Skoči na vsebino

 

1993 E36 325i

* * * * * 1 glasov

  • Prijavi se za objavo odgovora
8 odgovorov v temi
Sardina
Sardina

    Začetnik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 15
  • Lokacija: Cerkno
  • Avtomobil: e36 325i

#1

Pozdravljeni,

Po dolgem času sanjarjenja o e36 šestaku sem se opogumil ter (lani) kupil tale granitni biser.
Gre za 1993 letnik 325i coupe (org.) domačega porekla. Ima precej znano zgodovino, do 2016 pri prvem lastniku, nato v lasti forumašev.

Pravljica.
Avto je prvo potreboval nekaj nege: gnili pragovi, prednja blatnika, počen vetrobran, natrgan tepih ter par malenkosti, kot je pričakovati pri vozilu ki že 25 let meče senco na vse njegove sodobnike.

 

Nisem mehanik ali varilec, niti nimam izkušenj s tem poslom, razen menjave filtrov in olja - izgovor zakaj sem rabil 1 LETO da sem omenjene stvari saniral (več o tem v naslednjem prispevku).

Spotoma pa sem podlegel M kompleksu, ter avtu dodal "novo" m notranjost ter zunanjost in spotoma zamenjal par razpadajočih plastik in tesnil.
 

1. in 2. slika prikazujeta stanje ob nakupu, 3. po sanirani rji.

IMG_0836.JPG

IMG_0822.JPG

IMG_0299.JPEG

Toliko zaenkrat, roast away :)


Prikaži več možnosti
    • mico in Zelenc uporabnikom je všeč to sporočilo


sash
sash

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 4 253
  • Lokacija: Bermuda Triangle
  • Avtomobil: UFO

#2

Super projekt, napiši kaj več še.. Slike obnove itd. :) se manjka takih tem na forumu.
The Truth is Out There
Prikaži več možnosti


Sardina
Sardina

    Začetnik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 15
  • Lokacija: Cerkno
  • Avtomobil: e36 325i

#3

Pa začnimo.
Gnilobe pri podložkah sprva še opazil nisem zaradi dvigala (dobro da niso notranje konzole gnile).
IMG_0831.JPG
Prvo razdreti blatnike in koloteke, za boljšo oceno stanja gnilobe.
IMG_0897.JPG IMG_0892.JPG
Predvidevam, da je na tem delu voda dobila pot pod tepih, ki je v tej fazi že ustvaril svoj ekosistem, tako da bo potreben menjave (olfa nož party).

 

IMG_0858.JPG
Ko je bila notranjost odstranjena sledi relativno prijetno presenečenje - razen sprednjega dela kjer se voda slabo odteka pod blatnikom + odtok strešnega okna v prag (!?). Drugače poden dobro ohranjen. Vsaj nekaj :)

Vibr. izolacija delno skriva obseg gnilobe. Mora ven.
IMG_0929.JPG IMG_0928.JPG

 

Notranjost oskubljena, podstavki narejeni. Sledi čiščenje pragov pri podložkah:
IMG_1465.JPG IMG_1459.JPG IMG_1579.JPG IMG_1587.JPG

Razumem da bi za A+ stanje moral menjati cele pragove, vendar za par let bodo tudi ti inox 'obliži' ok.
Kar je bilo slabega pleha sem izrezal, ostalo utopil v ferosanu.
IMG_1589.JPG
IMG_0340.JPG

Shoutout stricu, ki je posodil delavnico ter živce za varjenje teh flik.
IMG_0191.JPG

Offtopic:

Po registraciji začetek julija, prevozim par testnih km okoli hiše (avto je le stal celo leto), naslednji dan pa v istro na dopust, niič živčen, sploh. :crazy
No kasneje se izkaže skrb odveč. Avto dela.
To pa ni vse: grem tankat po cc. 400km, poraba 8.2/100.
Neee to zihr nekaj ni. Grem tankat po še 200 km istrskega podeželja - 7.8.(normalna vožnja) :puzzled
Še pokojni 1.6 kompaktič je ruknil do 10/100.



Urejal Sardina, 01.08.2020, 14:25.

Prikaži več možnosti


Sardina
Sardina

    Začetnik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 15
  • Lokacija: Cerkno
  • Avtomobil: e36 325i

#4

Super projekt, napiši kaj več še.. Slike obnove itd. :) se manjka takih tem na forumu.

Hvala za vzpodbudo. Se bom potrudil.
Medtem pa se veselim predlogov in kritik.

Lp
Prikaži več možnosti


Sardina
Sardina

    Začetnik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 15
  • Lokacija: Cerkno
  • Avtomobil: e36 325i

#5

Dalje.

Flike flake zaključene, vari zaščiteni, barvani.
IMG_0039.JPEG IMG_0002.JPG IMG_0066.JPG IMG_0067.JPG IMG_0050.JPG IMG_0068.JPG IMG_0003.JPEG

Prilično se je prebarval poden na notranji strani. Dodal sem še izolacijo butil/bitumenske plošče ter 'filc' obloge.
Izolacija kar doda nekaj kilogramov, vendar na čisto spodnji točki karoserije - yes please :blabla

Po drugi strani pa imam pomisleke o efektivnosti - glede na ceno :crazy
Glede morebitnega nabiranja vlage pod tepihom nočem niti razmišljati. :napaka

IMG_0021.JPEG IMG_0027.JPEG

 

Ugodno sem dobil tudi dobro ohranjen temno-siv tepih, z ebay črnilom pa deluje precej bolj lično kot prej.

Upam da to počnem zadnjič ampak dvomim.

IMG_0030.JPEG

Vetrobran zamenjan.

IMG_0242.JPEG

 


Proti koncu jeseni je avto počasi dobil pravo obliko.
Dobil sem rabljene org. okrasne pragove ter odbijače, FL masko in ledvičke (judge all you want).

Test:
IMG_0135.JPEG

En vikend se mi je povsem zmešalo, sem kupil sport sedeže, ter dal pretapicirat skupaj z rokonaslonom ter mt2 mf volanom.
Posodobil sem še manšete ter prestavno bunko.
Volan je imel airbag, katerega je bilo precej zabavno odstraniti. :clown
MF ni funkcionalen, zaenkrat.

 

IMG_1407.JPEG IMG_2249.JPEG

 

Strop ter stebrički so zdaj črni kakor moja duša.
IMG_2268.JPEG

Za konec še peklenska nadloga v obliki varnostnih vijakov.
Mlad in neumen sem pričakoval, da bo privarjena ročica kos nalogi. Motil sem se.
IMG_0118.JPEG

Za drugič, premlati hudiča dokler ne boli roka, nato prosi vulkanizerja za namenski nastavek. :-D

 

 

 


Prikaži več možnosti
    • krt in AsdAsd uporabnikom je všeč to sporočilo


Sardina
Sardina

    Začetnik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 15
  • Lokacija: Cerkno
  • Avtomobil: e36 325i

#6

Končni rezultat.
Joooke, ne vem če bom kdaj tam.
 

Šminka in gniloba rešena.
Ostane še menjava zadnjega lonca, končniki volanskega droga, delna obnova prednjih rok, šipke stabilizatorja, nosilci izpušnega sistema, ter sanacija utrujenih in povešenih oblog nad izpuhom ter menjalnikom. Domača izdelava.
Nenazadnje še oljni servis ter menjava vseh filtrov.
Obstaja poseben kraj v peklu za avtorja ventilacije.

Končno.
IMG_2260.JPEG IMG_2265.JPEG IMG_2284.JPEG IMG_2289.JPEG IMG_2270.JPEG

 

Sveža barva na odbijačih ter letvah malo striže z obstoječo, barvanje celotnega avta ni prišlo v poštev dokler se ne sanira komplet karoserije (vpetje podvozja, mostu...) kar je na sporedu letošnjo zimo. Ni kritično, je pa za urediti preden to postane.

Skratka seznam želja/opravil je precej dolg. Avto bo v uporabi do jeseni, da se pokažejo morebitne pomankljivosti preden nadaljujem projekt.


Vesel bi bil kakšnega nasveta glede vzdrževanja teh motorjev. Kar sem do zdaj prebiral so precej neuničljivi.
Vseeno sem ostal v dilemi glede:

-motornega olja, trenutno notri polsintetika 10 40 castrol, po priporočilih vsakega drugega garaž-mojstra,
-servis verige/napenjalcev, sicer je ni slišati, pa vendar ima motor precej preko 300k km,
-puščanje, malo solzi pri pokrovu ventilov, izpušnem kolektorju ter karterju, skrbi me učinkovitost takih posegov v smislu rešiš 1 problem narediš 2
Bi priporočili pooblaščenca ali kakšnega oldy specialista?

Vnaprej hvala za predloge, kritike in prispevke v temi.
Lp
 


Prikaži več možnosti
    • MiranK, rokomah, PussyWagon in 2 ostalim je všeč


sash
sash

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 4 253
  • Lokacija: Bermuda Triangle
  • Avtomobil: UFO

#7

-Olje Motul X-cess 5w40
-Motorja ne odpiraj ker je neuničljiv, veriga se kontrolira na 600.000km če je potrebna menjava.
-Tesnilo pokrova ventilov se zamenja in je dobro za nekaj časa, jaz sem dal tesnilo na suho, drugič skupaj s tesnilnim kitom ampak vsakič je popustilo po dobrem letu tako da priporočam OEM tesnilo na suho očiščeno površino in upat na najboljše.
-Mogoče lahko zmontiraš VLOŽNI športni filter v original škatlo znamke pipercross ali K&N pridobiš cca 3% na odzivnosti :)
-Na netu si poglej kako je sestavljeno podvozje od M3 modela, 286 konjski model ima ekscentrično vpetje na pušah (metuljčkih) rok spredaj kar ti premakne prednja kolesa cca 2cm naprej kar poveča caster in spremeni lego na cesti, 322 konjski model tega nima, ima klasično vpetje. Prednji stabilizator ima M3 drugače vpet, stabi palica je daljša in pride skodmraj do vzmeti.
-Zaporo diffa upam da imaš ker to spremeni avto za 70% na boljše kar se vožnje tiče.
Za karkoli mi lahko pišeš na privat, ker me letos ni v sloveniji da bi se ustavil na pivu in dal kak pametni nasvet v živo :)
The Truth is Out There
Prikaži več možnosti
    • Jerry je všeč


Sardina
Sardina

    Začetnik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 15
  • Lokacija: Cerkno
  • Avtomobil: e36 325i

#8

Sem dobil temo na forumu kjer se je avto prodajal cc 2 leti nazaj, baje je takratnji lastnik tudi ze menjal.
Pred registracijo sem očistil pa zaenkrat ni videti da bi teklo ven. V kolikor ni bistvo očem skrito.

Glede filtra bom razmislil. Naceloma sem malo vrazeveren kar zadeva razne aftermarket oz. third party nadgradnje. Po logiki koliko je bavarec vlozil v razvoj v primerjavi z omenjenimi proizvajalci. Ne vem.

Glede podvozja sem že gledal te ekscentricne lolipope, po veckratnih priporocilih. Tako da bom uposteval.
Upam da bo jeseni zrelo za urediti.

Bi tu dodal izkusnjo z zgornjim strut barom. Neverjetno kaksna razlika za par 10e...

Umm, špere pa nimam.
70% misliš v smislu da gre lažje postrani? Ali je drugacna dinamika zaradi tega? Zaenkrat me to ne mika preveč da ga ne ovijem okoli prve smreke.

OT:
Sem gledal temo kjer se je prodajal od prvega lastnika ter pripadajoco telenovelo o pravi ceni. Kaksne smešnice.
Sicer pa vsakem svoje.

Lp
Prikaži več možnosti


sash
sash

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 4 253
  • Lokacija: Bermuda Triangle
  • Avtomobil: UFO

#9

Glede špere je tako da avto lepše sedi na cesti, bolje vodljiv, v ovinkih sploh navzgor rabiš manj obratov ker ni toliko izgub z zdrsavanjem koles. V ostrih ovinkih ni cukanja ampak lepo nežno in kontrolirano odnese zadnji konec, izboljša se oprijem v vseh pogojih.  Najboljše je pa v snegu kjer gre ko tank, res se je skoraj nemogoče zakopati, z lahkoto lepo odpelješ ali pa oddriftaš celo pot čez Kladje na primer :)

Poleg zapore oa lahko spremeniš razmerje v diffu zadaj, za vsakdanjo vožnjo priporočam 3.38 razmerje, Jaz imam 3.46 ampak je res na meji uporabnega za vsak dan. Original razmerje je 3.15.

Glede platišč pa nekje dobi M3 v 17 colah z deljeno dimenzijo, style 24.


The Truth is Out There
Prikaži več možnosti
    • Sardina je všeč




-->
BMWslo je zasebna spletna stran in ni v povezavi s podjetjem BMW AG.
Obiščite uradno stran BMW Slovenija.
BMW je registrirana blagovna znamka podjetja BMW AG.
BMWslo.com © 2001-2018. Vse pravice pridržane.