Skoči na vsebino

 

Lastniki N54 motorjev, katero motorno olje in kako pogoste menjave

- - - - -

  • Prijavi se za objavo odgovora
35 odgovorov v temi
Jerry
Jerry
  • Uporabnik
  • Sporočil: 73 146
  • Lokacija: močvirje
  • Avtomobil: E39 540i & E24 635CSI

#21

Predvsem na Nordschleife ni toliko zaviranja in ponovnega pospeševanja kot na drugih dirkališčih, ima veliko hitrih ovinkov. Po razgibanosti in dinamiki je bolj podobna cesti, zato je tako popularna za teste in razvoj novih avtomobilov.

No potem je vse jasno, v takšnih pogojih se olje ne pregreva in ni potrebe po višji gradaciji.


IF YOU LIKE MY COMMENT PRESS THE SUBSCRIBE BUTTON BELOW! THANK YOU! MUCHAS GRAZIAS! SALAMAT! 謝謝你! ขอขอบคุณ! اشكرك!

Prikaži več možnosti


airmike
airmike

    Začetnik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 2 908
  • Lokacija: Maribor
  • Avtomobil: E46 320i

#22

Pa so to popolnoma serijski avtomobili? Če jim uspe med vožnjo po pisti vzdrževat relativno nizko temperaturo je očitno OK, verjetno pa tudi vejo zakaj menjajo olje na 4.000 km. Olje te gradacije je neprimerno za visoke temperaturne obremenitve, če se pregreje se prežge in ne opravlja več svojega dela, očitno so pogruntali do kje še opravlja svojo funkcijo. In verjetno so to novi avtomobili, ne taki s prevoženimi 200k km kot pri nas in z zabasanimi hladilniki. Poleg tega je vožnja po pisti eno, naši za nameček naredijo še kak burnout ali 10 in tam se olje segreje še bolj kot na pisti, ker ni pretoka zraka skozi hladilnike oziroma je ta dosti manjši. Veliko faktorjev je posredi. Katero olje dajejo pa v GT2 in v M3? Aja pa še ena stvar, Nurburgring je v Nemčiji in ta ima hladnejše podnebje kot je pri nas na Balkanu, tudi to ni zanemarljivo. Tudi če je vsega par stopinj razlike, se to na olju zelo pozna.


M3 je race taxi in je laufal non stop cel dan in dajejo 10w60 če se prav spomnim. V gt2 rs pa se je najbolje obnesel 5w40.

Ostali avti niso serijski, za 218i sem napisal da ma 200hp, toyota gt86 je tud cela predelana, cupra, cayman, m2 in m4 pa so predelani ampak so motorji stock...

Evo video na to temo https://youtu.be/f8DAPOvQYwc
Make cars fun, not fast! Tatsuru Ichishima
Prikaži več možnosti


bmw330cd
bmw330cd

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 9 220
  • Lokacija: slo

#23

Ne mesat hrusk in jabolk. Eno je TD eno je daily use. Dve popolnoma razlicni zadevi. Ko imas vsak dan par kratkih vozenj in cold startov je 5w50 dolgorocno smrt za lezaje enako kot 0w20 ali 0w30 na celodnevnem TD. Kot drugo profi dirkaci odpirajo motorje po vsakem ralliju ali dirki... in ja tudi jaz sem ze slisal da naj se da 10w60 v n54 n55 itd motorje. Ne ga srat no fantje za vsak dan. Sam stavim v mojga n55 0w40 prav iz tega razloga kot je napisal bmw330cd ker je prva alternativa. Dobr za hladne zagone in boljsi za visje temperature. Pa znam bit res kreten za volanom pa ni sel nikoli cez sredino... tudi ce je zunaj 40 stopinj asfalt 70 in avto 3h na blokadi...

Točno to.

 

Pri meni se 300v 5w40 super obnese, tudi pri zunanjih 36 stopinjah (asfalt 60+) in celodnevnem trackdayu...temperatura olja ves čas konstantna, 112 stopinj (mogoče 114..). Hkrati pa je struktura tega Motul zaradi double estra dosti bolj polarna in pusti zelo dolgo oljni film na površini, zato ima tudi vrhunske zmogljivosti pri hladnih vžigih. 

 

Mene je zmotilo to, da je med 2015-2019 pri teh M modelih bil predpisan 0W40. Potem so pa 2019 začeli dajati v njih na pooblaščenih servisih 0W30 M power. Takrat sem se odločil, da bom vse (tako redne kot  vmesne servise, kljub BSI paketu, delal s 5w40 300V), ker se mi ne zdi smiselna uporaba 0W30 za moj način uporabe vozila. Da bi pa vsakih 30k km dal mi BSI 0W30, jaz pa potem čez par tisoč km Motula 5w40, pa tudi ni smiselno, pa realno tudi 100% ne zaupam temu, kaj vlijejo noter na servisu. 


“Will it be a good investment?” We shouldn’t care: the greatest cars were built for a purpose and it wasn’t to be collectible. Only time will tell but I envy the lucky buyers who just get in and drive it without fussing about mileage or stone chips: they’re the people you want to sit next to at dinner!

Prikaži več možnosti


etore
etore

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 6 687
  • Lokacija: Ajdovščina oz Šmihel
  • Avtomobil: F30 335i

#24

Tocno to. Tezava so med drugim BSI paketi kjer ne gre drugace kot tako da ti pac"castijo" servis vsakih 30kkm ceprav je to nateg ker placas avto po visji ceni z BSI. Brez BSI je cenejsi ampak na tak nacin se zavarujejo da sploh se servisirajo kak avto in potem ti se podturijo menjavo zavor itd po oderuskih cenah ker tisto je samoplacnisko da jim servisi sploh laufajo... In tu je tezava. Ne pri 15 ne pri 20 ampak moras servis delat pri 30 ali dve leti kar je prej. In 30kkm oz dve leti + 0w30 je prevec. Ampak ker smo slovenci skopuhi in prve lastnike vecinoma BK delajo samo to... ampak se 1x poudarjam za se peljat iz grosuplja v lj je to olje v osnovi ok ob menjavi vsako leto oz max 15kkm. Oz po domace olje za v avto moje mame ali tata z n54 n55 s55 motorjem bi blo olje 0w30 ok. Za nas mlade konje pac ne. Ampak zaradi tega ni treba it v drugo skrajnost. + sedaj imajo avti se GPF in niso vsa olja dobra... ker ga lahko zapacas potem pa imas veselico ko zabit gpf/dpf unici turbino itd...
Če je ravno ni zabavno...
Prikaži več možnosti
    • bmw330cd je všeč


RALLIART
RALLIART

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 1 404
  • Lokacija: Slovenija

#25

Jaz sem olje na Racelandu segrel na 110 stopinj, na avtocesti pa na 115. Če želiš ostati na 5w40, mislim da ga ni čez Ravenol RCS olje. HTSH vrednost ima v rangu Mobil1 5w50, pri delovni temperaturi N54 motorja ima pa še vedno zadostno kinematsko viskoznost.

Uff zdej takih znamk ne poznam. Pol je isto če grem liquimoly olje not dat kot je danes moderno.

V navodilih tudi ne pise ali je LL-01 ali LL-04 olje. Če gledamo orginal olje bmw twin turbo je LL-04

V mojga se je  baje tocilo skoz orginal  BMW TwinPower Turbo Longlife-04. Če prav vidim je to olje samo v 5w-30 verziji. Zdej ce je tako potem nevem ali naj nadaljujem z 5w-30 ali grem na bolj standard 5w-40.

 

 

nagibal sem se na kaksen Motul 5w-40, zdej sm vidu da imajo enga novga gen 2, mi je se najbolj vsec, pise da je za večje motorje in turbo https://www.motul.co...lean-xcess-gen2



Urejal RALLIART, 18.02.2021, 09:19.

Prikaži več možnosti


e60va
e60va
  • Uporabnik
  • Sporočil: 1 493
  • Lokacija: Slo

#26

Za normalno vožnjo je Motul 8100 Xcess 5w40 super olje, ampak ga osebno vseeno ne bi dajal v motor, v katerem se pogosto segreje na 130 stopinj.

 

Optimalna kinematska viskoznost olja v avtomobilskih motorjih na delovni temperaturi je 10 cSt. Od motorja do motorja seveda ta vrednost lahko variira, ampak splošno pravilo je 10 cSt. V tehničnem listu motornega olja je vedno navedena kinematska viskoznost pri 40 stopinj in 100 stopinj, kar pomeni, da je za ugotavljanje kinematske viskoznosti pri višji temperaturi potrebno uporabiti kalkulator. Tegale tukaj http://www.nimacltd....wo-temperatures

 

Če vnesem v kalkultor podatke za Motul 8100 Xcess 5w40, dobim pri 115 stopinjah rezultat 10,48 cSt, pri 130 stopnjah pa 8,03 cSt. Dokler se boš vozil umirjeno, bo to olje popolnoma ok. Če ga boš segrel na 130 stopinj, bo postalo redkejše. Voda ima kinematsko viskoznost 1cSt pri 20 stopinjah.

 

Za Ravenol RCS 5w40 kalkulator pokaže, da ima pri 115 stopnjah 11,03 cSt pri 130 pa 8,4 cSt. Boljše, ampak še zmeraj ne idealno.

 

Če bi vnesel notri podatke od kakšnega 10w60 olja, bi ugotovil, da je pri 130 stopinjah kinematska viskoznost precej bližje idealni. Ni pa tako olje idealno za hladne vžige in v daily avto takšnega olja ne bi dajal, saj spet ni dobro za motor.

 

Seveda kinematska viskoznost ni edini pomemben faktor, ampak tudi obstojnost oljnega filma. Motul 8100 Xcess 5w40 ima HTSH 3.7, Motul 300V Power 5w40 HTSH 4.1, Ravenol RSC 5w40 HTSH 4.26.

 

Iz teh podatkov lahko prideš do podobnega zaključka kot jaz za svoj avto. Dokler se vozim normalno in so temperature med 100 in 115 stopinj, je tudi Motul 8100 Xcess 5w40 popolnoma ok olje. Ker ti avtomobili niso bili narejeni za dirkanje in druge podvige, zaradi katerih se temperatura segreje na 120-130 stopinj, je treba poskrbeti za hlajenje in temperaturo znižati. Sam sem to rešil z vgradnjo hladilnika olja, sedaj niti ob priganjanju na AC niti na dirkališču ne pridem čez 115 stopinj.

 

Karkoli od zgoraj omenjenih olj boš izbral, bo dobro, motor ne bo kar takoj zaribal, če se bo olje enkrat segrelo na 130 stopinj. Če imaš N54, pomeni da govorimo o več kot 10 let starem avtu, ki ima po možnosti 200.000km in pri katerem si do sedaj ni nihče razbijal glave z izbiro olja, pa motor še vedno dela. Če imaš pa OCD in želiš, da je vse idealno ali pa boš avto večkrat pritisnil, potem pa raje investiraj 500eur v hladilnik olja.

 

PS: Glede razmišljanja, da ostaneš na 5w30, pa vrzi podatke v kalkulator in si poglej kinematsko viskoznost, ki bo najbrž nizka že pri 115 stopinjah, HTSH pa tudi precej bogi. HTSH glej, da je vsaj 3.5.



Urejal e60va, 18.02.2021, 10:32.

Prikaži več možnosti


etore
etore

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 6 687
  • Lokacija: Ajdovščina oz Šmihel
  • Avtomobil: F30 335i

#27

ena slikca priporočenih olj s strani BMW da si boste imeli za razbijat glave


Pripete slike za predogled

  • 20210218_110304.jpg
Če je ravno ni zabavno...
Prikaži več možnosti


Jerry
Jerry
  • Uporabnik
  • Sporočil: 73 146
  • Lokacija: močvirje
  • Avtomobil: E39 540i & E24 635CSI

#28

ena slikca priporočenih olj s strani BMW da si boste imeli za razbijat glave

Ta tovarniška priporočila je treba jemat z rezervo. Olje nizkih gradacij 0W-20 ali 0W-30 lahko poškoduje motor če je le-ta izpostavljen visokim temperaturnim obremenitvam, ta gradacija je primerna izključno za dizle. Ravno tako previsoka gradacija ki se priporoča za stare M motorje škodi ležajem, če se avtomobili normalno uporabljajo tudi pozimi. Tovarna špekulira da normalni uporabniki avtomobile normalno uporabljajo, torej da z njimi ne divjajo tako kot to recimo počnemo pri nas. Za vožnjo po avtocestah je recimo olje 0W-20 ali 0W-30 popolnoma OK, težava pa nastane če avto pritisnemo do konca, nato pa ostanemo v kaki koloni v najhujši poletni vročini pri +35 stopinjah ali še več (lokalno lahko temperature zaradi razbeljenega asfalta ob cesti dosežejo tudi +50 stopinj in več). Pa tudi takrat to olje MOGOČE še lahko opravi svojo nalogo če je popolnoma sveže in če je oljni hladilnik čist, če imaš notri olje ki ima za sabo že 25 ali 30.000 km in če je hladilnik zabasan, se pa lahko kar posloviš od motorja, kar se v praksi zadnje čase precej pogosto tudi dogaja. Da ne govorimo o kakih burnoutih in podobno, ko se olje niti ne more ohlajat, ker avto stoji na mestu in ni pretoka zraka oziroma je ta zelo zmanjšan. 

 

Kar se novejših motorjev tiče bi jaz dvignil gradacijo za 10 točk višje, torej če je predpisana gradacija 0W-20 uporabljajte olje 0W-30, če je 0W-30 pa 5W-40. Seveda se prej pozanimajte katero olje s tako gradacijo je za motor primerno, da ne zabaše DPF/GPF filtra. Za stare M stroje bi pa jaz predlagal za cestno uporabo gradacijo 5W-50, tam ni GPF filtra in bo OK katerokoli olje boljše znamke s tako gradacijo, recimo Mobil. Za na pisto pa kot je predpisano in priporočeno s strani tovarne, torej 10W-60, ta podatek je točen. 


IF YOU LIKE MY COMMENT PRESS THE SUBSCRIBE BUTTON BELOW! THANK YOU! MUCHAS GRAZIAS! SALAMAT! 謝謝你! ขอขอบคุณ! اشكرك!

Prikaži več možnosti


RALLIART
RALLIART

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 1 404
  • Lokacija: Slovenija

#29

Ok torej bi bilo potem idealno olje ce sem prav zasledil obstaja tudi 0w40 za hladne vzige in normalno delovno temperaturo ali Oziroma 5w50 saj 5w zadostuje za mrzle vzige, 50 je pa zazeljeno za visje temperature?



Urejal RALLIART, 09.03.2021, 10:28.

Prikaži več možnosti


axaQ4
axaQ4

    BMWslo.comoholik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 350
  • Lokacija: Baje začetek Gorenjske
  • Avtomobil: Oktavičku, Tiger 1050

#30

Jaz sem olje na Racelandu segrel na 110 stopinj, na avtocesti pa na 115. Če želiš ostati na 5w40, mislim da ga ni čez Ravenol RCS olje. HTSH vrednost ima v rangu Mobil1 5w50, pri delovni temperaturi N54 motorja ima pa še vedno zadostno kinematsko viskoznost.

Podpiram Ravenol RCS ne samo da je odlicno olje, tudi cena je cisto spodobna. Tocim v turbake.Odlicno NOACK vrednost ima , kar je super za turbake (majn nalaganje depozitov itd)


Jazst biti
Prikaži več možnosti


Jerry
Jerry
  • Uporabnik
  • Sporočil: 73 146
  • Lokacija: močvirje
  • Avtomobil: E39 540i & E24 635CSI

#31

Ok torej bi bilo potem idealno olje ce sem prav zasledil obstaja tudi 0w40 za hladne vzige in normalno delovno temperaturo ali Oziroma 5w50 saj 5w zadostuje za mrzle vzige, 50 je pa zazeljeno za visje temperature?


Tako, ja. Če imaš avto zunaj in živiš kje na severu, kjer se temperature pozimi pogosto spustijo pod -10 je priporočljiva izbira 0W-40, če avto rad poženeš do skrajnosti vzemi 5W-50, če ga imaš v garazi ali če živiš tam kjer je bolj toplo in voziš normalno, je pa 5W-40 čisto OK.

IF YOU LIKE MY COMMENT PRESS THE SUBSCRIBE BUTTON BELOW! THANK YOU! MUCHAS GRAZIAS! SALAMAT! 謝謝你! ขอขอบคุณ! اشكرك!

Prikaži več možnosti


RALLIART
RALLIART

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 1 404
  • Lokacija: Slovenija

#32

hmm ker tukaj notri v tej temi si 5w40 in 5w50 kontrirata. Avto se bo pac parkrat pritisnil, dirkanja pa ozemanja pa nebo.



Urejal RALLIART, 11.03.2021, 11:07.

Prikaži več možnosti


Jerry
Jerry
  • Uporabnik
  • Sporočil: 73 146
  • Lokacija: močvirje
  • Avtomobil: E39 540i & E24 635CSI

#33

hmm ker tukaj notri v tej temi si 5w40 in 5w50 kontrirata. Avto se bo pac parkrat pritisnil, dirkanja pa ozemanja pa nebo.

Kako to misliš, kontrirata? Citiraj post da vidim kaj misliš, žal nimam časa da bi bral celotno temo. Specificiraj vprašanje.


IF YOU LIKE MY COMMENT PRESS THE SUBSCRIBE BUTTON BELOW! THANK YOU! MUCHAS GRAZIAS! SALAMAT! 謝謝你! ขอขอบคุณ! اشكرك!

Prikaži več možnosti


RALLIART
RALLIART

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 1 404
  • Lokacija: Slovenija

#34

Jst vem da v modernega turbo bencinarja za daily use nebi nikoli dal 5w50 notr. Ni to m30 m50 m52 m54 motor ko so ble tolerance v "mm" v motorju...

Zgolj za info m2 m3 m4 oz za s55 motor je priporoceno olje 0w30 ;)

Etore mehanik je napisal tole.

 

Po vsem prebranem je najbolj logicna izbira 5w50 ampak ce je tolk logicno bi morala vecina pisati da uporablja to olje, pisejo pa vse zivo od 0w30 do nevem cesa. Pa bi v primeru 0w30 se moral prijeti za glavo pri visjih temperaturah, torej ne vem. 

 

10w60 je meni logicno da je slaba izbira zaradi 10w, torej bi moral olje dvosezonsko menjavat to olje poleti in 5w50 po zimi. Kje se potem najde tukaj uporaba 0w30 pa vec nevem ker je zaradi cifre 30 skregano z logiko prej napisanega.

Razumem da je 0w tolk boljse zaradi cold startov, ampak pri nasem podnebju je bil vedno standard 5w40 pa je bilo vedno vse ok.


Prikaži več možnosti


Borut30
Borut30

    BMW ljubitelj

  • Uporabnik
  • Sporočil: 1 315
  • Lokacija: Kočevje
  • Avtomobil: francoz, nemec, čeh

#35

Etore mehanik je napisal tole.

 

Po vsem prebranem je najbolj logicna izbira 5w50 ampak ce je tolk logicno bi morala vecina pisati da uporablja to olje, pisejo pa vse zivo od 0w30 do nevem cesa. Pa bi v primeru 0w30 se moral prijeti za glavo pri visjih temperaturah, torej ne vem. 

 

10w60 je meni logicno da je slaba izbira zaradi 10w, torej bi moral olje dvosezonsko menjavat to olje poleti in 5w50 po zimi. Kje se potem najde tukaj uporaba 0w30 pa vec nevem ker je zaradi cifre 30 skregano z logiko prej napisanega.

Razumem da je 0w tolk boljse zaradi cold startov, ampak pri nasem podnebju je bil vedno standard 5w40 pa je bilo vedno vse ok.

jst mislim, da je 5W40 (Mobil, Shell, Motul, Liqui Moly, Ravenol,..)čist ok olje za normalne potrebe, tudi za občasna preganjanja. Z rednim servisiranjem oz menjavo olja na do10k km ni nobene bojazni, da bi bilo karkoli narobe. Če je seveda motor zdrav. Jaz vedno točim 5W40 v bencinarje, sploh v kakšne R6 in starejše dizle brez dpf filtra. Do sedaj nobenega problema. Le glava mora znati poslušati, kaj ti motor sporoča in kje so meje. 


Prikaži več možnosti


RALLIART
RALLIART

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 1 404
  • Lokacija: Slovenija

#36

no zdej me zanima zakaj je etoren napisal da v ta motor nebi dajal 5w50 ko pa se le to slisi idealno za normalnega uporabnika za ta motor.


Prikaži več možnosti




-->
BMWslo je zasebna spletna stran in ni v povezavi s podjetjem BMW AG.
Obiščite uradno stran BMW Slovenija.
BMW je registrirana blagovna znamka podjetja BMW AG.
BMWslo.com © 2001-2018. Vse pravice pridržane.