in asfaltom, :)  letis cez delovisca z 90+kmh, ker avto plava kot na leteci preprogi. Odvijes za hec na 15cm plocnik pri 60kmh in samo volan malo rukne, cez udarne jame gres suvereno kot s kamionom. Slovenske ceste ratajo naenkrat prijazne in bliznjice cez polja niso vec misija nemogoce. Samo namontiraj in gas. :ok


Saj 4x4 pogon imas?


AWD no, 4x4 imajo terenci.


Prikaži več možnosti


e60va
e60va
  • Uporabnik
  • Sporočil: 2 007
  • Lokacija: Slo

#7

Mene pa ravno nasprotno jezijo te fore, da se o porabi ne sprašuje, ali da ni pomembna. Ta teden sem s predelavami brez optimizacije šel 2x iz Kranja v Ljubljano in skuril pol kestla, 25 litrov. Zakaj, če ni treba, saj ne serjem denarja? Se strinjam, ne bomo komplicirali za liter, dva, sploh pa ne za par deci. Samo 5 litrov ali več pa ni nezanemarljivo in malo dvomim, da bo poraba na teh gumah višja le za en liter, ker taka razlika je že med zimskimi in letnimi gumami iste dimenzije, ne pa da obesiš gor te kramparice, ki so prvič dosti težje, drugič imajo pa še za asfaltirano cesto neugoden profil z veliko upora.


Prikaži več možnosti


Natuzzi
Natuzzi

    Začetnik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 2 391
  • Lokacija: mongolija

#8

Ne vem če ti samo gume dajo tole kar opsiuješ Jjernej :-D Da prideš do tega, rabiš že kar nekaj dela na podvozju in vzmetenju


Prikaži več možnosti


iKst
iKst

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 7 912

#9

 

Saj 4x4 pogon imas?


AWD no, 4x4 imajo terenci.

 

Ja, je 4wd. Sicer se ne mislim iti off road, ni avto za to. Ampak bi pasalo malo tega kar opisuješ za kakšno brezpotje :)

 

 

 

Mene pa ravno nasprotno jezijo te fore, da se o porabi ne sprašuje, ali da ni pomembna. Ta teden sem s predelavami brez optimizacije šel 2x iz Kranja v Ljubljano in skuril pol kestla, 25 litrov.

Verjetno bi vsak imel raje porabo 5 kot 15 :) Ampak realno gledano je razlika v porabi zanemarljiv strošek, vsaj v mojem primeru. V 3 letih sem naredil cca. 40.000km. Tudi, če je 5 litrov razlike to pomeni samo 300 eur več na leto. Po drugi strani ti npr. samo izguba vrednosti vsako leto pobere par jurjev.


wLJVSAz.jpg
 

 

Prikaži več možnosti


iKst
iKst

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 7 912

#10

Obujam temo, če bo tokrat mogoče kaj več uspeha. Tudi z moje strani z nekaj več izkušenj in občutka za to kaj želim od avta za potovanja.

 

Torej, na 4wd crossoverja/suva bi (spet) rad zmontiral nekoliko večje gume. Prostora v kolotekih je dovolj. Serijsko 225/55/18 ampak sem videl američane z 245/70/16, kar je cca. 4cm večji premer (dodatna 2cm lifta). Problem je, ker ne najdem feltne, ki bi imela TUV za kakšno drugo dimenzijo kot so serijske. Ko sem pred kratkim rihtal Pajerota je bila zadeva enostavna, ker je bilo en kup platišč z večjimi dimenzijami v TUVu.

 

Obstaja kje kak register oz. kak iskalnik po feltnah ali kaj podobnega? Ali je edina varjanta, da iščem posamezne modele platišč in za vsako pogledam dimenzije v priloženih certifikatih?


wLJVSAz.jpg
 

 

Prikaži več možnosti


Martini Racing
Martini Racing

    bivši nick Consigliere

  • Uporabnik
  • Sporočil: 3 929
  • Lokacija: 01
  • Avtomobil: Ignis Sport

#11

Lahko pa predelaš certifikat   :comp

 

Najdeš platišča ki imajo podobne dovoljene mere prevmatik in malo popraviš TUV v PS ali slikarju....

 

:pchi


             “What's the use of living if you can't feel alive?”

Prikaži več možnosti
    • RS6 je všeč


tratnika
tratnika

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 9 274
  • Lokacija: Idrija
  • Avtomobil: e61 525dT

#12

Lahko pa predelaš certifikat   :comp
 
Najdeš platišča ki imajo podobne dovoljene mere prevmatik in malo popraviš TUV v PS ali slikarju....
 
:pchi

Misliš da gre to še skozi
Prikaži več možnosti


Martini Racing
Martini Racing

    bivši nick Consigliere

  • Uporabnik
  • Sporočil: 3 929
  • Lokacija: 01
  • Avtomobil: Ignis Sport

#13

Pri meni je šlo brez problema. Popravil iz 245-40 na 255-40.

 

lp


             “What's the use of living if you can't feel alive?”

Prikaži več možnosti


Octopus
Octopus

    Licence to rust

  • Uporabnik
  • Sporočil: 6 812
  • Lokacija: Podalpska dežela
  • Avtomobil: E34touringVR12, T3 SYNCRO

#14

Marsikaj gre skozi, a OP je vprašal za LEGALNO izvedbo- to kar se opisuje je pa ilegelano, oziroma kaznivo. Kazen je na koncu še višja, kot če se voziš z nehomologiranimi. S tem da bo vsakemu pregledniku jasno da je razlika že kar opazna, sploh za nek avto družinskega tipa. Rešuje te sicer da je awd verzija in jih ni veliko, torej verjetno bi marsikdo mirno poštempljal.
Le v opozorilo, preden bo kdo mislil, da je to najbolj normalna praksa.

Odgovor na prvotno vprašanje je po vsej verjetnosti "ne". Sprememba niti ni majhna, 6,5% obsega in skoraj 8% širine. Pozna se že odstopanje na števcu, avto ni pogost za take predelave, posledično ni papirjev. Vsaj na tej strani atlantika, kjer so stvari bolj regulirane- na žalost in hkrati srečo.
Jaz bi vseeno ponovno premislil, 10k kilometrov letno na koncu niti ni malo, da bi hotel poslušat bobnenje,  avto je verjetno večino časa na asfaltu, drugače je bolj smiselen drug tip avta. Poleg tega da nihče ni omenil, da se bo pri taki razliki že poznala izguba moči, v teoriji na papirju ni tako velika, v praksi se bo pa občutila, sploh, če bo za potovalni avto- torej predvidevam da se ga naloži in bo moral premagat kak prelaz, ipd. Nočem bit pameten, a dobronamerni nasvet- ob vsem prej omenjenem, za kar pa tudi 10k km ni malo- če hočeš avto imet več let. Pod črto, taka predelava takemu avtu poleg izgleda in zares minimalne terenske sposobnosti če temu sploh lahko tako rečemo- prinese zraven precejšen faktor vsesplošnega poslabšanja, v režimu, ki ga boš uporabljal večino časa. Če že, bi jaz iskal AT pnevmatike v čim bolj originalni dimenziji. Ali pa "all in" in uvoziš Delico ali kaj bolj primernega.

Če je pa stvar le v izgledu, potem pa zmontiraj in zdravo, če ti ne bo všeč, le odmontiraš in nisi imel še X postopkov zraven in se ukvarjaja s papirji ko boš videl, če ti je sploh všeč. Za homologacijo bi itak rabil kolesa na avtu, dvomim da bi tole odobrili brez pregleda legalno.


Prikaži več možnosti
    • Nixxon je všeč


Martini Racing
Martini Racing

    bivši nick Consigliere

  • Uporabnik
  • Sporočil: 3 929
  • Lokacija: 01
  • Avtomobil: Ignis Sport

#15

Hobotnica, sej si ful vredu pa to, pa radi te imamo, samo ni treba nakladat o kaznih in o tem....Vsi vemo za kaj se gre....


             “What's the use of living if you can't feel alive?”

Prikaži več možnosti
    • Jerry in Fleko uporabnikom je všeč to sporočilo


iKst
iKst

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 7 912

#16

Octopus, hvala. Seveda bi rad zadevo imel urejeno legalno, da ni potem komplikacij z zavarovalnico, kakšnimi pregledi v tujini itd. Ampak, če gre skozi kaj drugega pa tudi OK :)

 

Glede porabe, izgube moči in glasnosti pa ni problema. Zaenkrat sem se brez problema vozil z Mud Terrain gumami in 115 konji v 2+ tone težkem avtu. Tale ima cca. 200 konjev in 300 kil manj. Za 130 po avtocesti dovolj. Gume bom dal pa A/T gor v vsakem primeru, ne glede na dimenzijo.



Urejal iKst, 23.02.2022, 10:32.

wLJVSAz.jpg
 

 

Prikaži več možnosti


Octopus
Octopus

    Licence to rust

  • Uporabnik
  • Sporočil: 6 812
  • Lokacija: Podalpska dežela
  • Avtomobil: E34touringVR12, T3 SYNCRO

#17

 samo ni treba nakladat o kaznih in o tem....Vsi vemo za kaj se gre....

Ne, glede na vprašanje ki je sledilo tvojemu postu, se mi zdi, da ne. In izpostavil sem, da to ni ravno po principu, po katerem sprašuje avtor. Če pogledaš še moj zadnji odstavek, tudi ni ravno "strašenje". Zate vem, da veš. Ma bo nekdo prebral in šel sfotošopat nekaj, kar ne bo niti približno pasalo in šel na LPP razlagat da je prebral na BMW forumu ko se mu bodo smejali. Nasploh se mi ne zdi najboljša ideja pisat javno take stvari, obstajajo "zs" in podobne opcije. Ker že tako je pri nas področje homologacij neurejeno, kavbojsko, vsak preglednik nekaj tolmači po svoje in če bomo pisali vsepovprek "rešitve", je vprašanje časa, kdaj bo to prebral nekdo napačen. Po možnosti kak poletni novinar lačen butastih senzacionalnih člankov. Isto kot afere s tehničnimi pregledi in podobno- nekdo je ilegalno spravil čez neko izboljšavo in bolj varno zadevo, predelavo, ker drugače ni šlo. Drugi je izvedel kje in kako je to naredil prvi in odpeljal tja totalno podrt in vsem v prometu nevaren avto- ko je prišlo na dan kaj se dogaja je najebal tudi prvi in izgubil opcijo "rešitve". Saj razumeš, kaj želim povedat? Že tako se področje vse bolj zaostruje s pojavom digitalizacije pa še dodatno.  Sami sebi pljuvamo v skledo.
Pa na koncu tudi lastniku, ja, nima kaj bit- pa vseeno je na koncu precej specifičen avto, ki jih ni veliko.

iKst, si klical mamuta? Pokliče nekoga od teh, ki se stalno s tem ukvarjajo, njih tudi "poznajo" pregledniki, pozna področje, spiše kar rabiš in zdravo.


Prikaži več možnosti


iKst
iKst

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 7 912

#18

Poslal sem mail na mamut za feltne in lift kit. Bomo videli, če se najde kaj. Sicer pa v najslabšem primeru pustim original velikost in dam gor 215/70/16 BFG KO2 ali Cooper AT3.


wLJVSAz.jpg
 

 

Prikaži več možnosti


neicheq
neicheq

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 5 004
  • Lokacija: Celje
  • Avtomobil: /

#19

A to se še vedno gre za Freemonta ali kater drug voz? Ker za FWD Freemonta je 235/65/17, za AWD pa le 225/65/17

 

AT gume niso nobena ovira pri hitrosti, js na svojem redno vozim 140-170 AC brez težav, niso hrupne in ne bobnijo, edino porabe je kakšne pol litra več. So pa izjemno vzdržljive in pri mojem z 2.5-2.6t držijo cca. 60-70 jurjev km, pa je bilo tukaj veliko driftanja, igranja po snegu in off-roada po dalmaciji. Js sem BF Ko2 vzel ravno zaradi tega, da imam neproblematičen avto v vseh aspektih na katere lahko vplivam. Ker sem veliko na cesti, je ta guma kar ziher opcija za vse pogoje.



Urejal neicheq, 23.02.2022, 18:50.

Prikaži več možnosti


Natuzzi
Natuzzi

    Začetnik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 2 391
  • Lokacija: mongolija

#20

Po dežju je sicer kar drseča po mojih izkušnjah, nikako pa ne tolk kot Kumho, tist je bla res drsalnica :D


Prikaži več možnosti




-->
BMWslo je zasebna spletna stran in ni v povezavi s podjetjem BMW AG.
Obiščite uradno stran BMW Slovenija.
BMW je registrirana blagovna znamka podjetja BMW AG.
BMWslo.com © 2001-2018. Vse pravice pridržane.